View Full Version : Rock Werchter 2007
quantrias
09-01-2007, 21:25
http://users.telenet.be/quantrias/RW2007.JPG
SITE (http://www.rockwerchter.be/)
Ik zal er alleszins zijn.
Voor 100 euro aan vlees op bbq'en
Klassieke opener van het seizoen
The one and only Buffalo
10-01-2007, 12:42
Indien mogelijk zal ik er zijn, al goed opgewarmd dankzij Graspop, en dan wat afkoelen met wat rustigere line-ups.
Als het programma mij niet aanstaat is het uiteraard een 'Nee'.
Negen op tien zal ik er weer vier dagen "werken".
Voordat iedereen begint te zagen voor gratis inkom en drank: bokes met kaas/hesp en cola/water kan ik zoveel provide als ge maar wilt
(in ruil voor bier, dat spreekt).
Voordat iedereen begint te zagen voor gratis inkom en drank: bokes met kaas/hesp en cola/water kan ik zoveel provide als ge maar wilt
(in ruil voor bier, dat spreekt).Hoe wordt ge crew is eerder de vraag, ik heb geen goesting om te betalen dit jaar iig.
Zou ik ook wel eens willen weten. Om daar wat te staan tappen mogen ze mij zeker eens aanspreken :).
Anyway, geruchten op dit moment:
- Pearl Jam (imo quasi zeker. Ze hebben nog iets goed te maken en op het concert in Antwerpen zei Eddy dat ze terug zouden keren volgend jaar).
- Tool (idem)
- The Killers
- The Fratelli's
The one and only Buffalo
11-01-2007, 17:01
Pearl Jam, ja is niet echt mijn ding.
Maar Tool en The Killers zouden mij wel aanstaan.
Maarja, zo geruchten heb je altijd wel, op Graspop forum zijn er elk jaar geruchten dat Metallica zou komen... :)
(in ruil voor bier, dat spreekt).Hoe wordt ge crew is eerder de vraag, ik heb geen goesting om te betalen dit jaar iig.
Connecties 8=)
Werchter heeft banden met een aantal lokale verenigingen.
Viavia ben ik daar dan weer bijgeraakt.
Ikzelf sta aan de 2e rij ingangen, bandjes controle.
Kijk ik er al weer naar uit!
Vier dagen lang half dronken rondlopen, vettig eten, lollig doen en flirten met hete miekes met op de achtergond ook nog eens fijne muziek. En dat allemaal gratis.
Zou ik ook wel eens willen weten. Om daar wat te staan tappen mogen ze mij zeker eens aanspreken :).
Anyway, geruchten op dit moment:
- Pearl Jam (imo quasi zeker. Ze hebben nog iets goed te maken en op het concert in Antwerpen zei Eddy dat ze terug zouden keren volgend jaar).
- Tool (idem)
- The Killers
- The Fratelli's
Wops Wops! Niet echt mijn zesduizend Belgische franken waard voor de moment! We zullen zien, we zullen zien. Het is nog lang eh.
Anyway, Pearl Jam was toch al zeker dacht ik?
(in ruil voor bier, dat spreekt).
2 kameraden van mij werken daar ook elk jaar, de ene al wat meer als de andere ma soit :) Nuja, geef mij maar gewoon het bezoeken van een festival ipv er te werken. Betere ontspanning als op een wei liggen met een hoop pinten langs en in u bestaat er niet.
Tenzij je dan nog eens een hete blonde eraan toevoegt ;D
Jack Carver
15-01-2007, 18:20
Zeker nog camping dit jaar. Vorig jaar viel wei echter zodanig tegen dat ik betwijfel of ik er dit jaar nog voor rechtsta.
ik zal er dit jaar ook weer werken
wel niet aan de ingang controle, maar backstage :p
deev heeft wel gelijk dat het fun is!
Ik heb dus geen connecties rond Werchter, helaas.
The Killers zouden heerlijk zijn.
ik zal er dit jaar ook weer werken
wel niet aan de ingang controle, maar backstage :p
deev heeft wel gelijk dat het fun is!
Idem, hoop ik. Maar ik vrees voor mijn examenrooster.
- Pearl Jam
- Tool
- The Killers
- The Fratelli's
Ziet er nogal een eentonige line-up uit.
Bigpimpin
16-01-2007, 17:05
Pearl Jam zou nice zijn.
- Pearl Jam
- Tool
- The Killers
- The Fratelli's
Ziet er nogal een eentonige line-up uit.Het zijn GERUCHTEN en het zijn 4 namen van de 80 ofzo ...
Pearl Jam, Muse en Chemical Brothers op Werchter
Eddie Vedder (Pearl Jam).
De Amerikaanse band Pearl Jam en de Britse groepen Muse en The Chemical Brothers zijn de eerste namen die hun komst naar Rock Werchter hebben bevestigd. Dat meldt organisator Herman Schueremans vrijdag in een persbericht. Rock Werchter vindt plaats van donderdag 28 juni tot en met zondag 1 juli.
Pearl Jam staat voor het eerst op de festivalweide van Werchter, na afzeggingen in 1992 en 2000. Vorig jaar stond de groep van frontman Eddie Vedder voor het eerst voltallig op een Belgisch podium, in het Antwerpse Sportpaleis. Pearl Jam treedt in Werchter op op vrijdag 29 juni.
Voor zowel Muse als The Chemical Brothers vormt het optreden deze zomer de vijfde verschijning tijdens Rock Werchter. Het Britse trio Muse trad vorig jaar nog op en komt nu terug op donderdag 28 juni. Tom Rowlands en Ed Simons van The Chemical Brothers staan op zaterdag 30 juni geprogrammeerd. Zij stonden tussen 1997 en 2005 al vier keer op Werchter. De voorverkoop voor Rock Werchter start op dinsdag 20 februari. (belga/dm)
idd 3 mooie afsluiters wss (mss muse niet)
/cheer!
Pearl Jam! Concert afgelopen zomer in Sportpaleis vond ik erg goed, dus dat zit al goed :) Bovendien is mijn lief al jaren hevige fan, dus zal ze deze zomer PJ voor de derde keer kunnen zien. Die feest al ;)
Chemical Brothers wil ik ook wel eens zien, maar waarschijnlijk is dat op verschillende dagen :( Enfin, we zien wel. 29e = PJ normaalgezien -volgens hun site-
Gilgamesh
26-01-2007, 17:01
Voorlopig niet slecht. Hopelijk wordt er niet te veel indie-bs toegevoegd though.
eaurouge
27-01-2007, 19:05
Muse zou'k wel willen zien. Nog ff afwachten op meer namen :)
HeLLBirD
27-01-2007, 19:39
Hmm, zowel Muse als Chemical Brothers al meerdere keren gezien, en beide groepen maken voor mij de line-up nu reeds de moeite. CB is gewoon té zalig op Werchter.
Pearl Jam is een klassieker die je op z'n minst toch 1 keer gezien moet hebben imho, dus is uiteraard mooi meegenomen. En als het gerucht van Tool ook waar is, kan het voor mij al niet meer stuk. Vorig jaar immers de helft ervan gemist door het lange aanschuiven bij het binnen komen op dag 1.
De Britse dancegroep Faithless en de IJslandse popkoningin Björk zijn twee van de nieuwe namen op de affiche van Rock Werchter. Dat meldt organisator Herman Schueremans. Rock Werchter vindt plaats van donderdag 28 juni tot en met zondag 1 juli.
Faithless bracht vorig jaar To All New Arrivals uit en staat al voor de vijfde keer op het podium in Werchter. Björk reisde de afgelopen maanden naar de vier uithoeken van de wereld om haar nieuwe plaat op te nemen. Het album wordt eind dit voorjaar verwacht. Na 1996 en 2003 staat ze al voor de derde keer op Rock Werchter.
Ook Beastie Boys, Arctic Monkeys, Incubus, The Kooks, Bloc Party, My Chemical Romance en Mastodon hebben hun komst naar het muziekfestival bevestigd. Eerder hadden Pearl Jam, Muse en The Chemical Brothers al toegezegd. De voorverkoop voor Rock Werchter start op dinsdag 20 februari. (belga/dm)
WEER Faithless :-/. Begint echt wel afgezaagd te worden. Björk is altijd wel lekker chill en de overige lading is wel vrij interessant (Beastie Boys, Arctic Monkeys, Incubus, The Kooks, Bloc Party en Mastodon!). Dit jaar ga ik nog eens 4 dagen afzakken denk ik. Wel nog iemand in Leuven zoeken waar ik eens een douche kan komen nemen (Angelus? :))
Gilgamesh
10-02-2007, 00:12
Beastie Boys, Incubus, Mastodon & Pearl Jam. W00t enal.
Jack Carver
10-02-2007, 01:41
Nu al beste affiche sinds jaren!
arctic monkeys, incubus, faithless, bloc party,beasty boys!!!
Nog even en ik zou nog een ticket kopen ook.
HeLLBirD
10-02-2007, 03:28
Marilyn Manson is ook bevestigd. Man ... dit wordt qua affiche mijn beste Werchter ooit. Echt ... Pearl Jam, Muse, Chemical Brothers, Manson, Beastie Boys, artics, faithless ...
Manson mag dan een rare peet zijn, maar hij heeft verdomme nummers geschreven (en gecovered) die voor eeuwig in mijn geheugen gegrift zullen staan. Alle respect voor die kerel. Ik hoop zo hard dat hij Cryptorchild met daarna Deformography brengt. Dan kom ik klaar. Of dit letterlijk of figuurlijk zal zijn, hangt van het moment af.
Personal Jesus, Tainted Love, This is the new shit, mObscene, the beautiful people en dergelijke mogen uiteraard ook de revue passeren ... maar die komen toch wel na de twee eerder genoemde nummers.
Mod: Get your gunn mag ook wel. En Angel with scabbed wings ook, ik was 13 toen die cd uitkwam. Hangt nogal wat jeugdsentiment aan vast. :love:
The one and only Buffalo
10-02-2007, 09:36
Incubus, heerlijk gewoon.
