View Full Version : Spieren kweken, hoe?
Nu de zomer eraan komt wil ik terug wat spieren aankweken, ik heb 2 jaar geleden een paar maanden fitness gedaan en mijn spiermassa was vrij snel vergroot, vorig jaar echter niets gedaan dus is het terug fel vermindert. Weet er iemand een goede sport of lichaamsbeweging waar je snel spiermassa mee kweekt, fitness is uiteraard een obvious choice maar door het kotstudent zijn kan ik dit niet op regelmatige basis doen.
Ik meet overigens 1m75 en weeg 65 kg, dus mijn vet in spiermassa omzetten behoort ook niet tot de mogelijkheden.
Iemand tips? :p
LessThanJake
19-03-2007, 18:50
typische thread voor de tijd van 't jaar. nuja, sowieso zult ge op relatief korte tijd toch al niet kunnen bijkweken, en als ge het al niet op regelmatige basis kunt doen...
doe iets à la muurklimmen ofzo. is wel cool.
kunde daarna mss nog parkouren, da heerst pas.
edit: ksnap ni waarom ge als kotstudent ni op regelmatige basis zou kunnen fitnessen?
typische thread voor de tijd van 't jaar. nuja, sowieso zult ge op relatief korte tijd toch al niet kunnen bijkweken, en als ge het al niet op regelmatige basis kunt doen...
doe iets à la muurklimmen ofzo. is wel cool.
kunde daarna mss nog parkouren, da heerst pas.
edit: ksnap ni waarom ge als kotstudent ni op regelmatige basis zou kunnen fitnessen?
Vrij simpel, ik zit 3 avonden in Kortrijk en 4 in Herzele, en de dichtsbijzijnde fitness hier werkt met abonnementen dus voor die paar avonden is dat snel veel geld.
Ik had ergens gehoord dat zwemmen ook erg afmattend kan zijn?
Zwemmen is niet zozeer afmattend imho, maar je krijgt er wel "snel" overal spieren door. Vroeger ging ik verschillende keren per week zwemmen, en ge hebt snel blokskes en van die dingen :-)
Disabled
19-03-2007, 19:16
Waar komt dat "vet in spiermassa" omzetten fabeltje toch vandaan? Vet wordt niet "omgezet" in spiermassa. Je hebt uw vet, en uw spiermassa. En het eerste moet weg, voor het tweede zichtbaar wordt.
Soit, aangezien ge geen vet hebt en veel te weinig weegt is de boodschap al eerst: eten & eten & eiwitten boeffen & eten. Zonder bouwstenen geen spieren. En dan, sja, als ge niet kunt gaan fitnessen op regelmatige basis, wat kun je dan wel op regelmatige basis? Spieren kweek je niet met 1x in de week beetje gewichtjes in het rond te zwieren, é.
Ik zou zo zeggen, ga wat boksen. Krijg je wel spieren van. En ballen.
Nu de zomer eraan komt wil ik terug wat spieren aankweken, ik heb 2 jaar geleden een paar maanden fitness gedaan en mijn spiermassa was vrij snel vergroot, vorig jaar echter niets gedaan dus is het terug fel vermindert. Weet er iemand een goede sport of lichaamsbeweging waar je snel spiermassa mee kweekt, fitness is uiteraard een obvious choice maar door het kotstudent zijn kan ik dit niet op regelmatige basis doen.
Ik meet overigens 1m75 en weeg 65 kg, dus mijn vet in spiermassa omzetten behoort ook niet tot de mogelijkheden.
Iemand tips? :p
Weekendwerk in de horeca. Nergens vinde een betere fitness workout.
Het is wel een feit dat dikkere mensen sneller spieren kweken, of lijkt dat maar zo?
Disabled
19-03-2007, 19:18
Zwemmen is niet zozeer afmattend imho, maar je krijgt er wel "snel" overal spieren door. Vroeger ging ik verschillende keren per week zwemmen, en ge hebt snel blokskes en van die dingen :-)
Blokskes is eigenlijk gewoon teken dat je een (zeer) laag vetpercentage hebt é. Zal ook sowieso van het zwemmen komen, is een zekere vorm van Cardio maar waar je, inderdaad, ook een heleboel spieren mee traint. Maar "massive" zal je er niet van worden. Afgelijnd wel.
Disabled
19-03-2007, 19:20
Het is wel een feit dat dikkere mensen sneller spieren kweken, of lijkt dat maar zo?
Zoiets heeft met lichaamstypes te maken, niet met vet. En "dikke" mensen hebben het nadeel dat ze hun vetpercentage veel moeilijker omlaag krijgen waardoor je de spieren nog niet ziet. Bij "smalle" mensen zie je dat veel sneller.
De boodschap voor u blijft toch wel een degelijk eetschema bij uw sport. Want ik ben even groot als u, maar ik weeg wel 80kg (en nee, ik ben zeker geen bolleke vet, alles behalve :p ).
eaurouge
19-03-2007, 19:46
Koopt u wat gewichten, en doe iedere dag oefeningen ermee, heb je zéér snel resultaat van. Hier ben'k er wel tevreden van :)
groenschoen
19-03-2007, 19:49
Waar komt dat "vet in spiermassa" omzetten fabeltje toch vandaan? Vet wordt niet "omgezet" in spiermassa. Je hebt uw vet, en uw spiermassa. En het eerste moet weg, voor het tweede zichtbaar wordt.
Komt van het "ge moet eten als een beest om er zo uit te zien". Tegenwoordig verwarren mensen "veel eten" met "vettig eten" en daaruit is dat onstaan.
Het is ook zo dat vet zich op de spieren legt, dus iemand met getrainde borstspieren die vettig eet, krijgt dat erop en lijkt dan nog gespierder, maar is het niet.
Anyway: eiwitten, punt. Daar draait spieropbouw rondt... Zorg dat ge veel eiwittin binnen krijgt (hoe meer hoe beter eigenlijk, teveel lukt toch niet zonder supplementen) En train zowat alle spieren om de 48 uur.... na 1-2 maanden afwisselen van oefening.
Meer vind je in de fitness thread.
En ow: http://media.putfile.com/Greg-Valentino-TLC-Steroid-Documentary-Part-1 wat er gebeurt als ge te ver gaat ;) (steroiden ofc)
Goh, zwemmen, dat heb ik al vreselijk lang niet meer gedaan?
Mag je in de meeste stedelijke zwembaden tegenwoordig nog met shorts binnen eigenlijk?
Goh, zwemmen, dat heb ik al vreselijk lang niet meer gedaan?
Mag je in de meeste stedelijke zwembaden tegenwoordig nog met shorts binnen eigenlijk?
Ik weet het niet overal maar bij mij in de omstreken mag je enkel met een slip of zo'n kort zwemshort-dingetje binnen.
Hoe zit dat eigenlijk als je regelmatig zwemmen en fitness combineert?
LessThanJake
19-03-2007, 20:32
zolang ge uw lichaam niet uitput kan er geen probleem zijn denk ik.
als ge echter niet genoeg uw lichaam onderhoudt door voedingsstoffen, gaat ge door mede door cardiotraining (zwemmen, fietsen en lopen oa) uw spieren sneller laten afbreken. ofzoiets.
lang geleden dat ik er mij allemaal nog mee heb bezig gehouden. was wel interessant. :)
maar doordat ik ben herbegonnen met intensief te boksen, moet ik min of meer kappen met intensief te powertrainen om mijn lenigheid niet af te breken.
Gosh, da's zoals vragen ik zou graag de crimineel uithangen. Waar begin ik?
Een eerste ding is dat je in eerste instantie vooral caloriën, op termijn vet, zal verbranden bij elke vorm van intensieve lichaamsbeweging. Heel wat mensen zoeken naar een wondermiddel waarmee je in no time een hoop spieren kan cultiveren. Laat ik u alvast voor die illusie waarschuwen. Echt spieren kweken is een vrij lang en intensief proces dat bovendien enig onderhoud vereist als je er een beetje op termijn wil van 'genieten'.
Heel wat mensen ervaren toch een relatief snel effect, zie hierboven, en da's niet gelogen. Maar Disabled zei het reeds halvelings inzake de 'Blokskens', doorgaans werk je gewoon vetoverschot weg waardoor je spieren zichtbaarder worden. Heuse groei vereist net iets meer.
De eerste grote vraag is uiteraard wat en hoe ver je precies wil gaan. Is een strakke buik (aka wasbord) voldoende of wil je biceps ter grootte van een basketbal? In het eerste geval zijn dingen als geregeld zwemmen of op tijd en stond wat fitnessen ideaal - liefst gecombineerd met een gezond voedselregime. Verhoog je dagelijkse portie fruit & groenten en haal desnoods enkele vitamenbommen bij je apotheker - zonder daarin te overdrijven (!).
Wil je de Schwarzeneger tour op ligt het iets moeilijker. Start dan alvast met uit fatsoenlijk diëet dat in eerste instantie gericht is op minder caloriën. Vervolgens moet je zowat dagelijks intensieve oefeningen uitvoeren, Fitness is ideaal, maar eender welke sport op een intensief niveau (min. enkele uren per week) kan volstaan. Om ten slotte het helemaal af te ronden kan je dit programma aanvullen met een pillenkuur. Als je een klein pietje ziet zitten tenminste.
Ik neem aan dat het eerste scenario is wat je zoekt. Zo ja, kies dan gewoon een sport die je graag doet, je ontdekt zelf wel wat goed voor je is. Of toch liever het tweede scenario? Zoek je dan een gespierd forum van geroutineerde fitness freaks, die kunnen je vast beter helpen.
Laatste noot: Fitness onmogelijk als kotstudent? Bof, je kan zelfs gratis fitnessen. Basisoefeningen zoals pompen & sit-ups zijn nog steeds erg effectief en zijn 100% gratis. Vul aan met een goedkoop matje (géén sit-ups op een bed!) en gewichten om je armen volledig te trainen en je eigen Fitness ruimte is een feit.
Heb nul de botten spieren, ook al doe ik 100 sit ups en pomp ik af en toe :'(
Misschien ligt het aan de late puberteit enzo, een gevolg daarvan is toch spiermassa enzo .
edit: jog sinds paar weken ook 2x per week, tennis dan ook nog een uurtje per week
Want ik ben even groot als u, maar ik weeg wel 80kg (en nee, ik ben zeker geen bolleke vet, alles behalve :p ).15 kilo biefstuk, dan?
Unzip Attack
19-03-2007, 21:02
pfff dat gefitness voor puur voor wat dikke spieren is voor mietjes. doe het in functie van een sport ofzo, zo is het altijd plezant als je op fitness van die spierpatsertjes kan laten zien wat echte krachtige spieren zijn :-)
sprinkler
19-03-2007, 21:21
Groeihormoon, is dat eigenlijk verstandig om te nemen? Maat van me die juist 18 geworden is neemt dat nu, samen met creatine. Klinkt nogal dom.. en zwak.
pfff dat gefitness voor puur voor wat dikke spieren is voor mietjes. doe het in functie van een sport ofzo, zo is het altijd plezant als je op fitness van die spierpatsertjes kan laten zien wat echte krachtige spieren zijn :-)
Dat is maar onzin imo. Ik heb genoeg teamsporten gedaan in mijn leven en ik heb ondervonden dat dat niets voor mij is. Nuja, enkele jaren zonder enige vorm van sport heeft toen ook zijn sporen nagelaten. Nadat ik ben begonnen met fitness, ben ik toch wel sterk verandert (positief). Moest ik mij niet toegelegd hebben op fitness, zou ik momenteel vlot 10-20 kilo meer wegen.
En ja, ik weet goed genoeg dat er veel opgeblazen kerels rondlopen in fitnesszaken. Vind het persoonlijk ook wel grappig om die opgeblazen kerels te zien trainen met de helft van het gewicht waar ik mee train.
sprinkler
19-03-2007, 21:28
Draait fitnessen niet juist om lichte gewichten? Terwijl powertrainen voor de zware gewichten is..
Disabled
19-03-2007, 21:32
Fitnessen is eigenlijk zoals het woord zegt é, "Fitness". Conditiewerk, e.d. Maar dat wordt gebruikt als alles overkoepelende term zo een beetje.
Bodybuilding is puur op het lichaam en het uitzicht daarvan werken (kracht niet belangrijk) en powertraining draait meer rond kracht. Dan heb je ook nog mensen die trainen op explosieve kracht, mensen die trainen op uithouding, etc...
Dokter dré
19-03-2007, 21:35
Groeihormoon, is dat eigenlijk verstandig om te nemen? Maat van me die juist 18 geworden is neemt dat nu, samen met creatine. Klinkt nogal dom.. en zwak.
Kan niet zoveel kwaad.
trappist
19-03-2007, 21:46
hear hear
judo bijvoorbeeld, met een beetje deftige club zal je snel resultaat bereiken: conditie, spiermassa over het gehele lichaam en ook reflexen en stabiliteit. En als je een beetje compitiebeest bent ist vooral nog loads of fun ook.
sprinkler
19-03-2007, 21:46
Hmm, ik sta er toch wantrouwig tegenover.. Rotzooien met uw hormonen, k'zie niet hoe dat goed kan zijn..
Dat is maar onzin imo. Ik heb genoeg teamsporten gedaan in mijn leven en ik heb ondervonden dat dat niets voor mij is.
