View Full Version : Carré Willebroek
Bon, morgenavond is het daar feestje van mijn werk en nieuwsgierig als we zijn, zakken we eens af. VIP-room en gratis drinken sla ik niet af. Nu is mijn vraag, wat is de dress code daar eigenlijk? Gaan ze mij tegenhouden als ik in een gewone jeans met hemd en pull ga?
edit>
Ja ik kan op de site kijken, maar de omschrijving daar is zodanig vaag, dat ik het even wil vragen aan mensen die er al geweest zijn.
Normaliter is dat hemd, maar ik heb nog nooit mensen zien wegsturen, inclusief ikzelf.
Langs de andere kant, met een hemdje kan je natuurlijk nooit iets fout doen.
Het is de jeans broek waar ik mij wat zorgen over maak :). Er zitten geen scheuren in ofzo, of hij is niet afgedragen. Nuja, als ze mij terugsturen, so be it. 'k ga er niet om wenen :).
Nah, is geen probleem. Er zijn natuurlijk wel betere plaatsen dan Carré om te feesten. :-)
zorg er gewoon voor dat je deftige (lees : geen sportschoenen) aan hebt :)
Wat genre van muziek is dat daar eigenlijk? Geen idee waarom, maar ik verwacht mij zo aan de standaard studenten-boereleute.
Hangt er vanaf zie DJ is op dat feestje natuurlijk
Enkel nog maar in Carré geweest met men vorige werkgever
VIPbar = free booze en een kaastafel bij ons
En na een paar liter pils hebde gene last meer van de muziek en stade zonder gène beneden op nen box te shaken.
Ben geen discotheek mens, en kan dus niet vergelijken. Meen dat het vroeger gewoon de "commerciele" dans/discotheekmuziek was.
Ik moet daarna nog rijden, dus die liters pils ga ik wel zo laten :).
Tegenwoordig is dress code in discotheken heel casual. Zolang het een propere jeans is, deftige schoenen (alles behalve schoenen waarmee je zou gaan sporten) is het ok. Tshirts kunnen zeker, zolang het beetje degelijke/trendy zijn, geen C&A zever. Voor de zekerheid kan je altijd een hemd aandoen :) En please, geen saai hemd met vierkantjes, beetje stijl mag.
Tegenwoordig is dress code in discotheken heel casual. Zolang het een propere jeans is, deftige schoenen (alles behalve schoenen waarmee je zou gaan sporten) is het ok.
En in The Oh? ;-) Gisteren reportage gezien ver jumpers. Eentje daarvan claimde dat hij dit voor de rest van zijn leven ging doen. Hij leek het te menen. Bijzonder komisch hoe die mannen hun 'moves' serieus voorbereiden om dan te tonen op de dansvloer eens het geperfectioneerd is. Zelfs hun kledij en schoenen is uitgekozen om de zaak zo vlot mogelijk te laten verlopen.
Plotseling krijg ik terug respect voor breakdancers.
Daar kom ik dus niet :)
Een beetje trendy kledij aandoen in een discotheek mag wel vind ik. En daarmee bedoel ik niet dat het dure kleren moeten zijn. Ik zie nogal veel mensen met een vreselijk saai doordeweeks hemd rondlopen, gekocht in een plastiekske per 2. Ga bvb eens naar Zara: goedkope en enkele trendy hemden.
Zoals ik zei, T-shirts kunnen, maar zorg dat je er het lijf voor hebt. Vooral geen losse tshirts maar licht aanspannend en als je een biertonnetje hebt -> hemd!
En in The Oh? ;-) Gisteren reportage gezien ver jumpers. Eentje daarvan claimde dat hij dit voor de rest van zijn leven ging doen. Hij leek het te menen. Bijzonder komisch hoe die mannen hun 'moves' serieus voorbereiden om dan te tonen op de dansvloer eens het geperfectioneerd is. Zelfs hun kledij en schoenen is uitgekozen om de zaak zo vlot mogelijk te laten verlopen.
Plotseling krijg ik terug respect voor breakdancers.
Crap! dat wou ik ook zien!.. staat die aflevering ergens online?
Als je naar een discotheek gaat moet je gewoon iets aan doen dat lekker zit zodat je gemakkelijk kunt dansen. Al dat gedoe over trendy kledij en hemden voor biertonnen is dikke zever. Alleen homo's zijn daar zo mee bezig.
Wel oppassen voor de vechtersbazen van Willebroek.
Wel oppassen voor de vechtersbazen van Willebroek.
De Carré ligt niet aan de Blokken, he. Ik heb nog nooit iemand horen vertellen over vechtpartijen daar.
Als je naar een discotheek gaat moet je gewoon iets aan doen dat lekker zit zodat je gemakkelijk kunt dansen. Al dat gedoe over trendy kledij en hemden voor biertonnen is dikke zever. Alleen homo's zijn daar zo mee bezig.
Kom, je gaat ook niet in hawaiihemd naar een begrafenis.
In veel discotheken word je geweigerd als je er margi uitziet.
DarthJabbaBoulet
20-04-2007, 12:36
Zoals ik zei, T-shirts kunnen, maar zorg dat je er het lijf voor hebt. Vooral geen losse tshirts maar licht aanspannend en als je een biertonnetje hebt -> hemd!
En als je een jood bent een 6 puntige ster op je hemd. :teeth:
Bon, voor mijn part mogen dikkere mensen tshirts dragen, #care, moeten ze ook niet zagen dat de aandacht van de dames verslapt omdat er vanalles hangt te flabberen tijdens het dansen.
DarthJabbaBoulet
20-04-2007, 12:48
ging me daar niet om hoor.
Ging me om de dress codes zelf. Ben niet een discotheekganger hier wegens die reden. In budapest wel enkele keren door kameraden meegesleurd. In combat boots , combat pants, metal tshirt van obsure groepjes werd ik heel vriendelijk door de buitenwippers binnengelaten en op het einde van de nacht een goede nacht gewenst terwijl ze de deur voor me open hielden. Met vrouwen gepraat die hier in Belgie wegens die kleding enkel hautein zouden kijken.
Mentaliteits probleem imho hier in belgie als je namelijk
Een beetje trendy kledij aandoen in een discotheek moet wel vind ik. bedoelt zoals het merendeel van disco crowd ipv
Een beetje trendy kledij aandoen in een discotheek mag wel vind ik.
Edit : ma soit niks aan te doen. just my 2 cents.
Wow, ben ik even blij dat ik in een land woon waar ze mensen in vieze mettlervodden grotendeels niet binnen laten.
DarthJabbaBoulet
20-04-2007, 14:10
niet genoeg geld uitgegeven aan de merknaam ?
Peephole
20-04-2007, 14:20
Bon, morgenavond is het daar feestje van mijn werk en nieuwsgierig als we zijn, zakken we eens af. VIP-room en gratis drinken sla ik niet af. Nu is mijn vraag, wat is de dress code daar eigenlijk? Gaan ze mij tegenhouden als ik in een gewone jeans met hemd en pull ga?
edit>
Ja ik kan op de site kijken, maar de omschrijving daar is zodanig vaag, dat ik het even wil vragen aan mensen die er al geweest zijn.
Ik zou me zo marginaal mogelijk kleden en hopen dat ik word weggestuurd.
De Carré zeg.
DarthJabbaBoulet
20-04-2007, 14:29
Wat muziek draaien ze daar trouwens ?
Ik zou me zo marginaal mogelijk kleden en hopen dat ik word weggestuurd.
De Carré zeg.
Boeien kerel. Het is gratis, weetwel :). En dan heb ik het daar ook eens gezien, weet ik tenminste waar ik over spreek als ik het afbreek :p.
Komkom, gaat echt niet over hoe duur uw kledij is, moet gewoon degelijk zijn. Je gaat niet werken in zwembroek, je gaat niet met vodden naar een discotheek, zo simpel is het. Combat shoes zijn niet alleen lelijk, maar is ook niet verantwoord voor de veiligheid.
Heb zelfs 'Pretty people' parties geweten, geen lelijke mensen toegelaten :)
Decadent, onnozel? Tuurlijk. Maar ga er gewoon niet heen als het u niet aanstaat.
Discriminatie? Nee, Le Cabaret in Brussel is tegenwoordig belachelijk duur (10 eur voor frisdrank), kan je het niet betalen? Pech, ga ergens anders. Imo niets mis mee.
DarthJabbaBoulet
20-04-2007, 14:55
mja het zal wel eigen aan de subcultuur zijn. Ik zie ook nooit iemand met zogenaamde deftige kleertjes op een metal festival of optreden gezien. Hoewel ze vast en zeker worden toegelaten. Jammer van dat snobbisme in de discotheken.
Daarbuiten heb ik wel andere muziek leren apprecieren. Volgens kenners 'Progressive house & Minimal house' wat het ook wilt zeggen. Maar ben echt niet van zin om merkkleertjes te kopen om binnen te mogen in zaken waar deze muziek gedraaid wordt.
Edit : Lol de ironie is dat deze kerel in zijn metal vodden het wel zou kunnen betalen en eigenlijk voor ene keer geen probleem zou hebben om dat ook te betalen. (ga wel gene frisdrank drinken, geeft dan maar sterke drank). Decadent geen probleem doe da ook eens graag :).
Maar ben echt niet van zin om merkkleertjes te kopen om binnen te mogen in zaken waar deze muziek gedraaid wordt.Wie heeft er hier iets over merkkledij gezegd?
Inderdaad, ik zie niet in waarom gewone 'trendy' kledij meer zou kosten dan metalkledij. Bij mij weten zijn 'bottinen' niet goedkoop, officiele merchandise tshirts zeker ook niet. Op een metalfeestje is de kledij ook heel specifiek, in een discotheek draag je casual/deftige kledij. Ik zie echt het verschil niet.
Er is wel een verschil tussen u mooi kleden en u kleden gelijk een jeannet. Juiste kleren voor juiste lichaam en je ziet er onmiddellijk veel beter uit. Geen idee wat daar mis mee zou zijn.