Personal Jesus, Tainted Love, This is the new shit, mObscene, Meteen ook zijn grootste shitnummers ook :). Na Mechanical Animals heeft hij niets meer uitgebracht dat het vermelden waard is eerlijk gezegd. Hopelijk veel werk uit Antichrist Superstar, Smells Like Children en Portrait of an American Family. Maar ik vrees dat hij voor de safe way zal gaan en al zijn "hitjes" zal uithalen.
En Beautiful People na deze nummers zetten is heiligschennis.
Yay, beastie boys! Reden om te gaan voor mij.
Muse, Incubus, Chemical Bros., Mastodon, jeuj! Ik zal er weer zijn!
Will be avoiding: My Chemical Romance en Björk... Al mijn haar gaat omhoog staan van dat mens, and not in a good way.
ChildeRoland
10-02-2007, 15:49
@Hellbird: het spijtige wil dat MM op festivals nogal dik tegenvalt. Hij is meestal meer bezig met show en image dan met muziek. Zie Pukkelpop '97 en '06.
Volgens het nieuws in de MetClub (Metallica fanclub) gaat Metallica deze zomer weer touren in Europe. 2 hints: 1 festival begint met een "W" en het andere is te doen in het thuisland van 1 van de leden.
Werchter, here I come !
Metallica's St.Anger is zo slecht, maken de laatste tijd geen goede muziek meer.
St. Anger is een apart beestje. De nieuwe songs klinken alleszins toch al lekker, kijk uit naar het nieuwe album. En dan nog, op tour hebben ze bijna alleen maar St. Anger en Frantic gespeeld. Die 2 klinken nog altijd lekker live, vooral Frantic. Ze zijn alleen wat aan de lange kant.
Tic tic tic toc is dan ook zo metal.
St-Anger is een puur bekakt album vol schijterij en ander gezeik. Maar laten we die discussie niet opnieuw starten. :)
Er is natuurlijk reden waarom ze live zo weinig St-anger nummers spelen, niemand vind ze goed!
Freddie Wasbak
10-02-2007, 22:42
De eerste dag bevat wat kwaliteit. Muse, Marilyn Manson, (en Bjeeurk).
Wacken. Niet werchter.
Wacken wordt gehouden in augustus.
In hun 'nieuwtje' hebben ze het over juli.
Gilgamesh
11-02-2007, 13:07
Als Metallica komt, dan ga ik zeker. Zoveel is duidelijk.
The one and only Buffalo
11-02-2007, 14:00
Wie niet?
Metallica staat nog op het lijstje van bands die ik moet zien.
Farnsworth
11-02-2007, 14:15
Fooking nice line-up.
Van al die geruchten zou ik mij nie te veel van aantrekken. Vorig jaar hadden we zelf ongewild een gerucht gelanceerd. We hadden een lijstje gepost in een "wie-wil-jij-op-werchter-zien" thread en drie dagen later stond die lijst in Het Laatste Nieuws. :-)
The one and only Buffalo
11-02-2007, 14:17
En zo zijn er voor GMM ook elk jaar geruchten dat Metallica komt... Das altijd zo, maar laat een mens hopen.
En zo zijn er voor GMM ook elk jaar geruchten dat Metallica komt... Das altijd zo, maar laat een mens hopen.
Was vorig jaar ook al een gerucht en aangezien Werchter en Graspop quasi in dezelfde periode vallen denk ik dat ze bij Metallica toch eerder zullen kiezen voor Werchter (historisch gezien da). Althans, dat hoop ik, aangezien ik niet naar Graspop ga :).
Laatste shows van Metallica lijken allemaal krak op elkaar...
Beetje afwisseling zou wel mogen.
Als ze komen ga ik misschien wel voor een dag naar Werchter ofzo.
HeLLBirD
11-02-2007, 23:14
Bwa ... voor mij hoeft Metallica niet echt. Pas op, ik heb ze graag, daar niet van. Heel graag zelfs. Maar het zou de derde keer op 4 jaar zijn (dacht ik) dat ze op Werchter staan, dan heb ik liever eens een andere grote metalband ipv altijd dezelfde naam. En zo zijn er nog wel groepen (Faithless).
Deze morgen op Stubru gehoord dat het zo goed als bevestigd is dat Metallica naar Werchter komt. 1 juli zouden ze er staan.
Graspop >>>>> werchter voor mij. Als Metallica zo graag naar hun roots wilt terugkeren zouden ze op graspop beter af zijn (en ideaal om m'n jeugdhelden voor de eerste keer live te zien).
Metallica to tour this summer
Here we go again!! Metallica will be playing again this summer. We will keep you posted as soon as we here more about it but these are the rumored dates that they may be playing. Get your holiday booked now!!
FESTIVALS
Thursday June 28 Serbia Zredjanin, Saturday June 30 Spain Madrid, Sunday July 1 Belgium Werchter, Tuesday July 3 Greece Athens
http://www.metallicaworld.co.uk/
De eerste dag bevat wat kwaliteit. Muse, Marilyn Manson, (en Bjeeurk).Wat heeft iedereen toch tegen Björk? Als ze Army of Me speelt zal ik al dik tevreden zijn :)
Gilgamesh
12-02-2007, 13:32
Here we go again!! Metallica will be playing again this summer. We will keep you posted as soon as we here more about it but these are the rumored dates that they may be playing. Get your holiday booked now!!
FESTIVALS
Thursday June 28 Serbia Zredjanin, Saturday June 30 Spain Madrid, Sunday July 1 Belgium Werchter, Tuesday July 3 Greece Athens
Woot. Derde keer dat ik ze ga zien dan. Retecool.:)
Werchter is is, de zondag dan toch.
Edit: Bron eigenlijk ?
@Hellbird: het spijtige wil dat MM op festivals nogal dik tegenvalt. Hij is meestal meer bezig met show en image dan met muziek. Zie Pukkelpop '97 en '06.Inderdaad. Een fantastische show, dat wel, maar muzikaal gezien zouden ze (hij?) een stuk beter kunnen. Momenteel nog geen echte reden om naar Werchter te gaan, of ik zou eerst nog eens wat gaten in mijn cultuur moeten opvullen. Als ik toch verlof moet pakken, zal het eerder voor Dour zijn.
The one and only Buffalo
12-02-2007, 17:50
FESTIVALS
Ok, ik ga zondag naar Werchter. Dat is dus zeker.
Blijf het vreemd vinden. Faithless beweert nochtans dat zij het festival zullen afsluiten. Als Metallica komt op zondag, zullen zij dat doen, ik zie hen niet die eer geven aan Faithless. Daarnaast komt nog eens dat ze normaal niet eens het podium opkomen voor het donker is (Werchter 2004).
Peephole
12-02-2007, 21:47
De moeite: The Chemical Brothers, Beastie Boys, Arctic Monkeys, Incubus, The Kooks, Bloc Party.
Vreselijke Bagger: Faithless; My Chemical Romance, Marilyn Manson, Metallica
Meh: Pearl Jam, Muse, Björk
Eh?: Mastodon
Jack Carver
12-02-2007, 22:10
Dat Metallica maar komt, dan is het de moeite niet van te blijven kamperen de laatste dag en moet ik mij s morgens geen onderdeel van het vuil voelen.
Dj El Marriachi
12-02-2007, 22:12
Eh?: Mastodon
wat die op werchter doen weet ik niet. blijkbaar zouden ze nu populair zijn.
anyway, ik heb ze in leuven in het voorprogramma van Tool gezien en ik vond ze foufe au poires. allé, op één of twee nummers na.
Mastodon gezien op graspop en ge moet echt sjans hebben met het geluid. Op cd vind ik ze zeer goed, maar live valt vaak het geluid te hard tegen
Blijf het vreemd vinden. Faithless beweert nochtans dat zij het festival zullen afsluiten. Als Metallica komt op zondag, zullen zij dat doen, ik zie hen niet die eer geven aan Faithless. Daarnaast komt nog eens dat ze normaal niet eens het podium opkomen voor het donker is (Werchter 2004).
+ op zondag is het programma altijd vroeger gedaan dan op andere dagen (ik geloof tegen 12 uur al) en aangezien Metallica altijd lange sets speelt (minstens 2 uur) vind ik het raar dat ze op zondag komen. Mss 's middags in de Marquee ofzo :).
Metallica in een Marquee.... Denk dat ze daar zelf niet akkoord mee gaan. Nuja, langs de andere kant...er zijn ook genoeg video's van Metallica in Rock Im Park waar het nog klaarlicht is als ze een van de nieuwe nummers brengen. Alles is mogelijk, maar blijf het extreem vreemd vinden.
Metallica in een Marquee.... Denk dat ze daar zelf niet akkoord mee gaan. Nogal een sjans dat ik doodserieus was.
ChildeRoland
14-02-2007, 05:44
Rock Werchter wordt duur
De ticketprijs voor het muziekfestival Rock Werchter stijgt met een kwart.
Wie deze zomer naar Rock Werchter wil, moet 160 euro betalen voor een combiticket. Daarvoor krijg je toegang tot de weide, en dat voor een periode van vier dagen. Ook de prijs van de trein (vanuit elk Belgisch station) is daarin begrepen.
Vorig jaar bedroeg de prijs nog 132 euro. Een dagticket stijgt van 60 naar 75 euro. De zaterdag is goedkoper (69 euro) omdat het budget die dag lager ligt. Een campingticket kost 17 euro extra, ongeacht de duur van het verblijf.
Organisator Herman Schueremans vindt de stijging noodzakelijk. Hij heeft de keuze tussen de ambities bijstellen of meegaan in de harde concurrentieslag. Schueremans kiest voor dat laatste: gisteren maakte hij bekend dat ook de metalband Metallica naar Werchter afzakt.
Dergelijke topacts concentreren hun seizoen rond enkele grote festivals en kunnen enorme bedragen vragen. Gages van toppers variëren vandaag tussen 500.000 en 1 miljoen euro, zegt Schueremans. Rock Werchter wil meebieden in die strijd en moet daarom de ticketprijs navenant opdrijven.
Voor Werchter liggen onder anderen Pearl Jam, Bjork, Metallica, Muse, Faithless, Beastie Boys, Marilyn Manson en de hippe jongeren Arctic Monkeys en Bloc Party al vast. Meer namen volgen eind deze week.
