View Full Version : nationale beleggerscompetitie
Naar ondertussen jaarlijkse gewoonte organiseert Cash de beleggerscompetitie. Samen met Keytrade gaan we 10 weken op zoek naar de beste belegger. Traditiegewijs doen we dat met tienduizenden deelnemers die allen azen op het mooie prijzenpakket.
Op de homepage van de competitie houden we u op de hoogte van de actueelste beurskoersen, beursberichten en dergelijke meer. Er komt ook een wekelijkse tip van het adviesblad Inside Beleggen.
Via deze pagina houden we u op de hoogte van de laatste wedstrijdontwikkelingen. Hoe doen de koplopers het? Wat zijn de rendementen van de BV's? Welke aandelen of sectoren moet u in de gaten houden? enz.
elke belegger krijgt en virtueel startkapitaal van €100.000,00 en mag hiermee naar believen aandelen kopen en verkopen. na 10 weken word de balans opgemaakt en krijgen de beste spelers echte prijzen.
test uw kennis van zaken in de financiele wereld, en maak kans op fantastische prijzen. http://www.beleggerscompetitie.be
weet je niet goed wat aandelen zijn, of hoe het allemaa in zijn werk gaat? op deze (http://new.cash.be/nl/tools/beleggen_voor_beginners/lexicon.jsp) pagina wordt het volledige lexicon ivm beleggen volledig uit de doeken gedaan. en op deze (http://www.kanaalz.be/nl/beurslexicon/default.asp?nav=uniek_4601&) pagina kan je filmpjes bekijken van kanaal Z waar info wordt gegeven over wat aandelen zijn, wanneer het goed is om een bepaald aandeel te kopen, enz.
ik zou zeggen, meedoen. achteraf kunnen we eens vergelijken welke shrimper het meeste verdiend heeft.
Vorig jaar meegedaan.
gegokt op een paar grote namen die dan natuurlijk plots slaag kregen op de beurs.
beetje goed gemaakt met kleinere aandelen, maar eindbalans was een 20% verlies overal :s
Hopelijk dit jaar wat beter
Hmm mss keer meedoen, mijn vader is adviseur sparen en beleggen op een KBC-bank, keer aan hem vragen :-)
ik werkte vorig jaar op dat moment in de Marktenzaal/dealerroom van KBC
Was enorm handig als ik vragen had :)
Ik ben aan't inschrijven.
Hoezo ik kan geen aandelen van Nintendo kopen?
enkel parijs/amsterdam en Bxl...
soms jammer, want ik zou graag op de australion stock exchange enkele dinges oppikken :)
Kga mij keer registeren, en alles op 1 bedrijf zetten.
Lui²
Ik vorig jaar met een stagair bij petercam, een andere bij ackermans en een 3e van bij keytrade.
Meer mee bezig geweest op dat moment dan met WOW :)
Max Power
21-03-2007, 10:21
goud wint elk jaar weer hoor, toch?
Hoezo ik kan geen aandelen van Nintendo kopen?
nintendo staat geregistreerd als Ntoys, denk ik. in japan althans.
hmm log vanmorgend in, en men portefeuille is leeg...
Nog iemand dat probleem? :s
hmm log vanmorgend in, en men portefeuille is leeg...
Nog iemand dat probleem? :s
Het is voor echt begonnen
goddamnit, was da weer een inloop periode?
Zat net 5% in de winst :)
Vandaag is het officieel begonnen, iedereen zijn portefeuille is geledigd en kan nu dus aandelen kopen naar believen. hou er rekening mee dat de site met momenten vrij traag kan zijn aangezien er veel mensen zijn die transacties verichten. de transacties worden enkel uitgevoerd tot 17u, alle transacties die later zijn gereigistreerd zullen op wacht gezet worden tot de volgende werkdag.
ohja even ter info, je kan maximum 20% van je startkapitaal investeren in 1 bedrijf/aandeel.
Devroush
27-03-2007, 06:54
Nog mensen die altijd opnieuw moeten inloggen?
Nog mensen die altijd opnieuw moeten inloggen?
Ha, dacht dat het aan mijn FF lag. Het is vreselijk, volledig random lijkt het, om iets te kopen moe tik soms 5 keer proerne omdat ik steeds moet inloggen.
goud wint elk jaar weer hoor, toch?
Diene met goud wint altijd. En zilver tweedes.
lol :-)
maar idd
vorig jaar foutief geinvesteerd in bedrijven als belgacom en agfa, maar dankzij wat goud aandelen toch nog een mooi resultaat...
danone aandelen wat ik je brom. nu dat pokke zonneweer er weer aankomt denken de hoepels dat ze slank worden door die shit te eten.
quantrias
29-03-2007, 18:19
Heb mij direct ingeschreven zé, kan ik mij zeker mee bezighouden, ben nu de filmpjes van kanaalz aan het bekijken, heb ook al een aantal aandelen gekocht.
Mijn eerste aankoop waren aandelen van Arcelor Mittal!