DarthJabbaBoulet
20-04-2007, 16:50
ah mja dan ben ik mis. Ik heb geen idee wat nu precies toelaatbaar is in zulke zaken en wat niet. Geld is blijkbaar niet de bepalende factor.
Mijn idee van casual (en dus ook mijn werkkleren) : Zwarte jeans, donker sport-tshirt (merk interesseert me niet maar het moet van da speciaal stof zijn, geen katoen.) Ik verwijder altijd de etiketjes anders kon ik zien wat het is. Tis allesins synthetisch gedoe. Zit lekker en momenteel hoge dikke schoenen, zwarte leren.
De kleding op metal events is inderdaad specifiek maar ik betwijfel of de toegang onzegd wordt indien je niet in die kleren verschijnt. Af en toe heb ik mijn werkkleren nog aan als ik naar zo zaken ga dus ...
Edit : dat ik in metaltenue om het zo te zeggen niet binnenmag dat begrijp ik nog wel. Maar dat je zo geen tshirt mag dragen en precies dat type schoenen vind ik toch wat overdreven.
Dat was dus 1 keer en nooit meer. Het begon eigenlijk al bij aankomst. Ik kwam binnen en die kerel aan de deur heeft mij 5x van kop tot teen bekeken en ik zag gewoon de twijfel in zijn ogen of hij mij zou binnenlaten. Toen had ik echt al zin om mijn kar te keren, maar anders had ik al die km's voor niets gereden dus toch maar binnengegaan. Kameraad van mij mocht de VIP niet binnen, omdat hij een t-shirt met lange mouwen aanhad.
Enfin, wat mij enorm stoorde, was het feit dat er alleen maar een dresscode voor mannen bestaat. Vrouwen mogen gelijk welke vodden aandoen, die mogen direct binnen, maar als mannen ook maar iets aanhebben dat niet naar hun zin is mogen ze terug naar huis. Muziek op zich viel wel mee, maar altijd weer die schijt RNB
Carré is een rnbsnobkot (n)
Lijkkist
21-04-2007, 11:07
Kom, je gaat ook niet in hawaiihemd naar een begrafenis.
In veel discotheken word je geweigerd als je er margi uitziet.
ben in carré binnen gegaan volledig zwart met een metalt-shirt aan, enkel en alleen voor de gratis champagne die we er kregen, daarna weggegaan.
Net als in Fuse, ze deden er ook niet moeilijk met mn t-shirts ^^
op metalconcerten zie je soms van dat oud volk dat totaal niets met metal te maken heeft, was wel een optreden van apocalyptica. Het waren echt 'normale' mensen. Voor mij stond er zelfs een domme waal die een knalgele sweater aanhad.
Dat was dus 1 keer en nooit meer. Het begon eigenlijk al bij aankomst. Ik kwam binnen en die kerel aan de deur heeft mij 5x van kop tot teen bekeken en ik zag gewoon de twijfel in zijn ogen of hij mij zou binnenlaten. Toen had ik echt al zin om mijn kar te keren, maar anders had ik al die km's voor niets gereden dus toch maar binnengegaan. Kameraad van mij mocht de VIP niet binnen, omdat hij een t-shirt met lange mouwen aanhad.Dan heb je eigenlijk pech gehad, want normaal steekt dat allemaal zo nauw niet, zolang je er maar niet als een schooier uitziet. Dresscode is vaak niet meer dan een excuus voor zo'n kerel om je te weigeren als je muil hem niet aanstaat. Die mannen zijn meestal niet zo heel erg geschoold. :-)
Unzip Attack
21-04-2007, 11:49
ik haat mensen die moeten oordelen over 'wat de standaard is' en 'wat gedragen MOET worden'.
persoonlijk loop ik er nogal deftig bij, maar ik ga echt niet beginnen kakken op mensen die iets willen dragen dat ik bijvoorbeeld niet zou dragen. dat is een eigen keuze. als die afwijkt van de standaard, is dat hun eigen keuze.
mode is niet meer of niet minder dan enkele homo's die zeggen hoe het moet, ik zie niet in waarom iedereen daaraan moet toegeven en daarom dat mooi moet opvolgen.
meisjes dragen wat ze willen. een doorschijnend rokje dat een kilometer boven de knie zit + walgelijke string, no problem. smerige hoerekleding, no problem. ineens is het pietje van zo'n debiele buitenwipper dan gekrompen en durft men er niks op zeggen... nog maar eens bewijs dat de homocultuur al volledig is doorgedrongen tot het hetero plebs, mannen die elkaar keuren en afkeuren... ZUCHT.
ik haat mensen die moeten oordelen over 'wat de standaard is' en 'wat gedragen MOET worden'.
Vrouwen en homo's?
Ey nix tegen strings he. :(
Verder: Carré zal je mij hoogstwaarschijnlijk nooit zien binnengaan. Al die RnB. Huiveringen krijg ik er van. 't Zelfde met The Oh natuurlijk.
persoonlijk loop ik er nogal deftig bij, maar ik ga echt niet beginnen kakken op mensen die iets willen dragen dat ik bijvoorbeeld niet zou dragen. dat is een eigen keuze. als die afwijkt van de standaard, is dat hun eigen keuze.
mode is niet meer of niet minder dan enkele homo's die zeggen hoe het moet, ik zie niet in waarom iedereen daaraan moet toegeven en daarom dat mooi moet opvolgen.
meisjes dragen wat ze willen. een doorschijnend rokje dat een kilometer boven de knie zit + walgelijke string, no problem. smerige hoerekleding, no problem. ineens is het pietje van zo'n debiele buitenwipper dan gekrompen en durft men er niks op zeggen... nog maar eens bewijs dat de homocultuur al volledig is doorgedrongen tot het hetero plebs, mannen die elkaar keuren en afkeuren... ZUCHT.
Dat is dan weer uw bekrompen, kortzichtige en foute perceptie.
Er is niemand die u verplicht of opdraagt iets te dragen. Het punt is gewoon dat je er beter uitziet met de juiste kledij, kapsel enz. Hoe je het draait of keert, in de sociale omgang zijn looks belangrijk. Iemand die er slecht uitziet heeft nu eenmaal verminderde kansen bij een sollicitatie. Uiterlijk is altijd het eerste wat mensen zien en dan mag je nu nog gaan politiek correct wezen van hier tot in Tokio dat het innerlijk telt, maar in de praktijk is het nu eenmaal quasi nooit zo. Iemand die er als een schooier uitziet heeft veel minder kans aan de praat te raken met een meisje/jongen.
En tja, buitenwippers zijn nu eenmaal vaak machtsgeile mannekes, laat die mensen gewoon doen, nooit last mee. Blijkbaar kom je nog niet lang buiten, want buitenwippers die u van boven tot onder bezien dat is voor zover ik weet altijd zo geweest, het is hun job. Vroeger was het zelfs erger, toen de wet op die portiersfooien er nog niet was. Als je niets of te weinig fooi gaf durfden ze u eens omkeren...
En ik zou zeker uw bakkes houden over een homocultuur waar je geen fluit vanaf weet, aangezien je het vies en abnormaal vindt, denk ik niet dat je weet wat voor cultuur dat is. Uw angst voor alles wat met homo's en niet-stoere mannelijkheid te maken heeft is op zijn minst verontrustend. Ga eens naar een homofuif en kijk eens rond, misschien dat je uw debiele vooroordelen eens kwijtraakt. Want jaja, daar zitten mensen die trendy en modieus gekleed zijn, mensen met metal look, alternatieve look enz enz.
En ik geef toe, er wordt wat afgekeurd soms, maar doen hetero's dat ook niet als meisjes passeren? En wie is dan het zieligst, diegene die wat keuren of diegene die er zich voor opwinden en aangevallen door voelen?
Lijkkist
21-04-2007, 14:56
niets leuker als met een paar kameraden een terrasje doen en het voorbijkuierend vrouwvolk te keuren :love:
DarthJabbaBoulet
21-04-2007, 15:41
Er is niemand die u verplicht of opdraagt iets te dragen. Het punt is gewoon dat je er beter uitziet met de juiste kledij, kapsel enz. Hoe je het draait of keert, in de sociale omgang zijn looks belangrijk. Iemand die er slecht uitziet heeft nu eenmaal verminderde kansen bij een sollicitatie. Uiterlijk is altijd het eerste wat mensen zien en dan mag je nu nog gaan politiek correct wezen van hier tot in Tokio dat het innerlijk telt, maar in de praktijk is het nu eenmaal quasi nooit zo. Iemand die er als een schooier uitziet heeft veel minder kans aan de praat te raken met een meisje/jongen.
Buiten het rode zinnetje moet ik je helemaal gelijk geven. Bij mijn solicitatie ben ik ook netjes uitgeborsteld komen opdagen. Hetgeen nu allang niet meer zo is omdat ze verdomme goed weten wat ze aan mij hebben op het werk. Onvervangbaar neen, maar ze gaan toch lang mogen zoeken naar iemand + dik jaar opleiden op zijn minst.
Maar dit terzijde. Niemand heeft mij verplicht om bij mijn solicitatie dit te doen. Had ik het niet gedaan had ik inderdaad minder kans gehad maar ik had NOG ALTIJD wel dat solicitatie gesprek gehad.
Als ik me niet kleed naar de goesting van die buitenwippers, uitbaters of whatever kom ik NIET binnen. Tot zover het feit dat niemand mij verplicht iets te doen.
Ik weet wat jij hiermee bedoelt, maar dit slaat ook op de verplichte kledij om iets te mogen gaan drinken. Je moet grenzen stellen. Dat ze niemand met kapotte jeans , afgewassen Tshirt van Morbid Angel, legerbottinnen binnenlaten. Mee akkoord. Maar dat je precies dat type schoenen moet aandoen, dat type jeans, Tshirt. Dat gaat imho te ver. Ook bekrompen, kortzichtig en fout ? DAMN RIGHT
Edit
En tja, buitenwippers zijn nu eenmaal vaak machtsgeile mannekes, laat die mensen gewoon doen, nooit last mee. Blijkbaar kom je nog niet lang buiten, want buitenwippers die u van boven tot onder bezien dat is voor zover ik weet altijd zo geweest, het is hun job. Vroeger was het zelfs erger, toen de wet op die portiersfooien er nog niet was. Als je niets of te weinig fooi gaf durfden ze u eens omkeren...