Bwa, teamsporten zijn ook mijn ding niet () maar een halfuurtje goed lopen tot je niet meer kunt, en dan nog een vitesse versnellen tot je uiteindelijk echt niet meer vooruit geraakt, dat geeft een zalig gevoel. Dan voel je je pas leven.
True, ik ga ook eens graag lopen. Meestal doe ik dat wel op een loopband tegen de avond. Een half uurtje op een loopband goed doorlopen, geeft inderdaad een zeer goed gevoel. Ik combineer het momenteel met krachttraining. Momenteel niet echt veel tijd voor met school en dergelijke, maar probeer toch 2x in het weekend te gaan lopen. Tijdens verlof kan dat vlot oplopen tot 4x per week. Ideale manier (in combinatie met een klein dieet) om wat extra gewicht te verliezen.
Disabled
19-03-2007, 21:59
Er is maar één groot nadeel aan teamsporten: tijd.
"Jo, wij trainen dan en dan."
- "Jamaar, dan heb ik wel dit/dat/dit..."
"Pech gehad"
Fitness, cardio, lopen, zwemmen, ... doe ik wanneer ik er zin in heb, niet wanneer een club zin heeft om te trainen.
Unzip Attack
19-03-2007, 22:01
Dat is maar onzin imo. Ik heb genoeg teamsporten gedaan in mijn leven en ik heb ondervonden dat dat niets voor mij is. Nuja, enkele jaren zonder enige vorm van sport heeft toen ook zijn sporen nagelaten. Nadat ik ben begonnen met fitness, ben ik toch wel sterk verandert (positief). Moest ik mij niet toegelegd hebben op fitness, zou ik momenteel vlot 10-20 kilo meer wegen.
En ja, ik weet goed genoeg dat er veel opgeblazen kerels rondlopen in fitnesszaken. Vind het persoonlijk ook wel grappig om die opgeblazen kerels te zien trainen met de helft van het gewicht waar ik mee train.
op die kerels had ik het dan ook helemaal hoor :-) niks mis met iemand die een beetje in vorm wil blijven en daarvoor gaat fitnesse, maar van die opgeblazen sukkers die nog geen fatsoenlijk gewicht kunnen heffen/duwen/stoten/orwhatever lach ik echt wel mee...
...géén sit-ups op een bed!) ...Waarom niet ? Slecht voor de rug zeker ?
LessThanJake
19-03-2007, 22:34
idd
en ook geen sit-ups door tot aan uw knieën te pushen
Sepulfly
19-03-2007, 22:42
Als je zegt een pak spieren zijn kwijtgespeeld is dat ook maar kwatch. Je spieren zakken wat weg maar verdwijnen niet. Ik heb ook een langen tijd niets meer van sport getrokken en je merkt dat wel dat die kracht verdwijnt maar die spieren blijven daar, ze zijn enkel niet meer zo goed benutbaar. Eenvoudige krachtoefeningen zorgen ervoor dat dat weefsel terug 100% gebruikt kan worden. Vlinderbenches, benchpressing, pompen, situps,... Als het is voor de grieten te iponeren is een bloot bovenlijf de way to go. Een ietwat imposante thorax is vlot haalbaar. Als het vet verdwijnt boven de spieren is dat meteen zichtbaar. Zelf trek ik 56 kilo op 1m70 mee. En dat werkt.
LessThanJake
19-03-2007, 22:46
75kg op 1m86 ofzo 8-)
een fit gezond lijf haal je nog het beste uit het dagelijks leven. Neem de trap, eet geen snoep, ga 20min te voet naar 't centrum ipv met de auto of tram, ipv te bellen naar die collega op de derde verdieping wandel even langs z'n bureau etc etc
Als het puur voor het uiterlijk is neem dan idd wat groeihormonen. Je krijgt er spieren van en dat opgezwollen rode hoofd breekt leuk het ijs op feestjes
1.84m 78kg 6% bodyfat alhier... ik ben de winter goed doorgekomen dit jaar :)
groenschoen
19-03-2007, 23:17
Draait fitnessen niet juist om lichte gewichten? Terwijl powertrainen voor de zware gewichten is..
Neen, powertrainen & fitness is trouwens hetzelfde.
Trainen voor verschillende doeleinden is simpel:
Kracht: 2-6 reps
Massa: 6-12 reps
Conditie: 12+ reps
Gewicht hangt af van wat ge aankunt, maar heeft geen invloed op het doel.(uiteraard kunt ge met minder gewicht meer reps en andersom)
Heb nul de botten spieren, ook al doe ik 100 sit ups en pomp ik af en toe :'(
Misschien ligt het aan de late puberteit enzo, een gevolg daarvan is toch spiermassa enzo .
edit: jog sinds paar weken ook 2x per week, tennis dan ook nog een uurtje per week
Af en toe, lol, daar bereik je geen zak mee. Ik deed in mijn puberteit zo eens elke dag 1 setje van 10 reps voor mijn biceps. Dit is zowat de meest miniscule training voor een spier maar ik deed het dagelijks, na 2 maand al zwaar verschil.
fitness is een verzamelnaam voor kracht- en conditietraining. In een fitnesscentrum...
soit zonder een degelijke basis om op verder te bouwen is enkel krachttraining doen nogal dom. Niet dat het niet werkt, maar het is alles behalve efficient en de kans op onevenwicht in uw spieropbouw is erg groot.
trappist
19-03-2007, 23:32
1.84m 78kg 6% bodyfat alhier... ik ben de winter goed doorgekomen dit jaar :)
Is er een eenvoudige manier om te weten te komen hoe bodyfat iemand heeft?
'k probeer het ook zowa dagelijks te onderhouden, zeker met het kiezen van vakantiejobs, laden en lossen bij een brouwer of transportbedrijf dan meestal.
Is er een eenvoudige manier om te weten te komen hoe bodyfat iemand heeft?
nee niet echt. Ofwel meten ze dat door met zo van die tangen op strategische plaatsen op uw lijf te knijpen en zien hoeveel vet daar zit, ofwel heb je van die hightech apparaten die met ultrasoon geluid de hoeveelheid vet in kaart brengen.
Sowieso niet iets dat je zomaar even thuis kan doen helaas.
Wij doen 3 keer de week fitness:
maandag meestal borst, biceps
woensdag rug, triceps
vrijdag schouders, beetje borst terug, onderarmen
en elke keer afronden met buik volledig. Normaal woensdag ook benen erbij, maar dat is de laatste weken er een beetje vanaf gevallen :/
Dat is het schema wat, maar echt hard volgen zit er spijtig genoeg niet altijd in, gelijk vandaag schouders erbij gedaan en geen biceps (te veel volk), en soms maar 2x per week gaan. Een uur à anderhalf uur per keer trainen is dat dan. Ikzelf weeg 75kg voor mijn 187cm, en zou daar toch graag nog 5 kilootjes bij zien. Heb een redelijk atletische bouw, een bodybuilder look moet ik dus niet proberen. Mijn broer is het omgekeerde, sterker en kleiner, volume maar minder afgelijnd.
Nu 8 maanden bezig, vooral de eerste maanden veel effect van gezien (na anderhalf maand zeiden de meeste al dat het heel hard opviel), dan met de voorbije examens een ferm dipje en nu pas terug op het niveau van ervoor aan het komen. Al mijn vrienden doen het wel al meerdere jaren, dus loop wat achter ^^. Je gaat me niet zeggen dat je geen anderhalf uur tijd ergens op een dag kan vrijmaken om je lichaam wat op pijl te houden.
Disabled
20-03-2007, 01:40
Uw benen nooit laten vallen. Véééél te belangrijk.
Je gaat me niet zeggen dat je geen anderhalf uur tijd ergens op een dag kan vrijmaken om je lichaam wat op pijl te houden.
Ik vertrek 's morgens om half 7 en ik ben 's avonds thuis rond 6, 7 uur. Tussen eten en sport (en omgekeerd), moet je genoeg tijd voorzien, dus als ik op een deftig uur in mijn bed wil kruipen (elke dag opstaan om 6 uur is niet prettig), zie ik niet in wanneer ik zomaar eventjes 2 uur ga moeten vrijmaken om te gaan sporten.
Vanavond beginnen met lopen, dat start2run programma is wel iets voor mij. Rustig beginnen (nooit sport gedaan, totaal geen conditie en er mag gerust 15 kg af) en zien hoever ik geraak. Ben eens benieuwd hoelang ik het deze keer volhou.
edit>
En fitness is imo veel te duur. Zo megacenters als Passage is misschien wel indrukwekkend, maar als je geen 3 keer per week kan gaan heeft het weinig nut om 60-70 euro per maand neer te tellen. Ook kleinere fitnesscentra zijn imo veel te duur. Wie een betaalbare fitness weet zijn in het centrum van Gent mag het mij altijd eens komen zeggen.
groenschoen
20-03-2007, 08:08
Wij doen 3 keer de week fitness:
maandag meestal borst, biceps
woensdag rug, triceps
vrijdag schouders, beetje borst terug, onderarmen
en elke keer afronden met buik volledig. Normaal woensdag ook benen erbij, maar dat is de laatste weken er een beetje vanaf gevallen :/
Rare combinatie eigenlijk... je traint zo 2x biceps en 2x triceps, aangezien borst oefeningen triceps vereisen en rug oef biceps. Ik zou biceps & triceps van plaats verwisselen.
Ik vertrek 's morgens om half 7 en ik ben 's avonds thuis rond 6, 7 uur. Tussen eten en sport (en omgekeerd), moet je genoeg tijd voorzien, dus als ik op een deftig uur in mijn bed wil kruipen (elke dag opstaan om 6 uur is niet prettig), zie ik niet in wanneer ik zomaar eventjes 2 uur ga moeten vrijmaken om te gaan sporten.
Tussen eten en powertraining hoeft niet veel tijd voorzien te worden. 7 uur thuis, eten, 8 uur trainen, 10uur thuis en bed in.
Nuja, we hadden het wel over studenten dacht ik.
Zo zag het schema er ook uit tot voor kort hoor groenschoen, alleen de laatste weken een beetje verandering proberen. Waarom? Omdat als ik bvb eerst borst doe, triceps niet meer deftig gaan omdat ze toch al wat moe zijn, en daar moeilijker kan op focussen. Misschien dat de motivatie er minder is om die deftig af te maken omdat de oefeningen dan niet zo goed lukken. Ik zie gewoon bij mij voor de moment dat bovenlichaam spierkracht een goede evolutie doormaakt terwijl armkracht (ik heb het niet op volume, echt op kracht) maar zeer marginaal tot niet vooruit gaat. Daarom probeer ik het nu eens zo, triceps beetje trainen met borst, even rusten en dan deftig trainen. Dus ipv armen een "driekwart" training per week, 1 keer halfkes + 1 keer deftig. Aan de andere kant, voor sommige schouderoefeningen heb je ook triceps nodig (minder als bij borst wel), dus mss nog even sleutelen, zal terug even bij de lokale fitnessfanaat moeten langsgaan ^^ Schemaatje ziet dus wel af en toe verandering.
Benen moeten inderdaad wel dringend eens terug onder handen genomen worden heb ik gemerkt, morgen zeker erbij nemen.
EDIT: mja als student heb ik een zee van tijd. Ook de fitness bij het unief kost mij maar 80€ (+20€ sportkaart) voor een heel jaar. Voordeel aan zo de unief fitness is het groot aantal vrouwen (hehe), terwijl nadeel wel de drukte en beperkter aantal oefeningen is. Volgend jaar ga ik me een 'echte' moeten vinden.
Bigpimpin
20-03-2007, 10:50
QFT ze.
En idd judo trappist, traint heel uw lichaam en stabiliseert heel uw lichaam.
eaurouge
20-03-2007, 11:35
Creatine werkt totaal niét.
groenschoen
20-03-2007, 11:56
EDIT: mja als student heb ik een zee van tijd. Ook de fitness bij het unief kost mij maar 80€ (+20€ sportkaart) voor een heel jaar. Voordeel aan zo de unief fitness is het groot aantal vrouwen (hehe), terwijl nadeel wel de drukte en beperkter aantal oefeningen is. Volgend jaar ga ik me een 'echte' moeten vinden.
Ben daar gestopt door de drukte,... de regel is zowat niet langer dan een uur aan training te spenderen omdat als uw spieren teveel rust krijgen het minder effectief is. Ma daar moet ge een half uur wachten tegen dat ge een oefening kunt doen.. en ja de mogelijkheid tot supersets is er al helemaal niet.
Creatine werkt totaal niét.
Daarom dat het zo populair is hé, maar jij zal alles gestudeerd hebben over de stof en na enorm veel onderzoek tot die conclusie gekomen zijn?
creatine wordt sowieso al aangemaakt door uw lichaam bink. Zoveel als je nodig hebt. extra hoeveelheden innemen kan geen kwaad, maar is nogal onnozel (en duur).
Net zoals met alle andere supplementen trouwens.
Een goede vriend van me traint 2 competitie-bodybuilders en sinds die bij hem in training zijn zijn al hun supplementen stopgezet en vervangen door een natuurlijk uitgebalanceerd dieet in functie van hun training. En aangezien die 2 al een paar maand bij hem klant zijn en met de glimlach 100€/uur betalen zullen de resultaten er ook wel zijn...anders waren die allang vertrokken.
en uw opmerking over rug trainen = biceps trainen enzo snap ik ook niet goed. Of werk jij bij krachttraining enkel met gewichten? Moet eens leren zwaartekracht te gebruiken anders...is goei gerief quoi
in de ring wordt men pas een man. laat hiermee alles gezegd zijn. bij ons in de dojo heb je van die ventjes van 70 kg die mij in tien seconden van kant maken (met thaibox...). daar sta ik dan met 105 kg spieren. het is toch niet je dat allemaal.
