PDA

View Full Version : PS3 Thread

Pages : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38

Fallschirmjaeger
05-08-2007, 08:37
De Ps2 verkocht dus vanaf de eerste dag miljoenen exemplaren aan een prijs van €500?

Aangezien sommigen toch zo graag grafieken zien. Hier zijn er 2 van de Ps2, Ps3 en Xbox 360. De eerste is over de hele cyclus tot nu toe, de 2de vergelijkt de launches. Beide zijn afkomstig van VG Chartz (http://www.vgchartz.com/). Ik zie eerlijk gezegd niet veel verschil tussen de launch van de Ps2 en de Ps3.

http://img459.imageshack.us/img459/5904/sales1dz1.jpg

http://img530.imageshack.us/img530/4233/saleslauncheu1.jpg

minion
05-08-2007, 09:37
De Ps2 verkocht dus vanaf de eerste dag miljoenen exemplaren aan een prijs van €500?

Aangezien sommigen toch zo graag grafieken zien. Hier zijn er 2 van de Ps2, Ps3 en Xbox 360. De eerste is over de hele cyclus tot nu toe, de 2de vergelijkt de launches. Beide zijn afkomstig van VG Chartz (http://www.vgchartz.com/). Ik zie eerlijk gezegd niet veel verschil tussen de launch van de Ps2 en de Ps3.

Nu niet om lastig te doen, maar VGchartz heeft niet zo'n al te goede naam qua betrouwbaarheid (Europese hardwarecijfers worden compleet verzonnen).
Ik heb eens een grafiek gemaakt die alle launches van de recentste consoles vergelijkt (gebaseerd op officiele NPD-cijfers, US only dus) qua verkoopcijfers in x aantal weken na de launch.

http://users.telenet.be/draye/totaal.GIF

Maar uit hun prijzenpolitiek blijkt idd wel dat Sony zich nog helemaal geen zorgen is aan het maken, en dat is waarschijnlijk wel terecht: al hun grote kleppers moeten nog uitkomen. Heeft niemand hier dat interview met één of andere Sony-exec gelezen waar die man zei dat Sony blij was met de iets lagere verkoop, aangezien ze toch x aantal dollars verliezen per PS3?

Fallschirmjaeger
05-08-2007, 09:47
Nu niet om lastig te doen, maar VGchartz heeft niet zo'n al te goede naam qua betrouwbaarheid (Europese hardwarecijfers worden compleet verzonnen).

Dit wist ik niet. Aangezien het redelijk veel gebruikt wordt, dacht ik dat het wel betrouwbaar was. Maar als ik nu afga op uw grafiek, dan zie ik toch duidelijk dat de launch van de Xbox en Gamecube veel beter was dan die van de Ps2. Die laatste verkocht duidelijk pas na een tijd meer en niet vanaf het begin zoals Bjorn beweerde.

Kermit
05-08-2007, 11:35
En n/o, maar dat artikel is net hetzelfde als Sony bashing maar dan in de positieve zin. Komaan, welk bedrijf gaat miljarden dollars investeren in een product, om het dan in de schaduw laten staan van iets dat al 5 jaar op de markt is ... Dan had je knal hetzelfde kunnen zeggen van de PS2, maar die verkocht wel gelijk zot.

Dat is basis-economie: http://nl.wikipedia.org/wiki/BCG-matrix

PS2 is duidelijk een cash cow, die verkoopt nog altijd zeer goed, net als de software ervoor. Kan maximale winst uit gepuurd worden. Binnen afzienbare tijd zal de verkoop van de PS2 automatisch verminderen en zal Sony ervoor moeten zorgen dat mensen naar de PS3 overstappen (die nu een zogenaamde question mark is en verlieslatend is). PS2 wordt een dog en zal uit de markt verdwijnen, PS3 moet dan een star worden en met rasse schreden marktaandeel veroveren. Het is onmogelijk om van een nieuw product onmiddelijk een cash cow te maken. En niemand gaat de concurrentie met zichzelf aan binnen eenzelfde markt.

Zo'n matrix is een redelijk eenvoudige voorstelling (concurrentie, marktgroei, etc komen er ook bij kijken), maar het bevat wel de essentie.

Ja, want Sony zal openlijk gaan toegeven dat ze de bal volledig misslaan met hun prijzenpolitiek

En wat zijn uw argumenten daar dan wel voor? Waarom slaan ze volgens u dan de bal compleet mis? Waarom denk jij gelijk te hebben en niet het peperdure leger van marketingconsultants die door zo'n bedrijven worden ingehuurd om hun marktstrategie te bepalen?

Trojan
05-08-2007, 12:25
Aantal verkochte units is voor random neuter en gamer wel van belang, want het maakt een console groot of kraakt hem. Kijk maar naar de Cube, doordat hij bijna voor geen meter verkocht was het gamesaanbod ook navenant.De Cube heeft dan ook geen bal backwards comatibility terwijl de PS2 en 3 dat wel hebben. Dat heeft een grote meerwaarde voor gamers die al een grote collectie hebben van de vorige console. De PS2 kan PSX games spelen en de PS3 kan PS2 en PSX games spelen. De gamecube kan bij mijn weten niet (s)nes games epelen zonder een port of remake.

De PS2 met de Cube vergelijken is dan ook nutteloos.

Trojan
05-08-2007, 12:30
Het is onmogelijk om van een nieuw product onmiddelijk een cash cow te maken.Het is nochtans goed gelukt met de PSone, PS2, Wii, gameboy. Allemaal instant succes.

@minion: Wilde gij keer die voze charts laten vallen aub, het zijn altijd US only charts en we leven hier in europa. Dus met voze US sales zijn we hier geen zak. Gelieve eens over te stappen op wereldwijde verkopen. Dankuwel

minion
05-08-2007, 13:19
@minion: Wilde gij keer die voze charts laten vallen aub, het zijn altijd US only charts en we leven hier in europa. Dus met voze US sales zijn we hier geen zak. Gelieve eens over te stappen op wereldwijde verkopen. Dankuwel

Djeezes fuck, als het u niet aanstaat, kijk er dan niet naar of blokkeer mij, ik ga er geen slaap om laten.
En nogmaals, er zijn geen regelmatige officiële Europese verkoopcijfers.

Kermit
05-08-2007, 13:32
Het is nochtans goed gelukt met de PSone, PS2, Wii, gameboy. Allemaal instant succes.

Dat zijn zogenaamde stars, geen cash cows. Een console als de Wii is heel snel van question mark naar star doorgeschoten -> groot marktaandeel en een hoog groeipotentieel. Cash cow -> groot marktaandeel en een laag groeipotentieel, zoals de PS2 vandaag de dag.

silence
05-08-2007, 15:46
Soit om de topics WEERAL eens in een andere richting te kunnen stuwen iets over het aantal speeluren van heavenly sword

Naar tevredenheid van vele PlayStation 3 bezitters werd onlangs een interessante speelbare demo van Heavenly Sword in de PlayStation Store geplaatst. De demo was zeer kort waardoor sommige fans vraagtekens begonnen te plaatsen achter de daadwerkelijke lengte van de game. Ninja Theory heeft in het kader hiervan een kleine maar interessante onthulling gedaan.

Men heeft namelijk onthult dat Heavenly Sword tussen de 12 en 15 uur aan gameplay zal gaan bieden en de game genoeg extra’s zal bieden waardoor het voor de gamer interessant genoeg is het spel nog een keer door te spelen. Waarschijnlijk kunnen we extra’s als outfits en wapens voor Nariko verwachten.

Het is onduidelijk wanneer de Heavenly Sword precies verschijnt. Sony ontkende onlangs een verschijning op 14 september. IGN heeft de game nu op 12 september staan, ook deze datum is echter nog niet bevestigd.
September lijkt mij een ongelooflijk dure maand te worden met dat uitstel van lair.

silence
05-08-2007, 16:02
Thread opgekuist. Back to PS3!
Je hebt ook een bericht verwijderd waar je mij verweet dat ik enkel maar onnozele en storende praat verkocht ofzoiets in die trend. Dat ik als het ware telkenmale de boel verziekte of drama's maakte.

Wil je , gezien hoe deze thread uitdraait , zout of ga je die woorden gewoon gewoon rauw inslikken ? :) Ik hou mijn handen compleet af van die boeiende discussie , maar ik stel (net als andere waar het zelf hun "strot uitkomt") enkel maar vast dat weer... :p

silence
05-08-2007, 16:14
En om nog iets van nieuwswaarde of discussiewaarde te posten

Eén van de PlayStation 3 games die uitvoerig gebruikt maakt van de motion sensor in de PlayStation 3 controller, de Sixaxis, heet Warhawk. Deze verschijnt zowel in de winkel als in downloadvorm.
Sony maakte op hun nieuwe blog bekend dat de downloadversie van Warhawk een prijs van 39,99 euro krijgt. De winkelversie, die enkele extra's bevat, krijgt een prijskaartje van 59,99 euro. De game zal dan op een Blu-Ray schijfje staan en je zal er een bluetooth headset ter waarde van 40 euro bij krijgen.
39€ vind ik imho toch wel veel geld voor een PSN game ! Hopelijk worden het aantal maps uitgebreid want ik geloof dat het er nu maar 5 zijn.

Cybdm
05-08-2007, 17:54
Warhawk is niet zomaar "een PSN game", het is een volwaardige online spel op PSN uitgebracht (later volgt de blu-ray versie volgens geruchten). Dat is net het mooie van geen beperkingen op PSN, PSN is immers niet alleen voor kleine (ala stardust) games of retro games, maar ook complete titels.

39€ voor StarDust HD en diverse kleinere games zou pas overdreven zijn, mij inziens is 39€ dus doenbaar voor wat Warhawk dient te worden.

Fallschirmjaeger
05-08-2007, 17:57
Een volwaardig game zou ik Warhawk toch niet noemen met enkel maar 5 maps en geen singleplayer. Dat het wel wat meer mag kosten dan Stardust, akkoord. Maar €40 is toch wel wat veel.

Cybdm
05-08-2007, 18:06
Dan had je knal hetzelfde kunnen zeggen van de PS2, maar die verkocht wel gelijk zot.Wereldwijd gezien verkoopt de PS3 niet slechter dan wat de PS2 deed in diezelfde tijd. Hij verkoopt niet slechter dan wat de x360 verkocht in dezelfde tijd én als enigste next-gen op de markt. Wat mij betreft zijn onrealistische verwachtingen niet ingevuld, de opvolger van zo'n sterk product als de PS2 scoort perceptiegewijs niet al te goed. Maar alles realistisch bekeken doet de PS3 het normaal en is er op dit ogenblik niets *alarmerend", bijgevolg ook de strategie van Sony.

Echter blijven diezelfde kortzichtige mensen dit gegeven negeren en beperken voor wat betreft hun verdere bijdrage in deze thread tot materie die in de console bashtread dient geschreven te worden. Een mod heeft hier al moeten schoonmaken, dus ik stel voor dat diegenen die zich niet kunnen bedwingen zich begeven tot de bashthread.

Ryuken
05-08-2007, 18:17
Een volwaardig game zou ik Warhawk toch niet noemen met enkel maar 5 maps en geen singleplayer. Dat het wel wat meer mag kosten dan Stardust, akkoord. Maar €40 is toch wel wat veel.
Niet dat het enig excuus is maar Shadowrun anyone?:)

silence
05-08-2007, 18:54
² dat is dus ook mijn gedachtengang.

Kermit
05-08-2007, 19:33
Warhawk is niet zomaar "een PSN game", het is een volwaardige online spel op PSN uitgebracht (later volgt de blu-ray versie volgens geruchten). Dat is net het mooie van geen beperkingen op PSN, PSN is immers niet alleen voor kleine (ala stardust) games of retro games, maar ook complete titels.

39€ voor StarDust HD en diverse kleinere games zou pas overdreven zijn, mij inziens is 39€ dus doenbaar voor wat Warhawk dient te worden.

Das wel een flinke prijs voor zo weinig content. Als toekomstige mappacks gratis zijn (ik vermoed toch dat die er zullen komen) valt het misschien nog te rechtvaardigen. En kwam de boxed retail versie daarvan niet met een bluetooth headsetje? Gaat toch alleszins stevige concurrentie krijgen van UT3, waar quasi oneindig veel (al dan niet user created) maps/mods voor beschikbaar gaan zijn.

silence
05-08-2007, 19:56
GT5 Prologue nieuws (en please terug geen flames)

- De game kan weleens uitgebracht gaan worden op 24 oktober, dit is namelijk de datum dat de 2007 Tokyo Motor Show plaats zal vinden.

- Enkele nieuwe online features zullen niet alleen aangekondigd worden tijdens de Games Convention in Leipzig, ze zullen ook nog eens speelbaar zijn.

- Op het moment dat GT 5: Prologue verschijnt zal GT: HD Concept van het PSN network af worden gehaald.

- GT 5: Prologue is compatible met Home.

- In de titel zit een "My Page" screen, alhier kun je je friendslist bekijken, een kalender, diverse rankings, etc. Het online component moet een community worden, te vergelijken met sites als "My Space" en "Mixi" (de Japanse versie van MySpace).

- Het spel zal minder lijken op een arcaderacer, maar dichterbij een simpelere versie van "Gran Turismo Mode" liggen uit de andere Gran Turismo games. Denk hierbij aan geld verdienen, auto's kopen, etc.

- In de finale versie moet er een echte Gran Turismo wereld worden neergezet waarbij mensen door een stand kunnen lopen en naar auto's kunnen kijken. De steden moeten hierbij veel detail gaan krijgen.

- Prologue heeft veertig auto's en vier race tracks, inclusief tracks die we nog niet eerder gezien hebben.

- Op de vraag of er downloadable content komt werd de reactie gegeven dat dit er nu nog niet is, maar wellicht later wel.

- De cockpit view is aanwezig, als je een stuurwiel gebruikt kun je met de D-pad rondkijken in deze cockpit. Stel dat je de Ferrari F430 neemt dan zullen vooral het schijnende carbon fiber en de kwaliteit van de lederen stoelen je opvallen. Je kunt hierbij daadwerkelijk het verschil zien tussen het leer van de Ferrari en die van andere auto's.

- In Gran Turismo 5 kunnen we het interieur van de auto zelf veranderen.

- Afhankelijk van de auto waarin je rijdt zal ook de kleding anders zijn, zo verandert bijvoorbeeld ook de helm als de auto van een andere fabrikant komt.

Bron: Gamed.nl

lapino
05-08-2007, 21:13
Is een PS3 nu eigenlijk al makkelijk te verbinden met (DHCP compatible) TFT monitor? Als UT3 inderdaad muis/keyb ondersteunt, is die combo echt wel interessant.

Takeshi
05-08-2007, 21:27
Mag ik dan veronderstellen dat je gewoon eender welke usb muis/keyboard erin plug?
Geen zin om nog eens geld te geven voor speciaal PS3 keyboard en muis.

Lapino, je bedoelt toch HDCP hoop ik :)

ecko
05-08-2007, 21:47
PS3? UT3? Mouse & Keyboard?
Holy shit dat klinkt een pak interessant! PS3 schiet hier meteen even met stip naar positie 1 op de consoleverlanglijst! Het zal wel zeker nog niet voor meteen zijn, maar dat doet mij als PC gamer toch wel met erg veel interesse uitkijken naar een deftige prijsdaling van het product. Momenteel blijft de hoge prijs voor mij persoonlijk nog een struikelblok, zeker gezien het huidige gamesaanbod, maar binnen pakweg een half jaar gaat dat gamesaanbod toch wel een ENORME boost gekregen hebben lijkt mij. PS3 begint op gang te komen en lijkt mij binnen een dik jaar toch wel klaar te zijn om de PS2 op te volgen.
Nintendo mag blij zijn dat ze ook op een nieuwe markt gokken, want puur concurrentie aangaan met PS3 / X360 zou idd een riskante gok gebleken zijn volgens mij. Ze hebben dat goed gezien bij ninty blijkt nu. PS3 heeft echter misschien een lichtjes valse start gekend, maar die kleine bult in de weg lijkt in de toekomst mooi weg te gaan en ik vermoed dat X360 en Wii binnen een jaar weer wat marktaandeel gaan verliezen aan Sony's jongste.

Takeshi
05-08-2007, 21:56
Langs de andere kant, als ik mijn PC zou moeten upgraden om UT3 te bollen, dan ben ik meer dan 600 eur kwijt.

lapino
05-08-2007, 22:26
Same here. Afin, heb nu wel een PS3 maar heb méér zin in UT3 op de PS3 indien muis/keyb ondersteund wordt, dan nieuwe graka te gaan kopen voor pc. Ik blijf erbij dat consoles stilaan de game-functie van PCs zullen overnemen, maar da's weer heel andere discussie.