Ik zal niet aannemen dat je het verdedigt, maar dit roept weer om een vergelijking. Vroeger was het ook de job van de SS om ...
Keurt dat het goed ?
Soms kan je niet anders dan 'de norm' dragen om ergens binnen te komen waar een bepaalde subcultuur zich nest. Het is nu dat wij als mens ons bewust gaan groeperen en ons uiterlijk daarvoor aanpassen. Nuja, ergens normaal hé. Ge gaat ook niet met Puta Madre en andere wilé-toestanden naar een metalfeestje.
Maar dat je precies dat type schoenen moet aandoen, dat type jeans, Tshirt. Dat gaat imho te ver. Ook bekrompen, kortzichtig en fout ? DAMN RIGHT
Edit
Ik zal niet aannemen dat je het verdedigt, maar dit roept weer om een vergelijking. Vroeger was het ook de job van de SS om ...
Keurt dat het goed ?
Ik heb nog geen enkele discotheek geweten waar je verplicht bent een bepaald merk of type aan te doen van schoenen of andere kledij. Zou natuurlijk te ver gaan, maar zo is het niet. En ik verdedig die portiers niet, verre van, mijn punt is: laat die maar wat stoer wezen, gewoon vriendelijk goeieavond zeggen en nooit problemen.
In ieder geval, kledijvoorschriften is net als tafelmanieren. Wil je daar niets mee te maken hebben, voor mijn part mag iemand in zijn eigen huis dagen naakt rondlopen en boertig eten. Maar niet op restaurant.
DarthJabbaBoulet
21-04-2007, 19:58
Ik heb heel bewust het woord merk niet gebruikt maar type. Dus mijn vraag. Een standaard jeans (blauw of zwart geen merk), leren schoenen (geen sportsloffen uit de shoebox bv ook weer geen merk) en een tshirt uit de c&a, E5 mode of god weet wat bijvoorbeeld.
Voldoende om binnen te komen ja of nee? Indien ja zwijg ik. Indien twijfel (portiertjes mogen beslissen) of nee blijf ik bij mijn standpunt.
Boertig eten is een ding. Weten waarvoor precies de 3e vork van rechts langs u bord dient is iets anders. Nu weet ik ook wel dat je ze in volgorde van buiten naar binnen moet gebruiken (dacht ik) maar je snapt mijn punt wel. Ik eis niet dat ik in metal vodden binnenmag. Dat was gewoon om aan te geven hoe de mentaliteit in budapest was (zeg ook weer niet alle zaken in budapest maar gewoon mijn ervaring). Maar indien hier gewone kleren niet genoeg zijn omdat ze blijkbaar niet de laatste trend of merk volgen dan is het gewoon belachelijk.
Ik heb heel bewust het woord merk niet gebruikt maar type. Dus mijn vraag. Een standaard jeans (blauw of zwart geen merk), leren schoenen (geen sportsloffen uit de shoebox bv ook weer geen merk) en een tshirt uit de c&a, E5 mode of god weet wat bijvoorbeeld.
Natuurlijk mag je zo binnen in elke gewone discotheek.
Het enige wat natuurlijk niet mag zijn tshirts/truitjes van voetbalploegen e.d. maar dat vind ik niet meer dan logisch, dat is puur veiligheid.
Heb nog maar 1 keer een hoop lesbo's geweigerd gezien, maar die zagen er ongelofelijk boertig uit, hadden serieus wat op en waren enorm luid. Een andere uitzondering kan een tijdelijke dresscode zijn, staat dan meestal op site of flyers: bvb white party, dan moet je niet met een zwarte tshirt afkomen.
http://www.wijfzonderlijf.be/users/Bal/images/thumbs/dikkendwerg.jpg
DarthJabbaBoulet
21-04-2007, 20:11
Tegenwoordig is dress code in discotheken heel casual. Zolang het een propere jeans is, deftige schoenen (alles behalve schoenen waarmee je zou gaan sporten) is het ok. Tshirts kunnen zeker, zolang het beetje degelijke/trendy zijn, geen C&A zever. Voor de zekerheid kan je altijd een hemd aandoen :) En please, geen saai hemd met vierkantjes, beetje stijl mag.
hmmm confused
Hypemerken ala Bikkembergs, Von Dutch enz. waar het merk in koeien van letters opstaat is zelfs belachelijk. Daar wordt meer naar gewezen en gelachen dan met mensen met gewone kledij.
Ik heb ook kleren uit Dot van RG bvb. Het moet zeker geen duur merk zijn om mooi te zijn. Het is wel een feit dat je een veel grotere kans hebt op mooie kleren als je een duurder merkt neemt (Energie, Diesel, G-star,...) maar in H&M kan je ook een mooie tshirt vinden. Kans is wel groot dat er nog 2 mensen met dezelfde rondlopen :)
Het is trouwens ook een feit dat de iets duurdere kledij wel degelijk van betere kwaliteit is. H&M tshirts mag ik vaak weggooien na 5 keer wassen wegens teveel gekrompen, terwijl ik G-star witte tshirts heb die al 30 keer zijn gewassen en nog steeds goed zitten. Ok, ze kosten 20 eur per stuk voor een gewone witte tshirt, maar zijn hun geld waard als H&M of C&A dingen van 8 of 10 eur sneller verslijten.
@DarthJabbaBoulet: dat was mijn persoonlijke mening, je gaat met een C&A tshirt niet geweigerd worden door portiers. Ik vind persoonlijk dat om uit te gaan er niets mis is met een beetje degelijkere kledij buiten te komen. Hoeft zeker niet duur te zijn als je want rondkijkt of shopt tijdens de solden. En zoals ik zei, het zou goed kunnen dat er een paar mooie dingen in de C&A liggen, maar kans is redelijk klein.
DarthJabbaBoulet
21-04-2007, 20:31
Ah ok. Tja ieder zijn mening natuurlijk wat stijl is. Mijn karakter zet zich meestal af tegen de algemene opinie op zo zaken.
Enkele jaren terug hoorde ik enkele opmerkingen zo half achter mijne rug maar met de bedoeling dat ik het hoorde over mijn metal vodden in de GB door zo een troepje 18jarige grieten. Rarara wie enkele weken later blijkbaar stage kwam doen bij den deze ^^. Opeens een paar strepen meer de mouwen waar het telt :p. Zulke momenten daar geniet ik van.
Dit terzijde, mensen dragen wat ze willen imho. Ik ga eerder af op de persoon in de kleren dan de kleren.
Tuurlijk, ik geef toe dat ik wel eens durf te bitchen op mensen hun kleren, maar dat is nooit over het merk (behalve van die Emporio Armani dingen waar het merk in koeien van letters opstaat), enkel over hoe ongelofelijk slecht iets staat enz. (een dik gat in een witte broek bvb)
En wees gerust, dat wil dan niet zeggen dat ik bvb niet wil spreken met die persoon :)
DarthJabbaBoulet
21-04-2007, 20:47
Omgekeerd dan wel weer. Op die manier is mijn mening over die persoon rap gevormd.
In de aard van oppervlakkig, geen andere interesses dan kleren, als dat hetgene is waardoor jij je beter voelt wel dan voel ik me een heel pak beter dan ...
Kleren zijn misschien een ding, maar niet het enige bepalende wat een eerste indruk vormt. Hetgeen ik dus direct met dat stagiairke gedaan hebt en ik heb ze laten afzien om haar puntjes te verdienen. Hetgeen ik niet gedaan zou hebben als het GB voorval er niet geweest was.
Nu ik vergelijk je niet met dat wicht. Maar soms zegt een blik al een heel pak meer dan dat die wichten achter mijne rug bezig waren in de GB. Kleren kun je veranderen waardoor ook de mening daarover rap veranderd, maar indrukken dat duurt wat langer.
Hangt ook van de situatie af.
Als ik iemand voor een sollicitatie voor mij kreeg, dan vind ik een verzorgd voorkomen een must, aangezien het toont dat die persoon moeite doet een goede indruk te maken.
In het uitgaansleven ligt dat natuurlijk anders, maar mijn mening blijft dat je nooit een goede indruk hebt van een persoon tot je die goed kent, paar keer mee hebt gepraat enz. Ik sta nogal onverschillig tov mensen die ik niet ken, wat ik zeg over vreemden kan in mijn opinie onmogelijk 'hard' zijn, aangezien je niemand kan de grond inboren zonder die te kennen. Een lawaaierige discotheek of fuif is dan ook de slechtste plaats om mensen te leren kennen. Op ALP bvb waren er genoeg mensen met vreselijke kledij, maar dat hield mij totaal niet tegen om er tegen te praten :)
Met andere woorden, ik kan makkelijk commentaar geven over iemands uiterlijk op een fuif, maar moest ik die persoon zien in meer rustige omstandigheden zou niets mij tegenhouden er sociaal mee te doen.
Mensen zeggen zo vaak op feestje: 'die is knap, die is lelijk' enz. Vind ik dan erger dan op kledij vitten, aangezien je aan je uiterlijk zelf weinig kan veranderen.
Crap! dat wou ik ook zien!.. staat die aflevering ergens online?
http://www.youtube.com/watch?v=goABMgKHQLc
U goed kleden voor de juiste gelegenheid is verre van een obsessie. Wees gerust, ik durf buitenkomen zonder gel en haar langs alle kanten. Lelijke kleren aandoen duurt even lang dan mooie kleren.
Ik snap het probleem niet.
Als je naar een discotheek gaat met buitenwipper doe je toch gewoon iets relatief verzorgds aan, zonder te hoeven overdrijven. Hemdje, geen sportschoenen/versleten schoenen, uw haar een beetje verzorgen en je geraakt overal binnen.
http://www.youtube.com/watch?v=goABMgKHQLc
ROFL
Het was weer te verwachten. Een reportage in Hoboken en ze filmen in het lokale jeugdhuis :)
*ontopic*
Buitenwippers zijn een pak overrated, allemaal zo lomp als een achterdeur, en dan valt er nog te discussiëren over mensen zonder deftige opleiding die oordelen over de 'geschiktheid' van andere mensen.
