PDA

View Full Version : zo is er maar één

Sine Metu
21-01-2007, 10:19
Vrijdag bij toeval op dit programma gestoten. We zagen nog 3 nummers. 2 daarvan vond ik echt supersterk.

De Waarheid van Marco Borsato gebracht door Kommil Foo (http://www.een.be/extra/subsites/zoisermaareen/e_zieme_c03/index.shtml?video_3), maar vooral Zing, vecht, huil, bid,... (Ramses Shaffy) gebracht door Stef Kamiel Carlens (http://www.een.be/extra/subsites/zoisermaareen/e_zieme_c03/index.shtml?video_4).

Ik heb gezien dat je de songs kan herbeluisteren op een.be. Ik wou jullie de link niet onthouden: http://www.een.be/zoisermaareen/

De winnaar van deze aflevering was Stan Van Samang met Zwart/Wit van Frank Boeijen. Ik vind dit een goed nummer, 't werd goed gebracht. Maar er lag weinig ziel in. Dat was voor mij 't grote verschil met Kommil Foo en Stef Kamiel. Die hebben echt indruk gemaakt![/url]

The Dude
24-01-2007, 12:10
die versie van Stef Kamiel Carlens is zwaar de max, weet er iemand of dat op 1 of ander manier te cappen valt? ik zou da graag op mp3 hebben (of wav mag eventueel ook)

Farah
24-01-2007, 13:51
Vorig jaar heb ik er vaak naar gekeken, maar dit jaar is het er nog nooit van gekomen, tenzij enkel flarden.

The Dude
24-01-2007, 13:58
bekijk zeker dat ramses shaffy nummer eens

Bjorn
24-01-2007, 14:02
Wow, nummer van Kommil Foo is wel impressive. Stef Kamil is weer ouderwets goed.

Jonah
24-01-2007, 16:18
Die aflevering toonde gewoon hoe onnozel dat publieksstemmen eigenlijk is. die Van Samang heeft gewonnen omdat hij Van Samang is, en op dit moment enorm populair. Hij kan zingen, maar zijn cover had helemaal niets om het lijf, behalve zijn lijf dan, blijkbaar. Kommil Foo had hard moeten winnen, verdomme.

The Dude
24-01-2007, 16:38
de pers had 't nog goed vind ik
wat mij betreft Carlens op 1, Komilfoo close op 2 en de rest naar huis

IceScream
24-01-2007, 16:45
Kommil Foo had hard moeten winnen, verdomme.

Van een klef lied toch nog iets maken, je moet het ze nageven. Alleen daarvoor hadden ze moeten winnen. Maar van de liedjes zélf (waar het om gaat dacht ik), had "zing, vecht, ..." moeten winnen. Geniaal nummer en duizendmaal beter dan "De waarheid". Weetwel, Marco Borsato.

Sine Metu
24-01-2007, 19:38
I agree!
Al vind ik de waarheid een van de betere nummers van Borsato. En zoals in het programma ook gezegd is, deze versie kan gewoon bestaan naast het orgineel en daarom is't zo'n sterke versie. Maar ik vond Zing, vecht nog net iets beter! Stef kamiel brengt het ook ongelooflijk overtuigend!

Jonah
24-01-2007, 21:43
Kommil Foo had hard moeten winnen, verdomme.

Van een klef lied toch nog iets maken, je moet het ze nageven. Alleen daarvoor hadden ze moeten winnen. Maar van de liedjes zélf (waar het om gaat dacht ik), had "zing, vecht, ..." moeten winnen. Geniaal nummer en duizendmaal beter dan "De waarheid". Weetwel, Marco Borsato.

Goh ja...De Bom is één van mijn favoriete nummers ooit, maar die Leki heeft het natuurlijk grandioos verprutst. Om maar te zeggen: het gaat niet enkel om de liedjes. Al vind ik natuurlijk dat Rozanne moet winnen, zelfs al slaat het absoluut nergens op dat Andrea Croonenberghs dat zingt.

Sine Metu
25-01-2007, 07:22
Ja, er klopte idd iets niet met Leki haar versie van De Bom. Haar eigen songs vind ik nochtans wel cool, maar Leki in't Nederlands, neen, dat klopte niet!

Vond Breek De Stilte trouwens ook niet goed gebracht...

The Dude
25-01-2007, 14:00
Voor de geïnteresseerden (http://users.telenet.be/Stormdaisy/Storm/temp/), met grote dank aan Freddie Wasbak (http://www.shrimprefuge.be/viewtopic.php?t=705)

Jonah
02-03-2007, 20:42
Mira :love:

En welke goede reden is er nog om dat ongetalenteerd kutkind van een Thor op TV te laten komen?