Takeshi
05-08-2007, 22:41
Same here. Afin, heb nu wel een PS3 maar heb méér zin in UT3 op de PS3 indien muis/keyb ondersteund wordt, dan nieuwe graka te gaan kopen voor pc. Ik blijf erbij dat consoles stilaan de game-functie van PCs zullen overnemen, maar da's weer heel andere discussie.

Is logisch als je ziet hoe gigantisch veel het kost over de jaren heen om steeds PC te upgraden. Ik zweer nu bij consoles voor gamen en goeie, degelijke laptop voor al de rest waar ik probeer ettelijke jaren mee te doen.

Bjorn
06-08-2007, 07:56
De Ps2 verkocht dus vanaf de eerste dag miljoenen exemplaren aan een prijs van €500?Wow wow, mij geen woorden in de mond leggen die ik nooit gezegd heb. Wat ik wou aantonen is dat de PS2 in het begin serieus goed verkocht, iets wat je niet kan zeggen over de PS3. (En ik spreek over de eerste maanden en niet enkel over Europa, maar wereldwijd). De PS1 was toen ook nog altijd ontzettend populair en de PS2 was toen eigenlijk ook hondsduur, maar in die tijd was dat blijkbaar geen probleem. Maar nu lijkt dat allemaal een beetje vergeten te zijn.

Nu hebben ze wel wat meer concurrentie, maar het handelsmerk Playstation bestaat wel nog altijd en het is nog altijd vrij bekend en populair bij mijn weten.

Dat is basis-economie: http://nl.wikipedia.org/wiki/BCG-matrix

PS2 is duidelijk een cash cow, die verkoopt nog altijd zeer goed, net als de software ervoor. Kan maximale winst uit gepuurd worden. Binnen afzienbare tijd zal de verkoop van de PS2 automatisch verminderen en zal Sony ervoor moeten zorgen dat mensen naar de PS3 overstappen (die nu een zogenaamde question mark is en verlieslatend is). PS2 wordt een dog en zal uit de markt verdwijnen, PS3 moet dan een star worden en met rasse schreden marktaandeel veroveren. Het is onmogelijk om van een nieuw product onmiddelijk een cash cow te maken. En niemand gaat de concurrentie met zichzelf aan binnen eenzelfde markt. Maar wie heeft het hier over een cash cow en serieuze $'s winst? Mijn kleine teen weet ook wel dat je geen cash cow op de markt brengt vanaf dag 1, het gaat mij gewoon over het aantal verkochte units. Dat ze in een aantal maanden een product die al 5 jaar op de markt is niet gaan wegblazen weet ik ook wel. Zo achterlijk ben ik nu ook weer niet :p.

En wat zijn uw argumenten daar dan wel voor? Waarom slaan ze volgens u dan de bal compleet mis? Waarom denk jij gelijk te hebben en niet het peperdure leger van marketingconsultants die door zo'n bedrijven worden ingehuurd om hun marktstrategie te bepalen?Komaan, het is toch geen publiek geheim dat de PS3 niet het verhoopte succes heeft opgeleverd TOT NU TOE dan vooraf werd aangenomen? En het prijskaartje is nog altijd het struikelblok voor velen. Hoeveel replies staan er op dit forum niet in de zin van "ik wil wel, maar hij is nog te duur". Een forum kan je niet extrapoleren naar de maatschappij, maar er is wel een tendens zichtbaar.

De Cube heeft dan ook geen bal backwards comatibility terwijl de PS2 en 3 dat wel hebben.Rofl, echt. De Wii is wel backwards compatibel en dat zijn ook de 2 generaties die opgaan voor uw vergelijking. Had daar nu PS1 en 2 gestaan, ja ... En zo fantastisch was die backwards compatibiliteit nu ook weer niet op de PS2, want ik kan mij nog herinnerne dat een aantal games niet zo goed werkten. En punt 2, N64 werkte nog met cartridges, als ze dat wilden inbouwen zou de kostprijs een stuk hoger uitgevallen zijn. Zo'n beetje een PS2 inbouwen in de PS3 omdat het softwarematig niet al te goed lukt op de dag van de launch.

En het gaat niet over backwards compatibiliteit, het gaat over aantal units verkocht en het gamesaanbod die daarbij gepaard gaat. Ik vergelijk nergens de PS2 met de cube ook trouwens.

Dat heeft een grote meerwaarde voor gamers die al een grote collectie hebben van de vorige console. De PS2 kan PSX games spelen en de PS3 kan PS2 en PSX games spelen. De gamecube kan bij mijn weten niet (s)nes games epelen zonder een port of remake.Jah, mss ook eens kijken wat het medium is waarop de games uitgebracht werden? Als de PSX met cartridges had gewerkt was die backwards compatibility op de PS2 ook noppes geweest.

De PS2 met de Cube vergelijken is dan ook nutteloos.Doe ik ook niet.

edit>
En om wat ontopic te blijven: zo'n toetsenbord met muis is toch vrij onhandig? I mean, console is voor mij (en voor veel anderen wellicht) gewoon in uw zetel hangen met controller in de hand en gamen. Als daar een toetsenbord + muis aan te pas komt is dat al onmogelijk en dan moet je ook een draagvlak hebben die dat op (goede) hoogte moet ondersteunen. Zou wel eens willen weten hoe ze dat gaan uitwerken eerlijk gezegd.

ecko
06-08-2007, 08:15
Geef mij toch maar keyboard + muis voor shooters. Toch voor shooters zoals UT. Dan zet ik mij dan maar even aan tafel ;)

silence
06-08-2007, 09:38
Mag ik dan veronderstellen dat je gewoon eender welke usb muis/keyboard erin plug?
Geen zin om nog eens geld te geven voor speciaal PS3 keyboard en muis.

Yep ! Dat kun je trouwens al een tijdje. Het is aan de gamedevelopers om het te integreren.

I was pleasantly surprised that you can plug in a USB keyboard (including wireless models equipped with a USB dongle) and thereby avoid the horrid pre-emptive text-entry interface altogether. Bluetooth keyboard/mouse support is supposedly slated for a future system update. I can't overstate how much easier it is to deal with network settings or to browse the Web when you use a dedicated keyboard.
PS3 review
http://www.pcworld.com/article/id,127868-page,1/article.html

Geloof dat die bluetooth support er ondertussen door middel van firmware updates er al inzit.

Ding ondersteunt out of the box heel wat standaarden imho. Dat is ook een van de reden waarom men voor usb heeft gekozen ipv propriate aansluiting. Zelfde verhaal met de blue tooth headsets, elk toestel (al zijn het die van den aldi) zouden moeten werken. Hetzelfde voor opslag plug er een externe hdd in of usb stick en dat werkt zonder problemen.

Wie kent er deze trouwens nog ? http://en.wikipedia.org/wiki/Playstation_Mouse :p

Mercules
06-08-2007, 09:56
http://www.chronicgames.net/images/snes_mouse.jpg

Nintendo Mouse

The SNES mouse was released in the fall of 1992 and was bundled with the Mario Paint game. This gave users the opportunity to interactively paint pictures and create cartoon animations, which can be set to music by using a selection of automated instruments.

Although the mouse was undoubtedly originally intended for other games as well, not many games support it. The handful that do are, Jurassic Park, Civilization, Lemmings 2: The Tribes, Advanced Dungeons and Dragons: Eye of the Beholder and Shien's Revenge.

Cybdm
06-08-2007, 11:03
Mag ik dan veronderstellen dat je gewoon eender welke usb muis/keyboard erin plug? Dat klopt je kan nu al gewoon een USB keyboard en muis gebruiken op de PS3. Een maat van me doet zelfs aan e-banking vanop z'n PS3 in de woonkamer met muis & keyboard.

Takeshi
06-08-2007, 11:05
Amai, positief zeg, had ik niet verwacht van Sony :) Ze konden nog mooie winst maken op keyboards met mooi Sony logo op te verkopen aan het dubbele van de prijs van een gewoon keyboard.

Bjorn
06-08-2007, 11:08
Herkent dat ding ook gewoon externe harde schijven en USB sticks? Zou anders wel ferm handig zijn, voor euh kopies van DVD's.

sprinkler
06-08-2007, 11:14
Komaan, het is toch geen publiek geheim dat de PS3 niet het verhoopte succes heeft opgeleverd TOT NU TOE dan vooraf werd aangenomen? En het prijskaartje is nog altijd het struikelblok voor velen. Hoeveel replies staan er op dit forum niet in de zin van "ik wil wel, maar hij is nog te duur". Een forum kan je niet extrapoleren naar de maatschappij, maar er is wel een tendens zichtbaar.

Welk "verhoopte succes"? Misschien hetgeen waarop de diehard fans hoopten die hem op de eerste dag wilden hebben? Is toch maar logisch dat die consoles(X360 en PS3) traag op gang komen vind ik, er heeft nog bijna niemand een HDTV. Mijn maat heeft bij het begin een PS3 gekocht en direct weer verkocht omdat er iets schorde aan de backwards compatibility(waarschijnlijk al gepatched) en omdat de gfx er toch grotendeels hetzelfde uitzagen op zijn TV.

Wanneer komt er trouwens een prijsverlaging? Ik ga hem zeker kopen, net zoals ik de PS2 ook gekocht heb toen hij maar €300 meer kostte. Natuurlijk moeten de HDTV's ook goedkoper zijn eer ik er een koop, maar ik zit er niet zo mee in. Onze TV heeft kuren (slaat af en toe groen uit, heeft eens beginnen roken maar het was te repareren) en mijn ouders gaan zeker een plasma of LCD scherm kopen als deze kapot gaat :-)

Cybdm
06-08-2007, 11:18
Nintendo Mouse...Totaal ander verhaal en situatie, als ik mag concluderen dat je wenst aan te tonen dat muis support al eerder op een console is geweest maar met matig succes?
Games zoals Unreal Tournament 3 zullen op de PS3 muis & keyboard ondersteunen, dit zal volgens mij extra (PC) publiek aantrekken. Hoever is overigens de sprong om dan ook PC RTS toppers uit te brengen ?

Persoonlijk verkies ik liever mijn comfortabele zetel met controller, maar er zijn genoeg mensen die geen probleem zouden zien in een PS3 op hun bureaublad te plaatsen. Zelfs veel mensen met consoles gamen op die manier op PC monitoren of ietwat kleinere LCD of Plasma schermen. Dit lijkt me een stevige zet van Sony/Epic en is (native keyboard/muis support) overigens iets waar grote vraag naar is bij x360 consumenten

Cybdm
06-08-2007, 11:21
Herkent dat ding ook gewoon externe harde schijven en USB sticks? Ja, zowel externe USB schijven als USB sticks werken perfect met de PS3 samen. Ja kan overigens ook simpel de interne hardeschijf vervangen met door grotere, zonder problemen of complexe handelingen.

Takeshi
06-08-2007, 11:28
Het is niet omdat een PS3 een muis en keyboard ondersteunt dat het gros van de games geen klassieke 'vanuit de luie zetel' consolegames worden. Het blijft een leuk extraatje en dat betekent meteen ook dat het een goed alternatief voor een dure gamePC gaat worden: FPS en RTS vind ik nog steeds stukken beter spelen op PC, dus dat probleem is opgelost.

Cybdm
06-08-2007, 11:32
Welk "verhoopte succes"? Misschien hetgeen waarop de diehard fans hoopten die hem op de eerste dag wilden hebben? Is toch maar logisch dat die consoles(X360 en PS3) traag op gang komen vind ikInderdaad, de sterke Sony Playstation brandname en het lange wachten naar een PS2 opvolger zorgen voor onrealistische verwachtingen. Alsof de meanstream consument (die het succes van de PS2 op zijn naam heeft) plots allemaal early adopters zullen worden.

Neem dan nog eens dat de PS3 als laatste in de startrij staat en je hebt een groot perceptie probleem dat ze "oh zo slecht scoort", en in de media is no news as good as bad news. De verwachtingen liggen dus mij inziens veel te hoog en al dat gezever over de prijs, tja er zit ook enorm veel in en het ding bevat ook enorm veel functionaliteit. Als je een laag budget hebt => PS2, die draait nog meer dan behoren mee, integendeel !

Takeshi
06-08-2007, 12:53
Zoals ik al zei, PS2 is enorm mainstream tegenwoordig, ik ken mensen die ik nooit weten gamen heb die er eentje in huis hebben staan, maar ik zie absoluut geen reden waarom die mensen nu gaan upgraden. Voor hen is een console een console, waarom dan een nieuwe kopen?
Eens er geen PS2 games meer komen zal er bij een deel wel met mondjesmaat geupgrade worden.

sprinkler
06-08-2007, 13:02
Is die blueray DVD-speler in de PS3 trouwens even goed als die in standalone spelers of niet? Ik meen me te herinneren dat de videokwaliteit van de DVD-speler in de PS2 niet zo goed was als van een gewone speler. Maar ik kan mis zijn natuurlijk.

Takeshi
06-08-2007, 13:11
Is die blueray DVD-speler in de PS3 trouwens even goed als die in standalone spelers of niet? Ik meen me te herinneren dat de videokwaliteit van de DVD-speler in de PS2 niet zo goed was als van een gewone speler. Maar ik kan mis zijn natuurlijk.
Ik zie niet in waarom de videokwaliteit minder zou zijn. Het is maar wat data dat gelezen wordt. PS2 had alleen geen component standaard, alleen composite. Nuja, veel goedkopere dvd spelers hebben hetzelfde probleem.

Awoujol
06-08-2007, 13:21

Even quote terug boven halen:

Collega's van mij hebben een PS3 als BR speler ipv dure panasonic/sony/pioneer spelers. En dat zijn één voor één hifi pro's met jaren ervaring. De reden? De BR speler in de PS3 is 1: goedkoop en 2: beter dan de stand alone's die je momenteel kan vinden.

sprinkler
06-08-2007, 15:13
ok, bedankt

Ik zie niet in waarom de videokwaliteit minder zou zijn. Het is maar wat data dat gelezen wordt. PS2 had alleen geen component standaard, alleen composite. Nuja, veel goedkopere dvd spelers hebben hetzelfde probleem.

Geen idee waar ik dat gehaald heb dan. Waarschijnlijk de ingebakken veronderstelling dat apparaten die meerdere functies vervullen dat sowieso slechter doen dan apparaten die specifiek voor een functie dienen :teeth:

Cybdm
06-08-2007, 17:12
Er is wel degelijk verschil tussen diverse optische toestellen, met name de kwaliteit en type van de gebruikte laser. In dat opzicht is de ene DVD speler zeker niet de andere, PS2 dvd playback was destijds niet om over naar huis te schrijven.

Maar op vlak scoort de PS3 enorm goed, meer nog zoals Awoujol kwam vertellen is ze zelfs beter dan de standalone blu-ray spelers. Ook geloof ik vandaag meer in een afspeel medium op basis van software/firmware, blu-ray playback kan (softwarematig) blijven evolueren op de PS3, terwijl op standalones dat net iets moeilijker is of zelfs niet.

silence
06-08-2007, 18:19
ok, bedankt

Geen idee waar ik dat gehaald heb dan. Waarschijnlijk de ingebakken veronderstelling dat apparaten die meerdere functies vervullen dat sowieso slechter doen dan apparaten die specifiek voor een functie dienen :teeth:
De mensen achter de firmware zijn echte A/V freaks, bleek uit een recent artikel.

Persoonlijk boeit het A/V aspect mij niet zo.

Trojan
06-08-2007, 18:20
Jah, mss ook eens kijken wat het medium is waarop de games uitgebracht werden? Als de PSX met cartridges had gewerkt was die backwards compatibility op de PS2 ook noppes geweest.Als ze bij nintendo hun deal met Sony niet hadden afgeblazen was er van PlayStation nooit sprake en was nintendo nog steeds heer en meester van het console gebeuren.

lapino
06-08-2007, 18:48

Is even goed, maar hou er rekening mee dat bepaalde PS3s (de mijne bijvoorbeeld) een stuk luider zijn dan de launch modellen. Nog altijd een pak stiller dan de Xbox360 hoor, en tijdens gamen hoor je het in principe toch niet maar in stille filmpassages is het zeker hoorbaar.

Als cinefiel stoort het mij in die mate dat ik direct 100€ op tafel leg voor iemand die zijn stille PS3 wil ruilen voor mijn iets luider model (aankoop 15/7), maar andere mensen (mijn vrouw, schoonbroer enz) vinden het absoluut niet storend. Ik weet echter het verschil tussen beide modellen (fan met 19 blades tov 15 blades) en zou echt héél graag de stilste versie hebben omdat ik de PS3 90% gebruik als DVD/BluRay speler.

silence
07-08-2007, 07:33
Sommige mensen zijn idd daar gevoeliger aan (ik heb dat dus ook)

Zelf heb ik zo eens 4 maanden in discussie gelegen met Samsung omdat ik een zoem hoorde bij donkere scenes op mijn LCD TV ;p Mijn broer en moeder hoorde het ook niet. Op het internet waren er mensen die er last van hadden en anderen niet.