De organistor wijst er ook op dat andere, vergelijkbare festivals nog duurder zijn. Zo kost het driedaagse Coachella, eind april in Californië, 250 dollar. Het vierdaagse Deense Roskilde kost 200 euro.
Volgens Schueremans speelt de gestegen prijs van Belgische acts, onlangs nog een van de redenen van het afscheid aan Marktrock, geen rol in dit verhaal.
(vpb)
Benieuwd hoeveel volk er nu nog zal gaan "voor de sfeer".
Nja, moest toch even slikken toen ik het deze morgen in De Morgen las. 160 euro zonder reservatiekosten is fokking veel geld. En zo'n lulverhaal van de topacts worden duurder vind ik belachelijk. Zet uw festival terug op 3 dagen, dat zijn al 10-15 groepen en 2 headliners minder die je moet betalen. Nuja, het zal dit jaar toch weer in een wip uitverkocht zijn, dus waarom zou hij er wakker van liggen.
3 dagen zou dan ongeveer 120 eur kosten, is dat dan goedkoper ? Ik dacht het niet.
3 dagen zou dan ongeveer 120 eur kosten, is dat dan goedkoper ? Ik dacht het niet.
Ja. Dat is 40 euro die je overhoudt om daar te eten en te drinken. Het is een dag korter, wat mooi meegenomen is (ik vind 4 dagen echt veel te veel).
Mijn eerste editie was diegene in '99, toen het voor de eerste keer zonder Torhout was. Toen was die affiche perfect. Op vrijdag wat minder grote namen (met Blur en Fatboy Slim als toppers) en op zaterdag een nest toppers. Sindsdien is het eigenlijk serieus bergaf gegaan met RW (een paar edities uitgezonderd). Metallica en REM waren toen de headliners en ik heb 1700 BEF betaald voor de 3 dagen (en ik geloof 200 BEF voor de camping). Als ik de prijs van nu omreken kom ik voor hetzelfde festival aan 7866 BEF, voor 1 dag extra.
Nuja, de grootste idioten zijn en blijven de consument. 15-19 euro vinden ze veel te veel voor een CD, want op internet vind je het toch gratis, maar 60-80 euro neertellen voor concert is geen moeite. (En nee, ik download geen cd's, ik ben zo'n ouderwetse idioot die Bilbo/Fnac wekelijks verblijd met een bezoekje).
Jammer, maar ik heb er geen 160 euro voor over. Vorig jaar vond ik het al te duur, en nu wordt het dus nog duurder.
En ik weet ook niet wanneer m'n examens gedaan zijn, en ze mogen tot voorbij 1 juli duren geloof ik, dus het is riskant tickets te bestellen.
Te duur voor een student. Geen beastie boys. :(
Lang leve Dour!
Cheap ass en geweldige muziek... hah! :pimp:
Inderdaad, Dour is toch een stuk goedkoper (hell, bijna 1/3e van de prijs). Maar Oransj, ik betwijfel of ik dit jaar nog ga gaan ...
The one and only Buffalo
14-02-2007, 13:31
Wa voor een zotten zijn dat daar? 75€ voor 1 dag? En het bier is daar ook al zo duur, ik begin verdomme al te twijfelen.
Hoeveel kost Pukkelpop zo ongeveer?
Prijs van Pukkelpop is dit jaar ook in stijgende lijn.
Belachelijk dat ze zeggen dat ze de prijs omhoog doen omdat ze niet op kunnen tegenover de andere festivals, werchter die hun eigen wil vergelijken met iets als Roskilde is toch wel beetje dikke-nek-achtig.
Gilgamesh
14-02-2007, 15:23
Jammer, maar ik heb er geen 160 euro voor over. Vorig jaar vond ik het al te duur, en nu wordt het dus nog duurder.
En ik weet ook niet wanneer m'n examens gedaan zijn, en ze mogen tot voorbij 1 juli duren geloof ik, dus het is riskant tickets te bestellen.
Ik heb klak hetzelfde voor. Jammer voor Metallica, maar met €160 kan ik andere leuke dingen doen.
Kunt toch ook gewoon 1 dag gaan?
Gilgamesh
14-02-2007, 15:37
Maar dat vind ik dan ook zo geldverspilling, om 1 dag te gaan.
Peephole
14-02-2007, 16:16
Lol, zo overdreven.
En Fuck Yeah, het is bevestigd... Metallica zondag op Werchter !
desertfox
14-02-2007, 20:48
Ik vind dat die 40 euro per dag eigenlijk nog goed meevalt. Als je kijkt hoeveel de gemiddelde prijs van een ticket is voor een band als Muse, Björk, Pearl Jam, Beastie Boys kom je niet toe met je 40 euro. Ticket voor beste plaatsen bij Genesis bvb. is al 100 euro, ok Pearl Jam is geen Genesis maar toch er moet niet overdreven worden : )
Soit ik ben dan ook een werkmens, in mijn studententijd ging ik het geld er ook niet voor over hebben.
Ik vind dat die 40 euro per dag eigenlijk nog goed meevalt. Als je kijkt hoeveel de gemiddelde prijs van een ticket is voor een band als Muse, Björk, Pearl Jam, Beastie Boys kom je niet toe met je 40 euro. Ticket voor beste plaatsen bij Genesis bvb. is al 100 euro, ok Pearl Jam is geen Genesis maar toch er moet niet overdreven worden : )
Soit ik ben dan ook een werkmens, in mijn studententijd ging ik het geld er ook niet voor over hebben.
Alee, ik zat erop te wachten. Festivaloptreden != zaaloptreden. Ik vraag mij af wanneer mensen het nu eindelijk eens gaan snappen.
Holy crap was tevens mijn reactie toen ik de prijs las. Gaat er echt wel een beetje over. Maar Muse en Metallica op een affiche, it shall be hard to resist...
Misschien ga ik kuisen 's nachts: twee nachten kuisen = vier dagen gratis binnen = R.I.P op 2 juli.
The one and only Buffalo
15-02-2007, 16:23
Ale, gelukkig vallen Mastodon en Incubus ook op zondag, dan heb ik toch meer dan 1 act gezien voor mijn 75€...
Juist eens naar de site van Werchter gaan zien...
Grappig da ze er nog durven bijzetten 'gratis vervoer'.
En de camping kost dan ook nog eens 17 euro...
De Vlaamse jeugd zou eens een boycot-jaar moeten doorvoeren,
Schueremans zijn dure complimenten zouden snel voorbij zijn!
Off-Topic:
Hoe komt het Erik? Geen Dour meer?
(Nu bij mij hangt dat puur af van de affiche...)
Dokter dré
15-02-2007, 16:53
Goed zot geworden, 160 euro... Tel daar dan nog eens €5 verzendingskosten, €17 voor de camping en grosso modo €125 voor eten en drank bij en je komt aan een totaal van meer dan €300.
Ik denk dat ik dit jaar toch maar niet ga.
HeLLBirD
16-02-2007, 02:30
Serieus, wat is dat toch met jullie mensen? 160 euro voor 4 dagen feest én een knaller van een affiche. Kan me nu echt een geen barst schelen. Ik wil er zelfs nog 200 euro voor neertellen... En dan ben ik nog iemand die vooral gaat voor de festival-sfeer en niet echt voor de muziek (al is die uiteraard zéér leuk meegenomen). Het zal nu mijn 9de keer zijn en ik heb nog nooit één seconde spijt gehad van al het geld dat ik al in Werchter gestoken heb.
160 euro ...da's 2 dagen werken. En twee dagen werken voor vier dagen non-stop feesten vind ik een mooie deal. 'k Bedoel, als ge dat nog niet samenkrijgt, dan weet ik het ook niet. Het leven kost geld hé mensen. Op oudejaar kan je ook eens 100 euro of meer door draaien aan eten, inkom en drank op één of andere stomme fuif en dat is dan wel aanvaardbaar?
Beastie Boys! die waren schitterend in Vorst.. alleen daarvoor zou ik die 160 euro met plezier neertellen.. En dan nog in de Marquee..FEEST!
Voor de rest ga ik Bjork zeker zien, Chemical Brothers en uiteraard Metallica.. Dit jaar wel niet front row.
Serieus, wat is dat toch met jullie mensen? 160 euro voor 4 dagen feest én een knaller van een affiche. Kan me nu echt een geen barst schelen. Ik wil er zelfs nog 200 euro voor neertellen... En dan ben ik nog iemand die vooral gaat voor de festival-sfeer en niet echt voor de muziek (al is die uiteraard zéér leuk meegenomen). Het zal nu mijn 9de keer zijn en ik heb nog nooit één seconde spijt gehad van al het geld dat ik al in Werchter gestoken heb.
160 euro ...da's 2 dagen werken. En twee dagen werken voor vier dagen non-stop feesten vind ik een mooie deal. 'k Bedoel, als ge dat nog niet samenkrijgt, dan weet ik het ook niet. Het leven kost geld hé mensen. Op oudejaar kan je ook eens 100 euro of meer door draaien aan eten, inkom en drank op één of andere stomme fuif en dat is dan wel aanvaardbaar?
Ten eerste is het natuurlijk makkelijk voor mensen die er effectief het geld voor hebben om te zeggen dat het allemaal helemaal niet te veel kost. En tuurlijk is het ieders recht om al dan niet te gaan werken voor die prijs, en tuurlijk is het ook het recht van de organisatie om te vragen zoveel ze willen. Maar dan kan je wel enkel besluiten dat Roch Werchter een eliteproduct geworden is, veel meer dan 10 jaar geleden, en elk jaar, met reuzesprongen, nog meer. 300 euro voor 4 dagen, dat is geen uitstapje meer, dat is niet iets dat je gewoon maar even doet, dat is voor een groot deel van het doelpubliek een stevige hap uit hun budget. Want dat mag je niet vergeten: het doelpubliek van Werchter is de laatste jaren drastisch verjongd, wat de relatieve kost ervan natuurlijk nog meer verhoogt.
