PDA

View Full Version : iPod of niet?

vovi
12-03-2007, 17:58
Hallow

Iedereen hier gaat op vakantie in de paasvakantie, maar ik kan niet mee. Ik heb gedaan gekregen dat ik in de plaats een iPod krijg. Ik heb zelf al zo een mp3 van de Blokker (de bekende ovalen), maar dit is toch ook niet hét. Nu is mijn vraag: heeft iemand er één, en is het de moeite om er één aan te schaffen, of kan ik beter gewoon de centen in mijn spaarpot stoppen? Het gaat hier trouwens om de 4 Gig versie.

Japisee
12-03-2007, 18:02
Ik heb hier een iPod Mini van 4 gig.

Na een maand of 6 begon mijn batterij te flippen, en ik heb er nog 3 maanden mee gedaan tot hij niet meer wou starten. Dan naar de site van Apple gegaan, garantie ding ingevuld en enkele dagen later kwam een dik mens hem ophalen en een week later kreeg ik een nieuwe.

Heb die nu een 10-tal maanden en er scheelt niets aan. Ben best wel tevreden dus.

Homey
12-03-2007, 18:44
Ik heb mijn i-pod weg gedaan omdat ge MOET werken met i-tunes. (Er zijn misschien alternatieven?)

Jack Carver
12-03-2007, 18:52
1.) Ik heb geen Ipod en mijn volgende mp3 wordt er hoogstwaarschijnlijk wel 1, juist om Itunes te kunnen gebruiken.
2.) er zijn weldegelijk alternatieven,vb winamp plugin ect.

vovi
12-03-2007, 18:53
Ik heb mijn i-pod weg gedaan omdat ge MOET werken met i-tunes. (Er zijn misschien alternatieven?)

Nou, ik ben zelf overgestapt op iTunes, en ik hou wel van het programma, dus dat zou geen probleem mogen zijn

joghem
12-03-2007, 18:58
+
- zéér eenvoudig in gebruik
- goede garantie (tot zolang zij geldt natuurlijk)
- goede service
- iTunes op zich is een goed progamma, maar als het toch tegensteekt zijn er heel wat goede alternatieven (dus Homey, zoek die iPod maar gauw terug ;-)
- uw pimpfactor stijgt met 25%
- batterijduur (bij mijn model toch, iPod Photo 30GB)
- gebruik sowieso de bijgeleverde iPod-oortjes, 15-16 jarige meisjes kicken daarop (+ gelkapsel + polotje + zonnebril)
- ...

-
- duur
- niet goedkoop
- kost wel wat veel
- ...

Dit is zo het eerste dat mij te binnen schiet. Oh ja, 4GB is in mijn ogen toch wel erg weinig. Maar dat hangt hoogstwaarschijnlijk van persoon tot persoon af. En van andere (betere?) alternatieven weet ik niets af.

vovi
12-03-2007, 19:05
+
- goede service
- iTunes op zich is een goed progamma, maar als het toch tegensteekt zijn er heel wat goede alternatieven (dus Homey, zoek die iPod maar gauw terug ;-)
- gebruik sowieso de bijgeleverde iPod-oortjes, 15-16 jarige meisjes kicken daarop (+ gelkapsel + polotje + zonnebril)
- ...

-
- duur
- niet goedkoop
- kost wel wat veel
- ...

Dit is zo het eerste dat mij te binnen schiet. Oh ja, 4GB is in mijn ogen toch wel erg weinig. Maar dat hangt hoogstwaarschijnlijk van persoon tot persoon af. En van andere (betere?) alternatieven weet ik niets af.

Ik Krijg hem, dus de prijs is geen punt :)

Disabled
12-03-2007, 20:08
+
- goede service
- ...
Ik hoop dat dat allemaal voor te lachen is... want anders :teeth:

vovi
12-03-2007, 20:32

Argumenten dat het zo is? Ik ben niet in de positie om te debatteren, maar je mag wel je mening onderbouwen :)

joghem
12-03-2007, 20:55
De helft is voor te lachen.

Maar om het even kort (en serieus) voor u samen te vatten. Ik vind iPod een van de meest gemakkelijk bedienbare MP3-spelers die ik al heb vastgehad. Bovendien is de batterijduur inderdaad een pluspunt (bij mijn model toch, heb er al andere horen klagen), na bijna een jaar is de batterijduur nog helemaal niet gedaald laat staan dat ik een batterij heb laten vervangen.

Voor de rest heb ik er helemaal geen last mee gehad en weet ik van andere mensen dat de service (en de garantie) heel goed zijn. iPod binnendoen, opsturen of laten ophalen en binnen een paar dagen heb je al een nieuwe. Ikzelf heb het gelukkig nog niet moeten meemaken omdat er aan mijn iPod na bijna een jaar nog niets scheelt.

En dan iTunes, sinds versie 7 ofzo is die wel vrij resourceopslorpend. Bij mij valt dit al bij al nog mee, dus ik blijf het programma gebruiken. Ook hier is het programma zeer gemakkelijk te bedienen en heb ik er eigenlijk weinig of geen problemen mee. Maar moest iTunes je echt tegensteken, alternatieven genoeg.

Kort besluit dan: iPod is misschien ongelooflijk populair geworden, dus de vele 'iklooptegendekuddein-en-benbovendientegenallesdatwatpopulairis'-mensen zullen deze MP3-speler misschien links laten liggen. Heb je daarentegen geld genoeg, dan is de iPod zéker geen slechte aankoop. Ik heb er alleen nog maar van genoten en gebruik hem echt elke dag.

.fanny
12-03-2007, 21:18

goh ja zeg, dikke anarchie die itunes.

quantrias
12-03-2007, 21:31
Ik heb al een tijdje een iPod Nano van 4 Gig! Ben er echt content van. Gemakkelijk te gebruiken met itunes!
Batterij die gebruikt word in de iPod is ook heel goed, gaat wel lang mee als die volledig opgeladen is.
Het is wel heel klein en dun, dus je moet er alleszins niet te wild mee doen of het is naar de zeep!
Wat ook gemakkelijk is dat ge eenvoudig een liedje kunt terug vinden in de honderden liedjes. Alsook dat je gemakkelijk playlists kunt maken.
Je moet natuurlijk voor je eigen uitmaken of het allemaal wel zijn prijs waard is, ik ben er alleszins van overtuigd dat het zijn geld waard is!!

Awoujol
12-03-2007, 22:18

QFT ;-)

Zeer eenvoudig in gebruik: want een mp3 kan moeilijk zijn met play, stop, ... knoppen ...:rolleyes:

iTunes tijd gedraait en nooit meer. Not my kinda program for music.

Pimpfactor, laat me niet lachen, 90% van de mp3 bevolking heeft zo een, pimpfactor -25% is hier beter op zijn plaats.

Batterijduur? Zijn zeker genoeg alternatieven voor.

En ipod oortjes is een no go voor mij.

Imo is een ipod veel te duur voor wat het is, het blijft een hype en daar betaal je ook voor.

Disabled
12-03-2007, 22:44
Heb je daarentegen geld genoeg, dan is de iPod zéker geen slechte aankoop. Ik heb er alleen nog maar van genoten en gebruik hem echt elke dag.
Daar wringt juist het schoentje. Heb je geld genoeg, dan kan je véél beters kopen. Je moet alleen (soms) inboeten op design, gebruiksgemak of "Yow-IkhebwaneAppleenal". Alhoewel dat voorlaatste echt wel onnozel is, als je met de mp3spelers van de concurrentie niet gemakkelijk kan werken, ben je gewoon idioot.

Voor wat je bij Apple krijgt voor het geld, heb je bij de concurrentie near-topmodellen met een waslijst aan functies. Heb je geld teveel, kan je daar nog een schepje bovenop doen, en spelers kopen die Apple qua functies als kwaliteit (zowel ontwerp als geluid) ver achter zich laten.