LessThanJake
20-03-2007, 12:25
in de ring wordt men pas een man. laat hiermee alles gezegd zijn. bij ons in de dojo heb je van die ventjes van 70 kg die mij in tien seconden van kant maken (met thaibox...). daar sta ik dan met 105 kg spieren. het is toch niet je dat allemaal.
quoted for truth. :)
het zou ook niet de eerste keer zijn dat ik van die opgepompte fitness-kerels hun rug zie opgaan door iemand die er twee keer in kan.
Bovendien trekt de begeleiding in de meeste fitnesscentra op geen reet. Maat en ik zijn zelfs qua conditie acheruitgegaan aangezien men bleef pushen om veel te komen, dus we trainden 3 maal per week volgens het programma. Maar, als je je lichaam geen tijd genoeg geeft te recuperen, ga je eigenlijk achteruit.
Ik ben wel geinteressseerd in een trainingsschema voor thuis, iemand die mij daarbij kan helpen?
Same here. Zo iets waar je met twee dumbells genoeg hebt =)
Maar, als je je lichaam geen tijd genoeg geeft te recuperen, ga je eigenlijk achteruit.
dat slaat absoluut nergens op. 1 dag rust per week is voldoende.
Bigpimpin
20-03-2007, 13:03
idd, slaagt op niks... Anders zou topsport wel dom zijn :-)
Met 2 dumbells kan je wel heel wat spieren oefenen, maar dan zul je er wel verschillende gewichten aan moeten kunnen hangen. Indien je de gewichten kan veranderen, is het perfect mogelijk om heel wat spieren te trainen. Indien je enkel dumbells van 10kg koopt of iets dergelijks ben je al snel beperkt. Voor bepaalde spieren is dat al zwaar als beginner (schouders) terwijl het voor andere groepen veel te licht kan zijn (biceps, borst, ...).
Hmm, ja ik weet het niet. Ik heb dat ook veel gehoord van verschillende trainers. Geef je spieren onvoldoende recuperatietijd en je gaat eigenlijk je spieren afbreken. Net hetzelfde met je conditie, als je na een zware inspanning niet genoeg recuperatie hebt, zal je meer kwaad als goed doen. Nuja, dat is voor jan modaal toch het geval. Topsporters zijn een ras apart (niet dat wij onder die categorie vallen, behalve jij natuurlijk Fanny...jij wel).
Dat is niet waar, en zeker niet te vergelijken met topsport.
Als je van complete stilstand naar zwaar trainen gaat, dan heeft je lichaam effectief geen recuperatietijd genoeg. Eens in vorm is het natuurlijk geen probleem om elke dag te trainen aangezien die recuperatietijd korter wordt.
groenschoen
20-03-2007, 13:39
en uw opmerking over rug trainen = biceps trainen enzo snap ik ook niet goed. Of werk jij bij krachttraining enkel met gewichten? Moet eens leren zwaartekracht te gebruiken anders...is goei gerief quoi
Mja op zwaartekracht oefeningen na dan, maar die zijn dan minder goed voor de rug zelf. Maar oefeningen aan machines waar ge moet trekken enz, zijn belastend voor de biceps. (maar het sloeg eigenlijk vooral op de borst-triceps verhouding)
En die ventjes zijn nog niets waard tegen 60kg geconditioneerde thailanders, maar die mogen niet meedoen natuurlijk.
Bovendien trekt de begeleiding in de meeste fitnesscentra op geen reet. Maat en ik zijn zelfs qua conditie acheruitgegaan aangezien men bleef pushen om veel te komen, dus we trainden 3 maal per week volgens het programma. Maar, als je je lichaam geen tijd genoeg geeft te recuperen, ga je eigenlijk achteruit.
+/-48 uur tussen laten, miss iets langer voor de grotere spiergroepen als benen, iets minder voor de kleinere zoals triceps.
quoted for truth. :)
het zou ook niet de eerste keer zijn dat ik van die opgepompte fitness-kerels hun rug zie opgaan door iemand die er twee keer in kan.
Juist ja, laten we mensen die op kracht trainen in een competitie zetten met mensen die op gevechtsport trainen, en dan natuurlijk op het vlak van gevechtsport.. niet bepaald eerlijk hé. Maar uw punt geldt wel binnen het specifiek gebied, er zijn er heel wat die er breed uit zien maar niet veel gewicht pakken ivg met magerdere mensen. Hoe breed ge eruit ziet heeft dan ook vooral met uw voeding te maken, ik ga één van die stereotypes gebruiken waar Disabled mee lachtte: Kijk keer naar bruce lee, 68 kilo maar hij kon met gestrekte armen een gewicht van 70kg vasthouden, niet veel gewichtheffers kunnen het.
Sepulfly
20-03-2007, 13:42
Als mijn lichaam niet kan volgen is dat pech. Forceren maakt een echte vent van je.
groenschoen
20-03-2007, 13:46
Als mijn lichaam niet kan volgen is dat pech. Forceren maakt een echte vent van je.
Eerder een gebroken vent met veel klachten op latere leeftijd ;-)
Bigpimpin
20-03-2007, 13:54
Dat is niet waar, en zeker niet te vergelijken met topsport.
Als je van complete stilstand naar zwaar trainen gaat, dan heeft je lichaam effectief geen recuperatietijd genoeg. Eens in vorm is het natuurlijk geen probleem om elke dag te trainen aangezien die recuperatietijd korter wordt.
natuurlijk moet je eerst wel iets opgebouwd hebben^^
Je kan perfect elke dag trainen, zolang je tussen dezelfde spiergroepen genoeg tijd laat. Je moet echt niet 3 dagen rusten tss bvb rug en borst.. Zodus is het zever van 3 keer per week is te veel, zorg gewoon dat je een schappelijk schema hebt, dan kan je even goed elke dag gaan. Als je achteruit ging toen je bij die fitness was, zou ik de schuld bij het programma zoeken ipv het feit dat je drie keer ging.
En het compleet isoleren van spiergroepen op zich is bijna onmogelijk, ook al werk je met zwaartekracht. Rug zal ook stress op biceps zetten. Optrekken aan een baar bvb. Maar wil je dan ook echt isoleren? Beter een gebalanceerd lichaam he :)
En het compleet isoleren van spiergroepen op zich is bijna onmogelijk, ook al werk je met zwaartekracht. Rug zal ook stress op biceps zetten. Optrekken aan een baar bvb. Maar wil je dan ook echt isoleren? Beter een gebalanceerd lichaam he :)
nee ik heb een ander soort oefening op het oog.
Ga eens op je buik op de grond liggen en til je (gestrekte!) ledematen een beetje van de grond zodat je onderrug een weinig bol staat. Hou je armen en benen gestrekt van de grond maar spartel een beetje...niet als een gek maar beweeg armen en benen een 10-15cm op en neer.
hou dat een minuut vol. et voila: krachttraining. Het ziet er een pak minder cool uit dan met gewichten sleuren maar ik kan u verzekeren dat dat perfect werkt. Dit soort oefeningen verzekert ook de balans in uw lichaam omdat je je evenwicht moet bewaren en dus de spieren aan beide zijden van je rug even hard traint...wat bij gewichten langs geen kanten een garantie is
en zo zijn er nog een heleboel.
in de ring wordt men pas een man. laat hiermee alles gezegd zijn.
wie wel of niet een man is zullen we wel zien op de dodentocht :) jij blok beton jij
Disabled
20-03-2007, 14:24
Isoleren is voor mietjes, compound is voor mannen. Jo.
En over zwaartekracht gesproken, i.p.v. sit-ups, try this: http://tripabdos.free.fr/e3.htm
Zult het wel voelen in uw blokskes.. :p
en zo zijn er nog een heleboel.Zeg eens.
Zeg eens.
Oefeningen waarmee je kracht traint (niet volume maar pure kracht) én tegelijkertijd ook het spier-evenwicht bewaard én waarbij het quasi-onmogelijk is om je spieren te overbelasten kan je best doen met behulp van een halve fitnessbal. zoiets (http://www.bosu.nl/index.php?module=startpagina)
de meeste fitnesscentra hebben dat ondertussen wel liggen en duur is het ook niet als je het zelf wilt kopen (ik kan trouwens wel een prijs maken via mijn personal trainer vriendje)
anyway het goede aan dit soort balans-oefeningen is dat, buiten de spiergroep die je echt wilt trainen, je ook altijd je 'core' gebruikt. Tijdens het oefenen ben je heel de tijd bezig om in balans te blijven en dat versterkt de kern van je lichaam enorm.
Eén van de oefeningen die ik regelmatig doe is gewoon op dat ding gaan staan, ogen dicht, armen vooruit en een beetje door de benen gaan. En dan gewoon proberen te blijven staan. Keimoeilijk en keivermoeiend. (en keileuk met wat vrienden en een bak bier...wie zei dat sport alleen nuchter kan is goed fout)
zo'n bal ding is een relatief nieuw concept maar als ik de experts mag geloven is het echt keigoed...en ik doe het nu zelf ook en ik moet zeggen dat het idd werkt. En het is veel aangenamer dan met ijzer te liggen zeulen.
Wat ik wel nog interessant vond in het hele lichaam trainen (compound :)), is het videotje over hoe dat de acteurs in 300 het deden. Kun je niet in een gewone fitness of alleen echt doen, maar wel interessant...
www.300themovie.com
enter site
"making of 300" -> "video journals" -> "3. spartan training"
trappist
20-03-2007, 15:11
Isoleren is voor mietjes, compound is voor mannen. Jo.
En over zwaartekracht gesproken, i.p.v. sit-ups, try this: http://tripabdos.free.fr/e3.htm
Zult het wel voelen in uw blokskes.. :p
wtf!
'k zal vanavond die oef die Wannes voorstelde eens proberen, ziet er wel de moeite uit. 'k Heb vroeger nog een tijdje sit-up's gedaan, maar das vre pijnlijk op een vloer.
Disabled
20-03-2007, 15:35
Die Dragonflags zijn echt een geweldige oefening. Sebiet dat van Wannes keer proberen... Wat zeg ik, nu... 'k Ga keer m'n zaaltje inkruipen se.
Bigpimpin
20-03-2007, 15:37
goh kheb het - alweer - in men rug van op wedstrijd. Kga toch keer men rug beter trainen, denk ik.
Er wordt hier 't een en 't ander afgezeverd.
- Heb je "spieren" als je 55 kilo weegt? Neen. En als je er dan "gespierd" uitziet, heb je gewoon weinig vet. In de gym loopt het vol met spierbundels die 50-60 kilo wegen. Redelijk lachwekkend ...
- Creatine werkt wel, sommige mensen reageren er niet of anders op.
- Het is perfect mogelijk om op korte termijn spieren te kweken, maar kom dan niet af met een lullig splitschema (armendag, benendag enz.) Dergelijke schema's hebben zeker hun plaats, maar alleen als je al een GOEDE basis hebt imo. Voor beginners zijn full body schema's meestal het best, al lijken ze niet zo stoer. Tot je ze eens doet:)
- Hou je als beginneling aan basisbewegingen: squat, deadlift, bench press, rows, military press / push press enz. Hoe je niet bezig met isolatieshit als je nog geen spieren hebt. Want dan zal het ook zo blijven.
- Eet! Eet gezond en eiwitrijk. Ik zou er zoveel over kunnen typen maar je kan echt veel vinden met wat zoekwerk:)
succes enal.
Sepulfly
20-03-2007, 17:07
Er wordt hier 't een en 't ander afgezeverd.
- Heb je "spieren" als je 55 kilo weegt? Neen. En als je er dan "gespierd" uitziet, heb je gewoon weinig vet. In de gym loopt het vol met spierbundels die 50-60 kilo wegen. Redelijk lachwekkend ...
Komkom. Laten we vooral lengte eventjes niet vergeten.
LessThanJake
20-03-2007, 17:38
Wat ik wel nog interessant vond in het hele lichaam trainen (compound :)), is het videotje over hoe dat de acteurs in 300 het deden. Kun je niet in een gewone fitness of alleen echt doen, maar wel interessant...
www.300themovie.com
enter site
"making of 300" -> "video journals" -> "3. spartan training"
cool. zit veel uitdaging in, moet de maks zijn als ge eraan begint met een juiste ingesteldheid. :)
Komkom. Laten we vooral lengte eventjes niet vergeten.
En aanleg van lichaamsbouw. Sommige mensen zullen nooit een kas van een lijf krijgen maar zijn daarom niet minder sterk.
Sepulfly
20-03-2007, 17:51
Ik had het eerder op zijn feit dat je met 55 kilogram nauwelijks van spieren kan spreken. Als 56 kilogram wegende knaap wil ik dat wel even gecorrigeerd zien.
Helemaal akkoord, 55 kilo zal er met uw lengte anders uitzien dan bij iemand van pakweg 1m85. Maar 55 kilo met een lengte van 1m70 vind ik nog allesbehalve indrukwekkend ...
