View Full Version : De oscarnominaties
De oscarnominaties zijn bekend gemaakt:
Best picture
Babel
The Departed
Letters From Iwo Jima
Little Miss Sunshine
The Queen
Best director
Clint Eastwood, Letters From Iwo Jima
Stephen Frears, The Queen
Paul Greengrass, United 93
Alejandro Gonzales Inarritu, Babel
Martin Scorsese, The Departed
Best actor
Leonardo DiCaprio, Blood Diamond
Ryan Gosling, Half Nelson
Peter O'Toole, Venus
Will Smith, The Pursuit of Happyness
Forest Whitaker, The Last King of Scotland
Best actress
Penelope Cruz, Volver
Judi Dench, Notes on a Scandal
Helen Mirren, The Queen
Meryl Streep, The Devil Wears Prada
Kate Winslet, Little Children
Best supporting actress
Adriana Barraza, Babel
Cate Blanchett, Notes on a Scandal
Abigail Breslin, Little Miss Sunshine
Jennifer Hudson, Dreamgirls
Rinko Kikucki, Babel
Best supporting actor
Alan Arkin, Little Miss Sunshine
Jackie Earle Haley, Little Children
Djimon Hounsou, Blood Diamond
Eddie Murphy, Dreamgirls
Mark Wahlberg, The Departed
Best foreign language film
Efter Brylluppet (aka After the Wedding), Denmark
Indigenes (aka Days of Glory), Algeria
El Laberinto del Fauno (aka Pan's Labyrinth), Mexico
Das Leben der Anderen (aka The Lives of Others), Germany
Water, Canada
Best animated feature film
Cars
Happy Feet
Monster House
Best adapted screenplay
Borat
Children of Men
The Departed
Little Children
Notes on a Scandal
Best original screenplay
Babel
Letters from Iwo Jima
Little Miss Sunshine
The Queen
Pan's Labyrinth
Best music (score)
Babel
The Good German
Notes on a Scandal
Pan's Labyrinth
The Queen
Best music (song)
I Need to Wake Up - An Inconvenient Truth (performed by Melissa Etheridge)
Listen - Dreamgirls (performed by Beyonce Knowles)
Love You I Do - Dreamgirls (performed by Jennifer Hudson)
Our Town - Cars (performed by James Taylor)
Patience - Dreamgirls (performed by Eddie Murphy, Keith Robinson, Anika Noni Rose)
Best documentary feature
Deliver Us From Evil
An Inconvenient Truth
Iraq In Fragments
Jesus Camp
My Country, My Country
Best documentary short subject
The Blood of Yingzhou District
Recycled Life
Rehearsing A Dream
Two Hands
Best visual effects
Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest
Poseidon
Superman Returns
Best cinematography
The Black Dahlia
Children of Men
The Illusionist
Pan's Labyrinth
The Prestige
Best art direction
Dreamgirls
The Good Shepherd
Pan's Labyrinth
The Prestige
Best animated short film
The Danish Poet
Lifted
The Little Matchgirl
Maestro
No Time for Nuts
Best short film
Binta and the Great Idea
Eramos Pocos (One Too Many)
Helmer & Son
The Saviour
West Bank Story
Best costume design
Curse of the Golden Flower
The Devil Wears Prada
Dreamgirls
Marie Antoinette
The Queen
Best make-up
Apocalypto
Click
Pan's Labyrinth
Best sound mixing
Apocalypto
Blood Diamond
Dreamgirls
Flags of our Fathers
Sound editing
Apocalypto
Blood Diamond
Letters from Iwo Jima
Flags of our Fathers
Best film editing
Babel
Blood Diamond
Children of Men
The Departed
United 93
Eerste opvallende afwezige is wat mij betreft toch wel Jack Nicholson voor beste bijrol in 'The departed'. Het hier nog uit te komen 'Dreamgirls' en 'Blood diamond' vallen blijkbaar wel erg in de smaak bij de leden van de Academy.
Frigobox
23-01-2007, 17:34
Ik ben blij dat El Laberinto del Fauno zo veel aanwezig is.
Penelope Cruz?
Die Joden worden echt elk jaar gekker.
Tauntaun
23-01-2007, 17:49
Mooi van Labyrinto del Fauno en van Little Miss Sunshine, hopelijk gaan zij met een paar gouden beeldjes naar huis.