Bijvoorbeeld, dat waar onbewust het over had:
"Wat ook gemakkelijk is dat ge eenvoudig een liedje kunt terug vinden in de honderden liedjes. Alsook dat je gemakkelijk playlists kunt maken."
Dat kan mijn iRiver IFP-995 ook. En dat is vérre van een topmodel van iRiver.

Peephole
13-03-2007, 05:45
Inboeten op design? Ipods zijn schijtlelijk. En itunes, kan zijn dat dat een ok programma is maar bij degelijke mp3 spelers smijt je gewoon alles er op met windows verkennner.

Peephole
13-03-2007, 06:52
Dit zijn zo wat de alternatieven:

Creative Zen V 4 GB (http://www.itreviews.co.uk/hardware/h1036.htm) - € 125
Creative Zen V Plus 4 GB (http://gear.ign.com/articles/721/721173p1.html) - € 139
Cowon iAudio U3 (http://www.anythingbutipod.com/archives/2006/01/cowon-iaudio-u3-review.php) 4 GB - € 179
Cowon iAudio 6 (http://www.anythingbutipod.com/archives/2006/04/cowon-iaudio-6-review.php) 4 GB - € 199
Sandisk Sansa e260 (http://www.engadget.com/2006/06/01/sandisk-sansa-e260-review/) 4 GB - € 149
Dane-Elec Meizu miniPlayer (http://www.advancedmp3players.co.uk/shop/Portable_MP3_Players.1/Dane-Elec.24/MEIZU4GB/Meizu_miniPlayer_4GB_Portable_Video_Player.1984.html) 4 GB - € 169

Allemaal goedkoper dan de Nano en bijna allemaal even goed of beter.

Unzip Attack
13-03-2007, 11:53
Dit zijn zo wat de alternatieven:

Creative Zen V 4 GB (http://www.itreviews.co.uk/hardware/h1036.htm) - € 125
Creative Zen V Plus 4 GB (http://gear.ign.com/articles/721/721173p1.html) - € 139
Cowon iAudio U3 (http://www.anythingbutipod.com/archives/2006/01/cowon-iaudio-u3-review.php) 4 GB - € 179
Cowon iAudio 6 (http://www.anythingbutipod.com/archives/2006/04/cowon-iaudio-6-review.php) 4 GB - € 199
Sandisk Sansa e260 (http://www.engadget.com/2006/06/01/sandisk-sansa-e260-review/) 4 GB - € 149
Dane-Elec Meizu miniPlayer (http://www.advancedmp3players.co.uk/shop/Portable_MP3_Players.1/Dane-Elec.24/MEIZU4GB/Meizu_miniPlayer_4GB_Portable_Video_Player.1984.html) 4 GB - € 169

Allemaal goedkoper dan de Nano en bijna allemaal even goed of beter.

die laatste (Meizu) ziet er knap uit (en blijkbaar nog retegoed ook) :-) cool

Nieker
13-03-2007, 12:07
Ik zou de ipod zeker aanraden! Ik werk sowieso al met itunes dus voor mij was dat geen probleem. Misschien dat er betere alternatieven zijn, maar ipod kan je op enorm veel andere zaken aansluiten waar dat voor andere spelers dan weer een stuk moeilijker is, en dat is de reden dat ik hem gekocht heb. Ik gebruik hem dagelijks in mijn auto en ook relatief vaak op mijn xbox. Sinds een paar firmware updates geleden is de batterij ook geoptimaliseerd (ik haal een kleine 20u muziek of een kleine 5u video)

/mod
Ha het gaat hier om de Nano blijkbaar. Fuck die nano. Mijn vriendin heeft die en die zuigt. Batterij gaat niet lang mee, kwaliteit van het scherm trekt op niets en het voelt aan alsof het ding is van 0.99$.

.fanny
13-03-2007, 12:24
iedereen weet toch dat apple het beste is in alles wat ze doen... dit soort threads slaat absoluut nergens op.

ecko
13-03-2007, 12:37
iedereen weet toch dat apple het beste is in alles wat ze doen... dit soort threads slaat absoluut nergens op.Games op iPod :'(

eaurouge
13-03-2007, 13:02
Games op iPod :'(

best wel leuk zenne 8=)

Disabled
13-03-2007, 13:13
Inboeten op design? Ipods zijn schijtlelijk. En itunes, kan zijn dat dat een ok programma is maar bij degelijke mp3 spelers smijt je gewoon alles er op met windows verkennner.
Mja, sommige mensen vinden het Apple design zeer "design". Ik vind het zelf ook niet speciaal, vind bijvoorbeeld iRivers H10 stukken mooier, maar soit..

..maar ipod kan je op enorm veel andere zaken aansluiten waar dat voor andere spelers dan weer een stuk moeilijker is..
Ja, want een AUX kabeltje, dat kost veel. Alles wat een 2xRCA in heeft, kan ik mijn mp3speler op aansluiten. Tegenwoordig zijn er tevens veel apparaten met USB-in, dus daar valt ook weer op aan te sluiten.

Trouwens, dat even terzijde, mijn iRiver heeft geweldige opnamekwaliteit. Zowel van de ingebouwde mic, als de Line-in (waar ook een Ext. mic kan op worden aangesloten). Neemt op in 320 kbps MP3. Ik zou niet zonder kunnen voor mijn muziek op te nemen.

Bigpimpin
13-03-2007, 13:40
Mja, sommige mensen vinden het Apple design zeer "design". Ik vind het zelf ook niet speciaal, vind bijvoorbeeld iRivers H10 stukken mooier, maar soit..

Ja, want een AUX kabeltje, dat kost veel. Alles wat een 2xRCA in heeft, kan ik mijn mp3speler op aansluiten. Tegenwoordig zijn er tevens veel apparaten met USB-in, dus daar valt ook weer op aan te sluiten.

Trouwens, dat even terzijde, mijn iRiver heeft geweldige opnamekwaliteit. Zowel van de ingebouwde mic, als de Line-in (waar ook een Ext. mic kan op worden aangesloten). Neemt op in 320 kbps MP3. Ik zou niet zonder kunnen voor mijn muziek op te nemen.

wel nice, zijn dat dan aanvaardbare bestandgroottes?

Disabled
13-03-2007, 13:46
wel nice, zijn dat dan aanvaardbare bestandgroottes?
Zelfde grootte als meeste 320Kbps mp3's.

IceScream
13-03-2007, 14:04
De mijne is al tig keer gevallen (en hard gevallen, tijdens het fietsen op asfalt en zo) en werkt nog altijd. Ok, de batterij heeft eronder geleden en ik moet meer opladen, maar dat het nog werkt is voldoende voor mij. Ik gebruik hem toch enkel als ik naar mijn werk fiets of een lange tocht met de fiets moet doen.

Pas op, ik heb geen ervaring met andere mp3-spelers, dus daar doe ik geen uitspraken over.

Bavo
13-03-2007, 14:28
iedereen weet toch dat apple het beste is in alles wat ze doen... dit soort threads slaat absoluut nergens op.

En dat ze ook bijzonde proprietair zijn en je dus erger aan hun vast hangt dan aan eender welk MS-lock-in-product. Dat is goed en wel indien je tevreden bent met het bestaande aanbod en de bestaande prijzen, eens je daarbuiten gaat kijken ben je gepoept in het holletje.
iPod is nog maar dat, een MP3-speler, met iPhone gaat het best wel wat erger worden. Zo ondersteunen ze geen third-party software, waar een hele bloeiende industrie achter zit zowal op entertaintment-vlak als zakelijk. Als dat product dominant wordt kan de sector inpakken, en kan heel de wereld zich beperken tot een paar Apple-programmaatjes.

Apple en opensource filosofie, no go.