En ik word groen van dat aanlegverhaaltje. Nog zoiets die je ziet bij (meestal toch) beginners: ze trainen een jaar en ze veranderen niet. Dan kommen ze af met verhalen dat ze geen aanleg hebben etc etc bla bla ... En dan vraag je wat ze eten of hoe hun dieet eruit ziet. En dan zeggen ze dat ze "veel eten". Na ze zeggen wat ze zoal eten stop ik meestal met vragen. Om nog maar te zwijgen van hun weekends. Elke man heeft potentieel om spieren te kweken. Als je de schuld op je genen steekt, ben je gewoon een zwakkeling die de balls niet heeft om hard te trainen.
Om een klein voorbeeld te geven: toen ik begon met 64 kilo (1m88) zat iedereen mij eigenlijk vierkant uit te lachen:) Ik was veel te mager en te tenger om spieren te krijgen, ik ging het niet volhouden, blabla. Na 3 jaar was het ik die kon lachen:) Ik ben nog steeds tenger gebouwd, maar er plakt toch heel wat meer spiermassa op ...
Helemaal akkoord, 55 kilo zal er met uw lengte anders uitzien dan bij iemand van pakweg 1m85. Maar 55 kilo met een lengte van 1m70 vind ik nog allesbehalve indrukwekkend ...
En ik word groen van dat aanlegverhaaltje. Nog zoiets die je ziet bij (meestal toch) beginners: ze trainen een jaar en ze veranderen niet. Dan kommen ze af met verhalen dat ze geen aanleg hebben etc etc bla bla ... En dan vraag je wat ze eten of hoe hun dieet eruit ziet. En dan zeggen ze dat ze "veel eten". Na ze zeggen wat ze zoal eten stop ik meestal met vragen. Om nog maar te zwijgen van hun weekends. Elke man heeft potentieel om spieren te kweken. Als je de schuld op je genen steekt, ben je gewoon een zwakkeling die de balls niet heeft om hard te trainen.
Dat doe ik dan ook niet maar het blijft wel een feit waar je niet omheen kunt. Uiteraard zijn er altijd die dat als excuus gebruiken, ik zie zelf ook heel wat kerels passeren die geen resultaten krijgen of omgekeerd, die in korte tijd verdacht gespierd worden.
Ik weeg nu rond de 70 kg, ben zo'n 1m78 en ik weet perfect dat een gebalanceerd dieet en een iets andere levensstijl me betere resultaten zullen opleveren, maar ik koester niet de illusie noch de ambitie om ooit een kleerkast te worden.
Ik had het eerder op zijn feit dat je met 55 kilogram nauwelijks van spieren kan spreken. Als 56 kilogram wegende knaap wil ik dat wel even gecorrigeerd zien.
Zalig, straks haal ik je nog in! (Momenteel 52,5 kg bereikt!) Hoe groot ben jij, Sepul?
Wat versta je dan onder een kleerkast?
http://www.trufanboxing.com/after_6.jpg
wereldkampioen super bantamweight = 55 kg :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Boxing_weight_classes
tis maar om te zeggen dat er afgetrainde lijfjes in elke categorie bestaan :D
Unzip Attack
20-03-2007, 20:20
who fuckin cares of je spierbal bent of niet, als je jezelf er maar goed bij voelt ? ik heb massa's meer respect voor iemand die in zijn kleine vrije tijd die hij heeft nog iets aan sport wil doen en er plezier uit haalt, dan dat hoopje werkloze patsertjes die als zotten in die fitness godganse dagen zitten sjiek te doen met ocharmpjes piemelgewichtjes...
True. Alleen is het jammer dat iedereen denkt dat krachtsporters werkloze patsertjes zijn.
Unzip Attack
20-03-2007, 20:30
True. Alleen is het jammer dat iedereen denkt dat krachtsporters werkloze patsertjes zijn.
om een krachtsporter te zijn moet je een sport beoefenen, 90% van die patsers doen in hun heel leven niet 1 wedstrijd mee en zien het puur als 'ik wil dikke spieren hebben'. ik heb enorm veel respect voor iemand die bv aan gewichtheffen ofzo doet, maar iets als trekken of voorslaan zie ik zo goed als nooit iemand doen in de fitness... veel respect voor sporters, minder voor zogezegde sporters die het vooral met hun mond en een hoop suplimenten doen.
Sepulfly
20-03-2007, 20:38
Zalig, straks haal ik je nog in! (Momenteel 52,5 kg bereikt!) Hoe groot ben jij, Sepul?
Aha. 1m69. Mijn gebalanceerd gewicht, toen ik nog trainde was trouwens ket 52,5kg. Dat was dan met amper vetreserves. Nu zit ik er wat over omdat ik al 2 jaar niets meer van echte sport doe. Momenteel terug begonnen met wat conditie- en krachttraining en ben deze maand van 58,5 naar 56,4 gezakt, dus geef dat nog een tijdje en we zullen gelijk staan.
Ga je trouwens een buikje krijgen? Want dan word je stilletjesaan wel de sex.
eaurouge
20-03-2007, 20:43
Daarom dat het zo populair is hé, maar jij zal alles gestudeerd hebben over de stof en na enorm veel onderzoek tot die conclusie gekomen zijn?
Omdat iets populair is werkt het per definitie?
Zoals wannes dus zegt, het heeft héél weinig effect. En nee ik heb er niet voor gestudeerd, maar ken iemand die dat wél heeft gedaan :)
groenschoen
20-03-2007, 20:48
En ik ken iemand die zei dat alleen arische mensen mochten leven, had hij soms gelijk? "I know a guy who knows a guy"-verklaringen zijn nu niet echt iets wat we hier serieus gaan nemen.
eaurouge
20-03-2007, 20:52
Jongen geloof wat ge wil, en pak voor mij part al wat ge wil hé. See if I give a flying fuck.
Ik zeg alleen maar wat'k weet.
groenschoen
20-03-2007, 20:55
Jongen geloof wat ge wil, en pak voor mij part al wat ge wil hé. See if I give a flying fuck.
Ik zeg alleen maar wat'k weet.
Zeg dan "ik heb ergens horen zeggen" of "ik met heel beperkte/geen kennis van deze zaak zeg". Ipv hier zaken te verkondigen waar je absoluut geen zekerheid van hebt en mensen die dat miss serieus nemen mee beïnvloedt.
Feit is dat creatine helemaal niet het wondermiddel is dat velen er van maken. De meesten die het nemen weten nog niet eens wat het is, en veel gebruiken het nog fout ook. Het heeft idd niet zoveel effect, maar voor bodybuilders e.d. kan die ene extra herhaling die ze er nog kunnen uitpersen veel verschil maken. Als je niet volledig tot het uiterste gaat haalt het zelfs geen zak uit.
En ik ken iemand die zei dat alleen arische mensen mochten leven, had hij soms gelijk? "I know a guy who knows a guy"-verklaringen zijn nu niet echt iets wat we hier serieus gaan nemen.
Is samenwonen met een professionele personal trainer met een universitair sportdiploma en 2 jaar extra bijscholing specifiek op fitness goed genoeg?
eaurouge
20-03-2007, 21:24
Zeg dan "ik heb ergens horen zeggen" of "ik met heel beperkte/geen kennis van deze zaak zeg". Ipv hier zaken te verkondigen waar je absoluut geen zekerheid van hebt en mensen die dat miss serieus nemen mee beïnvloedt.
Euh, leer keer lezen ofzo. Ik kén iemand die het wél bestudeerd heeft, en wél kennis van zaken heeft.
sprinkler
20-03-2007, 21:41
edit>
En fitness is imo veel te duur. Zo megacenters als Passage is misschien wel indrukwekkend, maar als je geen 3 keer per week kan gaan heeft het weinig nut om 60-70 euro per maand neer te tellen. Ook kleinere fitnesscentra zijn imo veel te duur. Wie een betaalbare fitness weet zijn in het centrum van Gent mag het mij altijd eens komen zeggen.
De watersportbaan..
De watersportbaan..
ik dacht dat dat voornamelijk veel water was waar af en toe ook roeiwedstrijden gehouden worden, maar ik kan mij natuurlijk vergissen.
sprinkler
21-03-2007, 10:43
Hey, t'is ook maar van horen zeggen. Zelf ben ik er nooit geraakt. Een maat had de prijzen eens opgezocht voor verschillende fitness centra en de watersportbaan was dirt-cheap in vergelijking met de rest.
Om die dure fitness centra te vermijden ben ik dan maar gewoon gaan zwemmen en gaan lopen(zalig in Gent, langs 't water) om mijn behoeften te bevredigen :)
- Eet! Eet gezond en eiwitrijk. Ik zou er zoveel over kunnen typen maar je kan echt veel vinden met wat zoekwerk:)
succes enal.
Kan je eens een "voedingsschema" geven? Of een link naar. Liefst zonder die supplementen (als dat al mogelijk is).
Sure, ik ga er vanavond voor kijken. Als ik het vergeet moet je maar eens PM'en ...
Supplementen heb je niet nodig als beginner. Veel van die dingen zijn ongeloofelijke brol die je maar beter niet koopt. Het enige dat ik zou kopen (als je al een tijd bezig bent) is whey proteïne en iets waar omega 3 vetten inzitten. Er zijn nog wel wat goeie dingen (ZMA bv), maar daar moet je echt geen rekening mee houden in 't begin.
Diafragma stretches, zo traint een echte vent.
Het lichaam van bodybuilders vind ik eigenlijk extreem lelijk. Gezond gespierd is heel aantrekkelijk, meer moet dat niet zijn.
Creatine is populair omdat veel mensen denken dat het helpt. Creatine is goed om je uithoudingsvermogen te 'verbeteren', daarom dat wielrenners het veel nemen. Al wie denkt dat je van creatine spieren krijgt, moet dringend eens naar de dokter.
Creatine is goed om je uithoudingsvermogen te 'verbeteren', daarom dat wielrenners het veel nemen.
Ik dacht dat creatine enkel nut heeft bij kortdurende inspanningen.
Ik dacht dat creatine enkel nut heeft bij kortdurende inspanningen.
Bedoelde ik er ook mee.:) Je gewoon dat ietsje langer geven ....
is elke dag een fles wijn drinken slecht voor het vetpercentage? dat vraagt fanny zich af.
Volgens mij niet. Rode wijn is gezond. En als je die fles gespreid over de dag drinkt kan het al helemaal geen kwaad.
alkiehool bevordert de opname van suikers als ik me niet vergis wat wordt opgeslagen als vet. Niet goed dus. 1 GLAS wijn per dag echter kan geen kwaad voor je lichaam. Vanaf vier of vijf glazen werd het slecht voor je gezondheid als ik me niet vergis.
Voor vetheid is in principe elk GLAS er eentje teveel.
Bigpimpin
21-03-2007, 17:57
ach, hangt van persoon tot persoon af, denk ik. Ik moet heel erg op m'n gewicht letten voor sport, maar als ik dan eens uitga let ik niet op de drank, ik pis toch alles uit. Alcohol is vochtafdrijvend enal, dus alles gaat er gewoon terug uit... Behalve als je dat elke week doet natuurlijk :)
Vanaf volgende week ofzo ga ik ook als absolute beginner met fitnessen starten. Drie keer in de week. 62 kilo voor 1m 83. Bedoeling is eerder om er wat gespierder uit te zien. Niet overdreven, eigenlijk gewoon wat overtollig vet verbranden.
sprinkler
21-03-2007, 18:35
Volgens mij niet. Rode wijn is gezond. En als je die fles gespreid over de dag drinkt kan het al helemaal geen kwaad.
"rode wijn is gezond" dikke crap.. Mij hebben ze nog niet overtuigd.
Misschien in bepaalde situaties, sure, maar wetenschappers die mensen zo goed als aanraden om elke dag een glas wijn te drinken.. Schandalig.
Over creatine:
several articles in medical journals have reviewed the scientific literature concerning creatine. According to an article published in the Journal of the American College of Nutrition in 1998, creatine supplements may boost performance during certain physical exercises that require repeated, intense efforts and allow only a short interval of rest between attempts. The author noted that using the protein appears to increase body mass in men (though the initial increase is probably water) and may increase lean body mass when combined with resistance exercises over a long period of time. A meta-analysis published in the International Journal of Sports Medicine in 1997 discussed the possible benefits of creatine supplements and how the protein may produce its effects. The authors suggest that creatine may be able to delay muscle fatigue and quicken recovery during repetitive, high-intensity exercises by helping the body to re-supply muscles with ATP. Once ATP reserves get low due to exertion, the higher levels of creatine and phosphocreatine in muscles facilitate the speedy production of new ATP. The authors conclude that creatine supplements may be useful during repetitive training exercises and could provide a competitive edge in sports that require repeated, explosive bursts of activity such as basketball or soccer.
PsychoScout
21-03-2007, 18:36
van boksen word je jummie.....
Disabled
21-03-2007, 18:36
@Japisee: Vet verbranden = cardio met lichte vorm van krachttraining bij. Ga dus niet oeverloos met gewichten zitten sleuren als je gewoon vet wilt verbranden, é.
Gaat dat eigenlijk snel als je op een goede manier fitnesst?
groenschoen
21-03-2007, 18:50
Nope, alleen als je op een goede manier eet.
van boksen word je jummie.....
ik word er vooral slaperig van.
