View Full Version : Scales of War - IC
Brindol, een stad gelegen in Elsir Vale, is een rustige handelstad.
Gelegen aan een rivier is Brindol uitgegroeid de laatste jaren tot de grootste handelstad in de contreien.
Vroeger was het echter anders.
Jaren geleden werd Elsir Vale geteisterd door een bende genaamd De Rode Hand Van Doem.
Na hulp van groep avonturiers die de bende terug hebben gedreven, zijn er nu tientallen jaren vrede geweest.
http://www.cfrq.net/gallery/d/3167-2/05a_Elsir_Vale_PC_large.jpg
Brindol heeft ongeveer 6700 inwoners in de stand zelf en ongeveer 1100 mensen die in een 7,5km radius rond de stad wonen.
De meeste inwoners zijn mensen, elven en dwergen.
Brindol wordt geregeerd door een gemeenteraad.
Deze bestaat uit 2/3 landheren die de titel erven en voor 1/3 uit gildemeesters.
Brindol heeft een garnizoen van 200 stadswachten en soldaten waarvan een kwart op eender welk tijdstip dienst heeft.
In tijden van nood, kan de leider van het garnizoen nog beroep doen op 200 man van de militie, dit zijn echter slecht bewapende en slecht getrainde boeren en stadsmensen.
http://1.bp.blogspot.com/_BRAI6B-AEsU/STWgH6Uem5I/AAAAAAAAA5o/6ERWM6IkGRo/s1600/brindol.jpg
Jullie bevinden zich nu in deze stad (vul maar zelf aan, voor welke reden).
Het is s'avonds en aangezien het koud buiten is, hebben jullie onderdak gezocht in een herberg.
Jullie kennen elkaar nog niet.
In het midden van de herberg is een groot varken aan het spit aan het roosteren.
In een hoekje achterin de herberg zitten 3 mannen fervent te kaarten.
Een min of meer schaars geklede dame probeert een andere gast te verleiden.
De barman staat achter zijn toog bierkannen te wassen.
Een barmeid loopt rond in de bar om de bestellingen op te nemen.
Jullie bevinden zich momenteel in deze bar,
Wat doen jullie?
Mijn eerste echte intro se. Let the fun begin
http://www.enworld.org/Pozas/Portfolio/tiefling_warlord_tn.jpg
Ik zit in de meest duistere uithoek van de bar, aan een lege tafel, aan het genieten van alweer een nieuwe soort bier. Ik ben het niet gewoon van bier te drinken en heb misschien al iets te veel op. Voor het eens sinds jaren voel ik me volledig op mijn gemak. Problemen zijn voor morgen, nu geniet ik van mijn vrijheid. Terwijl ik me ten volle bewust wordt van alle mogelijke toekomsten verschijnt een kleine glimlach.
Ha, off we go! Ik hoop dat dat een beetje in de lijn van de verwachtingen ligt, of hoort er meer? Ik eis alleszins al de kleur rood op voor mijn dialoog
Avalanche
01-06-2010, 20:17
http://www.lawine.be/shrimp/gildas.gif
"Ha, een taverne. Dat is nog eens lang geleden."
Gildas zet zich alleen aan een tafel, in een hoekje van de taverne. Voor zich uit starend. Af en toe knipperend met zijn ogen. Wachtend om aangesproken te worden.
EDIT: Plots merkt hij dat hij op de schoot van iemand anders zit. Met een schaapachtige grijns zet hij zich op een andere stoel, naast [Cassiel].
"Wat is jouw naam, vreemdeling? Spreek jij altijd je gevoelens luidop uit?"
Mijn glimlach verdwijnt en mijn gezicht wordt nietszeggend. Ik steek ietwat onwennig mijn hand uit. "Iakos" zeg ik, terwijl ik me afvraag of mijn rust verdwenen is voor deze avond.
http://i49.tinypic.com/2pp0gm9.jpg
Caelan verdrinkt zijn verveling met mate terwijl hij een oogje in het zeil houdt voor zatlappen die niet voldoende op hun geldbuidel letten. Hij houdt ook zijn oren open voor andere lucratieve opportuniteiten. De geneugten des levens zijn niet goedkoop.
In een hoek van de herberg zit een reus van een man alleen aan een tafel. Hij zit een beetje ongemakkelijk op de grond, daar het interieur van de herberg niet echt op zijn maat gemaakt is. Een leeg bord staat voor hem op tafel en af en toe neemt hij een slok uit een komisch kleine pint bier. Een vraag van een van de diensters of hij nog wat wilt eten, wordt kort maar beleefd beantwoord, met een dragende, heldere bas:
"Neen, danku."
Enkele gasten werpen de reus af en toe nieuwsgierige blikken toe, maar zijn imposant figuur en wapenuitrusting weerhouden hen ervan aan hun nieuwsgierigheid toe te geven. De man lijkt dat niet zo erg te vinden. Hij observeert de ruimte, en wacht.
Mijn eerste IC introductie ;-) Weinig eventful, gezien het karakter van mijn personage, maar ik hoop dat het zijn houding en "indruk" toch wat deftig zijn overgekomen.
En het meervoud van "elf" is "elfen"
Caelan's aandacht wordt afgeleid door het spreekwoordelijke paard in de gang: de eenzame gigant. Wat is daarmee aan de hand? Geïrriteerd met een vraag die hij niet kan beantwoorden, staat Caelan op, pakt zijn fles wijn mee, en gaat tegenover de gigant zitten. Hij staart hem met een bevragende, haast wetenschappelijk nieuwsgierige blik aan.
Even een overzicht van de herberg
http://img121.imageshack.us/img121/4808/bar1sn.png
http://dungeonsmaster.com/wp-content/uploads/2010/04/RacePortShardmind.png
Ik doe de deur van de herberg open. Tijd om even te rusten, alhoewel rusten doen wij van onze soort niet echt. Langzaam neem ik de herberg en de mensen binnen in mij op en schrijd naar de een tafel in een donkere hoek waar ik mij langzaam neerzet.
First thing ever commentaar mag altijd :D
Caelan's aandacht wordt afgeleid door het spreekwoordelijke paard in de gang: de eenzame gigant. Wat is daarmee aan de hand? Geïrriteerd met een vraag die hij niet kan beantwoorden, staat Caelan op, pakt zijn fles wijn mee, en gaat tegenover de gigant zitten. Hij staart hem met een bevragende, haast wetenschappelijk nieuwsgierige blik aan.
Een verrassend warme glimlach verschijnt op het gelaat van de reus.
"Mijn naam is Ent. Uw nieuwsgierigheid is begrijpelijk, ik ben zelfs onder Goliaths een groot exemplaar. Maar ik denk niet dat ik uw naam al heb opgevangen. U bent...?"
Heb mijn naam dus veranderd A-star. Ik typte hem en besefte dat hij in het Nederlands absoluut niet klonk :)
"Mijn naam is Ent. Uw nieuwsgierigheid is begrijpelijk, ik ben zelfs onder Goliaths een groot exemplaar. Maar ik denk niet dat ik uw naam al heb opgevangen. U bent...?
Caelan maakt zonder aarzelen de zin van de gigant af. Zijn toon is kalm en nieuwsgierig, niet provocerend.
"... zeer benieuwd waarom een gigant hier is. Het is niet uw grootte, maar uw aanwezigheid die vragen doet rijzen, Ent. Mijn naam is Caelan."
Caelan maakt zonder aarzelen de zin van de gigant af. Zijn toon is kalm en nieuwsgierig, niet provocerend.
"... zeer benieuwd waarom een gigant hier is. Het is niet uw grootte, maar uw aanwezigheid die vragen doet rijzen, Ent. Mijn naam is Caelan."
"Excuseer mij, Caelan. Ik ging ervan uit dat mijn gestalte uw nieuwsgierigheid opwekte, gezien... wel, gezien dat nu eenmaal meestal zo is. Wat uw vraag betreft... Eenvoudig gezegd zou je kunnen stellen dat ik een avonturier ben. Ik ben echter niet uit op het vergaren van rijkdom en faam, maar van ervaring en wijsheid."
De goliath neemt een slok van zijn pint, maar merkt dat deze leeg is. Na even tevergeefs de aandacht van de barman of een dienster te proberen trekken, richt hij zijn aandacht maar weer op Caelan.
"En wat brengt jou naar hier, Caelan?"
"Excuseer mij, Caelan. Ik ging ervan uit dat mijn gestalte uw nieuwsgierigheid opwekte, gezien... wel, gezien dat nu eenmaal meestal zo is. Wat uw vraag betreft... Eenvoudig gezegd zou je kunnen stellen dat ik een avonturier ben. Ik ben echter niet uit op het vergaren van rijkdom en faam, maar van ervaring en wijsheid."
De goliath neemt een slok van zijn pint, maar merkt dat deze leeg is. Na even tevergeefs de aandacht van de barman of een dienster te proberen trekken, richt hij zijn aandacht maar weer op Caelan.
"En wat brengt jou naar hier, Caelan?"
Caelan breekt even oogcontact om de gigant in detail te onderzoeken. Na een korte stilte fronst hij de wenkbrauwen en kijkt hij Ent ongelovig aan.
"Brindol is een handelscentrum; geen waarschijnlijke plaats om wijsheid te vinden. Als je echt een soort van pelgrim bent, zoals je beweert, zal je weinig reden hebben om hier lang te blijven. Zelf ben ik een huurling, op zoek naar een uitdaging. En geld, uiteraard. Genoeg handelaars hier die mijn diensten kunnen waarderen. Wijn?"
Hij neemt zijn wijnfles vast bij de nek en kijkt Ent bevragend aan, klaar om diens mok bij te vullen.
Ent biedt met lichte aarzeling zijn glas aan. Een lichte achterdocht valt echter op zijn gelaat te bespeuren.
"En wat voor een 'diensten' zijn het dan die jij kan leveren aan rijke handelaars...?"
Caelan schenkt in, zet de fles terug neer en kijkt een beetje verbaasd, alsof hij de vraag niet verwachtte. Hij wijst met zijn duim over zijn schouder, naar de lange boog die op zijn rug hangt.
"Handelskaravaans beschermen, uiteraard. Misschien lijfwacht, of huiswacht. Opspoorder van verloren goederen? Als huurling loont het om veelzijdig te zijn. Je lijkt zelf wel geschikt als lijfwacht, maar ik moet nog de handelaar ontmoeten die uitbetaalt in wijsheid."
Hij grijnst heel even, tikt met zijn vinger op de fles en neemt dan zelf nog een slok.
http://dl.dropbox.com/u/7628366/Fidohavatar.jpg
"Het was een koude winteravond
De zon was lang aan het slapen
De wachters warmden zich aan hun vuur
Gedachte aan thuis vulden elk uur
Eenzaam wachtend op de kasteelmuur
De zwaarden waren gescherpt
De schilden waren schoon
Er was weinig nog te doen
Uitkijken over het plantsoen
Zoals het hoorde, flink en koen..."
"Ach, waarom doe ik eigenlijk moeite."
Een oude gnoom waar niemand echt naar luisterde, sprong van zijn stoel en bergde zijn lier op. Hij was net begonnen aan een nieuw verhaal, nadat het vorige op weinig bijval had kunnen rekenen. Een goede verstaander had misschien opgemerkt dat zijn epische vertellingen wel degelijk van een hoge kwaliteit waren. Een érg goede verstaander had het misschien zelfs vreemd gevonden dat een talent als deze oude bard zijn tijd verdeed in een afgelegen herberg als De Wilde Zwaan, waar het publiek te ongeschoold, dom en marginaal was om zijn vertelkunst te kunnen appreciëren.
De gnoom mompelde teleurgesteld iets in zichzelf. Hij liep naar het tafeltje naast de elf en de gigantische man, terwijl hij de barmeid naar zich toe riep om een bord eten en een pul bier te bestellen, de maaltijd die hij zou krijgen van de waard van De Wilde Zwaan in ruil voor zijn optreden van vanavond.
De zichtbare teleurstelling verdween al snel van het gezicht van de oude bard en maakte plaats voor een glimlach en een twinkeling in zijn ogen. De gnoom sprak de dorpeling aan het tafeltje aan en vroeg hem goedlachs of hij bij hem mocht gaan zitten. Dat mocht.
"De naam is Ghyselbert, mijn beste. Drinkt u iets van me? U hebt waarschijnlijk nog niet van me gehoord. Laat me mezelf even voorstellen."
Ghyselbert had zijn mantel over zijn stoel gehangen. De mantel was gemaakt van allerlei lapjes stof in verschillende, blijkbaar willekeurig gekozen kleuren. Zijn lapjeskat had zich op de tafel gelegd en lag te soezen. Ghys vertelde over hoe hij al tientallen jaren rondtrok als bard, maar dat dat niet echt goed betaalde. Nu ja, alles voor de kunst, natuurlijk.
"Ik heb gelukkig nog wel een andere vorm van inkomen", glimlachte hij. "Volgende week kan ik in de grote stad in het oosten relatief goedkoop een lading minotaurusboter kopen. U weet natuurlijk net als ik hoe zeldzaam en waardevol dat is. Ja, daar zal ik me een slag kunnen slaan, wanneer ik die terug doorverkoop aan vijf keer de aankoopprijs."
Ghyselbert nipte van de pul bier die de barmeid ondertussen gebracht had.
"Het is jammer dat ik nogal krap bij kas zit. Ik heb slecht een stuk of vijf goudstukken in mijn bezit. Zo kan ik natuurlijk weinig winst maken op die boter."
De gnoom begon te eten van het bord stoverij dat voor hem stond. Hij gaf de dorpeling de kans om te spreken. Het eten smaakte hem, dat was al snel te zien aan de vlekken saus in Ghyselberts witte snor.
Nog steeds met zijn mantel aan en kap over zijn hoofd doet hij een teken naar een van de barmeiden en besteld bier en een eten.
Rustig slaagt hij de conversatie tussen de giant en de man gade.
Caelan schenkt in, zet de fles terug neer en kijkt een beetje verbaasd, alsof hij de vraag niet verwachtte. Hij wijst met zijn duim over zijn schouder, naar de lange boog die op zijn rug hangt.
"Handelskaravaans beschermen, uiteraard. Misschien lijfwacht, of huiswacht. Opspoorder van verloren goederen? Als huurling loont het om veelzijdig te zijn. Je lijkt zelf wel geschikt als lijfwacht, maar ik moet nog de handelaar ontmoeten die uitbetaalt in wijsheid."
Hij grijnst heel even, tikt met zijn vinger op de fles en neemt dan zelf nog een slok.
De reus tovert een wat verontschuldigende glimlach tevoorschijn:
"Vanzelfsprekend. Uw woordgebruik deed mij even vrezen dat je misschien... minder koosjere diensten aanbood... Ik heb in mijn tocht al heel wat zogenaamde avonturiers en huurlingen ontmoet, die bij nader inzien vooral getalenteerd waren in het voor veel geld ombrengen van weerloze mensen in hun slaap. Het doet mij deugd nog eens iemand te ontmoeten met eervolle bedoelingen"
Ent steekt bedankend zijn glas even de lucht in en neemt een slok. Het glas is halfleeg.