Persoonlijk heb ik al 2 jaar een Taiwanese importvariant, namaak van de goedkopew Blokkermodellen van 25 euro. En dat ding speelt! Als je gewoon was met walkmans te werken, weetwel, dan is de portabele muziekhemel reeds daar al. Dat is in wezen een USB-stick met ingebouwde MP3-speler. dus niets van programma's nodig om up te loaden. Apple echter vindt dat weer moeilijk.

Komt daar nog eens bij dat het serieus overprijsd is en het equivalent is van een Burberry-sjaal. Toffe mensen, of slimme, kiezen beter.

.fanny
13-03-2007, 14:43
Apple en opensource filosofie, no go.

opensource, wat is dat nu ook weer voor hippie bullcrap. mensen willen gemystifiëerd (bestaat dat woord? zo niet, nu wel) zijn.

Bavo
13-03-2007, 14:51
opensource, wat is dat nu ook weer voor hippie bullcrap. mensen willen gemystifiëerd (bestaat dat woord? zo niet, nu wel) zijn.

Dankzij opensource ligt o.a niet heel het internet plat als er een nieuw virusje in het MS-universum opduikt ;-)

.fanny
13-03-2007, 14:57
haha, ms-universum. wij appelkoppen hebben daar niets verloren.

Bavo
13-03-2007, 15:08
Feit dat waar is, Apple heeft ook niet echt noemenswaardige webservers. Hun invloed op het web is iTunes en euh QuickTime. QuickTime, genoeg om mensen meewarig het hoofd te laten schudden.

joghem
13-03-2007, 16:01
Deze thread draait helemaal uit zoals ik het voorspeld had. Al diegene die nog nooit deftig een iPod hebben vastgehad en onmiddellijk beginnen neuten over de wat populairdere dingen, breken de iPod helemaal af.

Deze discussie gaat niet over 'hé ik ben geen schaap en ik wel iets dat niemand anders heeft en ik denk dat ik met mijn pseudo-professioneel gezaag altijd gelijk heb'. iPod ís een goede MP3-speler voor mensen die ervoor willen betalen. Ik kan niet veel zeggen over mogelijke andere alternatieven, maar toen ik ooit zo'n baksteen Creative (met duizend knoppen enal) vasthad heeft het toch heel wat langer geduurd eer ik doorhad hoe het in mekaar stak hoor. Mensen die mijn iPod lenen zijn er na 4sec meeweg. De structuur die iPod gebruikt wordt nu vééééél overgenomen door andere bedrijven omdat het gewoon veel handiger is.

Zeer eenvoudig in gebruik: want een mp3 kan moeilijk zijn met play, stop, ... knoppen ...:rolleyes:
Zie hierboven.

iTunes tijd gedraaid en nooit meer. Not my kinda program for music.
iTunes is een zeer degelijk programma, maar dit kan je feitelijk niet als argument gebruiken aangezien er véél andere alternatieven voor handen zijn.

Pimpfactor, laat me niet lachen, 90% van de mp3 bevolking heeft zo een, pimpfactor -25% is hier beter op zijn plaats.
This part was for the lol.

Batterijduur? Zijn zeker genoeg alternatieven voor.
Batterijduur is belangrijk. Ik zeg niet dat er geen andere MP3-spelers zijn die een goede batterijduur hebben, maar dit is gewoon een must. Bij iPod is dit per-fect.

En ipod oortjes is een no go voor mij.
This part was for the lachen.

Imo is een ipod veel te duur voor wat het is, het blijft een hype en daar betaal je ook voor.
iPod is een hype, maar dan wel een goede. Als je er graag voor betaald, dan is iPod de perfecte MP3-speler. Misschien bestaan er dan nog betere alternatieven zoals Disabled zegt, maar hoeveel mensen gaan afgaan op extra functies als een geluidsopnemer, kalender en dergelijke shizzle.

En nog even voor de duidelijkheid, bij mij draait het helemaaaal niet om de hype maar weldegelijk om de kwaliteit. Echte Zwanworsten kosten meer dan die van den Aldi, maar ze smaken dan ook beter.

vovi
13-03-2007, 16:08
Nochtans heeft de contra zijde me overtuigd. Ik zou het moeten doen met de 'goedkoopste' versie, en blijkbaar zijn er mooie alternatieven (met dank aan Peephole). Daarnaast is het wel zo dat ik deze alternatieven waarschijnlijk ik de winkel moet gaan halen, terwijl papa net de iPod voorstelde omdat hij die met pakweg 30% korting kan krijgen via zijn werk.
Daarnaast mocht ik overigens ook kiezen voor een Psp, maar in een andere thread heb ik gelezen dat deze bitter weinig voorstelt. Dan toch maar een mp3, al werkt het Taiwanese-kindjes-int-fabriek-model hier ook nog goed.

Tot hier zou ik iedereen al willen bedanken
Bedankt! :-)

Now go on!

joghem
13-03-2007, 16:18
Nochtans heeft de contra zijde me overtuigd. Ik zou het moeten doen met de 'goedkoopste' versie, en blijkbaar zijn er mooie alternatieven (met dank aan Peephole). Daarnaast is het wel zo dat ik deze alternatieven waarschijnlijk ik de winkel moet gaan halen, terwijl papa net de iPod voorstelde omdat hij die met pakweg 30% korting kan krijgen via zijn werk.
Daarnaast mocht ik overigens ook kiezen voor een Psp, maar in een andere thread heb ik gelezen dat deze bitter weinig voorstelt. Dan toch maar een mp3, al werkt het Taiwanese-kindjes-int-fabriek-model hier ook nog goed.

Tot hier zou ik iedereen al willen bedanken
Bedankt! :-)

Now go on!
Al dat getyp voor niks, ofwa?! Miljaarde.

vovi
13-03-2007, 16:23
Al dat getyp voor niks, ofwa?! Miljaarde.

Het spijt me, is een extra posrepje een kleine pleister op de wonde? :)

Awoujol
13-03-2007, 16:28
iPod is een hype, maar dan wel een goede. Als je er graag voor betaald, dan is iPod de perfecte MP3-speler. Misschien bestaan er dan nog betere alternatieven zoals Disabled zegt, maar hoeveel mensen gaan afgaan op extra functies als een geluidsopnemer, kalender en dergelijke shizzle.

En nog even voor de duidelijkheid, bij mij draait het helemaaaal niet om de hype maar weldegelijk om de kwaliteit. Echte Zwanworsten kosten meer dan die van den Aldi, maar ze smaken dan ook beter.

Wel men beste, als je voor kwaliteit kiest zonder al te veel extra functies, dan kan je evengoed geen ipod kopen. Het is niet omdat er betere alternatieven zijn, dat die daarom meer functies en features bevatten.

Disabled
13-03-2007, 16:56
Deze thread draait helemaal uit zoals ik het voorspeld had. Al diegene die nog nooit deftig een iPod hebben vastgehad en onmiddellijk beginnen neuten over de wat populairdere dingen, breken de iPod helemaal af. <> Ik kan niet veel zeggen over mogelijke andere alternatieven, ...
Ik heb wél al degelijk een iPod vastgehad, paar van mijn vrienden hebben er. Ik zou het nooit willen ruilen voor mijn iRiver.

Maar soit, jij kan niet weten wat de concurrentie maakt als je die nog niet hebt getest. De pot verwijt dus de ketel dat hij zwart ziet.

Mensen die een iPod hebben zijn veelal mensen die een winkel binnenlopen: "Yo, een iPod", en evenveel voorgaand "onderzoek" doen naar alternatieven als in de Panos voor de keuze tussen een broodje smos met of zonder mayonaise.

joghem
13-03-2007, 17:27
Mensen die een iPod hebben zijn veelal mensen die een winkel binnenlopen: "Yo, een iPod", en evenveel voorgaand "onderzoek" doen naar alternatieven als in de Panos voor de keuze tussen een broodje smos met of zonder mayonaise.
Zo iemand ben ik dus helemaal niet. Misschien dat er nu al betere alternatieven bestaan, maar toen ik op zoek was naar een MP3-speler werd het mij al snel duidelijk dat ik voor iPod zou gaan.