Lijkkist
23-01-2007, 18:11
jep labyrinto del fauno mag zeker beste buitenlandse film& beste originele screenplay winnen.
Disabled
23-01-2007, 18:12
Ik ben blij dat El Laberinto del Fauno zo veel aanwezig is.
Helemaal akkoord. Dat die maar wint in zo goed als elke categorie waar hij in genomineerd is...
En dat dan de DVD maar snel komt! :love:
waarom vind je het gek dat jack genomineerd is? toen ik hem zag acteren dacht ik "score!".
verder heb ik toch wel een hoop nog niet gezien.
waarom vind je het gek dat jack genomineerd is? toen ik hem zag acteren dacht ik "score!".
verder heb ik toch wel een hoop nog niet gezien.
Sorry, moet natuurlijk afwezige i.p.v. aanwezige zijn. Als je de lijst bekijkt zie je dat hij er niet tussen staat :(
Idd, heel vreemd dat hij afwezig was, zijn werk in The Departed vond ik echt wel één van de strafste acteerprestaties van de laatste jaren. Verder ben ik heel blij dat Pan's Labyrinth zo veel genomineerd is :).
Kapsalon Wendy
24-01-2007, 11:44
Benieuwd of Scorsese nu eindelijk dan toch...
Fingers crossed voor Scorcese, voorts had ik graag "The New World" ergens zien opduiken, vooral voor Best Cinematography dan. Jammer.
New World is slaapverwekkende film; na 1 uur afgezet
Sentinel
24-01-2007, 15:11
Het hier nog uit te komen 'Dreamgirls' en 'Blood diamond' vallen blijkbaar wel erg in de smaak bij de leden van de Academy.
Dreamgirls vond ik crap, maar dat is dan ook voor 90% omdat ik iets tegen musicals heb. Een paar liedjes zijn ok, maar ik denk dat ze er bijna 10 hadden, geeuw.
Blood Diamond daarintegen vond ik wel een deftig filmke. Niet zo ongeloofelijk spectaculair, maar knap gemaakt en zeer mooi acteerwerk van de leo.
Ik moet blijkbaar dringend eens Pan's labyrinth gaan zien.
Fingers crossed voor Scorcese, voorts had ik graag "The New World" ergens zien opduiken, vooral voor Best Cinematography dan. Jammer.
Idem, al ben ik aan het twijfelen of die nu vorig jaar al heeft meegedaan aan de oscars of niet.
Was vorig jaar idd al genomineerd voor Best Cinematography. (http://www.imdb.com/title/tt0402399/awards)
Vorig jaar de Oscars volledig gemist ten gevolgde van onze Laatste 100 Dagen.
Alleszins mooi, jammer dat het beeldje voor een andere film was. :-)
Iets dat me nu pas opvalt is dat de 'Best Score' Nominaties eigenlijk maar flauw zijn. Niet dat de gekozenen slecht zijn, verre van zelfs, maar geen enkele van de vijf is wat mij betreft opmerkelijk. Op zich zijn het vrij kleurloze scores die vooral naadloos bij de beelden aansluiten. Een kunst die veel respect verdient, maar mag een draak van een film die wél een sterke score heeft (die bijgevolg los kan staan van de film zelf) ook kans maken op zo'n beeldje? Ik denk hierbij vooral aan 'The Da Vinci Code' van Hans Zimmer en 'Lady in the Water' van James Newton Howard. Het is echter typisch Hollywood om scores als een deeltje van het geheel te beschouwen, een reductie die ik soms betreur. Jerry Goldsmith's Soundtrack van 'The 13th Warrior' is bij wijze van ouder voorbeeld een pareltje binnen zijn genre maar de film is ronduit zwak waardoor alleen kleinere awards oog hadden voor de Soundtrack...
Maar bon, da's een lange, misschien zelfs eindeloze discussie naar ik vrees.
Peephole
27-01-2007, 02:10
Bah, Ellen DeGeneres presenteert.
Fuckers.
te weinig explosies, tuned cars, jessica alba en witty one-liners?
the new world is pure filmische op eenzame hoogte zwevende poëzie. perfect beeld, perfecte taal, perfect alles. het zuiverste vakmanschap met dat vleugje artistiek genie.
natuurlijk niet aan iedereen besteed. onderscheid moet zijn. ben ik wel even opgelucht dat ik de film echt fantastisch vind.