"Wat de rest van je vragen betreft, ik verwacht uiteraard ervaring en wijsheid op te doen tijdens een avontuur of opdracht, dat ik deze achteraf niet zal ontvangen is duidelijk. Ik ben hier toegekomen met een handelskaravaan. Maar onderweg is er niets gebeurd, zoals meestal het geval is bij zo'n opdrachten. Ik kreeg achteraf een mooie som geld, maar heb niets bijgeleerd. Ik hoop hier een interessantere uitdaging te vinden, maar ik vrees eigenlijk dat ik hier zal vertrekken zoals ik aangekomen ben: met een grote, goed beschermde karavaan, die geen dief bij zijn volle verstand zou aanvallen."
De aandacht van de goliath wordt even afgeleid door een luidruchtige gnoom die aan een naburige tafel een van de gasten lastig valt. Een lichte frons verschijnt op zijn gezicht. Hij neemt nog een slok van zijn wijn, zet het lege glas terug op tafel en richt zich weer tot Caelan:
"Hoor, een klassieke opvoering van iemand die zijn eigen kunde overschat. Waar ik vandaan kom was hij al lang op zijn plaats gezet."
Alvorens Caelan kan antwoorden, lijkt Ent een besluit te hebben genomen. Hij verheft zijn stem lichtjes, en spreekt de gnoom op een joviale manier toe:
"He! Vriend gnoom! Als het u belieft, zou u mij en mijn vriend hier kunnen entertainen met een lied? Deze herberg kan best wat animo gebruiken, denkt u ook niet?"
Avalanche
02-06-2010, 09:30
De conversatie aan zijn tafeltje stokt, wat Gildas de gelegenheid geeft om even recht te staan en zijn bord bij te gaan vullen met dat heerlijk geroosterd varkensvlees. Is hij echt de enige die er al van gegeten heeft vanavond, wat zou er mis mee zijn?
Als Gildas de gloed van het vuur nadert, merkt hij zelf als eerste op dat zijn harnas slechts dof weerkaatst. Met een diepe zucht snijdt Gildas enkele stukken van het vlees, neemt nog een hompje brood en haast zich dan terug naar het tafeltje, waar hij spiedend de omgeving in zich opneemt, om te zien of iemand aandacht aan hem besteedt.
Caelan kijkt om en laat in stilte zijn licht geërgerde blik dansen over de gnoom, op zoek naar eigenaardigheden.
Iakos kijkt naar opgelucht naar Gildas' verdwijnende rug. 'Misschien keert mijn rust nu terug'. Hij zinkt wat verder in de duisternis, trekt zijn kap wat dieper over zijn hoofd en begint wat meer aandacht te schenken aan de rest van de gasten. Hij observeert de Goliath en zijn publiek met enige jaloezie en redelijk wat ergernis. 'Veel te luid', denkt hij bij zichzelf, en als hij flarden van hun conversatie opvangt, 'en hij hoort zichzelf duidelijk graag praten'.
Als Gildas terug gaat zitten, wordt hij deze keer iets grondiger geobserveerd.
Is er eigenlijk een conventie voor gedachten? Want dat zou wel handig zijn. Enkele quotes in de text misschien, aangezien dialoog toch redelijk duidelijk te onderscheiden is?
Avalanche
02-06-2010, 11:11
Gildas merkt dat zijn disgenoot zijn kap verder over het hoofd heeft getrokken en besluit de vraag om met rust gelaten te worden te respecteren. Zwijgend eet hij verder, zijn ogen op zijn bord gericht, zich bewust van de onderzoekende ogen van de tiefling.
Als hij klaar is, wenkt hij de dienster. "Bedank de waard, ik heb al een tijd niet meer zo lekker gegeten of gedronken. Wat is mijn schuld?"
De tafelgenoot van Ghyselbreght kijkt wel geïnteresserd over het aanbod, en wil wel investeren in de Minotaurusboter.
"Aangezien ik nog nooit van je gehoord hebt vreemdeling, hoe kan ik je vertrouwen".
Doe is een bluff check
De dienster glimlacht naar Gildas:
"Ik zal het hem zeggen. Het is 4sp voor de maaltijd en de drank tesamen"
De aandacht van de goliath wordt even afgeleid door een luidruchtige gnoom die aan een naburige tafel een van de gasten lastig valt. Een lichte frons verschijnt op zijn gezicht. Hij neemt nog een slok van zijn wijn, zet het lege glas terug op tafel en richt zich weer tot Caelan:
"Hoor, een klassieke opvoering van iemand die zijn eigen kunde overschat. Waar ik vandaan kom was hij al lang op zijn plaats gezet."
Alvorens Caelan kan antwoorden, lijkt Ent een besluit te hebben genomen. Hij verheft zijn stem lichtjes, en spreekt de gnoom op een joviale manier toe:
"He! Vriend gnoom! Als het u belieft, zou u mij en mijn vriend hier kunnen entertainen met een lied? Deze herberg kan best wat animo gebruiken, denkt u ook niet?"
De gnoom leek Ents beledigende opmerking niet gehoord te hebben. Vreemd. Een zware stem als die van de goliath is moeilijk te negeren.
"De naam, heer, is Ghyselbert. Ghyselbert Abelyn Ernest Cysarius Hertwig, dichter. Zegt u maar Ghyselbert, uiteraard."
Voor zover dat mogelijk was, maakte Ghys al zittend een kleine buiging.
"Ik ben bang, heren, dat ik een rondreizend dichter ben en geen zanger. Zoals u waarschijnlijk gehoord hebt, heb ik net een uur staan vertellen. Als u me toestaat, ik ben nogal vermoeid en zou me nu graag eerst tot mijn maaltijd wenden in plaats van me bezig te houden met... animo."
Ghyselbert had inderdaad het vorige uur een episch gedicht voorgedragen, begeleid door zijn lier. Het verhaal ging over een groep avonturiers die een draak bevochten. Zijn uitspraak klonk toen misschien wat meer zangerig en melodisch dan nu, maar echt zingen was het niet.
"Ik ben overigens een belabberd zanger. Deze stoofpot is echt overheerlijk. Excuus, ik hoorde u praten. U bent zelf avonturiers?"
De tafelgenoot van Ghyselbreght kijkt wel geïnteresserd over het aanbod, en wil wel investeren in de Minotaurusboter.
"Aangezien ik nog nooit van je gehoord hebt vreemdeling, hoe kan ik je vertrouwen".
Doe is een bluff check
Rollt ge die niet zelf dan? Enfin, Bluff check in herberg, minotaurusboter (1d20+11=31) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2544602/)
Ghyselbert verlaagde zijn stem, zodat alleen de man bij hem aan tafel hem nog zou kunnen horen. Of toch, zodat de man dat zou denken. Zijn stem bleef expres luid genoeg zodat iemand met goede oren aan een naburige tafel, een elf bijvoorbeeld, hem nog zou horen.
"Wel, ik heb nog een klein pakje minotaurusboter in mijn rugzak zitten. U mag het van me hebben. Neemt u het mee naar huis. Ik ben zeker dat uw vrouw er erg blij mee zal zijn."
Ghys nam een klein pakje boter uit zijn zak en legde het op tafel.
"Verzekert u zich maar van de kwaliteit ervan en laat me later maar weten wat u beslist. Ik ben hier zeker nog tot morgen."
Avalanche
02-06-2010, 12:45
Gildas slaat de grijsaard nauwlettend gade.
Listen check: Ghys fluistert (DC 20) maar doet moeite om toch gehoord te worden (-2): DC 18 om te horen. 1d20+10 → [18,10] = (28) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2544621/)
Dit gesprek prikkelt zijn zintuigen, zoals een wild dier zich bewust is van gevaar als het aan een waterpoel drinkt. Misschien is het inbeelding, maar je kan nooit voorzichtig genoeg zijn.
Insight check op Ghys: bestaat minotaurusboter, of lijkt het of hij liegt (body language)? 1d20+10 → [16,10] = (26) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2544644/)
Voorlopig besluit Gildas zich niet te mengen, hij doet alsof hij niets gehoord heeft en wacht de reactie van de dorpeling af.
Gildas slaat de grijsaard nauwlettend gade.
Listen check: Ghys fluistert (DC 20) maar doet moeite om toch gehoord te worden (-2): DC 18 om te horen. 1d20+10 → [18,10] = (28) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2544621/)
Dit gesprek prikkelt zijn zintuigen, zoals een wild dier zich bewust is van gevaar als het aan een waterpoel drinkt. Misschien is het inbeelding, maar je kan nooit voorzichtig genoeg zijn.
Insight check op Ghys: bestaat minotaurusboter, of lijkt het of hij liegt (body language)? 1d20+10 → [16,10] = (26) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2544644/)
Voorlopig besluit Gildas zich niet te mengen, hij doet alsof hij niets gehoord heeft en wacht de reactie van de dorpeling af.
'k Zit slechts 20 meter van u af, aan de andere kant van de kamer, in wat waarschijnlijk een rumoerige herberg is, met een brandend vuur tussen ons in... (Ghys zit aan die tafel tegen de zuidelijke muur)
En tja, Ghys gaat hier geen con pullen zonder dat minotaurusboter echt bestaat. Ik, Fidoh, heb het verzonnen, maar als dat niet zou bestaan, zou ik het wel met iets anders hebben gedaan.
Avalanche
02-06-2010, 13:00
'k Zit slechts 20 meter van u af, aan de andere kant van de kamer, in wat waarschijnlijk een rumoerige herberg is, met een brandend vuur tussen ons in...
(Ghys zit aan die tafel tegen de zuidelijke muur)
Kerel, reageer nu eens normaal. Zelfs gefluister door een muur is maar DC30. Ik heb 28 en jij doet moeite om gehoord te worden.
Kerel, reageer nu eens normaal. Zelfs gefluister door een muur is maar DC30. Ik heb 28 en jij doet moeite om gehoord te worden.
25 is genoeg. Dm heeft gesproken :)
De gnoom leek Ents beledigende opmerking niet gehoord te hebben. Vreemd. Een zware stem als die van de goliath is moeilijk te negeren.
"De naam, heer, is Ghyselbert. Ghyselbert Abelyn Ernest Cysarius Hertwig, dichter. Zegt u maar Ghyselbert, uiteraard."
Voor zover dat mogelijk was, maakte Ghys al zittend een kleine buiging.
"Ik ben bang, heren, dat ik een rondreizend dichter ben en geen zanger. Zoals u waarschijnlijk gehoord hebt, heb ik net een uur staan vertellen. Als u me toestaat, ik ben nogal vermoeid en zou me nu graag eerst tot mijn maaltijd wenden in plaats van me bezig te houden met... animo."
Ghyselbert had inderdaad het vorige uur een episch gedicht voorgedragen, begeleid door zijn lier. Het verhaal ging over een groep avonturiers die een draak bevochten. Zijn uitspraak klonk toen misschien wat meer zangerig en melodisch dan nu, maar echt zingen was het niet.
"Ik ben overigens een belabberd zanger. Deze stoofpot is echt overheerlijk. Excuus, ik hoorde u praten. U bent zelf avonturiers?"
Int roll om te zien of Ent die volledige naam kan reproduceren: 1d20=8 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2544698/). 'k Denk het niet nee.
Bluff roll om mijn gezicht neutraal te houden:1d20-1=9 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2544704/). Social skills, aiaiai :)
Ent probeert zijn achterdocht voor de mooipratende gnoom zo goed mogelijk te verbergen.
"Nou, Ghyselbert Abelyn Er... ehm... Nou, mijn naam is Ent, gewoon Ent, en dit is Caelan. Beiden avonturiers, inderdaad, al verschillen we in onze motieven. En excuseert u mij de foute veronderstelling. Waar ik vandaan kom is er zelden een onderscheid tussen de kunst van het woord en de kunst van het lied. Wie zich een meester van het ene noemt, wordt geacht een meester te zijn van het ander."
De goliath wenkt een passerende barmeid.
"Twee pullen bier voor mij, graag. En geef mijn twee vrienden hier ook nog wat te drinken."
Avalanche
02-06-2010, 14:13
Gildas is het nu echt beu om alleen te zitten en te zwijgen. Hij knikt naar zijn disgenoot, staat op en loopt op het drukker wordend tafeltje aan de andere kant van de herberg af.
"Laat dit rondje maar voor mij, anders."
Hij richt zich tot Ent en kijkt die doordringend aan.
"Met veronderstellingen gaat het wel vaker fout, zoals je waarschijnlijk wel weet. Jij bent ook iets welbespraakter dan je eruit ziet."
Met een verontschuldigende glimlach steekt Gildas zijn hand uit en stamelt. "Sorry, ik bedoelde niet... Ik ben Gildas."
Caelan werpt zijn blik nog wat rond, en laat hem even rusten op de twee verhulde figuren in de hoeken van de zaal. Hij tilt zijn hoofd naar de personen in kwestie en grijnst heel even.
"Je bent niet de enige rariteit hier vandaag, Ent. Die daar zit zelfs al een tijdje naar zijn onaangeraakte maaltijd te kijken." [Over Rufus] "Ah, en hier, nog één." [Over Gildas] "Water voor mij."
Caelan werpt zijn blik nog wat rond, en laat hem even rusten op de twee verhulde figuren in de hoeken van de zaal. Hij tilt zijn hoofd naar de personen in kwestie en grijnst heel even.
"Je bent niet de enige rariteit hier vandaag, Ent. Die daar zit zelfs al een tijdje naar zijn onaangeraakte maaltijd te kijken." [Over Rufus] "Ah, en hier, nog één." [Over Gildas] "Water voor mij."
Wanneer hij opmerkt dat we over hem bezig zijn kijkt hij van onder zijn kap indringend naar Caelan die plotseling stemmen in zijn hoofd hoort zeggen.
"Mijn naam is Iltani of beter bekend als Iltani the mad". En doet zijn cape af in een vloeiende beweging.
"Als ik niet beter wist, zou ik denken dat dit het begin van een avontuur zou zijn. U bent ook avonturier, heer Gildas? De naam is Ghyselbert."
Ghyselbert stelde zich beleefd voor.
"Hartelijk dank, Gildas, maar mijn bier is nog niet op."
Avalanche
02-06-2010, 14:53
Gildas kijkt geschrokken op. "Avonturier? Nee, nee. Zo werkt het leven niet, vrees ik. Of het nu is met dichten of met karavaans bewaken. Brood op de plank moet er komen."
Gildas zet zich neer op een stoel. "En in een grote stad als deze, maakt het niet zoveel uit wie je bent of waar je vandaan komt. Als je maar kan werken. Denk ik. Wat doen jullie hier?"
Als Gildas vertrekt blijft Iakos kijken hoe hij door het groepje rond de Goliath begroet wordt. Hij probeert iets van hun conversatie te verstaan en te volgen terwijl hij verder van zijn bier geniet.
