PDA

View Full Version : Digitaal fototoestel

TheAccountant
15-01-2007, 10:36
Ik twijfel tussen enkele toestelletjes en hoop op enige expertise van jullie uit.

waaraan twijfel ik:
Canon PowerShot A710 IS
Canon PowerShot A540
Canon PowerShot A630
Canon Ixus 65
Canon Ixus 60

Sony Cybershot DSC-W??

de canons ken ik niet maar zie er degelijk uit, vooral die 710. Wat me wel stoort is dat die op AA batterijen werken.

HELP ME !!!

Aoshi
15-01-2007, 10:38
Imho vind ik de Canon PowerShot A540 beste van al...
Een van mijn maat heeft dat model ook gekocht en is echt megacontent.
Ik heb zelfs ermee getest. Super machien vind ik.

Farah
15-01-2007, 13:04
Waarom niet de Canon Powershot A640?

(Ja, ik ben een fan geworden.)

TheAccountant
15-01-2007, 13:08
wat is daar het voordeel van tov de andere?

is die batterijduur wat t edoen ?

TheAccountant
15-01-2007, 13:41
mja, die powershots hebben eigenlijk al 'afgedaan' voor mij, iedere keer dat ik zou willen foto's op de PC zetten vallen de batterijen eruit, want ik gebruik altijd m'n kaartlezer... véél makkelijker imho.

de cybershot DSC-W50 spreekt me dan maar aan. Is blijkbaar ook beter dan de DSC-W30/40/70/100

Unzip Attack
15-01-2007, 13:54
cybershot reeks is altijd topkwaliteit geweest, vrij prijzig maar kan zich makkelijk meten met de powershots, zo niet beter...

TheAccountant
15-01-2007, 14:09
en welke cybershot uit de reeks zou JIJ aanraden ??

Farah
15-01-2007, 14:59
is die batterijduur wat t edoen ?
Ik heb mijn fototoestel gekocht op 14 december, zit ondertussen aan 1300 à 1400 foto's en heb de batterijen nog maar twee keer moeten opladen - en dan is de allereerste keer meegerekend!

CyberMonkey
15-01-2007, 15:14
Die Powershots staan bekend om hun gigantische batterijduur. Mijn A95 doet ook wéken of honderden foto's kort na elkaar met 4 (deftige!) oplaadbare batterijen.

Talos
15-01-2007, 16:10
mja, die powershots hebben eigenlijk al 'afgedaan' voor mij, iedere keer dat ik zou willen foto's op de PC zetten vallen de batterijen eruit, want ik gebruik altijd m'n kaartlezer... véél makkelijker imho.

de cybershot DSC-W50 spreekt me dan maar aan. Is blijkbaar ook beter dan de DSC-W30/40/70/100

Jep makkelijker... Sjeus. Kabeltje in uw camera, kabeltje in de pc en je kan kopiëren wat je wil.
Tov, dat litske open prullen, kaartje eruit halen, kaartje in de kaartlezer, kaartje uit de kaartlezer, kaartje terug in de camera,...

CyberMonkey
15-01-2007, 16:13
Ik gebruik ook altijd mijn kaartlezer hoor :-). Gaat vooral véél sneller aangezien die usb2.0 is... En het klepje van mijn powershot gaat heel gemakkelijk open, ik heb meer werk met mijn kabel te zoeken en in te pluggen. En mijn batterijen hebben een ander klepje dan dat van mijn kaarten, dus de batterijen blijven erin zitten :-)

lapino
15-01-2007, 17:02
Huh? Jij had toch al een W50??

TheAccountant
16-01-2007, 06:46
't is voor de schoonouders lapino

eniac
16-01-2007, 07:32
Canon PowerShot A710 IS
Canon PowerShot A540
Canon PowerShot A630
Canon Ixus 65
Canon Ixus 60

Sony Cybershot DSC-W??

Ik heb wel vaker Sony's met Canons vergeleken, en de Canons komen er wat mij betreft altijd net ietsje beter uit. Canon biedt ook vaak meer mogelijkheden voor dezelfde prijs (misschien de IXUS-reeks niet, maar de Powershots toch wel).

Bon, als "ultra-draagbaarheid" geen vereiste is, laat dan de Sony Wxx en de Ixus'en maar achterwege. Een Powershot Axxx is ook nog klein genoeg, maar biedt meer waar voor je geld.

De A540 is hier een budgetmodel, A630 biedt alweer meer voor je geld: grotere beeldsensor (betere foto's), een handiger schermpje (uitklapbaar en draaibaar), en nog zo enkele kleinigheden.

A630 vs A710IS is lastiger. De A630 biedt je dat schermpje en de grotere sensor, de A710IS biedt je extra zoom en stabilisatie. Volledig naar eigen smaak, dit, maar ik denk dat ikzelf voor een A630 zou gaan.

de canons ken ik niet maar zie er degelijk uit, vooral die 710. Wat me wel stoort is dat die op AA batterijen werken.

Waarom stoort je dat? Ik vind AA's veel gemakkelijker. Val je even plat, dan heb je rap reserve (als het echt nodig is), en voor de rest gaat dat ook meer dan gewoon lang mee. Die Powershots staan er inderdaad gewoon bekend voor.

Jep makkelijker... Sjeus. Kabeltje in uw camera, kabeltje in de pc en je kan kopiëren wat je wil.

Vraag keer aan Sine wat zij vindt van deze methode. :)

Voor het geval ze dit hier niet zou zien: deze methode kan leiden tot dataverlies in bepaalde gevallen. Zij is zo eens een hoop foto's kwijtgeraakt. Die handelingen zijn trouwens minder annoying dan je ze voorstelt: gaat allemaal nogal vlotjes.

In de Powershot A630/A710IS en consoorten zitten batterijen en geheugenkaartje trouwens gescheiden en zijn via een ander klepje eruit te halen.