View Full Version : Vraag ivm salaris
l33td00d
30-07-2007, 12:45
Ik koop uw thread over voor 1eer!
Vraag: Hoeveel % wordt er van mijn loon afgehouden als JobStudent ?
sprinkler
06-08-2007, 13:18
2.5% bijdrage RSZ
Tijdens de zomervakantie toch. Daarbuiten is het iets anders IIRC
Vraag: Hoeveel % wordt er van mijn loon afgehouden als JobStudent ?
Bruto is nagenoeg gelijk aan netto per uur, er gaat zo'n 2-4% van af.
kleine klootzak
06-08-2007, 19:15
wth?
als ik mijn salaris/uur*totaal aantal uren doe (=bruto) kom ik iets uit.
wat echter gestort geweest is, bedraagt een goeie 13% minder dan dat brutobedrag.
Is dat een aftrekking voor volwassenen? want 13% leek mij al verdacht veel voor een 16-jarige, zeker voor wat die interimmadam zei: " er word daar een heel klein bedrag van afgehouden als sociale bijdrage, maar das nie veel"
NIE VEEL? tschijlt €35 op 1 week potverdikke :(
Morgen eens bellen of is dit nu toch normaal?
wth?
als ik mijn salaris/uur*totaal aantal uren doe (=bruto) kom ik iets uit.
wat echter gestort geweest is, bedraagt een goeie 13% minder dan dat brutobedrag.
Is dat een aftrekking voor volwassenen? want 13% leek mij al verdacht veel voor een 16-jarige, zeker voor wat die interimmadam zei: " er word daar een heel klein bedrag van afgehouden als sociale bijdrage, maar das nie veel"
NIE VEEL? tschijlt €35 op 1 week potverdikke :(
Morgen eens bellen of is dit nu toch normaal?
Dan maken ze een fout, dat komt heel vaak voor.
Wel zien dat je:
* De student is tewerkgesteld met een ’overeenkomst voor tewerkstelling van studenten’
* De student werkt in de totale zomervakantie max. 23 arbeidsdagen bij alle werkgevers samen. Feestdagen en andere met loonbehoud die in de periode van de arbeidsovereenkomst vallen, tellen mee als arbeidsdag.
* De student werkt niet meer dan 23 arbeidsdagen buiten de zomervakantie (1 januari - 30 juni en 1 oktober 31 december) . Deze tewerkstelling wordt gepresteerd buiten de periodes van verplichte aanwezigheid in de onderwijsinstelling.
De dagen waarvoor sociale zekerheidsbijdragen werden betaald tellen mee!
Een overschrijding van de 23 arbeidsdagen in het 1 e en 2 e kwartaal heeft dus als gevolg dat de student niet meer RSZ-vrijgesteld kan werken in de zomervakantie!
Dan is het 2.5% zoals turtle al zei
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.