1d20+1=15 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2544778/) Perception check, ik veronderstel dat ik ze verstaan heb aangezien een gewone conversatie DC 10 heeft
Als hij [Rufus] zijn kap ziet afgaan, draait hij zich naar [Rufus] toe en bestudeert hem.
Terug een perception check: 1d20+1=11 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2544782/). Ik denk dat het nu aan Rufus is om te beschrijven wat ik zie, nee?
Wanneer de shardmind zijn mantel afneemt, staat Caelan plots op en richt hij zich naar het wezen met een hand op zijn rug, klaar om zijn boog te trekken.
"Wat des duivels ben jij?! Blijf uit mijn hoofd!"
Vanaf Iakos het tweede deel van Caelan's zin hoort zit hij muisstil. De concentratie waarmee hij [Rufus] observeert neemt toe en hij zit duidelijk klaar om onmiddellijk te reageren.
Ent schuift de tafel voorzichtig maar kordaat opzij en stelt zich recht. Nuja, zo recht mogelijk. Hij loopt kalm naar de tafel van het vreemde wezen waar Caelan zijn plotse woede op richt. Zijn wapenuitrusting laat hij aan zijn tafel liggen, maar hij zorgt er wel voor dat hij Caelan's zicht op het eigenaardige individu niet verbreekt. Zonder glimlach zegt hij:
"Mijn naam is Ent. Ik zou graag weten wie jij bent en wat de bedoeling is van deze situatie. Mijn nieuwe vriend heeft klaarblijkelijk niet al teveel geduld, ik raad je dus aan niet rond de pot te draaien."
Rustig kijkt Iltani Ent aan en spreekt dan tot iedereen via het geheugen.
"Vrees niet ik ben een shardmind maar heb geen kwade bedoelingen. Mijn naam is Iliath"
Van zodra Iakos de stem in zijn hoofd hoort weerklinken springt hij recht en loopt naar voor. Hij stopt op ongeveer 20 feet van Iltani, haalt zijn kap naar achter en spreekt met nauwelijks ingehouden woede:
"Ik raad u aan niet meer in mijn hoofd te spreken. Wat je ook bent, zo'n invasie in mijn gedachten zal ik niet meer toestaan!"
Met een zware stem spreekt Iliath voor het eerst het gezelschap normaal toe.
"Mijn excuses vriend, wij zijn gewoon om zo te communiceren"
Avalanche
02-06-2010, 19:10
Grinnikend: "En dit is de eerste keer dat je er problemen mee krijgt?"
Grinnikend: "En dit is de eerste keer dat je er problemen mee krijgt?"
"Wij zijn niet veel onder andere 'soorten'"
Iakos lijkt Iltani's excuses te aanvaarden en kalmeert zichtbaar door Gildas' reactie en begeeft zich terug naar zijn plaats. Hij blijft Iltani wel continu in het oog houden.
Ent kijkt het vreemde kristalwezen doordringend aan en zet zich tegenover hem.
"Wel, Iliath, je bent duidelijk nieuw in dit deel van de wereld, want zoals die man net zei, als je altijd mensen zo zou begroeten, zou je niet lang overleefd hebben. Maar vertel eens, wat doet een exotisch wezen als jij in dit deel van de wereld. Ik heb ondertussen heel wat afgereisd en ik kan mij niet herinneren dat ik ooit iemand zoals jij ben tegengekomen..."
"Ik ben op zoek naar mijn thuisland. Het enige dat ik mij herinner zijn flarden daardoor dat ik ook weet dat wij normaal zo communiceren. Ik weet zelfs niet hoe oud ik ben. Mijn naam is gegeven door de eerste mensen die ik tegenkwam. Ik zwerf al jaren rond en probeer normaal het contact zo min mogelijk te houden. Maar iedereen moet eten en ja je vriend daar aan tafel lokte een reactie uit."
Ondertussen gaat Iltani terug zitten.
Caelan haalt zijn hand van zijn boog, maar bekijkt de shardmind wantrouwig.
"Je legt het maar uit Iliath; of was het 'Iltani de Gekke'? Hou in't vervolg je gedachten waar ze thuishoren, tenzij je een échte reactie wilt uitlokken. Als je niet wou opvallen had je geen maaltijd moeten bestellen die je toch niet ging opeten."
Duidelijk verveeld met de hele situatie gaat Caelan terug zitten.
de bargast die naast Ghyselbrecht zat:
"Ik kan je zelf 10gp geven vreemdeling, maar dan wil ik een onderpand zodat je niet met mijn geld gaat lopen.
Sjachelaars hebben we hier de laatste tijd genoeg gehad.
Trouwens het zijn vreemde tijden, er zijn geruchten dat de Rode Hand terug is.
Dat is wat ik gehoord heb van sommige reizigers die hier langskomen."
Buiten horen jullie ineens kabaal en geluiden die van vechtende mensen.
De alarmbellen beginnen in de verte ook te luiden.
Het gerinkel van zwaarden komt dichterbij.
Een eerste bonk op de herbergdeur weerklinkt, al snel komt er een volgende.
De deur vliegt uit zijn hengsels, middenin de deuropening zie je verschillende Hobgoblins.
Ze slaken een strijdkreet en richten hun zwaarden als grote barbecuespietsen op de aanwezige gasten.
"VOOR SINRUTH! VOOR DE RODE HAND!"
http://img13.imageshack.us/img13/6766/bar2m.png (http://img13.imageshack.us/i/bar2m.png/)
Kunnen jullie of jullie positie op de map een beetje juist is. Ik heb initiatief voor iedereen gerold. Het verhaal gaat een beetje vaart krijgen nu :)
Gildas: 21
Hobgoblin: 19
Human: 14
Human4: 14
Human7: 14
Human1: 14
Human2: 14
Human3: 14
Human5: 14
Human6: 14
Iakos: 10
Caelan: 11
Iltani: 6
Ent: 4
Ghyselbert: 2
Ik zit tegenover Iltani atm
En ehm, 31 init voor Iltani? Hoe werkt dat? :)
Avalanche
02-06-2010, 22:09
Ik zat ook aan dat tafeltje rechtsbeneden al
Gildas sneert de dorpeling toe. "Je hoorde geruchten dat de Rode Hand terug is? Dit is wel heel snel!"
voor de rest zal ik mijn beurt afwachten. 31 op initiative, what the fuck :)
Ik zit tegenover Iltani atm
En ehm, 31 init voor Iltani? Hoe werkt dat? :)
aangepast, is en beetje beter nu. Map is ook aangepast.
http://img718.imageshack.us/img718/5533/bar2q.png (http://img718.imageshack.us/i/bar2q.png/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
aangepaste map. We wachten op Gildas dan kan ik mijn mannetjes laten vechten.
Avalanche
02-06-2010, 22:41
In een reflex springt Gildas recht en spurt op de dorpeling af die het dichtst bij de deur zit (S20). Gildas grijpt hem bij de kraag en sleurt hem in éen beweging naar achter. De man landt in de hoek van de herberg. Onzacht, maar wel een pak veiliger.
Gildas loenst naar zijn schild, dat hij vergeten is aan het tafeltje waar hij daarnet zat, maar trekt wel zijn imposant zwaard en schreeuwt uitdagend naar de hobgoblins: "VOOR BRINDOL!!! VOOR DE WILDE ZWAAN!!!"
op R20 sta ik nu
2 Hobgoblins lopen naar Gildas en proberen hem te raken met hun zwaard.
Maar ze falen allebei miserabel.
1d20+6=18, 1d20+6=14 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2545196/)
De 2 andere hobgoblins, vallen een bargast aan, en slaan hem gewoonweg tot moes.
1d20+6=18, 1d20+6=24 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2545199/)
De barman loopt tot bij de Wizard waarvan hij minder schrik heeft dan van de vijanden.
De barmeid gaat zich verschuilen in de bergruimte.
De 3 mannen die aan het kaarten zijn vanachter in de herberg kaarten rustig verder.
in de verte horen jullie nog geluiden van vijanden die dichterbij komen.
http://img715.imageshack.us/img715/4122/bar3l.png (http://img715.imageshack.us/i/bar3l.png/)
en nu jullie se, Gildas mag ineens verder doen als iedereen geweest is.
Caelan springt recht met een grijns, zijn ergernis vergeten. Hij grijpt zijn boog en lost snel twee pijlen op de hobgoblin die het dichtst bij hem staat (R19).
(minor) boog trekken; (minor) hunter's quarry op dichtstbijzijnde hobgoblin; (standard) twin strike: 2x attack roll en damage (1d20+7=19, 1d10=3, 1d20+7=8, 1d10=2) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2545224/) Hunter's Quarry bonus damage op 1 attack (1d6=4) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2545226/)
Caelan zijn pijl gaat recht door de keel van de hobgoblin, die nu met een gorgelend geluid op de grond ineen zakt.
http://img714.imageshack.us/img714/2128/bar4.png (http://img714.imageshack.us/i/bar4.png/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Iakos neemt de zeis die naast hem staat en loopt naar voor (M19). Eens hij daar aangekomen is begint hij een megelmoes van oude talen te bazelen en strekt hij zijn linkerhand naar de dichtste hobgoblin (Q19). Uit zijn hand schiet een donkere stroom pure energie.
(minor) Zeis nemen, move action en dan Eldritch Blast (standard), +1 op mijn attackroll omdat ik de dichtste van de party bij die hobgoblin ben (Prime shot). Eldritch Blast is een attackroll vs Reflex. 1d20+4=14, 1d10+3=12 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2545255/). Zoals Kittens al zei, ik ben niet de dichtsbijzijnde, ik had Gildas helemaal over het hoofd gezien. Doe dus maar -1 op mijn attackroll.
"Arca itlum" cast Phantom Bolt op dichtsbijzijnde goblin.
Kan zel wel niet rollen op het moment site is geblokt
'k Heb dan maar voor u gerolld. Roll voor Iltani's Phantom Bolt (1d20+5=22, 1d8+5=11) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2545881/) 'k Ging vragen in welke richting ge hem slide, maar volgens mij is zijn brein gesmolten, dus cava :)
Zich eindelijk van tussen het veel te kleine interieur bevrijd hebbend, loopt de gigant kordaat op de dichtstbijzijnde indringer af. Het feit dat hij zijn wapenuitrusting niet bij heeft lijkt hem niet te deren.
"Hier eindigt de rit."
Een massieve vuist slaat loeihard tegen het hoofd van het moordlustig monster.
Move naar O15 (vergeet opportunity attack niet - AC17 want ik heb geen schild bij) Mark die vijand als free action, sla er unarmed op met Weigt of Earth
Attack unarmed met Weight of Earth (1d20+4=21, 1d4+4=8) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2545884/)
Falcon PAWNCH. Als hij nog leeft is hij slowed.
Moet die uitleg over phantom bolt nog is lezen want sliden? Nuja :) fried brains woot.
Bij Phantom Bolt moogt ge bij een hit uw target 1 square sliden. Sliding is een vorm van forced movement, e.g. gij beslist waar een unwilling target (vijand, meestal) naartoe beweegt. Er zijn drie soorten forced movements:
Push: het target moet verder eindigen van u dan hij begon
Pull: het target moet dichter eindigen bij u dan hij begon
Slide: het target beweegt in eender welke richting
Als je een target X squares kan bewegen, mag je er altijd voor kiezen om het minder dan X squares te bewegen.
Ha dat bedoelde ze met hit mob +1square :)
Ghyselberts kat was vlug onder de tafel gesproken en zat daar, met gekrulde rug, te blazen naar de hobgoblins. Die moesten niet proberen een stap dichterbij te zetten!
De oude bard nam wat leek op een dirigeerstokje van achter zijn oren.
Ghys bewoog naar de veiligheid van het haardvuur in het midden van de kamer. Vakje [M20]. Terwijl hij naar daar stapte was hij echter luid aan het schelden.
"Verdomme, rothobgoblins, wat denken jullie wel! Hier zomaar binnenstormen en onschuldige mensen afmaken! Zat julie moeder trollen te pijpen in plaats van jullie op te voeden, of wat?!"
Target is [P15]. Hobgoblins in De Wilde Zwaan. Ronde 1. Vicious Mockery (at-will 1) Cha vs Will. 1d6+4 psychic damage, and target takes a -2 penalty to attack rolls until end of your next turn. (1d20+4=6, 1d6+4=6) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2545326/)
hurr durr, fail
Iakos zijn eldritch blast, grilt de hobgoblin.
Iltani laat het brein smelten van een andere hobgoblin.
Het laatste wat de hobgoblin, die voor ent staat, ziet is de enorme vuist. daarna bevind hij zich in de hobgoblin hemel.
Ghyselbert probeert nog een van de dode hobgoblins te bespotten, maar ja, ze zijn momenteel allemaal dood.
Gildas, het is aan nu, maar momenteel zijn er geen vijanden te bespeuren). we gaan gewoon verder met initiative.
Gildas: 21
Goblin Blackblade:19
Human4: 14
Human7: 14
Human1: 14
Human2: 14
Human3: 14
Human5: 14
Human6: 14
Iakos: 10
Caelan: 11
Iltani: 6
Ent: 4
Ghyselbert: 2
Jullie horen rumoer buiten, elk moment gaan er weer wezens binnen komen.
http://img69.imageshack.us/img69/2923/bar5x.png (http://img69.imageshack.us/i/bar5x.png/)
Terwijl de hobgoblin neergaat, verheft Ent zijn stem.
"Jij daar! Met je zwaard! Deze kant uit!"
Als Gildas op kolom 15 of 16 (maar niet R15, obv.) gaat staan en ik kruis naar de andere kant (kolom 17 of 18), dan blokkeren we eigenlijk het meeste van de herberg en sta ik iets beter om achter mijn wapen te gaan als er plots iets groter binnenkomt :)
Avalanche
03-06-2010, 20:44
Gildas huppelt fluks naar de deur. Als hij merkt dat er nog 4 goblins buiten staan, klaar om binnen te stormen, stelt hij zich strategisch op achter de hoek. Het zwaard boven zijn hoofd geheven om een flinke houw te geven als de eerste goblin zijn kop binnensteekt.
Ik sta op U18, met een Ready Action. De eerste Goblinachtige (ook lelijke dwergen) die binnenkomt, wordt in twee gekliefd.
Maar denk niet dat het gaat lukken:
Attack = [2,8]=(10)
Damage = [8,4]=(12)
http://invisiblecastle.com/roller/view/2546494/
Denk niet dat die ready nodig is. Ge krijgt sowieso een opportunity attack als ze voorbij komen.
'k Was natuurlijk ook wel keihard vergeten dat die hobgobs voor mij mogen bewegen. Goe bezig puns. :/
Avalanche
03-06-2010, 20:51
Denk niet dat die ready nodig is. Ge krijgt sowieso een opportunity attack als ze voorbij komen.
'k Was natuurlijk ook wel keihard vergeten dat die hobgobs voor mij mogen bewegen. Goe bezig puns. :/
De ready is nodig omdat ik anders langs de deurstijl moet slaan (penalty op attack). Ik krijg geen AoO als ze maar één vakje shiften. Nu krijgen ze een attack + nog een AoO als ze langs mij proberen lopen. En ik wil mijn initiative na hen, zodat we straks kunnen flanken. Als zij nog mogen lopen na mij, lukt dat niet.
post ook is uw stats voor uw opportunity action Avalanche.
en wilt ge delayen tot vlak na de monsters? of heb ik het verkeerd begrepen?