Guns
05-03-2007, 12:31
Inderdaad! Sinds "Tititititi Tieten alhier" niet op carnaval mocht, heeft hij afgedaan :(

Bjorn
05-03-2007, 14:41
Inderdaad! Sinds "Tititititi Tieten alhier" niet op carnaval mocht, heeft hij afgedaan :(
Daar kan hij zelf niets aan doen, de VRT heeft geen toestemming gegeven (zij beheren blijkbaar de rechten). Thor zelf kon het niet echt veel schelen.

Jonah
09-03-2007, 20:38
Sofie Van Moll :love:

Al had Eva de Roovere wel moeten winnen.

Farah
09-03-2007, 20:41
Poolijs had voor mij gerust mogen winnen. Verlangen vond ik niet zo goed gezongen.

Jonah
09-03-2007, 20:43
Poolijs was ook niet goed gezongen. Hoe hard die kerel zijn wenkbrauwen ook kon bewegen, dat veranderde daar niets aan. Zonde van het liedje.

Farah
09-03-2007, 20:46
Alsof Bart Peeters zo goed kan zingen. :-) Het is gewoon een geweldig lied en Roel heeft dat goed gebracht.

Jonah
09-03-2007, 20:50
Alsof Bart Peeters zo goed kan zingen. :-)

Eh, ik vind eigenlijk van wel. :)
Op technisch vlak stelt het misschien niet zoveel voor - hoewel er totaal niets mis mee is, je kan moeilijk zeggen dat hij slécht zingt - maar zijn stemtimbre is gewoon fantastisch om naar te luisteren.

Hetzelfde geldt voor Rick de Leeuw trouwens.

Farah
09-03-2007, 20:54
De discussie werd verdergezet via MSN. :-)

En Rick De Leeuw zijn stem hoor ik echt niet graag, dat weet je.

Jonah
09-03-2007, 20:57
En Rick De Leeuw zijn stem hoor ik echt niet graag, dat weet je.

Daarom dat ik het zei, ja. :)

Peephole
10-03-2007, 13:09
Ik vond "Ik leef voor jou" wel een mooi liedje. En Regi.http://users.pandora.be/peephole/emoticons/emot-awesome.gif

Bavo
12-03-2007, 09:27
Het echte doel van dit programma ontgaat me een beetje. Als je het beste nedelandstalige lied zoekt laat je het niet herwerken door jan en alleman en daarop de keuze van het volk berusten. Want serieus, sommige versies doen toch een wat pijn. Rick de leeuw is echt geen zanger bvb, en het lied had ver niets meer te maken met het origineel. Je zou er dus kunnen van uitgaan dat het een soort van idool voor BV's is, maar ze mogen wel zelf hun liedjes niet kiezen (zie interviews met Yevgeuni, het lied was hen opgelegd). Ook dat is vreemd.

En als je dan een halfzachte dansformatie als Milk Flink en Silveuhr laat samen 'zingen' verkijk je het wel helemaal in het originele concept. Nog nooit zo een platte versie van een emotioneel lied gehoord. Dat bewees heel even dat dans toch ook maar dat is, dans. Teks en emotie is irrelevant. Misschien hou je het dan best gewoon bij kreuntjes.

Jonah
12-03-2007, 10:36
Het echte doel van dit programma ontgaat me een beetje. Als je het beste nedelandstalige lied zoekt laat je het niet herwerken door jan en alleman en daarop de keuze van het volk berusten. Want serieus, sommige versies doen toch een wat pijn. Rick de leeuw is echt geen zanger bvb, en het lied had ver niets meer te maken met het origineel. Je zou er dus kunnen van uitgaan dat het een soort van idool voor BV's is, maar ze mogen wel zelf hun liedjes niet kiezen (zie interviews met Yevgeuni, het lied was hen opgelegd). Ook dat is vreemd.

En als je dan een halfzachte dansformatie als Milk Flink en Silveuhr laat samen 'zingen' verkijk je het wel helemaal in het originele concept. Nog nooit zo een platte versie van een emotioneel lied gehoord. Dat bewees heel even dat dans toch ook maar dat is, dans. Teks en emotie is irrelevant. Misschien hou je het dan best gewoon bij kreuntjes.