Om nog maar van de overtredingen op zowat alle vlakken te zwijgen. Hoeveel pv's lopen die firma's op per dag denk je? Een grote maffia, al een geluk kom ik zelden of nooit in zo'n discotheek.
Unzip Attack
23-04-2007, 20:56
Er is niemand die u verplicht of opdraagt iets te dragen. Het punt is gewoon dat je er beter uitziet met de juiste kledij, kapsel enz.
euhm bij mij weten kom je er niet in met sportschoenen. Toen ik vroeger (op mn 16/17de ofzo) eens wegging kon ik de helft van de 'snob'-danscafés niet eens binnen omdat ik oftewel (zwarte) Adidas schoenen aanhad oftewel een pull met een kap aan had. Nu moet jij mij eens zeggen wat daar niet bekrompen aan is ? dat mensen andere mensen plezier niet gunnen, puur omdat hun kledingstijl niet strookt met die van hen. persoonlijk vind ik een man met roze hemdjes er NIET beter uitzien. Ga jij als homo dan bepalen dat DAT de manier is waarop ik er beter uitzie ?
Hoe je het draait of keert, in de sociale omgang zijn looks belangrijk. Iemand die er slecht uitziet heeft nu eenmaal verminderde kansen bij een sollicitatie. Uiterlijk is altijd het eerste wat mensen zien en dan mag je nu nog gaan politiek correct wezen van hier tot in Tokio dat het innerlijk telt, maar in de praktijk is het nu eenmaal quasi nooit zo. Iemand die er als een schooier uitziet heeft veel minder kans aan de praat te raken met een meisje/jongen.
definieer eens 'looks' ? omdat nu de mode is dat je jezelf optut als een halve vrouw, je nageltjes vijlt en je haartjes in de plooi moeten liggen, daarom moet iedereen dan maar volgen ? de bekrompene is volgens mij degene die andere mensen moet wijzen op hun 'looks' die niet stroken met hun idee. niet de omgekeerde wereld vriend...
tegenwoordig zijn het machsgeile vrouwen, geen mannen, die keuren niet op kleding gaande van kop tot teen...
En ik zou zeker uw bakkes houden over een homocultuur waar je geen fluit vanaf weet, aangezien je het vies en abnormaal vindt, denk ik niet dat je weet wat voor cultuur dat is. Uw angst voor alles wat met homo's en niet-stoere mannelijkheid te maken heeft is op zijn minst verontrustend.
Ik heb niks tegen homo's, zeer zeker niet (wat je mss wel zou willen horen, vermits een minderheidsgroep zijn in onze huidige maatschappij geweldig is). Ik heb WEL iets tegen het feit dat homocultuur moet bepalen hoe heterocultuur eruit moet zien. Mij boeit het allemaal geen flikker dat homo's zich willen optutten, mooie kleding willen dragen of elkaar in de aars stabben, het boeit me ECHT niet. Wel vind ik het bedroevenswaardig dat heel het beeld van een heteroman verstoord is/wordt, dat nu ineens homo's moeten bepalen wat de goede 'looks' van een heteroman moeten zijn. *je bevestigt dit enkel nog maar eens in deze topic*
Ga eens naar een homofuif en kijk eens rond, misschien dat je uw debiele vooroordelen eens kwijtraakt. Want jaja, daar zitten mensen die trendy en modieus gekleed zijn, mensen met metal look, alternatieve look enz enz.
zeg ik ergens dat er geen alternatieve homo's bestaan? bekrompen perceptie...
En ik geef toe, er wordt wat afgekeurd soms, maar doen hetero's dat ook niet als meisjes passeren? En wie is dan het zieligst, diegene die wat keuren of diegene die er zich voor opwinden en aangevallen door voelen?
persoonlijk vind ik degene het zieligste die moeten zeggen wat 'kan' en wat niet 'kan'. degene die anderen het plezier moeten ontnemen omdat ze gewoon kleding dragen die niet bij hun idee van 'looks' past. die vind ik het zieligste. niet degenen die in zichzelf keuren en er andere mensen niet mee lastig vallen.
ik heb misschien debiele vooroordelen die niet stroken met de werkelijkheid omtrent de hele homocultuur, maar ik val er ten minste geen mensen mee lastig. ik zal niet degene zijn die op de eerste rij zal zitten om iemand uit te lachen voor homo.
trouwens ik vind het zeer erg dat je mensen die 'de looks' niet hebben, vergelijkt met mensen die 'geen tafelmanieren hebben'. Moest ik met zo'n domme conclusies omtrent homo's afkomen, zou je het in keulen horen donderen...
Jack Carver
23-04-2007, 21:09
Wat valt onder definitie sportschoenen? Draag wel vaak schoene Lacoste/Coq Sportif, meestal wel niet wit. Is dat ok of moeten het echt lere, "bureauschoenen" zijn?
Unzip Attack
23-04-2007, 21:11
En zoals ik zei, het zou goed kunnen dat er een paar mooie dingen in de C&A liggen, maar kans is redelijk klein.
ik hoop dat jij ooit in Afrika terecht komt. en dan nog eens deze uitleg doet tegen kinderen daar. over hoe weinig moois er bestaat in de C&A en over hoe 'duurder' hoe meer kans op mooie kleding. sjeus probeer eens verder te kijken dan kleding alleen... mijn eerste indruk bestaat niet uit kleding, die bestaat uit hoe mensen proberen over te komen. ik heb respect voor mensen die eigenlijk niet ongelooflijk veel smaak hebben en er helemaal niet zo geweldig uitzien, maar toch proberen en vriendelijk zijn. ik heb veel meer respect voor mensen die mss helemaal niet weten waarrond 'looks' (of hoe jij het wil zien) draaien maar ten minste wel iets interessant uitkomt. echt probeer eens verder te kijken dan een stukje stof plz.
of zoals stevaert het zou zeggen 'tis maar een sjalleke' omtrent de hoofddoeken kwestie...
Ik heb enkel gezegd dat je je moet kleden naargelang de situatie. Dat is een vorm van beleefdheid. Op een begrafenis daag je niet op in bermuda, op een trouwfeest doe je minstens een deftig hemd aan, voor een sollicitatie kleed je je ook op en laat je je niet zien met een vettig wild kapsel.
Dat zijn nu eenmaal 'regeltjes' die niet door homo's zijn opgesteld maar gewoon door de maatschappij, net als tafelmanieren, algemene beleefdheid enz. Als een discotheek nu eenmaal een publiek wil dat er verzorgd uitziet, dan is het hun goed recht bepaalde eisen te stellen. Wees gerust, wat geklede schoenen en een deftige jeans, tshirt of hemd, zware eisen zijn dit niet. Niemand verplicht je daar mee akkoord te gaan, er zijn plaatsen genoeg waar je met sportschoenen kan uitgaan.
Ik zeg nergens dat je naar de manicure moet of wekelijks naar de kapper.
Mijn punt is gewoon dat verzorgde kledij, en daarmee bedoel ik niet dure merkkledij of verzorgde tenen, je er beter uitziet en automatisch betere respons krijgt van mensen in vershillende situaties. En dat kan zonder elke dag een half uur voor de spiegel te staan. De gemiddelde homo, alleszins homo's waar ik mee omga, die staan zich heus geen uren op te tutten voor de spiegel. Als wij naar een fuif gaan is het douchen, kleren aan, rap wat gel in haar en vertrekken.
Ik zeg niet dat je iets tegen homo's hebt, maar wel dat je een bizarre schrik hebt ontwikkeld tegen de invloed van homo's. Ik zou eigenlijk niet weten wat die invloed eigenlijk is. Zijn er dan tegenwoordig meer hetero's die plots door homo's gebrainwashed zijn om modieus te wezen? Lijkt mij nogal sterk.
ik hoop dat jij ooit in Afrika terecht komt. en dan nog eens deze uitleg doet tegen kinderen daar. over hoe weinig moois er bestaat in de C&A en over hoe 'duurder' hoe meer kans op mooie kleding. sjeus probeer eens verder te kijken dan kleding alleen... mijn eerste indruk bestaat niet uit kleding, die bestaat uit hoe mensen proberen over te komen. ik heb respect voor mensen die eigenlijk niet ongelooflijk veel smaak hebben en er helemaal niet zo geweldig uitzien, maar toch proberen en vriendelijk zijn. ik heb veel meer respect voor mensen die mss helemaal niet weten waarrond 'looks' (of hoe jij het wil zien) draaien maar ten minste wel iets interessant uitkomt. echt probeer eens verder te kijken dan een stukje stof plz.
of zoals stevaert het zou zeggen 'tis maar een sjalleke' omtrent de hoofddoeken kwestie...
Oh komaan, dat is even debiel als zeggen: geen topic over dure wijn, er zijn kindjes in Afrika die zelfs geen water hebben. Mijn leven is heus wel complexer en uitgebreider dan wat over kleren lullen.
Bevestigd nogmaals dat je dringend eens een pint moet gaan drinken met een modale homo. Ik denk dat quasi iedereen die mij, of andere homo's, persoonlijk gesproken heeft, wel weet dat ik niet urenlang over kledij zever en dat ik best wel vriendelijk ben. Ik zou niet weten waarom mensen die er goed uitzien plots minder vriendelijk zouden zijn.
En wees gerust, iemand mag er nog zo perfect uitzien, als er geen zinnig woord uitkomt zal ik die persoon niet langer dan een paar minuten aandacht geven.
Dusja, ik zou jou aanraden ook verder te kijken dan het label 'homo', want heb zelden zoveel clichees en vooroordelen in enkele zinnen gelezen.
Als ik me nog goed herinner, was Unzip gewoon tégen homo's, kan dat?
Als ik me nog goed herinner, was Unzip gewoon tégen homo's, kan dat?