Moest mijn iPod het nu begeven zou ik opnieuw zoeken naar andere mogelijke alternatieven en als ik dan echt iets beter vind ga ik daar natuurlijk voor. De kans is ook vrij groot dat het geen iPod meer wordt, omdat die nu veels te duur geworden is. Maar dat zullen we dan nog wel zien ...

Cassiel
13-03-2007, 18:26
Ik heb wél al degelijk een iPod vastgehad, paar van mijn vrienden hebben er. Ik zou het nooit willen ruilen voor mijn iRiver.

Maar soit, jij kan niet weten wat de concurrentie maakt als je die nog niet hebt getest. De pot verwijt dus de ketel dat hij zwart ziet.

Ha, laten we een beetje gaan generaliseren.

Kan ik eraan doen dat het u frustreert dat veel mensen niet inzien dat er alternatieven zijn. Wat dat niet veranderd is dat de Ipod ondanks het gezaag wel degelijk een deftige mp3-speler is.
Niet de beste in prijs/kwaliteit/mogelijkheden, maar geen slechte mp3-speler.
Het gebruiksgemak van een Ipod is voor de meeste mensen meer dan genoeg én belachelijk eenvoudig.
Ik volg Jochem daarin volledig. Ik weet niet hoe het nu zit, maar een jaar geleden was het enige wat Creative( bv) voorhad op de Ipods de batterijduur en de prijs.
Ik twijfel er niet aan dat iRiver een deftig merk is, maar wat iRiver(bv.) niet voor heeft op de Ipod is de prijs. En als de prijzen gelijkaardig liggen, dan denk ik dat naambekendheid een grote factor is tov. features die de meeste mensen niet gebruiken.

Ge moet van de Ipod niet de duivel proberen maken ook he.

Disabled
13-03-2007, 20:45
En als de prijzen gelijkaardig liggen, dan denk ik dat naambekendheid een grote factor is tov. features die de meeste mensen niet gebruiken.
Of, anders gezegd, een iPod is cooler om mee rond te lopen dan een iRiver. Wat zei Bavo daar weer van een Burberry sjaaltje?

Nee, een iPod is geen slechte mp3-speler. Maar er is ook verder geen énkele reden waarom hij de bestverkopende is, buiten de naam. Hij is duur, borduurt verder op hetzelfde design als de eerste iPod (uniek? niet dus), heeft minder functies als veel toestellen van de concurrentie, slechtere geluidskwaliteit (zéker met de bijgeleverde oortjes), de meest simpele add-ons kosten stukken van mensen (terwijl bij iRiver (bv.) die vaak gratis bijgeleverd zijn of veel voordeliger zijn) en ga zo maar door.

Nee, het is dus zeker geen slechte speler. Maar hij is ook z'n geld niet waard, en al zeker niet de beste op de markt. Maar wel de bekendste, en dat is de énige extra feature waar je die prijs voor betaalt. Dat en het "unieke design".

Bekijk het zo, een Mercedes is ook zeker niet de meest betrouwbare of meest functionele auto op de markt. Maar het is en blijft een Mercedes, en daar betalen de mensen maar al te graag voor.

sprinkler
13-03-2007, 21:39
goh ja zeg, dikke anarchie die itunes.

Het is gewoon zwaar klote dat je alleen dingen op de speler kunt zetten, en er niet kunt afhalen op andere pc's.
Zinloze discussie's BTW, meeste mensen hebben nog maar één deftige MP3-speler gehad(in de zin van, in bezit hebben, langer dan een uur mee geprutst hebben) in hun leven. Onmogelijk om objectief te zijn..

Nieker
13-03-2007, 22:01
Ja, want een AUX kabeltje, dat kost veel.

Ik heb indertijd toch nog even zitten zoeken voor een deftige auto oplossing en ik heb toen niet echt iets defig gevonden voor iriver en zen. Voor ipod waren er véél mogelijkheden, ik kan hem nu besturen met mijn radio en mijn stuur + hij laadt op zonder dat er een baksteen in mijn sigarettenaansteker zit. Misschien is dat nu anders, maar dat was indertijd de belangrijkste reden dat ik voor ipod gekozen heb. Uit de hoogte gaan doen is dus voor niets nodig. Het is nogal hip en koel om de ipod af te breken zonder er ook maar iets van ervaring mee te hebben (ik zeg niet dat jij dat doet). Maar eerlijk gezegd ben ik tot nu toe nog geen enkel negatief punt tegen gekomen. Ik zou niet weten wat er slechter is aan de geluidskwaliteit en welke moeft gebruikt er nu de oortjes die standaard bij een speler zitten :) Welke functies heeft een iriver meer trouwens ?

En Sprinkler, dat kan je eigenlijk wel doen hoor. Al de muziek zit gewoon in een mapje op je ipod. Het is moeilijk om er een specifiek nummer uit te halen, maar in itunes kan je gewoon dat bepaalde mapje toevoegen en dan kopieert itunes automatisch alles naar uw harde schijf (naar uw itunes folder dus). Maar het mag inderdaad wel wat makkelijker worden. :)

sprinkler
13-03-2007, 22:05
Ik denk echt niet dat dat gaat op andere PC's hoor.

Nu ja, waarom kunnen ze dat ding gewoon niet laten herkennen als een hdd? Dat is toch gewoon moeilijk doen..

tknomel
13-03-2007, 22:08
Zinloze discussie's BTW, meeste mensen hebben nog maar één deftige MP3-speler gehad(in de zin van, in bezit hebben, langer dan een uur mee geprutst hebben) in hun leven. Onmogelijk om objectief te zijn..

mn eerste mp3 speler was de Creative Muvo² van 4GB heb er toen een half fortuin aan moeten betalen. heeft ongeveer 3 jaar geleefd bijna elke dag pendelen, joggen, fietsen en ook in de wagen met zo e k7 met een draad aan. dat was pas nen mp3 speler, geen shitty software, gewoon drag n drop in explorer. uiteindelijk is eerst de adaptor kapot gegaan kort daarna is de koptelefoonaansluiting los komen te zitten op de printplaat.
mn goede ervaring met creative heeft dan ook de finale beslissing gemaakt in mn volgende aankoop. Desondanks ik een Apple gebruiker ben en heel lang de gewone iPod heb overwogen. (de nano's bestonden toen nog niet) Ben ik toch maar voor de Zen Micro 6GB met e gewoon monochroom scherm gegaan. en tot nu toe ben ik er best nog wel content van.
heb voor mn vriendin met kerst een 2nd gen Nano gekocht en ik moet zeggen moest ik nu op dit moment een mp3 kopen zou het een Nano zijn. (of wachten op de iPhone) Enige minpunt is dat je iTunes of andere software moet gaan gebruiken. als je gewoon in explorer/finder kon drag n droppen was ik meteen verkocht...

Zen: cheap, doet zn ding en pseudo explorer file transfer
Nano: grootte, tis fokking klein zo ne nano! en er staat patience op...

.fanny
13-03-2007, 22:12
wat is zoal een reden om niet met itunes te werken? dat programma is redelijk heilig hier. ik bedoel, is er iets wat itunes niet kan of niet uitstekend doet?

Nieker
13-03-2007, 22:19
Ik denk echt niet dat dat gaat op andere PC's hoor.

Nu ja, waarom kunnen ze dat ding gewoon niet laten herkennen als een hdd? Dat is toch gewoon moeilijk doen..