Ten tweede kan je normaal verwachten dat een prijsstijging gepaard gaat met een kwaliteitsstijging, maar in het geval van Werchter is dat geenszins het geval, integendeel:
-Het comfort op de wei is zienderogen achteruit gegaan door de beslissing om elk jaar meer toeschouwers toe te laten. Dat geldt zowel op vlak van drukte, luistercomfort (bijna nergens op de wei kan je nog naar een optreden kijken zonder ook het lawaai van ongeïnteresseerde omstaanders bij te nemen) als hygiëne.
-Door de schaalvergroting heeft de main stage sinds een paar jaar meer speakers gekregen en is de marquee verplaatst. De combinatie van beide zorgt ervoor dat alle optredens in de marquee die samenvallen met één op de main stage, grondig verstoord worden, en vanop bepaalde plaatsen, zelfs ín de tent, amper nog ongestoord te volgen zijn (los dan nog van de drukte dus).
-De prijzen van de catering zijn belachelijk de hoogte in gegaan zonder dat er enige verbetering gekomen is op vlak van kwaliteit en variatie.
-Het aanbod van de groepen is objectief verslechterd: de affiche wordt jaar na jaar voorspelbaarder, de headliners bijna elk jaar opnieuw dezelfde (wéér Faithless, wéér Metallica, wéér Chemical Brothers, wéér Muse...), met amper verrassende, laat staan gedurfde acts. Het adagium van Werchter is geworden: hoe meer de groep kost, hoe liever wij ze programmeren. De kostprijs, en daarmee ook de ticketprijs, zou drastisch kunnen dalen als ervoor zou gekozen worden om niet elk jaar opnieuw voor dezelfde namen te gaan, waarvan je weet dat ze een jaar later toch weer beschikbaar zijn.
Uiteraard zijn er genoeg mensen die nog steeds zoveel geld willen neertellen voor Werchter. Grotendeels mensen zoals jij: voor wie geld sowieso geen rol speelt, maar evenzomin de muziek. Een muziekfestival afdoen als een feestje waarbij de muziek pas op de tweede plaats komt, getuigt van weinig respect voor de mensen die dolgraag van de muziek zouden genieten, maar er door de hoge prijs geen geld meer voor hebben, de hoge belangstelling van allerlei toeristen vaak geen kans meer toe krijgen - meteen uitverkocht - en door de immense drukte geen plezier meer aan beleven. Laten we eerlijk zijn: Werchter is een beroerd festival, dat op geen enkele manier nog voldoet aan de eisen die je als muziekliefhebber kan en mag stellen.
Ja. Dat is 40 euro die je overhoudt om daar te eten en te drinken. Het is een dag korter, wat mooi meegenomen is (ik vind 4 dagen echt veel te veel).
Mijn eerste editie was diegene in '99, toen het voor de eerste keer zonder Torhout was. Toen was die affiche perfect. Op vrijdag wat minder grote namen (met Blur en Fatboy Slim als toppers) en op zaterdag een nest toppers. Sindsdien is het eigenlijk serieus bergaf gegaan met RW (een paar edities uitgezonderd). Metallica en REM waren toen de headliners en ik heb 1700 BEF betaald voor de 3 dagen (en ik geloof 200 BEF voor de camping). Als ik de prijs van nu omreken kom ik voor hetzelfde festival aan 7866 BEF, voor 1 dag extra.
Nuja, de grootste idioten zijn en blijven de consument. 15-19 euro vinden ze veel te veel voor een CD, want op internet vind je het toch gratis, maar 60-80 euro neertellen voor concert is geen moeite. (En nee, ik download geen cd's, ik ben zo'n ouderwetse idioot die Bilbo/Fnac wekelijks verblijd met een bezoekje).Zij bezien het als volgt : de infrastructuur opzetten kost X euro. Of dat festival nu 2 of 20 dagen duurt. Die extra dag brengt dus extra op, de kost qua infrastructuur blijft dezelfde. De prijs van een ticket zou niet naar 120 euro dalen, maar eerder rond de 130-140 hangen. Graspop is imho even duur trouwens (op het campingticket na, dat bij graspop geintegreerd is), en daar hoor ik weinig volk over wenen.
Wat niet weg neemt dat het veel geld is, ik heb het er niet voor over. Misschien voor een dag als er iets komt dat ik écht wil zien, maar nooit voor 4 dagen. Gelukkig mag ik er dit jaar weer gaan werken backstage, dus dat zit wel snor ;)
Aanvulling op Jonah:
Het is ook weer grotendeels de hype die moet gefinancierd worden. Die trend is enkele jaren gestart en begint eigenlijk surrealistische proporties aan te nemen. Achteraf kunnen zeggen dat je erbij bent geweest is belangrijker dan het evenement zelf. Kijk naar concerten van The Rolling Stones of U2. Ik ben nog naar Popmart geweest, met een ticket die ik 2 weken op voorhand gekocht had. Idem voor de Bridges To Babylon-tour. Nu is zoiets gewoon ondenkbaar, en de ticketprijzen zijn meer dan verdubbeld. The Rolling Stones vroeg toen 2000 fr voor een kaartje en toen sprak men er echt schande van. Nu zijn de duurste kaarten 100+ euro en men haalt met plezier de portemonnee boven.
Ik vind het gewoon een belachelijke evolutie. Zoals gisteren in de krant stond, Werchter is groot geworden op de rug van een publiek die nu niet meer kan afzakken naar de wei wegens de veel te hoge prijzen. En Schuur zijn uitleg vind ik maar redelijk idioot. Als daar nu 4 headliners opstaan ipv 8, het publiek zal blijven komen. Andere festivals moet hij niet als concurrentie bezien, hij moet gewoon een goede affiche samen boksen tegen een redelijke prijs. Dat andere festivals veel duurder zijn is geen verweer.
En we kunnen blijven janken. 2 maanden voor het festival zal het toch weer uitverkocht zijn. En volgend jaar barst de discussie weer los, als de prijs voor 4 dagen 200 euro zal bedragen, excl kosten.
Ok, het is veel te duur dit jaar, en de camping/drank is afzetterij maar dat kan me allemaal niet zoveel schelen. Ik ga (ging) naar Werchter om 4 dagen te genieten van een hoop optredens die anders 20-40 euro het stuk kosten. En om de ongelofelijke festivalsfeer.
Wat mij het allermeest tegensteekt is de belachelijke line-up voor mensen die al enkele jaren trouw naar Werchter afzakken. Ik wil nieuwe, fijne groepen zien - niet voor de vierde keer Muse, de derde keer Faithless en de tweede keer Chemical Brothers. Ikzelf ben de voorbije 3 jaar telkens 4 dagen naar Werchter geweest, dus ik kan me inbeelden dat het nog erger is voor diegenen die bvb al 8 jaar gaan.
Ofwel is mijn muzieksmaak veranderd, maar tot nu toe trekt de line-up op niet veel.
Dj El Marriachi
18-02-2007, 02:22
ik ben vorig jaar 4 dagen gaan werken op werchter.
met een mini monstertruck rondrijden en wat afval van de frituren dumpen in de containers. 5-6 uurkes werken per dag en ik kon alle optredens zien die ik wou zien.
en dan free food en beer.
ik vond het plezant. al was het maar omdat ik na het optreden van de wei weg kon gaan en ergens op een grasheuvel in de schaduw een uurke kon gaan liggen slapen. een groene grasheuvel met écht gras ipv een tapijt van plastieken bekerkes en pakken friet. en ik kon ook gewoon op mijn andere zij draaien zonder per ongeluk mijn elleboog in iemands gezicht te duwen. maar het best van al vond ik nog dat ik kon kakken op een gewone wc. ene die doorspoelde nog wel.
onze kampeerplaats is op 5 minuten afstand lopen en 's nachts moet het stil zijn!
oké, de koelwagens die vlakbij stonden waren ook niet alles, maar liever dat dan een meute zatte hollanders die 's nachts om 3u hun metallica cd'tje opzetten.
't waren 4 fijne dagen, maar toen ik op die wei vertoefde heb ik vaak gedacht "betalen mensen hier nu echt 120 euro voor??"
toen het zo pokkeheet was als vorig jaar, vond ik die wei echt de hel.
optreden zien en dan lekker weg, zo was het nog genietbaar voor mij.
ik ben het volledig eens met de punten die jonah opnoemt.
Ga niet specifiek op een postje over 'hoe duur is Werchter' wel niet ingaan. Maar als je ziet hoeveel groepen je voor je geld krijgt kon het allemaal nog een pak duurder zijn.
Ik doe meestal zaalconcerten aan van de groteren der aarde, en die ticketjes kosten ook veel geld. Werchter kan je allesbehalve vergelijken met een zaalconcert, dus een optelsommetje van alle groepen apart mag je gewoonweg niet maken.
Toen ik vroeger Werchter bezocht was dat een aardige hap uit mijn studentenbudget. En dat was nog ten tijde van torhout/werchter, dus maar 1 dagje voor mij (werchter).
Maar met je zuurverdiende studentenjob-centjes was dat allemaal wel haalbaar. Om natuurlijk met de handjes open bij de mama of de papa te gaan staan: tjsa, kan me inbeelden dat de ouders op dat moment een beetje in hun haar gaan krabben.
Kortom, als je het te veel geld zou vinden: bezoek werchter dan maar 1 dagje en volg de rest op één of andere livestream. Dan kan je je euro's in je zak houden & de zoveelste nieuwe mp3 player of gsm kopen. Keuzes moeten gemaakt worden & prioriteiten gesteld. My 2 cents
Abdallah
19-02-2007, 02:00
Werchter is een gigantische braderie. En daar hou ik van.
FiReSe7eN
19-02-2007, 04:39
Heel misschien kom een dagje Marilyn Manson meepikken. Die had ik toch eens graag live bezig gezien :-) Wel duur idd voor een daguitstap..
Beter laat dan nooit, Damien Rice is ook bevestigd voor zondag. Als ze hem tegenover metallica zetten gaan er doden vallen.
edit>
Keane
Tori Amos
!!!