@Japisee: Vet verbranden = cardio met lichte vorm van krachttraining bij. Ga dus niet oeverloos met gewichten zitten sleuren als je gewoon vet wilt verbranden, é.
Bullshit. Als je vet wil verbranden, pas dan je dieet aan en ga full body trainen. Doe er pas na een aantal weken de cardio bij. Train juist zwaarder als je vet gaat verbranden, zo beperk je het spierverlies.
Eens zien wat meer vet verbrandt: een "lichte vorm van krachttraining" of een training waar squats, deadlifts, bench presses, rows en chins inzitten, allemaal met beperkte rustpauzes ...
Nuja, doe vooral wat je wil. Als ik hier nog veel dingen ga lezen word ik zot:p
Rode wijn is altijd een goed idee. behalve na het eten van een appel
Dokter dré
21-03-2007, 20:02
Vanaf volgende week ofzo ga ik ook als absolute beginner met fitnessen starten. Drie keer in de week. 62 kilo voor 1m 83. Bedoeling is eerder om er wat gespierder uit te zien. Niet overdreven, eigenlijk gewoon wat overtollig vet verbranden.
n/o maar als je 62 kg voor 1.85 weegt, kan ik me moeilijk voorstellen dat je overtollig vet hebt.
sprinkler
21-03-2007, 20:03
Bwa, als je 0 spieren hebt kan er daar inderdaad wel ne hoop vet aan hangen :p
Sepulfly
21-03-2007, 22:42
Rode wijn is altijd een goed idee. behalve na het eten van een appel
Een rode appel?
Soit. Ik drink dagelijks meer dan een fles wijn en ik zie er nog steeds uit als een blok beton.
iNFERNiS
22-03-2007, 05:27
stap1:
Example:
Week 1:
Monday - Workout A
Wednesday -Workout B
Friday - Workout A
Week 2:
Monday - Workout B
Wednesday - Workout A
Friday - Workout B
Etc.
For the actual workouts read below:
Note: This doesn’t include warm-up sets
**Means this is OPTIONAL**
Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift
**2x8 Dips (if you cant do these or no assist machine then do Decline Dumbbell Bench Press with your hands Facing each other)
Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Pendlay or Bent Rows (or power cleans)
**2x8 Chin-ups (recommended mainly if doing the cleans)
Weight:
As for the weight, make sure that you use the SAME weight throughout the sets. For example if I do the first set if Squats with 200lbs then I do the other 2 sets of squats with 200lbs.
Every week make it a goal to increase each of your lifts by 2.5%. Meaning if I lifted 100lbs for my Bench Week 1 then Week 2 I would try for 102.5lbs. If I did 200lb Squats Week 1 I would try for 205lbs in Week 2. Sometimes you will be able to do more but don’t mess with your form just to lift more.
stap2:
eten, eten, eten, eh oh, eten.
stap 3:
genoeg maffen.
stap 4:
stfu and train.
Dokter dré
22-03-2007, 17:43
Infernis, ga jij soms naar een gym in Wetteren?
Soit. Ik drink dagelijks meer dan een fles wijn en ik zie er nog steeds uit als een blok beton.
Een heel klein blokske dan wel. :love:
Disabled
22-03-2007, 17:54
Burn!
iNFERNiS
22-03-2007, 18:13
Infernis, ga jij soms naar een gym in Wetteren?
Vroeger sanitas (wichelen), nu in oordegem sporthal.
edit>
hmm, ik ken wel niets van spieren maar ik ga deze tijden naar Fyzix, een fitnesscentrum aan de rooigemlaan. Het is niet enorm luxueus of indrukwekkend, redelijk standaard enzo maar voldoet aan mijn eisen. Ik heb een 245euro betaald voor een compleet jaar, wel met bepaalde kortingen.
http://www.fyzix-gent.be
Sepulfly
22-03-2007, 19:17
Een heel klein blokske dan wel. :love:
Wacht maar tot gij meer dan mij weegt. Dikzak.
Bon ja, bij mij is het €400 voor een jaar. Sauna en Turks stoombad en al die shit is wel inbegrepen, maar ik haat die dingen dus veel heb ik er niet aan.
groenschoen
23-03-2007, 08:40
hmm, ik ken wel niets van spieren maar ik ga deze tijden naar Fyzix, een fitnesscentrum aan de rooigemlaan. Het is niet enorm luxueus of indrukwekkend, redelijk standaard enzo maar voldoet aan mijn eisen. Ik heb een 245euro betaald voor een compleet jaar, wel met bepaalde kortingen.
http://www.fyzix-gent.be
Wij hadden ook een fyzix bij ons, tot die overgekocht werd door de huidige uitbaters. Daar was de prijs wel maar €170 voor studenten.
sprinkler
24-03-2007, 09:42
Ga eens op je buik op de grond liggen en til je (gestrekte!) ledematen een beetje van de grond zodat je onderrug een weinig bol staat. Hou je armen en benen gestrekt van de grond maar spartel een beetje...niet als een gek maar beweeg armen en benen een 10-15cm op en neer.
Ik kan m'n buikspieren niet op de gewone manier oefenen, ten eerste omdat ik een lichte stressfractuur in mijn onderste ruggewervel heb(en het dus af te raden is die te belasten), en ten tweede omdat er telkens ik een set-up doe, een luide PLOP klinkt van ergens uit mijn bekken.
Dus hoe ik het doe: op rug liggen, bovenbenen loodrecht op de grond, onderbenen evenwijdig met de grond. Dan set-ups doen waarbij mijn onderrug op de grond blijven liggen. Het lastigst is als je in die positie met uw rechterelletuit uw linkerknie tikt en omgekeerd, waarbij er telkens één helft van uw rug bijna volledig op de grond blijft liggen.
Stukken efficiënter dan gewone buikspieroefeningen heb ik gemerkt..
groenschoen
24-03-2007, 09:46
Dat heet gewoon crunches.
sprinkler
24-03-2007, 09:54
Dat is toch niet met j'n benen in de lucht, of wel?
"rode wijn is gezond" dikke crap.. Mij hebben ze nog niet overtuigd.
Misschien in bepaalde situaties, sure, maar wetenschappers die mensen zo goed als aanraden om elke dag een glas wijn te drinken.. Schandalig.
Rode wijn zit vol antioxidanten --> gezond.
Alcohol gaat het dichtslibben van de aders tegen --> gezond.
En een vent met de lichaamsbouw van fanny kan makkelijk een fles wijn per dag verdragen, welliswaar gespreid over een dag.
Dus hoe ik het doe: op rug liggen, bovenbenen loodrecht op de grond, onderbenen evenwijdig met de grond. Dan set-ups doen waarbij mijn onderrug op de grond blijven liggen. Het lastigst is als je in die positie met uw rechterelletuit uw linkerknie tikt en omgekeerd, waarbij er telkens één helft van uw rug bijna volledig op de grond blijft liggen.
Stukken efficiënter dan gewone buikspieroefeningen heb ik gemerkt..
Ik doe dat ook altijd zo, dat is eigenlijk de aangeraden manier om sit-ups te doen omdat je anders idd met je onderrug meetrekt op een manier waarop deze normaal niet zit te werken. Ik krijg soms last in mijn onderrug als ik sit ups op de gekende manier doe, terwijl mijn rug best stevig is.
sprinkler
24-03-2007, 11:45
Rode wijn zit vol antioxidanten --> gezond.
Alcohol gaat het dichtslibben van de aders tegen --> gezond.
En een vent met de lichaamsbouw van fanny kan makkelijk een fles wijn per dag verdragen, welliswaar gespreid over een dag.
Eerste hit op google
B Vitamins. Alcohol depletes supplies of B-complex vitamins, which are essential to basic body processes. Vitamin B deficiencies can harm the heart, liver, and other organs, and cause muscle and nervous tissue damage, anemia, even beriberi (a disease involving nerve degeneration, muscle weakness, and heart problems).
Vitamin A. Carotene (vitamin A) deficiency reduces the body's resistance to disease and impairs vision, particularly the ability of the eyes to adjust to darkness.
Vitamin C. Alcohol also blocks absorption of vitamin C, and can lead to anemia, reduced resistance to disease, and overstimulation of the adrenal gland.
k'bedoel, ik kan nog meer zoeken, maar er is waarschijnlijk toch niemand die het wil horen. Alcohol is goed en meer moeten we niet weten, eh?
BOERteun
24-03-2007, 11:58
"The World Health Organization Technical Committee on Cardiovascular Disease asserted that the relationship between moderate alcohol consumption and reduced death from heart disease could no longer be doubted.[29] Consumption of red wine may be particularly favourable, since red wines contain certain polyphenol antioxidants associated with cardiovascular health."
http://en.wikipedia.org/wiki/Alcohol_consumption_and_health
Ik vertrouw toch iets meer op wikipedia dan op een "I'm feeling lucky" google hit.
Ik heb tegenwoordig nogal snel last van zware benen en spierblessures (verrekkingen, scheurkes). Komt hoogstwaarschijnlijk doordat ik door de week niet train en dan in het weekend 90 minuten alles geef tijdens een voetbalmatch. Hoogtijd om wat te gaan doen dus! Wat is nu het beste? Gewoon wat gaan lopen op de piste of echt gaan fitnessen en wat kracht opdoen in die spieren gecombineerd met wat fietsen/lopen op de band?
groenschoen
24-03-2007, 19:52
Dat is toch niet met j'n benen in de lucht, of wel?
Jawel hoor: http://www.sourceofvitality.com/pages/exercise_images/crunches.gif
Is elke dag sit-ups doen voldoende om een buikje weg te werken ? :)
Want dat begint serieus tegen te steken, mijn broeken spannen te hard :'(
psychodweep
24-03-2007, 21:49
Vrij simpel, ik zit 3 avonden in Kortrijk en 4 in Herzele, en de dichtsbijzijnde fitness hier werkt met abonnementen dus voor die paar avonden is dat snel veel geld.
Ik had ergens gehoord dat zwemmen ook erg afmattend kan zijn?
Tkost ong 60 EUR voor een jaarbonnement fitness in de Lange Munte in Kortrijk.
Als je student bent in kortrijk, dan betalen ze zelfs de helft van uw abonnement terug. Als da geen koopje is...
Ze hebben allerlei gewichten, en ook loopbanden, airwalkapparaten, steppers, etc...
groenschoen
25-03-2007, 11:34
Nope, cardio.
Ok, thanks :)
Dringend nog eens naar de fitness gaan dan (zwembad is er niet meer in de buurt :( )
sprinkler
25-03-2007, 14:18
Jawel hoor: http://www.sourceofvitality.com/pages/exercise_images/crunches.gif
Crap godverdomme, dan denk ik eens dat ik iets origineels bedacht had.
Nu voel ik me juist als die keer dat ik dacht het op-uw-zij-slapen uitgevonden te hebben.
Niks doen is even goed. Sinds paar weken van 85kg naar 79kg gegaan ofzo, zo zonder iets te veranderen aan mijn gewoonten. Tzal een periode geweest zijn.
*edit*
Nu ik erover denk, laatste maanden opvallend minder gezopen dan daarvoor. Slechte lessenrooster om op café te gaan, examens, weekske griep,... Kan dat zoveel schelen?
Tkost ong 60 EUR voor een jaarbonnement fitness in de Lange Munte in Kortrijk.
Als je student bent in kortrijk, dan betalen ze zelfs de helft van uw abonnement terug. Als da geen koopje is...
Ze hebben allerlei gewichten, en ook loopbanden, airwalkapparaten, steppers, etc...
:o
Dat is ongelooflijk weinig ! Mijn lokale fitness vraagt 180 € voor een half jaar en dat is dan geeneens een high tech gym. De andere fitness vraagt ook rond die prijs voor een half jaar, wel veel beter materiaal, maar dat is nog veel geld tegenover € 60 !!
En gewichtsverlies kan zeker te wijten zijn aan het minder drinken. Merk dat zelf ook goed in tegenstelling tot vorig jaar. Vorig jaar was ik wel redelijk "fel" bezig met alcoholverbruik, maar toen ik daarmee stopte, heb ik zonder problemen 5 kg verloren.
TheFluff
26-03-2007, 12:54
ik doe nu ook fitness, maar dat beperkt zich tot 1 keer in de week, eigenlijk veel te weinig. Eerst 10 - 20 minuten fietsen, roeien, ligfietsen, en dan reeksen van 12 bij de krachttoestellen.
'k doe dat bij Passage in gent. prijs weet ik niemer van buiten.
'k zou meer moeten gaan... achja...
Altijd eerst kracht, dan pas cardio. Nu ben je 10-20 minuten bezig en tegen dat je effectief aan "vetverbranding" toekomt ga je krachttraining doen :/
Disabled
26-03-2007, 13:13
Listen to the man.
En blijf van die zogenaamde "krachttoestellen" weg. King of the Curlmachine moet je niet worden. :p
wel eerst deftig opwarmen voor ge aan kracht begint...10minuutjes roeien vind ik ideaal. zijn de rug, schouder, been en armspieren lekker warm
wel eerst deftig opwarmen voor ge aan kracht begint...10minuutjes roeien vind ik ideaal. zijn de rug, schouder, been en armspieren lekker warmDat is dan ook wel waar. Maar als je bvb met de fiets naar de fitness gaat zou dat al in orde moeten zijn, niet?
jot
zie gewoon dat ge niet begint te sleuren aan gewichten zonder dat er al een paar pareltjes zweet van uw lijf rollen
Ben nu terug mijn benen aan het trainen. Was vééééééél te lang geleden en dat heb ik ook goed gemerkt. Nuja, voelt wel goed om de benen terug te trainen en ga er zeker en vast terug meer aandacht aan schenken.