[[Ik sta momenteel op M20, niet op O23]]
En ik denk dat Caelan voor mij moet staan op het initiative lijstje
Avalanche
03-06-2010, 21:35
Als er Goblins de taverne binnenstormen, binnen bereik van het machtige Longsword van Gildas, aarzelt die niet.
Attack of Opportunity:
Attack: 1d20+8;1d8+4 → [17,8] = (25)
Damage: 1d20+8;1d8+4 → [8,4] = (12)
http://invisiblecastle.com/roller/view/2546578/
En ja, ik kom vlak na de Goblins nu.
Jullie horen weer verschillende kreten.
2 Hobgoblins komen binnengestormd en gaan bij Ent staan.
Ze vallen hem aan, maar falen miserabel
1d20+6=11, 1d20+6=13 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2546605/)
2 andere gaan rond Gildas staan en proberen hem te reduceren tot moes.
Eentje raakt er.
1d20+6=20, 1d20+6=18 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2546606/). 5 damage in totaal, ik moet daar niet voor rollen.
Nog eentje geraakt met veel moeite tot bij Caelan, en probeert hem aan zijn zwaard te rijgen, wat toch gedeeltelijk lukt
1d20+6=17 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2546608/). Ook 5 damage.
De Goblin Blackblade gooit een toorts naar Iakos. Maar mist Iakos.
De toorts valt voor zijn voeten op de grond. Het vakje waar hij staat, is nu wel aan het branden.
http://img691.imageshack.us/img691/1555/bar6x.png (http://img691.imageshack.us/i/bar6x.png/)
Verbaasd door de hobgoblin op speed zet Caelan een stap achteruit en lost hij er twee pijlen op!
(move) shift 1 square naar R24; (minor) designate dichtstbijzijnde goblin als quarry; (standard) twin strike Attack S22 met Prime Shot bonus, damage met Hunter's Quarry bonus (1d20+8=10, 1d10+1d6=6) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2546649/), Elven Accuracy Attack re-roll (1d20+8=11) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2546656/), 2e attack (1d20+8=18, 1d10+1d6=7) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2546663/)
Eerste attack was wsl mis, reroll met elven accuracy, ook mis, 2e attack wsl raak dus daarop hunter's quarry damage.
Also, moet het nu niet ongedaanmaken of whatever, maar kdenk niet dat die goblin van de deur tot bij mij geraakt én nog eens kan aanvallen ook. Staat teveel brol en ne fighter in de weg om te chargen en na nen double move kunt ge normaal gezien ni aanvallen. Tkan natuurlijk zijn dat die een of andere power heeft die hem laat moven en aanvallen, in that case, never mind.
De Goblin Blackblade gooit een toorts naar Iakos. Maar mist Iakos.
De toorts valt voor zijn voeten op de grond. Het vakje waar hij staat, is nu wel aan het branden.
"Vlug, zet een stap opzij!"
Ghyselbert gaf Iakos een korte duw.
Virtue of Cunning op Iakos en ik slide hem een vakje opzij (naar M18). VoC is dat als een ally binnen [5+Int] squares van mij gemist wordt door een aanval, ik die ally 1 vakje kan sliden.
Iakos knikt naar Ghyselbert om hem te bedanken en loopt verder tot hij tegen de bar staat, en scheeuwt een vervloeking, in het draconisch, naar de hobgoblin recht voor hem(P14):
Ik verklaar u een offer voor Khaeleth, moge uw levensenergie hem voeden!
Vervolgens herhaalt hij dezelfde magische woorden en gebaren als hiervoor en schiet er een dondere straal magische energie naar de hobgoblin.
(move) shift naar M14, (>3 vakjes van mijn startplaats==concealment), (minor) Warlock's curse, vanaf nu +1d6 dmg op die goblin en als hij sterft heb ik +1 op een rol de volgende ronde. (standard) Ik gebruik terug Eldritch Blast, +1d6 dmg tegenover de vorige keer door Warlock's Curse. 1d20+3,1d10+1d6+3=[7, 3], [10, 2, 3] (http://invisiblecastle.com/roller/view/2546689/)
Sorry kan map ni zien dus ik ben misschien vaag, kutfirewall blockt imageshack.
Kan iemand nog is zo vriendelijk zijn te rollen :)
Ik cast terug Phantom Bolt op dichtsbijzijnde goblin.
"Arca itlum"
Also, moet het nu niet ongedaanmaken of whatever, maar kdenk niet dat die goblin van de deur tot bij mij geraakt én nog eens kan aanvallen ook. Staat teveel brol en ne fighter in de weg om te chargen en na nen double move kunt ge normaal gezien ni aanvallen. Tkan natuurlijk zijn dat die een of andere power heeft die hem laat moven en aanvallen, in that case, never mind.
Die geraakt daar perfect. Komt vanop derde rij en kan 6 vakjes bewegen. Dus die doet eerst move action, daarna charge als standaard. Als je charged kan je je volledige afstand opnieuw bewegen en daarna een melee basic attack doen. Handige manier om toch bij een vijand te geraken en hem te raken. Weliswaar zonder 1 van zijn fancy powers te gebruiken.
Ik ga deze middag alles lezen en aanpassen. Nu eerst wat werken.
Sorry kan map ni zien dus ik ben misschien vaag, kutfirewall blockt imageshack.
Kan iemand nog is zo vriendelijk zijn te rollen :)
Ik cast terug Phantom Bolt op dichtsbijzijnde goblin.
"Arca itlum"
Iltani's Phantom Bolt (1d20+5=17, 1d8+5=9) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2547260/) Hobgob op P15 ist töt
Ent slaat naar de dichtsbijzijnde hobgoblin, maar raakt lucht. Hij prevelt een korte vloek, maar neemt dan toch een besluit. Hij loopt richting de deur en roept
"De mensen in deze herberg staan onder mijn bescherming!"
Een massieve vuist slaat loeihard tegen de grond. De houten vloer barst, splintert en kraakt, en de grond rond Ent komt schijbaar tot leven. Twee hobgoblins worden gespiest door opvliegend hout, de laatste kijkt verschrikt naar zijn nieuwe tegenstander.
Weight of Earth op dichtsbijzijnde hobgob (1d20+4=11, 1d4+4=8) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2547262/). A bloo bloo.
Loop naar T16 (eat OA van de net gemiste hobgob). Mark as free action. Spend action point voor extra standard action. Roots of Stone, alle vijanden in burst 1 rond mij, vs. AC (1d20+4=18, 1d4+4=8) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2547267/). Chance :-) Als ik het goed voorheb zijn T17 en U17 dood. U15 heeft 8 damage, en is marked. Alle vakskes naast mij vormen een zone tot end of mijn next turn, als die blackblade die zone verlaat is hij knocked prone en neemt hij 4 damage. En eet hij een OA van mij omdat hij meer dan 1 square moet moven dan. 'k Denk dat hij daar gaat blijven staan, tbfh.
Fidoh, please to not miss die hobgob op P14 die ik heb gemist, of Iltani en de squishy human naast hem zitten in de problemen :p Ge zou u altijd kunnen opstellen om hem te intercepten ook als hij richting human zou willen gaan, maar dat ligt misschien niet in lijn met uw character zijn karakter ;-) Gildas kan die ook nog altijd chargen als hij dat wilt, natuurlijk, der staan geen hobgobs meer naast hem.
Guns, voor een burst geld: damage is gelijk voor iedereen. Maar attack moet ge per manneke rollen.Dus ik noteer dat dat ding 8 damage doet, maar ge gaat uw attacks opnieuw moeten rollen.
2 overige attack rolls (1d20+4=5, 1d20+4=11) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2547329/) Boo :( Ma bon, ik raak dus die blackblade of w/e, en mis de twee anderen (die hebben dan ook niet het effect van die zone). Bollocks. Daar gaat mijn stunt :( Wel alle drie marked, maar Gildas mag uiteraard een mark of 2 afpakken.
2 overige attack rolls (1d20+4=5, 1d20+4=11) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2547329/) Boo :( Ma bon, ik raak dus die blackblade of w/e, en mis de twee anderen (die hebben dan ook niet het effect van die zone). Bollocks. Daar gaat mijn stunt :( Wel alle drie marked, maar Gildas mag uiteraard een mark of 2 afpakken.
Effect geld of ge nu raakt of niet.Ik post straks update.
Hmmm, weet ik. Maar 't is nogal verwarrend verwoord. De "The target is knocked prone when it leaves the zone." staat bij "Hit:", niet bij "Effect:". Daar onder staat wel de Earthstrength rider (de con mod damage als ze de zone verlaten), en die gebeurt bij het Effect, niet bij de Hit. Eigenlijk denk ik dat het de bedoeling was dat die knockdown idd ook gewoon deel was van het effect, maar ge moet zelf maar beslissen hoe ge dat interpreteert.
Hmmm, weet ik. Maar 't is nogal verwarrend verwoord. De "The target is knocked prone when it leaves the zone." staat bij "Hit:", niet bij "Effect:". Daar onder staat wel de Earthstrength rider (de con mod damage als ze de zone verlaten), en die gebeurt bij het Effect, niet bij de Hit. Eigenlijk denk ik dat het de bedoeling was dat die knockdown idd ook gewoon deel was van het effect, maar ge moet zelf maar beslissen hoe ge dat interpreteert.
Heb het opgezocht in de compendium. Die prone geld idd alleen als ge ze raakt. Wel een beetje dom maar ja, der staan nog andere overpowerde dingen daarin. Dus die prone geld momenteel alleen voor die blackblade.
Check. Nuja, zoveel maakt het niet uit, de damage geldt wel op de hobgobs (tenzij ik u verkeerd versta), en die zijn dus toch dood als ze uit die zone weglopen.
"Dat komt hier verdorie zomaar een onschuldige bar in brand steken, of wat?!"
Ghyselbert nam de toorts naast hem op en gooide hem in de haard. Hij begon snel op de brandende vloer naast hem te stampen om ervoor te zorgen dat het vuur zich niet zou uitbreiden. De eigenaar van De Wilde Zwaan zou dat wel appreciëren.
http://imgur.com/SkWER.jpg (http://imgur.com/SkWER.jpg)
http://imgur.com/SkWER.jpg (http://imgur.com/SkWER.jpg)
Ik heb een move gedaan naar M19 dus ik sta verkeerd
Avalanche
04-06-2010, 23:28
Zwaar geïrriteerd door de mislukking van zijn verrassingsaanval, legt Gildas al zijn macht in een horizontale zwaai.
Minor: shift naar T18. Goblin recht voor mij is flanked (-AC).
Attack: Cleave (at will power). 1d20+7;1d8+3 → [11,7] = (18)
Damage: 1d20+7;1d8+3 → [2,3] = (5)
http://invisiblecastle.com/roller/view/2547649/
Goblin 2 heeft ook 3 damage (door cleave).
Beide goblins worden geraakt aan de keel. Het bloed spat in het rond. Het zwaard van Gildas blijft steken in de deurstijl. Even panikeert hij, als hij zijn zwaard niet meteen loskrijgt. Maar wat doen de goblins? Leven ze nog?
Ronde 3:
De 2 hobgoblins en de Blackblade slagen alledrei op Ent.
Eentje slaat er raak.
1d20+6=14, 1d20+6=25 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2548977/)
5 damage
De blackblade probeert ook Ent te spietsen en slaat goed raak.
1d20+5=18, 2d6+2=12 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2548985/)door combat damage raakt hem nog.
De andere hobgoblin loopt tot bij Iakos en geeft hem een mot en mist hem
1d20+6=9 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2548990/)
Ineens horen jullie een luid gekraak aan de achterdeur van de herberg.
Deze vliegt uit zijn hengsels en er komen 3 nieuwe vijanden binnen.
2 hobgoblins en een Blackblade.
Een hobgoblin loopt tot bij de human die daar staat en rijgt die aan zijn zwaard.
1d20+6=26 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2548997/)HUman is dood
De Goblin gooit een toorts naar Iakos maar mist. Vakje waar Iakos staat, is aan het branden:
1d20+6=12, 1d4=4 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2549004/)
http://imgur.com/0yfkA.png
Initiative orde:
Eerst mijn mannekes.
Dan de Humans
Gildas
Caelan
Iakos
Iltani
Ent
Ghyselbert
Caelan loopt naar de andere kant van de taverne, waar hij een beter zicht heeft op de hobgoblins die de klanten en de magiërs bedreigen. In stilte lost hij nog snel twee pijlen; één op de goblin naast de shardmind, en één op de goblin naast de tiefling.
(move) move 7 speed naar L22 (minor) Hunter's Quarry op J15 (standard) Twin strike attack J15 (1d20+7=8, 1d10+1d6=13) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2549097/), attack N14 (1d20+7=14, 1d10=1) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2549099/)
eerst modifier vergeten bij eerste attack, dan maar opnieuw gerold en achteraf gezien dat de modifier 1 te hoog was; maakt niet uit, twas toch mis
Ronde 3:
De Goblin gooit een toorts naar Iakos maar mist.
"Wel vangen hé!
Virtue of Cunning. Slide Iakos een vakje naar boven, L14. ((Provoket geen Attack of Opportunity))
Ghyselbert riep naar de drie kaarters.
"Zeg mannen, help misschien eens? Of is dat kaartspelletje belangrijker?!"
Op Ghyselberts gezicht verscheen een vage grijns. Was dit wat avonturiers dagelijks meemaakten?
"Gvd nog schaduwgebroed"
Shift naar j17 en Grasping Shadows op I15 wat roll heeft dat want ik vind die spell niet direct terug op internet.
Bedankt, Ghyselbert! Vlug! We moeten ons uitspreiden!
Iakos vervloekt de blackblade, en valt hem aan met een straal magische energie. Ondertussen roept hij in het draconisch:
Met de hulp van Khaeleth vervloek ik u, en zal ik u vermoorden!
Daarna loopt hij rond de bar en stopt hij op L12.
Minor: Warlock's curse. (Standard)Eldritch blast, +1 tohit omdat de vorige ronde een warlock's curse slachtoffer gestorven is, +1d6 dmg omdat mijn huidig target een warlock's curse op hem heeft, maar ik raak toch niet. 1d20+4=5, 1d10+1d6+3=16 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2549901/). Ik heb terug meer dan 3 vakjes bewogen, dus ik heb terug concealement.
Hier is de aangepaste map.
Het is momenteel aan Rufus.
http://dnd.ruymen.com/images/bar.png
"Gvd nog schaduwgebroed"
Shift naar j17 en Grasping Shadows op I15 wat roll heeft dat want ik vind die spell niet direct terug op internet.