Peephole
27-01-2007, 13:28
Best director
Paul Greengrass, United 93
Best documentary feature
An Inconvenient Truth
Best film editing
United 93
Enigste die ik van de lijst heb gezien en mogen gerust een Oscar naar huis nemen.
Devroush
27-01-2007, 13:50
Heel wat nominaties voor Babel precies :love:
te weinig explosies, tuned cars, jessica alba en witty one-liners?
the new world is pure filmische op eenzame hoogte zwevende poëzie. perfect beeld, perfecte taal, perfect alles. het zuiverste vakmanschap met dat vleugje artistiek genie.
natuurlijk niet aan iedereen besteed. onderscheid moet zijn. ben ik wel even opgelucht dat ik de film echt fantastisch vind.
Laat ons eerlijk zijn: ik vrees dat die film te moeilijk lijkt voor het brede publiek, terwijl het eigenlijk een van de meest eenvoudige en directe films van het jaar is.
Veel mensen zijn niet meer bereid dergelijke zaken een kans te geven. Helaas. Mensen die het wel doen en er dan nog niets aan vinden, alle respect daarvoor.
Heel wat nominaties voor Babel precies :love:
Babel is zo'n pretentieuze hoop verspilde pellicule, nienommaal. Keidiep en waanzinnig intelligent willen zijn, allemaal niets mis mee, maar zorg er dan godverdomme toch voor dat je ook een VERHAAL hebt dat het vertellen waard is. Postmodern 'ej we doen maar wat en het is allemaal narratio en wow maat Brad Pitt roept en is zo in touch met de mensheid shi-at' gezeik van mijn kloten. Babel is het nog niet waard om in de stront van pakweg Syriana -wél intelligent, wél diep- te mogen wentelen.
Ik heb Amores Perros nu nog steeds niet gezien, maar na mij zo geërgerd te hebben aan Babel én 21 Grams, gaat dat ook niet direct gebeuren.
Heb Babel nog niet gezien, maar imho zijn Amores Perros en 21 Grams echt geweldige films en ik heb me er nooit aan geërgerd, iets wat van de wannabe ripoff genaamd 'Crash' niet gezegd kan worden.
En hoop ten zeerste dat Children of Men er ook enkele mee naar huis neemt. Eén van de weinige films van de laatste jaren waar ik nog echt het gevoel had dat ik naar iets verfrissend aan het kijken was.
Peephole
13-02-2007, 15:21
http://oscartorrents.com/
Tof.
Peephole
26-02-2007, 02:54
Goed bezig, voor het eerst in jaren geen Oscars op de Vlaamse tv.
Peephole
26-02-2007, 02:59
Iets gevonden voor via de interwebs te kijken:
http://www.tvunetworks.com/viewers/
Theremin
26-02-2007, 08:04
Beste film
The departed
Beste niet-Engelstalige film
Das Leben der Anderen (Dui)
Beste acteur
Forest Whitaker (Last king of Scotland)
Beste actrice
Helen Mirren (The Queen)
Beste acteur (bijrol)
Alan Arkin (Little miss sunshine)
Beste actrice (bijrol)
Jennifer Hudson (Dreamgirls)
Beste regisseur
Martins Scorsese (The departed)
Beste origineel scenario
Little miss sunshine
Beste bewerkt scenario
The departed
Beste animatiefilm
Happy feet
Beste korte animatiefilm
The Danish poet
Beste documentaire
An inconvenient truth
En dan nog wat onbelangrijke prijzen waar behoudens de winnaar niemand ene fuck om geeft. Ik gun het Scorsese wel, ook al was The Departed niet zijn allerbeste (sowieso zijn beste film sinds Goodfellas eigenlijk). De tegenstand in acht genomen is het dik verdiend.
Sine Metu
26-02-2007, 08:29
Beste special effects is niet zo onbelangrijk, omdat de blockbusters meestal buiten de prijzen vallen in de categorie "beste film" komen die hier nog aan hun trekken. Deze keer gaat de oscar naar PotC: dead men's chest.
Harlequin
26-02-2007, 13:19
Weinig verrassingen, buiten mss de niet-engelstalige film.
Geen pics zoals vorig jaar? :)
Peephole
26-02-2007, 14:48
Triestig dat United 93 niks heeft gekregen.
Sine Metu
26-02-2007, 15:08
Weinig verrassingen, buiten mss de niet-engelstalige film.
