View Full Version : Graspop 2007
The one and only Buffalo
06-01-2007, 18:45
JUST 167DAYS UNTIL GMM 2007!
THE FIRST CONFIRMED BANDS...
... will be announced 3rd week of January !
Graspop 2007, was er al geen band bekendgemaakt? Ik weet het niet meer, anyway: post het allemaal hier.
The one and only Buffalo
10-01-2007, 12:40
Bevestigd : Therion
Inderdaad, die was het, nu nog even wachten voor de rest.
sprinkler
10-01-2007, 13:11
Ik ga prolly naar GMM gaan en dan de dag na het festival uitblazen in Centerparx met die bon die mijn Wii zat! Dat water gaat proper zijn als ik erin spring :)
Peephole
10-01-2007, 13:15
Aangezien thread gewist is alleen maar de korte samenvatting:
Bevestigd : Therion
Yay!
Lol
http://www.shrimprefuge.be/viewtopic.php?t=137
;)
Die Prumpy toch.
dit jaar mss maar 1 of 2 dagen gaan door werk, we zullen wel zien
The one and only Buffalo
22-01-2007, 16:41
Wel, de 3e week is officieel voorbij en ze hebben nog geen namen bekend gemaakt, wel zijn er al wat bands die op hun site al bevestigd hebben. Dus hierbij, de eerste namen:
Amon Amarth
Annulation
Blind Guardian
Gravedigger
Killswitch Engage
Korpiklaani
Therion
Tiamat
Disabled
22-01-2007, 17:15
Oké, dat ziet er al zeer deftig uit. Misschien toch maar nog eens afzakken ;)
Killswitch Engage en Therion zien er al goed uit, hopelijk nog een paar andere interessante groepen en ik zal er waarschijnlijk weer bij zijn. Op voorwaarde dat mijn laatste examens op een fatsoenlijke datum vallen.
Amon Amarth en Tiamat lijken ook wel nog goed, maar in mijn ogen nog geen grote toppers!
DeathKnight
23-01-2007, 14:48
Amon Rommelmarkt stond er vorig jaar ook al. Maar dat zinnetje ga ik nog vaak mogen gebruiken waarschijnlijk.
De Doortastende
23-01-2007, 15:33
Amon Rommelmarkt stond er vorig jaar ook al. Maar dat zinnetje ga ik nog vaak mogen gebruiken waarschijnlijk.
Zijn ze live niet goed? Of wat bedoel je met rommelmarkt?
DeathKnight
23-01-2007, 16:56
Volgens mijn vriendjes, die wél meegaan met hun tijd, zijn ze super. Het is gewoon mijn ding niet. Ik wil wat meer namen à la Whitesnake en Y&T en als het dan toch wat zwaarder mag, Obituary en zo...
Y&T 2 jaar geleden gezien op Bospop en dat was een zalig optreden ! ;D
Mjah Amon was wel goed, vaak hebben ze toch wel een slecht geluid mee
The one and only Buffalo
24-01-2007, 12:21
VADER heeft ook bevestigd.
Vrieskou
27-01-2007, 16:15
Mweh, redelijke affiche tot nu toe maar ik zou idd ook wat meer traditionele stuff zien à la Motorhead,...
Amon Amarth is niet slecht, hebben wel enkele goeie nummers. Runes To My Memory staat hier regelmatig op.
Vrieskou
28-01-2007, 19:05
Blijkbaar Ozzy en Black Label Society ook aangekondigd, wordt nog nice.
DeathKnight
28-01-2007, 20:51
Ozzy? Bron? K, voor mij 'n kaart.
idd dat is wel vet dan, direct een kaartje reserveren dan!
Vrieskou
29-01-2007, 16:25
Linkje voor DK (http://www.festivalinfo.nl/news_detail.php?news_id=3195)
Is bevestigd op zijn site ook, Ozzy en BLS doen Fields Of Rock en Graspop aan. :)
^Kristof^
29-01-2007, 16:29
hmm, nu wil ik ook gaan
Slayer geeft zelfs in diverse interviews aan op Graspop te gaan spelen.
http://www.metalconcerten.com
Damn, dit ziet er nu al een heerlijk jaar uit.
The one and only Buffalo
05-02-2007, 17:44
Een Spaanse krant beweert dat Maiden en Aerosmith de komende dagen gaan bevestigen voor Graspop. :love:
als dat waar is dan speelt de ene bom na de andere
DeathKnight
05-02-2007, 18:29
Aerosmith zou wel zeer cool zijn. Nog maar één keer gezien. Maiden en Slayer heb ik precies al te vaak gezien. En de laatste keer dat ik Ozzy zag, was het echt zorgwekkend en zielig.
Please let there be Inflames!
They rock like hell! (Op de vorige editie toch ^^.)
The one and only Buffalo
05-02-2007, 19:49
In Flames was goed, maar kon niet typen aan 2 jaar geleden in de marquee. Het is (ook) mijn favo band, maar vorig jaar vond ik ze maar slapjes. Ik zou liever hebben dat ze een half jaartje pauzeren, en dan terug touren/de studio ingaan.
