View Full Version : Muziek voor in de auto
Voor mij hangt het meestal sterk af van de moment, maar wat zijn voor jullie de toppers qua "car songs"?
Rockin' in the Free World - Neill Young
Life is Sweet - The Chemical Brothers
Extra - Ken Ishii
(Wordt aangevuld eens ik de andere titels eens vind ;))
LessThanJake
14-01-2007, 21:39
in mijn kar zit een 6-CD slot dat afspeelt naargelang mijn humeur.
zit een CD Michael Jackson in, een CD U2, een CD HIM, twee CD's met (Franse) rap, en eentje met toestanden zoals in mijn last.fm-profiel in mijn signature te zien is. :-)
booba - garde la pêche is wel zwaar door mijn speakers !
alles wat op mijn ipod staat in feite
kan gaan van oldies (doors, deep purple, sabbath,...) tot metal/punk/HC ( misfits, born from pain, Aborted,...) tot soms kleinkunst en soms ook wel een beetje chill muziek (buscemi etc)
wat het steeds goed doet is Heaven Shall burn (To inherit the guilt) en Misfits (she)
Paar cd's die ik vaak opzet:
Guru's Jazzmatazz
Brazilian sounds
QOTSA - Songs for the deaf
Eagles of Death Metal - Death by sexy
En dan af en toe ook is een dnb cd'ke, hoewel ik dan in de juiste stemming moet zijn. dnb en rijden gaan niet zo fantastisch samen soms
Oude rock of metal is altijd wel zalig om te luisteren in de auto: Led Zeppelin, Twisted Sister, etc etc...
onbewust
15-01-2007, 10:16
Niet dat ik een auto heb maar moest ik rijden zou ik ofwel Mr. Beast van Mogwai ofwel Before the dawn heals us van M83 opzetten.
Drop The Lime - Resonance FM mix
Geniale dubstep mix met een pak bekende dingen tussen (Michael Jackson! titel ontglipt me even), ik rijd de laatste tijd met niets liever. Van't weekend met Knifehandchop in't Steegske, Gent, trouwens.
Downloadlink volgt deze namiddag.
Turbo Whistle - Car Engine
Meestal verschillende genre van Rock en Metal om wat variatie te hebben. Voor mijn vriendin steekt er momenteel ook de laatste nieuwe cd van Nelly Furtado in mijn cd wisselaar. Die cd is best goed als afwisseling voor al dat geweld.
Niet dat ik een auto heb maar moest ik rijden zou ik ofwel Mr. Beast van Mogwai ofwel Before the dawn heals us van M83 opzetten.
², goeie smaak!
Drop The Lime - Resonance FM mix (http://www.zshare.net/audio/dtl_resonancefm_dec-2006-mp3.html)
(0:00)Sky City Rising - Fever Gasp
(2:20)Math Head - Dream Tigers
(4:38)Matt Shadetek - Bump Bump
(7:09)Trouble & Bass - Stitches (DTL V.I.P)
(8:03)Drop The Lime - Hold On
(10:27)Starkey - Let You Go (DTL Remix)
(11:26)Ciara - Get Up (DTL Watching U Edit [STAKEHOUSE Re-Edit] )
(12:31)White Label- Clap Clap
(13:53)Drop The Lime - Died In Your Arms Refix
(17:19)DJ Debonair Samir - Sirens
(18:28)Bmore Gutta Music - Kick A Few Ho's
(19:23)Ciara - Get Up (Drop The Lime Watching U Edit)
(24:39)The Game - One Blood (DTL One Shot Refix)
(26:53)Drop The Lime - Big Malice
(29:00)Vyle - Strobemouth (DTL heavy bass Remix)
(32:18)Fatboy Slim - Champion Sound (Switch Remix)
(34:40)Brainstorm - Rock The House
(36:29)Math Head - Magnum (Megaforce Edit)
Ik heb mijn Ipod aangesloten op mijn autoradio, dat maakt het leven makkelijk :)
Meestal is het punk (ignite, nofx, rise against, lagwagon, etc) of ska-punk(mad caddies, streetlight manifesto,...).
Als ik op reis ga dan zijn het meestal oldies (CCR enzo)
Vrieskou
15-01-2007, 15:27
Hàd ik een auto, dan zou daar M1A1 van de Spacemonkeys draaien :)
momenteel ligt er een combinatie in van cd's van:
rhapsody, dragonforce, crusader, do or die, rykers, helloween, anthrax, pro-pain, dimmu borgir, testament en Clement Peerens eXplosition
geen wisselwaar, dus gewoon een mapje met een aantal copy's van m'n cd's.
Source - Organized Noise (1993) (http://www.discogs.com/release/56557)
Eén van de vroege dingen op het legendarische Belgische R&S label. Pas gisteren ontdekt en verwonderd over de kwaliteit ervan. Robert Leiner for prez !
James Holden - At The Controls (2006) (http://www.discogs.com/release/638428)
Beste mix die Holden ooit gemaakt heeft. Genre-crossing, allemaal van de allerhoogste kwaliteit en van alle jaren. Meesterwerk.
Patsy Pijpen
17-01-2007, 18:12
Snellen Eddy's beat van Dj Puthond.
Q-music en donna!
ajah en top radio.
Zolang het geen radio is, maakt het voor mij niet zoveel uit.
PPK - Resurection
Ja, noem me maar ouderwets, maar blijft imo heersen ;D
Bij lange trips is het iets ala Hooverphonic. Kwestie van rustig te blijven als je van de baan wordt gereden door vrachtwagens.
Peristaltiek
21-01-2007, 12:53
Chicane & Tom Jones - Stoned In Love
toch wel een rasechte autoschijf!
HeLLBirD
21-01-2007, 14:18
PPK - Resurection
Mooitje. :love:
Bij mij hangt het af van het moment ook. Soms '70-'80's rock, gaande van CCR tot AC/DC en Alice Cooper. Andere momenten dan weer één of ander trance-setje, zoals "Chicane - Live from Palladium (01-22-00)" als in de lente het zonnetje er weer voor het eerst komt doorpiepen. Of één of andere Tunnel Trance Force ...
Nummers van Weezer of Green Day kunnen dan wel weer leuke meezingers zijn op langere ritten. Samen met Dire Straits. Jah ... ik heb niet echt een vast genre.
trance setjes zeg je ? :)
http://www.di.fm op de voorpagina staan altijd de aangekondigde setjes (gmt+1 uren kan je daar ook wel vinden)
starten in winamp en installeer zeker streamripper , een gratis programma die streams record in mp3 en zelfs verdeeld in verschillende bestanden :)
op donderdagavond dacht ik, altijd "a state of trance" live met armin van buuren.
ligt hier constant op
Hangt er al van af... Ik heb enkel mp3 cd's in de auto.
CD 1: Heavy Metal
CD 2: Easy Listening
CD 3: Dance, Trance & Club
Doorgaans ambient & lounge. Als ik pap's kar mag benutten tenminste.
Lijkkist
21-01-2007, 17:38
bohemian rapsody van queen FTW 8-)
Ik neem enkel at random een CD uit mijn CD-rek. Is altijd metal. Enkel als het een CD is die niet langer duurt dan 45 minuten stop ik hem terug.
neil young/hole/sonic youth
en als het echt nt vooruit gaat ekzeema 8-)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.