Ik herinner mij ook zoiets. En ook nu zegt hij wat vreemde dingen eigenlijk.
In deze topic komt meer 'homo' voor dan in een willekeurig album van de Scissor Sisters.
Dat argument dat de maatschappij dat verwacht mag er eigenlijk geen zijn. Je moet dat kunnnen onderbouwen, dat de maatschappij het verlangt is slechts een resultaat, en niet noodzakelijks gewenst.
DarthJabbaBoulet
24-04-2007, 08:32
Dat de maatschappij opgetutte solicitaties verwacht is deels de reden van zoveel incompetentie op de werkvloer.
Tegenwoordig is het voor mij geen kwestie van binnengeraken in discotheken, maar binnenwillen. Maar in de periode dat dat niet zo evident was heb ik geleerd dat er 2 manieren zijn om garanti overal binnen te geraken: Ofwel zorg je dat je voldoet aan de regeltjes op het gebied van kleding, ofwel wandel je naar binnen met aan elke arm een Babe.
Wat ik ook een tijdje heb gedaan was een chique hemd + schoenen meenemen in een rugzak, deftig binnengaan en eens binnen mezelf terug omkleden in't toilet.... maar achteraf gezien was dat meer om onnozel te doen dan wat anders.
Wat ik ook een tijdje heb gedaan was een chique hemd + schoenen meenemen in een rugzak, deftig binnengaan en eens binnen mezelf terug omkleden in't toilet.... maar achteraf gezien was dat meer om onnozel te doen dan wat anders.
lol :)
bwa, frequenteer nu al enkele jaren geen discotheken meer, maar over het algemeen waren niet-spourtsloefkes voldoende om niet geweigerd te worden
Sentinel
24-04-2007, 09:43
Wat valt onder definitie sportschoenen? Draag wel vaak schoene Lacoste/Coq Sportif, meestal wel niet wit. Is dat ok of moeten het echt lere, "bureauschoenen" zijn?
Gewoon zien dat ge niet met zoiets ("echte" sportschoenen dus) afkomt:
http://www9.yatego.com/images/4416b24f8aba19.3/nike_313802011.jpg
Ik neem aan dat iedereen wel een paar redelijk deftige schoenen en een hemdje heeft. Dus met een klein beetje moeite is er helemaal geen gezever nodig. Ge weet op voorhand dat als ge naar carré (of ...) gaat dat ge zoiets gaat voorhebben. Dus als dat zo hard op uw zenuwen werkt, ga dan gewoon ergens anders naartoe.
Ik betwijfel ook wel heel hard of homos hier iets mee te maken hebben. Precies of er één of andere homo maffia die bepaald wat de dresscode is. In de plaats van ne paardekop vindt ge dan wat roze glitter in uw bed. Scary :/
Die paardenkop probeert uw olleke niet te bepiemelen terwijl ge slaapt ;(
We're on your intarweb, telling you what to wear, screwing your daddies, kicking you out of disco's.
Sshhht, it's a secret!
Don Fagilio x
T is allemaal 1 groot complot van Pinky (what's in a name) & The Brain
Peephole
24-04-2007, 14:25
Ge gaat ook niet met Puta Madre en andere wilé-toestanden naar een metalfeestje.
Op een metalfeestje gaan ze u dan wel binnenlaten.
Als je een persoon wil duwen of slaan, maakt het ook weinig uit wat die aanheeft ;)
Wanneer maakt het echt wel uit, wat een persoon aan heeft?
Wanneer maakt het echt wel uit, wat een persoon aan heeft?
Als hij te vet is om een deftig wijf binnen te doen, kan juiste kleding veel wegsteken ;)
DarthJabbaBoulet
24-04-2007, 15:38
wijf dat op kleding let =/= deftig
wijf dat op kleding let =/= deftig
Mehe, vrouwen kijken alleen naar het innerlijk, uiterlijk speelt geen rol bij initieel contact leggen...
Right :p
DarthJabbaBoulet
24-04-2007, 15:59
Dat heb ik niet gezegd hee.
Tis niet omdat zo een wijf naar je kleding kijkt dat het een deftig wijf is. Lijkt me eerder een domme slet die nog net kan meepraten over wat er in de flair, cosmo girl staat en voor de rest ...
Mehe, vrouwen kijken alleen naar het innerlijk, uiterlijk speelt geen rol bij initieel contact leggen...
true true
je gaat toch ook niet naar een oer-lelijke vrouw gaan en er mee beginnen te praten.. want misschien is ze écht wel interessant..
Face it.. zowel de mannen als de vrouwen gaan eerst naar het uiterlijk kijken.. en de kledij dat je draagt hoort nu eenmaal bij het uiterlijk..
Op een metalfeestje gaan ze u dan wel binnenlaten.
Ja.. om u ''stukkenvaneen'' te slagen ;p
Inderdaad. Hoe je 't ook draait of keert, het uiterlijk van een persoon die je voor 't eerst ziet, doet veel met je idee over die persoon. Iedereen doet het, ook metalheads, alternatievelingen, jumpers en doodgewone mensen.
ChildeRoland
24-04-2007, 19:50
Farah is een stoot.
/thread
Ik heb persoonlijk nog nooit problemen gehad om binnen te geraken in een discotheek of fuif, en ik ga toch al een paar jaar uit.
Ik draag meestal een jeans met daaronder skateschoenen en een t-shirt zonder/met/met lange mouwen, van de mening van vrouwen kan ik mij niet onmiddellijk een idee vormen want ik ben iets te verlegen om het vrouwelijk schoon aan te spreken.
Unzip Attack
24-04-2007, 21:31
Oh komaan, dat is even debiel als zeggen: geen topic over dure wijn, er zijn kindjes in Afrika die zelfs geen water hebben. Mijn leven is heus wel complexer en uitgebreider dan wat over kleren lullen.
Bevestigd nogmaals dat je dringend eens een pint moet gaan drinken met een modale homo. Ik denk dat quasi iedereen die mij, of andere homo's, persoonlijk gesproken heeft, wel weet dat ik niet urenlang over kledij zever en dat ik best wel vriendelijk ben. Ik zou niet weten waarom mensen die er goed uitzien plots minder vriendelijk zouden zijn.
En wees gerust, iemand mag er nog zo perfect uitzien, als er geen zinnig woord uitkomt zal ik die persoon niet langer dan een paar minuten aandacht geven.
Dusja, ik zou jou aanraden ook verder te kijken dan het label 'homo', want heb zelden zoveel clichees en vooroordelen in enkele zinnen gelezen.
who fuckin cares dat er een topic is over dure wijn ? wat verachterlijk is, is het feit dat jij het stelt als 'iedereen die geen dure wijn dringt, heeft eigenlijk geen smaak'. DAAR gaat mijn punt over, niet over het feit dat het onderwerp iets duur is. ieder diertje zijn pleziertje, zolang je je eigen standaarden maar geen wet maakt voor anderen.
wat als ik nu de behoefte niet heb om een pint te gaan drinken met een modale homo ? moet je met elke subgroep die je niet perfect inschat, een pint gaan drinken om er meer 'kennis' te leren maken ? persoonlijk heb ik ook geen perfect beeld van vlaams blokkers en zwangere vrouwen en klusjesmannen, ben ik dan ook aangewezen om daar allemaal een pint mee te gaan drinken ? sjeuz stop met iedereen die ook maar het minste beetje kritiek heeft, op één hoop te gooien als "anti's". Dan vraag ik mij af, wie is er dan degene die veralgemeend? Waar zeg ik trouwens dat mensen die 'goed' gekleed zijn NIET vriendelijk zijn ? again een domme conclusie.
Plz voel jezelf gewoon niet altijd zo snel aangevallen, er is echt geen rede toe. Tegenwoordig lijkt elke minderheidsgroep bij het minste een heisa te maken alsof er een kindje is gestorven. Wedden dat er geen sprake meer is van racisme binnen x-aantal jaar als de media (en een anti-racisme-centrum vol met piemels) niet bij elk (in veel gevallen, NIET alle) flauw incidentje moord en brand schreeuwen ? Wedden dat niemand meer opkijkt binnen x-aantal jaar wanneer iemand zich als homo out, als je niet gaat wenen bij het minste ? En dat is toch waar we allemaal naar toe willen, niet ?
btw merk op dat ik niet tegenspreek over het feit dat uiterlijk het eerste idee van personen bepaalt. De vraag die hier wordt besproken is : moet zo'n idee zo ver worden gedreven dat het plezier van andere mensen moet afpakken ? Omdat ik iemand er 'schooierig' vind uitzien, hoeft dat ook te betekenen dat ik hem niet gun uit te gaan in een discotheek ? nogmaals omdat jij een idee hebt van 'mooi', hoeft het echt niet voor iedereen te gelden.
Ik verdedig de hele thread eigenlijk het principe: 'je moet geen dure merken dragen om er goed uit te zien'
Met als sidenote dat het mij is opgevallen dat als je een tussensoort kledij koopt ipv de goedkoopste, dat die kledij veel langer meegaat.
Geen idee waar de homo-discriminatie dan ter sprake moet komen. Oh ja, toen er iemand meldde dat de homo gemeenschap dingen opdringt aan de hetero gemeenschap. Goh, vrij flatterend om homo's zoveel macht te geven. Maar, jammer, zo een hechte gemeenschap waar allerhande beslissingen worden genomen is er niet. En meer dan eens naar gay-friendly feestje gaan voel ik niet van zo een 'gemeenschap', ik ga evenveel naar 'gewone' feestjes.
Voor mijn part is iemand met het lelijkste gezicht op deze planeet welkom in gelijk welke discotheek, als die zich houdt aan de dresscode van de plaats. Als ik ooit een toruwfeest zou geven zou ik het ook niet apprecieren als een gast niet de moeite doet iets deftigs aan te doen en als een schooier gekleed komt opdagen. En ik verwacht heus geen Armani pak. Jezelf kleden naargelang de gelegenheid is en blijft een deel van de algemene beleefdheid. En dat is heus geen homo-uitvinding.