"Gvd nog schaduwgebroed"
1d20+6=26, 1d20+6=10, 1d20+6=15 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2551101/)
1d8+7=8 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2551105/) 8 Damage
http://imgur.com/Ok24V.jpg
Een nog steeds ongewapende Ent bewijst nogmaals dat een ongewapende reus nog steeds een reus is. Een loeiharde neerwaartse slag slaat de goblin voor hem kreupel.
Weight of Earth op blackblade (1d20+4=21, 1d4+4=7) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2551094/). Mijn damage rolls zijn eigenlijk wel keihard win (y). Blackblade is marked + slowed.
"Willem!"
Ghyselbert riep zijn kat naar zich toe. De kater schoot van onder de tafel naar zijn meester, nam een kleine sprong en landde op zijn schouder. De lapjeskat stond met gekromde rug naar de goblin in het zuiden te kijken en maakte een scherp blazend geluid. Het geluid was zo luid en allesdoordringend dat de glazen op de tafels beefden en bijna omvielen.
Staggering Note - The sharp sound you create causes your opponent to recoil clumsily.
At-Will, ranged 10. Target: Die goblin beneden op U15 naast Ent.
Charisma vs Will
Hit: Charisma Modifier Thunder damage, and you push the target 2 squares. As a free action, an ally of your choice can make a melee basic attack against the target before, after, or during this forced movement.
De Wilde Zwaan, ronde 3. (1d20+4=15) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2551191/)
4 damage als't raak is en Guns mag nen basic melee attack doen.
Een alerte Ent maakt gretig gebruik van de gecreëerde opening en zwaait een linker uppercut in de richting van de verschrikte vijand.
Free MBA dankzij Ghyselbert (1d20+4=15, 1d4+4=7) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2551202/). Hmm. Laat weten of dat raakt.
Weer een luide schreeuw aan de voordeur. Er verschijnen 2 extra Hobgoblins en een blackblade.
De hobgoblins vallen Ent aan. en de Blackblade gooit zijn torch naar Gildas.
1d20+6=20, 1d20+6=22 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2551646/) 10 damage totaal
Ent wordt serieus geraakt door de 2 Hobgoblins.
Ent staat op 19hp van de 40hp
De blackblade raakt Gildas met zijn torch
1d20+6=17, 1d4=1 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2551648/) 1 damage. Het vakje waar Gildas staat in brand. Gildas krijgt het heet aan zijn voeten.
De hobgoblin op N14 loopt naar ghyselbert en geeft hem een pak slaag
1d20+6=24 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2551655/) 5 damage
De hobgoblin die via de achterdeur is binnengekomen loopt naar Iltani en maakt een extra knoopsgat in zijn kleren
1d20+6=25 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2551659/) 5 damage
de blackblade die via de achterdeur is gekomen gooit zijn toorts naar Caelan maar mist. Vakje waar Caelan staat, is aan het branden.
1d20+6=11, 1d4=1 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2551661/)
De zwaar gewonde Blackblade beweegt zich een beetje verder van Gildas weg.
Het vakje dat bij de toorts in brand staat breid zich uit naar het zuidoosten.
1d8=4 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2551662/)
De mannen aan de kaarttafel kaarten rustig verder. Er ligt momenteel al een pot van 30gp op tafel.
http://imgur.com/AySGe.jpg
Avalanche
08-06-2010, 08:28
Gildas shift naar T18, maar net als hij wil uithalen, merkt hij dat zijn schoen een beetje in brand staat. Hebben ze hem dan toch imitatieleer verkocht?
*mis*
Poging tot cleave op 2 goblins
1d20+7;1d8+3 → [3,7] = (10)
1d20+7;1d8+3 → [3,3] = (6)
http://invisiblecastle.com/roller/view/2552417/
Getrotseerd met een overvloed aan doelwitten besluit Caelan zijn snelheid nog wat op te drijven. Het regent pijlen in De Wilde Zwaan! Zijn doeltreffendheid lijkt er jammer genoeg wat onder te lijden.
(standard) Twin Strike attack M19 (1d20+7=26, 1d10=1) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2552472/) + attack J16 (1d20+7=8, 1d10=7) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2552475/);
(minor) Hunter's Quarry op Blackblade M17;
(ACTION POINT standard) Evasive Strike: shift naar L19, attack M17 met prime shot + hunter's quarry (1d20+8=14, 2d10+4+1d6=13) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2552484/);
(move) move 7 speed naar I25
Als die goblin op M19 op een of andere manier niet sterft van mijn eerste pijl, shift ik niet naar voor met mijn evasive strike en gaat er -1 van mijn laatste attack roll af. Als ik niet schuin omheen stoelen mag moven geraak ik maar tot J24.
Iakos ziet Caelans' pijlen verschillende Hobgoblins doden en ziet dat Ent misschien in de problemen zit, hij beweegt zich terug naar het midden van de ruimte (N14). Daar wijst hij met zijn zeis naar de blackblade naast Ent en schiet er een straal donkere energie op hem af.
(move)Move naar N14, >3 vakjes=> Concealement
(minor)Curse op J16
(standard) Eldritch Blast op S15, ik ga ervan uit dat de blackblade (M17) gedood is, anders doe je maar -1 op mijn to hit, 1d20+4=20 (vs Reflex), 1d10+3=7 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2552536/)
Gildas slaat naar de hobgoblins, maar mist fenomenaal.
Caelan schiet 2 pijlen af, hij raakt de hobgoblin en deze valt dood neer. De andere hobgoblin mist hij volledig.
Caelan loopt naar voor en schiet daarna nog een pijl naar de blackblade die daar staat. Maar hij mist deze.
Iakos vervloekt de dichtsbijzijnde goblin, en loopt daarna naar het midden van de herberg.
De Blacklbade valt dood neer door de duistere krachten van Iakos.
http://imgur.com/yDH5r.jpg
Shift naar J18 en phantom bolt op J16
1d20+5 → [6,5] = (11), 1d8+5 → [7,5] = (12)
Caelan loopt naar voor en schiet daarna nog een pijl naar de blackblade die daar staat. Maar hij mist deze.
"Pas maar op hé, goblin! De volgende gaat raak zijn! Ik heb deze elf nog nooit twee keer na elkaar een doelwit zien missen!"
Ghyselbert wijst dreigend met zijn toverstok naar de blackblade voor hem. Willem, de kat, staat nog steeds met een gekromde rug op Ghys' schouder te blazen naar de goblins in de herberg.
Viscious Mockery - Cha vs Will. Psychic damage. Als't raak is, heeft target -2 op attack rolls voor een beurt.
Wilde Zwaan, ronde 4, Viscious Mockery op blackblade (1d20+4=14, 1d6+4=7) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2553515/)
Ent slaat naar de hobgoblin voor hem, maar mist.
"Je zal sneller een berg neerslaan dan dat je mij neer krijgt!"
Dit gebeurt eig nog voor Fidoh, maar dat doet er weinig toe.
Weight of Earth op Hobgoblin op U16 (1d20+4=10, 1d4+4=6) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2553899/). Mis. Shift naar T15, Free Action om hobgoblin op U16 te marken, Minor Action om Stone's Endurance te activeren. Resist 5 to all damage tot einde van mijn volgende turn.
Rufus schiet zijn phantom bolt af, maar mist.
Ghyselbert zijn aanval raakt de goblin, en deze is nu zwaar beschadigd (bloodied). De Blackblade voelt zich ook wat in de war waardoor hij slechter kan aanvallen.
Ent slaagt de bal euh hobgoblin weer mis. Hij verplaatst zich een beetje waardoor de hobgoblins hem minder kunnen raken.
Ronde 5
de blackblade vlak bij Ent gaat 1 stapje achteruit en pakt een nieuwe toorts en smijt deze naar Ent.
Maar hij mist Ent; de grond waar Ent staat, begint wel te branden door de toorts.
1d20+6=7, 1d4=1 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2553939/)
De blackblade vlakbij Ghyselbert chargeert hem en geeft hem een mot met zijn zwaard. Hij raakt Ghyselbert voluit.
Ghyselbert is nu bloodied.
Attack: 1d20+5+1=22, damage: 1d6+2=8 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2553941/)
De hobgoblin grunt loopt terug naar Iltani en slaat hem met zijn zwaard en hij raakt.
Attack: 1d20+6=18, 5 damage (http://invisiblecastle.com/roller/view/2553943/)
De Hobgolbin die gemarkt is door Ent, slaat op Ent en hij mist.
1d20+6=15 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2553945/)
De Blackblade die buiten staat loopt naar het raam en sprint door het raam naar binnen. Eenmaal binnen blijft hij gewoon staan.
move tot aan raam, standard naar move om door het raam te springen
De Hobgoblin bij Gildas slaat dan maar op Gildas en mist.
1d20+6=18 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2553947/)
Het vuur begint zich te verspreiden door de herberg.
M14 naar N13
1d8=6 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2553948/)
N15 naar O14
1d8=6 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2553950/)
L22 naar L21
1d8=7 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2553951/)
T18 naar S19
1d8=2 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2553952/)
http://imgur.com/9Nwr0.jpg
Avalanche
09-06-2010, 11:59
De geur van schraal bier en kots dringt Gildas' neusvleugels binnen. Het vuur dat de herberg overneemt, wekt alle vloeistoffen die ooit in de tafel gedrongen zijn terug tot leven.
Het is nu of nooit. De vijanden moeten dood en de patroons van de herberg moeten naar buiten.
"STERF, ADDERGEBROED!" roept Gildas, voor hij beseft hoe cliché dat wel klinkt, maar hij maakt het goed door de goblins effectief allebei uit te schakelen.
Nu kan Gildas al zijn aandacht op hun leider vestigen, en hij zet een paar stappen in diens richting.
Cleave
1d20+7;1d8+3 → [12,7] = (19)
1d20+7;1d8+3 → [6,3] = (9)
http://invisiblecastle.com/roller/view/2553973/
9 damage op goblin U17, 3 damage op goblin U16.
Move naar R16 (via S17 uiteraard).
Caelan blijft bij zijn keuze van kwantiteit boven kwaliteit. Het begint hem wel te ergeren dat zijn schoten vaker doel missen dan raken. Maakt niet uit; meer pijlen! Daarna gaat hij op een nabije tafel staan voor een beter zicht op de chaos.
(standard) Twin Strike attack M19 (1d20+7=17, 1d10=6) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2554142/), HQ bonus damage (1d6=2) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2554143/), attack M19 (1d20+7=13, 1d10=4) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2554146/)
(move) move naar M24; op de tafel stappend
Argh, ik weet dat ik een tiefling ben, maar moet vuur me daarom blijven achtervolgen?
Iakos loopt naar de tafel voor hem, en spring er op (Q17). Hij wijst met zijn zeis naar de Blackblade (U19) die net binnenkwam en begint in het draconisch te roepen. Als hij klaar is schieten er doorschijnende blauwe ijs-tentakels naar de blackblade.
Ik bind u met Levistus' vloek! Moge Levistus u verder u verder verstrikken bij elke beweging!
(move) op de tafel naar Q17
(standard) Chains of Lesistus op de Blackblade op U19. Ik ga er van uit dat Caelan's aanval de BB dood, doe anders maar -1 op to hit. 1d20+4=24 vs Fort, 2d6+3=9 Cold (http://invisiblecastle.com/roller/view/2554276/). Natural 20 dus max. dmg=> 15 ipv 9. Als de Blackblade beweegt voor het eind van mijn volgende beurt, nog eens 2d6. Forced movement mag ook, hint hint ;).
Shift J19 en phantom bolt op J17
1d20+5 → [11,5] = (16) en 1d8+5 → [4,5] = (9)
Ent beweegt zich richting het midden van de herberg. Hij draait zich en steekt zwijgend zijn arm uit in de richting van de net binnengesprongen goblin. Plots schieten er takken en doornen uit zijn arm, die de vijand in een fractie van een seconde beetgrijpen.
"Foute herberg."
Met een kordate ruk trekt Ent de krijsende goblin naar zich toe, doorheen de helse tentakels die hem vasthielden en in het vuur dat hij en de zijnen zelf gesticht hebben.
Move naar S17 (via T16 uiteraard). Dan de goblin op U19 aanvallen.
Thorn Strike (1d20+4=18, 1d4+4=5) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2554701/) Shit ben ik blij dat die hit :) Ik pull hem naar T18.
Chains of Levistus damage omdat goblin movet (2d6=5) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2554722/)
5 + 5 = 10 damage, en waarschijnlijk nog wel iets van dat vuur ook. Denk wel dat hij dood is, anders mark ik hem.
Ghyselbert verbeet de pijn van de wonde in z'n zij. Hij sloot zijn ogen en beet op zijn tanden. Zijn vele rimpels waren nu nog opvallender doordat alle spieren in zijn gezicht opgespannen stonden.
Second Wind
Zijn woedende ogen openden zich langzaam.
Gildas zijn zwaard gaat dwars door de 2 hobgoblins. Er liggen nu 4 stukken goblin op de grond.
Caelan schiet 2 pijlen af, maar slecht 1 raakt er. de blackblade staat nu te beven op zijn voeten, je hebt de indruk dat hij elk moment gaat omvallen.
Iakos vind blijkbaar vuur leuk, want hij schiet in keer de Blackblade bloodied.
Iltani fried de hersenen van de laatste overgebleven hobgoblin.
Ent geeft een mot aan de blackblade waardoor deze nu dood neer valt op de grond.
Ghyselbert mediteert even en ziet er terug sterker uit.
ronde 6
de blackblade loopt tot vlak bij Ent, en geeft hem een mot. Ent krijgt een kleine snee bij.
Attack: 1d20+6=21, Damage: 1d6+2=4 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2555923/)
De blackblade bij ghyselbert slaat op hem en mist.
attack: 1d20+6=19, Damage: 1d6+2=4 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2555924/)
Het vuur begint zich weer te verspreiden:
ik ga dat niet allemaal posten nu, zie maar op map
http://imgur.com/pFS3L.jpg (http://imgur.com/pFS3L.jpg)
De blackblade bij ghyselbert slaat op hem en mist.
attack: 1d20+6=19, Damage: 1d6+2=4 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2555924/)
"Hopla! Mis!De oude gnoom sprong opzij.
Virtue of Cunning. Ik shift een vakje naar boven, L20.
Aangepaste map na Ghyselbert zijn shift en verbetering aan welke blackblade dood is.
http://imgur.com/HYVRg.jpg (http://imgur.com/HYVRg.jpg)
Avalanche
10-06-2010, 14:15
"Hoppa, hiero!"
Gildas houdt zijn zwaard achter zijn rug. Met de andere hand wenkt hij de blackblade goblin naar zich toe. Die loopt met ogen open in de val. Net als de blackblade goblin toesteekt, wipt Gildas opzij en snijdt hij ongenadig de ruggegraat van de blackblade goblin door.
Footwork Lure (at will power) op de Blackblade
1d20+7;1d8+3 → [17,7] = (24)
1d20+7;1d8+3 → [6,3] = (9)
http://invisiblecastle.com/roller/view/2555988/
9 damage en als hij nog leeft, staat de Blackblade nu op R16. Gildas staat op R15.
"Haha, gefopt!"