DeathKnight
05-02-2007, 19:50
In Flames was goed, maar kon niet typen aan 2 jaar geleden in de marquee.
Lol. Typen ;D
Vrieskou
05-02-2007, 20:08
Slayer ook min of meer bevestigd. Link volgt indien vraag ernaar.
Als er wat Gothic/Melodic Metal staat, bands als vorig jaar (Lacuna Coil, Moonspell, After Forever, ..) dan kom ik zeker ook. (Sirenia in oktober in België !)
Disabled
06-02-2007, 18:17
Als het een beetje cava valt, ga ik zeker. :-)
Vrieskou
06-02-2007, 18:54
Lijst tot nu toe is wel ok voor de meeste mensen denk ik, maar ik mis toch nog wel wat deftige black/death tot no toe :(
Ik heb ergens eens AC/DC horen vallen. Het zal straf zijn maar ik zal mijn interne bronnen een keer raadplegen.
Vrieskou
06-02-2007, 19:43
Ik heb ergens eens AC/DC horen vallen. Het zal straf zijn maar ik zal mijn interne bronnen een keer raadplegen.
Please do :)
ACDC zou idd wel straf zijn, maar je weet nooit.
Wtf, Aerosmith ?
Goeie groep, daar ni van he... Maar zouden die ni beter naar Werchter ofzo gaan ?
Die naam valt elk jaar volgens mij. Vorig jaar en het jaar ervoor was er ook sprake dat AC/DC zou langskomen, met het bekende resultaat.
ik dacht dat AC/DC zelfs geen festivals meer deed?
Graspop is al jaren aan het proberen om ACDC te strikken, telkens zonder succes. Elk jaar doet dit gerucht ook de ronde maar ik denk dat het weer een hoax is. :)
DeathKnight
07-02-2007, 10:08
Ik heb het alle vorige jaren al gezegd, en niemand gelooft me, maar 'k ga het nog eens zeggen: AC/DC doet geen festivals. Of er is geen enkel festival dat AC/DC wil of kan betalen. Hoe hard ik het ook zou willen, ik hoop er echt niet op en geloof dit soort geruchten sowieso nooit.
AC/DC doet inderdaad enkel nog concerten waarin enkel 'zij' kunnen spelen.
festivals doen ze al lang niet meer.
En inderdaad, dat gerucht doet elk jaar de ronde met de jaarlijkse teleurstelling bij diegenen die de hoax weeral geloven.
The one and only Buffalo
07-02-2007, 12:09
Gewoon even terzijde: Wacken ziet er toch ook zalig uit dit jaar:
http://www.wacken.com/en/woa2007/main-bands/billing-2007/
Yes, Bullet for my Valentine, wohoo!!!
:teeth:
Vrieskou
07-02-2007, 14:22
1349,Belphegor,Dimmu,Enslaved,Immortal(:D),Napalm Death. Straf spul dadde. Maar euuhhmm...Lordi? :(
Das apokalyptischen reiter zou ik anders wel eens graag live bezig zien. Hun albums klinken alvast enom goed.
Deze zomer lijkt heerlijk te worden kwa festivals. Dat wil zeggen niet te snel naar werk gaan zoeken ;D
DarthJabbaBoulet
07-02-2007, 14:56
Immortal is toch verre van zeker ? Morgen zou er wel een 30tal bands bevestigd worden op de graspop website.
Edit : ah k , je bedoelde Wacken. Rumors waren er over Immortal op Graspop. Please Please Please.
The one and only Buffalo
07-02-2007, 15:22
Graspop wou 2 weken geleden al bands bevestigen, ze zijn zoals altijd weer laat. Ikj vertrouw niet meer op die data. Zolang ik de dag zelf maar weet welke bands er zijn, vind ik het goed.
Vrieskou
07-02-2007, 15:28
Immortal is toch verre van zeker ? Morgen zou er wel een 30tal bands bevestigd worden op de graspop website.
Edit : ah k , je bedoelde Wacken. Rumors waren er over Immortal op Graspop. Please Please Please.
Immortal op graspop :O
Ik zou zo daar zijn.
ziet er niet goed uit voor mij
gothic/melodic? :(
Vrieskou
07-02-2007, 18:18
Meestal niet zo heel sterk vertegenwoordigd, Aoyame.
bwa, ik zie af en toe wel wat namen oppoppen daar in het graspopfestival gedoe, maar nog nooit geweest dus niet echt aandacht aan besteed. Goedja, we zien wel wat we doen :)
DarthJabbaBoulet
07-02-2007, 18:23
Via goede bron
Confirmed : Amon Amarth, Annulation, Blind Guardian, Gravedigger, Killswitch engage, Korpiklaani, Therion, Tiamat, Heaven & Hell, Vader, Black Label Soc, Iron Maiden, Slayer, IMMORTAL !!!! , Synic , Emperor , Lacuna Coil
To be confirmed : Atheist, Sabathon, Tarot, Hammerfall, Destruction, Savatage, Rammstein, Rhapsody , Kreator, Sodom, Atreyu, Trivium, Manowar, Iced Earth, Disturbed, Saturnus
Forgive me any spelling mistakes, got this from a very good friend :)
IMMORTAL !!!!!