Zijn we wel over dezelfde ipod bezig ? Er is letterlijk een optie 'ipod als harde schijf laten fungeren' of zoiets :) En als je dat doet dan kan je aan je muziek op je ipod (staat wel verborgen, maar goed)

Ik ben trouwens ook een fervent itunes gebruiker, na jaren winamp en zelfs wmp heb ik mijn meerdere herkend :) Ik snap de negatieve reacties niet echt.

.fanny
13-03-2007, 22:49
mijn ipod werkt ook vlekkeloos als harde schijf. wie zegt dat dat niet gaat? als je er gewoon zaken insleurt kan je die natuurlijk wel niet oproepen via de ipod firmware om af te spelen, dat blijft gewoon rauwe data die je er terug vanaf kan halen met eventueel een andere mac (of pc, jezus).

Disabled
13-03-2007, 23:22
Ik zou niet weten wat er slechter is aan de geluidskwaliteit
Hang uw iPod eens aan een Hifiset (met degelijke mp3files, dus 320kbps). Vergelijk het eens met mijn iRiver. Je zal het wel weten dan. Mijn mp3speler fungeert dus niet alleen als draagbaar muziekapp. & opnameapp. maar ook als een extra bron voor de 6 verschillende stereo-installaties in dit huis. Geluidskwaliteit is dan lichtjes een must. En compatibiliteit. 6 Aux kabels van een paar luttele euro's, en ik ben klaar.

Wat heb je bij iPod nodig? De geweldige AV connection kit (http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/wa/RSLID?mco=E868E119&nplm=MA242LL%2FC). Wat kost dat? 99$ you say? 99$ x 6.. Juist ja.

en welke moeft gebruikt er nu de oortjes die standaard bij een speler zitten :) Welke functies heeft een iriver meer trouwens ?
Gebaseerd op het straatbeeld hebben 75-80% van de "moeften" die een iPod hebben, de standaard iPod oortjes eraanhangen.

En sja, qua functies... Niets, hoor. Als je geen belang hecht aan andere bestandsformaten (iRiver speelt vlekkeloos OGG bvb.), degelijk opnamemateriaal (zowel Line-in als ingebouwde microfoon van dictafoon kwaliteit), een ingebouwde radio (dus niet zoals Apple's geweldige add-on fetish's "The Radio Remote (http://www.hcw.be/hcwcs/p.asp?p=B9249)") en tonnen andere features & instellingen die gewoon handig zijn om te hebben.

Dat ik in ruil daarvoor een speler heb waar mijn vrienden niet in de eerste 4 seconden mee weg zijn, of misschien nog nooit van gehoord hebben, vind ik niet bepaald erg.

.fanny
13-03-2007, 23:26
ipod en itunes hebben wel een eigen lossles formaat. itunes kan ook werken met de lame-codec. veel kwaliteitsverlies zit daar toch niet in.

Mr. Santa
14-03-2007, 00:39
als je er gewoon zaken insleurt kan je die natuurlijk wel niet oproepen via de ipod firmware om af te spelen Wat is daar in hemelsnaam zo 'natuurlijk' aan? Andere spelers kunnen dat wel, het gebrek van die mogelijkheid is gewoon onlogisch en beperkend.
Gewoon al het feit dat je iets op je computer móet installeren om muziek uit je MP3-speler te krijgen (zij het iTunes, zij het andere alternatieven) is ridicuul.

En waarom iTunes niet gebruiken? Om zelf de keuze te kunnen hebben? Om zelf te kunnen kiezen wat je beter vindt?

De iPod is een modeapp. Het is een degelijke en dus zeker geen slechte MP3-speler, maar het is 1) niet de beste MP3-speler en 2) niet de beste prijs/kwaliteit. Waarom zou je hem dan in hemelsnaam wel kopen? Als je voor kwaliteit wilt gaan en niet op de prijs wilt kijken, zijn er andere en betere alternatieven. En als je dezelfde mogelijkheden (en meer) voor een lagere prijs wilt hebben, zijn er zeker betere alternatieven. Je betaalt voor een merk, de vergelijking met Burberry is nog niet eens zo ver gegrepen.

Nieker
14-03-2007, 02:35
Wat is daar in hemelsnaam zo 'natuurlijk' aan? Andere spelers kunnen dat wel, het gebrek van die mogelijkheid is gewoon onlogisch en beperkend.
En waarom iTunes niet gebruiken? Om zelf de keuze te kunnen hebben? Om zelf te kunnen kiezen wat je beter vindt?
Zo onlogisch vind ik dat niet, iTunes managed je muziekcollectie op een ongelooflijk goede manier en zorgt ervoor dat het ook op uw mp3 speler goed staat. Dat je bij een spelertje van een paar gig gewoon wil kopiëren via verkenner kan ik nog begrijpen, daar kan je de meeste zaken nog goed bijhouden. Maar om een muziekcollectie van 50-60GB te managen is het maar normaal dat er een programma bijkomt die alle nummers van een artiest of bepaalde cd bij elkaar gaat zetten.
En beperkend ? De enige beperking is dat je je ipod slechts met 1 collectie kan synchroniseren. Gewoon kabel insteken en al de rest gebeurt automatisch, uw muziek/video collectie van uw pc en ipod wordt volledig gesynchroniseerd. Ik vind dat toch vrij tot zeer geniaal.

Karel
14-03-2007, 08:47
mn goede ervaring met creative heeft dan ook de finale beslissing gemaakt in mn volgende aankoop. Desondanks ik een Apple gebruiker ben en heel lang de gewone iPod heb overwogen. (de nano's bestonden toen nog niet) Ben ik toch maar voor de Zen Micro 6GB met e gewoon monochroom scherm gegaan. en tot nu toe ben ik er best nog wel content van.

Zen: cheap, doet zn ding en pseudo explorer file transfer

Echt, koop geen Zen. Ik heb er een gekocht (zelfde situatie als u, nota bene), en ik heb er al spijt van. Hij is 1 keer gevallen, en rammelt nu langs alle kanten, tot op het punt da ik hem bijna kan weggooien. Het ding is ver-schrik-ke-lijk onaangenaam in bediening, terwijl een iPod goddelijk is.

Een ander liedje selecteren met een Zen is zo vervelend dat ik het gewoon niet meer doe. Daarom luister ik dus al 7 maanden naar hetzelfde liedje, en ik ben het stilletjesaan beu aan het worden. Misschien toch maar eens een iPod kopen ;).

En iRiver, lol. Wat een cheap ripoff. Alleen al daarvoor zou ik het niet kopen =).

sprinkler
14-03-2007, 08:57
^^ Mijn iAudio heeft al wat rake klappen gevangen; paar keer door de draad gelopen toen hij aan het opladen was waardoor hij weggekatapulteerd werd, ook 3 keer redelijk onzacht op de grond laten vallen. Er is nog niets mis mee, gelukkig :)

Zijn we wel over dezelfde ipod bezig ? Er is letterlijk een optie 'ipod als harde schijf laten fungeren' of zoiets :) En als je dat doet dan kan je aan je muziek op je ipod (staat wel verborgen, maar goed)

Ik ben trouwens ook een fervent itunes gebruiker, na jaren winamp en zelfs wmp heb ik mijn meerdere herkend :) Ik snap de negatieve reacties niet echt.

Never mind dan. Mijn maat beweerde het tegendeel, en die heeft al een klein jaar een iPod video. Hij is ook geen noob dus ik veronderstelde dat hij wel doorhad hoe je dat als hdd moet instellen. Blijkbaar niet.

eaurouge
14-03-2007, 10:35
Het is gewoon zwaar klote dat je alleen dingen op de speler kunt zetten, en er niet kunt afhalen op andere pc's.