Caelan lijkt weer eens twee pijlen te missen en kijkt ongeloofwaardig naar zijn boog. Zal wel iets met de wijn te maken hebben. Daarna huppelt hij naar de volgende tafel.
(standard) twin strike attack M19 (1d20+7=15, 1d10=5) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2556077/), attack M19 + HQ bonus (1d20+7=10, 1d10+1d6=9) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2556078/)
(move) move over tafels naar Q24
Move naar M17
"Dat zij willen verbranden moeten zij weten maar ik ben hier weg"
Phantom bolt op M19
1d20+5 → [2,5] = (7) en 1d8+5 → [7,5] = (12)
Iakos draait zich naar de reeds vervloekte blackblade (M19) en valt die aan met een donkere straal magische energie.
1d20+3,1d10+1d6+3=[2, 3], [1, 6, 3] (http://invisiblecastle.com/roller/view/2558342/)
Zijn directe vijand uitgeschakeld, loopt Ent naar de tafel, waar hij eindelijk zijn wapenuitrusting terug vindt. Zonder tijd te verliezen loopt hij naar boven om Ghyselbert bij te staan. Onderweg valt het hem op dat niemand schijnbaar iets van dat vuur merkt, de patrons blijven allemaal mooi zitten. Ent verheft zijn stem, en roept:
"Brand! Redden wie zich redden kan!"
Hij draait zich naar de goblin naast Ghyselbert, en een dodelijk blik verschijnt op zijn gezicht.
"Maar jij niet. Jij blijft hier."
Move naar [S22], minor action om wapens op te pakken (FUCK YES EINDELIJK - 'k heb Warhammer en Heavy Shield nu, +2 AC en Reflex!). Standard action gebruiken om naar Ghyselbert te moven ([M21]). Als Ghyselbert die goblin pullt of slide zodat hij naast mij terecht komt, mark ik hem met een free action.
Gildas molt de blackblade.
Caelan is een beetje zat en schiet weer 2 pijlen naast de enige blackblade die nog recht staat.
Iltani mist verschrikkelijk.
Iakos raakt ook al bedwelmd door de rook en mist ook.
Ent raapt zijn wapens op en raakt net niet tot bij de laatste blackblade.
http://imgur.com/i6stz.jpg
Ghyselbert keek verbaasd op naar de deur van de herberg.
"Huh, wat is dat? Wie komt er nu binnen?"
De goblin geraakte hierdoor verward. Door zijn lichaamstaal probeerde de oude bard de goblin zover te krijgen enkele meters opzij te stappen.
Blunder. Charisma vs Will. Als het raak is, damage + slide ik de goblin 2 vakjes naar rechts (M21) en krijgt Ent een melee basic attack aan +4 attack bonus.
Herberg, Ronde 6 Blunder (1d20+4=7, 1d6+4=10) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2562100/)
Ghyselbert kan de goblin niet verwarren.
De goblin ziet dat zijn situatie hopeloos is en pakt zijn zwaard dat hij met 1 stoot recht in zijn hart steekt.
"Jullie krijgen me nooit levend!" roept hij nog.
Hiermee zijn alle vijanden in de herberg dood. De stilte keert terug na het gevecht. Ware het niet dat de helft van de herberg in brand staat.
De kaarters aan de laatste tafel vinden het toch iets te warm worden en vluchten naar buiten.
Daar begint men met het organiseren van een blusrij zodat de herberg eventueel nog gered kan worden.
De goblin ziet dat zijn situatie hopeloos is en pakt zijn zwaard dat hij met 1 stoot recht in zijn hart steekt.
"Jullie krijgen me nooit levend!" roept hij nog.
"Alsof dat de bedoeling was."
Ghyselbert stak zijn toverstok weer achter zijn oor. Hij wandelde voorzichtig naar de tafel waar de kaarters hadden gezeten. Lagen er misschien nog vergeten munten? Dat zou een buitenkans zijn.
De gnoom liep naar zijn tafeltje en greep zijn tas. Hij nam zijn glas nog in zijn hand, nam een grote slok healing surge en wierp het overgebleven bier in een brandhaard. Willem, Ghys' kat, zat ongemakkelijk op de schouder van de bard. Het vuur maakte hem onrustig.
"Jongens, ik stel voor dat we hier niet te lang meer blijven."
"Maken dat we hierbuiten komen, maar wel op onze hoede blijven"
zeg ik via mindspeech, te opgewonden om aan de waarschuwing van eerder te denken.
Caelan begeeft zich kalm maar snel naar een raam en kijkt even naar buiten om te zien hoe de situatie op straat is.
healing surge voor 6 hp
Even blijft Iltani staan als een standbeeld.
Wanneer hij zijn ogen open doet ziet hij er beter uit.
healing surge
http://users.telenet.be/tnddm/images/ent.jpg
Zonder verdere aandacht aan de dode goblin te besteden, bergt Ent zijn wapens op. Hij sluit zijn ogen, ademt diep in, en plots verschijnen er planten rond hem groeien, alsof ze perfect aarden op de houten vloer van de herberg. Even snel als ze verschenen, verdwijnen ze weer, en Ent's wonden lijken geheeld. Tegen zij die nog binnen zijn, zegt hij:
"Vlug, naar buiten. Deze mensen zullen alle hulp kunnen gebruiken bij het blussen!"
2 healing surges voor +10HP elk, heb er nog 11 over, ik sta denk ik op 39HP dan
Iakos kijkt geïrriteerd naar Iltani, maar besluit er niet op te reageren. Hij kijkt even rond en lijkt Ent's woorden te negeren. Hij heeft de lessen van de straat goed geleerd en begint eerst de dichtstbijzijnde hobgoblins te doorzoeken op waardevolle dingen.
Op de tafel achterin de herberg is nog een stapeltje goud te vinden ter waarde van 6gp.
De goblins hebben allemaal leather armor en een longsword bij.
De rook in de herberg is vrij verstikkend op dit moment.
De blusrij helpt niet echt, het ziet er naar uit dat de herberg verloren is.
Overal klinken er geluiden van vechten mensen. De lucht is verlicht door de schijn van brandende huizen.
Jullie horen rumoer en geroep van mesen die precies aan het weg lopen zijn voor iets gevaarlijk. Het geluid komt jullie richting uit, maar is nog niet in de buurt.
Caelan kijkt bedenkelijk uit het raam, grijpt dan een longsword van het dichtstbijzijnde lijk en begeeft zich naar de deur.
"Blijkbaar staat de hele stad in de fik. Ik stel voor dat we ons klaarmaken voor een volgende aanval; ergens waar er geen dak op ons staat in te storten?"
Eens buiten probeert hij een beter beeld te krijgen van de situatie. Zouden er genoeg wachters zijn om de aanval af te weren of is het beter om ons uit de voeten te maken? Is er een observatiepunt in de buurt, zoals het dak van een gebouw dat niet in de fik staat?
Avalanche
14-06-2010, 23:44
Gildas rent nog even door de herberg om te controleren of er nergens levenden vastzitten en pikt onderweg ook zijn schild op. Dan loopt hij de herberg uit, de straat op.
Op de tafel achterin de herberg is nog een stapeltje goud te vinden ter waarde van 6gp.
"Hhm. Idioten."
Ghyselbert stak de munten een voor een in zijn zak. Hij deed geen moeite om dit verborgen te houden.
Uiteraard gedaan wanneer ik dáar was en ernaar zocht. Niet nadat ik "komaan we zijn weg" heb gezegd.
Zich samen met de andere blussers realiserend dat de herberg verloren is, richt Ent zijn aandacht op het dreigende geluid in de verte. Hij neem zijn hamer en schild ter hand en kijkt even in het rond. De dronken boogschutter Caelan is schijnbaar op zoek naar een hoger gelegen plek, een wijs besluit. Daar heeft hij minder kans om onschuldige omstaanders te verwonden. Hij richt zich tot Gildas, die net de herberg uit komt lopen.
"Gildas! Met mij! Er is duidelijk meer op komst!"
Hij richt zich weer naar waar de paniekgeluiden vandaan komen, en beweegt zich traag en behoedzaam in die richting, er op lettend dat hij niet te ver van de andere avonturiers verwijderd geraakt.
Perception roll op het geluid in de verte (1d20+6=16) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2563538/). Als ik iets hoor buiten paniekerige mensen, doe ik een Nature check om te zien of het geluid mij bekend is.
Nature check op het geluid in de verte (1d20+8=17) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2563540/)
Ik beweeg mij (traag) in de richting van het geluid, maar zorg er voor dat er nooit meer dan 10 squares tussen mij en een andere avonturier zit (buiten die die nog in de herberg zitten dan).
Rustig wandelt Iltani naar buiten er moet wel wat meer gebeuren dan een brandende herberg om hem uit zijn melk te slaan. Buiten aangekomen kijkt hij naar Ent die klaar staat en kijkt in dezelfde richting om te zien of hij iets kan zien.
Ent hoort het geluid van weg vluchtende mensen en van een kar die dichterbij komt. Er weerklinkt ook een zweepgeluid.
Af en toe horen jullie ook: zwoesh KABOEM, met een giechelend geluid van vijanden.
De wachters van de stad zijn momenteel op andere plaatsen bezig, dus is het aan jullie om het aankomende gevaar tegen te houden.
Er is in een beetje verder nog een gebouw in constructie dat een beetje cover verschaft.
http://imgur.com/5Qa36.jpg
Ent loopt naar het kruispunt om een beter zicht te krijgen op het naderend gevaar.
Ik ga ervan uit dat dat geluid van rechts komt op die map. Ent beweegt zich naar I6
Iakos neemt een longsword en steekt het in zijn rugzak. Als hij Ghyselbert de munten ziet wegsteken telt hij duidelijk hoeveel het er zijn. Vervolgens begeeft hij zich naar deur, stapt buiten en kijkt rond, op zoek naar dat 'gevaar'. Als hij Ent er naartoe ziet wandelen blijft hij even besluiteloos staan, om dan met een shouderophalen dezelfde richting uit te wandelen.
Caelan schoudert zijn boog en bindt een doek voor zijn neus en mond tegen de rook. Hij zoekt een hoger gelegen positie op (waarschijnlijk dat bouwwerf tenzij hij iets ziet dat hoger/stabieler/beter bereikbaar is). Van daaruit probeert hij de stad te overzien: welke gevaren zijn merkbaar, vanwaar komen ze, en hoe ver zijn ze?
de bouwwerf is pas aan het eerste verdiep geraakt. Je kan iets verder in de omliggende straten zien.
Van de rest van de stad zie je niet echt iets, behalve dat de lucht boven de stad oplicht van verschillende vuren die branden.
Het geschreeuw van de mensen komt dichterbij, en jullie kunnen al iemand uit de rechter straat zien lopen.
Kan iedereen zeggen waar hij juist staat en initiatief rollen? we gaan een laatste gevechtje doen.
Ghyselbert is in de buurt van Ent gebleven. Ent leek sterk en bekwaam te zijn. Zelf had de oude gnoom geen ervaring met échte avonturen, alleen met verhalen die zo oud waren dat niemand nog wist of ze echt gebeurd of verzonnen waren. Bij Ent blijven leek een veilige beslissing.
Ent beweegt naar een hopelijk beter verdedigbare positie, en zet zich schrap voor wat het ook mag zijn dat op hen afkomt.
Ik sta op K10, als Gildas mij volgt kan die op I10 staan en zitten we daar met een redelijk solide front wat die rechterstraat betreft.
Initiative buiten de herberg (1d20+1=5) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2563855/)
Caelan staat op het eerste verdiep van het bouwwerf en houdt zijn boog al klaar.
initiative (1d20+4=9) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2563868/)
Iakos stopt als Ent stil staat, hij besluit naar F6 te bewegen om een goed overzicht van het gebeuren te behouden. Hij neemt zijn zeis met beide handen vast en bereid zich mentaal voor om magische krachten aan te roepen.
Initiative: 1d20+1=16 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2564219/)
Ik zet mij achter Ent.
Indien niemand anders rolt voor mij zal ik dat pas vanavond kunnen doen
Ik zet mij achter Ent.
Initiatief voor Rufus (1d20+1=2) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2565242/)
Hier is het overzicht van waar jullie nu zijn ens taan.
http://imgur.com/yJiIN.jpg (http://imgur.com/yJiIN.jpg)
Jullie zien ineens mensen van achter de hoek komen die weg rennen voor iets.
Even later komt er ineens een grote Ogre om de hoek.
Het is wel een raar gezicht, de ogre zit vast aan een kar, vol met tonnen.
Op de kar zitten 2 hobgoblins.
De ogre heeft in 1 hand een ton en met de andere zwaait hij vervaarlijk met een grote club.
Op het moment dat hij jullie ziet, gooit hij een ton naar jullie.
Hij mikt op Ghyselbert, maar mist deze. De ton ontploft en de inhoud van de brandende ton verspreid zich over de omgeving (burst 1).
Ghyselbert kan nog net uit de weg springen voor het vuur, Gildas en Ent hebben minder geluk, zij krijgen brandende olie over zich. Gelukkig dooft het wel onmiddelijk.
Het vakje waar Ghyselbert zich bevind staat wel in brand.
Gildas is nu bloodied (11/26 hp).
Ent is ook beschadigt (28/40hp).
Het vakje waar Ghyselbert zich bevind, staat in brand.
Als Ghyselbert zich nog in dat vak bevind bij het begin van zijn beurt krijgt die 1d6 damage.
Om Ghyselbert te raken met de nog niet ontplofte ton: 1d20-1=11 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2570270/)
Richting en afstand: 1d8=3, 1d4-1=0 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2570272/)
Attack rolls voor blast. (1d20+4=8, 1d20+4=19, 1d20+4=24) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2570280/)
Damage van ontplofte ton. (3d6=11) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2570282/)
De eerste hobgoblin, pakt een nieuwe ton, steekt deze in brand en geeft hem aan de Ogre.
De tweee hobgoblin schiet met zijn boog op Iltani en raakt deze voluit.
Iltani is nu zwaar beschadigd (3/21hp).
1d20+9=26, 1d10+4=13 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2570299/)
Het is nu aan jullie.
Initiative:
Die van mij
Gildas
Iakos
Caelan
Ent
Ghyselbert
Iltani
http://imgur.com/d7dy9.jpg (http://imgur.com/d7dy9.jpg)
Avalanche
20-06-2010, 15:14
Gildas had de aanval niet verwacht, hij strompelt weg uit de groep en komt daar even op adem.
Hij doet ook teken naar de anderen dat ze best even schuilen om uit het bereik te blijven.
Iakos kan niet goed zien wat er juist aan de hand is en reageert door naar voor te lopen. Als hij de vijanden ziet besluit hij toch door te lopen (I12). Hij vervloekt de Ogre door zijn linkerhand in een vreemde configuratie naar hem uit te strekken, daarna keert hij zich tot de linkse hobgoblin (Die met de boog) en stuurt een straal pure energie op hem af, onderwijl binnensmonds draconisch murmelend.
