PDA

View Full Version : Marktrock stopt ermee

Bjorn
06-02-2007, 09:44
Het doek is gevallen over Marktrock Leuven. De organisatoren van het meerdaagse stadsfestival hebben maandagavond laat beslist om na 24 jaar een punt te zetten achter het evenement. Mede-organisator Big Bill bevestigt dat het festival in zijn huidige vorm zal verdwijnen.

Aan de basis liggen financiële problemen en keiharde concurrentie. "Marktrock is overbodig geworden", verklaarde organisator Guido Hoeven eerder al. Er wordt geopperd om een festival te organiseren dat meer de richting van het evenement Beleuvenissen opgaat.Blabla

deev´
06-02-2007, 09:54
What what what!
Kwas daar wa gratis 'vip' :(

Sine Metu
06-02-2007, 09:58
jep, deze morgen ook gehoord op Radio 1. Ben maar 2 keer naar Marktrock geweest, nooit op de grote markt geraakt. Was daar wel altijd veel sfeer! Maar ergens is't wel te verstaan dat ze er financieel niet meer uit geraken! Wel superjammer.

Aoshi
06-02-2007, 10:00
dan moeten jullie maar afkomen naar de Marktrock in Poperinge (altijd op de laatste zaterdag van augustus.)

Wannes
06-02-2007, 10:01
ah spijtig.

Misschien tot maar beter toegang betaald ipv al die keren gratis binnen te glippen :(

Sine Metu
06-02-2007, 10:02
dan moeten jullie maar afkomen naar de Marktrock in Poperinge (altijd op de laatste zaterdag van augustus.)

Poperinge... da is ook wel van de werken weg...
Maar misschien maakt het programma veel goed?
Is't gratis?

Sentinel
06-02-2007, 10:04
Fuck. De laatste 3-4j geweest en mij altijd geamuseerd door (stevig bezopen) overal rond te lopen. Nooit op de grote markt zelf geweest omdat ik toch liever de 'kleine', gratis groepekes zoals Hermanos Inglesos zag dan vast te staan tussen een massa volk. Nochtans moeten ze aan mij massas geld verdiend hebben dankzij mij drankgebruik. Bleh.

Aoshi
06-02-2007, 10:04
Poperinge... da is ook wel van de werken weg...
Maar misschien maakt het programma veel goed?
Is't gratis?
Natuurlijk is het niet gratis, maar de programma is nog redelijk goed. Al is het wel voor 1 dag.
Meer info kun je vinden op : http://www.marktrockpoperinge.be/
Maar deze website is nog nie geupdated voor de 2007.
De programma in de dag sucken toch een beetje, maar s'avonds rockt het altijd hard!
En qua sfeer, de max!!!

veder
06-02-2007, 10:16
Natuurlijk is het niet gratis, maar de programma is nog redelijk goed. Al is het wel voor 1 dag.
Meer info kun je vinden op : http://www.marktrockpoperinge.be/

Waarom niet gratis voor een kleiner stadsfestivalletje?
maanrock is al jaaaaaren gratis, 3 podia (5 als je de Dijlefeesteen meerekent) met internationale groepen enzo...

on topic: ik ben nooit naar marktrock geweest, maar vindt het wel spijtig dat één van de zomerfestivals weer verdwijnt onder druk van de grotere (met name Werchter). De concurrentie is te moordend

Aoshi
06-02-2007, 10:25
Waarom niet gratis voor een kleiner stadsfestivalletje?
maanrock is al jaaaaaren gratis, 3 podia (5 als je de Dijlefeesteen meerekent) met internationale groepen enzo...
Don't ask me why...

Bavo
06-02-2007, 10:35
Ik heb dan eerder de indruk dat Marktrock is verdwenen onder druk van de kleinere. De grotere waren er altijd al, het is pas sinds een jaar of 5 dat elke gemeente besloot ook een festival te houden. En dan nog eigenlijk, Marktrock was toch steeds volzet? Teveel kosten aan de stad? Dat gebeurt vaker (zie kerstmarkt aalst die er eens niet meer was). Security-eisen te duur?

Tauntaun
06-02-2007, 10:35
Ik snap niet dat zo een dingen niet commercieel haalbaar kunnen zijn. Misschien met een beter bestuur dat het dan wel in een ongeveer zelfde vorm kan terug komen.

keukentafel
06-02-2007, 10:40
gent > leuven
gentse feesten > marktrock

Desondanks toch wel jammer. Vroeger veel naar marktrock geweest. Maar laatste jaren was het daar gewoon iets té druk.