Happy Feet (ipv Cars)?
Disabled
26-02-2007, 15:20
Niks voor Pan's Labyrinth? HAX!!88
Babel is zo'n pretentieuze hoop verspilde pellicule, nienommaal. Keidiep en waanzinnig intelligent willen zijn, allemaal niets mis mee, maar zorg er dan godverdomme toch voor dat je ook een VERHAAL hebt dat het vertellen waard is. Postmodern 'ej we doen maar wat en het is allemaal narratio en wow maat Brad Pitt roept en is zo in touch met de mensheid shi-at' gezeik van mijn kloten. Babel is het nog niet waard om in de stront van pakweg Syriana -wél intelligent, wél diep- te mogen wentelen.
Ik heb Amores Perros nu nog steeds niet gezien, maar na mij zo geërgerd te hebben aan Babel én 21 Grams, gaat dat ook niet direct gebeuren.
²
Maar Amores Perros is wel de moeite waard.
Peephole
26-02-2007, 18:42
Niks voor Pan's Labyrinth? HAX!!88
* Achievement in Cinematography
* Achievement in Makeup
* Achievement in Art Direction
desertfox
26-02-2007, 18:59
Beste acteur (bijrol)
Alan Arkin (Little miss sunshine)
jeuj, vreesde efkes dat Eddy Murphy er mee ging weglopen aangezien er overal al gespeculeerd werd dat hij een grote kanshebber was.
prisajuno
26-02-2007, 19:21
Damn, zal dan toch is the departed moeten gaan zien. Scorsese die eindelijk wint, hoe kon het ook anders met Coppola, Lucas en Spielberg die hem presenteerden.
Maar desalniettemin had ik niet het gevoel deze keer uit mijn bed te moeten kruipen om het te gaan zien (niet dat het mogelijk was, dank u vlaamse tv). Wat ik andere jaren toch wel graag heb gedaan.
Disabled
26-02-2007, 22:44
* Achievement in Cinematography
* Achievement in Makeup
* Achievement in Art Direction
Ja, de Loser-categorieën :p
Ja, de Loser-categorieën :p
Niks losercategoriën, evengoed prestaties.
Eindelijk heeft Scorsese 'm beet, en da's mooi. Voorts jammer dat Cars het niet haalt van Happy Feet, Cars zat op alle niveau's beter in elkaar, maar blijkbaar zijn de pinguins grappiger. Mja. Voorts niets waar ik van verschiet, Babel lijkt me sowieso niet zo fantastisch (niet gezien weliswaar) én ook mooi dat Morricone een oscar voor zijn hele euvre kreeg. Verdiend.
Wél idioot: Babel gaat geheel onterecht met beste soundtrack lopen.
Brockeback Mountain deed het vorig jaar ook al. Crap.
Harlequin
27-02-2007, 11:25
Het blijven de troostprijzen.
Ik denk dat de teams daarachter er anders over zullen denken. Het zijn specifieke prijzen en die zijn van groot belang voor die afdelingen. Voor de producer/regisseur mag het slechts een troost lijken, het is tegelijk ook een erkenning van goede smaak. Het is misplaatst om een oscar een troostprijs te noemen als het al zo een prestatie is genomineerd te geraken. De concurrentie is hevig afaik.
noot: ik heb het hier niet enkel over de brede-publiek Oscars.
Disabled
27-02-2007, 15:40
Mja, maar toch, voor mij was Pan's Labyrinth zeker een van de beste films (zoniet dé beste) van 2006. En dat was om meer redenen dan alleen Cinematography, Make-up en Art-direction.
Respect voor Iwo Jima. Beste film in jaren.
Mja, maar toch, voor mij was Pan's Labyrinth zeker een van de beste films (zoniet dé beste) van 2006. En dat was om meer redenen dan alleen Cinematography, Make-up en Art-direction.
Fixeer je nooit op het feit dat jij er 100 procent zeker van bent dat jou favoriet beter verdiende. Het aantal oscars is namelijk beperkt, en fuck, drie oscars, maakt niet uit de welke hoor, dan wéét je gewoon dat dit een goede film. Maar bon, drie redenen om blij te wezen met 'slechts' 3 oscars voor de gehoornde kwiet en zijn doolhof.
- Het zijn maar prijzen, als je zelf maar genoten hebt van de prent. Erkenning? Bof, als het maar verkoopt.