Move naar I12, >3 squares => Concealement tot einde volgende beurt
Minor, Warlock's Curse op Ogre
Standard, Eldritch Blast, + 1 to hit door Prime shot, dichtste bij de vijand. Consitution vs Reflex 1d20+4, 1d10+3=[8, 4], [2, 3] (http://invisiblecastle.com/roller/view/2571021/)
Caelan bestudeert de Ogre even van ver en begint weer pijlen te lossen.
(minor) Hunter's Quarry op Ogre;
(standard) Twin Strike: attack ogre (1d20+7=22, 1d10=3) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2571067/), attack ogre (1d20+7=23, 1d10=1) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2571068/), HQ bonus damage (1d6=1) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2571069/)
"Lafaards!"
Ent zet zit schrap, en dendert onbevreesd richting de ogre. Loeihard slaat hij zijn hamer op het verwerpelijk wezen.
Minor action Stone's Endurance (5 resistance to all damage tot eind van mijn turn)
Move action naar [J14]
Charge naar J19, stamp ogre in de ballen (of tegen zijn ton, als die nog leeft en als ik dat kan) met +1 attack dankzij charge
1d20+7=24, 1d10+4=8 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2571081/)
Free action mark die ogre
Gildas verstopt zich achter de hoek en rust daar even uit.
Iakos cursed the ogre en schiet een eldritch blast naar de hobgoblin die hij mist.
Caelan schiet 2 pijlen af, en deze raken eindelijk hun doel, de nadelige effecten van de alcohol blijken eindelijk te zijn uitgewerkt.
Ent slaat de Ogre tegen zijn ballen, de ogre heeft effe pijn en kijkt Ent nu héél boos aan.
Fire damage voor ghyselbert (1d6=6) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2571404/)
http://imgur.com/Pb5YU.jpg (http://imgur.com/Pb5YU.jpg)
Ghys verbrandde zich aan zijn voeten. Restjes hete olie waren op zijn mantel gespat en hadden die op een paar plaatsen verschroeid.
De oude bard rende een paar stappen in de richting van de ogre en schreeuwde zo luid hij kon.
"Zal het verdomme gaan, ja?!!"
Hij had zijn toverstaf van achter zijn oor genomen en wees er dreigend mee.
Move naar [J13]
Stirring Shout - Daily, Ranged 10, Charisma vs. Will. 2d6+cha psychic damage. Until the end of the encounter, whenever an ally hits the target, that ally regains hit points equal to your charisma modifier (+4).
Ogre round 1 - Stirring Shout (1d20+4=19, 2d6+4=10) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2572664/)
Move naar N10 en second wind.
"Eens zien of we iets bruikbaar kunnen vinden".
Ghys zijn geroep heeft duidelijk effect op de Ogre.
Iltani gaat de alchemist shop binnen en zoekt naar iets brandbaar.
Je gaat 1 standard action nodig hebben om iets te zoeken. Rol is perception check
Ronde 2
De ogre pakt zijn club en laat deze met een ongekende woede op Ent neerkomen. Ent wordt bijna de grond ingeslagen.
Ent staat op 15/40 hp.
Attack en Damage van Ogre (Angry Smash).tegen AC (1d20+11=20, 2d10+5=23) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2573276/)
Linkse Hobgoblin schiet op Iakos. Iakos krijgt weer een pijl in hem.
Hp: 11/28
Attack en damage (1d20+9=18, 1d10+4=13) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2573287/)
Rechtse schiet op Ghyselbert, maar ghyselbert kan deze net ontwijken.
Attack en damage (1d20+9=14, 1d10+4=9) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2573288/)
http://imgur.com/sbclX.jpg (http://imgur.com/sbclX.jpg)
Vuur breidt uit naar J8.
Avalanche
21-06-2010, 22:12
Gildas loopt zo snel hij kan op de Ogre af om zijn gewonde medestrijder uit de nood te helpen, maar hij raakt er nét niet...
dubbele move naar H18 dan zeker
Moge Phlegetos' vuur u verteren!
Iakos vervloekt de Ogre in het draconisch. Er begint vuur over zijn lijf te lopen en alles wat ontvlambaar is vat vuur. Vervolgens gaat Iakos zich verschuilen achter de Barber (G9)
Standard action: Flames of Phlegetos (Daily):1d20+3=21 vs. Ref, 3d10+3=21 Fire dmg (http://invisiblecastle.com/roller/view/2573401/), de orgre is cursed dus nog 1d6 dmg bij die ik vergeten rollen ben, en vanaf nu krijgt hij elke ronde 5 Fire dmg tot een save.
Move naar G9
Iakos
Cursed Damage (1d6=2) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2573941/)
Caelan concentreert zich, trekt zijn boogpees ver naar achter en probeert een dodelijk schot te plaatsen!
(standard) Evasive Strike met HQ bonus damage: attack ogre (1d20+7=19, 2d10+4+1d6=22) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2574093/) en shift 4 vakjes om een rondje te moonwalken
EDIT: Ik heal ook 4 als ik al damage had, maar ik dacht van niet.
Ent verweert zich tegen de vernietigende aanval.
"Hah! Is dat alles?"
Standard action Second Wind:
+10 HP (=25HP)
+6 AC (+2 SW, +4 Earthstrength) (=25 AC)
+2 Reflex, Will, Fortitude
Defense bonuses zijn until end of next turn
Free action mark ogre.
Gildas loopt tot bijna tot bij de ogre, maar raakt er door gehinderd door zijn harnas juist niet bij.
De ogre kijkt rond zich en ziet Iakos mompelen in een vreemde taal die hij niet kent.
Plotseling staat hij in brand en schreeuwt het uit van de pijn.
Hij roept in zijn taal een verwensing naar Iakos.
"Sterf, gebroed des duivels. Gorgh zal je vermorzelen met zijn club!".
Caelan schiet weer een pijl in de Ogre. Gorgh begint er een beetje uit te zien als een stekelvarken.
Gorgh is nu bloodied.
Ent pompt zichzelf even op en kan krachtiger verder vechten.
http://imgur.com/fp5fL.jpg (http://imgur.com/fp5fL.jpg)
Ghys zwaaide zijn toverstok in het rond. Hij sprak een spreuk uit:
"Flim Flam Fluister!
Licht in het Duister!!"
"Ah nee, fout spel."
"Dikzak!"
"Da's beter."
Vicious Mockery op Ogre. Vicious indeed... Buiten tavern, ronde 2. Als't raakt heeft hij -2 op attack rolls tot volgende beurt. Cha. vs Will. (1d20+4=11, 1d6+4=7) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2574877/)
Gorgh is niet onder de indruk van Ghys zijn belediging.
En concentreert zich weer op de zachte masse mens voor zich.
Hij neemt zich voor deze met zijn club compleet de grond in te slaan.
Iltani begint de Alchemist shop te doorzoeken en vind 5 flasks met een plakkend goedje in.
Iltani begeeft zich daarna naar buiten.
Perception Check (1d20+0=19) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2575694/)
Het goedje is brandbaar en ontploft, je kan het als een soort brandbom gebruiken.
Flasks aansteken = minor action, flask gooien = standard action. Dex vs Reflex. doet 1d4 damage. Target is on fire (save ends) en krijgt 1d4 damage elke beurt.
Ronde 3
Gorgh begint zich weer op te winden, maar slaagt er niet in om zich tot een frenzy te brengen.
1d6=4 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2575696/)
Hij slaat dan maar naar Gildas, en raakt die op zijn kwetsbare punt. (Critical)
Gildas valt neer op de grond en is momenteel bewusteloos.
1d20+11=31, 2d10+5=25 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2575698/)
De ogre slaagt er nog in om de vlammen te doven die hem teisteren.
Ogre ziet er al een tijdje goed beschadigd uit (tweede ronde bloodied).
Een hobgoblin schiet op Ent, maar mist.
1d20+9=11, 1d10+4=5 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2575699/)
De andere schiet op Ghys en mist ook
1d20+9=14, 1d10+4=14 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2575700/)
Het is aan de stervende Gildas.
Maak maar een saving throw.
http://imgur.com/ZPoPW.jpg (http://imgur.com/ZPoPW.jpg)
Ent maakt dankbaar gebruik van de afleiding die Gildas bezorgt.
Warden's Fury (1d20+6=17, 1d10+4=9) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2575715/)
vs. Fortitude. Als 't hit grant de ogre combat advantage tegen mij + allies until end of mijn next turn (+2 op attack rolls tegen target dus voor iedereen, in de eerste plaats). 't Is een interrupt, dus in 't onwaarschijnlijke geval dat hij dood is gaat zijn attack niet door ;p
EDIT: en +4 HP (=29HP). FUCK YES. Merci Fidoh!
Iakos komt van achter de barber vandaan en loopt tot naast Ghyselbert (H13).
Eens daar aangekomen lijkt hij een straal pure energie de richting van de Ogre te werpen.
Move action naar H13, >3 squares dus concealement
Standard action: Eldritch Blast vs Bloodied foe : +1 tohit (Tiefling eigenschap) :1d20+4=19 vs Reflex, 1d10+3=5, 1d6=3 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2577261/)
Owja en +4 HP, Merci Fidoh!
Met nog wat pijlen poogt Caelan de Ogre te transformeren in een wandelend speldenkussen.
(standard) Twin Strike: attack ogre (1d20+7=19, 1d10=4) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2577449/), HQ bonus damage (1d6=5) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2577451/), attack ogre (1d20+7=12, 1d10=7) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2577454/)
+ heal 4 if applicable
Ent blijft onverstoorbaar op de ogre hameren.
Weight of Earth (1d20+6=18, 1d10+4=12) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2577588/)
Als ik raak is hij slowed (niet dat dat veel uitdoet in deze encounter).
Ahja en +4HP :picobello:
Free action om weer te marken.
Ghys loopt een paar stappen naar voren en schreeuwt
"Pas op, achter u!"
Ogre, ronde 3. Blunder. Charisma vs Will. d6+4 damage. Als raak, slide ik de ogre 1 vakje naar het zuiden. Ent krijgt een melee basic attack tegen de ogre met +4 op de attack roll. (1d20+4=17, 1d6+4=10) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2577616/)
Initiative:
Die van A-Star
Gildas
Iakos
Caelan
Ent
Ghyselbert
Iltani
Gebruik makend van het momentum van zijn vorige slag en de verwarring van de ogre, ramt Ent zijn wapen loeihard tegen de monsterlijke kinnebak voor hem.
Als het raak is. Anders negeert ge deze post maar allemaal :)
Free attack op ogre (1d20+10=22, 1d10+4=9) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2577627/)
Gildas probeert te saven en zijn situatie verslechterd niet.
Death saving throw (1d20=10) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2577910/)
Ent zijn snelle reactie mist Gorgh.
Iakos zijn duistere krachten hebben invloed op Gorgh die zich steeds slechter voelt.
1 van de pijlen van Caelen raakt zijn doel. Gorgh is een levende egel nu.
Ent zijn aanval mist Gorgh met een haartje. Wat toch vrij moeilijk is aangezien Gorgh groot is.
Gorgh kijkt achter zich maar ziet alleen de 2 hobgoblins, ineens voelt hij pijn. Hij wilt achteruit gaan, maar door de kar die hem hindert gaat dit niet.
Ent maakt gebruik van de verwarring en slaat nog is op Gorgh.
Hij slaat zo hard, dat hij met 1 houw dwars door de arm gaat van gorgh en daarna de romp van gorgh nog een half doorklieft.
Gorgh kijkt even verbaasd naar beneden en valt dan dood neer.
http://imgur.com/Gip3K.jpg (http://imgur.com/Gip3K.jpg)
Move naar I13
Iltani roept
"Ik heb iets gevonden dat we misschien kunnen gebruiken"
De 2 hobgoblins krijgen veel schrik nadat hun grootste troef is neergegaan.
Ze schieten allebei nog een pijl of naar Ent
1d20+9=18, 1d10+4=8, 1d20+9=11, 1d10+4=14 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2580202/)
Ze missen allebei.
Gildas haalt weer zijn death save
Death save (1d20=17) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2580208/)
Het vuur breid zich verder uit.
http://imgur.com/3ffzI.jpg (http://imgur.com/3ffzI.jpg)
Iakos grijnst als de Ogre sterft en richt zijn aandacht op de Hobgoblin die hem eerder raakte met een pijl. Met zijn linkerhand maakt hij een magisch teken en met de rechter stuurt hij een straal magische energie op de hobgoblin af.
Nu is het uw beurt!
Minor action, Warlock's Curse
Standard action: Eldritch Blast, +1 op tohit via mijn pact boon. 1d20+4=17, 1d10+3=10, 1d6=2 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2582500/)
Caelan kijkt bedenkelijk naar de lopende, brandende olie en het pand dat Iltani net heeft verlaten met enkele fragiele flesjes.
"Mijne heren! Vuur! Dekking is aangewezen!"
Vervolgens trapt hij het af naar een veiligere plek.
(double move) weghossen naar waar het veilig is, van de werf af, waarschijnlijk verder naar links dan de map laat zien
"Best maken dat we hier wegkomen alvorens het boeltje ontploft."
Ent tilt Gildas op en beweegt zich weg van de explosieve tonnen.
Move/Standard/Minor naargelang ik nodig heb om Gildas op te tillen.
Move/Standard om naar H16 te bewegen.
Free action als dat kan om Gildas in H15 te droppen.
De Hobgoblin schreeuwt als hij geraakt wordt door de magische energie van Iakos.
Zijn moed begint hem een beetje in de steek te laten.
Caelan ziet het vuur de alchimist shop naderen en besluit wijselijk zich uit de voeten te maken voor er een grote knal komt.
Sta je zo goed?
Ent begint van de tonnen weg te bewegen en pakt Gildas bij zijn kraag vast als hij daar voorbij komt.
Hij sleept zijn vriend weg van de explosieve tonnen.
Gildas is echter nog niet stabiel en zijn leven is nog steeds in gevaar.
Hij heeft talrijke wonden waar het bloed uitstroomt.
Zijn ademhaling is oppervlakkig. Het ziet er naar uit dat hij dringend verzorging nodig heeft.
http://imgur.com/4RbTw.jpg (http://imgur.com/4RbTw.jpg)
Ghys zag de elf weglopen en besloot dat ook maar te doen. Hij had tenslotte nog niet veel ervaring met dat avonturiersgedoe.
Ik ren naar F8 of iets dergelijks.
Iltani roept
"Zoek dekking"
Stap naar voor en gooi 1 flesje naar de voorste en 1 naar de achterste rij tonnen als dat gaat. Anders allebei achterste rij
Ghys ziet het vuur dichterbij komen en besluit wijselijk zich uit de voeten te maken.
Iltani gooit een 2 flesjes naar de kar, maar ze missen hun doel.
Eentje komt er op de voorste rij tonnen waar het een ton in de fik steekt en de andere komt neer naast de kar.