1)Rick De Leeuw is honderdduizend keer de zanger die Luc De Vos is.
2)Het is helemaal niet enkel een verkiezing van het beste Nederlandstalige lied. Het is net de hele bedoeling van het programma dat artiesten de kans krijgen aan (al dan niet oude) klassiekers een eigen interpretatie te geven. Over de esthetische kwaliteiten van al die pogingen kan je discussiëren, maar je kan ze onmogelijk allemaal op voorhand afschieten omdát het eigen interpretaties zijn.
3)Het is een TV-programma. TV-programma's moeten entertainend zijn. Om artiesten en hun werk louter voor hun intrinsieke kwaliteit te belonen zijn er dingen als de Zamu-awards. Maar dat het daarom een Idool voor BV's zou zijn is natuurlijk belachelijk. Ten eerste zijn er niet onmetelijk veel bekende zangers en zangeressen in België. Ten tweede hebben de meesten in het programma al eeuwen hun sporen verdiend in Nederlands- of anderstalige muziek. Dat de nieuwe lichting, die hun titel van zanger gewonnen hebben via sms-wedstrijden, ook mag meedoen, is nu eenmaal noodzakelijk om het programma - én de Nederlandstalige muziek daarbij - populair te houden.

Tuurlijk is het programma niet perfect. Maar het blijft een geweldig initiatief om de Nederlandstalige muziek te promoten. Voor artiesten als Mira en Yevgueni zou het zonder twijfel veel moeilijker zijn om in de verdiende aandacht te komen zonder programma's als dit.

Bavo
12-03-2007, 10:43
Waarom wordt het dan toch opgezet als een wedstrijd? Omdat het volk anders nooit zou kijken? Al je - terechte - punten behoeven de wedstrijdformule niet.

Jonah
12-03-2007, 10:46
Waarom wordt het dan toch opgezet als een wedstrijd? Omdat het volk anders nooit zou kijken?

Ik vrees van niet, neen. Het wedstrijdelement trekt een hoop kijkers die niet sowieso zouden kijken omdat het een programma is over Nederlandstalige muziek - zoals ik wel doe.

Jonah
16-03-2007, 20:44
Rozane :love:

Farah
31-03-2007, 17:45
Ik lees juist dat Udo gewonnen heeft met "Ik mis je zo" van Will Tura. Goede keuze. :-)

Nu eens even de liedjes van de finale beluisteren op de site van één.

Bavo
02-04-2007, 07:42
Goede keuze? HALLO.

Beste lied was Ik hou van u van Noordkaap, maar Scala wist het wonderwel volledig te ontkrachten tot een flets gezang van een aantal dozijn tienermeisjes. Jammer dus voor Noordkaap. Tweede beste lied was papa van Stef Bos maar na had je daar Jelle Melkmuil staan die dat moest zingen, en die er niet beter had op gevonden om er een heus emo-moment, de VTM waardig, van te maken door zijn echte pa erbi te halen. Jammer voor Stef Bos.
Daan had een simpel lied met lichtjes van de Schelde en bracht het wonderwel ook simpel en met stijl, behalve dan dat hij zich niet kon intomen om rare accenten te leggen en vreemde klanken te gaan articuleren. Rare vent, nuja, het is dan ook rare Daan.
Gunther Neefs bracht tegen alle verwachtingen in nog een degelijke versie van Gelukkig Zijn, hij leek na 10 jaar wegzijn ook ineens 10 jaar jonger en 10 keer minder klef. Nu was dat niet zo moeilijk, uiteraard.
Udo deed het zeker niet slecht, hij wekte zelfs sympathie, maar komaan, wat een oervervelende, doodsaaie en overdramatische plakker is dat niet? Er zit geen variatie in, geen shcepr kantje aan, het is droogjes en gewoonweg middelmatig.

Wel goedgekeurd:

Verlangen, door Sofie Van Moll
Ik wil deze nacht in de straten verdwalen, door Peter Evrard

Beste originele nummer was prolly Noordkaap of Stef Bos

Cakeman
02-04-2007, 08:01
Ik zie de topic nu pas en ik wil hier toch even op reageren :)

Alsof Bart Peeters zo goed kan zingen. :-) Het is gewoon een geweldig lied en Roel heeft dat goed gebracht.Ik heb Bart Peeters al een paar keer live aan het werk gezien. Twee optredens van "Het plaatje van Bart Peeters", één optreden van "Slimmer dan de Zanger" en dan een klein privé optreden voor een man of 30.

Ik vind dat hij wel degelijk goed zingt. Er zijn misschien veel artiesten met een betere techniek, maar die kerel gaat zó hard op in zijn muziek dat je echt super gelukkig wordt tijdens zo een optreden. En dat is voor mij véél meer waard dan een superstem met 100 techniekjes.

Lang leve Bart Peeters :love:

Farah
02-04-2007, 08:05
Neenee, Bavo.

Ik vind 'Papa' van Stef Bos erg melig, maar Jelle Melkmuil heeft dat erg goed gezongen. Die jongen heeft gewoon een keigoede stem. En dat met zijn papa is er misschien een beetje over, maar dat past nu eenmaal bij zo'n melig nummer.