Uiteindelijk hebben ze de voeding van het ding vervangen. Nu de technieker zei mij dat dit vaak voorkomt dat mensen storende geluiden ervaren die een ander niet hoort of een ander niet stoort.

lapino
07-08-2007, 07:38
Quote op officieel forum:
"Kheb een nieuwe gekregen, een 15 blades fan, tzelfe geluid dus
mr kheb besloten om mij der niemeer druk in te maken... kgebruik hem toch nie echt om films te zien, enkel voor gamen dus zoveel maakt het nu ook weer nie uit"

Opsturen naar Sony voor vervanging kan dus evengoed zonder resultaat zijn, daarom zoek ik dus iemand die 'm wil ruilen + opleg van mijn kant, denk dat dat beter zal zijn. Ofwel koop ik een 2e in mmarkt en ruil ik die tot ik stille heb en verkoop andere dan 2e hands (maar is optie die ik niet zo graag zou nemen).

Mercules
07-08-2007, 08:05
Ben je me aan 't verleiden Lapino :-p.

Bjorn
07-08-2007, 08:07
Niet dat ik weet of het mogelijk is, maar kan je niet gewoon naar MMarkt gaan en vragen om een paar toestellen uit te testen om te zien of ze effectief stiller zijn? Als je de uwe 2e hands verkoopt zal hij wel direct weg zijn, aangezien je hem zelf minder betaald hebt dan de gewone winkelprijs (dacht ik, meen dat hier ergens gelezen te hebben).

En Trojan, die opmerking houdt echt geen steek. Als Als Als. Als Sega indertijd iets slimmer was omgesprongen met hun Dreamcast, dan waren zij nu wellicht ook nog consolebouwers. Heeft niets te maken met het feit dat een Gamecube moeilijk backwards compatibel was met een console die een ander medium hanteert. Ma bon, genoeg offtopic dus.

sprinkler
07-08-2007, 08:14
Uiteindelijk hebben ze de voeding van het ding vervangen. Nu de technieker zei mij dat dit vaak voorkomt dat mensen storende geluiden ervaren die een ander niet hoort of een ander niet stoort.

Ja, dat is zo bij hoge en lage tonen. Zo hadden we vroeger een machientje tegen muggen dat werkte door een zeer hoge toon uit te zenden. Niemand had er last van, maar ik kon niet slapen van het lawaai.

lapino
07-08-2007, 08:16
Voila, voor iedereen is het subjectief. En aan Mercules zijn reactie te zien vond hij mijn PS3 absoluut niet te luid (en hij is dat ook niet, enkel bij bekijken van films in stille passages vind ik die te luid). Is misschien heel raar, maar de meeste van jullie weten wel dat ik deels gehoorgestoord ben (hoor rechts quasi niks) en om één of andere reden maakt dat mijn gevoeligheid voor zo'n storende geluiden nog erger.

silence
07-08-2007, 10:30
Niet dat ik weet of het mogelijk is, maar kan je niet gewoon naar MMarkt gaan en vragen om een paar toestellen uit te testen om te zien of ze effectief stiller zijn? Als je de uwe 2e hands verkoopt zal hij wel direct weg zijn, aangezien je hem zelf minder betaald hebt dan de gewone winkelprijs (dacht ik, meen dat hier ergens gelezen te hebben).

Mediamarkt (toch die in Roeselare) doet moeilijker en moeilijker bij het omwisselen.

Dat terwijl ze claimen dat ze alle goederen (buiten gsm, games en films) binnen de 14 dagen terugnemen zonder problemen. Ze vinden wel altijd een uitvlucht om het niet te doen. In het begin toen ze open waren was de service werkelijk perfect maar nu... .

Ik had een netwerk apparaat gekocht waar ik een externe usb aan kon sluiten zodat ik die kon gebruiken als NAS. Thuisgekomen bleek dat ik die harde schijf eerst in EXT3 (linux FS) moest gaan formateren. Maar gezien ik al gigabytes aan RAW files had staan (op een NTFS schijf) leek mij dat in de eerste plaats geen optie. Nu er was geen melding whatsoever van op de doos buiten "plug in your hard disk and share it".

Alles netjes terug in de plastiekjes en doos gestopt. Naar die kerel van die servicedesk toegestapt en mijn situatie uitgelegd. Wat heb ik een moeite gehad omdat ding te retourneren.

Eerst en vooral kreeg ik een hele uitleg hoe het in de meeste gevallen aan de klant lag en dat ze in alle gevallen die dingen toch uiteindelijk niet terugnemen. Die 14 dagen return garantie is dus m.a.w quasi waardeloos. Je ging het eens testen want klaarblijkelijk kon het niet. Trouwens hoe die dat ging testen was mij een raadsel... . Dat leekt mij eigenlijk niet meer dan voor te show te zijn om uiteindelijk dat ding terug in mijn handen te duwen en er mij terug mee naar huis te sturen.

Die kerel begon eerst tussen zijn tanden te vezelen dat da niet kon en dat die niet inzag waarom ze voor EXT3 zouden kiezen en nog een heel gedoe. Eigenlijk met de toon van "jij domme klant" maar met het pech dat ik het gehoord heb. (dan is dat gehoor niet enkel goed voor hoge tonen)

Ik heb hem dan (waar al dat volk bij stond) luid en op de man af gevraagd of hij deze "it'er" anders eens het verschil tussen EXT3 en NTFS wilde uitleggen en waarom dat niet zou kunnen. Ik sta altijd open om nieuwe dingen te leren. Ik heb nog nooit zo snel een bon in mijn handen geduwt gekregen en van testen was opeens geen sprake meer.

En ik ben niet de enige die erover klaagt er zijn blogs genoeg op het internet waar je soortgelijke verhalen kunt vinden over de mm in hasselt, oostende, brussel, ... .

Mediamarkt is goed voor de prijzen (allez ja soms dan toch) maar voor service moet je er niet wezen.

Nu mbt het fangeluid hou ook rekening mee met het huidige weer factor ! Ik ga het eens herbekijken in de winter.

sprinkler
07-08-2007, 10:48
De mensen die in de Mediamarkt werken zijn zo'n noobs, niet te doen.

Iemand die ik ken is daar eens heel beginnen vloeken op die mannen omdat ze allemaal onzin aan het uitkramen waren, de een na de ander(3 in totaal) zaten ze gewoon zijn tijd te verspillen met hun onwetendheid. Goede prijzen, dat zeker, maar maak gewoon dat je nooit in contact moet komen met die verkopers.

silence
07-08-2007, 10:56
De mensen die in de Mediamarkt werken zijn zo'n noobs, niet te doen.

Iemand die ik ken is daar eens heel beginnen vloeken op die mannen omdat ze allemaal onzin aan het uitkramen waren, de een na de ander(3 in totaal) zaten ze gewoon zijn tijd te verspillen met hun onwetendheid. Goede prijzen, dat zeker, maar maak gewoon dat je nooit in contact moet komen met die verkopers.
Heb ik ook eens voorgehad. Ik stelde een vraag over iets en dat ging hem duidelijk zijn petje te boven en gij ging iemand halen... . Heb die kerel nooit meer terug gezien.

Of wat mij ook al opgemerkt is dat ze mensen raad geven die compleet niet kloppen of met zaken naar huis sturen die ze helemaal niet nodig hebben. Maar als klant kun je daar natuurlijk moeilijk mee gaan moeien. Denk dat ze me snel naar buiten zouden "escorteren".

Nu moet zeggen hun vrouwelijke personeel is dus dag en nacht verschil. Met die heb ik dus nooit maar dan eens nooit problemen en loopt alles afhandeling, factuur of garantie zonder problemen.

lapino
07-08-2007, 11:09
Tja, welke optie heb ik anders nog om aan een stille versie van de PS3 te geraken?

ecko
07-08-2007, 12:45
Oordopjes? ;D

Awoujol
07-08-2007, 12:46
Oordopjes? ;D

koptelefoon?8=)

lapino
07-08-2007, 12:51
Hehe funny. Awoujol, jij zou als kenner toch ook moeten weten dat een BluRay speler, hoe stil ook, storend kan zijn als die toch hoorbaar is tijdens stille scenes hé.

Awoujol
07-08-2007, 12:58
Hehe funny. Awoujol, jij zou als kenner toch ook moeten weten dat een BluRay speler, hoe stil ook, storend kan zijn als die toch hoorbaar is tijdens stille scenes hé.

Ik betwist dat ook nergens. Ik ging maar even mee in het lolletje van ecko.:)

Elk soort lawaai is bij een film enorm storend. Actiefilms is het goed te doen aangezien er altijd wel een oorverdovend geluid of een soundtrack aan het spelen is, maar drama en serieuzere films met stille momenten hebben dan weer wel last van teveel db. Daarom dat een projector voor mij ook muisstil moet zijn. X360 wordt trouwens ook niet gebruikt voor DVD playback.

lapino
07-08-2007, 13:00
Heb ondertussen via bepaalde kanalen gehoord van mensen die hun PS3 geruild hebben en telkens met zelfde 'probleem' zitten, blijkbaar zijn de nieuwere PS3s allemaal met de nieuwe (luidere) fan geleverd. Dus enige optie is bijna om een oude 2e hands op de kop te tikken, iets wat ik zeer sterk overweeg.

ecko
07-08-2007, 13:00
Als je de PS3 in de kast plaatst? Ik vermoed dat een fan-swap geen goed zou doen aan je garantie. :(

lapino
07-08-2007, 13:03
Kan die niet in een kast plaatsen, living is daar niet voor voorzien (http://img354.imageshack.us/my.php?image=img2376lc6.jpg, PS3 staat rechtsonderaan)

Bjorn
07-08-2007, 13:22
Uw living aanpassen? :p

@Silence

Die goedkope prijs gaat meestal gepaard met slechte service, dat is bij veel winkels jammer genoeg zo. Daarom dat ik vanaf nu kap met naar zo'n winkels te gaan, want als het iets duur is komt er toch alleen maar miserie van. Liever iets meer uitgeven en weten dat je ergens terecht kunt dan goedkoop op de kop kunnen tikken maar vanaf er een probleem is serieus in de knoei zitten.

silence
07-08-2007, 14:03
@Silence

Die goedkope prijs gaat meestal gepaard met slechte service, dat is bij veel winkels jammer genoeg zo. Daarom dat ik vanaf nu kap met naar zo'n winkels te gaan, want als het iets duur is komt er toch alleen maar miserie van. Liever iets meer uitgeven en weten dat je ergens terecht kunt dan goedkoop op de kop kunnen tikken maar vanaf er een probleem is serieus in de knoei zitten.
Inderdaad dat is ook mijn mening en geef liever ook wat meer uit. Mijn tv heb ik bij de electrozaak op de hoek gekocht. Kon hetzelfde model waarschijnlijk een stuk goedkoper krijgen bij een van die ketens. Maar uiteidenlijk heeft die man het toestel netjes bij mij afgeleverd en kan ik daar altijd terecht als ik links of rechts wat kleine problemen heb en de geleverde adviezen zijn dan nog eens heel goed ook.

In mediamarkt koop ik dan enkel maar dvd's, games of uiteindelijk kleine hw maar vanaf dat het gaat over meer dan 100€ zoek ik mijn dingen ergens anders. Trouwens Mediamarkt is op de meeste zaken helemaal niet zo goedkoop als je de prijzen bekijkt.

silence
07-08-2007, 14:04
Heb ondertussen via bepaalde kanalen gehoord van mensen die hun PS3 geruild hebben en telkens met zelfde 'probleem' zitten, blijkbaar zijn de nieuwere PS3s allemaal met de nieuwe (luidere) fan geleverd. Dus enige optie is bijna om een oude 2e hands op de kop te tikken, iets wat ik zeer sterk overweeg.Is raar want ik heb een launchmodel en die heeft het trouwens ook. Ik begin gewoon overtuigd te raken dat het een kwestie is van gevoeligheid aan het geluid. Maar ik zit nu ik die foto bekijk wel een pak dichter bij mijn PS3

lapino
07-08-2007, 14:10
Silence, het heeft niets met gevoeligheid te maken, het is een feit dat er 2 soorten "fans" bestaan (niet fans in de zin van ik hou ervan hé), één van 15 blades en één met 19 blades. Die met 15 zoals de mijne koelt iets minder efficient, waardoor de PS3 sneller warm wordt en dus ook de fan sneller doet draaien met geluidsverhoging tot gevolg. Ik ga deze week bij Fallschirm mijn PS3 eens naast de zijne zetten, dan heb ik tenminste iemand die mijn claims kan bevestigen :)

Zoals ik eerder zei, mijn PS3 is absoluut niet te luid tijdens het spelen van games, want dan hoor je hem zo goed als niet van zodra volume iets of wat open staat (en dus niet volle bak hoor), maar tijdens (stillere) films is hij wél heel duidelijk te horen vanaf zo'n 6m afstand.

Awoujol
07-08-2007, 14:16
Uw living aanpassen? :p

@Silence

Ik ben blij te horen dat meer en meer mensen richting kwaliteit en service kiezen. Wij zijn ook niet de goedkoopste maar onze service staat er wel, inc levering, plaatsing en afstellen van multimedia.

lapino
07-08-2007, 14:21
Vind ik overigens ook, al kan je een PS3 kopen in gelijk welke winkel, service zal identiek blijven (of het moet winkel zijn die je voor aankoop de PS3 laat testen, maar die heb ik toch nog niet gevonden). Maar voor hifh materiaal ed richt ik me ook tot de speciaalzaken. Projector enz gekocht bij cinedream.be, mijn Pioneer materiaal haal ik meestal in erkend Pioneer center te Gent.

Turtle
07-08-2007, 14:33
Je mag em altijd aan mijgeven.
Heb hier een openkeuken met zoemende diepvriezer, dus ik vermoed dat ik de PS3 niet zal horen ;D

Cybdm
07-08-2007, 16:49
Ik vind het geheel nog niet bewezen dat er effectief twee groepen van PS3's zijn, met name een stille en een luidere. Volgens mij is het een kwestie van ofwel een firmware update of een combinatie van weeromstandigheden & overdreven focus.

In het eerste geval kan een firmware update sedert de upscale feature en andere misschien de oorzaak zijn, de cell processor kan door de berekeningen warmer worden, waardoor Sony misschien een universele aanpassing heeft gemaakt die efficienter maar wat luider koelt. Lapino heeft een PS3 voordien getest en kort nadien, de andere mensen hier hebben het niet eens opgemerkt. Ik moet Lapino's PS3 nog horen, maar of die luider zou zijn dan de mijne, hmm most unlikely.

Het tweede geval, de overdreven focus en de weeromstandigheden, ik wil daardoor Lapino niet zot verklaren voor alle duidelijkheid. Ik kan héél goed inleven in het feit dat een keer je je fixeert op iets dergelijks, het moeilijk is om ervan af te wijken laat staan te negeren. Je haalt het net aan, de meeste mensen horen het met moeite of vinden het zelfs niet storend.

Ofwel bestaan er effectief twee modellen, maar ik zie daarvan het nut niet in, tenzij de fan leverancier van Sony in congé was op het moment van enkele PS3 assemblages ;-)

Cybdm
07-08-2007, 16:55
Trouwens Lapino, heb je al eens een totaal andere plaats voor je PS3 overwogen, geluidsproductie en weerkaatsing kan sterk veranderen afhankelijk van de plaats.
Het zal geen magisch effect hebben, maar het euvel in kwestie misschien oplossen of noemenswaardig verminderen. Ik zie vlakke muren in de omgeving van je hifi, dat zijn geluidsweerkaatsers van de bovenste plank.

Ik zie overigens iets op je versterker staan, waardoor de warmte ook aan de zijkant naar buiten gaat, daar staat uw PS3 aan zijn linkse kant verse lucht te happen. Enkele wilde ideeën, just trying to help.

Trojan
07-08-2007, 17:00
En Trojan, die opmerking houdt echt geen steek. Als Als Als. Als Sega indertijd iets slimmer was omgesprongen met hun Dreamcast, dan waren zij nu wellicht ook nog consolebouwers. Heeft niets te maken met het feit dat een Gamecube moeilijk backwards compatibel was met een console die een ander medium hanteert. Ma bon, genoeg offtopic dus. Gij zijt begonnen met "als...".
Het was mijn doel om aan te tonen dat de PS2 een groot voordeel had door de backwards compatibiliteit met de PSone terwijl de xbox en gamecube dat niet hadden.