Ik besteedde vroeger zelf weinig aandacht aan mijn kledij en voorkomen, nu ik dat wel doe (en heus niet met dure kleren), heb ik de indruk dat het veel makkelijker contact te leggen is met andere mensen en dat mensen je serieuzer nemen als je bvb gaat werken met aangepaste kledij. Denk je dat een leraar veel respect zou krijgen als hij als een schooier voor de klas zou staan?
In ieder geval, niemand dwingt je bepaalde dingen te doen, ook geen pint te gaan drinken met een bepaalde 'subgroep', hoewel ik het al enorm ergerlijk vind als mensen met mij iets zouden gaan drinken als zijnde een 'anders' persoon behorende tot een subgroep, want ik gedraag mij heus wel zoals elke andere cafeganger. Maar goed, als je er geen kennis van wilt nemen, is het nogal idioot totaal verkeerde commentaar te spuien over bepaalde subculturen. Net nu de meeste homo's meer en meer weg willen en ook zijn van dat subcultuur gedoe, en maar goed ook.
Unzip Attack
24-04-2007, 21:55
Voor mijn part is iemand met het lelijkste gezicht op deze planeet welkom in gelijk welke discotheek, als die zich houdt aan de dresscode van de plaats. Als ik ooit een toruwfeest zou geven zou ik het ook niet apprecieren als een gast niet de moeite doet iets deftigs aan te doen en als een schooier gekleed komt opdagen. En ik verwacht heus geen Armani pak. Jezelf kleden naargelang de gelegenheid is en blijft een deel van de algemene beleefdheid. En dat is heus geen homo-uitvinding.
jij neemt nu uitersten maar waar trek je de lijn ? die lijn is volgens mij onbestaande en hangt puur af van 'hoe goed is meneertje fuckzak gezind om mij erin te laten met mijn zwarte adidasschoenen (die niet eens opvallen) ? '
waarom wordt een roze pull voor mannen wel toegelaten ?
kortom tis dikke bs dat alles draait om 'moeite doen' om deftig te kleden. ik vind namelijk een roos hemdje voor een man niet deftig, doch ga ik niet staan mekkeren, iedereen zijn zin toch ?
jij neemt nu uitersten maar waar trek je de lijn ? die lijn is volgens mij onbestaande en hangt puur af van 'hoe goed is meneertje fuckzak gezind om mij erin te laten met mijn zwarte adidasschoenen (die niet eens opvallen) ? '
waarom wordt een roze pull voor mannen wel toegelaten ?
kortom tis dikke bs dat alles draait om 'moeite doen' om deftig te kleden. ik vind namelijk een roos hemdje voor een man niet deftig, doch ga ik niet staan mekkeren, iedereen zijn zin toch ?
Omdat die portiers gewoonweg apen zijn die instructie kregen om geen sportschoenen binnen te laten en dat dan slaafs volgen.
Roze hemden zijn dan ook lelijk, maarja, sommige mensen geraken er nog mee weg.
Ik voel mij trouwens in België ook langs geen kanten gediscrimineerd.
Unzip Attack
24-04-2007, 22:03
Roze hemden zijn dan ook lelijk, maarja, sommige mensen geraken er nog mee weg.
allrighty dan zijn we het toch over 1 punt eens. u kan mij het nr bezorgen van de modale homo om een pintje te drinken. toedels.
Het is een feit dat procentueel gezien meer homo's op hun voorkomen letten, maar mij valt ook op dat zij dan ook net niet blind de mode volgen. Ik ben bvb blond, dus lichte huid, dus ik totaal niet samen met groen en lichtroze gedoe.
Bovendien, zoals ik al vermeldde, wordt er nog meer gelachen met die halve wijven die een Emporio Armani tshirt dragen waar het merk in koeien van letters opstaat dan met schooiers. Tshirts met grote modenamen op zijn gewoonweg lelijk, fout en stralen een 'zie, ik heb een maand gespaard, maar kheb toch een D&G tshirt en iedereen heeft het gezien'-look uit.
DarthJabbaBoulet
25-04-2007, 07:58
Ik verdedig de hele thread eigenlijk het principe: 'je moet geen dure merken dragen om er goed uit te zien'
Met als sidenote dat het mij is opgevallen dat als je een tussensoort kledij koopt ipv de goedkoopste, dat die kledij veel langer meegaat.
Goedkoop is niet vanzelfsprekend slechtere qualiteit. Je moet misschien iets meer opletten om te zien wat je koopt. Pré ALP meen ik zelfs dat je zei dat je liever doodviel dan gezien te worden in een ALDI, LIDL. Niet alles in de winkels is goed, verre van. Maar of mijn flessen water, suiker, wc eend nu uit die winkels of uit de GB komen ...
Dus heb wel een beetje de indruk dat duur(der) belangrijk voor je is. Nu ieder zijn goesting maar ik geef liever minder geld aan zulke zaken uit (inclusief kleren) en drink een whisky meer op cafee of koop me een DVDke extra.
Oh ja, toen er iemand meldde dat de homo gemeenschap dingen opdringt aan de hetero gemeenschap. Goh, vrij flatterend om homo's zoveel macht te geven. Maar, jammer, zo een hechte gemeenschap waar allerhande beslissingen worden genomen is er niet. En meer dan eens naar gay-friendly feestje gaan voel ik niet van zo een 'gemeenschap', ik ga evenveel naar 'gewone' feestjes.
Ach macht misschien niet, maar geef toe dat het in is hee, 'Gay makeover for the straight guy' of hoe heete dat programma weer. Er is zelfs een South Park aflevering die juist over dit gaat. Dat wilt toch zeggen dat het actueel is. Nu het kan mij geen reet schelen of het homo's of apen zijn. Maar ik vind het pretentieus om te vertellen wat in is en wat niet.
Ah maar de maatschappij hoor ik je nu waarschijnlijk afkomen? Wel 90% van deze Belgische maatschappij is te dom om zich een eigen mening te vormen. De humo, flair, tv en andere rommel doet dat wel voor hun. Dus als daar zo een paar opgesmukte idioten even op een programma in prime time gaan verkondigen hoe een man moet uitzien. Dan is 90% van de geiten in België mee. En de venten die graag deze geiten willen neuken die zullen moeten volgen.
Nou ik neem aan dat de mensen die je op je trouwfeest vraagt vrienden zijn. Als je dan zo reageert over zo iets belachelijk als dresscode ...
Niet dat ik ooit ga trouwen (hehe) maar voor mijn part komen mijn kameraden in ne vuilzak die ze net van het stort zijn gaan halen. Ik geef meer om hun dan over een dresscode. Vriendschap is iets belangrijker dan wat de maatschappij als beleefdheid aangeeft. Hetgeen dan ook weer willekeurig is aangezien in sommige samenlevingen boeren dan weer wel beleefd is, eten met je handen ook. Gewoon om aan te tonen dat dit maar een willekeurige gewoonte is, die opeens als vereiste geldt om in deze maatschappij 'mee' te kunnen. Kuddegedrag met andere woorden. En hoe komt dit, tja 90% die zelf geen mening kunnen of durven vormen.
Ik besteedde vroeger zelf weinig aandacht aan mijn kledij en voorkomen, nu ik dat wel doe (en heus niet met dure kleren), heb ik de indruk dat het veel makkelijker contact te leggen is met andere mensen en dat mensen je serieuzer nemen als je bvb gaat werken met aangepaste kledij. Denk je dat een leraar veel respect zou krijgen als hij als een schooier voor de klas zou staan?
Tuurlijk is het makkelijker om contact te leggen met de 'kudde' als je lekker meevolgt. Beetje inherent aan kudde gedrag.
Nou kan enkel voor mezelf praten. Maar ik heb inderdaad nog het meeste respect voor een ex-leerkracht die als schooier rondliep. Hij had misschien geen kostuumpje aan maar hij maakte het saaie vak geschiedenis opeens interessant.
In ieder geval, niemand dwingt je bepaalde dingen te doen, ook geen pint te gaan drinken met een bepaalde 'subgroep', hoewel ik het al enorm ergerlijk vind als mensen met mij iets zouden gaan drinken als zijnde een 'anders' persoon behorende tot een subgroep, want ik gedraag mij heus wel zoals elke andere cafeganger. Maar goed, als je er geen kennis van wilt nemen, is het nogal idioot totaal verkeerde commentaar te spuien over bepaalde subculturen. Net nu de meeste homo's meer en meer weg willen en ook zijn van dat subcultuur gedoe, en maar goed ook.
Inderdaad niemand verplicht me om net op dat stukje te gaan grazen. Maar vind je nu net dit gras lekker moet je eerst je 'kudde' gedrag tonen voor je toegelaten word.
Ik vind het eigenlijk wel raar dat je net als homo. Wat toch duidelijk een subcultuur is. Iets wat zich afscheid van de mainstream, het kuddegedrag. Dan net weer zoveel geeft om andere kudde regeltjes en opvattingen.
Nu als je echt zoveel aandacht geeft aan kleren. Soit so be it dan zeker. Zolang je dat maar niet doet omdat het als ongeschreven wet geld zoals zovelen in Belgistan dat doen.
Is dat niet vanzelfsprekend dat je jezelf wat deftig kleedt, ik ga gewoon op mijn persoonlijke smaak af en ik heb nog nooit opmerkingen over mijn kleding gehad.
DarthJabbaBoulet
25-04-2007, 08:36
definieer deftig ? Ah subjectief ? inderdaad.
Kan er iemand mij is een samenvatting maken van bovenstaande, sjeus, zo een epische schrijfsels op mijn nuchter maag.
Dat heb ik niet gezegd hee.
Tis niet omdat zo een wijf naar je kleding kijkt dat het een deftig wijf is. Lijkt me eerder een domme slet die nog net kan meepraten over wat er in de flair, cosmo girl staat en voor de rest ...Serieus, laten we vooral niet allemaal gaan veralgemenen.
't Is altijd hetzelfde; een meisje dat aandacht geeft aan haar uiterlijk is volgens velen ofwel dom ofwel slet. Als ze haar wat opmaakt is het een hoer en als ze een rokje met botjes onder aandoet ook.