'Ik hou van u' is inderdaad een keigoed liedje, maar van Scala moet ik echt niks hebben. Daan heeft bij 'De lichtjes langs de Schelde' net iets te veel Louis willen nabootsen. Grappig en goede imitatie, maar het hoefde niet. :-) Gunther zijn versie van 'Gelukkig zijn' is zeer goed gezongen, maar voor de rest heeft het me weinig gezegd.

'Verlangen' is NIKS zonder Ingeborg, laat dat duidelijk zijn. En die Peter Evrard moet gewoon zwijgen.

Farah
02-04-2007, 08:06
Ik vind dat hij wel degelijk goed zingt. Er zijn misschien veel artiesten met een betere techniek, maar die kerel gaat zó hard op in zijn muziek dat je echt super gelukkig wordt tijdens zo een optreden. En dat is voor mij véél meer waard dan een superstem met 100 techniekjes.

Lang leve Bart Peeters :love:
Daar heb je gewoon 100% gelijk in. Da's precies wat ik bedoelde. Ik heb Bart Peeters ook al twee keer live gezien en wat die doet met zijn publiek, da's niet te doen. :-)

Bavo
02-04-2007, 08:10
Peter Evrard is soms een beetje te, het is paradoxaal: je kan geen rocker zijn als je op de commerciele televisie komt. Punt uit. Toch bracht hij een goede energie, lichte agressie vanuit wanhoop zelfs, in het nummer.

Verlangen is een steengoed nummer, ook zonder Ingeborg. Clouseau heeft het ooit samen gebracht met Stef Bos en dat was dan ook geweldig. Niet in het minst omdat Stef Bos de beste Nederlandstalige CD ooit heeft gemaakt, waarvan Papa een van de beste nummers was. Je mag dat melig vinden, het is ook heel echt en voor zover ik weet, nooit beter verwoord. Je moet er een vader-zoon relatie voor hebben, misschien.

Jonah
02-04-2007, 09:21
Daan heeft bij 'De lichtjes langs de Schelde' net iets te veel Louis willen nabootsen.

Louis wie? Ik neem aan dat je het niet over Louis Neefs hebt, want ik zie niet in wat die met dat liedje, laat staan Daans cover ervan, te maken zou kunnen hebben.

Bon, je bent in je overzicht Rozane vergeten, wat redelijk onvergeeflijk is. Als je enkel naar de liedjes op zich kijkt, had dat moeten winnen. Wat de vertolkingen betreft, was Jelle Cleymans, al z'n tanden ten spijt, veruit de beste. De rest hakkelde daar wat achteraan.

Bavo
02-04-2007, 09:24
Rozanne heb ik gemist, maa het was Andrea Croonenberghs, een teef wiens arrogantie haar onvoorstelbaar ego nog overstijgt. Om dat te ervaren moest je naar Sterartiest kijken.

Jelle is een melkmuil, hij deed het wel redelijk. Blijft een melkmuil. Het liedje is ineens kindvriendelijk geworden, bah.

Farah
02-04-2007, 10:10
Louis wie? Ik neem aan dat je het niet over Louis Neefs hebt, want ik zie niet in wat die met dat liedje, laat staan Daans cover ervan, te maken zou kunnen hebben.
Ja kom, wijsneus. De versie van Louis Neefs is in mijn oren echt wel de bekendste.

Bon, je bent in je overzicht Rozane vergeten, wat redelijk onvergeeflijk is. Als je enkel naar de liedjes op zich kijkt, had dat moeten winnen.
Laat Andrea Cronentrut anders winnen in een zangwedstrijd.

Takeshi
02-04-2007, 10:30
Rozanne heb ik gemist, maa het was Andrea Croonenberghs, een teef wiens arrogantie haar onvoorstelbaar ego nog overstijgt. Om dat te ervaren moest je naar Sterartiest kijken.

Jelle is een melkmuil, hij deed het wel redelijk. Blijft een melkmuil. Het liedje is ineens kindvriendelijk geworden, bah.
Jelle zijn gezicht zou ik uitbreiden tot paardenmelkmuil.

Andrea vormt samen met haar man Ben de ultieme winnaar in de 'moest ik dat koppel kunnen redden door in hun bakkes te zeiken, ik zeikte er alles naast'-competitie.
Spontane kotsneigingen als ik per ongeluk voorbij Emma zap en haar rosse drol op haar hoofd zie.

Jonah
02-04-2007, 10:30
Ja kom, wijsneus. De versie van Louis Neefs is in mijn oren echt wel de bekendste.

Hmm...ik wist niet eens dat hij daar ook een versie van had. :)

Laat Andrea Cronentrut anders winnen in een zangwedstrijd.

Andrea niet, Rozane wel. 't Is zonde dat net zij het moest zingen, ja, maar dat wordt gecompenseerd door de algehele genialiteit van het liedje zelf, dat in de finale van geen enkel ander liedje concurrentie had - hoogstens van Papa.