Cybdm
07-08-2007, 17:06
Ik denk hoe je het ook bekijkt weinig vergelijkingen kunt aangaan met vroeger, iedere generatie zit de markt net weer anders in elkaar.

lapino
07-08-2007, 17:17
Cybdm: enkele links om te duiden dat er 1) wel degelijk mensen zijn zoals ik die last hebben van het lawaai, ondanks feit dat console goed geventileerd staat en niet oververhit en 2) dat er wel degelijk 2 versies zijn van de PS3 met verschillende fans.

de stille fan (19 blades): http://www.therealps3grill.com/DSCF0456thumb.jpg
de luidere fan (15 blades): http://img512.imageshack.us/img512/4850/41965wc1.jpg

volledig artikel dat probleem uitspit: http://asklandd.dk/ps3/ps3-fan-noise.html
zeer uitgebreide thread op officieel forum : http://boardsus.playstation.com/playstation/board/message?board.id=ps3&thread.id=1752724
engels PS3 forum (europa) : http://community.eu.playstation.com/showthread.php?t=76030 (zie aantal die zeggen dat hun ps3 luider is)
nederlands PS3 forum : http://community.eu.playstation.com/showthread.php?t=115717
http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=12010
http://forums.cnet.com/5208-6035_102-0.html;jsessionid=abcbDGtna93x5cde6hbrr?forumID=96&threadID=256612&messageID=2549871&tag=rss.rbf#2549871

Trojan
08-08-2007, 21:07
http://blog.us.playstation.com/2007/08/08/behind-the-curtain-the-warhawk-servers/

Een kijkje achter de schermen van Warhawk, Letterlijk. :)

Servercluster bestaande enkel uit PS3's. ;p Op de foto kan je zien dat er 15 in een rack zitten en er 5 (zichtbare) racks staan, wat het totale kostenplaatje brengt op $37425 (er van uitgaande dat ze het $499 model nemen, het andere model heeft imo geen extra functionaliteit dat in zo'n lokaal gebruikt kan worden, anders is het $44925) ;p
http://www.postzegelkringimperator.be/misc/997953812_f2cbd6139a.jpghttp://www.postzegelkringimperator.be/misc/997953862_f602966618.jpghttp://www.postzegelkringimperator.be/misc/997953788_9ecb23125e.jpg

edit: shit, linken naar flickr lukt niet. :(

edit²: uploaded naar eigen webspace. 8=)

ecko
08-08-2007, 21:19
Zouden ze daar 15 of 19-vinnige fans hebben?

blumcole
08-08-2007, 21:47
God, het moet daar warm zijn.

Trojan
08-08-2007, 21:48
Airco.

Takeshi
08-08-2007, 23:39
http://blog.us.playstation.com/2007/08/08/behind-the-curtain-the-warhawk-servers/

Een kijkje achter de schermen van Warhawk, Letterlijk. :)

Servercluster bestaande enkel uit PS3's. ;p Op de foto kan je zien dat er 15 in een rack zitten en er 5 (zichtbare) racks staan, wat het totale kostenplaatje brengt op $37425 (er van uitgaande dat ze het $499 model nemen, het andere model heeft imo geen extra functionaliteit dat in zo'n lokaal gebruikt kan worden, anders is het $44925) ;p

1 deftige server kost 15000 a 20000 eur (quadcores e.d.) dus zo gek veel geld is dat niet.
En inderdaad airco, ben al in serverzalen binnengeweest waar er 20 keer zoveel staat, het is er eerder frisjes :)

Cybdm
09-08-2007, 09:05
Het verbaast me eigenlijk dat ze PS3's nemen voor die opstelling, dat is vrij ongewoon om zoiets te nemen als server. Ik vraag me af wat de motivatie was om PS3 te nemen, kostprijs denk ik niet meteen. Sony Online Entertainment beschikt over een gigantische capaciteit inzake hosting. Ik denk eerder in termen van redenen met betrekking tot het gebruikte platform dan kostprijs ofzo.

Awoujol
09-08-2007, 09:13
Het verbaast me eigenlijk dat ze PS3's nemen voor die opstelling, dat is vrij ongewoon om zoiets te nemen als server. Ik vraag me af wat de motivatie was om PS3 te nemen, kostprijs denk ik niet meteen. Sony Online Entertainment beschikt over een gigantische capaciteit inzake hosting. Ik denk eerder in termen van redenen met betrekking tot het gebruikte platform dan kostprijs ofzo.

Verkoopcijfers? Weer wat PS3's meer verkocht.8=)

Mercules
09-08-2007, 09:29
Mja, Awoujol als je er even over nadenkt zou dat zelfs nog steek kunnen houden.

Bjorn
09-08-2007, 09:36
Die 100 extra units zullen nu ook wel het verschil niet maken zeker? :)

lapino
09-08-2007, 10:49
Vandaag mijn PS3 even getest naast Fallschirm de zijne. Er is wel degelijk een verschil in geluidsproductie, maar lijkt eerder te maken hebben met een soort 'reutel' die in de fan zit dan doordat die effectie luider zou draaien. Moet eerlijk toegeven dat het verschil niet zo gigantisch is, het is gewoon een heel ander geluid dat de mijne maakt, en in mijn geval (maar dit is zéér subjectief) een iets storender geluid. Mijn PS3 lijkt ook wel iets warmer te worden op identieke plaatsen.

Denk dat ik hem toch ga opsturen naar Sony, wie weet is mijn fan gewoon iets minder stabiel geplaatst wat reutel kan verklaren. Klinkt beetje alsof een draadje tegen de fanblades komt, niet zo extreem maar is daarmee te vergelijken. In elk geval dik bedankt aan Fallschirmjaeger om hiervoor wat tijd te willen vrijmaken zodat we de consoles eens mooi naast elkaar hebben kunnen testen.

Cybdm
09-08-2007, 11:23
Mja, Awoujol als je er even over nadenkt zou dat zelfs nog steek kunnen houden.Dat meen je niet ? Amai, ik zie de krantenkoppen al verschijnen, "WarHawk serverpark boost PS3 sales with a total of a hundred PS3 units ! "

maar lijkt eerder te maken hebben met een soort 'reutel' die in de fan zit dan doordat die effectie luider zou draaienZou best kunnen, misschien is de fan in kwestie gewoon defect. Opsturen die handel.

lapino
09-08-2007, 12:51
Voila, PS3 is opgestuurd richting Sony. Nu efkes afwachten wat resultaat zal zijn. Ben allesbehalve gerust in manier van opsturen richting Sony, maar heb de doos goed genoeg (neutraal) verpakt dus mag normaal geen probleem zijn. Eens benieuwd hoe vlot Sony hun afhandeling is van RMAs tov Microsoft.

Mercules
09-08-2007, 12:56
Dat meen je niet ? Amai, ik zie de krantenkoppen al verschijnen, "WarHawk serverpark boost PS3 sales with a total of a hundred PS3 units ! "

Zou best kunnen, misschien is de fan in kwestie gewoon defect. Opsturen die handel.

Zeg Cybdm smurf was maar als joke bedoeld hé.... :x

Kermit
09-08-2007, 13:29
Eentje voor de geruchtenrubriek:

Rumor Control: Sony To Buy Rockstar?
Posted on August 9th, 2007 at 06:08 EDT

Sometimes the most unexpected news will hit you in the oddest places. That was the case tonight as we sat merrily eating dinner with developers and journalists from around the industry at the Tengu Restaurant in Westwood, California.

We were coming from a joint Sony, Activision event there in Southern California, when we were told something we definitely weren't ready for.

The discussion at Tengu was fairly simple in its scope: various sources in the press and development team state that Sony is looking to take Rockstar “under their wings”. While we learned that any agreement Sony and Take Two entered into would not affect the upcoming Grand Theft Auto IV, such an agreement would presumably affect any future releases from Rockstar, including the new franchise Sony has been discussing and L.A. Noire, which looks likely to be a PS3 exclusive at this point as well.

Rockstar, which is currently a part of Take Two Interactive, has produced several blockbuster franchises, including the Grand Theft Auto series of games, Manhunt and Bully. The studio has become famous for both the games it produces and the controversy surrounding their production. Rockstar has earned itself a reputation however as a developer which is focused on making excellent games, something that many of the studios that make up Sony World Wide Studios are known for.

As with any news this interesting, we must affirm that we trust our sources, but that our sources do not constitute an official confirmation. PSU will report back to all of you when we have more.

http://www.psu.com/Sony-To-Buy-Rockstar-News--a928-p0.php

Zou wel een hele belangrijke overname zijn. Zou wel kunnen verklaren waarom LA Noir atm PS3 exclusive is, alsook die andere onaangekondigde PS3 exclusive.

silence
09-08-2007, 13:39
Zou mij verbazen omwille van het kostenplaatje (Rockstar bestaat uit 10 diverse studios ofzo) en dan ook weer niet. Het overgrote deel van hun studios (development en Q&A) zit in engeland waar Sony al enorm sterk vertegenwoordigd is (je moet er maar eens op letten) .

Maar ik zou wel eens willen zien waar een team van Rockstar North (vroegere DMA) en een insomniac zou mee afkomen 8=) Maar soit lijkt mij onwaarschijnlijk

Nieker
09-08-2007, 13:40
Er is ook al een paar keer een gerucht geweest dat MS Take Two zou overkopen... ik zie dit allemaal nog niet al te snel gebeuren.

.fanny
09-08-2007, 13:46
ik denk dat nintendo de verendigde staten van amerika gaat kopen.

Sentinel
09-08-2007, 14:10
Behalve texas, texas willen ze niet.

Cybdm
09-08-2007, 16:22
Zou wel een hele belangrijke overname zijn. Zou wel kunnen verklaren waarom LA Noir atm PS3 exclusive is, alsook die andere onaangekondigde PS3 exclusive.Er doet al een tijd de gerucht ten ronde dat Rockstar wil verkopen, dus kan het best wel zijn dat Sony het koopt.

lapino
10-08-2007, 08:07
Stranglehold voor PS3 is ook uitgesteld. Blijkbaar worden zowat alle Unreal3-engine games een probleem voor de PS3, PC en Xbox360 ondervinden geen last van vertragingen. Denk dat Epic dringend werk moet maken van hun PS3 ondersteuning, want hier klopt toch iets niet.

silence
10-08-2007, 10:16
Stranglehold voor PS3 is ook uitgesteld. Blijkbaar worden zowat alle Unreal3-engine games een probleem voor de PS3, PC en Xbox360 ondervinden geen last van vertragingen. Denk dat Epic dringend werk moet maken van hun PS3 ondersteuning, want hier klopt toch iets niet.
Tjag wetende dat er rechtzaken aan de gang zijn, koei die steen en been zit te klagen, SCEEE die developers moet uitlenen naar Epic,... . Het heeft er alles van weg dat Epic er een soep van heeft gemaakt.

Trouwens niet enkel de PS3 engine toont gebreken.... (Zie rechtzaak Sillicon Knights die een second party MS developer is) Het probleem zou zijn dat Epic te veel recourses op GOW (en UT) heeft gericht en de rest heeft genegeerd of er "hun gat aan hebben gevaagt" om het op het wvl te zeggen.

De engine zou op zich niet zo goed scalen of lenen zoals je van een engine gewoon bent. Zoals enkele weken geleden al gezegd elke developer die problemen of vertraging oploopt is een van de vele gelijkenissen dat ze met de ue3 engine werken. Al is het populair dan om de vertragingen af te schuiven op de complexiteit va, de Cell.

En het ligt niet aan de HW want guerilla (KZ2) al bewezen... .

Ging men voor R6 ook algemeen geen 3.0 gebruiken en heeft men uiteindelijk voor 2.5 moeten kiezen omwille van problemen. Althans dat is wat ik gelezen heb op beyond3D.

Trouwens hoeveel van de veel belovende 360 games die teruggeschoven zijn maken gebruik van de UE3 engine... ? Je moet dat maar eens opzoeken, zie je een lijn... ?

lapino
10-08-2007, 12:31
Toch raar dan dat UT3 dan nog eens een timed exclusive is voor de PS3. Als de engine zo brak draait op de PS3, dan zal dit niet bepaald goeie reclame zijn voor Epic en hun engine-licensees. En Id komt ondertussen ook ferm op te proppen met hun Id Tech 5.

silence
10-08-2007, 12:42
Toch raar dan dat UT3 dan nog eens een timed exclusive is voor de PS3. Als de engine zo brak draait op de PS3, dan zal dit niet bepaald goeie reclame zijn voor Epic en hun engine-licensees. En Id komt ondertussen ook ferm op te proppen met hun Id Tech 5.
De aanklacht (bron: gamasutra) van velen is dat Epic zich vooral heeft gericht op een engine voor eigen producten maar dat het niet of (niet evengoed) bruikbaar is voor andere titels als ik de aanklacht van sillicon knights mag geloven. Ze lieten documentatie achter, lieten bepaalde delen uit de engine, etc.

Waarschijnlijk kunnen die titels even goed draaien op de PS3 als hoe de UT versie erop draait maar is Epic slordig/karig/gierig geweest met documentatie of hielden ze bepaalde dingen voor zichzelf.

Vergeet niet dat naast SK, KOEI ook al heeft geklaagd over de support,... . Dus echt raar is dat niet if you connect the dots.

En Id komt ondertussen ook ferm op te proppen met hun Id Tech 5.
Ik verwacht wel dat sommige developers de overstap zullen maken naar Id Tech 5. En mss moeten we daar maar op hopen gezien hoe het er met UE3 afloopt.

silence
10-08-2007, 12:43
Wat KZ2 ingame (die we nog niet hebben gezien) footage uit een BBC reportage

http://news.bbc.co.uk/player/nol/newsid_6930000/newsid_6933500/6933588.stm?bw=bb&mp=wm&asb=1&news=1

Cybdm
10-08-2007, 12:47
Stranglehold voor PS3 is ook uitgesteld. Blijkbaar worden zowat alle Unreal3-engine games een probleem voor de PS3, PC en Xbox360 ondervinden geen last van vertragingen. Denk dat Epic dringend werk moet maken van hun PS3 ondersteuning, want hier klopt toch iets niet.Klopt, vandaar dat Sony ontwikkelaars bij Epic aan het werk zijn sedert enkele weken. Te laat, zo gaf een Sony topman onlangs toe in een interview. Gezien Epic een engagement aangaat door Unreal Tournament 3 als eerste exclusief op de PS3 uit te brengen, heb ik vertrouwen in het feit dat ze de problemen met de engine (wat die ook moge zijn) op de PS3 zullen oplossen.

silence
10-08-2007, 12:55
Soit klaarblijkelijk (volgens diverse bronnen) loopt de PS3 versie van stranglehold geen vertraging op... . Buiten mss diverse releasedata voor de Europese en Amerikaanse versie (localisatie en ESRB ratings)

Cybdm
10-08-2007, 14:56
Heavenly Sword gets a 10/10

Play magazine gave it a 10/10. And i know people are going to come here and say there not creditable or they score games too high. I just wanted to let some of you know what at least one reviewer gave it..
The perfect action game in every way and quite possibly the most cinematic game ever created

=>http://www.ps3forums.com/showthread.php?p=1809423#post1809423

Dezelfde mensen die Lair een 6.5/10 hebben gegeven dacht ik, ongeacht dat gegeven staat Play Magazine in Amerika bekend om een review te schijven op basis van het eerste level en algemeen gezien vrij ongeloofwaardig zijn.

ecko
10-08-2007, 15:18
Vandaag bij Kermit eens op de PS3 gespeeld. (bedankt Kermit!)
Ik blijf erbij: eens de PS3 in prijs gedaald is (naar iets in de €300,- regio; ik vermoed tegen kerst 2008 ofzo) haal ik mij indien mogelijk ook eentje. Heavenly Sword ziet er beestig uit en UT3 spreekt me heel erg aan.
Bovendien is het een pak interessanter dan een high-end PC.

Trojan
10-08-2007, 16:08
Dan kan je beter een 60GB importeren uit de US, daar kost die maar 499$ (€362.50). Toch €100 profijt.

Fallschirmjaeger
10-08-2007, 16:13
Afkomstig van Videogamesplus.

International Shipping (Worldwide BE : 2.2 lb(s)) 79.27EUR + 100% zeker douanekosten aangezien het verstuurd wordt via DHL.

Trojan
15-08-2007, 09:33
PS3 Stress test (http://blog.us.playstation.com/2007/08/13/ps3-stress-test/)

A lot of noise has been made recently about the reliability issues (http://www.nytimes.com/2007/08/13/technology/13halo.html?_r=4&pagewanted=1&adxnnl=1&ref=business&adxnnlx=1186970660-LubddvQ1XYoddb3ZYrwRMg&oref=slogin&oref=slogin&oref=slogin) of one of our competitor’s systems. So, not surprisingly, some of our more ambitious PlayStation faithfuls decided to run their own stress test on the PlayStation 3. They put it in a freezer at zero degrees for up to 108 hours and they put it in a sauna at 120 degrees for up to 64 hours — all the while running games and Blu-ray Disc movies on it. Did it fail? Nope. Like the Energizer Bunny, it kept going and going and going. Probably not something you want to try at home, but our thanks to the guys at PS3 Vault for putting our system through the ringer. Check out their full report (http://www.ps3vault.com/how-to-kill-a-ps3-console-1975).