Bedoel je uploaden up je iPod, en dan op een andere pc zetten? Kan wél hoor, tools genoeg omdat te doen. Leve google :)

Bavo
14-03-2007, 10:36
Je zou er geen tools voor mogen nodig hebben. Het is gewoon een USB-stick met een ingebouwde MP3-lezer.

eaurouge
14-03-2007, 10:56
Je zou er geen tools voor mogen nodig hebben. Het is gewoon een USB-stick met een ingebouwde MP3-lezer.

Met'n tool is het gewoon handiger om doen. Ze hebben dat verborgen gedoe ingebouwd om het verspreiden van mp3's tegen te gaan.

Speciaal voor jou heb'k m'n iPod es ingeplugd en gekeken:
Onder K:\iPod_Control\Music\ staan een paar folders, met daarin namen als AFKT.mp3, maar als je in windows je beeld onder details staat dan zie je de title, artist etc, dus kan je wél probleemloos gaan overzetten. Ok, niet meteen het handigste enzo, maar het is wel mogelijk.

Peephole
14-03-2007, 11:35
Ik zou niet weten wat er slechter is aan de geluidskwaliteit en welke moeft gebruikt er nu de oortjes die standaard bij een speler zitten
Mijn iriver kwam met Sennheiser oortjes.

Disabled
14-03-2007, 11:40
Mijn iriver kwam met Sennheiser oortjes.
Ditto.

Peephole
14-03-2007, 11:43
En iRiver, lol. Wat een cheap ripoff. Alleen al daarvoor zou ik het niet kopen =).
Iriver bestond al voor de ipod werd uitgebracht.

Disabled
14-03-2007, 11:57
Yeah. Mijn oude iRiver MP3/CD speler ligt nog steeds te blinken op mijn kamer, wordt nog regelmatig gebruikt. Soit, dus als er iemand het i'ke zou gestolen hebben, zou het wel Apple zijn, niwaar.. ;-)

Aoyama
14-03-2007, 12:01
Wat maakt het nu uit wat voor oortjes er daar aanhangen? Mijn standaard Ipod oortjes werken degelijk en da's goed genoeg voor mij. Ik heb simpelweg mijn Ipod gekocht omdat dat een bekend en gemakkelijk te verkrijgen merk is. Bij mij moet het niet gaan om de uitzonderlijke kwaliteit of extra's (ik ben volg ook wel hypes en lang zie ik zo'n ding niet leven bij mij), zolang het maar simpel genoeg is, doet wat het moet doen en mooi is.
Of je een Ipod koopt of een alternatief hangt enkel af van jouw eigen prioriteiten.
Prijs/kwaliteit ga je inderdaad beter voor een alternatief, maar bij mij was het snel snel dus ging ik meteen voor dat (het bekendste dus toen in mijn ogen ook waarschijnlijk degelijk) en spijt heb ik er zeker niet van.
Al honderd keer gevallen, werkt nog steeds. In de douche gestaan, werkt nog steeds.

Disabled
14-03-2007, 12:19
De oortjes/koptelefoon zijn één van de belangrijkste factoren van het geluid bij zo'n mp3speler. Maar ja, als de geluidskwaliteit je geen ruk kan schelen, maakt dat natuurlijk niet uit, da's waar.

Wie gaat er trouwens onder de douche met zijn mp3speler? :p

Kolb
14-03-2007, 12:52
Mingah, wat een zagers allemaal. Als ik een mp3 ga halen, zal het ook een iPod worden. Om jullie allemaal te kloten. En omdat het zo mooi bij de rest van mijn Apple accessoires past.

Peephole
14-03-2007, 12:55
Dus je gaat ons kloten daar veel te veel geld uit te geven?

Hemeltje.

Karel
14-03-2007, 13:18
Iriver bestond al voor de ipod werd uitgebracht.

iMac is van 1996 en iRiver van 1999. En Apple heeft het exclusieve gebruiksrecht van de letter 'i'. Al de rest zijn ripoffs.

Disabled
14-03-2007, 13:23
En Apple heeft het exclusieve gebruiksrecht van de letter 'i'.
Haha... whahahaha... :')
Well sir, you're a geniune iDiot then.

Karel
14-03-2007, 15:25
sar-casm :)

joghem
14-03-2007, 16:40
Wat heb je bij iPod nodig? De geweldige AV connection kit (http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/wa/RSLID?mco=E868E119&nplm=MA242LL%2FC). Wat kost dat? 99$ you say? 99$ x 6.. Juist ja.

Check eerst keer deftig uw bronnen. Ik heb een doodnormaal AUX-kabeltje gekocht voor €4 en dat doet perfect wat het moet doen. Het is niet omdat Apple zo'n accesoires aanbiedt, dat je zo ook moet kopen.

En over geluidskwaliteit kan je zoveel zagen als je wil, maar het verschil zal je volgens mij nauwelijks horen. Hangt vooral af van de oortjes die je gebruikt imo.

Mr. Santa
14-03-2007, 17:13
Zo onlogisch vind ik dat niet, iTunes managed je muziekcollectie op een ongelooflijk goede manier en zorgt ervoor dat het ook op uw mp3 speler goed staat. Dat je bij een spelertje van een paar gig gewoon wil kopiëren via verkenner kan ik nog begrijpen, daar kan je de meeste zaken nog goed bijhouden. Maar om een muziekcollectie van 50-60GB te managen is het maar normaal dat er een programma bijkomt die alle nummers van een artiest of bepaalde cd bij elkaar gaat zetten.
En beperkend ? De enige beperking is dat je je ipod slechts met 1 collectie kan synchroniseren. Gewoon kabel insteken en al de rest gebeurt automatisch, uw muziek/video collectie van uw pc en ipod wordt volledig gesynchroniseerd. Ik vind dat toch vrij tot zeer geniaal. Euh nee, uw beperking is dat je geen muziek uit je MP3-speler kunt krijgen zonder software te moeten installeren. Zoals reeds eerder gezegd, dat is ridicuul. En dan mag iTunes nog zo geniaal zijn als de Applefans hier beweren, het is gewoon belachelijk. Ik kan mijn muziekcollectie van 50 GB perfect beheren zonder een applicatie als iTunes hoor. En dan ben ik bovendien volledig vrij om het te doen zoals ik het zelf wil.

Maar bon, dat wijkt van het punt af, het punt zijnde dat de iPod best een fijne speler is, maar dat er betere keuzes zijn voor minder geld.

Aoyama
14-03-2007, 17:26
De oortjes/koptelefoon zijn één van de belangrijkste factoren van het geluid bij zo'n mp3speler. Maar ja, als de geluidskwaliteit je geen ruk kan schelen, maakt dat natuurlijk niet uit, da's waar.

Wie gaat er trouwens onder de douche met zijn mp3speler? :p

tbh, ik hoor het verschil niet tussen mijn oortjes en zeer goede oortjes/koptelefoon met goede geluidskwaliteit. Maar goed, ik stond dus onder de douche met mijn mp3 speler omdat mijn radio (tweedewereldoorlogsding) weer eens niet wou werken. En muziek als je doucht is een must!

Bavo
14-03-2007, 17:27
Maar bon, dat wijkt van het punt af, het punt zijnde dat de iPod best een fijne speler is, maar dat er betere keuzes zijn voor minder geld.

Wat een vrij correct standpunt is. Een punt voor Apple omdat ze zoveel nadruk leggen op gebruiksgemak wel, daar zijn goeie pioniers voor nodig.

BOERteun
14-03-2007, 17:28
Check eerst keer deftig uw bronnen. Ik heb een doodnormaal AUX-kabeltje gekocht voor €4 en dat doet perfect wat het moet doen. Het is niet omdat Apple zo'n accesoires aanbiedt, dat je zo ook moet kopen.
Ik weet niet wat je met AUX kabel bedoelt, maar ik neem aan dat het een male-male jack-RCA kabel is waarmee je de headphone-out op je iPod als gebrekkige line-out gebruikt.
iriver (oa) heeft producten die headphone, line en digital out aanbieden.

