PDA

View Full Version : Leden gezocht voor Folkmetal groep "Steel Monkey".

Disabled
18-01-2007, 11:53
http://home.scarlet.be/~swinneke/logorood2.jpg

Ik hoor het u al zeggen: "Origineel, een folkmetal band, dat hebben we nog niet in België "... Voor zover ik weet, dit soort folkmetal inderdaad (nog) niet echt. Het zou eerder de 'rustige' folkmetal kant opgaan, alla Mägo de Õz, Tuatha de Dannan, Elvenking, Schandmaul, Skyclad, etc...

In mijn andere folk(rock)band, The Minstrel Muse (http://www.web-straat.be/muse/), speel ik alles zelf, maar live zal dat natuurlijk niets worden. Daarom zoek ik voor deze nieuwe metalband muzikanten, van fluit, tot drums en van doedelzak tot basgitaar. Zelf zal ik voor rythmn gitaar + clean vocals zorgen.

Geïnteresseerd? Laat gerust hier of via mail een berichtje achter!
Leeftijd? Niet boeiend, ergens in de brede categorie 16-30 is goed.
Plaats? Ikzelf woon te Diest, maar de kans is groot dat er in Hasselt (Muziekodroom) gerepeteerd gaat worden. Dus mensen in die buurt ...

P.S.: We hebben misschien al een drummer en sessie-violiste/dwarsfluiten.

P.S.S.: (Voor mensen die de naam herkennen: "Steel Monkey" is een nummer van Jethro Tull, het grote voorbeeld van mezelf, en bijna elke zichzelf respecterende folkrock/folkmetal band ;) )

SHock
18-01-2007, 12:12
folkmetal?
ik wil uw marketingplan welliszien

uw logo heeft zo iets van de monkey island games van lucasarts

awedar
18-01-2007, 12:42
Folkmetal...

zingen over elfjes en draken enal?
ni echt mijn ding.

maar succes!

Talos
18-01-2007, 14:18
Folkmetal...

ni echt mijn ding.

maar succes!

Iets voor de Yorgo. :teeth:

Sorry voor offtopic enal :(

Disabled
18-01-2007, 14:38
Folkmetal...

ni echt mijn ding.

maar succes!
U hebt Powermetal voor, maar toch bedankt :P

Vrieskou
18-01-2007, 15:28
"Can you guess my name? Can you guess my fame? I'm gonna get ya anywayyy..." :)

Fantastische song van een fantastiche groep. Ikzelf speel basgitaar en ben wel geinteresseerd maar Brakel => Hasselt is spijtig genoeg vrij onrealistisch voor een gastje zoals mij :) Veel geluk though.

Disabled
18-01-2007, 16:04
"I'm a Steel Monkey!" Heer-lijk.

Spijtig want een basgitarist is al bijna gelijk een drummer aan het worden: met uitsterven bedreigd. :P

awedar
18-01-2007, 21:59
"I'm a Steel Monkey!" Heer-lijk.

Spijtig want een basgitarist is al bijna gelijk een drummer aan het worden: met uitsterven bedreigd. :P

You should move to antwerp:p
ik ken er me hopen
(maar onze drummer krijgt ge ni... veel te goe:p)

Disabled
19-01-2007, 14:49
Drummer heb ik gelukkig min of meer al, da's al vree tof!

@Sloef: eerste repetities zijn prolly hier thuis in Diest, da's al minder ver van Leuven é :)

(En af en toe zullen we eens het Pagan straatje inwandelen, k? ;) )

Potenza
19-01-2007, 17:29
On a sidenote, folkmetal is niet nieuw in België. Via folkroddels.be kan je in contact komen met voldoende groepen die min of meer aan een gelijkaardige beschrijving voldoen. Maar uiteraard komen dergelijke groepen en bijgevolg het hele genre weinig verder dan de garage of het repetitiekot - jammer genoeg. Met een beetje sjans kom je iets dergelijks tegen op een plaatselijk folk of metal festival.

Maar het klinkt interessant aangezien ik trotse vader ben van een ietsie-pietsie gelijkaardig muzikaal project, zijnde Vlaamse & Ierse Folk/Folkrock (Drum & vocals tussen haken). Good luck alleszins, ik volg het met argusoogjes. Bassisten zijn overigens inderdaad schaars.

Belgatom
19-01-2007, 17:39
Totally off Topic: Hoe noem je een gast die ganse dagen optrekt met muziekanten?

A Drummer.

Disabled
19-01-2007, 18:54
Is er al muziek, of is het uw bedoeling van eerst te jammen? Zou eerst gitaar nog eens moeten opduikelen en vingers terug wat afstoffen ;-)
Ik heb ideetjes genoeg in mijn hoofd, maar er zal dus eerst wat gejamd moeten worden, denk ik ;)

sprinkler
20-01-2007, 08:21
Totally off Topic: Hoe noem je een gast die ganse dagen optrekt met muziekanten?

A Drummer.

What's the difference between a drummer and a drum machine?
You only have to punch the information into the drum machine once.

Did you hear about the bass player who locked his keys in the car?
He had to break a window to get the drummer out!

Trouwens, een goede manier om muzikanten te vinden is in de muziekwinkels in omstreken een "advertentie" te hangen..

Guns
20-01-2007, 11:23

A Drummer.

Wat zei de drummer vlak voor hij uit de groep gezet werd?

"Ik heb een paar songs geschreven"

Hoe draait een zangeres een lamp in?

Ze steekt de lamp in het plafond en de wereld zal wel rond haar draaien.

Wat is het verschil tussen een zangeres en een piano?

Een halve toon.

etc... sorry, offtopic, maar Begatom zette mij ertoe aan. Conservatoriummopjes zijn de max.

Potenza
20-01-2007, 14:21
Conservatoriummopjes zijn de max.
Maar zo onorigineel.
Vooral die van drummers heb ik - uiteraard - al allemaal mogen aanhoren. :rolleyes:

awedar
20-01-2007, 14:22
"The drummer is the guy who hangs out with the band" was de versie die wij 'gebruikten' :p

Xanthrax
21-01-2007, 17:50
Ik ben zowa half op zoek naar een nieuw groepje, maar ten eerste is hasselt nogal ver (ikzelf woon in Kapellen, noorden van Antwerpen), en ten tweede zie ik dat je geen gitarist meer nodig hebt. Spijtig

Disabled
22-01-2007, 11:55
Toch wel, hoor. Maar een lead gitaar é :)
@Sloefke: als we voor de eerste keer repeteren, kom je maar eens meedoen é ;)

^Kristof^
22-01-2007, 13:28
kan absoluut geen instrument bespelen, maar wou gewoon u veel succes wensen.
Als er open repetities zijn of dergelijke dan wil ik wel eens afkomen :)

Disabled
23-01-2007, 15:41
Deal =)

Disabled
01-02-2007, 00:43
Sloef/Elenchi, nog steeds interesse? Want 't ziet er aan te komen dat het spel in gang gaat schieten. Een heleboel geïnteresseerden en/of zekerheden, en 't kan overigens goed zijn dat de muziek meer richting de wat zwaardere folk/pagan gaat uitwijden, want heb zo een beetje een samenwerking aangegaan met nog een andere gast die ook van plan was een band te beginnen.