- Wat Bavo zei, alsof er na beste film & beste regisseur alleen nog troostprijzen te rapen vallen...
- Er staat een stevige lobby achter het hele gebeuren, maar door die (ogenschijnlijk mindere) oscars kan de Acadamy meer prenten belonen dan ze "mag". Da's bekend...
Over dat laatste nog een opmerking: vervelender wordt het als men de totaal foute oscar uitkiest om een minder favoriete, edoch goede film te belonen. Zie Best Music dit jaar en vorig jaar. M'enfin.
Disabled
27-02-2007, 18:42
Het maakt mij verder niet uit, hoor. Dat de film nu gewoon maar rap op dvd komt!
Respect voor Iwo Jima. Beste film in jaren.
Ga ik bij deze volgende week zien. Maar ik wil eerst toch liever naar 'Little children', wat ook erg straf zou zijn. Ik vond 'In the bedroom' een geweldig drama en heb dan ook hoge verwachtingen van deze.
Wat de oscars betreft: redelijk deftige keuzes dit jaar (voor zover ik kan oordelen). Er stond trouwens een interessant artikel in de Financial Times vandaag over hoe het winnen van twee oscars voor 'An inconvenient truth' de populariteit van Al Gore nog meer doet stijgen en hem er mogelijk opnieu toe zou aanzetten om zich in de presidentsrace te storten. Zou een serieuze politieke slag van democratisch Hollywood zijn.
Harlequin
27-02-2007, 23:42
Ik denk dat de teams daarachter er anders over zullen denken. Het zijn specifieke prijzen en die zijn van groot belang voor die afdelingen. Voor de producer/regisseur mag het slechts een troost lijken, het is tegelijk ook een erkenning van goede smaak. Het is misplaatst om een oscar een troostprijs te noemen als het al zo een prestatie is genomineerd te geraken. De concurrentie is hevig afaik.
noot: ik heb het hier niet enkel over de brede-publiek Oscars.Zevert keer nie Bavo. 't Zijn troostprijzen, k. Maak mij keer wakker als ze de Montgomery Burns Award for Outstanding Achievement in the Field of Excellence winnen.
Disabled
28-02-2007, 01:57
Maak mij keer wakker als ze de Montgomery Burns Award for Outstanding Achievement in the Field of Excellence winnen.
I loll'ed. ;D
Peephole
28-02-2007, 03:18
Er stond trouwens een interessant artikel in de Financial Times vandaag over hoe het winnen van twee oscars voor 'An inconvenient truth' de populariteit van Al Gore nog meer doet stijgen en hem er mogelijk opnieu toe zou aanzetten om zich in de presidentsrace te storten. Zou een serieuze politieke slag van democratisch Hollywood zijn.
Eerst gaat ie nog de nobelprijs winnen.
Ik heb dat ook al horen vallen. Zou wel een erg op de Amerikaaanse politiek gerichte beslissing zijn. En een beetje overdreven. Het enige verschil tussen Gore en al die andere mensen die al jaren moord en brand over het milieu schreeuwen is dat er naar Gore geluisterd wordt.
Gore is bovendien een fout cultfiguur geworden. Zijn aandacht voor het milieu is erg mooi, je kan alleen maar blij zijn dat er iemand zoveel aandacht aan schenkt én tegelijkertijd ook gehoor krijgt. Daar staat wel tegenover dat Gore & family in een kast van een huis woont dat op jaarbasis heel wat modale gezinnen tesamen in elektriciteitsverbruik overklast. Volgens zijn woordvoerder compenseert hij dat door op andere vlakken zuinig en milieuvriendelijk te zijn, ik vind het behoorlijk hypocriet om dan de wereld rond te trekken en overal God en klein Peerken aan te sporen om minder Watts te consumeren.
Ten slotte zou hij ook nooit een 'groene' president kunnen worden. Niemand kan dat. Als president is er zoveel meer dat om aandacht schreeuwt waardoor hij nooit ofte nimmer een groen beleid zou kunnen voeren dat overeenstemt met zijn huidige propaganda. Dat is overigens het failliet van elke groene partij die aan politiek doet, als puntje bij paaltje komt is milieu sowieso bijzaak als je een land recht wil houden. Zie Agalev enkele jaren terug.