Ik vraag me soms toch wel af op wat voor stinkende boerinnen sommigen hier kicken. Als het er op aan komt en er zijn twee leuke meisjes qua innerlijk denk ik niet dat er ook maar iemand voor de lelijkere/die met vodden aan zal kiezen.
[edit]Dit is niet alleen aan DJB gericht.
DarthJabbaBoulet
25-04-2007, 09:17
ecko lees hetgeen je quote nog eens tegoei
"Tis niet omdat zo een wijf naar je kleding kijkt dat het een deftig wijf is."
Er staat je ipv haar. Ook maak ik geen referentie naar vodden etc. Ik maak hier een referentie naar het feit dat meisjes die je kleren keuren en er eventueel commentaar op geven daarom niet deftig hoeven te zijn. Je kent die kliekjes trutten wel die de hele avond kleren keuren & commentaar geven.
Tuurlijk kies je voor het meisje dat je mooi vind. Maar het is niet omdat ze mooi is dat het innerlijk ook leuk is. ... het punt wat ik wou maken.
Iedereen keurt en geeft commentaar. Is het niet op kledij, dan is het wel over muziek, films, TV programma's of politiek. Zo gaat het nu eenmaal.
Ik vind het altijd wel lachen als een meisje dat eerst hard over Flair dingen bezig is/kledij/keuren opeens even goed kan meepraten over pakweg sterrekunde, de nieuwe Metroid Prime of supergoed blijkt te kunnen tekenen.
Slechts weinigen hebben slechts 1 dimensie.
DarthJabbaBoulet
25-04-2007, 09:35
Tuurlijk. Maar weer verschil tussen commentaar geven & dresscodes opleggen. Als deze thread vol commentaar staat zal het voor een groot deel aan den deze hier liggen.
Goh da zou ik ook best wel grappig & interessant vinden. Tis pakken beter als flair-vriendje-kindje-huisje-kleren praat die zo fel domineert bij meisjes. GAAAAAAP zeg ik daarop. Misschien wel ecko maar net die ene dimensie die zie je overal, zou leuk zijn als de andere wat vaker naar voren komen.
Jij maakt je oordeel op die zichtbare buitenste dimensie (giechelen/keuren/commentaar geven/...), zij op jouw zichtbare buitenste dimensie (kleren).
Ik beweer hier ook niet dat al die meisjes interessant zijn natuurlijk. Neemt niet weg dat veel intelligente mensen ook wel oppervlakkig kunnen zijn.
Ik kan ook genieten van een idiote actiefilm of een wijvenfilm en ik kan ook commentaar geven op mensen.
Ik maak me er ook schuldig aan; maar in principe mag je niemand beoordelen op een eerste indruk. Jammer genoeg doet iedereen dat wel en uiterlijk maakt daar een gigantisch groot deel van uit.
Beetje anders gesteld: iemand die er niet verzorgd/mooi uitziet zal veel meer moeite moeten doen om als "tof" te worden beschouwd dan iemand die dat wel is. Tof is hier een verkeerde omschrijving, ik hoop dat je begrijpt wat ik ermee bedoel.
En zoals Takeshi al aanhaalde: het gaat niet om welk merk je draagt/wat er op je shirt staat (tenzij echt in subculturen), maar wel om het feit dat er nu eenmaal dresscodes zijn waar je je aan dient te houden. Als je dat niet wil, dan ga je gewoon niet naar zulke fuiven/discotheken/whatevertheplacemaybe.
Mij ga je niet wijsmaken dat jij naar een trouwfeest van pakweg je broer gaat in je boots, zwarte jeans en een zwarte trui met "Iron Maiden Tour '99" op ofzo.
DarthJabbaBoulet
25-04-2007, 10:06
Ik zal mij er vaak genoeg schuldig aan maken. En inderdaad volg je de opvattingen van klederdracht niet heb je meer sociale vooroordelen te verwerken. Oude bomatjes die je nerveus aankijken als je vriendelijk de deur openhoudt met je 'satanische kleren' (in hun ogen). Altijd grappig.
Er is nu eenmaal honger , er is nu eenmaal oorlog, er is nu eenmaal terrorisme,... Kom dat is bullshit en dat weet gij ook. Als ze een buitenlander wettelijk niet mogen weigeren mogen ze mijn kleren wettelijk ook niet weigeren zo simpel is het in mijn ogen. De praktijk tja dat is iets anders natuurlijk.
Vrijgezellen feest van kameraad en eens per jaar herdenkingsmis van kameraad die dit jaar 10 jaar geleden verongelukt is. Die gast kende mij als mij en ik val nog liever dood dan iets aan te doen wat ik persoonlijk niet graag draag/zie.
Tuurlijk. Maar weer verschil tussen commentaar geven & dresscodes opleggen. Als deze thread vol commentaar staat zal het voor een groot deel aan den deze hier liggen.
Goh da zou ik ook best wel grappig & interessant vinden. Tis pakken beter als flair-vriendje-kindje-huisje-kleren praat die zo fel domineert bij meisjes. GAAAAAAP zeg ik daarop. Misschien wel ecko maar net die ene dimensie die zie je overal, zou leuk zijn als de andere wat vaker naar voren komen.
Alee komaan, als jij als uitbater van je zaak, waar je veel geld hebt ingestopt, een bepaald publiek wil lokken, is het dan niet je goed recht een dresscode in te stellen?
Net zoals het je goed recht is indien je niet akkoord ermee bent naar andere fuiven te gaan?
Er wordt hier wel over kuddegedrag gesproken, maar ik vind dat er een gigantisch verschil is tussen enkel een bepaald modemerk dragen en je kleden naargelang de gelegenheid. Naar een trouwfeest of begrafenis gaan in metalshirt is gewoonweg onbeleefd en onrespectvol. Al dat alternatief gedoe, mij goed, maar in voor sommige zijn gewoonweg simpele normen van onze maatschappij al 'kuddegedrag' aan het worden.
En komaan, iemand met een buikje, die heeft ook liever dat dat buikje niet opvalt. Dus waarom geen gepaste kledij dragen zodat het gecamoufleerd wordt? Heeft geen bal met dure kledij te maken.
Ik heb er absoluut geen probleem mee als mensen totaal hun zin moeten doen qua kledij en voorkomen. Draag je heel de dag vodden, of zie je eruit als een jeannet/half wijf? Geen probleem mee, maar dan moet men ook niet komen melken dat ze een bepaalde job niet hebben, niet binnenmochten in discotheek, kwade blikken kregen op trouwfeest enz enz.
DarthJabbaBoulet
25-04-2007, 10:22
Dan is het ook zijn/haar goed recht om dus Turken, Buitenlanders, Negers, ... te weigeren. Voor een bepaald publiek te trekken profileer je je zaak naar een bepaald publiek toe dan komt dat publiek vanzelf. En wat jij onder bepaald publiek verstaat zijn dus mensen zonder sportschoenen bijvoorbeeld want dat zijn andere mensen dan die wat 'geklede' schoenen dragen. Want negers zijn ook andere mensen dan belgen dan ...
Dus simpele normen van de maatschappij is dus geen kuddegedrag. Vroeger was de norm ook niet zo soepel betreffende homosexualiteit. Dat was toen dan wel goed te keuren omdat het de norm was ?? Net zoals nu die bepaalde kleren voor die situatie de norm is?
edit : ah dus net zoals jij niet mag reageren als hier commentaar over homos neergezet wordt. Ah ja het is jou zin om homo te zijn. Dus niet komen melken dat hier boven in the thread daar commentaar overgegeven wordt. Dat homos rammel krijgen van homo haters. Hey tis de norm dus ... Ferm redenering Tak, sjeus
Nu verwar je twee heel belangrijke dingen:
Aan ras, geaardheid, enz. kan je niets veranderen.
Het is ok iemand te weigeren met onaangepaste kledij, het niet ok iemand te weigeren met een lelijk gezicht, zwarte huid, kledij die goedkoop is omdat die persoon geen dure kan betalen enz.
Ras, geaardheid, hoe uw gezicht eruitziet... het is geen keuze. Geen moeite doen kledij te dragen naargelang de situatie is dat wel. Net zoals je geen moeite zo doen met mes en vork te eten. Welk bedrijf laat zich vertegenwoordigen door iemand die er als een schooier uitziet? Geen enkel.
Als ik met carnaval een carnavalsfeestje geef, en de dresscode is dat je verkleed moet zijn, dan verwacht ik dat iedereen dat is. Als je dat niet graag doet allemaal, kom dan niet, zo simpel is het. Als ik een LAN organiseer, kom je voor mijn part met de grootste vodden opdagen.
DarthJabbaBoulet
25-04-2007, 10:37
Dus omdat je je kleren kan veranderen moet je dat doen? Aangezien je je geslacht ook kan wijzigen en de norm tegen homos is(was) zou jij dus eigenlijk een sex-change operatie moeten ondergaan. Elke neger bleekwater naar de Micheal Jackson look. Alles is wijzigbaar om aan een 'norm' te voldoen.
Ook ontwijk je weer waarom die norm wel goed is en een andere niet.
Dat is hetzelfde als vragen welk bedrijf volgt dus kuddegeest dus niet? Idd geen enkel.
Edit : en wie bepaald of een persoon verkleed is of niet. Als ik dan net op dat carnaval feestje die casual kleding aandoe waar jij het over hebt ben ik verkleed.
Dus omdat je je kleren kan veranderen moet je dat doen? Aangezien je je geslacht ook kan wijziggen en de norm tegen homo's is zou jij dus eigenlijk een sex-change operatie moeten ondergaan. Elke neger bleekwater naar de Micheal Jackson look. Alles is wijzigbaar om aan een 'norm' te voldoen.
Ook ontwijk je weer waarom die norm wel goed is en een andere niet.
Dat is hetzelfde als vragen welk bedrijf volgt dus kuddegeest dus niet? Idd geen enkel.
Euh, homo's en transsexuelen zijn twee totaal verschillende dingen, ik heb totaal geen drang om een vrouw te zijn...
Huidskleur of geaardheid als norm beschouwen is pure discriminatie.