Vrieskou
07-02-2007, 18:36
Oh god, Immortal :love:, Immortal !!!
Edit : W T F ? Emperor?! als dat waar is... :O
Disabled
07-02-2007, 18:58
To be confirmed : Tarot, Hammerfall, Savatage, Rammstein, Rhapsody ,Sodom, Manowar, Iced Earth
Als dat waar is ..
:teeth:
DeathKnight
07-02-2007, 18:59
Kreator, Sodom en Manowar zijn altijd wel leuk. Immortal is wel cool, ma eerst zien, dan geloven.
The one and only Buffalo
07-02-2007, 19:32
Gvd, als een paar van die namen daar waar zijn.:o
Manowar :love: Hammerfall :love: After Forever :love:
Immortal ken ik niet :(
DeathKnight
07-02-2007, 20:48
Ga nu onmiddellijk "Battles in the North" kopen.
http://noakkatoi.free.fr/gifsdulundi/16_immortal.gif
Immortal speelt op Wacken, dus zou perfect kunnen dat ze ook naar Graspop komen.
Manowar zou wel de bom zijn, kunnen al die nu-metal wijven eens zien wat échte metal is 8=)
DeathKnight
07-02-2007, 23:43
Um, Manowar heeft Graspop al geheadlinet hoor. En de reacties waren maar lauw. Ik vond het best cool, maar wat teveel gelul tussen de nummers door. Zo deden ze voorheen nooit. Nu, de laatste tien jaar, krijgen ze 't wat hoog in hun bol, en zijn ze lijk mij: zagen en klagen ;D
Ik zou 't ni weten, dit jaar is nog maar de 4de keer dat ik naar GMM ga.
DeathKnight
08-02-2007, 01:01
Ah. 't Was in '99...
Via goede bron
Confirmed : Amon Amarth, Blind Guardian, Korpiklaani, Therion, Vader, Iron Maiden, Slayer
To be confirmed : Rhapsody , Kreator, Trivium, Manowar, Iced Earth
WOOOOOT !!!!!!!!!!!!!!!!!!
"THE EARTHSHAKER ROADSHOCK 2007"
FINNTROLL
AFTER FOREVER
TAROT / APOKALYPTISCHEN REITER
MACHINE MEN / ALL ENDS
Op 27 april in de Biebob.
WOOOOOT !!!!!!!!!!!!!!!!!! (ga jij?)
Disabled
08-02-2007, 14:12
WOOOOOT !!!!!!!!!!!!!!!!!! (ga jij?)
Ik ga alleszins. Shrimpmeetingske? :teeth:
Ik ga alleszins. Shrimpmeetingske? :teeth:
Vote+1 voor biertent.
edit: waddafok, Blind Guardian is bevestigd en ik zie dat nu pas.
Idem voor Sabaton en Maiden, dacht dat het nog enkel geruchten waren.
DarthJabbaBoulet
08-02-2007, 15:29
Yep de namen staan op de site, FFS Immortal moet weer moeilijk doen & weigeren te bevestigen.
Ma al bij al, al goed genoeg.
vrijdag 22 juni
AEROSMITH
blind guardian - therion - sabaton
grave digger – vader – 1349 – pain of salvation
amorphis
zaterdag 23 juni:
Iron Maiden
korn - life of agony
cannibal corpse – tiamat
dimmu borgir - me first & the gimme gimmes
sirenia – brutal truth – drowning pool – atheist
zondag 24 juni:
OZZY OSBOURN
black label society – children of bodom
amon amarth - finntroll – moonsorrow
devil driver - korpiklaani - in this moment
turisas – eluveitie
opgestuurd in da mail. WTF Brutal Truth?!? Ik dacht dat die al tijdje gestopt waren
Voor de eerste 2 dagen wil ik nog wel eens uit mijn hol kruipen.
De derde dag kan me gestolen worden, alleen al het feit dat Ozzy Osbourne geprogrammeerd is.....
Disabled
08-02-2007, 16:05
Voor mij is het al beslist, ik ga drie dagen. :teeth:
Enorm goede affiche, ik ga !
alleen zaterdag lijkt mij echt de moeite waard. Daar ga'k misschien wel naar toe.
DeathKnight
08-02-2007, 17:15
K.
Vrijdag feesten op Aerosmith.
Zaterdag kateren van Aerosmith. Tegen Cannibal Corpse er uitzien als een death-metaller uit 1993. BBQ tijdens Maiden.