Ten slotte zou hij ook nooit een 'groene' president kunnen worden. Niemand kan dat. Als president is er zoveel meer dat om aandacht schreeuwt waardoor hij nooit ofte nimmer een groen beleid zou kunnen voeren dat overeenstemt met zijn huidige propaganda. Dat is overigens het failliet van elke groene partij die aan politiek doet, als puntje bij paaltje komt is milieu sowieso bijzaak als je een land recht wil houden. Zie Agalev enkele jaren terug.
En daarom vind je dat hij het niet mag proberen? Het lijkt me eens interessant. Ik hoop heel hard dat ie president wordt, het hele Patriot-act idee, 'democratie' en pre-emptieve terrorismebestrijding heb ik nu wel al gezien. Gore boeit me.
@Maniac: het is juist dat er veel anderen zijn die nog veel harder hebben geroepen dan Gore, maar niet op het juiste niveau, met de juiste invloeden, de juiste timing en het juiste talent. Al Gore combineert dat alles met een grote inzet en boekt succes. Hij hoefde dat niet te doen, het was verre van het ideale plan naar eeuwige roem. Het lef om die keuze wel te maken vind ik persoonlijk straf en een mooie zaak. Mijn keuze is al gemaakt :)
M'enfin Bavo, ik dacht dat je net iets kritischer ingesteld was. Wat Gore doet is mooi en erg welkom, versta me niet verkeerd, maar voorlopig weiger ik te geloven dat Gore voor de volle 100% uit peperkoek bestaat. Hij is vast stukken beter dan de doorsnee Presidentskanditaat, maar geloof je nu echt dat er niets, maar dan ook niets achter schuil gaat? Mij kan je moeilijk wijsmaken dat er geen verborgen agenda achter zijn groene propaganda schuil gaat. Desnoods is het zijn achterkleinzoon die zonnepannelen verkoopt.
Misschien ben ik paranoïa, en dan steek ik het bij deze op Prof. Dr. Marc Boone, maar volgens mij laat je je net iets te hard vangen door het prachtige plaatje. De nuance van mijn kant; op dit moment zou ik niemand liever dan Al Gore als nieuwe president zien - maar maak er ook geen God van. Anders blijf je ver weg van een ambt als machtigste persoon ter wereld vind ik. Want wie écht goed wil doen vanuit die positie komt sowieso bedrogen uit. Onderzoek heeft meermaals aangetoond dat de achterban met de scepter zwaait...
Maar misschien is Gore een dromer, al lijkt me dat weinig plausibel van iemand met ene IQ van 134. Soit, niet dat ik Gore van leugens of enig ander duister doeleind beticht, wel stel ik me vragen. En, beste Bavo, hopelijk zit ik er kilometers naast en ís Gore van peperkoek. Maar voorlopig hou ik het bij een peperkoeken façade, voorlopig.
Misschien ben ik paranoïa, en dan steek ik het bij deze op Prof. Dr. Marc Boone,
Historische kritiek als schaamplapje gebruiken om ongefundeerde veronderstellingen te spuien...Boone ziet er me de kerel wel uit die al voor minder z'n vuisten bebloed heeft.
(En met je IQ te koop lopen is érg, maar dan ook héél erg fout. :) )
Peephole
02-03-2007, 21:17
Daar staat wel tegenover dat Gore & family in een kast van een huis woont dat op jaarbasis heel wat modale gezinnen tesamen in elektriciteitsverbruik overklast. Volgens zijn woordvoerder compenseert hij dat door op andere vlakken zuinig en milieuvriendelijk te zijn, ik vind het behoorlijk hypocriet om dan de wereld rond te trekken en overal God en klein Peerken aan te sporen om minder Watts te consumeren.
Wauw, nooit gedacht dat big business op een paar dagen tijd effectief de reputatie van iemand wereldwijd kon verpesten.
(En met je IQ te koop lopen is érg, maar dan ook héél erg fout. :) )
Het IQ betrof dat van Gore.
Dat klinkt allemaal zwaar defaitistisch, Potenza. Als je de wil of het geloof niet meer hebt om te proberen bereik je niets. Daarvoor heb je geen ijlende Dalai Lama op boterbloempjes nodig. Je stelt als premisse dat macht en goedaardigheid (moreel gedrag, in een of andere subjectieve vorm) nooit had in hand gaan, en daaruit volgt dat er nooit een degelijk bestuur kan bestaan. Jammere zaak, geef een kans.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.