Arno
The Good, The Bad and The Queen
Klaxons
Kaiser Chiefs
Gabriel Rios
The one and only Buffalo
20-02-2007, 08:16
Voila, mijn zondagticket besteld, eindelijk ga ik Metallica zien.:love:
Eerm, ik geraak er totaal niet op? Ligt compleet plat.
edit>
Kan er eens iemand de rechtstreekse url posten aub. Op de website van goformusic word ik geredirect naar de index.php als ik op die banner van RW klik.
Fucking GFM site :( Altijd is die overbelast :(
The one and only Buffalo
20-02-2007, 08:41
Bij mij gaat het nog steeds hoor, maar enkel met IE, met firefox wil ie niet.
Ik zit hier op linux, ik kan niet op IE
Ik zit hier op linux, ik kan niet op IE. Post eens de rechtstreekse url aub?
Bij mij gaat het nog steeds hoor, maar enkel met IE, met firefox wil ie niet.Teleticketservice ligt nogal plat wegens onderhoudswerken...
Ecko:
http://www.goformusic.be/Werchter2007/
en dan daar nog dingen achter zoals:
combi.html
vrijdag.html
camping.html
Met dank aan Angelus :)
The one and only Buffalo
20-02-2007, 10:08
Die campingtickets, moeten die echt op voorhand besteld worden? Gaan die uitverkocht zijn of zijn die ter plekke ook nog te koop?
sprinkler
20-02-2007, 10:23
Wel ik heb het al geweten dat campings volzet waren(Dour) en dat is niet leuk, dan sta je daar met je bagage en kan je nergens heen.. Ik zou voor de zekerheid één kopen hoor :)
tickets besteld ! thanks voor de link ;)
HeLLBirD
20-02-2007, 12:19
Hupla, combi is besteld. Ik content. Nog geen camping though ... ik kan 100% zeker op een privé-terrein gaan staan dit jaar, maar ik ben zwaar aan het twijfelen. Ok, op dat terrein staan ook wel nog een man of 20, maar het is toch niet dezelfde sfeer als op de echte campings. Langs de andere kant is er wel gratis douche en electriciteit etc ... En het kost me maar 5 euro.
Peephole
22-02-2007, 00:08
Wel ik heb het al geweten dat campings volzet waren(Dour) en dat is niet leuk, dan sta je daar met je bagage en kan je nergens heen.. Ik zou voor de zekerheid één kopen hoor :)
Bij Dour kan je die niet vooraf kopen.
Vandaag 2 tickets voor zondag besteld. Kon het niet laten om nog eens een kijkje te gaan nemen naar Metallica...Hopelijk spelen ze ook enkele nieuwe nummers :)
Nu nog meedoen met die Meet & Greet wedstrijd van de Metclub.
Peephole
25-02-2007, 10:08
Vandaag 2 tickets voor zondag besteld. Kon het niet laten om nog eens een kijkje te gaan nemen naar Metallica...Hopelijk spelen ze ook enkele nieuwe nummers :)
Nu nog meedoen met die Meet & Greet wedstrijd van de Metclub.
Want ze zien spelen is al niet masochistisch genoeg?
Freak.
Die Metclub, welke voordelen heeft dat Metal? Ooit eens ferm over zitten twijfelen om mij aan te sluiten, maar het dan maar zo gelaten. Ik heb mij ooit eens aangesloten bij U2, maar meer dan 4 tickets voor hun concert in Amsterdam heeft mij dat niet opgeleverd eerlijk gezegd.
noisemaker
25-02-2007, 17:53
Ik kan niet wachten al hebben ze hun "touch" wat verloren tegen vroeger vind ik persoonlijk. Maar what the fuck...
Die Metclub, welke voordelen heeft dat Metal? Ooit eens ferm over zitten twijfelen om mij aan te sluiten, maar het dan maar zo gelaten. Ik heb mij ooit eens aangesloten bij U2, maar meer dan 4 tickets voor hun concert in Amsterdam heeft mij dat niet opgeleverd eerlijk gezegd.
Euhm, stel voor dat je eens een kijkje neemt op www.metclub.com.
Enkele dingetjes: 4 "So What" magazines per jaar, Metclub tshirt, meet & greet wedstrijden, HQ pics en movies van Metallica, updates in verband met Metallica in het algemeen. Is vooral interessant met het nieuwe album en tijdens de tour imo. Tijdens het productieproces van St. Anger kregen de leden regelmatig wat sneak previews, regelmatig video's van Metallica in de studio en dergelijke.
Zijn ook enkele tours geweest waar leden meteen toegang kregen tot het voorste gedeelte tijdens een concert, maar dat is eerder uitzonderlijk. Het is nogal fanboy achtig allemaal :)
@ Peephole, Ik ben lid van die club en als ik dan kans kan maken om die mannen eens te ontmoeten...zou ik maar gek zijn moest ik die kans niet grijpen. Ze zijn zowat de reden dat ik naar metal in het algemeen ben gaan luisteren en hebben een sterke invloed op mij gehad. Dat gij u daar aan stoort, kan mij eerlijk gezegd niet veel schelen.
Heeft iemand zijn tickets al ontvangen?
Nee, dat zal nog wel een tijdje duren eer die verstuurd worden. Don't panic.
Nieuw zijn: Snow Patrol, LCD Soundsystem, Interpol, Kings of Leon, Joan As Police Woman en Goose.
ChildeRoland
01-03-2007, 20:46
Hopelijk zakt Interpol dit jaar nog naar een zaal ter lande af. Anders zie ik me genoodzaakt een stevige drol te gaan draaien voor Schuur zijn deur. Op z'n minst!
Heeft er iemand eigenlijk al zijn tickets ontvangen?
edit>
Zo heeft mijn bijdrage meer nut:
Nieuwe namen:
- QOTSA (again :-/)
- Razorlight
- Frank Black
- Heideroosjes
- Blonde Redhead
- Air Traffic
Bigpimpin
14-03-2007, 16:01
Frank Black as in the pixies?
yep, en hij brengt Joey Santiago ook mee.
New names that are coming:
Mainstage: KoRn, Nailpin and +44
Pyramid: Weezer, Fergie, Groove Armada and Fixkes.
Site will be updated today.
Je-zus. Als dit waar is, echt een schande.
- QOTSA (again :-/)
Niet dat ik naar Werchter zal gaan...
Maar er is nooit genoeg QOTSA imo!
(Zou blij zijn moesten ze naar PKP komen... of een degelijke zaal ergens in de buurt...)
Pyramid: Weezer
No shit, dacht dat die gestopt waren...
Grote fan van hun eerste twee albums, 'The Blue Album' en 'Pinkerton' (!),
maar daarna ging het qua kwaliteit toch serieus naar beneden..
Vrieskou
23-03-2007, 18:20
Korn, Nailpin, +44
Bwa-ha-ha.
Wat is +44?
Weezer is altijd wel leuk, behalve op Werchter, want daar is niets leuk.
Peephole
23-03-2007, 18:54
Wat is +44?
Is dat niet Blink182?
Ah en lol @ Fergie. Waarom programmeert Werchter toch altijd van die belachelijke namen waarvan je er zeker kan van zijn dat ze enorm gaan floppen?
Peephole
23-03-2007, 18:55
En ik had gelijk.
http://en.wikipedia.org/wiki/+44
Het is Blink182 zonder die kutzanger.
Die laatste post van mij komt van het forum van Werchter en was een lol blijkbaar. Nuja, het zou mij niets verwonderen moest er toch iets van aan zijn.
Nieuwe namen;
- Donderdag: Air en Billy Talent
- Vrijdag: Lily Allen en Enter Shikari
- Zaterdag: Amy Winehouse
Ugh, focus op het positieve, Air :love:
Bron? Want op de site van Rock Werchter zelf staat er nog niets.
En wat iedereen in dat mongolenwijf van een lilly allen ziet is mij een compleet raadsel. Volslagen schijtmuziek en een kop om als boksbal te gebruiken.
edit>
stubru.be dus.
Amy Winehouse kan als opvulling nog wel meevallen denk ik.
Air wil ik zooo graag nog eens zien. Optreden enkele jaren terug op Werchter was fenomenaal! Helaas is hun nieuwe CD wel minder, ook de vorige was niet meer zo goed ...
Jipla, voeg Peter Gabriel ook maar aan het lijstje toe. Te zalig :).
Peephole
03-04-2007, 14:37
Lol, en nog eens zes euro erbij.
Die Schueremans lacht gewoon zijn publiek in hun gezicht uit.
Ga gewoon naar Dour, dan heb je die zever niet.
Volledig programma staat op www.rockwerchter.be. Damien Rice staat iets te dicht bij Metallica, waardoor ik maar een klein stukje ga zien :-/. Voor de rest, ik kan zondagavond op een deftig uur naar huis. Faithless kan mijn rug op.
Weinig goeie namen ook, bij de laatste lading. Wat Mika in godsnaam op Werchter doet is mij een compleet raadsel. En Pearl Jam maar anderhalf uur :-/. Dat moesten er minstens 2 zijn.
Ziet er goed uit. Incubus voor Metallica is niet al te erg, dat overleef ik wel. Kwestie van goed op tijd naar voor te drummen. Hopelijk beginnen ze deze keer wel op tijd. Na Metallica rustig aan naar huis rijden. Kijk er al naar uit.
ChildeRoland
11-04-2007, 23:14
Dat programma ziet er verschrikkelijk uit. Beastie Boys in de Marquee? Satellite Party als quasi-headliner? Enzovoort.
Ga gewoon naar Dour, dan heb je die zever niet.Quote omdat het de waarheid is.
The one and only Buffalo
12-04-2007, 09:37
Omfg, Metallica sluit niet af ofzo? Wat een schande... Faithless kan de boom in.
Voor de rest, Interpol - Incubus - Metallica. Schoon rijtje, weinig rust. Mastodon staat wat vroeg, maar of ik die 2 keer op 1 week ga willen zien betwijfel ik. (ik doel dan op GMM)
Maar de marquee intersseert mij bitter weinig eigenlijk.
Zwakste affiche in jaren. Vooral het bespottelijke aanbod van kleine marqueegroepen, hoogstwaarschijnlijk omdat al het geld opgedaan is aan nog maar eens dezelfde headliners.