Zondag vijf minuten naar Ozzy kijken, beginnen huilen, en aanzetten om naar huis te gaan :(
DarthJabbaBoulet
08-02-2007, 17:53
Lol DeathKnight, ik ga ook al lang niet meer voor de headliners
Blind Guardian, Amorphis (EINDELIJK NOG EENS IN BELGIE), Borgir, Children of Bodom, Amon Amarth zijn voorlopig de bands die ik zeker ga zien, moet wel nog de onbekende bands (voor mij) eens nakijken of het de moeite loont :s
The one and only Buffalo
08-02-2007, 18:21
Ook even niets met Graspop te maken, maar toch wel een zalig weetje:
Ozzfest wordt gratis
AMSTERDAM - Ozzy Osbourne vindt dat hij rijk genoeg is, dus maakt hij Ozzfest gratis. Ozzfest is het Amerikaanse heavy metal-evenement dat hij elk jaar organiseert.
Gelukkig maar, want de afgelopen twaalf jaar bereikte de toegangsprijs hoogten van 115 euro.
Sharon, de vrouw van de Britse rocker en mede-organisator van het festival, vertelt dat ze dit initiatief nemen, om hun fans te behoeden tegen te hoge prijzen. ,,Ik wil niet zeggen dat ik nu Moeder Teresa ben of Ozzy een heilige, maar zijn publiek is altijd goed voor hem geweest en hij wil zo iets terugdoen.''
Of ze Ozzfest dan helemaal zelf betalen? Neen. De Osbournes zijn niet van plan de kosten voor het evenement zelf te betalen. Volgens Sharon zijn er al zes sponsors gevonden, maar ze zoeken naar meer.
Ozzfest is vooral geliefd bij metalheads en andere rockliefhebbers. Elk jaar treden er bekende en onbekende heavy metalbands op. Ook Black Sabbath, Ozzy's band, speelt elk jaar op het hoofdpodium. Het evenement start dit jaar op 7 juli in Los Angeles.
Wat Amsterdam te zoeken heeft met Ozffest ontgaat mij toch.
Soit, naar wat ik hier in deze topic gelezen heb wil ik zien naar.
Immortal, Children Of Bodom, Korpiklaani, Dimmu Borgir, Amorphis en misschien ook wel naar Aerosmith.
Als nu Trivium en Iced Earth nog bevestigd worden, ben ik ongelooflijk happy. Op voorwaarde dat de verdediging van mijn eindwerk niet in de weg komt.
ik sta er altijd 3 dagen, beetje werken en zuipen.
Meh 125 euro voor een combi-ticket. Dat krijg je met overbetaalde headliners zoals Aerosmith en Ozzy. Niks tegen de bands, maar Aerosmith zegt mij nu eenmaal niets en Ozzy is al sinds jaren niet meer in staat nog iets anders dan gebrabbel te produceren. Maiden heb ik al gezien en het is niet of ik zit er weer op te wachten. En dan lijkt 125 euro voor heel wat kleinere bands toch wel heel veel :-(
Ik ben vrij zeker dat mijn eerste GMM serieus wat minder heeft gekost voor een relatief interessantere affiche. Nuja, vorig jaar ben ik ook al niet geweest dus het lijkt erop dat daar dit jaar geen verandering in zal komen.
The one and only Buffalo
10-02-2007, 09:33
125€ komt mij goedkoper uit dan vorig jaar, want toen had ik nog een treinticket van 30€ + mijn combiticket. Ik vind het ok dat ze de prijs wat omhoog doen, en dan ervoor zorgen dat je ook gratis met de trein kan gaan.
Liefhebbers van folk metal moeten zeker Turisas en Eluveitie eens uitchecken. Zo op't eerste zicht kunnen ze wel eens stevig uit de hoek komen.
Turisas zou wel eens een leuke show kunnen geven.De viool solo van Turisas (http://www.youtube.com/watch?v=mGs_kcnswW4)
Eluveitie My Space pagina (http://www.myspace.com/eluveitieofficial)
Battle Metal is een klassieker van Turisas!
Battle Metal is een klassieker van Turisas!
Yup, ben er gisteren al meteen achtergegaan in de LSP in Vosselaar. Eluveitie trouwens ook. Gene miskoop. :-)
Disabled
12-02-2007, 23:57
Waar komde gij nog mee af? :p
Eluveitie (en Turisas ook) is al razend populair in de folkmetal kringen. Ik vind ze persoonlijk niet zoo speciaal (en ze noemen zichzelf "The New Wave of Folkmetal" :rolleyes: ) maar Spirit is allesbehalve een slecht album.
DeathKnight
13-02-2007, 00:10
Met al uwe folkmetal, waar zat ge dan zaterdag toen er zo'n drietal folky dingen in de Frontline stonden? Ik vond dat toch folky... (Thronar, Heidevolk...)
Disabled
13-02-2007, 00:17
De Frontline is veel te ver voor "zomaar" een optredentje. Zeker met het openbaar vervoer.
Waar komde gij nog mee af? :p
Ik was eerder niet zo te vinden voor volksdans metal. 'k Moet zeggen, er is ne wereld open gegaan ;-).
Disabled
13-02-2007, 13:25
Ik was eerder niet zo te vinden voor volksdans metal. 'k Moet zeggen, er is ne wereld open gegaan ;-).
