PDA

View Full Version : Muziekcd's niet meer beveiligd

Barry
08-01-2007, 17:25
ma 08/01/07 - Platenfirma's maken geen gebruik meer van kopieerbeveiliging op muziekcd's. EMI is er onlangs als laatste mee gestopt. Dat meldt de Nederlandse brancheorganisatie voor de muziekindustrie NVPI.

Volledig artikel. (http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/070108exitkopieerbeveiliging/index.shtml)

Nice, ik werd al zot van die cd's die ik niet op m'n pc enzovoort kon afspelen.

operator
08-01-2007, 17:32
Ik heb nooit begrepen hoezo bepaalde cds niet gewoon (met eender welke speler) willen afspelen op mijn pc, maar zich desondanks makkelijk laten rippen...

super-styler
08-01-2007, 18:02
Mja was vroeger een redelijk domme zet vond ik, een cd dient toch ook om op een pc af te spelen. Nja niet dat ik er last van had, de laatste cd die ik kocht was 6 jaar geleden ofzo ^^

Jack The Ripper
08-01-2007, 21:07
Goede zaak dat ze dat niet meer beveiligen, die beveiligingen zijn vervelend voor mensen die dan wel een cd legaal kopen. En elke beveiliging wordt vroeg of laat toch gekraakt. Als ge een cd koopt hebt ge imo het recht om dat op gelijk welke cd speler af spelen, ook op PC of in de auto dus.

Metal
10-01-2007, 23:43
Heb een tijd terug eens AC/DC - Back in Black gekocht en daar zat die befaamde Sony beveiliging op die iets installeerde op je pc. Toen ik dat eenmaal wist, is die cd zéér snel terug naar de winkel gevlogen. Zeer tevreden met deze evolutie.

Fieldy
11-01-2007, 17:25
Ach, metal platenfirma's hadden het geld niet voor die dure cd beveiliging. Heb er dus nooit last van gehad.

Emogi
18-01-2007, 17:31
Iedere audiocd kan geript worden, waarom dan nog beveiliging? :P
Tis beter dat ze het afgeschaft hebben!