Kledij is ook helemaal geen algemene norm. Behalve in bepaalde situaties die nu eenmaal zo gegroeid zijn in de maatschappij. Je kan dan op net dezelfde manier alle tafelmanieren en gelijk welke algemene beleefdheid overboord gaan gooien. 'Als ik nu luid wil boeren en met mijn handen eten, waarom zou ik dat niet mogen?' En ja, dat mag je, maar dan moet je begrijpen dat er niet veel mensen met jou op restaurant willen. Als je op een begrafenis opdaagt met een metalshirt en botten, dan toon je geen respect voor mensen die wel belang hechten aan bepaalde maatschappelijke waarden en voorschriften. Als je dan je 'oh wat ben ik alternatief en vrij' principe niet wil aan de kant zetten, dan moet je niet verwachten dat mensen je daarin volgen, aangezien het een kleine moeite is die voorschriften na te leven.
DarthJabbaBoulet
25-04-2007, 10:56
En ik heb totaal geen drang om casual kleding aan te doen.
Het taboe rond homosexualiteit is ook over de loop van 2000 jaar gegroeid in de maatschappij. Zelfs langer dan kledingnormen etc.
Waarom is het een iets dat daarom goedgekeurd wordt en het ander niet ? Imho allebei gelijk. Er is een verschil tussen mensen die niet mee op restaurant met me willen en het restaurant niet binnen mogen van mensen. Het eerste is omdat elke mens vrij is om te doen wat hij wilt dus in dit geval niet met mij gaan eten. Het twee is een verbod, verplichting die die vrijheid wegneemt.
Op die begrafenis was ik een van de enige die respect had voor de jongen zelf die begraven was. Het laatste wat hij wou was een katholieke begrafenis met de bijpassende kleertjes. Maar ja het zijn zijn ouders die beslisten... Ik ben daar inderdaad met metal kleren naar toegegaan omdat ik 1000% zeker ben dat het was wat hij zou willen. Kan mij niet schelen wat die mensen van mij denken ik heb respect voor die jongen, niet voor de mensen wat er nog aanwezig waren op die begrafenis. Volgen moeten ze mij niet. Commentaar geven pfft doe maar. Maar mij de toegang tot die begrafenis ontzeggen daar zou ik de lijn getrokken hebben.
Het 'oh wat ben ik alternatief en vrij' principe zoals jij het omschrijft was ook zijn principe en dan zou ik dat overboord moeten zetten omdat 'normen' dit vragen.
Edit : en wie bepaald of een persoon verkleed is of niet. Als ik dan net op dat carnaval feestje die casual kleding aandoe waar jij het over hebt ben ik verkleed.
Wel kijk, dat is gewoon kinderachtig doen en de party-pooper uithangen. Als bepaalde mensen zich willen amuseren en het leuk vinden als iedereen zich verkleedt, dan vind je dat ofwel idioot en blijf je thuis, ofwel doe je mee. Dan beginnen onnozel en alternatief doen is gewoonweg kinderachtig en zelfs provocerend en onrespectvol voor mensen die zoiets organiseren.
Als homo moet ik mij ook aanpassen aan de maatschappij en normen. Ik ga ook niet en plein publiek ne vent staan binnendraaien aangezien ik weet dat sommige mensen zich daar aan storen. Ik begrijp goed genoeg dat mensen die nog een tijd hebben meegemaakt waar seks voor het huwelijk niet kon, zich zelfs in het donker moesten wassen enz. moeilijk overweg kunnen met het idee van twee kussende mannen. De integratie gebeurt geleidelijk aan en we staan al enorm veel verder, maar dat is geen reden om te gaan rebelleren.
Over uw begrafenis: als die jongen dat zo had gewild, dan is het niet onrespectvol en de ouders kennen hun zoon natuurlijk ook goed genoeg en zullen zeker ook geweten hebben dat hun zoon dat zo wou. Het is pas onrespectvol als je zo gekleed zou binnenkomen bij de begrafenis van bvb. een groottante van 85.
Euhmz kleine nuance:
begrafenis, trouw, communie, andere 'officiële' gelegenheden <> je vrijetijdsbesteding in een discotheek.
Je maakt in die laatste post zelf het onderscheid, maar hoe kom je dan terecht bij een discotheek? Dat blijven nog altijd privé instellingen, naar mijn mening moet een overheid dan ook niet tussenkomen in wie je binnen wilt laten of niet. In dat geval kan je de lijn doortrekken naar kledij, zeker als je der nog een verplichte lidkaart aan vast gaat binden. Maar dan is het wel alles of niets.
Nu goed, het is eigenlijk simpel, wil je geen geld uitgeven, ga dan rustig op cafe een pintje drinken met je gewone kleren aan. Wil je arty farty doen of moet je nu eenmaal eens naar een discotheek, doe dan een iets andere tshirt of hemd aan et voila. Altijd sportschoenen dragen is trouwens voor gabbers.
Hetgeen mij vooral stoort is dit:
Wie gaat dat bepalen? Bewakingsagenten? Wettelijk gezien hebben die mannen dus geen lap te zeggen. Intimidatie omdat ze een meter breed zijn? Dat werkte misschien in het jura tijdperk ofzo, nu leven we wel in 2007.
Bekijk dit eventjes:
Er werden in totaal 358 processen-verbaal opgesteld. Dat blijkt uit de laatste cijfers van de controles en sancties op de naleving van de wetgeving aangaande private veiligheid.
De cijfers werden donderdag door de Federale Overheidsdienst (FOD) Binnenlandse Zaken vrijgegeven en hebben betrekking op de periode van 1 januari tot 31 maart 2007.
Onder de 354 gecontroleerde locaties, waren er 124 instellingen uit het uitgangsleven met portiers (discotheken en café's). De controleurs troffen 28 illegale interne bewakingsdiensten aan. Er werden ook drie ondernemingen voor veiligheidsadvies ontdekt die zonder vergunning werkten. In veertien gevallen werden ongeoorloofde fouilleringen genoteerd en er was een geval van verboden wapendracht door een bewakingsagent.
In dezelfde periode werden er 384 minnelijke schikkingen voorgesteld en 96 administratieve geldboetes opgelegd.
En die mensen mogen bepalen wie een locatie mag betreden of niet? Daar zit het flink scheef imho.
Mja, ik ga volledig akkoord dat de meeste portiers zielige machtsgeile apen zijn.
En ik ga ook niet ontkennen dat er genoeg voorbeelden gegeven kunnen worden van mensen die onterecht zijn geweigerd.
Zoals ik zei, een gewone deftige tshirt, broek en gewone schoenen volstaan.
Alsof de buitenwippers dat bepalen.
Zij volgen de richtlijnen van hun werkgever (de discotheek uitbater weetwel).
Alsof de buitenwippers dat bepalen.
Zij volgen de richtlijnen van hun werkgever (de discotheek uitbater weetwel).
Jup, en die richtlijnen gaan vaak ver. Al geweten dat er zelfs rekening gehouden wordt met percentage mannen en vrouwen. Gaat er vind ik ook over, maar alles voor de winst zeker.
En als de uitbater zegt: geen sportschoenen, dan denken de meeste apen aan de deur echt niet na of het nu deftige sportschoenen zijn of niet.
DarthJabbaBoulet
25-04-2007, 11:13
-Tak zielig serieus. Als ik mij puta madre, bikkemberg, casual kleed dan is dit net alsof jij metal vodden, piraten pak zou aandoen. Met alle bedoelingen om lekker mee carnaval te vieren. Jij neemt automatisch aan dat dit is om de party-pooper, spelbreker uit te hangen?
maar dat is geen reden om te gaan rebelleren.
-het verschil tussen ons beiden dan zeker.
-Als ik weet dat die groottante graag gewone kleren zou hebben ja dan ga ik inderdaad met gewone kleren, uit respect voor haar, niet voor de andere mensen op de begrafenis. Of niet voor de norm of wat dan ook.
Oh, een piratenfeestje dan, als je je niet als piraat verkleedt, kom dan niet.
Maar opnieuw, het maakt mij niet uit als mensen tegen bepaalde normen willen ingaan. Maar dan moeten die mensen ook akkoord gaan met het feit dat de maatschappij zal tegenwerken in bepaalde situaties. En dat kan bvb geweigerd worden in een discotheek zijn, een job die je niet krijgt, enz enz
Oh, een piratenfeestje dan, als je je niet als piraat verkleedt, kom dan niet.
Maar opnieuw, het maakt mij niet uit als mensen tegen bepaalde normen willen ingaan. Maar dan moeten die mensen ook akkoord gaan met het feit dat de maatschappij zal tegenwerken in bepaalde situaties. En dat kan bvb geweigerd worden in een discotheek zijn, een job die je niet krijgt, enz enz
Eh, niet voor het één of het ander, maar het akkoord gaan met dat 'tegenwerken van de maatschappij' zou natuurlijk compleet haaks staan op het ingaan tegen de normen zelf, niewaar :)? Het gaat er net om dat die mensen die normen onrechtvaardig vinden, en als ze akkoord zouden gaan, accepteren ze de handhaving van die norm.
Verder boeit het me allemaal niet. Wat een zaagdiscussie, maat.
DarthJabbaBoulet
25-04-2007, 12:00
Eén valse papegaai op mijn schouder of is de norm twee ? Vals houten been of niet ? Ooglapje of niet ? Software piraat or Jack Sparrow piraat ?
Zodat ik het zeker weet wat de piraat norm is. Want die van jou kan blijkbaar verschillen met die van mij.
DarthJabbaBoulet, jij kan neuten man.
DarthJabbaBoulet
25-04-2007, 12:48
de zon is warm, de paus is katholiek. Dank je wel voor dit geweldige inzicht.
ChildeRoland
25-04-2007, 18:27
Farah is een stoot.
/thread
Dit moet ongeveer het enige punt zijn in deze thread dat nog niet tegengesproken werd.
DarthJabbaBoulet
26-04-2007, 08:10
de zon is warm, de paus is katholiek, Farah is een stoot.
Corrected ;)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.