Super (almost) all explaining FAQ over Warhawk. (http://blog.us.playstation.com/2007/08/14/warhawk-faq/)

lapino
15-08-2007, 12:11
EA geeft wat uitleg over slechte framerate op de PS3 voor hun sportsgames:

http://www.joystiq.com/2007/08/14/ea-tech-support-explains-ps3-madden-frame-rate-issues/

Cybdm
15-08-2007, 21:03
Begrijp al de "fuzz" niet over die 30fps vs 60 fps niet, eerst en vooral ben ik waarschijnlijk een van de grotere sportgames fan hier en heb games die op 60 fps draaien en op 30 fps op beide platformen. Ik zie praktisch gezien zelden een verschil, veel mensen halen aan dat het vaak gewoon niet merkbaar is. Mij inziens allemaal overdreven praat, echter tot zover de praktische kant.

Ik vind het wel allesbehalve dat dergelijke grote studio's zichzelf niet beter inzetten voor het spel in kwestie of platform, want het lijkt mij politieke zelfmoord voor het spel in kwestie om al vooraf aan te kondigen dat de PS3 versie op 30 fps draait en de x360 op 60fps (Madden 08). Echter halen de grootste review sites aan dat de PS3 versie perfect speelbaar is, desondanks. Een grotere grap is dan nogwel dat het "college" broertje van Madden 08, met name NCAA 08 wel op 60 fps draait, go figure.

Als afsluitertje, ten tijde van de x360 launch had iedere sportgame die erop uit kwam diezelfde locked 30 fps, logisch destijds wegens beperkte ervaring met de console, ik begreep toen ook niet al het gepraat daarover. Nu maakt de PS3 hetzelfde mee, Hell, zelfs Madden 07 werkte vorig jaar zowel op de x360 als de PS3 nog aan 30 fps...

Sony's reactie op deze heisa is uiteraard wat arrogant, men zei: kijk naar onze basketball en baseball franchises, allemaal aan 60 fps op 1080p.

Takeshi
15-08-2007, 21:11

37000 EUR is spot goedkoop voor zo een cluster!

En ik wil een PS3, maar jammer genoeg importeert Techdata die dingen niet :( En ik heb al meer dan genoeg overuren.

Cybdm
15-08-2007, 21:17
Mag wel, maar men gaat voor die reden niet alleen een PS3 cluster maken, tenminste de resources van Sony Online Entertainment in acht genomen.
Mij lijkt de motivatie eerder ofwel uit pure showcase ofwel platform redenen. Anyway mooie plaatjes om zien.

lapino
15-08-2007, 22:23
Begrijp al de "fuzz" niet over die 30fps vs 60 fps niet

gaat niet alleen over fps, de PS3 versies zouden ook enorm framedrops hebben en op bepaalde momenten soms tot halve seconde pauzes, iets wat in een snel sportsgame absoluut niet handig is. maar vind antwoord van EA aan de andere kant heel eerlijk: ze zijn al 3+j bezig aan ontwikkelen op 360, PS3 kennen ze pas sinds een jaar dus zal nog wel even duren vooraleer ze die ook deftig onder de knie krijgen. denk dat realiteit nu gewoon is dat men begint op 360 en dan port naar PS3, gewoon omdat men de 360 nu al gewoon is. op dat vlak heeft Ms inderdaad een groot voordeel tov PS3 omdat ze zo snel op de markt waren.

Trojan
15-08-2007, 22:35
Het valt vooral niet op dat Peter Moore voor EA gaat werken, dat zal alles behalve ten goede komen voor de PS3 versies.

Cybdm
16-08-2007, 00:39
gaat niet alleen over fps, de PS3 versies zouden ook enorm framedrops hebben en op bepaalde momenten soms tot halve seconde pauzesop de PS3 voor hun sportsgames
Laten we vooral niet te sterk veralgemeniseren, zoals ik al zei gaan dergelijke berichten (uw halve seconde delay opmerking komt van USA Today Madden 08 review in een krant) over Madden 08. Het is niet plots zo dat de meeste (EA) sportgames op de PS3 vergelijkend met de x360 "in nesten" zitten.
En eigenlijk lijkt het vooral een storm in een glas water te zijn betreft Madden 08 want als je de PS3 reviews bekijkt: 9/10 gamerankings, 85% Gamespot, 85% 1UP, etc.

Cybdm
16-08-2007, 00:42
Het valt vooral niet op dat Peter Moore voor EA gaat werken, dat zal alles behalve ten goede komen voor de PS3 versies.Ik denk wel dat die man professioneel genoeg is en op dat vlak geen invloed zal brengen. Trouwens kan je ook stellen dat met z'n vertrek bij Microsoft hij de x360 misschien niet zo hoog in z'n vaandel draagt dan men zou denken.

Takeshi
16-08-2007, 13:37
gaat niet alleen over fps, de PS3 versies zouden ook enorm framedrops hebben en op bepaalde momenten soms tot halve seconde pauzes, iets wat in een snel sportsgame absoluut niet handig is. maar vind antwoord van EA aan de andere kant heel eerlijk: ze zijn al 3+j bezig aan ontwikkelen op 360, PS3 kennen ze pas sinds een jaar dus zal nog wel even duren vooraleer ze die ook deftig onder de knie krijgen. denk dat realiteit nu gewoon is dat men begint op 360 en dan port naar PS3, gewoon omdat men de 360 nu al gewoon is. op dat vlak heeft Ms inderdaad een groot voordeel tov PS3 omdat ze zo snel op de markt waren.
Cheap ports zijn en blijven gewoonweg een schande. Indertijd op Gamecube draaide alles met minieme laadtijden (2-5 seconden) behalve crappy ports van oa. EA. Maar dat is verre van een 'voordeel' voor MS, aangezien zoiets enorm tijdelijk is en enkel van toepassing op schijtuitgevers ala EA die alles cheapo doen.

Kermit
16-08-2007, 13:47
Ergste is dat ze weten dat de PS3 versie niet draait zoals het zou moeten, en ipv eraan te werken gewoon zeggen "It's very difficult to get it right the first time.". Eerlijkheid siert niet in dit geval hoor. Gewoon op de markt dumpen in de staat dat het is, cashen en aan de 09 versie beginnen. Het is soms triestig hoe weinig oog men heeft voor kwaliteit dezer dagen.

Awoujol
16-08-2007, 14:08
Ergste is dat ze weten dat de PS3 versie niet draait zoals het zou moeten, en ipv eraan te werken gewoon zeggen "It's very difficult to get it right the first time.". Eerlijkheid siert niet in dit geval hoor. Gewoon op de markt dumpen in de staat dat het is, cashen en aan de 09 versie beginnen. Het is soms triestig hoe weinig oog men heeft voor kwaliteit dezer dagen.

Moet ge eens fifa games op pc spelen. Geen deftige reso ondersteuning, controls trekken op geen hol .....

lapino
16-08-2007, 15:23
Denk dat het nu eenmaal een marktgegeven is met al die multiplatform titels, de investering zijn hoog, dus moet er zoveel mogelijk (snel) geld gemaakt worden. Dat reputatie na 2j de bodem in gaat, is dan zorgen voor binnen 2j denken ze.

Ben eens benieuwd hoe CoD4 gaat uitvallen, alhoewel ik bijna durf wedden dat ook daar de 360 versie beter/vlotter zal zijn dan de PS3 versie. Vrees dat er weinig aan te doen zal zijn, ports zullen er altijd zijn, en de huidige kosten voor ontwikkeling zullen er weinig aan veranderen.

Kermit
16-08-2007, 15:58
Moet ge eens fifa games op pc spelen. Geen deftige reso ondersteuning, controls trekken op geen hol .....

Ik weet het, koop al jaren geen EA sports games meer omdat er altijd wel iets aan scheelt. Games maken kost geld ja, maar met de miljarden winst die EA maakt ieder jaar mag dat toch geen excuus zijn. Hoogst waarschijnlijk zouden zo'n engine problemen met 2 maand extra tijd opgelost geraken, maar het moet nu eenmaal samen met de pc/x360 versie in de winkel liggen.

Ze doen echt wel tegenstrijdige dingen. Enerzijds stoppen ze massa's geld in peperdure motion capture technieken (en dat werpt vruchten af, animaties van spelers zijn ieder jaar beter en realistischer), maar doordat ze zo'n korte production cycle hebben schiet de afwerking er dikwijls aan in (ieder jaar opnieuw een nieuwe editie, en om de 2 jaar nog eentje extra: EK/WK).

Cybdm
16-08-2007, 16:00
Ben eens benieuwd hoe CoD4 gaat uitvallen, alhoewel ik bijna durf wedden dat ook daar de 360 versie beter/vlotter zal zijn dan de PS3 versie.Ik zou uw geld sparen en er niet op wedden, tenminste als we de ontwikkelaars mogen geloven.

Call of Duty 4 Developer Shuts Up PS3 Doubters: No difference between PS3 & Xbox 360 versions
=> http://www.n4g.com/News-59639.aspx

Er zijn al genoeg multiplatform games uit die bewijzen dat een game perfect op twee platformen goed kan draaien, met de nodige afwerking en inzet van de ontwikkelaar: Oblivion , Spiderman 3, The Darkness Def Jam Icon, Ultimate Alliance, NBA Street, F.E.A.R, Rain Bow Six, enzovoort.
Sportgames zijn meestal de grote slachtoffers omdat men die jaarlijks uitbrengt en dus een klein tijdsbudget hebben, daar zie je dan af en toe a work of lazyness. Van een klein studiotje zou ik dat nog aanvaarden, maar niet van bedrijven zoals E.A.

Cybdm
16-08-2007, 16:15
Ik ben overigens nog eens bezig met Oblivion, ditmaal op de PS3, en moet zeggen dat de PS3 versie mij sterke voorkeur krijgt. De textures zijn scherper, de laadtijden zijn bijna 50% kleiner gemaakt en het framerate is een pak stabieler dan de x360 versie. Dikke aanrader!

Ubisoft heeft van deze "port" een héél goede convertie gemaakt, bewijst dat als ontwikkelaars de tijd nemen (en krijgen) kwalitatieve multiplatform producten kunnen gemaakt worden. Zo heeft Ubisoft de harde schijf van de PS3 optimaal benut (4GB cache voor Oblivion) en het spel o.a. optimaal voor de PS3 gemaakt. Ook hun Rainbow Six is een perfecte convertie van de x360 met hier en daar zelfs verbeteringen.

Activision is ook goed bezig met ports, zo gebruikte Spiderman 3 2,5 hardeschijf cache, was het line of sight verder en de laadtijden aanzienlijk korter. Was overigens een spel die tegelijk uitkwam met de x360.

Neen, wat mij betreft ontvangt EA alle eer inzake sucky ports en onvoldoende afwerking en guess what het is (verdomme) de grootste studio van allemaal. Gaat trouwens niet over de PS3 alleen, de eerste en tweede generatie x360 EA sportgames trokken ook op niet al te veel waarvoor ze ook al veel kritiek hebben gekregen destijds. Misschien is de komst van Peter Moore bij EA sports meer dan nodig of welkom, als dat maar goed afloopt.

airborn
16-08-2007, 16:42
Er zijn al genoeg multiplatform games uit die bewijzen dat een game perfect op twee platformen goed kan draaien, met de nodige afwerking en inzet van de ontwikkelaar: Oblivion , Spiderman 3, The Darkness Def Jam Icon, Ultimate Alliance, NBA Street, F.E.A.R, Rain Bow Six, enzovoort.

Een perfecte port heeft ook voice chat in multiplayer, iets dat bij F.E.A.R. niet het geval.

lapino
16-08-2007, 16:56
FEAR is overigens een zéér slechte port, maar als ik Cybdm zijn lijstje ziet valt het eigenlijk nog mee qua ports naar de PS3, en dat doet me deugd, zelfs al heb ik de meeste op Xbox360. Ik hoop dan ook dat de nieuwere games op beide platformen even goed zijn hoor; kan voor ons gamers alleen maar positief zijn.

Cybdm
16-08-2007, 21:57
Ik denk dat we geen zorgen hoeven te maken, als er verschillen zijn worden die er alleen kleiner op, er zijn genoeg situaties waar bijvoorbeeld de PS3 versies dreigen beter te worden. Uiteindelijk zal het later in de generatie nog meer een afwisseling zijn tussen de beide platformen, koppel elk hun eigen exclusives op beide platformen en we zitten snor voor de toekomst.

minion
17-08-2007, 13:00
Eerste review van Heavenly Sword (http://i190.photobucket.com/albums/z188/Dawid1988/skanuj0007.jpg) is uit: 9+

Pros:
- Nariko
- beautiful and spectacular game
- combat system

Cons:
- No collectables
- needs more bosses/enemy diversity
- could've been longer

Other things of interest:
- almost no framerate drops/ occasional tearing
- superb acting and great story
- compelling characters
- for the hardcore: Hell difficulty
- very good enemy A.I.
- the reviewer finished the game in under 10 hours (I'd say that would make for a 12-15 hour experience for casuals)

Conclusie:
Killer-app voor de PS3

Gerelateerd: demototaal hilarische "review" van Heavenly Sword (http://www.escapistmagazine.com/articles/view/editorials/zeropunctuation/1350-Zero-Punctuation-Heavenly-Sword-and-Other-Stuff)

Fallschirmjaeger
17-08-2007, 15:51
Afkomstig van ThreeSpeech.

Some confirmed/almost confirmed release dates for you…

Warhawk They’re “aiming for” for August 28 on the PSN, at what we think is a very decent price of £19.99 (€29). The retail version, bundled with a Jabra bluetooth headset, is due September 21 at £39.99 (€59).

Heavenly Sword is due September 14.

Folklore - TBC, but the plan is October 12.

Lair - Also TBC, but the plan is October 26.

silence
17-08-2007, 19:08
Ik kan mij met moeite met een EA game herinneren die eigenlijk nog goed was. Zelf Command & Conquer hebben ze op een of andere manier nog kunnen verneuken.

Serieus ik krijg de kriebels als ik zie aan welke rate EA/Ubisoft uitbreid. En dat is voor geen enkele gamer (is dat nu op de 360, wii, PS3,PC) een goeie zaak imho. Dat die "games is a big money" bubble maar weer snel genoeg barst.

Cybdm
17-08-2007, 19:38
Er zijn enkele games van EA die ik dan wel weer goed vind, maar doorgaans doen ze vaak mager werk bij veel titels van hen. Vooral waar ze games of franchises "overkopen" bakken ze er niet veel van.
Als grote sportgames fan kocht ik graag EA games, maar die tendens is er héél wat kleiner op geworden bij enkele franchises.

Harry Potter: The Order Of The Phoenix is een vrij degelijk werk geweest van EA, movie-2-game convertie curse in acht genomen. Het zijn niet meteen mijn favoriete films, maar het spel zelf valt héél goed mee en is een sterke aanrader voor de fans.

Cybdm
17-08-2007, 19:44
Eerste review van Heavenly Sword is uit: 9+Aanvankelijk vond ik de benadering van een hollywood productie om dit spel te maken over-the-top. Maar het feit dat alle characters 100% motion captured zijn door echte (waaronder bekende) acteurs, gebruikmakend van nog niet geziene exact face motion capturing maakt van dit spel wel een origenele belevenis.
De emotie op de gezichten en de uitstraling is wel van uitzonderlijk hoge kwaliteit, koppel daaraan stevige gameplay en top notch graphics en je hebt een killer app in wording.

Kermit
17-08-2007, 19:53
Nieuwe screens Ratchet & Clank Future: http://www.gamed.nl/view/30644

Nieuwe werelden zien er erg knap uit, hopelijk komt die demo snel op PSN.

Trojan
17-08-2007, 20:01
Shit wat een kaksite van PlayStation europa. :( Een regelrechte ramp, zelfs op linux draait dat niet deftig. Ik hoop dat ze hier snel iets aan doen want de amerikaanse tegenhanger is een pak beter, sneller, stabieler en last but not least, aantrekkelijker.

Cybdm
17-08-2007, 20:08
Deze http://be.playstation.com/ps3/ ? Draait hier prima, zit wel momenteel op een MacBook.
Ik heb anders ook wel de voorkeur aan de Amerikaanse site, donkerder en minder "druk".

Cybdm
17-08-2007, 20:11
Demo van DiRT staat op de US Playstation Store voor de liefhebbers.

Japisee
17-08-2007, 20:22
Nieuwe screens Ratchet & Clank Future: http://www.gamed.nl/view/30644

Nieuwe werelden zien er erg knap uit, hopelijk komt die demo snel op PSN.

Ziet er inderdaad zeer nice uit. R&C altijd leuker gevonden dan Jak & Daxter.