Listen to the man.
En blijf van die zogenaamde "krachttoestellen" weg. King of the Curlmachine moet je niet worden. :p
Bwa, ze hebben hun plaats imo. Vroeger zei ik dat ook altijd en bleef ik altijd bij de compounds, maar na een jaar bleven mijn armen nogal heel erg achter:)
Curlmachine here I come:p
TheFluff
26-03-2007, 17:00
ok dus eerst roeien als opwarming, en dan kracht en dan nog wat fietsen/whatever?
Opwarmen => kracht => cardio
Jack Carver
26-03-2007, 18:13
Ok ik ben nu lang slungelig me een buikje. Wat is nu het beste dat ik kan doen om tegen de zomer
1.) een stevige basisconditie te hebbe,
2.) een "kas" te hebben zoals dat heet, liefst me sixpack eronder.
Is fitness de enige efficiente manier, of kan je al ver komen met gewoon wat pompen/sit-ups en wa jogggen?
Ahja, er gespierd uitzien is trouwens belangrijker den echt sterk zijn.
groenschoen
26-03-2007, 18:34
Fag.
Voor de rest: met dagelijks buikspieren te trainen(meer dan alleen situps) borstspieren(meer dan alleen pompen) en echt te lopen(wat sneller dan joggen als een oud wijf) kom je al wel een eindje.
Maar het zal wel lang duren, en uiteraard de juiste voeding vereisen.
Bwa, ze hebben hun plaats imo. Vroeger zei ik dat ook altijd en bleef ik altijd bij de compounds, maar na een jaar bleven mijn armen nogal heel erg achter:)
Curlmachine here I come:p
Denk dat Disabled bedoelt dat je beter af bent met losse gewichten ;-) allé, het is alleszins toch zo, die curlmachine is echt slecht imho. Gewoon een dumbell pakken..
ah ... Free weights zijn uiteraard beter, zoveel mogelijk zonder machines proberen te trainen:) Curlmachine hangt af van merk tot merk denk ik, vroeger hadden we een die erg slecht was, nu een goeie:)
Favoriete bicepsoefening is nog altijd barbell curl. Van close-grip chins zien ze ook af.
Ok ik ben nu lang slungelig me een buikje. Wat is nu het beste dat ik kan doen om tegen de zomer
1.) een stevige basisconditie te hebbe,
2.) een "kas" te hebben zoals dat heet, liefst me sixpack eronder.
Is fitness de enige efficiente manier, of kan je al ver komen met gewoon wat pompen/sit-ups en wa jogggen?
Die sixpack kan je alleen bereiken door gewicht te verliezen. Komt alleen tevoorschijn als je een zeer laag vet percentage hebt. Gaan lopen dus met een fatsoenlijk dieet. Die "kas" zult ge niet krijgen door enkel wat te lopen en situps te doen.
Jack Carver
26-03-2007, 19:51
ja maar wat dan wel te doen?
Spiermassa krijg je het snelste bij door idd naar de fitness te gaan en een fatsoenlijk programma te volgen (zijn er al enkele gepost). Best een maand of 3 mee beginnen voor de zomer zodat je tegen die tijd toch wat gepresteerd hebt (als dat je doel is tenminste).
Het goede dieet waar iedereen over spreekt. Waaruit bestaat dat? :love:
bicky burgers en melk. veel melk.
iNFERNiS
26-03-2007, 23:08
Het goede dieet waar iedereen over spreekt. Waaruit bestaat dat? :love:
Komt erop neer van 5-6 maaltijden verspreid over de dag te eten. Dus ongeveer om de 2 uur iets eten. Voor bij te komen en veel spieren te kweken moet je goed doorfretten.
In een 'clean bulk' speel je zo weinig mogelijk vetten binnen, geeft veel spiermassa & weinig vet als resultaat. Kip, rijst, steak met weinig vet, magere melk, kaas, fruit, ... en al wat gezond is. Is goed voor mensen die een trager metabolisme hebben.
Een 'big bulk' is zowat hetzelfde dan hierboven, maar dan met wat meer vetten, niet zo strict. Nog altijd geen fastfood tho.
En in een 'dirty bulk' fret je alles wat je maar kan, fast food included. Nadeel is wel dat je ook veel vet bijkweekt, maar is goed voor mensen met een snel metabolisme. Nothng cardio can't solve.
Last but not least, protein, het goedje waar je spieren van kweekt. MINSTENS 1 gram per kilo volgens uw lichaamsgewicht. Dus als je 70kg weegt, minstens 70 gram per dag aan protein binnenspelen. Shakes zijn daar heel goed voor (whey), bij een goede whey krijg je per serve all snel 30gr protein binnen.
Niet teveel laten vangen aan supplementen tho. Weight gainer helpt, maar is niet nodig, en vooral dure bedoening. Enige waar je moet naar omkijken is whey en creatine (spierversterker), de rest zijn meer gimmicks of speciaal bedoeld voor pure bodybuilders. Multi-vitaminen mag altijd natuurlijk. Nuja, goed dieet is 50% van het werk. Zonder dit mag je nog zoveel gaan liften als je wil, veel spieren zul je niet kweken.
Voor af te vallen geld hetzelfde. Uithonger is voor niks goed, maakt dingen alleen maar erger. Eens uw reserves op zijn gaat uw lichaam aan uw spieren beginnen fretten om daar zijn energie uit te halen, wil je echt wel vermijden als het de bedoeling is om spieren te kweken.
5-6 maaltijden per dag (gezonden eten natuurlijk, weinig vetten), veel protein, en intensieve cardio.
Geef eens een voorbeeld van hoe een doorsnee dag er dan uitziet voor jou qua eten?
groenschoen
26-03-2007, 23:54
In een 'clean bulk' speel je zo weinig mogelijk vetten binnen, geeft veel spiermassa & weinig vet als resultaat. Kip, rijst, steak met weinig vet, magere melk, kaas, fruit, ... en al wat gezond is.
Mijn ding, hoewel er uiteraard plaats is voor uitzonderingen. Vooral grijs brood, rijst, kip, kalkoen, eieren, tonijn & fruit.
TheFluff
27-03-2007, 00:11
Het is toch grappig, hoe bij gewichtheffen er precies van die "dikke papzakken" aantreden, maar wel meer dan 120 kilo opheffen, terwijl op bodybuild wedstrijden, er imposante mannen passeren die wss nog geen zak patatten opgehoffen krijgen :p
sprinkler
27-03-2007, 00:12
Waarom rijst en geen patat?
iNFERNiS
27-03-2007, 01:26
Het is toch grappig, hoe bij gewichtheffen er precies van die "dikke papzakken" aantreden, maar wel meer dan 120 kilo opheffen, terwijl op bodybuild wedstrijden, er imposante mannen passeren die wss nog geen zak patatten opgehoffen krijgen :p
Ronnie coleman leg pressed 1 Ton voor 8 reps, rarent. Zijn custom made 250lbs (~113kg) DUMBELLS zijn ook nie voor de show.
Geef eens een voorbeeld van hoe een doorsnee dag er dan uitziet voor jou qua eten?
Ik eet maar 2x per dag ofzo neem whey & creatine, zo'n bulk regime volg ik nog niet, maar ga er soon wel aan beginnen. Ondanks het crapdieet toch 10kg bij in ~5 maand, en ver niks ervan is vet. Met een goed regime zou ik ondertussen dubbel zoveel gegained hebben.
Aangezien ik bij lopen vrij hard last krijg van mijn knietjes zal ik iets anders goed moeten zoeken qua cardio. Wat is aan te raden? Zwemmen? Touwtje springen?
Verder niemand een goeie webpage ofzo waar je zowat basic "home fitness" uitgelegd kan krijgen? Dus gewoon met max 2 dumbells als uitrusting =)
zwemmen is zowat de gezondste sport die je kan doen. Je gewrichten worden gespaard, elke spiergroep krijgt een workout en door het relatief koude water verbrand je veel meer vet/suiker dan je zou denken. Doe een paar baantjes aan een rustig tempo...dan een sprintje van 50mtr, dan weer rustig zwemmen, dan weer een sprintje, etc etc
en je wordt er nog proper van ook
Aangezien ik bij lopen vrij hard last krijg van mijn knietjes zal ik iets anders goed moeten zoeken qua cardio. Wat is aan te raden? Zwemmen? Touwtje springen?
Verder niemand een goeie webpage ofzo waar je zowat basic "home fitness" uitgelegd kan krijgen? Dus gewoon met max 2 dumbells als uitrusting =)
Het is geen basic home fitness en ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hier ga je wel oefeningen vinden die zonder uitrusting mogelijk zijn.
klik (http://www.dragondoor.com/articler/mode3/229/)
Wie wil er nu geen 'Olympic body' :-)
Schoolslag of crawl?
maakt ni echt uit...spiergroepen zijn grotendeels hetzelfde. afwisselen kan nooit geen kwaad natuurlijk
Ik eet maar 2x per dag ofzo neem whey & creatine...Welk merk gebruik jij voor uw (whey) shakes ? Ik gebruikte vroeger Amino Gainer van Performance, maar die smaak (chocolade) was niet echt denderend te noemen.
edit : en wat met natuurlijke producten als bron van proteïnen, i.p.v. shakes ?
2x eten maar wel uw geld verdoen aan whey en creatine ...
iNFERNiS
04-04-2007, 03:22
Welk merk gebruik jij voor uw (whey) shakes ? Ik gebruikte vroeger Amino Gainer van Performance, maar die smaak (chocolade) was niet echt denderend te noemen.
edit : en wat met natuurlijke producten als bron van proteïnen, i.p.v. shakes ?
ON whey gold standard, vanilla, smaakt niet echt denderend. (met een banaan erbij en in melk word het wel een lekkere milkshake tho).
Het zijn supplementen voor iets, natuurlijk moet je ook protein uit natuurlijk eten halen, whey is een gemakkelijke en snelle manier om uw dagelijkse hoeveelheid protein binnen te hebben.
2x eten maar wel uw geld verdoen aan whey en creatine ...
Verdoen zou ik het zeker niet noemen, want ondanks mijn kakdieet ben ik toch bijna 10kg bijgekomen, en bijna geen hol daarvan is vet. Met een goed dieet was ik nu waarschijnlijk wel het dubbele ervan aangekomen, ben mij daar volledig van bewust.
Aangezien ik weinig eet is de pure protein zeker welkom. En tja, creatine, training verloopt er wat vlotter mee, maar het is geen noodzaak.
Farnsworth
05-04-2007, 16:18
Ik ben nu al een maand in de weer met dumbbells om weer op gewicht te komen na zwaar te zijn afgevallen. Mijn armen zijn merkelijk sterker en breder geworden. Tijd om de rest aan te pakken.
Wat is de efficiëntste manier om zonder allerlei fitnessapparaten sterkere schouders en stevigere borstspieren te kweken?
Kan je toch ook perfect met dumbells trainen. Gewoon wat oefeningen zoeken op internet, ben momenteel wat bezig met blokken :)
Ik ben nu al een maand in de weer met dumbbells om weer op gewicht te komen na zwaar te zijn afgevallen. Mijn armen zijn merkelijk sterker en breder geworden. Tijd om de rest aan te pakken.
Wat is de efficiëntste manier om zonder allerlei fitnessapparaten sterkere schouders en stevigere borstspieren te kweken?
Die fitnessapparaten zul je voor niets nodig hebben zolang je genoeg gewichten hebt om aan je dumbbells te hangen, en je een bankje hebt die je aan 1 kant hoger kan zetten, en dan kan je hier (http://www.exrx.net/Lists/WtMale.html) de juiste oefeningen vinden.
Farnsworth
08-04-2007, 18:35
-nexus- heeft me ondertussen via pm op weg gezet.
Een handige site met oefeningen per spiergroep: http://users.telenet.be/mantichora/powertraining/oefeningen.htm
Mijn ouders gebruiken die Whey als dieet. Ik vraag mij af of dat wel zo gezond is eerlijk gezegd. Enkel 's avonds eten die vast voedsel, voor de rest eten die 2 keer per dag shakes. Nu, afvallen doen ze wel, maar ik vraag mij af of dat wel zo gezond is.
Disabled
13-04-2007, 10:48
Logisch gezien niet, hé. Je krijgt alleen proteïnen binnen en voor de rest niets.
groenschoen
13-04-2007, 11:02
Mijn ouders gebruiken die Whey als dieet. Ik vraag mij af of dat wel zo gezond is eerlijk gezegd. Enkel 's avonds eten die vast voedsel, voor de rest eten die 2 keer per dag shakes. Nu, afvallen doen ze wel, maar ik vraag mij af of dat wel zo gezond is.
Nope, dat is zowat het Atkins dieet, koolhydraten ontwijken.
Eens ze terug beginnen eten gaan ze zo rap bijkomen...
Wat drink je eigenlijk best tijdens/na sport? Gewoon water of iets zoals Gatorade ofzo?