Moet toegeven dat ik enkel voor Metallica ga. Had gehoopt toch nog een paar interessante groepen te zien die dag, maar niks trekt eigenlijk mijn aandacht. Nergens een gevoel, dat moet ik gezien hebben. Incubus zal ik waarschijnlijk wel redelijk vooraan staan, maar enkel om te garanderen dat ik toch wat dicht sta voor Metallica.
Daar gaan we nu eens geen geld aan geven :)
Chance dat het van de voorniet is.
Harlequin
12-04-2007, 11:28
Weinig goeie namen ook, bij de laatste lading. Wat Mika in godsnaam op Werchter doet is mij een compleet raadsel. En Pearl Jam maar anderhalf uur :-/. Dat moesten er minstens 2 zijn.
Mika is een puberwijvenhype. Niet toevallig half de werchter doelgroep.
The one and only Buffalo
12-04-2007, 14:12
Moet toegeven dat ik enkel voor Metallica ga. Had gehoopt toch nog een paar interessante groepen te zien die dag, maar niks trekt eigenlijk mijn aandacht. Nergens een gevoel, dat moet ik gezien hebben. Incubus zal ik waarschijnlijk wel redelijk vooraan staan, maar enkel om te garanderen dat ik toch wat dicht sta voor Metallica.
+- zelfde. Ik ga enkel de zondag en ik ga enkel voor Metallica.
Dat Interpol en Incubus erbij komen is voor mij een bonusje, want beiden kan ik wel aanhoren (of dat langer dan een half uur gaat duren is wel een vraagteken). Mastodon zal ik op GMM wel al beugehoord zijn, dus echt vroeg moet ik ook niet opdagen.
Peephole
12-04-2007, 14:15
Incubus rockt wel nog. Alé, vroeger alleszins.
http://www.youtube.com/watch?v=8QrlyVES3Gw
http://www.youtube.com/watch?v=PqtcPsphw0o
Yep, heb de mijn een week of 2 geleden ontvangen.
Yep, heb de mijn een week of 2 geleden ontvangen.
Jeetje, en is dat normaal als ik ze nog niet heb? En stel, ze zijn verloren geraakt: is er een manier om er nieuwe te laten opsturen?
Ticket status checken op www.goformusic.be. Indien dat al op verzonden staat gewoon contact opnemen en de situatie uitleggen. Aangezien dit jaar met barcodes gewerkt wordt, blokkeren ze die gewoon en sturen ze nieuwe tickets op.
Ticket status checken op www.goformusic.be. Indien dat al op verzonden staat gewoon contact opnemen en de situatie uitleggen. Aangezien dit jaar met barcodes gewerkt wordt, blokkeren ze die gewoon en sturen ze nieuwe tickets op.
Tnx. Status is: klaar voor verzenden, dus ik zit wel safe denk ik.
quantrias
19-04-2007, 16:19
De tickets zijn hier ook al, allee niet bij mij zelf, maar maten van mij. Als ge ze samen besteld is het gemakkelijker.
Nog 2 maanden... Heb toch wel gemengde gevoelens bij de artiesten die komen, ofwel zijn ze goed tot uitstekend en sommige horen gewoon niet op Werchter. Kga geen namen noemen, iedereen zijn ding natuurlijk.
Maar we gaan ons zeker amuseren, gelijk elk jaar. Daarachter naar Dour!! Jipee.
quantrias
20-05-2007, 09:45
Nog een kleine 40 dagen en het is weer zover!!!
Gilgamesh
22-05-2007, 12:38
Dankzij de vriendin kan ik nu toch ook 4 dagen naar Werchter gaan. Metallica voor de derde keer zien, genieten kk. Als er overigens enen shrimper mij herkent, moet hij me maar aanspreken en dan trakteer ik wel op een pint. :)
quantrias
11-06-2007, 20:38
Het is bijna zover!!
Als het weerke zo blijft zal het redelijk te doen zijn... er mag natuurlijk altijd een zonneke zijn... Maar kou zal het toch niet worden denk ik.
We zullen weer meer buiten slapen dan in de tent. ;-)
Bigpimpin
19-06-2007, 23:04
Ik ga alsnog, op vrijdag :-)
Ik de volle vier dagen, as usual. Woensdagavond eindejaarsbal, donderdagochtend met zware kater naar camping C2! 8-)
Zijn er nog Shrimpers die hun tentje opslaan op Werchter? En vooral: waar?
Als ik ga is het B2 en dat zal ook dit jaar weer het geval zijn denk ik. Deze middag mijn tent, slaapzak en luchtmatras gehaald. Lang leve de makro, alles tesamen heeft het mij 49 euro gekost.
Binnenkort is horen achter mijn 'werk'rooster.
Ik heb ook een 4-dagen ticket, maar heb wel de luxe dat ik lekker thuis in mijn eigen nest kan gaan slapen. Ik ben wat ne nepper.
Als ik ga is het B2 en dat zal ook dit jaar weer het geval zijn denk ik. Deze middag mijn tent, slaapzak en luchtmatras gehaald. Lang leve de makro, alles tesamen heeft het mij 49 euro gekost.Fantastisch, ook eens naar daar afzakken. Single-serving stuff?
Fantastisch, ook eens naar daar afzakken. Single-serving stuff?
Neem voor mij ook es mee als die tent maar 1 man kan behuizen
Fantastisch, ook eens naar daar afzakken. Single-serving stuff?
High Peak is de fabrikant. Volgens een collega van mij is dat degelijk materiaal. Of het effectief zo is, zal ik u maandag 2 juli kunnen zeggen :). Luchtmatras zag er toch stevig uit en die slaapzak is ook wel in orde. Tent zelf is voor 3 personen, dus ik ga veel plaats hebben.
Weet er iemand iets over de weersvoorspellingen? De laatste dagen goed weer, maar ook dikwijls een ferme stortbui :-/.
boogie_man
20-06-2007, 15:53
http://www.accuweather.com/world-forecast-15day.asp?partner=accuweather&traveler=0&locCode=EUR|BE|BE002|WERCHTER&metric=1
Waarom is dat nu nooit eens een aangenaam lentetemperatuurtje. Ofwel snikheet, ofwel schijtweer. Nuja, een ramp is het niet.
Zo'n voorspellingen op langere periode zijn zeer onbetrouwbaar. Ik hoop dan ook op een mooi zomerzonnetje dat mijn velletje bruin brandt als ik 's morgens ergens langs de kant lig te ontnuchteren.
Nuja, ik ben vrij snel content wat het weer betreft. Als het maar niet regent.
Centurio
20-06-2007, 16:58
Ik hou van hitte. Enige voordeel van regen is dat ge 's morgens iets langer kunt blijven liggen zonder te verstikken in uw tent. In het slechtste geval wordt ge dan weer wel wakker omdat ge weg zakt in de modder. Moeilijk keuze...
Abdallah
20-06-2007, 17:07
Camping B1. Wie langskomt moet wel opletten niet te struikelen over gabby als die zijn roes aan het uitslapen is. Of over boogie_man. :love:
boogie_man
20-06-2007, 20:40
Camping B1. Wie langskomt moet wel opletten niet te struikelen over gabby als die zijn roes aan het uitslapen is. Of over boogie_man. :love:
ge zou beter keer iets nuttigs doen en achter een party-tentje hossen. Meneer "ik heb geen examens meer".
boogie_man
21-06-2007, 14:03
hmm, iemand ervaringen met de nieuwe vorm van ticketcontrole? Ik heb mijn ticket namelijk gekocht via een niet zo officieel kanaal. Gewone prijs, geen woekerprijzen. Hij kon niet gaan, ik wou uiteindelijk wel gaan. Iedereen gelukkig.
Maar nu begin ik mij toch wel op te jagen in heel dat controle gedoe. De kans dat mijn ticket "geseind" staat is natuurlijk niet zo groot aangezien er geen veilingsite aan te pas gekomen is en er dus geen mogelijkheid is geweest om mijn barcode te blokkeren. Maar die identiteitscontrole die er zogezegd ook nog bij kan gebeuren bezorgt mij wel een lichtjes ambetant gevoel. Wat is heel dat gedoe eigenlijk met die zwarte streepjes naast de naam. Op sommige tickets staat er een zwarte streep, op andere niet. U ziet, ik zie overal problemen opduiken.
Enfin, ik maak mij waarschijnlijk druk om niets maar ik heb absoluut geen zin om daar donderdag aan de deur te moeten blijven staan om dan tegen de stroom in weer de bus/trein te moeten nemen. Ik mag er niet aan denken dat ik 180 euro kwijt ben voor een treinreis gent/leuven/gent.
Die barcode wordt ingescand aan de ingang en als die barcode niet geblokkeerd is laten ze u gewoon binnen. Wees gerust, ze gaan niet en kaarten inscannen en identiteitskaarten controleren. Als er 80.000 man binnenmoet staan ze anders een jaar aan de ingang.
Moet ge dit jaar ook identiteitskaart tonen aan ingang ofwa ?
En probeer maar niet door te lopen zonder bandje of ik moet u nen trek geven!
hmm, iemand ervaringen met de nieuwe vorm van ticketcontrole? Ik heb mijn ticket namelijk gekocht via een niet zo officieel kanaal. Gewone prijs, geen woekerprijzen. Hij kon niet gaan, ik wou uiteindelijk wel gaan. Iedereen gelukkig.
...
Kan je geen copy van zijn id-kaart krijgen ofzo. Dan gaan ze écht wel niet moeilijk doen. Maar ik zou niet benauwd zijn van te strenge controles. Too much people
Superxero
21-06-2007, 23:11
Heeft er iemand tips qua keuze van camping? Heb je daar een keuze in? En hoe werkt dat dan? Kortom wat is de beste camping (het meest dichtbij is mss best? welke is da?)
A-campings liggen het dichtst, maar zitten ook het snelst vol. Normaal gezien geraak je daar bijna niet meer bij op donderdagmorgen, of je moet al veel geluk hebben. Elk jaar zeggen ze wel dat de campings pas om 6 uur 's morgens opengaan, maar dat is dus flauwekul. A-campings staan trouwens ook nogal bekend voor het rumoer dacht ik Als je het rustiger aan wil doen kies je best voor de B-campings. Die liggen niet pal naast de wei, maar op 5 minuten stappen ben je er wel.