Cybdm
19-08-2007, 21:55
Eerste review van WarHawk is uit: 9,6/10
Incognito are to be commended for branching out and creating one of the most stunningly beautiful and immersive titles this year.
Graphics aside, its all about gameplay. It doesnt matter how visually beautiful a game is if the core gameplay is dog poor , thankfully gameplay here actually surpasses whats viewed on screen
Warhawk is a game for a multiplayer audience. It takes everything youve known about online battles and pumps as much excited into each battle as humanly possible.
=> http://www.nextgenireland.com/warhawkreview.html

Cybdm
21-08-2007, 11:38
Morgen komt de demo van Folklore exclusief op de Europese Playstation Store.

Woensdag een grote update voor de PS Store
=> http://www.ps3only.nl/nieuwsitem.php?nid=6225

lapino
21-08-2007, 15:43
Grr... en mijn PS3 is er nog altijd niet. Gisteren gebeld naar Sony. "Vandaag of ten laatste morgen geleverd meneer". Schoonouders heel de dag hier zitten kamperen, niemand gezien. Net gebeld naar Sony "Ah niks geleverd? Tiens. Tja, kan ook zijn dat ze hem pas vrijdag op de camion zetten en dat hij dan ergens volgende week wordt geleverd". Allé merci. En dan krijg je dus verleden week vrijdag een mail dat 'm onderweg is!

Lion
21-08-2007, 15:46
zaag...zaag...bleir...bleir...zaag...zaag..enz

:teeth:

lapino
21-08-2007, 15:50
Proficiat met opnieuw een zéér productieve post.

Mercules
21-08-2007, 16:00
Allé Lion koest!

Lapino wil snel al die schitterende PS2 titels testen die em van me heeft mogen lenen!!!

Nu, ja Vrijdag is Bioshock er ;-) Dan wil Lapino enkel nog zen X-Box voor onbepaalde duur ;-). *gniffel*

lapino
21-08-2007, 16:21
Trouwens, mijn 'gezaag' gaat minder over feit dat ik mijn PS3 nog altijd niet terug heb, maar eerder over zeer vervelend feit dat mensen een hele dag zitten te wachten zonder resultaat. Dat ze dan bij Sony tenminste een tracking n° voorzien hé, maar nee.

Nieker
21-08-2007, 16:33
Sony suckt echt in die dingen. Ik ben mijn ps2 ook eens wekenlang kwijt geweest toen hij krassen maakte op mijn cd's. Dat is natuurlijk wel al 3 of 4 jaar geleden :)

lapino
21-08-2007, 16:35
3 of 4j kwijt geweest? da's wel héél lang ;) hij zal uiteindelijk wel opduiken, maar vind zo'n dingen héél ambetant zonder tracking nr, anders kijk je gewoon op de site waar ze ermee zitten en kan je dat wel inschatten. een schatting van 'deze week of volgende week' vind ik niet echt bemoedigend. toen ik vroeg wat er gebeurt als ik niet thuis ben : "dan moet je bellen, en gaat hij terug mee met volgende zending" "wanneer is dat dan" "binnen 3 of 4 weken, levering weten we niet precies". duh.

Trojan
21-08-2007, 17:03
Sony's PlayStation 3 booth op de Leipzig Games Convention.

http://kotaku.com/assets/images/gallery/9/2007/08/medium_1182285138_a594fc2fa6_o.jpg

http://kotaku.com/assets/images/gallery/9/2007/08/medium_1182285334_2650f9d470_o.jpg

http://kotaku.com/assets/images/gallery/9/2007/08/medium_1182285738_bd205046d2_o.jpg

http://kotaku.com/assets/images/gallery/9/2007/08/medium_1182285914_adea9be002_o.jpg

http://kotaku.com/assets/images/gallery/9/2007/08/medium_1181427733_42a882c9e7_o.jpg

http://kotaku.com/assets/images/gallery/9/2007/08/medium_1181428157_93203e5e7b_o.jpg

http://kotaku.com/assets/images/gallery/9/2007/08/medium_1181428529_a5ff91663b_o.jpg

http://kotaku.com/assets/images/gallery/9/2007/08/medium_1181428907_d853f6f1fe_o.jpg

Trojan
21-08-2007, 17:05
En nog enkele foto's.

http://kotaku.com/assets/images/gallery/9/2007/08/medium_1181429341_b70813bf55_o.jpg

http://kotaku.com/assets/images/gallery/9/2007/08/medium_1182287940_39f51cee80_o.jpg

http://kotaku.com/assets/images/gallery/9/2007/08/medium_1182287560_1beab5f35f_o.jpg

http://kotaku.com/assets/images/gallery/9/2007/08/medium_1182287178_c4d9ed12c4_o.jpg

http://kotaku.com/assets/images/gallery/9/2007/08/medium_1182286832_7666112c95_o.jpg

http://kotaku.com/assets/images/gallery/9/2007/08/medium_1181427931_6c582fb220_o.jpg

http://kotaku.com/assets/images/gallery/9/2007/08/medium_1181427525_81440204b2_o.jpg

http://kotaku.com/assets/images/gallery/9/2007/08/medium_1181426987_c39d11347e_o.jpg

This realy IS living.

Wapi
21-08-2007, 17:13
Zot... Hoeveel heeft dat in totaal gekost?

Awoujol
21-08-2007, 17:44

Dat zal hun een worst wezen denk ik. Op die shows is het om het spectaculairst.

Cybdm
21-08-2007, 19:32
maar vind zo'n dingen héél ambetant zonder tracking nrDie verzendingsprocedure bij Sony lijkt me minder goed uitgewerkt, men moet voor zoiets met transporteurs werken (DHL, UPS, enz) niet de normale post.
Op dat vlak werkt Microsoft vlotter, niet dat het daar automatisch bijdraagt tot een vluggere repair, was eens drie dagen maar ook eens 5 weken.

Maar ik vind dat we niet mogen klagen in uw geval, ze hebben niet moeilijk gedaan inzake een vervanging na een - aanvankelijk & telefonisch - niet te controleren probleem zoals " te luid".

Ik hoop niet het genoegen te hebben ook ervaring op te bouwen met Sony's repairdienst, maar ben vrij gerust in de PS3.

Awoujol
21-08-2007, 19:53
Niet klagen? Ze zeggen een dag en dan is het: "misschien volgende week". Te luid of niet, bij een vervanging ben je duidelijk.

Tauntaun
21-08-2007, 19:56

Ik heb nog een tijdje in die sector gewerkt, dus ik ken de prijzen ongeveer. Wat wij voor zo een stand zouden rekenen zou tussen de 40.000 en de 60.000 euro zijn, afhankelijk van hoeveel we van dat materiaal zelf in stock hadden, hoeveel maatwerk er nodig is en hoeveel van dat materiaal achteraf eigendom van de klant wordt.. Daarbij moet dan nog de transportkost gerekend worden, maar dat hangt natuurlijk af van hoe ver dat vervoerd moet worden (als het een bedrijf uit D is dat dat bouwt, ligt dat natuurlijk veel lager dan als wij dat hadden moeten bouwen en alles vanuit Belgie naar daar vervoeren).

Dat is natuurlijk zonder de prijs die Sony betaalt om een stand van die grootte te huren van de conventie-organisatoren, plus al hun logistiek errond (en de consoles en alle multimediatoestanden, dat spreekt vanzelf dat ze daar zelf nog voor zorgen).

lapino
21-08-2007, 20:04
Niet klagen? Ze zeggen een dag en dan is het: "misschien volgende week". Te luid of niet, bij een vervanging ben je duidelijk.

Voila, vooral dat stoort me, én feit dat ik dus langs geen kanten weet waar mijn PS3 momenteel ergens staat.

Trojan
21-08-2007, 20:38
Die draaitafels op die kussentjes vind ik wel goed gevonden.

Moest ik geld en tijd hebben zat ik daar ook in leipzig. En achteraf de porsche fabriek en de nieuwe luchthaven van DHL eens afzien. :(

Cybdm
21-08-2007, 22:53
Niet klagen? Ze zeggen een dag en dan is het: "misschien volgende week". Te luid of niet, bij een vervanging ben je duidelijk.Er schort ofwel iets aan je interpretatie vermogen of je bent de regen beu (;p). Met niet klagen wou ik - op z'n west vlaams - zeggen dat Sony flexibel was in de vervanging van Lapino's PS3. Het tweede gedeelte in mijn post ging dus over het defect zelf en het feit dat Lapino een nieuwe PS3 krijgt.
Ik bedoelde niet dat Lapino geen recht op klagen had inzake zijn reparatie of wat dan ook, graag niet te letterlijk please. Zoals ik vermelde dient Sony met DHL of UPS te werken, ik zou het op z'n minst niet pikken om geen juiste informatie inzake de return te krijgen.

Awoujol
21-08-2007, 22:58
Interpretatie vermogen? Met een quote als "Ik vind dat we niet mogen klagen" denk ik toch wel dat het heel duidelijk is wat je bedoeld. Tis zo van: Ze zijn al flexibel met de reden, wees jij nu maar flexibel met hun service.

Cybdm
21-08-2007, 23:34
Tis zo van: Ze zijn al flexibel met de reden, wees jij nu maar flexibel met hun service.Als je mijn post compleet leest begrijp je dat ik de procedure bij Sony aanvankelijk in vraag trek en vind dat ze met treffelijke transporteurs dienen te werken. Als extra opmerking voeg ik toe dat we al bij al "niet mogen klagen" in Lapino's geval inzake de globale repair, ze waren immers flexibel in de vervangin van Lapino's PS3 in de eerste plaats.

Als jij daaruit interpreteer (tenzij je uw bovenstaande toevoegsel aan wat ik niet heb geschreven geen interpretatie vindt) dat ik vind dat Lapino de onduidelijk situatie betreft de return van zijn PS3 moet aanvaarden zonder meer dan vind ik inderdaad dat je mijn bericht verkeerd hebt gelezen. Trouwens was mijn opmerking naar je in een duidelijke grappige sfeer geschreven, lighten up m8.

Awoujol
21-08-2007, 23:37
It's been a long day with lots of bad news.;-)

Turtle
21-08-2007, 23:38
Die draaitafels op die kussentjes vind ik wel goed gevonden.

Dat gebruikte ze enkele jaren bij on sin het jeugdhuis ook, als we op onstabiele stellingen moesten staan.

In elk geval een mooie stand. Man, PS3 op u toilet, a dream? ;-)
En dan die chesterfields, da willek later ook. Had in men vorig app gelijkaardige zetels, maar dan zonder de knoppen. Zit enorm lekker om te gamen

Cybdm
21-08-2007, 23:57
Voor de filmliefhebbers mijn blu-ray update:

Ben weer eens gaan shoppen, op www.hidefdvd.com staan blu-ray films vanaf 16€ met kleine verzendingskosten zoals 2€ ofzo.
=> www.hidefdvd.com

Via deze lijst weet je welke blu-ray films region free zijn en zoals je ziet héél wat:
=> http://bluray.liesinc.net/

p.s: voor ondertitel liefhebbers : nevermind.

minion
22-08-2007, 05:24
(ik hoop dat ik hiermee op niemands tenen trap)

De reviews over Warhawk lopen blijkbaar sterk uiteen, in de laatste (engelstalige) Playstation Magazine krijgt hij een 6.5. Lair krijgt een 5.0.

Scans staan op gamefront.de (www.gamefront.de).

Trojan
22-08-2007, 07:13
So by now you've heard that Paramount has dropped support for Blu-ray right? Good, so has a notable Hollywood director. Michael Bay -- the man behind "Transformers," "Bad Boys," "Pear Harbor," etc. -- just threw down with Paramount in his personal blog. In a forum post titled "Paramount ****** me off!", he states, "I want people to see my movies in the best formats possible. For them to deny people who have Blu-ray sucks! They were progressive by having two formats. No Transformers 2 for me!"

Last night at dinner I was having dinner with three Blu-Ray owners, they were pissed about no Transformers Blu-Ray and I drank the kool aid hook line and sinker. So at 1:30 in the morning I posted - nothing good ever comes out of early am posts mind you - I over reacted. I heard where Paramount is coming from and the future of HD and players that will be close to the $200 mark which is the magic number. I like what I heard.

As a director, I'm all about people seeing films in the best quality possible, and I saw and heard firsthand people upset about a corporate decision.

So today I saw 300 on HD-DVD, it rocks!

So I think I might be back on to do Transformers 2!

Michael Bay

Michael Bay is een watje².

lapino
22-08-2007, 07:17
Eigenlijk is heel die HD format war belachelijk in het ². Ofwel moeten ze de films maar op beide formaten uitbrengen, ofwel moeten ze maar geen HD films uitbrengen. De filmstudios zijn zichzelf bijna aan het nekken hiermee, want HD downloads komen meer en meer piepen, en als dat praktisch haalbaar wordt, dan zal de verkoop van films imo ook sterk gaan dalen.

Als je voor 5€ een HD film kan streamen naar je speler(s), waarom zou je dan 6x zoveel betalen om die in bezit te hebben?

Trojan
22-08-2007, 07:22
Als je voor 5€ een HD film kan streamen naar je speler(s), waarom zou je dan 6x zoveel betalen om die in bezit te hebben?Telenet, belgacom!

Epo
22-08-2007, 07:26
lapino ziet de bigger picture, jij denkt enkel in termen van België.

Trojan
22-08-2007, 07:30
En DVD of Blu-Ray heeft nog altijd een gigantische meerwaarde (hoesje, foto, extra's) tegenover een download van enkele GB die je bij de eerste beste crash kwijt bent. Zolang er geen deftige DRM is zal de kans klein zijn dat filmstudio's op grote schaal hun films gaan aanbieden via het internet.

lapino
22-08-2007, 10:19
Al eens gekeken welk een succes de Video Marketplace is in USA? Geloof me, er zijn héél veel mensen die wel interesse hebben in zo'n service. Ik heb ook wel graag een mooie film in bezit, als daar pak extra's ed bij zitten, maar een film die ik gewoon 1x wil zien in HD en die kost me 5€... count me in!

Awoujol
22-08-2007, 11:06
En DVD of Blu-Ray heeft nog altijd een gigantische meerwaarde (hoesje, foto, extra's) tegenover een download van enkele GB die je bij de eerste beste crash kwijt bent. Zolang er geen deftige DRM is zal de kans klein zijn dat filmstudio's op grote schaal hun films gaan aanbieden via het internet.

Er zijn minder legale bronnen waar je zonder probleem superkwaliteit aan HD films kan downloaden. En de legale bronnen bieden ook een strakke en propere service. En een HDD die crasht? Veel systemen werken met account gebonden downloads, dan download je het gewoon opnieuw op een andere HDD.

Trojan
22-08-2007, 11:09
Mijn punt was/is dus dat dat in België met zijn absurd lage limieten niet gaat, na 1 film gedownload te hebben zit je al over je limiet. Dus die paar euro dat je uitspaart kan je besteden aan een nieuw abonnement.

Awoujol
22-08-2007, 11:11
Mijn punt was/is dus dat dat in België met zijn absurd lage limieten niet gaat, na 1 film gedownload te hebben zit je al over je limiet. Dus die paar euro dat je uitspaart kan je besteden aan een nieuw abonnement.

Niemand verplicht je om bij Belgacom of Telenet te blijven. Er zijn tal van kleinere providers die zelfs voor minder geld meer volume aanbieden.

Trojan
22-08-2007, 11:30
Ikzelf heb niets te zeggen over de provider thuis, anders had ik al lang een andere ISP.
Is er ergens een site/telefoon nummer waarop je kan bereken hoever je van een ADSL centrale zit en welke de maximum downloadsnelheid is? Vroeger had belgacom zo'n gratis telefoonnummer iirc.

Awoujol
22-08-2007, 11:31
Gewoon belgacom bellen?

Cybdm
22-08-2007, 12:11
Gerucht doet ten ronde dat Paramount een flinke deal heeft gemaakt om enkele exclusieve HDDVD's te maken naast hun blu-ray collectie.
Idem verhaal voor New Line Cinema die een exclusieve HDDVD studio is, zij overwegen ook enkele exclusieve blu-ray producties.

Terwijl blu-ray 2x zoveel keer verkoopt blijft de organisatie achter HDDVD uiteraard proberen schade in te halen. Zeker nu blijkt dat ook nog een andere grote US keten geen HDDVD meer zal verkopen, mij inziens is bovenstaande dan ook een actie van de filmstudio's om die ketens wat te dimmen, zoals Lapino zei scheuren ze hun eigen broek daarmee.

Het downloaden van films is iets wat in de toekomst films op een "medium" zal overtreffen. Als de filmstudio's hier niet op in pikken of tenminste kom af maken met die hatelijke format war - die alleen goed is voor een vertraging van marktintrede - dan zal illegale download ook hier serieus roet in het eten gooien. Identiek verhaal destijds met de muziek industrie, men bleef maar hangen met CD en verklaarde het gehele MP3 gedoe piraterij, in plaats van op dat medium te springen en te gebruiken...