Ik heb een soort "Guide-to" gemaakt tijd geleden, indien interesse zallek u dat Word-docje eens doorsturen. Dan kan je die wereld gemakkelijk ontdekken ;)
Gedurende drie dagen wordt de Desselse Boeretang terug hét strijdtoneel van grandioos gitaargeweld. Dessel heeft in de metalkringen al een aardige reputatie opgebouwd. En terecht! Met de al eerder bevestigde headliners IRON MAIDEN, AEROSMITH, OZZY OSBOURNE en KORN kunnen wij weer een serie van kwaliteitsvolle bands aan de line-up toevoegen: HEAVEN AND HELL, SLAYER, WITHIN TEMPTATION, TYPE O NEGATIVE, CELTIC FROST, THIN LIZZY, LAMB OF GOD, UNEARTH en CHIMAIRA.
Fuck, Type O Negative :-/
Vrieskou
08-03-2007, 17:35
Heaven and Hell :o
Ik wil zo hard daarnaartoe, nu al.
man man man dit wordt een goede affiche...
kwaliteit!
Slayer, Type o negative, Thin Lizzy !!!!!!!
De zaterdag ga ik zeker. Voor Iron Maiden en Heaven and Hell (Ik hoor toch liever Dio dan Ozzy) alleen al.
sprinkler
08-03-2007, 22:01
125€ komt mij goedkoper uit dan vorig jaar, want toen had ik nog een treinticket van 30€ + mijn combiticket. Ik vind het ok dat ze de prijs wat omhoog doen, en dan ervoor zorgen dat je ook gratis met de trein kan gaan.
Ouch.. Go-pass komt uit op €8.60 voor 2 ritten.
DarthJabbaBoulet
09-03-2007, 10:07
Mja ma ge moet die 10 ritten ook op krijgen. Sommige mensen nemen zeer zelden de trein.
sprinkler
09-03-2007, 22:15
Mja ma ge moet die 10 ritten ook op krijgen. Sommige mensen nemen zeer zelden de trein.
1) 99% van de mensen gaat niet alleen naar een festival
2) ritten verkopen aan iemand die wel eens de trein neemt
3) desnoods uzelf eens forceren om eens een daguitstapje te doen naar een stad of 't zeetje
DarthJabbaBoulet
12-03-2007, 15:03
1) niet alleen , maar wel alleen met de trein. Ik hoor de reacties al : "Zijt ge gek , met de trein, helemaal op uwe kop gevallen etc etc"
2) mm perhaps ma weer zo een gesukkel om nog iemand te vinden die da wil kopen
3) lol doe ik regelmatig , maar dan wel met auto. Als je hier in Limburg snachts vertrekt ben je op ongeveer 120 minuten aan zee. Of sneller als je wilt doorrijden.
Van de nieuwe namen enkel Hammerfall en Mastodon die me interesseren
Lijkt toch een kut-affiche te worden hoor...
DarthJabbaBoulet
27-03-2007, 15:40
Vrijdag
Type O Negative, Blind Guardian, Therion , Celtic Frost, Grave Digger, Vader & Amorphis
(1349 & Sabaton & Pain of Salvation, Chris Cornell ken ik niet dus eerst opzoeken.)
Zaterdag
Heaven & Hell, Dimmu Borgir, Cannibal Corpse, Sirenia
(Atheist , Lamb of God, Brutal Truth, Lauren Harris opzoeken eerst)
Zondag
Children of Bodom, Hammerfall , Amon Amarth, Finntroll, Mastadon
(Moonsorrow, Chimaira, Devildriver, Korpiklaani , In this moment, Turisas, Eluveitie, Unearth ken ik niet dus eerst opzoeken)
De rest ga ik niet kijken of gewoon per toeval.
Vorige week de nieuwe albums van Dimmu Borgir, Dark Tranquillity en Ensiferum gedownload.
Dimmu is met In Sorte Diaboli een heel andere weg ingeslagen dan Death Cult Armageddon. Knappe plaat maar gewoon niet mijn ding, minder symfonische arrangementen, minder rustpozen. Kei hard van't begin tot eind.
Dark Tranquillity heefst met Fiction. 't Is de kwaliteit van Character maar het tempo van Haven. Bangelijk.
Ensiferum, tja, met die nieuwe zanger ga ik ze denk ik nooit meer goed vinden. Waarom moest die vorige nu ook Wintersun oprichten :(.
^Kristof^
27-03-2007, 16:28
Nieuwe namen:
Voor vrijdag: Papa Roach en Chris Cornell.
Stone Sour, Lauren Harris en Less Than Jake werden toegevoegd op zaterdag.
Velvet Revolver, Mastodon en Hammerfall voor zondag....
Zondag
Children of Bodom, Hammerfall , Amon Amarth, Finntroll, Mastadon
(Moonsorrow, Chimaira, Devildriver, Korpiklaani , In this moment, Turisas, Eluveitie, Unearth ken ik niet dus eerst opzoeken)
De rest ga ik niet kijken of gewoon per toeval.