C-campings zou ik zo laten, want die liggen wel een stuk verder.
edit>
Omdat visueler alles mooier is:
http://www.rockwerchter.be/RW2007/downloads/camping.pdf
Centurio
22-06-2007, 08:01
We lagen vorig jaar op A1, en dit jaar waarschijnlijk weer, gewoon omdat het best wel vervelend is om altijd zoveel tijd te verliezen om iets te gaan eten ofzo. Nu zijn we vorig jaar tegen 6u hier in Hasselt vertrokken denk ik, en dan hebben we volgens mij nog tot 8u moeten wachten voor die camping effectief open ging, dus het is echt geen flauwekul, kan misschien wel van camping tot camping afhangen. Het lag daar ook niet direct overdreven vol, tegen 10u was er nog ruim plaats waar wij lagen (op 100m van de ingang).
Dan moet dat toch pas sinds vorig jaar zijn, want toen ik 2 jaar geleden nog eens naar Werchter ben geweest gingen die campings altijd op woensdagnacht open omdat er teveel overlast was.
C2 geniet mijn voorkeur, gewoonweg omdat dat het links van den ingang best gezellig en knus is. Ge kunt bovendien de dijk opkruipen om richting wei te gaan, zodat ge genen omweg moet doen via den ingang.
Ik ga elk jaar wel eens loeren op de A3 als er geen controle aan den ingang staat, maar vind zo'n massacampings toch niet zo fameus hoor. Wakker worden en een open vlakte vol felkleurige tentjes zien...Joepie. Wij hebben tenminste nog boompjes. Bóómpjes. Yeah.
Superxero
24-06-2007, 23:07
Tot hoe laat rijden de bussen naar Leuven station? Want ik moet nog thuisgeraken zondagnacht maar wil niks van Metallica missen!
Weet er iemand hoe het zit qua afsluiten van wegen? Als je op dat kaartje kijkt dat ik gepost heb, neem ik best die Provinciebaan om tot de B-campings te geraken. Maar volgens mijn vader is dat afgezet en moet ik via de Haachtsesteenweg rijden. Iemand daar meer informatie over?
boogie_man
25-06-2007, 11:48
ik zie het probleem niet. De provinciebaan is op een bepaald moment inderdaad afgesloten, maar logischerwijs is dat dus NA de B-parkings (het rode). Dus als je op een B-parking wil staan moet je wel via de provinciebaan en is de haachstesteenweg uitgesloten.
Eigenlijk moet je het zo zien: al het gele (de campings) en het groene (de weide), daar geraak je niet met je auto in of door. je kan dus niet van A naar B rijden.
enfin, 'tis nu echt niet moeilijk.
Op het forum van Werchter heb ik net dezelfde vraag gesteld en daar zeggen ze het tegenovergestelde :). En ik zou echt niet weten naar welke officiële instantie ik zou kunnen bellen om het te vragen.
Centurio
25-06-2007, 13:21
Mmm, we zijn vorig jaar langs die weg gekomen maar ik weet niet meer juist tot waar we zijn geraakt, als ik op het kaartje kijk vermoed ik dat we maar tot die zijstraat juist boven B7 mochten, zeker niet tot aan de parking zelf. We hebben in ieder geval nog een eindje mogen wandelen tot A1.
Edit: wij moesten dan ook niet op de parking zijn natuurlijk, werden gewoon afgezet. Als ge daar wilt parkeren zult ge zo wel moeten gaan waarschijnlijk. Zeker niet langs de A kant want ge kunt nooit door het centrum uit.
boogie_man
25-06-2007, 14:48
Op het forum van Werchter heb ik net dezelfde vraag gesteld en daar zeggen ze het tegenovergestelde :). En ik zou echt niet weten naar welke officiële instantie ik zou kunnen bellen om het te vragen.
Toch is het zo :)
Als je op de B-parkings wil parkeren, moet je langs die kant komen, je kan niet langs de brug van werchter passeren.
Dus,
Als je van gent komt. Richting Brussel, E 314 richting leuven/ genk. Afrit 21 Rotselaar en dan zal het wel al een beetje duidelijk zijn zeker. Gewoon de rest/pijltjes volgen.
Nu om u gerust te stellen zal ik vanavond nog wel eens polsen aan een maat die al twee jaar met de auto gaat en al twee jaar op die B-parkings terechtkomt. Stay calm.
boogie_man
27-06-2007, 09:27
afrit 21, naar links.
Voor B-campings continue rechtdoor rijden zodat ge op die provinciebaankomt en aan de bijhorende B-parkings.
A en C moeten omrijden. B is dus gemakkelijk én het staat aangeduid. :)
Eindelijk mijn uren gekregen, al bij al vallen ze nog mee.
Het weer staat me ook al meer aan, dik feest bouwen yo.
Ohjo, kheb er wa keiveel goesting in:love: Sebiet nog keer inkopen doen (lees: noedels³).
alle jingskes wa is da na, C3 besta nemi ??
Daarnet nog langs Werchter City geweest, lollig hoe alles al mooi gebarricadeerd was.
Abdallah
28-06-2007, 01:52
*burps*
Werchter wordt zo wijs.
Sebiet keer vertrekken. Daarna ontnuchteren. Schoolbal was beetje zwaar scheef.
Zou't mogelijk zijn om op een camping binnen te raken zonder (camping)bandje?
(dagticket zaterdag, kwestie van na te feesten op de camping *grijns*)
Sneaky sneaky?
The one and only Buffalo
28-06-2007, 14:55
Zou't mogelijk zijn om op een camping binnen te raken zonder (camping)bandje?
(dagticket zaterdag, kwestie van na te feesten op de camping *grijns*)
Sneaky sneaky?
Idem eigenlijk, ik kom zaterdagavond toe (ik ga zondag) en ik zou dus 2 nachten op de camping blijven. Mijn tent enzo is wel al opgezet door kennissen die combi hebben, dus dat probleem heb ik niet meer.
Maar wat zijn de beste trucs?
Ik ging wachten tot het laatste concert om dan met een enorme meute naar binnen te gaan, zodat ze niet konden checken. Iemand betere suggesties?
Of mss minder riskant: Krijg ik zaterdagavond ergens een campingticket?:pMaar daar reken ik eigenlijk niet op. Ik vermoed dat die nergens meer te krijgen zijn.
Marjolein
28-06-2007, 15:46
Belt toch gewoon naar iemand die er al is en vraag naar de exacte kleur, breedte enz van het campingbandje. Ze controleren da heel vluchtig (op dan A1 toch) en na een paar dagen leeft da amper nog. Geen kat die het ziet als t zelfgemaakt is.
Peephole
28-06-2007, 16:25
Werkt die streaming bij iemand anders?
http://muziek.skynet.be/blank.html?l1=entertainment&l2=musicclub&l3=festivals2007&l4=live&a=live&fyid=7&stage=11
The one and only Buffalo
28-06-2007, 17:26
Ik hoor net dat ik vanavond nog iemand zie die even den aller-retour doet van Werchter. Campingbandje eens goed bekijken en indien mogelijk gewoon inscannen.
Edit: Crap, campingbandjes zijn van kunststof enzo, dat is al moeilijker. Namaken is wss geen optie. Dan toch maar ter plekke zien wat er gaat gebeuren.
DivineOne
28-06-2007, 18:53
Werkt die streaming bij iemand anders?
http://muziek.skynet.be/blank.html?l1=entertainment&l2=musicclub&l3=festivals2007&l4=live&a=live&fyid=7&stage=11
Werkt hier perfect.
Peephole
28-06-2007, 20:14
W00t, sebiet streaming van de Beastie Boys. En Dr. Lektroluv zal ook wel toestemming geven.
super-styler
28-06-2007, 20:25
W00t, sebiet streaming van de Beastie Boys. En Dr. Lektroluv zal ook wel toestemming geven.
sweet :love:
super-styler
28-06-2007, 21:48
Ik em nog altijd zwart scherm na da reclamefilmke, of ist gewoon nog ni begonne? :p
ChildeRoland
28-06-2007, 22:02
Ik zie ook niks. Is dit weer zo'n enkel ADSL-ding ofzo?
Peephole
28-06-2007, 22:05
Beastie boys zijn nu bezig. Moet werken voor iedereen.
Ik heb hier wel mijnen WMP moeten terugrollen naar versie 10.
super-styler
28-06-2007, 22:06
Beastie boys zijn nu bezig. Moet werken voor iedereen.
Ik heb hier wel mijnen WMP moeten terugrollen naar versie 10.
Zucht, elk jaar ist hetzelfde ier, da werkt nu eens nooit eh :(
Farnsworth
28-06-2007, 22:11
Internet Explorer gebruiken heeft hier alle problemen opgelost.
@ ChildeRoland: Skynet-only, denk ik.
super-styler
28-06-2007, 22:12
Internet Explorer gebruiken heeft hier alle problemen opgelost.
Negative, telenet moet ook werken :) maar bij mij niet :(
Peephole
28-06-2007, 22:12
HET WERKT VOOR IEDEREEN.
Leer keer lezen.
Negative, telenet moet ook werken :) maar bij mij niet :(
Probeert keer WMP 10 opnieuw te installeren. En gebruikt IE.
super-styler
28-06-2007, 22:14
HET WERKT VOOR IEDEREEN.
Leer keer lezen.
Mja teveel moeite :p in wmp 11xx werkt et volledig niet in ieder geval :/
ChildeRoland
28-06-2007, 22:20
MS fuckers. Dat zou evengoed met WMP 8 moeten werken, verdomme.
Peephole
28-06-2007, 23:43
Het is den dokter nu. :)
Björk had enkele steengoede songs, maar enkele weirde dingen ook natuurlijk..
Die multi-touch touchscreens als instrumenten was wel :o Leek wat op Surface demo.
Muse was echt zalig, maar dat ze live wel wat kunnen wist ik al wel.
Een geslaagde eerste avond.