De ton staat goed in brand, maar het buitenste omhulsel houd het voorlopig nog.
attack roll voor de 2 flesjes: 1d20+1=5, 1d20+1=8 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2588243/)
Random gooi voor target flesjes (1d8=6, 1d8=5) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2588248/)
Damage voor ton. (1d4=1) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2588255/)
De hobgoblins kennen het gevaar van de tonnen en besluiten de kar te verlaten.
De eerste hobgoblin loopt tot bij Ent en slaat met zijn zwaard en mist.
1d20+6=13, 1d8+2=7 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2588260/)
De tweede geraakt juist tot bij Ent en slaat ook is en raakt Ent.
1d20+6=21, 1d8+2=7 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2588262/)
Het vuur verspreid zich.
Gildas is een stapje dichter bij de dood.
1d20=4 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2588271/)
De ton brandt nog wat verder en begint hier en daar al wat zwart te zien
1d4=1. nog 3 hp te gaan voor boem. (http://invisiblecastle.com/roller/view/2588274/)
T'is aan jullie.
http://imgur.com/XiR19.jpg (http://imgur.com/XiR19.jpg)
Iakos valt de vervloekte Hobgoblin aan met zijn magische energie.
Standard action: Eldritch Blast, 1d20+3=22, 1d10+3=4, 1d6=1 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2588330/)
Gewoon ff voor de duidelijkheid.
Initiative:
Die van A-Star
Gildas
Iakos
Caelan
Ent
Ghyselbert
Iltani
Caelan blijft achter het hoekje staan en kijkt rond om te zien of er niets afschuwelijks aankomt.
blijf staan op G -5
Ent slaat zijn hamer op de grond, en de aarde keert zich tegen zijn vijanden.
Roots of Stone op 2 gobs voor mij (1d20+6=16, 1d20+6=14, 1d10+4=9) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2590381/)
Zone of rippling earth in close burst 1 rond mij, als ze die verlaten hebben ze 4 damage en als ik ze geraakt hebt zijn ze ook prone als ze de zone verlaten.
Free action om ze allebei te marken (als ze nog leven)
+4 HP als ik er één raak. +8 HP als ik ze alle twee raak FUUUUUCK YEEEAAAAH 8 HP DANKU FIDOH!
Nah, dat was alleen bij die ogre hé.
Met een zetje van de oude bard, sprong Willem, Ghyselberts kat, vanop Ghys' schouder naar de dakgoot van de barbier. De kater zou zo vanop een hoger punt kunnen kijken of er gevaar was. Misschien zou hij in de verte kunnen zien of er nog zulke ogers in de stad rondliepen?
Iltani beweegt en sluit dan zijn ogen.
Move naar h9
Caelan ziet buiten het gevecht dat bezig is geen verdere bedreiging. Verder in de stad klinken er nog geluiden van vechtende mensen en geluid van hevig brandend vuur.
Iakos zijn duistere energie omhult de Hobgoblin en beschadigt deze.
Ent zwaait zijn hamer hoog in de lucht en laat deze zwaar neerkomen op de grond. De 2 hobgoblins zijn wel onder de indruk maar hebben geen last van zijn aanval
juist gemist met uw 16.
Ghys zijn kat ziet dat er verschillende branden woeden in de stad, het geluid van gevechten begint af te nemen, maar het geluid van kermende mensen begint luider te worden.
Het ziet er naar uit dat de aanval op de stad op zijn einde begint te lopen.
Iltani , verzwakt als hij is, beweegt zich van de vijanden weg.
De eerste hobgoblin valt Ent aan en mist.
De tweede hobgoblin valt ook Ent aan.
En faalt nog miserabeler.
1d20+6=13, 1d8+2=7 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2591561/)
1d20+6=9, 1d8+2=8 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2591562/)
Het vuur breidt zich nog verder uit, de alchemist shop begint stilletjes aan in brand te geraken.
Een tweede ton staat al in brand op de kar.
1d4=1, 1d4=4 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2591568/)
Ton1: 3/5
ton2: 4/5
Gildas zijn toestand is onveranderlijk
Death Save Gildas (1d20=13) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2591571/)
http://imgur.com/9ZbYw.jpg (http://imgur.com/9ZbYw.jpg)
Iakos valt de vervloekte Hobgoblin aan met zijn magische energie en loopt naar voor tot naast Gildeas (I15) en keert zich naar de overblijvende hobgoblin.
Hierna is het aan u! *grijns*
Standard action: Eldritch Blast, 1d20+3=15, 1d10+3=12, 1d6=6 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2591659/)
Move action I15
Caelan lost nog even een pijltje van achter zijn hoekje.
(standard) Nimble Strike, shift naar H-5, attack I17, long range (1d20+5=12, 1d10+4=11) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2591677/)
(move) shift terug naar G-5
"Die winkel staat in brand!"
Ghyselbert liep de kapperszaak binnen.
F11
Ent kijkt bezorgd naar de het brandende gebouw, maar geen haar op zijn hoofd dat eraan denkt om zijn gevallen strijdmakker in de steek te laten. Met volle kracht slaat hij op de resterende vijanden in.
Weight of Earth (1d20+6=21, 1d10+4=6) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2592115/) op de vijand die Iakos geraakt heeft als die nog leeft, anders op de andere.
Free action mark.
Iakos wijst naar de hobgoblin en een zwarte straal energie schiet uit zijn vingertoppen naar de Hobgoblin. De hobgoblin schreeuwt het uit van de pijn, maar staat nog recht. (Hij is bloodied)
De rook en de afstand maken dat Caelan het moeilijk heeft om te mikken. Zijn pijl mist doel.
Ent slaat raakt met zijn hamer, de vijand begint serieus te lijden onder zijn wonden.
Ghys loopt de kappersraak binnen. Wilt hij enkel schuilen tegen het gevaar, of is hij zo ijdel dat zijn snor verzorging heeft :).
Iltani loopt achter het gebouw. Hij is zwaar gekwetst en gaat daar even op adem komen.
De zwaargekwetste hobgoblin ziet dat de situatie uitzichtloos is en probeert weg te lopen, zijn kameraad heeft geen zin om alleen te vechten en loopt ook weg.
Ent maakt hiervan gebruik en slaat op elk van de hobgoblins als ze weglopen, eentje slaat hij dood, maar de ander kan ontkomen.
1d20+6=22, 1d10+4=8 (http://invisiblecastle.com/roller/view/2593257/)
Het vuur in de straat brand lustig verder, door de olie die er ligt verspreid het zich nog.
De tonnen op de kar bereiken een kritiek punt en ontploffen in een vuurbal.
Gildas ligt nog steeds stervend op de grond.
De geluiden van het vechten sterven meer en meer uit, enkel in de buurt van de stadspoort horen jullie nog lawaai.
http://imgur.com/Wg3Pi.jpg (http://imgur.com/Wg3Pi.jpg)
Itlani kijkt snel rond.
"Ik denk dat het gevaar geweken is"
En sluit zijn ogen.
Heal surge en 2 als ik er 2 nodig heb a-star
Ghys kwam buiten de kapperszaak. Was hij iets van plan geweest of was het wegvluchten? Niemand wist het.
"Makkers, wat was me dat allemaal? Is dit wat jullie elke dag meemaken?"
Hij keek eens links en rechts, terwijl zijn kat terugkwam en zich rond zijn benen krulde.
"En wat was dat allemaal met die Rode Hand?"
De gnoom scheen de gewonde Gildas even vergeten te zijn.
Ent stoort zich zichtbaar aan het kennelijk geheugenverlies van de rest.
"Hey! Vergeten jullie het vuur niet? En de gewonde Gildas?"
Ent probeert Gildas te helpen. Ondanks zijn onhandigheid, blijkt hij daar nog redelijk in te slagen.
Heal check (1d20+1=15) (http://invisiblecastle.com/roller/view/2598521/)
Ik weet niet of het out of combat kan om iemand met DC10 zijn second wind te laten gebruiken. Als dat kan doe ik dat (zou hem terug naar positive hit points moeten healen), anders is mijn roll ook hoog genoeg voor "Stabilize the Dying".
En misschien keer zien hoe we ervoor kunnen zorgen dat die Alchemist niet ontploft?
Iakos negeert de gnome, ziet Ent zich over Gildas te ontfermen en draait zich naar het zich verspreidende vuur.
Ent, kan hij verplaatst worden? We haasten ons best als we niet willen ingesloten zitten door het vuur.
De mensen in jullie nabijheid hebben gezien hoe jullie de ogre gedood hebben.
Veel tijd is er niet om te vieren. ze vormen direct een rij naar de dichtstbijzijnde waterput en doven de vuren voordat de hele wijk afbrandt.
De hemel kleurt rood van de branden die woeden in de stad.
Overal klinkt er geroep van gewonde en stervende mensen.
Wat doen jullie nu?
Iltani kijkt rond en roept.
"Ik denk dat we best de stad afzoeken om te zien of er nog meer van die dingen zijn"
De gnoom komt dichter bij de groep staan.
"Kunnen we ons hier niet beter uit de voeten maken, eigenlijk?"
Ghyselbert lacht een beetje zuur.
"We kunnen toch niet iedereen helpen, zeker. Ik stel voor dat we gewoon iemand zoeken die Gildas terug op zijn benen kan krijgen en dat we dan maken dat we hier weg zijn. Het is hier maar een enge plek."
"Ik weet niet wat jullie van plan zijn maar ik ga uitzoeken wie hierachter zit. Ik word niet graag gestoord als ik probeer tot rust te komen."
Ghyselbert, over welke 'wij' hebben je het? Ik help wel nog met Gildas te verzorgen, maar daarna ga ik mijn eigen weg. Bedankt voor de hulp iedereen, maar hopelijk is het gevaar nu geweken. Dus, iemand ideeën voor Gildas verzorging?
"Is er dan niemand die wil weten wie hier achter zit"
Ent kijkt een beetje verbaasd naar Iakos
"'Hopelijk is het gevaar geweken?' Een stad wordt uit het niets aangevallen en afgebrand en het gevaar is volgens jou geweken van zodra er geen vijanden meer te zien zijn? Nee, dat lijkt mij een beetje kortzichtig. Dit leek mij meer een terroristische aanval dan een poging om macht of rijkdom te vergaren. Hier zit meer achter en dus hebben de mensen in deze stad onze hulp nog nodig."
Iakos laat een lach horen en wijst naar het dichtstbijzijnde lijk.
Komaan Ent, nu ben je toch luchtkastelen aan het bouwen. Een terroristische aanslag, lijkt je dat niet wat overdreven? Waarom zou er regel en structuur moeten zitten in de acties van dit ongedierte?
Vervolgens wijst hij naar de stad rondom hem.
En waarom zou ik er iets om geven wat er met deze stad gebeurt? Hebben zij ooit iets voor mij gedaan? Gildas of jullie helpen, geen probleem, ik sta bij jullie in schuld. Maar zij? Als ik zonder kap door straat loop wordt ik enkel uitgejouwd en met wantrouwen bekeken. Laat ons ons eerst over Gildas ontfermen, daarna zien we wel.
"Het is waar genoeg dat hier toch alleen maar lompe boeren wonen die niet weten in te schatten wat echt belangrijk in het leven is. Of de mensen hier nu onze hulp nodig hebben of niet, wat hebben wij erbij te winnen? Alsof we daar iets voor terug krijgen."
De gnoom krabt zich in de haren en haalt de schouders op.
"Helpen zou juist zijn, akkoord, maar laat ons nuchter blijven."
Ent kijkt Iakos en Ghyselbert enkele seconden aan.
"Hazo. Persoonlijk gewin koppelen aan noodzakelijke hulp. Achja. Ik weet best dat ik een uitzondering ben, niet jullie. Dan misschien een argument in jullie taal: waar denk je dat er het meest potentieel zit om een lucratieve opdracht te krijgen: in een willekeurige, nieuwe stad, hier ver vandaan, of in een stad die net door een mysterieuze, verdacht goed georganiseerde vijand bijna volledig verwoest is, en waarvan de inwoners waarschijnlijk wel een prijs willen kleven op gerechtigheid?"
Caelan komt van achter zijn hoekje en stapt grijnzend op Ghyselbert en Ent af. Hij lijkt Gildas niet op te merken.
"De gigant spreekt wijsheid! Of alleszins goede economie. Deze plek is momenteel de hemel voor huurlingen. Figuurlijk toch, en laten we oppassen dat dat zo blijft."
Hm, dat klinkt al interessanter. Aan jullie de eer om te vinden wie ons die prijs kan beloven.
Iakos kijkt verwachtingsvol naar Caelan en Ghyselbert. Caelan ziet er uit alsof hij wel weet hoe de wind staat en de gnome... . Iedereen weet dat gnomes overal connecties hebben.
Eén van de bewoners van de stad die jullie heeft zien vechten tegen de Ogre, biedt jullie onderdak voor de nacht.
De resterende uren die jullie kunnen zijn verkwikkend en jullie worden s'morgens gewekt door hard gebons op de voordeur.
Beneden staat er een patrouille van de stadswacht die op zoek zijn naar de helden, die de ogre hebben gedood.
"Gunnen ze mij nu nooit rust."
Ent gebaart naar de personen die aan de ontbijttafel zitten.
"Deze helden hebben elk dapper gevochten en waren onmisbaar in het neerhalen van dat vervaarlijk creatuur. Ik zou voor u het verhaal vertellen, maar wij zitten met een woordsmid in ons midden, die waarschijnlijk een veel kleurrijkere vertelling van de feiten kan voortbrengen."
"Wij waren het inderdaad. Het was een vervaarlijk monster en met gevaar voor eigen leven sprongen de helden aan deze tafel tussen de stad en het gedrocht.
Ware deze helden gisteren niet toevallig in deze stad verzameld, lag u dit eigenste moment waarschijnlijk in een put, 2 meter diep, of bloedend en gebroken langs de kant van de weg. U en uw vrouwen, natuurlijk, en uw kinderen. Het moet gezegd zoals het is, de mokerslagen van deze reus, de magische krachten van deze... persoon... en de zoevende pijlen van deze elf hebben gisteren de stad gered.
Waarmee kunnen wij u nog van dienst zijn, heren?"
Ghyselbert was niet erg opgezet met het label dat Ent hem had opgespeld. Hoewel het een juist label was, had Ghys geen zin om kunstjes op te voeren voor deze wachters. De kans dat deze wachters konden appreciëren wat hij deed, was immers miniem. Als wraak probeerde hij met zijn vertelling de wachters van de stad zich ongemakkelijk te laten voelen. Ongemakkelijk, en vol ontzag. En misschien een beetje bang.
De kapitein van de wachters stapt naar voren, groet jullie en zegt:
Wij zijn de persoonlijk wacht van Eoffram Troyas, raadslid van Rivenroar.
Hij heeft gehoord van jullie heldendaden van deze nacht en heeft ons gestuurd om jullie te halen. Hij wil met jullie een persoonlijk gesprek hebben over de problemen die onze stad heeft momenteel. Hij wil jullie een taak toekennen.
Wij wachten buiten tot jullie klaar zijn om mee te gaan.
"Wel ik was toch van plan om uit te zoeken wie hierachter zit. Misschien weet die Eoffram meer"
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.