PDA

View Full Version : Brugge: wat bezoeken en waar eten?

Cakeman
14-07-2007, 16:01
Mijn vriendin en ik gaan eind deze maand voor drie dagen (vrijdag tot en met zondag) naar Brugge. Geen van ons is er al geweest en we weten dus ook niet welke zaken de moeite zijn om te bezoeken. Wat zijn zo de interessantere museums of de mooiere parken?

Aangezien we in ons hotel enkel ontbijt hebben, gaan we twee keer per dag in de stad zelf iets gaan eten. Wat zijn daar aanraders? Het moet geen haute-cuisine zijn. Gewoon lekkere "speciale" zaken. Misschien is daar ergens een goede Japanner? Of een Mexicaan? Misschien een simpele taverne die gezellig is en waar ze de beste spaghetti uit Brugge serveren ofzo?

Laat de tips maar komen!

O ja, we gaan met trein naar Brugge, niet met de wagen. Qua mobiliteit zijn we dus op onze benen en het openbaar vervoer aangewezen.

Cassiel
14-07-2007, 16:12
Mijn vriendin en ik gaan eind deze maand voor drie dagen (vrijdag tot en met zondag) naar Brugge. Geen van ons is er al geweest en we weten dus ook niet welke zaken de moeite zijn om te bezoeken. Wat zijn zo de interessantere museums of de mooiere parken?

Aangezien we in ons hotel enkel ontbijt hebben, gaan we twee keer per dag in de stad zelf iets gaan eten. Wat zijn daar aanraders? Het moet geen haute-cuisine zijn. Gewoon lekkere "speciale" zaken. Misschien is daar ergens een goede Japanner? Of een Mexicaan? Misschien een simpele taverne die gezellig is en waar ze de beste spaghetti uit Brugge serveren ofzo?

Laat de tips maar komen!

O ja, we gaan met trein naar Brugge, niet met de wagen. Qua mobiliteit zijn we dus op onze benen en het openbaar vervoer aangewezen.

Als ik mij goed herinner is daar inderdaad een goede japanner, maar ik heb geen idee waar die juist ligt, ik zal eens aan mijn ouders vragen.
Verder kom ik ongeveer enkel in Brugge om naar het concertgebouw te gaan, ik weet niet of er tijdens die periode iets te doen valt, maar van tijd tot tijd hebben ze wel interessante dingen.

eaurouge
14-07-2007, 18:13
Als je een chocolade liefhebber bent, zeker naar Bar Choc gaan. Alles met chocolade. Kom je gegarandeerd met een bomvolle maag buiten. Best ook gezellig zitten daar.

Freddie Wasbak
14-07-2007, 19:18
Check dit: http://www.use-it.be/pdf/MAP_O_Bruges.pdf

Cakeman
15-07-2007, 08:39
Cool, bedankt!

ecko
15-07-2007, 09:08
De Hobbit als je eens graag ribbekes eet. Aanrader en gezellig. :)

Matthias
15-07-2007, 10:40
De japanner: http://www.tanuki.be/nederlands/base.htm

frenzal
15-07-2007, 11:24
3 dagen? success.
Ik was er een namiddag geweest en verveelde mij al dood

bokkepoot
15-07-2007, 13:07
De japanner: http://www.tanuki.be/nederlands/base.htm

Iets verder in dezelfde straat is er ook een goede Indiër.
http://www.indiantandoori.be/

ibaun
15-07-2007, 13:18
De Hobbit als je eens graag ribbekes eet. Aanrader en gezellig. :)

Daar is alles wat gegrild is zeer lekker. Enkel jammer dat er geen terras is, en je kan niet reserveren, of je moet een volledig menu nemen.

Maar een aanrader, zeker!

Belgatom
15-07-2007, 18:33
Volg alvast Matthias en Bokkepoot hun advies op. De Hobbit ken ik maar weinig geweest. Tanuki is voor mij nog steeds mijn absolute favoriet in dit landje. En dat mag meetellen dacht ik.

boogie_man
16-07-2007, 13:23
Het grote voordeel aan brugge is dat het pokkeklein is en ge per definitie niet kunt verdwalen. Gewoon een middagje rondlopen en zelf plekjes proberen vinden kan dus best al gezellig zijn. Eenmaal je voorbij de vesten bent ga je niets interessants meer vinden dus zie dat een beetje als de grens, maar voor de rest gewoon rondlopen en niet de meute japanners volgen.

Het minnewaterpark is alvast een gezellig parkje waar er nooit al te veel volk rondloopt. (het is enerverend om te zien hoe 90 procent van de toeristen niet de moeite doet om eens verder te wandelen dan de markt-burg-noordzandstraat-zuidzandstraat.) Bankje zoeken en gezellig romantisch zitten wezen.

Als ge in brugge zit (en zeker als ge er 3 dagen verblijft) zou ik toch ook de klassiekers eens aflopen. Na afloop voel je je waarschijnlijk een geweldig kuddebeest maar bijv de heilige bloedkapel, gruuthusemuseum, halletoren, boottochtje op de reitjes (kruip niet op zo'n idiote koets) zijn eigenlijk best wel mooie en leuke dingen om doen.

Als je iets wil eten blijf je het best ook niet op de markt rondhangen. Tenzij je natuurlijk schandalige prijzen wil betalen. Ook hier zou ik gewoon aanraden om wat rond te lopen en je zin te zoeken. Genoeg dingen te vinden. Zo zijn er wel ene paar restaurantjes in de hoogstraat/langestraat. (komende van de markt naar de burg lopen en dan verder de hoogstraat in) Verwacht geen grootkeuken (behalve dan de karmeliet die daar ook gelegen is, maar dat zal wel boven het budget liggen ;)), maar er is een italiaan en enkele kleine restaurantjes die best wel meevallen.