Zondag lijkt mij de beste dag eigenlijk. Dus als ik ga is het waarschijnlijk alleen die dag.
Vrieskou
27-03-2007, 18:05
Shrimpmeeting, anyone?
sprinkler
27-03-2007, 19:15
Omdat ik geen zin heb om een nieuwe thread te maken en de meeste metalheads dit wel zullen zien:
Schwung 2007
http://www.debevers.be/intro.jpg
http://www.debevers.be/
Lordi!! yay
Vrieskou
27-03-2007, 19:17
Euuuhm zeker gene coverbands ofzo? GnR @ roeselare ? :)
sprinkler
27-03-2007, 19:32
Ja hoor.. Geen covergroep ;)
Er gaan elk jaar grote groepen..
2006:
Zoë
Revenge 88
Southern Voodoo
Thunder
Ted Nugent
Dio
Status Quo
Alice Cooper
2005:
Kisstory
Skitsoy
Cowboys and Aliens
Machiavel
Soul Sirkus
Manfred Mann's Earth Band
Saxon
Europe
The Scorpions
2004:
The Ugly Buggy Boys
Thunder
Rose Tattoo
UFO
Cheap Trick
Status Quo
Deep Purple
etc etc
enigste coverband die er ooit speelde was Action in DC en dat was vree goed :)
Schwung werd in het verleden al meermaals geopend door uitstekende tribute bands o.a. ACtion in DC, Kisstory,….
Schwung 2007 wordt geopend door de uitstekende Nederlandse Guns & Roses tribute band nl. Gunz & Rozes.
Niet te missen !!!
Ik had bijna een ticket besteld.
sprinkler
27-03-2007, 19:41
Mja, er staat dan ook Gunz & Rozes, dom'n.
ChildeRoland
27-03-2007, 19:44
Er gaan elk jaar grote groepen.
onnozel'n. Bjorn heeft een punt. Zo duidelijk is dat niet op die affiche.
Clean vocals?
Amper. Eigenlijk zit het voor mij daar wel goed hoor. Ik stoor mij niet aan de aanwezigheid of afwezigheid ervan.
't Is een concept album geworden, met wat vreemdere song structuren (beetje Ayreon achtig ofzo).
Wat mij stoorde was die drum robot van begin tot het eind met ergens in't midden een rustpoos met wat wind en paardengesnoef. Om dan terug verder te gaan met de drum robot. Gitaarwerk vond ik wel retecool.
Vind het nogal zwaar, ik word er op het randje af net niet depressief van ;-).
Anyway The Serpentine Offering rocks, de rest wordt wat afgebot door dat er gewoon geen ademruimte wordt gegeven.
Dark Tranquillity heefst met Fiction. 't Is de kwaliteit van Character maar het tempo van Haven. Bangelijk.
Fuck ja ! Dat is nu al een van de betere albums van 2007 voor mij. Dat album blijft gewoon beter en beter worden, zeker de moeite !
LessThanJake
28-03-2007, 09:05
Less Than Jake op zaterdag. best wel kut dat ze naar Graspop komen en niet naar pakweg Pukkelpop, ma bon, kzal wel proberen nen dag te gaan zeker. kan ik Maiden en Cannibal Corpse ook nog is zien.
Vrieskou
28-03-2007, 10:55
Amper. Eigenlijk zit het voor mij daar wel goed hoor. Ik stoor mij niet aan de aanwezigheid of afwezigheid ervan.
't Is een concept album geworden, met wat vreemdere song structuren (beetje Ayreon achtig ofzo).
Wat mij stoorde was die drum robot van begin tot het eind met ergens in't midden een rustpoos met wat wind en paardengesnoef. Om dan terug verder te gaan met de drum robot. Gitaarwerk vond ik wel retecool.
Vind het nogal zwaar, ik word er op het randje af net niet depressief van ;-).
Anyway The Serpentine Offering rocks, de rest wordt wat afgebot door dat er gewoon geen ademruimte wordt gegeven.
Machinaal gedrum ofwa? Kan je wat meer info geven over welke richting van muziek ze terug uitgaan? (Ik ken Ayreon niet) :)
Old-schoolere Black-Metal terug zou beestig zijn :-)
Disabled
28-03-2007, 12:05
(Ik ken Ayreon niet)
Ge mist wat ;)
Ge mist wat ;)
Idd. Ayreon is vreemde muziek. Als het tijdens een shuffle op komt te staan gaat het meestal af. Maar als het dan toch wat langer op blijft staan kan het me elke keer opnieuw verbazen met de genialiteit en pracht ervan. Moeilijke muziek, maar wel de moeite waard als je de moeite wilt doen om er grondig naar te luisteren. :)
Vrieskou
28-03-2007, 13:31
Idd. Ayreon is vreemde muziek. Als het tijdens een shuffle op komt te staan gaat het meestal af. Maar als het dan toch wat langer op blijft staan kan het me elke keer opnieuw verbazen met de genialiteit en pracht ervan. Moeilijke muziek, maar wel de moeite waard als je de moeite wilt doen om er grondig naar te luisteren. :)
Moet ik dan zeker eens proberen. Moeite doen om grondig naar iets te leren luisteren is alvast geen probleem (Burzum fan, zegt genoeg) :). Album tip om mee te beginnen?