Awoujol
22-08-2007, 12:17
Je kan ze alle twee naast elkaar laten bestaan. Zoals DVD- en DVD+. De vraag is welke filmstudio's er echt bereid zijn om hun films op beide formaten uit te brengen. Na een tijd komt er toch een voorkeur voor 1 formaat aangezien dat meer gaat verkopen en dan stopt de productie voor het andere toch automatisch wegens te weinig opbrengst. Het is momenteel geen goede tijd voor de consument.

Cybdm
22-08-2007, 12:30
Klopt, volgens mij gaan beide formaten blijven bestaan. Maar hoe dan ook zal er een tijd komen dat productie op één formaat gewoon verlieslatend zal zijn. Mocht ik er geld moeten op zetten, zou ik voor blu-ray gaan als het meest gebruikte formaat, uiteindelijk wijzen alle signalen momenteel in die richting.

De consument zal ook kiezen, ook ik heb - zelfs de beide formaten in huis te hebben - gekozen nieuwe aankopen enkel nog op blu-ray te doen. Niemand staat te springen om een collectie uit te bouwen in twee formaten.

Mercules
22-08-2007, 12:35
Ik hoop dat er binnen het jaar een knoop wordt door gehakt. Want ik zit te popelen om te investeren in HD-Films. Maar de format-war houdt me op dit moment nog steeds wijselijk in bedwang.

Awoujol
22-08-2007, 12:35
Ik hoop dat er binnen het jaar een knoop wordt door gehakt. Want ik zit te popelen om te investeren in HD-Films. Maar de format-war houdt me op dit moment nog steeds wijselijk in bedwang.

Same. Full HD Projector moest hier al lang hangen, maar de format war laat me nog wijselijk wachten.

Cybdm
22-08-2007, 23:23
Enkele Leipzig headlines:

Bioshock komt ook naar de PlayStation 3
=> http://www.ps3only.nl/nieuwsitem.php?nid=6288

Sony onthult nieuwe service PlayTV
The introduction of PlayTV really will extend the already broad entertainment credentials of PS3, and makes it an exceptionally attractive proposition for the whole family. With the introduction of PlayTV’s state of the art TV tuner and PVR functionality, PS3 is now the best choice of home entertainment hub for the whole family=> http://www.ps3only.nl/nieuwsitem.php?nid=6281

PS3-versie FIFA 08 loopt op 60 FPS
Aangezien de PS3-versie van Madden NFL 2008, in tegenstelling tot de 360-versie, op 30 FPS loopt, was men bang dat dit ook bij FIFA 08 het geval zou zijn. PS3 bezitters kunnen dus rustig ademhalen; de PS3-versie van FIFA 08 loopt gewoon op 60 FPS.
=> http://www.ps3only.nl/nieuwsitem.php?nid=6257

PS3-controller met rumble verschijnt in oktober
=> http://www.ps3only.nl/nieuwsitem.php?nid=6248

Sony belooft 62 PS3 titels voor einde 2007
=> http://www.ps3only.nl/nieuwsitem.php?nid=6280

Awoujol
22-08-2007, 23:24
Bioshock komt ook naar de PlayStation 3
=> http://www.ps3only.nl/nieuwsitem.php?nid=6288

Rumor, niet meer en niet minder. Zelfde niveau op dit moment als MGS komt naar X360.

Trojan
22-08-2007, 23:31
MGS voor X360 is reeds ontkent door sony, konami EN Hideo Kojima. De wii daarintegen krijgt binnenkort wel een Kojima spel, alsook zal Ssnake meespelen in een van de opkomende games voor de wii.

Cybdm
22-08-2007, 23:35
Zo'n zaken beginnen met rumors, maar ik zou zeker niet vergelijken met de MGS exclusiviteit.
Bioshock is aanvankelijk als een multiplatform titels aangekondigd een paar jaar terug, tot plots Microsoft een deal kon maken.
Zelfs in de PC versie is er een verwijzing naar de PS3 versie in een config file, koppel daarmee dit bericht in Leipzig en ik zou mijn centjes er niet op wedden dat hij niet komt naar de PS3 als ik U was.

Metal
23-08-2007, 00:17
Vind het trouwens schandalig dat er nu een rumble controller uitkomt. Dat ze er zo eens ene opsturen naar diegene die een PS3 gekocht hebben... Geen rumble mogelijk samen met six-axis, my ass.

Cybdm
23-08-2007, 00:46
Interessante lectuur over wijzigingen aan het PS3 operatingsysteem en dus firmware die niet alleen ontwikkelaars blij maken maar ook extra functionaliteit met zich zal mee brengen zoals de mogelijkheid om ingame screenshots te maken. => http://www.innerbits.com/blog/2007/08/21/ps3-180-sdk/

lapino
23-08-2007, 06:55
Vind het trouwens schandalig dat er nu een rumble controller uitkomt. Dat ze er zo eens ene opsturen naar diegene die een PS3 gekocht hebben... Geen rumble mogelijk samen met six-axis, my ass.

Hoezo? Dit was toch ontkend door Sony?

Trojan
23-08-2007, 06:59
Er is al sinds het akkoord tussen Sony en Imersion sprake over een SIXAXIS met rumble. Dit werd tot op heden noch ontkent noch bevestigt, wat er op doet wijzen dat de kans heel groot is dat er een zal komen.

Yangus
23-08-2007, 07:20
Dat ze ineens eens den tijd nemen van een aantal dingen aan te passen. Een redesign zou niet misstaan. Al is dat misschien luidop dromen.

lapino
23-08-2007, 07:26
Dacht nochtans dat het tijdje geleden zeer formeel is ontkend!

Trojan
23-08-2007, 07:45
Yangus: Dat kunnen we evengoed zeggen van de X360 controller. Ieder zijn eigen meug, voor mij ligt de sixaxis en dualshock perfect in de hand. Dus afblijven van dat design!

Awoujol
23-08-2007, 07:53
Dacht nochtans dat het tijdje geleden zeer formeel is ontkend!

Er zijn thans nieuwe devkits afgeleverd met rumble settings als ik me niet vergis.

lapino
23-08-2007, 08:05
Duimen dat mijn PS3 vandaag toekomt... Al heb ik zo'n gevoel dat het een probleem van lange duur zal worden.

ecko
23-08-2007, 08:13
Bioshock zou ook naar PS3 komen. Dit werd tot op heden noch ontkent noch bevestigt, wat er op doet wijzen dat de kans heel groot is dat het er zal komen.Redenering even toegepast op iets anders.

Turtle
23-08-2007, 08:14
MGS voor X360 is reeds ontkent door sony, konami EN Hideo Kojima. De wii daarintegen krijgt binnenkort wel een Kojima spel, alsook zal Ssnake meespelen in een van de opkomende games voor de wii.

Bovendien kunnen we Bioshock vlot spelen op PC, dus geen PS3 rush
MGS daarentegen :)

Cybdm
23-08-2007, 10:34
Er zijn thans nieuwe devkits afgeleverd met rumble settings als ik me niet vergis.Klopt, de nieuwe GT5 Prologue die in oktober uitkomt zal rumble ondersteunen.

silence
23-08-2007, 10:51
Niemand die geinterreseerd is in die eyetoye games ? Die eerste 2 leken mij wel leuk !

http://www.gametrailers.com/player/23912.html

Trojan
23-08-2007, 10:53
Niet echt silence, ik zit liever rustig in de zetel of in bed om games te spelen. Daarom ook dat de wii mij niet aanspreekt, terwijl ik heel graag Zelda eens zou willen spelen.

Sentinel
23-08-2007, 11:29
Ik heb Zelda volledig uitgespeeld terwijl ik in de zetel/bed lag. Een polsbewegingske heeft niet veel ruimte nodig he. :)

Naar de eyetoy games kijk is ook niet echt uit, ik blijf mij atm amuseren met PS2 games tot oa MGS4 en andere games er zijn. :)

ecko
23-08-2007, 11:37
Ik vind het wel grappig hoe sommigen denken dat Wii gamers allemaal gespierde adonissen zijn die wild zwaaiend voor hun 12" TVtje staan.

lapino
23-08-2007, 11:40
Ik zie mijn (vermist) PS3 eigenlijk vooral als een console die games kan bieden die op 360 niet te spelen zijn. Exclusives dus.

update: ondertussen toch iemand van Moduslink kunnen spreken die wél bereid was één en ander op te zoeken. Blijkt dat ze aan de deur zijn geweest, maar dat er niemand aanwezig was, en hebben ze dus die PS3 doodleuk terug naar Nederland verscheept. Ze hebben geen idee waar die zich nu bevindt, maar gaan het opzoeken. Blijkbaar vonden ze het niet nodig een briefje achter te laten waarop stond dat ze langs zijn geweest. Heb nu de belofte dat ze gaan proberen lokaliseren waar die ergens zit, en gaan me (vermoedelijk) morgen terugbellen met bericht wanneer ik die dan wél kan verwachten. ETA: onbekend. Allé hup! Als ik dus niet zelf had gebeld naar een nummer dat ik via via heb te pakken gekregen, wist ik dus van geen zak.

Alegis
24-08-2007, 09:45
Crytek using the PS3 to create 'secret technologies' (http://www.ps3fanboy.com/2007/08/23/crytek-deep-into-ps3-development-creating-secret-technologies/)
"Actually we have one, but it's separate. PC and 360 are in one room. The PS3 room is separate because we have some secret technologies being developed there which are not related to CryEngine 2. Our PS3 development is going deeper than many people assume right now.

There are competitors right now who have PS3 technologies up and running. We had our initial version up and running, but we said there are too many compromises.

Yes, we could have commercialised the engine business et cetera, but we felt that if you want to make console games one day - if you want to get groundbreaking results and do things people think are impossible, you need technologies and solutions for that.

The platform itself has a lot of power, but the technology has to provide a framework for the developer so we can unleash that kind of gameplay."

Volgens mij WMDs!

Niet echt silence, ik zit liever rustig in de zetel of in bed om games te spelen. Daarom ook dat de wii mij niet aanspreekt, terwijl ik heel graag Zelda eens zou willen spelen.

Je kan het spelen zoals in de reclame. Voorovergebogen, en doen alsof elke zwaai van levensbelang is.

Of ultieme chillmode, achterlover liggen en elk hand langs de zij. Polsbewegingen hebben inderdaad niet veel ruimte nodig, en de controller in 2 delen geeft je meer mogelijkheden.

silence
24-08-2007, 10:36
Crytek using the PS3 to create 'secret technologies' (http://www.ps3fanboy.com/2007/08/23/crytek-deep-into-ps3-development-creating-secret-technologies/)
Mits dat Epic de bal heeft laten vallen met de UE3 engine op de PS3 (wat met de nodige bla bla werd aangekondigd enkele jaren terug als DE engine voor de PS3 - en die trouwens lange tijd onderdeel uitmaakte van de offficiële PS3 SDK ! ) zul je zien dat sommige bedrijven daar gebruik van willen maken om een graantje mee te pikken. Zelf al komt het goed met de UE3 versie (wat ook wel zal zijn) dan nog zal het vooral met imago problemen te maken hebben op het PS3 platform.

Alsook gezien wat first party studios van Sony de laatste tijd presenteren als wat er mogelijk is met de hardware, heeft ook haar invloed gehad. Uiteindelijk wil iedere developer pareltjes afleveren en de andere overtreffen. Klaarblijkelijk zien sommige eindelijk dan ook in dat het de moeite is om je er achter te zetten en correct gebruik te maken van de architectuur*. Sinds de presentatie van Killzone 2 hoor ik nog weinig blaten over de nodeloze complexiteit van de hardware of eerder gezegd de zin of onzin van die architectuur.

Crytek zijn brilliante developers die de tijd nemen en het onderste uit de kan willen halen van wat er mogelijk is met de hardware waar zijn mee werken. Ik zie dus echt wel enorm uit met wat zij uiteindelijk op de proppen zullen komen.

* Niet zoals sommige andere third party developers doen. Alles dumpen op die ene PPU en niet eens gebruik maken van de SPU (cells) omdat ze te leeg zijn (soms gewoon de kwaliteit ontbreken) of dat het rap moet opbrengen (*kuch EA / Ubisoft*)

Cybdm
24-08-2007, 11:18
Over graantje mee pikken gesproken, in het licht van de recente EA problematiek over Madden 08:

GC 07: 2K: 'Wij hebben geen Madden PS3 problemen'
2K Sports heeft op de Games Convention laten weten dat het bij de PS3-versie van NBA 2K8 geen problemen heeft zoals Electronic Arts had met Madden NFL 08. NBA 2K8 loopt zowel de Xbox 360 als PlayStation 3 op 60 frame...
De ene PS3 sport titel achter de andere komt met 60fps berichten, zelfs Fifa 08 van EA loopt aan 60fps. Maakt al te veel maar duidelijk dat in het geval van Madden PS3 puur slecht werk is van EA. Wat mij betreft tijdsgewijs zijn er niet geraakt daar deze titels om het jaar verschijnen en Madden wel héél veel veranderingen heeft. Een delay van de PS3 versie zagen ze duidelijk niet zitten.

lapino
24-08-2007, 15:00
PS3 is eindelijk terug. Man man, was me dat een gedoe. Afin bon, hij staat terug te blinken en da's goed. Fans blazen nog altijd maar is een heel ander, rustiger geluid.

Oransj
24-08-2007, 15:16
PS3 is eindelijk terug. Man man, was me dat een gedoe. Afin bon, hij staat terug te blinken en da's goed. Fans blazen nog altijd maar is een heel ander, rustiger geluid.
We zijn blij voor u, maar eigenlijk vooral voor onszelf! :pimp:

Cybdm
24-08-2007, 15:50
PS3 is eindelijk terug. Man man, was me dat een gedoe. Afin bon, hij staat terug te blinken en da's goed. Fans blazen nog altijd maar is een heel ander, rustiger geluid.Hoe lang is hij uiteindelijk nu weg geweest? Allé je kunt eindelijk beginnen te genieten van de PS3 mogelijkheden.
(zag daarnet Lapino op PSN network "online","offline","online","offline", dacht het al "die is aan het testen ;-))

lapino
24-08-2007, 16:40
Denk rond 6/8 verstuurd.

lapino
24-08-2007, 22:22
Vanavond nog wat Resistance gespeeld. Is bijv in vergelijking met Bioshock duidelijk dat dit niet meer is dan een doorsnee shooter, maar valt wel enorm op dat dit spel op elk moment enorm stabiele framerate heeft, echt "smooth as a babies butt". Denk dat het qua processorkracht met de PS3 wel goed zit.

quantrias
24-08-2007, 23:38
Daarnet eens naar de filmpjes van Warhawk gekeken die op PSN staan en ik moet zeggen dat dit game mij wel zou kunnen smaken, heb eigenlijk nog niet online gespeeld met mijn PS3, maar met dit game zou daar wel verandering in komen.
Ik zal het wel kopen in de vorm van de Blu-Ray versie.

September = 2 games = Warhawk + Heavenly Sword
Misschien ook nog Stranglehold...

Cybdm
24-08-2007, 23:42
Vanavond nog wat Resistance gespeeld. Is bijv in vergelijking met Bioshock duidelijk dat dit niet meer is dan een doorsnee shooter.Lijkt me duidelijk, maar Resistence heeft dan tegenover Bioshock gigantische online play. Niet zo'n vlug bijgevoegde mapkes en schieten maar, maar een gehele online wereld met clan systemen, community, enzovoort.
Resistence is all about online play, net zoals Halo die heeft z'n succes van online play, niet van z'n single player.

Jack Carver
26-08-2007, 14:42
heavenly sword maar een 7 op ign

Kermit
26-08-2007, 15:18
Ze zitten daar nogal te vitten op de combat, wat ik toch niet goed snap. Het is een action game met regelmatig enkele adventure stukken en filmpjes. Ze vinden de actie en de animatie ervan dik in orde, maar uiteindelijk repetitief. Ik heb zelf al een uur met de full version kunnen spelen, en er zat volgens mij toch voldoende afwisseling in. Traditionele combat, aftertouch met die schotels, een stuk of 3 uitgebreide cutscenes (die ik skipte omdat ze toch in het Duits waren), wat fun met bazooka wapen, rotsen opklauteren met die action-events en een boss-fight. Lijkt me toch voldoende afwisseling op een uurtje tijd, je zit eigenlijk nooit 10m hetzelfde te doen.

Natuurlijk ligt de focus op combat, dat is ook de opzet van de game. Benieuwd of ze GT5 prologue gaan afbreken omdat je er eigenlijk alleen maar in kan racen.

Trojan
26-08-2007, 15:21
Ik heb ook de demo van Heavenly Sword gespeeld en mijn eerste impressie was toch van "shit das pokkemoeilijk". Dan vind ik Genji en Onimusha toch wel stukken gemakkelijker. Maar uiteraard, eerste impressie op basis van een demo terwijl je de controlls niet kent, noch combo's ed. Als ik mijn nieuwe tv zaterdag a.s. heb zal ik het eens huren.