Als je dan savonds nog iets wil drinken zou ik naar de republiek (groot terras, ook mogelijkheden om wat "speciallekes" te eten, alleen wel iets te duur naar mijn zin), joey's (klein cafetje, verscholen in een hoekje van het zilverpand, als je er plaats vindt best wel gezellig, bruine kroeg, jazzmuziek) of irish pub (sinds hun pintjes daar ook verkocht worden aan 2.00 euro, minder in trek bij de lokale bevolking. ;)) gaan

conclusie: loop rond en dat liefst zonder kaartje of zonder plannetje. Verdwalen is onmogelijk. :)

Turtle
16-07-2007, 13:24
Je kan altijd eens naar Olympia gaan :)

Cakeman
16-07-2007, 13:46
kruip niet op zo'n idiote koetsOei. We hebben een Romantiek Arrangement (:love:) en daar zit een koetstoch doorheen Brugge in.

ibaun
16-07-2007, 13:48
(...) boottochtje op de reitjes (kruip niet op zo'n idiote koets) zijn eigenlijk best wel mooie en leuke dingen om doen. (...)

Dit moet ik toch wel beamen. Zelfs een Bruggeling is verbaasd wanneer hij zo'n boottochtje doet, je ziet dingen die je anders nooit te zien zult krijgen. Zo'n paard gaat waar jij ook kan gaan, en stinkt nog ook.

Hyrrix
16-07-2007, 14:13
Een studiegenoot van me heeft er een restaurant, de "Maximiliaan van Oostenrijk", maar naar the looks of it zal dat wel niet bijster goedkoop zijn.

A-star
16-07-2007, 15:28
Toen we daar zijn geweest, zijn we in een Argentijns restaurant gaan eten.
Veel vleesgerechten hadden ze daar. Héél lekker.
De naam schiet me momenteel niet meer te binnen.

Pistons
16-07-2007, 16:54
Het Mozarthuis, steak op zo'n hete marmersteen. Ligt op dat klein pleintje waar de entrée is van de bootjes.

pkpotemkin
16-07-2007, 17:16
Leuke bed & breakfast (maar die heb je waarschijnlijk niet meer nodig)
http://www.bedandbreakfast-bruges.com/nl/reservations.html

Scyver
17-07-2007, 13:36
In station kan je folder kopen voor €1 met enkele wandelingen in dus dan zie je zowat heel brugge als je ze allemaal doet. Dan stoppen daarvoor de bussen van de lijn en kan je voor €1 naar het centrum.

Ben in Brugge geweest einde mei met vriendin en was zeer de moeite. Ben er maar 1 dag geweest (trein 8uur) en 's avond terug rond 20uur. Hebben zeker niet alles gezien maar hadden de wandeling gepakt doorheen het centrum dus hebben wel groot deel van bezienswaardigehden kunnen zien denk ik. Het is absoluut de moeite!

bokkepoot
17-07-2007, 16:23
Toen we daar zijn geweest, zijn we in een Argentijns restaurant gaan eten.
Veel vleesgerechten hadden ze daar. Héél lekker.
De naam schiet me momenteel niet meer te binnen.

Steakhouse “El Churrasco Argentino” in de Vlamingstraat? Ben er zelf nog niet geweest, maar staat zeker op m'n lijst van nog te bezoeken restaurants.

TimeZero
01-08-2007, 18:44
Het is lang geleden dat ik nog eens iets op dit forum gepost heb, maar deze topic komt me als gegoten. Ik ga immers rond het weekend van 10-11-12-13/08 ook met mijn vriending naar Brugge en ik ken er ook niks van. Ene keer lang geleden geweest in 1992 maar allang vergeten. Dus deze topic komt perfect uit. Bedankt Cakeman en de anderen !

Random
01-08-2007, 19:36
deze topic komt me als gegoten

Uw rol als poster zit nog niet helemaal als geroepen blijkbaar :(, blijven oefenen en dat komt ongetwijfeld weer goed.

TimeZero
01-08-2007, 20:05
Och ja, een kleine mislukte woorspeling :) Maar ik bedoelde eigenlijk het feit dat ik hier nauwelijks passeer.
Maar zoals gezegd, deze topic kwam van pas.

Cakeman
01-08-2007, 21:52
Brugge was zeer leuk. De restaurants die in deze thread zijn aangehaald heb ik niet kunnen vinden omdat ik de te lui was om de namen/adressen op te schrijven terwijl ik goed genoeg wist dat ik alles ging vergeten.

In de Wollestraat ligt wel een heel goed Grieks restaurant. The Olive Tree. Het lams met aardappeltjes in de oven is een dikke aanrader.

PsychoScout
03-08-2007, 16:48
Och ja, een kleine mislukte woorspeling :) Maar ik bedoelde eigenlijk het feit dat ik hier nauwelijks passeer.
Maar zoals gezegd, deze topic kwam van pas.

nu nog dit en deze niet door elkaar halen :p

sprinkler
06-08-2007, 13:14
In de Wollestraat ligt wel een heel goed Grieks restaurant. The Olive Tree. Het lams met aardappeltjes in de oven is een dikke aanrader.

Grieks is altijd lekker :-)

Gamba's(= reuzescampi's), zaziki, olijven, lamsvlees, gevulde aardappelen, fetakaas, alles in genereuze hoeveelheden, geen enkele gezonde mens kan daar van klagen :-)

Tenzij je vegetariër bent natuurlijk. I pity the fool.