View Full Version : Nieuwe router (ethernet/wireless)
Ik zou graag mijn router (SMC Barricade) vervangen. Ik heb draadloos netwerk nodig (wii + laptop), maar weet niet goed wat te kopen.
Router staat in kamer waar wii staat, laptop zou liefst in gans het huis moeten op i-net kunnen (mag, moet niet echt)
wat kunnen jullie mij aanraden? Liefst niet te duur (+-75€)
Linksys wrt54G is zeker aan te raden.
Devroush
20-01-2007, 01:02
Yep, zeer goeie router. Draadloos signaal gaat hier door 3 betonnen lagen, zonder enige versterking. (nee ik ben geen domme kloot, maar zo staat ons netwerk nu eenmaal momenteel opgesteld :P)
Beetje off-topic noob vraagje: Maakt het iets uit wat voor router je koopt als je nu ADSL of kabel gebruikt ?
Beetje off-topic noob vraagje: Maakt het iets uit wat voor router je koopt als je nu ADSL of kabel gebruikt ?
Meestal wel. Bij kabel heb je zowiezo een kabelmodem met een ethernet uitgang, bij ADSL moet je zelf de modem voorzien.
Dus in de meeste gevallen heb je bij kabel een router met ingebouwd AP nodig, en bij ADSL een modemrouter met ingebouwd AP nodig (ADSL modem+router+AP)
CyberMonkey
20-01-2007, 12:19
Yup, got that right. Maar (ook weer) Linksys heeft routers met adsl modem ingebouwd die zelfs adsl2+ compatibel zijn, wat er hier voor zorgde dat ons signaal weer stabieler werd :-) En voor 84 euro heb je er al zo eentje bij Descom (wag 200-g). Let wel dat bij die de antenne optioneel is, maar met de ingebouwde antenne geraak ik ook bijna overal rond in ons huis.
TiTaN_pi8
20-01-2007, 19:24
Opgelet met de nieuwe WRT54G's! Er zijn daar 6 versies van. De eerste 4 waren fantastisch, maar vanaf versie 5 hebben ze daar nogal wat rommel ingestoken, zodat die versie meer vastloopt als iets anders, bij meer dan matig gebruik (bv. Bittorrent)... Versie 1-4 draaide trouwens Linux, versie 5 en 6 draait iets anders (niet opensource).
Ik weet zeker dat ge geen v5 moet kopen, want daar heb ik persoonlijk slechte ervaringen mee. Van de v6 weet ik niet of de problemen verholpen zijn, maar in ieder geval zit er niet de fancy hardware in die in de eerste 4 versies zat.
Maar er is ook goed nieuws: met uitbrengen van versie 5 van die WRT54G heeft linksys een WRT54GL uitgebracht (de L staat voor Linux) die (bijna) identiek is aan de oudere WRT54G's, met die fatsoenlijke hardware dus. Nadeel is dat ze daar dus weer wa extra geld voor moeten vragen :rolleyes: .
Verder ook oppassen met de WAG54 reeks, dat zijn draadloze routers met ingebouwd ADSL modem. Daar zijn ook ontzettend veel problemen mee (geweest). Zou goed kunnen dat de WAG200G perfect werkt, maar ik zou zeker eerst voldoende user-reviews erover zoeken om miserie achteraf te vermijden...
Persoonlijk zou ik gaan voor zo'n WRT54GL of misschien al eens kijken voor één van die pre-N routers. Dat is een nieuwe generatie routers waarvan de specificaties echter nog niet volledig zijn uitgewerkt. Die zijn trouwens ook weer een stuk duurder.
Yup, got that right. Maar (ook weer) Linksys heeft routers met adsl modem ingebouwd die zelfs adsl2+ compatibel zijn, wat er hier voor zorgde dat ons signaal weer stabieler werd :-) En voor 84 euro heb je er al zo eentje bij Descom (wag 200-g). Let wel dat bij die de antenne optioneel is, maar met de ingebouwde antenne geraak ik ook bijna overal rond in ons huis.
Shit, een paar dagen geleden €100 voor betaald bij Tones.
D-link staat hier, vroeger linksys gehad maar nu d-link wegens levenslange garantie (linksys had zijn geest gegeven).
Opgelet met de nieuwe WRT54G's! Er zijn daar 6 versies van. De eerste 4 waren fantastisch, maar vanaf versie 5 hebben ze daar nogal wat rommel ingestoken, zodat die versie meer vastloopt als iets anders, bij meer dan matig gebruik (bv. Bittorrent)... Versie 1-4 draaide trouwens Linux, versie 5 en 6 draait iets anders (niet opensource).
Ik weet zeker dat ge geen v5 moet kopen, want daar heb ik persoonlijk slechte ervaringen mee. Van de v6 weet ik niet of de problemen verholpen zijn, maar in ieder geval zit er niet de fancy hardware in die in de eerste 4 versies zat.
Heb zelf de V5, en geen problemen :)
Gaat perfect door onder heavy torrent load.
Indien nodig kan je nog altijd minihyperwrt zetten en daardoor het huidig onderliggend "os" (vxworks) vervangen. Voordeel is dat deze meer functies vrijmaakt voor je router.
CyberMonkey
21-01-2007, 00:02
Shit, een paar dagen geleden €100 voor betaald bij Tones.
Prolly de versie met 108 mbit dan? Want bij mijn weten kost de 54 versie al een tijdje rond de 80 euro.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.