PDA

View Full Version : Mira - in de daluren

kar
06-01-2007, 15:08
Ik herinner mij zo ooit eens een topic om iedereen op het fenomeen Mira (www.mira-online.be) te wijzen. Ik ben der toen ook zot van geraakt. Nu heeft die paar maand geleden haar eerste CD uitgebracht. Wat vonden de mensen hier daarvan?

Beetje zagerig ok ja, maar ik vondem toch wel heel goe.

Farah
06-01-2007, 15:16
Zagerig? Helemaal niet.

Ik stofzuig graag op haar muziek. :love:

Cassiel
06-01-2007, 15:19
Ik herinner mij zo ooit eens een topic om iedereen op het fenomeen Mira (www.mira-online.be) te wijzen. Ik ben der toen ook zot van geraakt. Nu heeft die paar maand geleden haar eerste CD uitgebracht. Wat vonden de mensen hier daarvan?

Ik heb de Cd niet,maar wel toen ook redelijk veel die nummers gespeeld. Net als bij Eva De Roovere en Gerry De Mol heb ik de indruk dat het zeker even duurt om mij over het nederlands te zetten. Eens dat gebeurd is luister ik zeer graag naar dergelijke CD's, Min en Meer passeert hier regelmatig en is, IMHO, een zeer goede CD.
Die Cd heeft me geleerd nederlands als taal in muziek te gaan waardere.
Ik weet niet of ik Mira even goed zou vinden, mijn indruk is alleszins dat het me alleszins wat meer moeite zou kosten.

De nummers van Eva De Roovere's solo cd die ik al gehoord heb vond ik trouwens echt teleurstellend.

@Farah: zuigerig dan misschien ;)

kar
06-01-2007, 15:26
och, Eva De Roovere teleurstellend? Ik geef toe, tzijn niet allemaal goeie songs, maar Fantastisch tog en dat mag niet vind ik pareltjes.

Renard
06-01-2007, 18:32
Haar cover van Raymond van het Groenewoud's Foei Foei Foei is best wel de moeite waard. Haar cd heb ik echter nog niet gevonden.

Peephole
06-01-2007, 18:42
Bah, ik vind er maar niks aan.

Dit kan ik wel nog pruimen:
http://www.myspace.com/jackobond

Jonah
06-01-2007, 19:03

Ik heb de Cd niet,maar wel toen ook redelijk veel die nummers gespeeld. Net als bij Eva De Roovere en Gerry De Mol heb ik de indruk dat het zeker even duurt om mij over het nederlands te zetten. Eens dat gebeurd is luister ik zeer graag naar dergelijke CD's, Min en Meer passeert hier regelmatig en is, IMHO, een zeer goede CD.
Ik weet niet of ik Mira even goed zou vinden, mijn indruk is alleszins dat het me alleszins wat meer moeite zou kosten.

De nummers van Eva De Roovere's solo cd die ik al gehoord heb vond ik trouwens echt teleurstellend.

Net als bij Eva de Roovere & Gerry de Mol vind ik dat het qua tekst en stem allemaal wel heel goed zit, maar dat er muzikaal nog heel wat te verbeteren valt. Mira's maxisingle vond ik héél erg goed, maar haar volledige debuut is me helaas net iets te te eentonig, en de nieuwe versies van haar oude nummers zijn helemaal platgemixt. Zeker geen slechte CD, en een heel verdienstelijk debuut, en Mira is bloedgeil als ze achter haar piano zit, maar 't is nog niet helemaal wat het moet en kan zijn.

Cassiel
07-01-2007, 19:51

Net als bij Eva de Roovere & Gerry de Mol vind ik dat het qua tekst en stem allemaal wel heel goed zit, maar dat er muzikaal nog heel wat te verbeteren valt. Mira's maxisingle vond ik héél erg goed, maar haar volledige debuut is me helaas net iets te te eentonig, en de nieuwe versies van haar oude nummers zijn helemaal platgemixt. Zeker geen slechte CD, en een heel verdienstelijk debuut, en Mira is bloedgeil als ze achter haar piano zit, maar 't is nog niet helemaal wat het moet en kan zijn.

Mja, Eva De Roovere & Gerry de Mol hun 2e, min en meer, vindt ik op muzikaal vlak niet echt iets missen. Over Kleine Bloote Liedjes spreek ik mij niet uit, iets te weinig beluisterd. Een nummer als Piraten is compleet af, imho.

Jonah
07-01-2007, 19:57
Ik vind Kleine Blote Liedjes persoonlijk stukken beter dan Min en Meer. Die laatste heb ik wel nog helemaal niet zo vaak beluisterd, net om die reden.

Niels
08-01-2007, 09:15
Beetje zagerig

én pretentieus. Ha.