"The Universal Migrator" is imo een van z'n beste werk.
Disabled
28-03-2007, 14:43
Leuk om mee te beginnen, The Universal Migrator. Om daaruit door te gaan naar het geweldige Into the Electric Castle, en vervolgens, eenmaal goed verslaafd en gewend aan Ayreon, het neusje van de zalm, The Human Equation, tot u te nemen. :)
Vrieskou
28-03-2007, 16:41
Ok zal via, euhm, de "gebruikelijke kanalen" eens zien :-). Merci gasten.
Seg euh, stond Dark Tranquillity ook niet eerst op die affiche of heb ik me dat ingebeeld ?
El Marto
26-04-2007, 21:22
Combiticket is in mijn bezit!
En de leraar godsdienst gaat ook naar GMM.
Pff, moet de woensdag voor GMM weekend mijn stage scriptie indienen dus het zit er niet bepaald in dat de verdediging plaats zal vinden voor dat weekend. Waarschijnlijk maandag of dinsdag erna dus weet nog niet of ik kan gaan. Ga alleszins proberen 1 dag (vrijdag of zaterdag) te gaan. Heb nu al nood aan ontspanning. Werken is zwaarder als verwacht.
El Marto
28-04-2007, 12:10
De laatste 13 namen: Joe Satriani, Epica, Fastway, As I Lay Dying, Stormrider, Legion Of The Damned, Spiralarms, Rose Hill Drive, Scarve, Static X, El Guapo Stuntteam, Oceans Of Sadness en Mercenary
hm allez, misschien ga ik hoogstens enkel zondag.
ik vind het eigenlijk niet zo'n goede affiche. Ok, er zijn enkele topnamen, maar toch..
The one and only Buffalo
28-04-2007, 15:52
De laatste 13 namen: Joe Satriani, Epica, Fastway, As I Lay Dying, Stormrider, Legion Of The Damned, Spiralarms, Rose Hill Drive, Scarve, Static X, El Guapo Stuntteam, Oceans Of Sadness en Mercenary
Crushing Day:love:
Al I Lay Dying wil ik ook wel eens zien, voor de rest hangt het af hoe ik erbij loop.
Legion of the Damned en Oceans of Sadness zijn anders best wel goeie groepen.
Static X is ook wel eens leuk om te horen.
Oceans of Sadness al genoeg gezien ondertussen, spelen op eigen bodem met graspop dacht ik zelfs. Static X is leuk voor het haar van Wayne Static. :p
The one and only Buffalo
07-05-2007, 00:15
Vrijdag: Doors: 12am.
Meer is er nog niet bekend. Maar ik vermoed dat de eerste 'echte' band rond 14-15u begint. Daarvoor mss al een Metaldome-band.
Geen Graspop voor mij, kan geen verlof pakken :(
The one and only Buffalo
20-05-2007, 16:31
Velvet Revoler hebben al hun optredens gepland na 17 juni afgezegd, waaronder ook Graspop Metal Meeting.
Typical, gelukkig ben ik geen niet echt fan van hen.
Eigenlijk staan er dit jaar precies wel redelijk wat groepen die in vorige jaren op pukkelpop stonden.
Ik vind dat precies niet zo'n goede evolutie.
DarthJabbaBoulet
22-05-2007, 19:59
zoals , herinner me zeer weinig van pukkelpop affiche. Ben toen ook niet geweest aanzien het me niet zozeer aanstond.
zoals , herinner me zeer weinig van pukkelpop affiche. Ben toen ook niet geweest aanzien het me niet zozeer aanstond.
Korn
Less Than Jake
Within Temptation
Velvet Revolver
Papa Roach
The one and only Buffalo
30-05-2007, 12:50
Ladies and gentlemen, de uurregeling is er.:-)
http://www.graspop.be/pages/kalender_tijd.php
Hmm fuck, dat gaat racen worden om Thin Lizzy niet te missen. :(
Vrieskou
31-05-2007, 11:26
Crowdsurfen vanaf nu ook verboden op graspop. Wankers.
^Kristof^
31-05-2007, 12:52
alsof dat ze zal tegenhouden :)
het gaat trouwens vooral mis in een pit , of vooral waar de pit grenst aan de niet pit :)
^Kristof^
31-05-2007, 12:56
the "pain-spot" :D
mijn ticket is trouwens gearriveerd, shrimpmeeting? :p
Allright, fekking crowdsurfers vorig jaar met Arch Enemy waren verschrikkelijk. Oh well, heb eindelijk bevestiging van mijn verlof. Zal van de week eens achter een ticket gaan seh.
Vandaag 2 combitickets gaan halen. Spijtig genoeg maandag om half 11 stageverdediging dus dat betekent dat ik er zondag wss niet meer ga zijn :(
mwehehe, ik heb een VIP/PRESS kaart versierd. 8=)
DarthJabbaBoulet
19-06-2007, 13:01
Enkel vrijdag voor mij :(.