Jack The Ripper
29-06-2007, 13:16
Dat werkt hier van geen kanten, zelfs met WMP11 werkt het niet, zowel in IE als in Firefox. Ik krijg een reclamefilmke te zien, en dan stopt het.
Bucht.
Devroush
29-06-2007, 13:21
Ik zie wat rare kleuren en de melding "Zin om meer te zien? Word Belgacom ADSL-klant." -_-
Peephole
29-06-2007, 14:19
Probeer WMP 10 eens.
Vrieskou
29-06-2007, 15:02
Probeer WMP 10 eens.
Werkt perfect met WMP11 hier.
Devroush
29-06-2007, 15:09
Had blijkbaar nog WMP9 staan. Maar met 10 zeggen ze ook dat ik maar ADSL moet hebben. Bah :(
edit: ha maar nu loopt dat ding tenminste niet meer, jaj!
Vrieskou
29-06-2007, 15:26
Ik ben redelijk zwaar onder de indruk van het Milow optreden btw. Fuck Mika. :-)
http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/2007/06/29/werchgoed2.jpg
Ooit wil ik haar toch eens live zien :).
DivineOne
29-06-2007, 16:38
Bij nog mensen dat er opkomt "No live Streaming at the moment" terwijl ze atm Sioen zouden moeten uitzenden?
works like a charm here...
andere browser geprobeerd?
Peephole
29-06-2007, 17:18
Als er "No live Streaming at the moment" dan light het niet aan u.
Ah, en Lilly Allen suckt precies keihard live.
DivineOne
29-06-2007, 17:49
Als er "No live Streaming at the moment" dan light het niet aan u.
Dacht dat ook, maar als Neill naar Sioen heeft kunnen kijken ...
Peephole
29-06-2007, 18:51
Tis den Admiraal nu.
Archangelus
29-06-2007, 19:05
Voor de mensen met problemen: werkt de testvideo wel?
Op de eerste pagina (die met Belgacom/Proximus/Digital TV logos op) hebt ge ne link "Bekijk de testvideo", klik daar ne keer op en zie of het bolt.
Bij mij werkte het eerst ook niet, maar door die testvideo is een onderdeel van mijn WMP bijgewerkt en nu kan ik Admiral Freebee zien.
En Queens of the Stone Age laten hun sessie niet live uitzenden... :(
Stubru zendt live en erna zaken uit, zoals daarnet van QOTSA. Nu is het heel de tijd den admiraal though :(
Vrieskou
29-06-2007, 20:54
Arctic Monkeys zijn een dik pak aan het rocken, jawadde.
"Ook mij probeerden ze in rehab te krijgen", pochte Josh Homme tijdens een uitgerekte versie van ‘Feel Good Hit of the Summer’. “Maar ik ben groter dan Amy Winehouse, dus is het hen niet gelukt. Als zij ooit zoveel drugs had ingenomen als ik, zou ze hier trouwens niet eens staan.”
De frontman van Queens of the Stone Age stond zichtbaar stijf van de coke tijdens zijn vijfde concert in Werchter, maar negatieve invloed leek die snuifsessie verder niet te hebben op de set. Behalve een rücksichtlos ‘Battery Acid’ werd de wei getrakteerd op het ene hoogtepunt (‘Burn The Witch’) na het andere (‘Little Sister’, ‘No One Knows’, ‘3’s & 7’s’ - maak zelf uw keuze). Het publiek zorgde intussen zelf voor de psychedelische toets: zo zagen we een meisje met uitgeklapte bolletjesparasol tot tweemaal toe crowdsurfen, en leken de afgevoerde divers minstens even high als de zanger op de bühne.
En passant wilde Homme weten hoe er in België geneukt wordt, headbangde de kersverse bassist Michael Shuman de nek van zijn romp en toonde drummer Joey Castillo zich de onbuigbare ruggengraat van de band. Een verschroeiende afsluiter als ‘A Song For The Dead’ leek uiteindelijk de hellepoort op een kier te zetten. Wij hadden het alvast zelden zo warm na een concert. (Gunter Van Assche)
(****)
EERDER OP WERCHTER: 2001, 2002, 2003, 2005
1. Monsters in the Parasol
2. Burn The Witch
3. Misfit Love
4. Little Sister
5. Battery Acid
6. Feel Good Hit of the Summer
7. Sick, Sick, Sick
8. No One Knows
9. 3’s & 7’s
10. Go With The Flow
11. If only
12. Turnin’ On The Screw
13. A Song For The Dead
Nice. Ik hoop dat heel die sessie ooit online komt.
Ik heb QotSA gemist omdat ik op dat moment bij Admiral Freebee stond, maar ik kan helemaal niet zeggen dat ik daar spijt van had. Dat was een van de beste concerten van Werchter 2007 tot nu toe en strijdt om de eerste plek met Muse en Pearl Jam voor mij.
Kaiser Chiefs was goed, maar door het rare weer en de slechte plaats heb ik er wat minder van kunnen genieten. Bloc Party zowat hetzelfde gevoel, maar zeker geen slechte set.
Admiral Freebee speelde het publiek gewoon even weg met een zeer krachtige set alweer en de sfeer zat er al in van voor het optreden begon. Hij heeft geen bal moeite om het publiek mee te krijgen en mag voor mijn part gerust eens het hoofdpodium sieren als hij dat op dat podium nog eens dunnetjes weet over te doen.
Arctic Monkeys zijn waren zeer goed, maar je merkte duidelijk dat ze nog jong zijn en nog niet zo enorm veel podiumervaring hebben. Tussen de nummers in leek de frontman wat hulpeloos of verdwaald. De songs zelf echter waren steengoed, wat meteen de tussenstukjes goed maakte. ;-)
Pearl Jam dan. Tweede keer dat ik ze zie (derde keer voor mijn vriendin) en dat op minder dan een jaar tijd. Had je dat twee jaar geleden gezegd dan zou niemand je geloofd hebben. Eindelijk hebben ze het podium van Werchter gehaald en dat hebben ze weer eens goed gedaan. In vergelijking met het optreden vorig jaar in het Sportpaleis, zijn er minder van hun toppers gespeeld. Ook is een festivalpubliek iets minder geflipt fan dan die in het Sportpaleis natuurlijk ;) Toch weer eens heel erg vooraan gestaan en gezien dat het goed was. Ze mogen gerust nog een keer komen.
Archangelus
30-06-2007, 14:40
Nice. Ik hoop dat heel die sessie ooit online komt.
Laat ons iets weten als ge ze vindt. Die van de Beastie Boys wil ik ook trouwens.
De Arctic Monkeys zijn echt goed live, de zanger is idd nogal stil tussen nummers, maar de rest is wel af.
Morgen is het weer zover, Metallica ! Kan niet wachten. Gisteren hebben ze in Bilbao het volledige Master of Puppets album gespeeld samen met "The other new song". Vreemd wat volgens Rob komt dat nummer niet (of alleszins niet volledig) op het nieuwe album.
Als iemand morgen nog gaat en je ziet dit shirt (http://overkill.superhost.pl/fc/chapter/clubtee2007.jpg), dan kom je maar een pint trakteren :)
Bigpimpin
30-06-2007, 18:33
QOTSA, Arctic Monkeys en Pearl Jam waren machtig!
heb nu ook weer "no live streaming at this moment" in beeld. Heb al wel snowpatrol kunnen kijken. Gaan ze nog wel uitzenden vandaag??
Peephole
30-06-2007, 20:21
Kijk onderaan.
onderaan? in WMP? staat verder niks...of bedoel je wat anders?
Op de skynet pagina zelf waar de video embedded staat, staat onderaan een uitzendschema.
Peephole
30-06-2007, 21:10
Onderaan deze pagina:
The Killers waren zeer te smaken.
Keane heeft mij enorm verrast. Zonder enige verwachting gaan kijken en die mannen hadden echt wel plezier leek het en het ganse publiek was mee.
Het hoogtepunt van de avond voor mij waren echter The Chemical Brothers. Shit wat een feestje! Dansende mensen tot aan de uitgang! Ik denk dat 95% van de mensen die ik zag aan het shaken waren. Met een grote smile vertrokken en het was niet van de drank, drugs of vrouwen. Beestig!
Rough-neck
01-07-2007, 11:12
Voor de mensen met problemen: werkt de testvideo wel?
Op de eerste pagina (die met Belgacom/Proximus/Digital TV logos op) hebt ge ne link "Bekijk de testvideo", klik daar ne keer op en zie of het bolt.
Bij mij werkte het eerst ook niet, maar door die testvideo is een onderdeel van mijn WMP bijgewerkt en nu kan ik Admiral Freebee zien.
En Queens of the Stone Age laten hun sessie niet live uitzenden... :(
Bij mij komt dat van bijwerken er, maar dan doet hij niks :(
En we zijn dan nog Belgacom ADSL klanten, en dan werkt het nog niet.
Peephole
01-07-2007, 11:49
Tis Stijn nu. En old school Stijn, zonder groep.
Nice.
Peephole
01-07-2007, 11:51
Alé, voor lijk twee minuten. Nu is zijn groep er terug bij. :(
Vrieskou
01-07-2007, 12:23
Integraal te zien voor skynet abbonees : QOTSA, Den Admiraal, Beastie Boys, Enter Shikari, Razorlight en nog wat andere. Lekker. :-)
Juist spijtig dat die zakken zoveel support voor Graspop niet hebben.
Kunt ge eens zien om die te rippen? (en vooral QOTSA)
Vrieskou
01-07-2007, 12:36
Kan ik doen, als ge mij kunt expliceren hoe/met welke programma's. :-)
Wat ik zou doen, is zo'n filmpje laten afspelen, en info opvragen over waar de data vandaan komt. Is het via windows media player dan rechts klikken en properties/eigenschappen, waar we dan een url vinden. Aan de hand van de url dan een programma vinden die dat kan rippen, zoals bijvoorbeeld iets die .asf kan downloaden. Dees (http://stream-down.cocsoft.com/) is het eerste wat ik vind die veel kan, dunno of het goed werkt.
Enigste probleem waar ik op kan komen is dat ze met certificaten werken, en daar heb ik ook geen ervaring mee.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.