Takeshi
06-02-2007, 10:49
Denk dat de meesten hier Oude Markt ipv Grote Markt bedoelen?

Ik vind het wel jammer, Leuven heeft niet echt zijn eigen groot feest. (ala Carnaval in Aalst, Gentse Feesten, Lokerse Feesten)
Er zijn wel dingen als de Beleuvenissen, Hapje Tapje enz. Best gezellig allemaal maar ik mis een beetje een 'enkele dagen zat door Leuven dwalen'-feest
Leuven kermis is al helemaal marginaal. Leuvens volk is er haast niet te vinden aangezien de stad wordt ingepalmd met volk uit de marginale driehoek (Tienen-Aarschot-Diest)

Disabled
06-02-2007, 11:33
Seg, merci é, Tak, Diest is bijlange zo marginaal niet als Tienen of Aarschot ze... :(

Overigens, ik vind het superspijtig dat Marktrock ermee op is gehouden, is beetje jaarlijkse traditie van daar heen te gaan samen met m'n beste vriendin. Klote! :(

Jonah
06-02-2007, 11:39
Ach, marktrock. Veel te veel volk, voorspelbare groepen...een beetje het Werchter van de stadsfestivals geworden dus.

Farah
06-02-2007, 11:41
Ik heb op marktrock Boudewijn De Groot voor 't eerst live gezien, geloof ik. Mooie herinnering.

Nu ja, voor de rest ben ik er nooit naartoe gegaan. :-)

deev´
06-02-2007, 11:58
Tobback was Marktrock ook liever kwijt dan rijk.
Zal er ook wel mee te maken hebben.

Takeshi
06-02-2007, 12:10
Tobback was Marktrock ook liever kwijt dan rijk.
Zal er ook wel mee te maken hebben.
Tobback is alles wat meer dan 30 decibel produceert liever kwijt dan rijk.
De uitgaansmogelijkheden in Leuven zijn wel heel beperkt aan het worden.

Sentinel
06-02-2007, 12:38
... maar ik mis een beetje een 'enkele dagen zat door Leuven dwalen'-feest...

Dat was marktrock dus voor mij. Sure, ge kunt dat nog altijd in de zomer doen, maar tijdens marktrock stonden overal standjes met drank, eten en andere leuke dingen. Gecombineerd met veel volk, een tof sfeertje een paar goede groepekes tussendoor was dat heel plezant. :/

deev´
06-02-2007, 12:42
Yup, Marktrock was de ideale plaats om zoveel volk van vroeger terug tegen te komen.
Altijd topsfeer imo. Kga het wel missen.

Kapsalon Wendy
06-02-2007, 12:48
Heb van die 24 jaar er bijna 20 meegemaakt denk ik (ja, ja, van toen ze nog op gitaren met drie snaren van varkensdarm speelden) maar ben niet meer op de oude markt geweest sinds je er voor moest betalen (een schande!) en de laatste jaren ging ik eigenlijk enkel pas als de muziek gedaan was : zalige sfeer in Leuven als de grootste massa naar huis was en de lokroep van het jeneverkraampke van de Libertad de ouwe bekenden samenbracht.

Ha, en eigenlijk heb ik mijn huidig lief op marktrack 'binnengedraaid' :)

deev´
06-02-2007, 13:03
Tis de oude markt, niet de grote markt :p

Kapsalon Wendy
06-02-2007, 13:37
Tis de oude markt, niet de grote markt :p

Heheheh, idd, da's met in Brussel te wonen dat ik mij vergis. :)

Probleem met Markt Rock was dat terwijl de stad meer dan genoeg grote pleinen heeft (aan 't station, Ladeuze), de midddenstand van de oude markt en errond (met De Spons op kop voor de kenners) absoluut dat festival in 't veel te benepen stadscentrum wilde houden. Hierdoor was 't gewoon verstikkend op den duur. En natuurlijk wordt de security dan duurder.

AngeluS
06-02-2007, 13:57
- Tobbackske zal het inderdaad wel liever kwijt dan rijk zijn.
- Organisatie zuigt als je het niet financieel haalbaar kunt houden, wat dan met al die andere stadfestivals enzo.
- Hadden het maar moeten verplaatsen van oude markt naar ladeuze ofzo en dan was het goedkoper security wise enzo, misschien dat dit ook een rol meespeelt.