Disabled
14-04-2007, 19:37
Bij gaat er meestal een shake in na het fitnessen, of gewoon water en wat druivensuiker.
een bicky burger en een snuifje coke.
groenschoen
14-04-2007, 20:41
Wat drink je eigenlijk best tijdens/na sport? Gewoon water of iets zoals Gatorade ofzo?
Tijdens water of iets met snelle snuikers maar normaal is dat niet nodig. Erna drink ik van die yoghurt flesjes zo.. best lekker.
-Tarantula-
16-04-2007, 22:45
hier beke info over waarom na of tijdens sporten drinken en wat te drinken (http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=3628)
Tips om de vetmassa in de bovenbenen af te slanken?
Tips om de vetmassa in de bovenbenen af te slanken?
afstandslopen aan lage hartslag of zwemmen
afstandslopen aan lage hartslagWaar kan ik hierover meer info vinden, of kunt ge hier zelf eventueel wat meer over vertellen?
Offtopic: Ge werkt op een helpdesk en woont in Leuven. Is die helpdesk toevallig IPG?
Zal sebiet nog eens opzoeken, maar ik geloof dat de berekening als volgt gaat:
Je hartslag tijdens het lopen moet tussen de (50% en 85% liggen van (220 - leeftijd - hartslag in rust))+hartslag in rust. Voor iemand van 20 met een hartslag in rust van 60 moet je dus een hartslag aanhouden tussen 130 en 179. Benedengrens is geen probleem, maar best niet boven die bovengrens gaan. Dan verplaatst de training zich naar de zone van anaerobisch trainen, dan leer je beter omgaan met melkzuur in je spieren, waardoor je een beter uithoudingsvermogen krijgt voor korte tijd. Daar verbrand je geen vet mee, aangezien dat gebeurt na een goed halfuur trainen. En dat hou je niet vol op 90% van je maximum.
Zal sebiet nog eens opzoeken, maar ik geloof dat de berekening als volgt gaat:
Je hartslag tijdens het lopen moet tussen de (50% en 85% liggen van (220 - leeftijd - hartslag in rust))+hartslag in rust. Voor iemand van 20 met een hartslag in rust van 60 moet je dus een hartslag aanhouden tussen 130 en 179. Benedengrens is geen probleem, maar best niet boven die bovengrens gaan. Dan verplaatst de training zich naar de zone van anaerobisch trainen, dan leer je beter omgaan met melkzuur in je spieren, waardoor je een beter uithoudingsvermogen krijgt voor korte tijd. Daar verbrand je geen vet mee, aangezien dat gebeurt na een goed halfuur trainen. En dat hou je niet vol op 90% van je maximum.
Jup, dat is het zowat, maar die bovengrens is al redelijk hoog. reken maar tussen 130 en 165. In het begin zal je hartslag zeker hoger liggen (indien je conditie niet zo goed is) maar je zal die gestaag zien dalen voor de zelfde inspanning doorheen de tijd.
benedengrens heeft wel belang hoor. Er is zoiets als de optimale hartslag bij duurtraining..in die zone moet je bpm blijven wil je het maximum rendement halen.
Die optimale hartslag is voor iedereen anders en kan je uit een formule halen, maar dat is erg onbetrouwbaar (beetje zoals bmi...veels te algemeen). beter dat je die laat bepalen door iemand die weet waar hij mee bezig is.
Tussen 50% en 75% dus dan. Ik twijfelde nog, en heb er dan maar 85% van gemaakt.
Zeluesus
20-04-2007, 11:28
Gegroet allen
Ik had gewoon wat advies nodig of wat tips. Ik ben namelijk 25 jaar oud, 1m76 en weeg 57 kilo. Ik heb een vetmassa van 4.2% en watermassa van meer dan 77%.
Ik ben dus redelijk mager, tenger.
Graag zou ik gewoon wat meer wegen, en aangezien eten niets doet met mijn lichaam (ik eet al meer dan tien jaar elke dag 4 grote zakken chips buiten de drie maaltijden, vooral 's avonds voor slapen gaan).
EN dus zou ik misschien wat meer spieren moeten hebben om alzo het gewicht te verhogen. Vooral mijn torso mag getraind worden. Mijn knieën heb ik als ik 16 was overbelast (volleyball) en dus ga ik geen beentrainingen meer doen.
Ik ben ook al 16 jaar trompetist en dus zijn er al vele buikspieren aanwezig al mag dat gerust meer worden, vooral onderste buikspieren, die heb ik nodig voor lead playing in Big Band.
Moest er niet veel aan te doen zijn, no problem, ben altijd al weggeblazen geweest door anderen op kracht, en dus heb ik me toegespits op woorden, die zijn vaak krachtiger dan spieren.
Geen probleem moest niemand reageren, de wereld is wat ze is.
groenschoen
20-04-2007, 11:53
Chips zijn kruiden met koolhydraten, daar ga je niet van bijkomen tenzij je ofwel heel lui bent, ofwel een laag metabolisme hebt (wat bij u niet het geval zal zijn denk ik).
Trainen + deftig eten en je komt wel bij.
Neem toch ongeveer per kilogram lichaamsgewicht, 2 gram eiwitten per dag. In uw geval dus 114gram. (dat staat gelijk aan 16 eieren, maar varieer natuurlijk) Eet vooral qua vlees kip/kalkoen & tonijn, maar wat eieren mogen ook wel. Trek je niets aan van het hele "eieren zijn slecht voor uw cholesterol" dat is een mythe.
1 ei: 7gr eiwitten
100gr kip/kalkoen: 20gr eiwitten
100gr tonijn: 30gr eiwitten
Combineer dit met de nodige hoeveelheid koolhydraten(broos, rijst,...). Met uw huidig vetprecentage moet ge niet echt kijken of zaken te vettig zijn of niet.
Voor de rest, optimaal gezien zou je elke 48 uur je spieren moeten trainen, maar als het eenvoudiger is om een maandag/woensdag/vrijdag systeempje te gebruiken is dat ook goed. Qua oefeningen maakt het niet uit welke, begin rustig en zorg dat je ze perfect uitvoert. Wel altijd 48 uur tussen zodat uw spieren kunnen herstellen.
Ik raad u toch aan uw benen te trainen, niet alle oefeningen belasten de knieën maar gespierd worden met magere benen is geen zicht.
Zeluesus
20-04-2007, 12:15
Magere benen heb ik niet echt, er zijn redelijk wat kuitspieren, niet die van wielrenner en ook niet die van voetballer, eerder naar gewichtheffer toe... hoe ik eraan kom weet ik ook niet echt, het zijn blokken spieren als ik ze opspan. Aangezien ik tussen de2 en 4% vet heb kan dat ook niet anders.
Voor de rest eet ik vrij normaal. Ik maak zelf mijn brood, en de warme maaltijden worden altijd gemaakt uit verse producten. Voorts eet ik echt wel veel. Ook koeken tussendoor.
Veel zuivelproducten gebruik ik echter niet, ben allergisch aan kaas (wss psychologisch).
Vlees eet ik voldoende, denk dat ik wel zo'n 200 a 300 gram per dag ervan eet.
Daarbij is elke dag rijst, pasta of aardappelen. Rijst eet ik dan zeker zo'n 100 gram van ofzo. Is moeilijk te zeggen, ik weeg mijn bord nooit.
Ik ben apotheker dus ben me bewust van hoe alles kan ingrijpen op een lichaam.
Toch had ik misschien wat meer duiding gewild in welke soort oefeningen die geschikt zijn. Moet ik sporten gaan (lopen, zwemmen, badminton), moet ik soort van aerobics doen (billy's bootcamp dvd toestanden), of moet ik met gewichten trainen (heb vannalle soorten gewichten gekocht ooit, en die liggen nu stof te verzamelen).
Vooral het torso zodat ik binnenkort meer dan met vertrouwen een leven en de verzorging ervan kan dragen. En later dan meerdere levens. (Lees baby's en kinderen leterlijk dragen zonder problemen).
Ik heb dus veel meer aan intrinsieke kracht dan de schoonheid. Ik hoef geen blokjes buikspieren te hebben als ik ermee super lead trompet kan spelen. Ik hoef geen ballen van spieren als ik weet dat ik gerust iets aankan.
Alleen zoals ik al zei ben ik apotheker en dus lange uren, getrouwd, muzikant, en dus weinig tijd om echt super focussed te zijn erop. Het zullen leuke oefeningen moeten zijn en motiverend.
als't puur voor kracht is en het moet plezant blijven raad ik je een fitness bal (http://www.eigenkracht.nl/links/producten/swissball) aan. Kost niets en is leuk om op te oefenen.
Met zo'n ding train je je kernkracht mee bij elke oefening die je doet. Ook je evenwicht en coördinatie gaan erop vooruit.
wat oefeningen (http://www.jumpusa.com/swissexercises2.html)
Normaal gezien word je van zo'n oefeningen niet zwaarder, maar jij hebt wel érg weinig vet dus er zal wel wat bijkomen.
Op het gebied van eten ziet dat er goed uit. een uitgebalanceerd en gevarieerd dieet...meer moet dat niet zijn. ik zou wel stoppen met die zakken chips...dat is voor niets goed en gezond is het al zeker niet
als je echt zwaarder wilt worden zal je serieus moeten gaan powertrainen, maar me dunkt dat dat niet echt je ding is
Hmm, je moet er wat zwaar ondervoed uitzien. Ik ben 24j, 1m76 en 79 kg :-) Als je gewicht wil bijkomen dan ga je toch je benen moeten trainen. Mits je rustig begint en de goede techniek aanleert (eerst een paar begeleidingslessen, in een goede fitness is dit geen probleem) is er geen enkel gevaar voor de knieën maar aangezien je beenspieren de grootste spieren zijn in je lichaam kan je daar veel op winnen.
@Wannes: ik denk niet dat hij veel gaat moeten trainen om wat gewicht bij te krijgen, hij weegt wel extreem weinig.
4% vet is erg weinig he..niet moeilijk dat hij zo weinig weegt..dat is amper 2kg vet
ik ben 1.84m met 6% vet en ik weeg 73kg... dat is 10cm groter, 2kg meer vet en amper 15kg meer in totaal... ik ben wel slank, maar mager kan je me niet noemen
afgaande op wat hij vertelt zou het geen kwaad kunnen om er een kilo of 3-4 bij te doen, maar meer is niet echt nodig.
Als hij 57kg zou wegen met 8%+ vet is het een ander verhaal..
Vooral het torso zodat ik binnenkort meer dan met vertrouwen een leven en de verzorging ervan kan dragen. En later dan meerdere levens. (Lees baby's en kinderen leterlijk dragen zonder problemen).
Ik heb dus veel meer aan intrinsieke kracht dan de schoonheid. Ik hoef geen blokjes buikspieren te hebben als ik ermee super lead trompet kan spelen. Ik hoef geen ballen van spieren als ik weet dat ik gerust iets aankan.
Alleen zoals ik al zei ben ik apotheker en dus lange uren, getrouwd, muzikant, en dus weinig tijd om echt super focussed te zijn erop. Het zullen leuke oefeningen moeten zijn en motiverend.
Wel wat wil je eigenlijk concreet? Afgaande van je post lijkt het me dat je het beu bent om (te) mager te zijn en je spieren moeten vooral hun nut bewijzen. In dat geval lijkt het me niet nodig (en je zal ook te weinig tijd hebben) om quasi dagelijks naar de gym te gaan.
Wannes zijn fitnessbal tip is zeker goed maar ik zou dan ook nog een keertje of twee gaan zwemmen als het mogelijk is.
Zeluesus
20-04-2007, 15:14
Zo extreem weinig is dat niet, ik heb broers die er nog magerder aan toe zijn, kleiner ook maar in vergelijking wss magerder.
Ik ben zo al jaren, zelfs jaren waarin ik aan sport deed in regelmatige basis (4 a 5 maal de week anderhalf uur).
Ik speel in zo'n 6 orkesten de week en trompet spelen gaat op dit niveau waar ik nu zit eerder toe naar topsport dan echt liefhebberij. Met zelfs veel bier periodes en late uren en veel frieten en durums, niks.
Ik verbrand blijkbaar snel.
Ik heb wel een job waar je van de 38u per week wel 35uur rechtstaat en dus niet zit.
Zo extreem weinig is dat niet, ik heb broers die er nog magerder aan toe zijn, kleiner ook maar in vergelijking wss magerder.
Ik ben zo al jaren, zelfs jaren waarin ik aan sport deed in regelmatige basis (4 a 5 maal de week anderhalf uur).
Ik speel in zo'n 6 orkesten de week en trompet spelen gaat op dit niveau waar ik nu zit eerder toe naar topsport dan echt liefhebberij. Met zelfs veel bier periodes en late uren en veel frieten en durums, niks.
Ik verbrand blijkbaar snel.
Ik heb wel een job waar je van de 38u per week wel 35uur rechtstaat en dus niet zit.
Je kan perfect aan je lichaam werken zonder daar veel tijd in te steken, zoals met die fitnessbal of oefeningen thuis doen. Wil je echter meer resulaten zal je ergens een keuze moeten maken in je tijdsindeling. Als een beter lichaam zijn nut zal hebben voor je muziek lijkt me dit al voldoende motivatie, nietwaar.
Zeluesus
20-04-2007, 15:59
Inderdaad, het is niet voor niets dat de meeste top trompetisten hun conditie onderhouden door bv te lopen. En het beoefenen van yoga en ademhalingsoefeningen om meer via hun core te spelen. Met het hele lichaam spelen.
