View Full Version : Skynet stopt me nieuwgroepen servers!
Jack Carver
18-01-2007, 17:30
http://tweakers.net/nieuws/45978/Skynet-blokkeert-binarys-op-nieuwsservers.html
lolz voor al wie nog met skynet zit :d
Payserver > skynet/telenet nieuwsgroep
Wie gebruikt er nu skynet voor z'n nieuwsgroupen ? :-)
Liever Giganews of Astraweb imo.
Tis maar best ook. Een protocol zo misbruiken dat het geen naam heeft, voor mijn part schaffen ze alle servers met binaries groter dan 10 kB af.
Tis maar best ook. Een protocol zo misbruiken dat het geen naam heeft, voor mijn part schaffen ze alle servers met binaries groter dan 10 kB af.
Yes! For glorious justice!
Hoezo misbruiken?Het NNTP protocol is, net als POP3/SMTP, bedoeld voor tekstuele berichten in een geordende structuur. En 20 jaar na zijn schepping wordt dit misbruikt voor terabytes aan binaire bestanden door te sturen. Het 21 jaar oude FTP protocol is speciaal gemaakt voor de overdracht van bestanden, hence it's name.
Dat er nog niet meer providers op de vingers getikt zijn kan ik niet begrijpen, het is algemeen geweten dat 90% van die "binaries" pure warez zijn. De RIAA en consoorten gaan wel achter de eindgebruikers aan, aanbieders van torrenttrackers (die zelf geen warez stockeren) en gaan op zoek naar releasegroups, maar newsgroupsproviders adverteren groot en bloot hoeveel terabyte aan storage zij wel aanbieden tegen een prijsje. Nog geld vragen voor de warez ook.
Maar waarom je daar zo druk over maken? De gewone tekstberichten komen ook nog gewoon door veronderstel ik, iedereen tevreden.
Mr. Santa
18-01-2007, 19:47
Dingen gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn? 't Is lijk zo'n beetje als warez sharen via MSN, lol.
Dus VOIP is jou ook een doorn in het oog omdat het onrechtmatig gebruik maakt van het internet?
VOIP is ontworpen om spraak over een IP-gebaseerd netwerk te transporteren, en slaagt daar heel goed in. Kudos voor VOIP.
FTP is ontworpen om bestanden te transporteren over een TCP/IP netwerk, en slaagt daar ook goed in.
Een verkeerd gebruik van VOIP kan bijvoorbeeld zijn: bestanden encoderen tot een redundante geluidsgolf, om ze zo over een VOIP verbinding te transporteren, en aan de andere kant te herconstrueren. Dat komt dan eigenlijk neer op hetzelfde doen wat een analoge inbelmodem doet, maar dan over een netwerk dat al digitaal is.
Maar als dat verkeerd gebruik geen nadelen oplevert en iemand er het nut van inziet, wat is dan het grote probleem?
Dat het in het geval van newsservers puur dient als gedoogd ('legit', want verantwoordelijkheid ligt bij provider) opslagmedium van illegale warez.
CyberMonkey
18-01-2007, 20:48
Wth. Sinds wanneer is BuiZe moraalridder? Of heb ik iets gemist?
Oh, niets tegen warez hoor 8=)
Wel tegen het feit dat er bedrijven zoals eweka (en andere newsservers) (en deels ook telenet of andere internetprovider) in principe geld winnen door het aanbieden van warez, en dit ongestraft jaren aan de gang gaat, terwijl eindgebruikers of torrenttrackers (niet dat ik daar wel een fan van ben) hevig onder vuur liggen.
En ook het absurd idee om daar NNTP voor te gaan gebruiken.
Devroush
18-01-2007, 20:56
Hij ergert zich waarschijnlijk gewoon omdat protocols moeten gebruikt worden voor wat ze gemaakt worden :)
Zit wel iets in eigenlijk.
CyberMonkey
18-01-2007, 20:57
Je daaraan ergeren zou iets te nerdy zijn om nog gezond te zijn.
Je daaraan ergeren zou iets te nerdy zijn om nog gezond te zijn.het kan nochtans heel veel erger...
Jack Carver
22-01-2007, 18:31
Bwa het bleef toch ferm gemakkelijk. enja illegaal weet ni hoor. veel beta's of trials van veel software gingen gewoon sneller via binaries dan via de sites dusja
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.