.fanny
14-03-2007, 17:34
mensen die geen ipod kunnen betalen moeten maar beter hun best doen op school.

Disabled
14-03-2007, 18:05
sar-casm :)
mis-lukt

Het is niet omdat Apple zo'n accesoires aanbiedt, dat je zo ook moet kopen.
Ze zijn er. Dat is al genoeg. Apple wilt zoveel mogelijk katsjing uit hun spelers slaan met extra accesoires die bij andere merken ofwel gratis ofwel goedkoper zijn. Wééral iets wat de (al dure) iPod nog maar eens de hoogte in jaagt.

Mr. Santa
14-03-2007, 18:24
mensen die geen ipod kunnen betalen moeten maar beter hun best doen op school. Ook als je niet naar de prijs wilt kijken zijn er betere alternatieven, sorry. :-)

Peephole
14-03-2007, 18:29
Voor de prijs van een Nano heb je juist geen Creative Zen Vision:M 30 GB, lol.

joghem
14-03-2007, 18:45
Ze zijn er. Dat is al genoeg. Apple wilt zoveel mogelijk katsjing uit hun spelers slaan met extra accesoires die bij andere merken ofwel gratis ofwel goedkoper zijn. Wééral iets wat de (al dure) iPod nog maar eens de hoogte in jaagt.
Wat een gezever. Kan mij dat schelen dat zo al die accesoires verkopen, laat ze dan toch doen. Het is toch niet omdat je naar Rock Werchter gaat, je ook hun dure pizza gaat eten? Het enigste accesoire dat ik voor mijn iPod heb is een hoesje en dat kostte nu echt eens geen rotte frank.

En fanny is mijn vriend.

Edit: En Disabled is mijn Tempel der Liefde.

Jack Carver
14-03-2007, 18:46
Voor de prijs van een Nano heb je juist geen Creative Zen Vision:M 30 GB, lol.

En voor de prijs van een Creative Zen Vision:M 30Gb heb je juist geen Ipod Video 30 gig, lol.

Serieus ik zou eerder de Nano kopen dan de Zen, om de simpele reden dat ik:
1) nog aan geen 4gig legale muziek kom die ik contstant op zak moet hebben.
2) de batterij van de Ipod beter is.
3) de creative zwaarder is.
4) Flashgeheugen>HD voor te sporten
5) ik nooit video's kijk op MP3 speler.
6) Itunes een pak beter is dan den creative software.

Ik kan nog wat redenen verzinnen, maar deze zullen toch allemaal wel weer gegelachen worden door de apple fanboys.

Peephole
14-03-2007, 18:57
Euhm...

Apple iPod Nano 4 GB €209,00
Creative Zen Vision:M 30 GB €215,00
Apple iPod 30 GB €289,00

Disabled
14-03-2007, 19:50
Wat een gezever. Kan mij dat schelen dat zo al die accesoires verkopen, laat ze dan toch doen. Het is toch niet omdat je naar Rock Werchter gaat, je ook hun dure pizza gaat eten? Het enigste accesoire dat ik voor mijn iPod heb is een hoesje en dat kostte nu echt eens geen rotte frank.
U kan het niet schelen, nee. Maar hoeveel mensen die al te lui waren om beetje te vergelijken qua mp3speler, zijn dan ook nog te lui om van dat auxkabeltje af te weten, en gaan gewoon voor het Apple-alternatief? Veel.

Ik heb het dus niet over u, maar over de manier van werken van Apple. Geld uitslaan zullen ze wel doen met al die fancy accesoires, dus op marketing gebied: kudos! Maar als klant zou ik Apple geldwolven vinden.

.fanny
14-03-2007, 19:54
mensen met ipods hebben tenminste een lange penis, of in het geval van meisjes dikke tetten.

Disabled
14-03-2007, 22:57
Als dat het geval was zou ik elk model van iPod moeten bezitten...

sprinkler
14-03-2007, 23:41
En voor de prijs van een Creative Zen Vision:M 30Gb heb je juist geen Ipod Video 30 gig, lol.

Serieus ik zou eerder de Nano kopen dan de Zen, om de simpele reden dat ik:
1) nog aan geen 4gig legale muziek kom die ik contstant op zak moet hebben.
2) de batterij van de Ipod beter is.
3) de creative zwaarder is.
4) Flashgeheugen>HD voor te sporten
5) ik nooit video's kijk op MP3 speler.
6) Itunes een pak beter is dan den creative software.

Dat zijn toevallig exact dezelfde argumenten die je kunt gebruiken om een Nano boven iPod Video te verkiezen.

Karel
15-03-2007, 09:44

Heb liggen twijfelen tussen de 2, en ben voor de Zen gegaan, en daar heb ik nu spijt van. Koop geen Creative toestellen, het is geen goedkoper en beter alternatief voor de iPod, wat mij betreft. De gebruiksinterface is verschrikkelijk en het ding is niet schokbestendig. Laat u niet verleiden door al die idioten hier :).

Cassiel
15-03-2007, 10:53
Of, anders gezegd, een iPod is cooler om mee rond te lopen dan een iRiver. Wat zei Bavo daar weer van een Burberry sjaaltje?

Nee, een iPod is geen slechte mp3-speler. Maar er is ook verder geen énkele reden waarom hij de bestverkopende is, buiten de naam. Hij is duur, borduurt verder op hetzelfde design als de eerste iPod (uniek? niet dus), heeft minder functies als veel toestellen van de concurrentie, slechtere geluidskwaliteit (zéker met de bijgeleverde oortjes), de meest simpele add-ons kosten stukken van mensen (terwijl bij iRiver (bv.) die vaak gratis bijgeleverd zijn of veel voordeliger zijn) en ga zo maar door.

Nee, het is dus zeker geen slechte speler. Maar hij is ook z'n geld niet waard, en al zeker niet de beste op de markt. Maar wel de bekendste, en dat is de énige extra feature waar je die prijs voor betaalt. Dat en het "unieke design".

Bekijk het zo, een Mercedes is ook zeker niet de meest betrouwbare of meest functionele auto op de markt. Maar het is en blijft een Mercedes, en daar betalen de mensen maar al te graag voor.

Als je nog nooit van iRiver gehoord hebt is de stap om er een te kopen natuurlijk een stuk groter dan om een Ipod te kopen. En dat heeft niets met "Coolheid" te maken en alles met naambekendheid. Vergelijk het met Sony vs een of ander japans aandoende naam voor andere elektronisch apparaat.

De reden waarom ik uiteindelijk voor de Ipod gegaan ben was opdat er een Apple store vlakbij was. Zeer handig voor support, en dat mag wel als je zoveel geld gaat uitgeven. Ik kan me voorstellen dat iRiver qua support toch wel wat moeilijker te bereiken is als gebruiker.

En Disabeld: Dat de helft van de mensen die een Ipod kopen idioten zijn, dat had ik ook al door, maar dat doet niets af aan de kwaliteit van de speler.
'T is eigenlijk wel grappig dat ge de anderen van kuddegedrag beschuldigd, maar zelf wel een enorm anti-gedrag tentoonspreid.

Awoujol
15-03-2007, 11:43
Heb liggen twijfelen tussen de 2, en ben voor de Zen gegaan, en daar heb ik nu spijt van. Koop geen Creative toestellen, het is geen goedkoper en beter alternatief voor de iPod, wat mij betreft. De gebruiksinterface is verschrikkelijk en het ding is niet schokbestendig. Laat u niet verleiden door al die idioten hier :).

Al meer dan 3 jaar een Zen Touch in mijn bezit van 20 gig en nog geen klagen over gehad.

Centurio
15-03-2007, 12:25
Al meer dan 3 jaar een Zen Touch in mijn bezit van 20 gig en nog geen klagen over gehad.