We gaan eens verder onderzoeken hoe sommige bedrijven ervoor staan.
INBEV(EX.INTER
SPECTOR
ARCELOR
OMEGA PHARMA
Die heb ik al.
weer een die het goed doet, net als vorig jaar : Zetes industries :)
ik dacht met arcelor mittal een goeie aankoop te doen, NIET DUS. enkele uren na mijn aankoop maken die een enkele reis richting beneden. :'(
nu maar hopen dat de aandelen die ondertussen uit het rood zijn zo snel mogelijk verkocht raken, namelijk CMB (winst: +- €200) en Telenet Gr. Holding (winst +- €230) en nog een paar kleintjes van tussen de 10 en 50 euro.
quantrias
30-03-2007, 12:10
Nog maar 24 uur bezig en al 0,57% verlies. Komt zo op een 320€ verlies.
Is normaal dat ge verlies doet in het begin, er zijn een pak kosten per transactie
quantrias
30-03-2007, 17:07
Roularta, jongens toch, da verlies doet pijn. Bekaert aan de andere kant is de enige die redelijk wat winstmarge met zicht meebrengt.
ga bijna de top 2000 binnen en dat met maar 53k geinvesteerd.
Zetes doet het net als vorig jaar weer schitterend, al 7% gestegen op 5 dagen!
niks dan winsten met danone :). komaan meisjes, meer potjes kopen!
al een volle halve procent gestegen.
deze morgen wil ik een hoop aandelen kopen van 'altria group cert', momenteel zijn deze nog steeds niet gekocht. stijgen die aandelen toch wel niet met 15% zeker gvd, daar gaat mijn winst :(
Devroush
03-04-2007, 19:12
1.85% winst, sta nu op de 552ste plaats.
Niet slecht voor een leek als ik :) (vooral te danken aan plotse stijging van D IETEREN, dat ik maar weer verkocht heb met 1k winst)
l33td00d
03-04-2007, 20:17
Dus ge kunt niks anders kopen dan wat europese stuff ?
Dorie, anders massa's in Zalman gepropt ofzo.
Samas was ne slechte gok.
Op 2 beursdagen van +200€ naar -1900€
Gevolg drop van plaats rond de 2000 naar 12000 *slik*
De prestatie van uw portefeuille
+1.24%
Uw plaats in het klassement
3103
Alles heeft kleine winst behalve serviceflats, immo leek me een goede belegging maar misschien wel niet op korte termijn
SAMAS NV 2 000 6.52 EUR -1.81 % 7.60 EUR 15190.69 EUR 13040.00 EUR -2150.69 EUR Aank / Verk
fuck fuck fuck :)
sprinkler
10-04-2007, 18:37
Ik ben er ook eens mee begonnen, beter laat dan nooit.
Alvast een kleine 60% van m'n kapitaal verdeeld over Dow chemicals, KBC en Belgacom aandelen. Eens zien wat dat geeft :)
Damn you, Tia! Juist als ik alle BV's ging verslaan maakt dat een sprong van bijna een percent hoog. Zelf blijven plakken op 2.05%... Nu ja, wie wil er tegenwoordig nog een SUV. Voor elke SUV die ze maken, droogt er een Afrikaans land uit. Denk daar eens over na!
Lolz
Heb 1 aandeel dat 2000€ int rood staat.
Zie me dat niet meer goed maken :s
Resultaat +2566.28 +2.57
Barco doet mij de das om. Heeft redelijk goed gepresteerd tot een dag of drie geleden. Een duik van 7% naar beneden is niet zo tof.
quantrias
27-04-2007, 18:05
+ 2115,88 euro, 2,12%
Grootste verdiener: SPADEL
Ken ik niet, maar heb dit hier opgevangen dat dit een goede winstkandidaat.
boogie_man
29-04-2007, 16:16
Resultaat +3258.01 +3.26
Alstom doet het toppie.
-0.40
pffrt. Tlukt toch ni hier :p
Resultaat +3549.82 +3.55
Op een tweetal maanden toch hetzelfde als een spaarrekening op een jaar, het is iets :)
Vooral dankzij IBM en Imtech, mijn Fortis aandeel neemt veel van de winst weg
Devroush
29-05-2007, 08:49
Resultaat +3930.04 +3.93
En dat door er al een maand niet meer naar te kijken :)
Begint de laatste dagen wel ferm te zakken precies.
sprinkler
29-05-2007, 09:03
+2.92
KBC en Pfizer hebben het zeer goed gedaan, Dexia ook niet slecht.
Telenet en Belgacom hebben de boel gigantisch naar beneden getrokken. Maar ik weet niet goed wanneer ik ze moet verkopen en als het wel nog de moeite is...
Afgeklokt op
Globale prestatie +6037.83 +6.04%
Dankzij een remonte van Dolmen aandelen, het bedrijf maakte net zijn jaarresultaten bekend met ene winst van 7 miljoen euro.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.