Dus een fitnessball en zwemmen, en zo zou ik er beter moeten van worden. Een poging waard. Merci
Kweetni, als ge bij wilt komen gaat fitnessen toch het beste zijn. Ik ben ongeveer 1.86m en ik woog vroeger 62 kg. Na enkele maanden fitness en vreten als een beest woog ik ongeveer 72kg. Ik ging toen trouwens maar 3x (vaak zelfs maar 2x) in de week trainen en voeding was uiteindelijk toch niet optimaal, maar het is dus perfect mogelijk.
iNFERNiS
26-04-2007, 20:45
Inderdaad, het is niet voor niets dat de meeste top trompetisten hun conditie onderhouden door bv te lopen. En het beoefenen van yoga en ademhalingsoefeningen om meer via hun core te spelen. Met het hele lichaam spelen.
Dus een fitnessball en zwemmen, en zo zou ik er beter moeten van worden. Een poging waard. Merci
fitnessballen zijn geen hol waard voor wat jij wil, meer dan toning haal je er niet uit. Is goed voor wijven die een nuttcracker ass willen kweken, dan nog, er zijn veel betere alternatieven dan die gimmick bal.
Als je wilt bij komen moet je zwaar liften, niet meer niet minder. Veel compound oefeningen. Kijk hier eens naar
http://forum.shrimprefuge.be/showpost.php?p=51215&postcount=120
Meeste van die oefeningen zijn ook ideaal voor core strenght.
jeroeneke
19-06-2008, 15:50
hallo allemaal ik ben een touwtrekker ik trek bijde powerrangers
ik zou graag wat tips krijgen over het trainen van je armspieren vooral biceps en triceps :)
Centurio
19-06-2008, 16:05
Spannende shit (http://www.youtube.com/watch?v=2d65sAxQGh4&feature=related), dat wel.
Met armspieren alleen denk ik ook niet dat ge er geraakt.
Touwtrekker...lijkt me best dat je je training gaat concentreren op je benen.
jeroeneke
19-06-2008, 16:58
da bedoel ik ni
ik heb 8 jaar voetbal gedaan mij beenspieren zijn perfect maar men armen niet zo
pls wat tips:)
What Metal said, en train je rug ook hard. Dan komen de armen vanzelf.
jeroeneke
19-06-2008, 17:02
oke bedankt wat zou ik zoal kunne doen voor me rug...
train je met sit ups ook je rugspieren?
PsychoScout
19-06-2008, 17:54
ik wil langere vingers... hoe doe je dat?
Serieus...zowat élke fitness heeft wel een boek liggen met wat oefeningen per spiergroep. Anyway...
Biceps (http://www.bodybuilding.com/fun/exercises.php?MainMuscle=Biceps)
Schouders (http://www.bodybuilding.com/fun/exercises.php?MainMuscle=Shoulders)
Triceps (http://www.bodybuilding.com/fun/exercises.php?MainMuscle=Triceps)
Bovenrug (http://www.bodybuilding.com/fun/exercises.php?MainMuscle=Lats)
Onderrug (http://www.bodybuilding.com/fun/exercises.php?MainMuscle=Lower+Back)
Sjees.
Ohja, kan goed zijn dat uw benen redelijk goed getraind zijn door het voetballen (hoewel je dan op zn minst wel zou moeten weten wat je traint met sit-ups..), maar voor zoiets als touwtrekken zie ik je benen bijlange niet sterk genoeg zijn. Lijkt me dat hier vooral explosieve, brute kracht belangrijk is en dat is toch wel een verschil met voetbal waar je op conditie en uithouding traint.
jeroeneke
20-06-2008, 13:06
bedankt voor oefeningen.
maar touwtrekken is zwaar voor je conditie.!
probeer maar eens een kwartier met een touw aan een boom te hangen 20 cm van de grond je zal het wel voele
en dan nog is trekke...
ik ga lopen enzo maar toch bedankt voor oefeningen.
p.s. sit ups is voor buikspiere denk ek
PsychoScout
20-06-2008, 13:12
dit is stiekem een grappig topic :)
Mensen die Jeroen heten zijn cool.
Mensen die Jeroen heten zijn cool.
Jeroen Marijnissen en dan noem ik er nog maar ene. (als ge hem kent)
Haja.
Eigenlijk is er maar ene coole Jeroen.
Zijnde ik.
Haja.
Zijnde ik.
En de Willy! Die is cool op een rare manier :-)
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de Willy geen Jeroen is. Ik zie niet echt in waarom je een Jeroen Willy zou noemen.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de Willy geen Jeroen is. Ik zie niet echt in waarom je een Jeroen Willy zou noemen.
Jeroen Willemijns. Ook wel gekend als Willy, Billy of den Bill. Heel logisch ammel.
Hij heet wel Jeroen. Jeroen Willemijns.
Maak de link zelf maar :)
Wordt overigens ook geregeld 'den bil' genoemd.
Soms ook Billy heb ik gehoord.
o-sideboy
20-06-2008, 15:28
handige site
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html
Ik ga iedere week minstens 1maal zwemmen, iedere dag 5min. op hometrainer + 35 keer pompen en ik probeer veel + gezond te eten. Hoop zo ook wat spiertjes bij te kweken ?
Volgens mij hoogstens een verbeterde conditie, alhoewel 5minuten op hometrainer is echt niets.(wat gebeurt er met uw hartslag in die 5minuten?)
En 1 maal gaan zwemmen valt te zien wat ge doet natuurlijk, 1x per week is aan de lage kant.
Nja ben geen kenner ofzo en iets doen is altijd beter dan niets doen natuurlijk!
Volgens mij hoogstens een verbeterde conditie, alhoewel 5minuten op hometrainer is echt niets.(wat gebeurt er met uw hartslag in die 5minuten?)
En 1 maal gaan zwemmen valt te zien wat ge doet natuurlijk, 1x per week is aan de lage kant.
Nja ben geen kenner ofzo en iets doen is altijd beter dan niets doen natuurlijk!
5min. op hometrainer lijkt me wel iets als er deftige rem op staat, ik ben in elk geval behoorlijk bezweet.
Bij het zwemmen is dat 5 keer 14 lengtes van 25m =1750m (telkens 10min. zwemmen, 5min. rust)
In elk geval beter als niets.
Als je zegt een pak spieren zijn kwijtgespeeld is dat ook maar kwatch. Je spieren zakken wat weg maar verdwijnen niet. Ik heb ook een langen tijd niets meer van sport getrokken en je merkt dat wel dat die kracht verdwijnt maar die spieren blijven daar, ze zijn enkel niet meer zo goed benutbaar. Eenvoudige krachtoefeningen zorgen ervoor dat dat weefsel terug 100% gebruikt kan worden. Vlinderbenches, benchpressing, pompen, situps,... Als het is voor de grieten te iponeren is een bloot bovenlijf de way to go. Een ietwat imposante thorax is vlot haalbaar. Als het vet verdwijnt boven de spieren is dat meteen zichtbaar. Zelf trek ik 56 kilo op 1m70 mee. En dat werkt.
Ik lag vorig jaar enkele maanden in ziekenhuis, kon nadien niet meer op mijn benen staan. Zijn dat dan geen "kwijtgespeelde" spieren?
Freddie Wasbak
20-06-2008, 19:24
Ik ga iedere week minstens 1maal zwemmen, iedere dag 5min. op hometrainer + 35 keer pompen en ik probeer veel + gezond te eten. Hoop zo ook wat spiertjes bij te kweken ?
Klinkt als een goed begin.
Vooral dat pompen is een goede krachtoefening.
Tip= doe het in beurten van 10x pompen per keer met daartussen rust. Aan een stuk door 35 keer pompen werkt vooral uitputtend en in mijn geval demotiverend.
Ik ga elke week zo'n 3 tot 4 keer zwemmen (waterpolo), ik ga 1x lopen, en in de examens doe ik dagelijks 10 tot 80 keer pompen. Dat lijkt alles samen misschien veel, maar het rendeert wel, na enkele maanden voel je je véél beter in je vel. Het voelt zoveel gezonder aan dan niet sporten.
De zwaarste inspanning is vooral het beginnen. Eenmaal je enkele weken bezig bent kost het maar weinig moeite meer. Je concentratievermogen tijdens de blok is ook veel hoger.
Freddie Wasbak
20-06-2008, 19:28
Ik lag vorig jaar enkele maanden in ziekenhuis, kon nadien niet meer op mijn benen staan. Zijn dat dan geen "kwijtgespeelde" spieren?
Ja. Spieren sterven af (correcte term: atrofieëren) als je ze écht niet gebruikt, zoals wel eens durft voorkomen na een operatie. Kinesitherapie to the rescue.
PsychoScout
21-06-2008, 20:11
ey, ik wil nog altijd langere vingers, vooral links, thanks
Lijkt me dat hier vooral explosieve, brute kracht belangrijk is en dat is toch wel een verschil met voetbal waar je op conditie en uithouding traint.
Lol, een voetballer zonder explosiviteit en kracht is nie veel waard, Metal :x
*edit: trek es aan uw vingers... Da helpt fo'sho!
Zeg mij eens, vrienden, werkt zo een eiwitdrankje eigenlijk? Wetwel, zoiets dat je bij de fitness kan kopen. Een nogal dikke kékémel. Haalt dat iets uit? Anders ga ik wel beginnen met die bucht te drinken.
Ik ga twee maal per week wat gewichten sjouwen, en er is resultaat maar dat zal nooit veel meer worden want ik ben van nature nogal mager.
En ik heb niet veel zin dagelijks kipfilet met hopen te eten :)
Lol, een voetballer zonder explosiviteit en kracht is nie veel waard, Metal :x
*edit: trek es aan uw vingers... Da helpt fo'sho!
Voetbalmatch: 90 minuten,
Touwtrekwedstrijdje.... wat...1 minuut ?
Ik zeg niet dat een voetballer niet explosief moet zijn, maar op een ander niveau. Let wel, ik bedoel hier op jan met de pet die eens een andere sport wil uitproberen, niet over de prof voetballer.
Wat doe je tegen stijve spieren? Afwachten, stretchen, ... ? :-)
tegen dat ze stijf zijn is't te laat.
stretchen voor en na de sport helpt.
als ge écht zware shit hebt gedaan helpt ijs ook..maar dat is meer voor na triathlons ofzo
Zeg mij eens, vrienden, werkt zo een eiwitdrankje eigenlijk? Wetwel, zoiets dat je bij de fitness kan kopen. Een nogal dikke kékémel. Haalt dat iets uit? Anders ga ik wel beginnen met die bucht te drinken.
Ik ga twee maal per week wat gewichten sjouwen, en er is resultaat maar dat zal nooit veel meer worden want ik ben van nature nogal mager.
En ik heb niet veel zin dagelijks kipfilet met hopen te eten :)
Quoted for nog geen antwoord :)
Wil gewoon weten of iemand daar ervaring mee heeft en of dat macheert. That'll be all.
Ik heb gelezen dat ge uw eiwitten best een tijdje voor de inspanning opneemt en niet erna.
Maar doen die shakes effectief iets, of is dat gewoon nutteloze geldklopperij?
PsychoScout
23-06-2008, 15:35
Wat doe je tegen stijve spieren? Afwachten, stretchen, ... ? :-)
stretchen als ze nog warm zijn
of als t kwaad al geschied is: warm bad en dan stretchen
Ik heb gelezen dat ge uw eiwitten best een tijdje voor de inspanning opneemt en niet erna.
het is het beste dat ge erna uw eiwitten inneemt.
Best een uurtje na de training en vlak na de training goed wat water drinken en een glaske appelsap voor de suikers.
Maar het is beste is dat ge eiwitten neemt tussen door. Dus morgens een glas (30gr ofzo) en smiddags één en voor het slapen één.
Best dat je ook creatine neemt in combinatie met die eiwitten, maar van die basis supplementen alleen ga je geen spieren krijgen.
Je moet natuurlijk fantsoenlijk trainen en op u voeding letten want anders heeft het niet veel nut.
Die eiwitdrankjes marcheren zeker, maar dan moet je tegen de smaak kunnen. Ik hield ze niet binnen, maar mss heeft dat met iets anders te maken.
Bovendien zijn ze nogal duur.
Maar het is beste is dat ge eiwitten neemt tussen door. Dus morgens een glas (30gr ofzo) en smiddags één en voor het slapen één.Dat bedoelde ik eigenlijk ook met "voor het trainen": gespreid over heel de dag.
Freddie Wasbak
23-06-2008, 21:47
Wat doe je tegen stijve spieren? Afwachten, stretchen, ... ? :-)Afwachten, eens gaan zwemmen kan deugd doen.
De stijfheid eruit stretchen lukt niet echt.
Van dien tijgerbalsem helpt wel wat.
Ma tijgerbalsem zelf is nog wa te zacht, ge hebt zo een variant, naam wel vergeten maar tis een gele stick mee een rode dop :)
Brandt veel harder dan tijgerbalsem. Goed voor vermoeide/overbelaste/stijve spieren.
edit : Schieten mij namen te binnen, a la reflex spray dus. Maar beter :)
Haja.
Zijnde ik.
Kuch:-)
Kuch:-)
Ook u bent een jeroen? proficiat!
What can i get you? :D
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.