Ik moet nu wel zeggen dat ik het eigenlijk niet zo erg ga vinden. De laatste 5 jaar ofzo ben ik nooit meer naar Marktrock geweest. Alleen de gratis podia hadden nog iets interessants en dan maar heel zelden. Groepjes op Beleuvenissen zijn dikwijls nog beter.
De groepen op de oude markt, daar waren meestal wel enkele pareltjes tussen maar zoals jullie weten stond dan heel de markt vol zwijnen en parels voor zwijnen dat gaat niet.
Wat vooral niet ging was mij goesting doen krijgen om gelijk sardienen in een te klein doosje daar te gaan staan én dan nog teveel ervoor te betalen.
Je betaalt een ticket maar je mag niet van de oude markt en als je er niet staat van 2u in de namiddag dan geraakte je er niet meer op, ook al kwamen de deftige groepen pas om 11u 's avonds. :(

Niet dat andere festivals minder druk zijn of veel beter zijn neen neen, Gentse feesten en lokerse feesten bijvoorbeeld. Die zijn echt niet beter, ze zijn alleen goedkoper en ze duren langer.

The Dude
06-02-2007, 14:21
Heb van die 24 jaar er bijna 20 meegemaakt denk ik (ja, ja, van toen ze nog op gitaren met drie snaren van varkensdarm speelden) maar ben niet meer op de oude markt geweest sinds je er voor moest betalen (een schande!) en de laatste jaren ging ik eigenlijk enkel pas als de muziek gedaan was : zalige sfeer in Leuven als de grootste massa naar huis was en de lokroep van het jeneverkraampke van de Libertad de ouwe bekenden samenbracht.

Probleem met Markt Rock was dat terwijl de stad meer dan genoeg grote pleinen heeft (aan 't station, Ladeuze), de midddenstand van de oude markt en errond (met De Spons op kop voor de kenners) absoluut dat festival in 't veel te benepen stadscentrum wilde houden. Hierdoor was 't gewoon verstikkend op den duur. En natuurlijk wordt de security dan duurder.

exactamundo
Na de muziek was marktrock supergezellig, tijdens de muziek een ondoorboorbare massa.

Bjorn
06-02-2007, 14:32
Een beetje gelijk de Gentse Feesten dus. Als de grote massa weg is, wordt het interessant om rond te lopen.

Flipflop
06-02-2007, 20:26
Suikerrock ftw! Vanaf heden dus het beste stadsfestival in de marginale driehoek.
Met dit jaar Natalia en Clouseau, wat een feest 8=)

Disabled
06-02-2007, 20:31
Blijkbaar komt er alsnog een 25ste editie, en hebben ze de VZW al opnieuw opgericht (een paar v.d. oude leden).

deev´
06-02-2007, 20:39
06.02|13:35:33 <teQuilah> der is gewoon wa conflict binnen de oude vzw
06.02|13:35:40 <teQuilah> der is vanavond al een nieuwe.

Sebiet heeft em nog gelijk :)

deev´
06-02-2007, 20:41
exactamundo
Na de muziek was marktrock supergezellig, tijdens de muziek een ondoorboorbare massa.

Muh?
Ik heb toch nooit probs gehad om me te verplaatsen op de oude markt hoor.

Aoshi
07-02-2007, 07:33
Blijkbaar komt er alsnog een 25ste editie, en hebben ze de VZW al opnieuw opgericht (een paar v.d. oude leden).
inderdaad, ik heb het net gelezen in de krant. Ze hebben een nieuw VZW opgericht met de mensen die vroeger nog gewerkt hebben...
Het zou doorgaan op 13, 14 en 15 augustus.

Takeshi
07-02-2007, 09:37
Hoe Belgisch, de oude VZW is geraakt niet uit de kosten en dreigt in de rode cijfers te komen, dus starten we een nieuwe! :)

Turtle
07-02-2007, 09:50
mja wast maar zo simpel :)

Maar tequilah zijn irc lijkt me nog het dichtsbij de waarheid. Gewoon ambras.
Volgens interview op stubru gisteren is de nieuwe VZW er idd en gaat de 25ste editie gewoon door...

Commercieel gezien nie slecht, want nu gaat er veel volk komen met het gedacht "het is misschien de laatste keer"

.fanny
12-02-2007, 21:01
fanny heeft coolio nog gezien op marktrock. c u when u get there... stevige tijd.