Heb ik ook een jaar mee rondgelopen, toen ik die kocht ook de vergelijking gemaakt en besloten dat de Zen prijs/kwaliteit beter was.
Nu, dat ding is uiteindelijk nog redelijk snel kapot gegaan jammer genoeg. Scrollen werkte voor geen zak meer (ik kwam niet aan het touch ding en het scrollde al omhoog), en na een tijdje heeft ook de koptelefoonuitgang het begeven. Om dan nog te zwijgen over de verschrikkelijke logheid ervan.

Een tijd geleden dan opnieuw zitten twijfelen en maar voor de iPod gegaan. Nog geen seconde spijt van gehad.

Disabled
15-03-2007, 13:28
Als je nog nooit van iRiver gehoord hebt is de stap om er een te kopen natuurlijk een stuk groter dan om een Ipod te kopen. En dat heeft niets met "Coolheid" te maken en alles met naambekendheid. Vergelijk het met Sony vs een of ander japans aandoende naam voor andere elektronisch apparaat.

Dat zei ik toch?

En Disabeld: Dat de helft van de mensen die een Ipod kopen idioten zijn, dat had ik ook al door, maar dat doet niets af aan de kwaliteit van de speler.
'T is eigenlijk wel grappig dat ge de anderen van kuddegedrag beschuldigd, maar zelf wel een enorm anti-gedrag tentoonspreid.
Mja, kei hard anti-gedrag yo. Wie zegt dat dat niet gewoon grotendeels is gebaseerd op degelijke objectieve informatie?

Jack Carver
15-03-2007, 20:25
Iriver is niet goedkoper, en geeft niet meer functionaliteit. Iriver is duurder, en heeft buiten betere geluidkwaliteit niets te bieden.

Disabled
15-03-2007, 21:28
Is dat zo? En al die dingen die hier dan zijn opgenoemd? Dat het voor u niets extra biedt, betekent niet dat dat voor andere mensen niet zo is.

En duurder? Ahja?
iRiver X20 4 GB: http://www.mp3shop.be/product/38932/iriver-x20-4-gb.html
Apple iPod Nano 4GB: http://www.mp3shop.be/product/30757/apple-ipod-nano-4-gb-blue-%282g%29.html

Goh, en ik die dacht dat €202 euro toch meer was dan €178... Stomme ik toch!
En even subjectief: ik vind die iRiver verdomd 30 keren sexier van design dan die lelijke Nano. IMO.

Jack Carver
15-03-2007, 21:35
Ok mooi toestel idd, had ik nog niet opgemerkt, maar om nu te zeggen dat er immens verschil is met de ipod. Line in en FM radio endaar stopt het ook, want video's of zo daar is het scherm te klein voor. Dan wil ik nog zien of de batterij even goed is, en de besturing even vlot loopt. En ik vind Itunes juist een voordeel voor het beheren van mijn muziekbibliotheek, al is het jouw goed recht om dat een tegenargument te vinde.

Disabled
15-03-2007, 21:43
Ja, maar laat Line-in nu net immens belangrijk zijn voor iemand zoals mij. Dan is de keuze rap gemaakt, niet waar?

Wat betreft de batterij, "de verwisselbare Lithium-ion batterij gebruikt u tot wel 22 uur onafgebroken voor het beluisteren van muziek", lijkt me wel degelijk spul, zeker aangezien het een verwisselbare batterij is. Als ze dan ooit verslijt, kan je ze gemakkelijk vervangen.

En ik blijf er verder bij, hoe moeilijk kan het navigeren met een mp3speler zijn? Ik bedoel, we werken allemaal met een pc, daar kom je wel vaker moeilijkere navigaties tegen, hoor.

Talos
16-03-2007, 11:09
Ok mooi toestel idd, had ik nog niet opgemerkt, maar om nu te zeggen dat er immens verschil is met de ipod. Line in en FM radio endaar stopt het ook, want video's of zo daar is het scherm te klein voor. Dan wil ik nog zien of de batterij even goed is, en de besturing even vlot loopt. En ik vind Itunes juist een voordeel voor het beheren van mijn muziekbibliotheek, al is het jouw goed recht om dat een tegenargument te vinde.

Plug&play, sd-slot, audio-in,... allemaal dingen dat die I-pod niet heeft. En hij ziet er beter uit (persoonlijk makom :-))

Jack Carver
17-03-2007, 00:57
Ja, maar laat Line-in nu net immens belangrijk zijn voor iemand zoals mij. Dan is de keuze rap gemaakt, niet waar?

Wat betreft de batterij, "de verwisselbare Lithium-ion batterij gebruikt u tot wel 22 uur onafgebroken voor het beluisteren van muziek", lijkt me wel degelijk spul, zeker aangezien het een verwisselbare batterij is. Als ze dan ooit verslijt, kan je ze gemakkelijk vervangen.

En ik blijf er verder bij, hoe moeilijk kan het navigeren met een mp3speler zijn? Ik bedoel, we werken allemaal met een pc, daar kom je wel vaker moeilijkere navigaties tegen, hoor.

Ik wil Mp3 ook kunnen gebruiken of de fiets, en SNEL dingen kunnen terugvinden. Niet dat dit met iRiver ofzo niet gaat, ik weet het niet. Het draait ook niet om te vergelijken welk van de 2 de "beste" is. Feit is dat Ipod VOOR SOMMIGEN enorme voordelen heeft zoals Itunes(voor velen is dit een voordeel), en Itunes music store(ja HP inkt werkt ook alleen op HP printers). Daarom vind ik het beide mooie producten die hun geld zeker waard zijn. Maar het oneindige apple gebash...:rolleyes:

sprinkler
17-03-2007, 13:22
This thread makes me tired.

Wolf
17-03-2007, 14:35
This thread makes me tired.²
Terzijde, wie weet er een goeie online shop in Belgie voor MP3spelers?

Disabled
17-03-2007, 14:59
Hoe is www.mp3shop.be ? Any good?

Disabled
17-03-2007, 15:03
(ja HP inkt werkt ook alleen op HP printers)
Wat een stomme vergelijking. :p

Nieker
17-03-2007, 16:42
Wat is het beste programma voor een zen video ? Die standaard creative software trekt op niets. Ik wil nu wel eens weten waarom die zen beter is, heb er hier nu ene gekregen voor een paar weken :)

Awoujol
17-03-2007, 16:47
Wat is het beste programma voor een zen video ? Die standaard creative software trekt op niets. Ik wil nu wel eens weten waarom die zen beter is, heb er hier nu ene gekregen voor een paar weken :)

Voor mijn zen werk ik met media player, easy vind ik en beter dan die creative software.

lapino
17-03-2007, 16:56
Ik heb sinds een week of twee een Archos 604 gekocht. 30gb in de hand. Hoofdbedoeling was om iets mee te hebben waarmee ik goed films/series kan bekijken als ik de baan op ben (soms wachttijd tussen 2 afspraken). Ook al MP3 speler prima te gebruiken, al is het natuurlijk wel iets zwaarder dan een Ipod.

Qua scherm is dit ding echt wel knap. 480x272 pixels op 4.3" en speelt zowat alles af wat je erop loslaat. Enkel subs worden (nog) niet ondersteund. Ben er héél tevreden van voor wat het moet dienen.

nagash
20-03-2007, 15:56
ik heb mijn iPod op ebay gekocht voor 135 euro (60 gig) en ik ben heel blij er mee.
het enige argument dat ik tegen heb is dat het mooie design soms tegen de logica inwerkt. de mijnen was gecrasht, en ik ahd geen flauw benul hoe je dat ding moest resetten. ik heb het uiteindelijk op internet gevonden, maar een ECHT goed all-around design meot ook voor dit soort situaties een logische en gebruiksvriendelijk design hebben.
Voor de rest, prachtig machien