Cybdm
26-08-2007, 18:09
IGN samenvatting over Heavenly Sword:

Heavenly Sword's presentation is stellar and nicely ties the action sequences together, but we just wish that the same amount of care that went into these cutscenes were applied to the game's pacing.

9.0 Presentation
The cutscene work is fantastic, as are the extras (even though you can get most of them freely online).
9.0 Graphics
Beautiful in every respect. Character models are great, and the vistas are a-plenty.
9.0 Sound
Sound effects are fantastic as is the music and voice work.
7.0 Gameplay
The combat system is mostly very good, though the battles get repetitive very quickly and some of the extra stuff (like the button matching mini-games) needed more polish.
5.0 Lasting Appeal
The experience is over fairly quickly. There are a number of really good unlockables to go back and earn, though you can already get them online right now.

Ze rekenen dus zwaar door op vlak van gameplay en het repetitief zijn, klinkt zoals de hack & slash review curse. Ben wel nieuwsgierig wat de andere grotere reviewers ervan denken.

Kermit
26-08-2007, 18:52
En een game als God of War geven ze torenhoge cijfers voor Gameplay en Lasting Appeal, en daar zit eigenlijk evenveel variatie in. Combat in Heavenly Sword kan je zelfs iets 'complexer' noemen met de 3 stances. Niet echt consistent reviewen vind ik dat.

Jack Carver
26-08-2007, 18:55
Zo werkt het natuurlijk ook helemaal niet, er komt altijd een beetje gevoel bij kijken he.

Cybdm
26-08-2007, 19:26
En een game als God of War geven ze torenhoge cijfers voor Gameplay en Lasting Appeal, en daar zit eigenlijk evenveel variatie in. Combat in Heavenly Sword kan je zelfs iets 'complexer' noemen met de 3 stances. Niet echt consistent reviewen vind ik dat.Moet je ergens wel gelijk geven, ik vind God Of War een dijk van een spel, maar er zijn tal van hack & slash games met minder goede scores die ik even graag of soms liever had. Het is tenslotte allemaal geen exacte wetenschap, komt veel gevoel & voorkeur bij te kijken en dat zijn de meest inconsistente factoren dat er maar kunnen zijn.

Trouwens zo van die zaken van "er is geen block button" waar IGN in deze review maar blijft over doordraven vind ik eigenlijk maar bullshit.

lapino
26-08-2007, 19:28
Ach ja, reviewers blijven mensen met een eigen opinie hé. Eigenlijk kan je eens spel maar op 2 manieren (als objectieve waarnemer) goed beoordelen: sites zoals metacritic, gamerankings enz raadplegen om totaalplaatje te krijgen EN mond-op-mond reclame van bevriende gamers, die vaak dezelfde voorkeuren hebben als jijzelf.

ecko
26-08-2007, 21:31
Ik heb liever mond-aan-mond reclame van bevriende gamers. De meesten zijn mannelijk.
Verder vond ik (na de demo eens gespeeld te hebben bij Kermit) Heavenly Sword eerder God of War met nog knappere graphics dan iets wat minder goed was. Het lijk mij toch wel enorm goed te zijn. Een 7 vind ik dan wel een erg laag cijfer. Punt is dat EDGE het een 6 geeft. EDGE is meestal wel vrij goed in punten geven bij mijn weten.

Cybdm
27-08-2007, 12:07
Playstation Magazine Belgium geeft Heavenly Sword 89%. Ze vonden het grafisch héél indrukwekkend, het vechtsysteem werkt super, is net een film. Maar vonden het ontzettend korte, maar intensieve ervaring, terwijl wel wat meer variatie mocht.

minion
27-08-2007, 12:15
Lair en Folklore megagoedkoop te verkrijgen bij Amazon (http://amazon.co.uk/gp/bestsellers/videogames/ref=pd_ts_c_th_more/202-6584752-5775046?pf_rd_m=A3P5ROKL5A1OLE&pf_rd_s=right-4&pf_rd_r=18NHFF3H9H2XJVJ1MGAN&pf_rd_t=101&pf_rd_p=133110391&pf_rd_i=300703).

Cybdm
27-08-2007, 12:35
Volgens recente koersberekeningen zou dat op een 22€ neerkomen per spel, dat moet toch wel een foutje zijn ?

lapino
27-08-2007, 12:37
Als ik die nu zou bestellen, is Amazon dan verplicht die aan die prijs te leveren?

minion
27-08-2007, 12:39
Dat weet ik niet :-) Aangezien het om een pre-order gaat zal er wel ergens in kleine lettertjes staan dat de prijs kan veranderen. Maar toch, als je 1 van deze games zeker ging kopen, lijkt het mij dat je niet echt iets fout kan doen om hier op in te gaan.

Cybdm
27-08-2007, 12:46
De demo van Folklore op PSN heeft me trouwens wel positief verrast, zou best nog eens een topper kunnen worden.

minion
27-08-2007, 21:48
Hebben jullie nu besteld? Kerel op een ander forum heeft deze bevestiging gekregen:

Thank you for contacting Amazon.co.uk with your enquiry.

I have checked your order #026-0718689-8038857 and can confirm that
the price of the item "Folklore (PS3)" is 14.95 GBP

I can also confirm that the price of the item "Lair (PS3)" from the
order #026-5261485-4404464 is 14.95 GBP.

Amazon.co.uk always wants to provide a good service to its customers.

Hence, we will honour the prices given at the time of placing the
order.

Please be assured that there will be no changes in the price of the
items.

We hope that we have been able to alleviate your concerns.

Thank you for shopping at Amazon.co.uk.

Ze staan er nog steeds op trouwens :-)

Cybdm
27-08-2007, 22:06
Ongelooflijk, echter importeer ik mijn PS3 games meestal en heb al lang geleden pre-ordered. En meestal zie ik die sprookjes meestal verdwijnen, 22€ ligt ver onder de normale inkoopprijs, beetje teveel van het goede. Ofwel is het een exclusieve deal dat ze met Sony hebben (beide Sony games) maar dan verwacht je toch véél meer hype en heisa rond zo'n promotie. Raar fenomeen.

Trojan
27-08-2007, 22:42
Kzou er van profiteren als ik u was.

Kermit
27-08-2007, 22:54
Heb ze alvast pre-ordered, gaat toch niet van de kaart af tot ze effectief beschikbaar zijn. In totaal €55 met VAT tax en verzending voor de 2 games, niet slecht.

Fallschirmjaeger
27-08-2007, 23:45
Folklore ook maar eens besteld, voor die prijs kan je niet echt sukkelen. Lair had ik al besteld bij Videogamesplus. Enerzijds spijtig aangezien het daar €53 is, anderzijds heb ik hem dan wel een 1.5 maand vroeger.

Cybdm
28-08-2007, 00:19
En het is nog altijd beter dan de gebruikelijke 69€ in de lokale shops nietwaar.

quantrias
28-08-2007, 05:48
Ook maar besteld, voor die prijs kun je zeker niet sukkelen. In november zal het alleszins duur genoeg zijn met al die games die uitkomen.

Fallschirmjaeger
28-08-2007, 06:49
En het is nog altijd beter dan de gebruikelijke 69€ in de lokale shops nietwaar.

Lair is van Sony zelf en die hebben als adviesprijs €59.99. Zelfs Gamemania volgt die prijs. Dus voor een serieus prijsverschil moet je first party games niet bestellen bij Videogamesplus. Op dat vlak is het spijtig dat Playasia geen Psp-Ps3 games verstuurd naar Europa, die hebben tenminste een groot prijsvoordeel.

lapino
28-08-2007, 08:29
Zou het ook wel willen bestellen aan die prijs, maar wat als ze achteraf prijs toch optrekken? Want 120€ zijn die games me nu ook niet waard.

silence
28-08-2007, 10:10
Ik zie gewoon 34 pound staan :( = 51 euro

Kermit
28-08-2007, 10:14
Prijzen zijn aangepast blijkbaar, maar mijn order is nog ongewijzigd, yay :-)

minion
28-08-2007, 10:41
Tis graag gedaan hoor!

Trojan
28-08-2007, 19:54
Kheb mij GTA IV premium edition en MGS4 besteld in de Game Mania. Straks nog eens bevestigen dat die GTA voor de PS3 moet zijn en niet voor X360/PC. Ik hoop maar dat ik tegen dan vast werk heb, anders zal het schooien worden hier thuis.

lapino
28-08-2007, 20:01
Wat is de 'premium edition' van GTA4?

Fallschirmjaeger
28-08-2007, 20:05
Ik vermoed dit (http://life.tweakers.net/nieuws/48202/Rockstar-komt-met-Special-Edition-GTA-IV.html).

http://tweakers.net/ext/i/1182956905.jpg

Trojan
28-08-2007, 20:07
Het spel met een shitload aan goodies, waaronder een rugzak, de volledige soundtrack en ik dacht een geldkoffertje

http://media.monstersandcritics.com/articles/1323297/article_images/gta43.jpg
http://media.monstersandcritics.com/articles/1323297/article_images/gta41.jpg
http://media.monstersandcritics.com/articles/1323297/article_images/gta45_3.jpg
http://media.monstersandcritics.com/articles/1323297/article_images/gta42.jpg
http://media.monstersandcritics.com/articles/1323297/article_images/gta44.jpg

Cybdm
28-08-2007, 20:35
Kost een 30€ meer dan de gewone versie ? Valt nog mee voor wat je krijgt.
Maart/April/Mei 2008 is nog ver weg helaas.

Trojan
28-08-2007, 21:33
Ik ben niet zeker, maar als ik mij niet vergis was het totaal €100. Wat dus klopt als de adviesprijs €70 (imo schijteduur) is.

silence
29-08-2007, 12:56
Had het eerder al gepost (maar dan gedelete omdat diverse bronnen elkaar tegenspraken) maar klaarblijkelijk wordt Gran Turismo 5: Prologue gratis te downloaden

Spelfabrikant Sony gaat zijn nieuwe racetitel Gran Turismo 5 Prologue gratis aanbieden via het netwerk van de Playstation 3. In deze versie kunnen gamers voor het eerst schade toebrengen aan auto's.

Aanvankelijk was Sony van plan een prijskaartje aan Gran Turismo 5 Prologue te hangen. Het bedrijf heeft echter toch besloten het nieuwe spel gratis te maken. Met de Prologue-versie wil Sony gamers een voorproefje geven op de volledige versie van Gran Turismo 5. Eerder al deed het bedrijf dit ook met Gran Turismo HD.

GT5 Prologue is wel meer dan een veredelde demo. In het spel kunnen zestien mensen tegelijk racen, waarbij gamers kunnen kiezen uit vijftig auto's en vijf racetracks. Ook is er ondersteuning voor 1080p-beelden. Tevens kunnen auto's tijdens het racen, voor het eerst in deze spelreeks, daadwerkelijk beschadigd raken.

In Japan zal het spel in oktober uitkomen; de rest van de wereld moet enkele maanden langer wachten. Voorlopig moeten de liefhebbers genoegen nemen met een nieuwe trailer.

http://life.tweakers.net/nieuws/49115/Sony-maakt-Gran-Turismo-5-Prologue-gratis.html

Dat van die schade lijkt mij een nieuwtje dus da neem ik met een korreltje zout.

Nieuwe trailer trouwens EDIT: waar ze spreken over updates waaronder schade, best wel interrersant !
http://www.gametrailers.com/player/24101.html

Car models walkthrough (GT4 PS2 Auto 4000 polygonen, GT5 PS3 200.000 polygonen. Veel meer detail, interieur, mogelijke bodyparts die vervangen kunnen worden, etc)
http://www.gametrailers.com/player/24097.html

Interior filmpje !
http://www.gametrailers.com/player/24083.html

Pit filmpje
http://www.gametrailers.com/player/24060.html

Polyphony is wel echt extreem op vlak van details (leer van dashboard, lichtinval op plastiek, glas,...) bijna ziekelijk als je hen bezig hoort.

Kermit
29-08-2007, 13:06
Yup, ik had het hier al ergens eerder gepost na mijn interview met Yamauchi. Schademodel zou als gratis update komen nog voor GT5 af is, en weersomstandigheden zullen pas voor GT5 zelf zijn. Die PSN updates voor prologue zullen trouwens ook gratis zijn, toch niet onbelangrijk.

Kermit
29-08-2007, 23:22
Allez, het heeft niet lang mogen duren, net mail gekregen van Amazon:

Dear Customer

We are writing to inform you that the price for the following item was
displayed incorrectly at the time you placed the above referenced
order:

--------------------------------------------------------------------
Folklore (PS3)
--------------------------------------------------------------------

Despite our best efforts, with the millions of items available on our
website, pricing errors can occasionally occur.

In our Pricing and Availability Policy (see
http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId=1040614),
we state that where an item's correct price is higher than our stated
price, we will cancel the order and notify you of that cancellation.

Your order has now been cancelled. If you still wish to purchase this
item, please place a new order online which will be charged at the
correct price, when we dispatch it to you.

Please accept our sincere apologies for the inconvenience caused by
this error, and rest assured that we will continue to make every effort
to maintain the accuracy of all prices on our site.

We look forward to serving you again in the future.

Warmest regards,

Customer Service Department
Amazon.co.uk

Mijn Lair bestelling is ook mysterieus verdwenen. Nochthans hadden ze beloofd om de bestellingen te respecteren, mooi niet dus.

Cybdm
29-08-2007, 23:58
De reden waarom ik geen bestelling heb geplaatst en daar nooit aan mee doe, uiteindelijk is dit een goedkope truuk met de zogenaamde "mistake", publiciteit ja. Amazon heeft weer leuk op enkele Europese game sites gestaan, er vloeien zeker reguliere bestellingen na deze grap.
Tijdje later krijg je dan een mail verwijzend naar de "fine print" en hun prijzen politiek.

Trojan
30-08-2007, 05:40
Allez, het heeft niet lang mogen duren, net mail gekregen van Amazon:

Mijn Lair bestelling is ook mysterieus verdwenen. Nochthans hadden ze beloofd om de bestellingen te respecteren, mooi niet dus.Best eens mailtje terugsturen en zeggen dat gij recht hebt op de prijs die afgebeeld stond. In belgië zijn ze verplicht om die prijs te respecteren, anders is dat contractbreuk.Het kan misschien belachelijk klinken, maar als ze die prijs niet willen handteren eens naar testaankoop bellen of rechtsbijstand zoeken.

Fallschirmjaeger
30-08-2007, 07:41
Zonet ook die mail gehad. Was natuurlijk wel te verwachten, maar toch het proberen waard.

silence
30-08-2007, 10:02
Meeste sites zetten (bij mijn weten alle) hebben een disclaimer in hun algemene voorwaarden staan dat bij mogelijke fouten (bvb van prijzen) zij van de verkoop kunnen afzien. Werk zelf in die sector dus weet meestal hoe het gaat. Die disclamers van garandeerde prijs is wel nice maar dat is gewoon omdat ze er vanuit gaan dat dergelijke fouten weinig tot niet gebeuren. En als ze al gebeuren verwijzen ze naar hun ellendelange voorwaarden die toch geen kat leest.

Bij kleinere bedrijven zouden ze nog een effortje doen voor misnoegde klanten (wij alleszins wel) , bij mastadonten zoals Amazon doen ze dat echter niet. Het zal hun weinig schelen of ze enkele klanten verliezen. Procentueel gezien maken die ook niet uit.

Kermit
30-08-2007, 10:21
Best eens mailtje terugsturen en zeggen dat gij recht hebt op de prijs die afgebeeld stond. In belgië zijn ze verplicht om die prijs te respecteren, anders is dat contractbreuk.Het kan misschien belachelijk klinken, maar als ze die prijs niet willen handteren eens naar testaankoop bellen of rechtsbijstand zoeken.

In België wel ja (ik herinner me nog die Xbox affaire in de Macro), maar waar hun zetel gevestigd is waarschijnlijk niet. Zoveel moeite heb ik er voor 2 games niet voor over hoor. Als iemand anders zich geroepen voelt, go ahead.

Cybdm
30-08-2007, 11:39
WarHawk staat op de Playstation Store ! Kost 29,99€.
Downloading...

silence
30-08-2007, 12:16
Jezus weer sterk staaltje PR

"While Prologue is heading to PSN, it won’t be free like the previously released Gran Turismo demo and doesn’t include damage modelling - unlike the Blu-ray version. However, both versions do include more than 40 cars, as well as offering the chance to go head-to-head with fellow speed freaks in 16-player online races."

Fallschirmjaeger
30-08-2007, 12:20
Prologue eens huren dan.

silence
30-08-2007, 12:26
WarHawk staat op de Playstation Store ! Kost 29,99€.
Downloading...

Download gaat lekker snel 8=)