30jarige ton tijdens Graspop, sjeus wat een slechte planning.
Ziet er naar uit dat het weer niet zo geweldig meezit als vorige jaren. Nu iets vinden om na enkele buien niet volledig doorweekt te zijn.
DarthJabbaBoulet
19-06-2007, 13:25
Bwa, wat extra kleren meepakken om eens af en toe te wisselen. Liever de regenbuien dan 30-35 graden.
in de marquees zal het dan eens meevallen qua temp.
^Kristof^
25-06-2007, 01:30
het was fijn :)
Inderdaad, paar geweldige optredens gezien. Vooral Maiden gaat me weer bijblijven vanop de 3e rij :)
Recensie van graspop op DeMorgen.be
deel 1 (http://www.demorgen.be/dm/nl/cultuur/dmmuziek/503606?wt.bron=RSS)
deel 2 (http://www.demorgen.be/dm/nl/cultuur/dmmuziek/503604)
Erg hoe ze bijna alle bands afbreken. Precies of heel het festival viel tegen.
Het rockte toch wel weer zwaar! Jammer dat ik Heaven and Hell heb gemist want die waren naar't schijnt goed. Maar voor de rest was het zwaar de max.
Maiden zien vanop een afstand dat je tegen het podium kan zeiken. Korpiklaani, was geniaal om een ganse marquee te zien folkdansen tijdens een metaloptreden, Hammerfall, Sabaton, Fintroll, Maiden ;-), ...
^Kristof^
25-06-2007, 13:59
Hoe was DevilDriver?
dat rockte zwaar :)
Het was fucking goed dit jaar. Ik had verwacht Kristof wel in de zuiptent tegen te komen in de vroege uurtjes maar dat viel ook tegen. :p
Zoals Sloef zei, kudos aan mij om een hollander op te stoken om geld in een wijf haar reetspleet te steken. En dood aan dikke wijven die hun gat moeten thuishouden.
Zwaar kak dat ik niet kon gaan (alle ja, achteraf bekeken wel, maar toen was het te laat).
Ach ja, dan maar hopen dat Wacken alles goed maakt.
Ondertussen al enkele hilarische verhalen gehoord ;D
iemand ergens al bootleg torrents gevonden?
The one and only Buffalo
26-06-2007, 15:52
Zeer plezant weeral. Toffe sfeer op de camping, goeie muziek. Enkel het weer af en toe maarja. Gelukkig is er niemand zo stom geweest om met modder te beginnen gooien of het was helemaal miserie geweest.
Ik ging naar GMM met behoorlijk grote verwachtingen, vooral voor CoB, Korpiklaani, Satriani en Lamb Of God.
CoB was wel plezant, maar ik vind ze beter op CD. Korpiklaani was zalig, Satriani goed, Lamb Of God ook goed. Papa Roach vond ik ook nog plezant.
Maar wat voor mij, onverwachts, het beste optreden was: Iron Maiden. Zo subliem.
Moet idd zeggen dat Papa Roach onverwachts wel plezant was. Die kerel had in no time het publiek mee. Zat het afscheuren van de "no crowdsurfing" posters wel voor iets tussen en dat hij veel gebruik maakte van die walkway in het publiek. De donder en bliksem op de achtergrond was ook wel een leuke extra.
dik festival
dikke sfeer
zeer goede optredens meegemaakt
+ voor de wcs
- marquees zijn veel te klein geworden
Papa Roach & Korn = tiener-volktrekkers
Dikke buch en crapshows imo. En nee, ik vind die niet zo slecht. Eerste 2 albums van Korn (+ accoustic album) en eerste album van Papa Roach is wel leuk.
Beste optreden van dit jaar was zeker Volbeat (=metallica + johnny cash + elvis).
Korn akoestisch goed? Dat durf ik sterk betwijfelen :)
bezig met aerosmith graspop 2007 Belgium.torrent van op dimeadozen :)
Make me bad met Robert Smith vind ik wel zeer leuk op Korn Unplugged.
Korn akoestisch goed? Dat durf ik sterk betwijfelen :)
Het is origineel gedaan, zeker als je het vergelijkt met het nogal eentonige korn-geluid (brum-brum-piew-brum-brum-piew).
ChildeRoland
27-06-2007, 13:24
Ah, vandaar de nickname Prumpy ;D
Heeft hier niemand zin om de videos vanop adsl.be te rippen en te delen? Eerste keer ooit dat ik adsl zou willen :(
Ah, vandaar de nickname Prumpy ;D
Volbeat ftw!
Vrieskou
28-06-2007, 09:27
Heeft hier niemand zin om de videos vanop adsl.be te rippen en te delen? Eerste keer ooit dat ik adsl zou willen :(
Pfft, voorlopig enkel :
Children Of Bodom
Chimaira
Fastway
Korn
Lauren Harris
Life Of Agony
Papa Roach
Static X
:(
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.