Shrimp Refuge Forums

Shrimp Refuge Forums (https://forum.shrimprefuge.be/index.php)
-   Videogames (https://forum.shrimprefuge.be/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Paradox Interactive thread (https://forum.shrimprefuge.be/showthread.php?t=14499)

Divolinon 14-08-2013 13:50

Nog enkel Friesland nodig om Nederland te vormen. Een oorlog tegen Engeland, ik kijk er al naar uit :).

Sexy Schaap 14-08-2013 16:15

Als wie begonnen? Mijn Byzantium game is vertrokken, 't was wel even spannend toen ik nog maar griekenland en de helft van de balkan had en in oorlog was met de Ottomanen, Hongarije, VenetiŽ, polen en litouwen maar het is uiteindelijk nog goed afgelopen met enkel het verlies van kreta. De dag dat ik vrede sloot met venetie/polen stuurde polen mij meteen een alliantieverzoek, 5 jaar later alles terug kunnen pakken.

Nu heb ik gans Griekenland en de Balkan, net begonnen aan de verovering van Asia minor.

Divolinon 14-08-2013 16:19

BourgondiŽ. Ik ga denk ik zwaar in de problemen komen keer Frankrijk zich tegen mij keert.

Sexy Schaap 14-08-2013 16:50

In de ledger kunt ge zien hoeveel units ze hebben, als gij BourgondiŽ en Nederland hebt zou dat niet veel mogen schelen + ge krijgt normaal gezien immens veel geld van de Antwerpen trade node. Opletten voor hun military ideas maar verder wat gebruik maken van scorched earth of een deftige ally hebben en ge kunt ze relatief eenvoudig verslaan.
Of gewoon keizer worden en oneindig manpower hebben.

Dj El Marriachi 14-08-2013 19:57

In CK2 waar kunt ge de legers van de anderen ook alweer zien?

Ik kreeg het gisteren op mijn heupen. Op een gegeven moment twee man geŽxecuteerd waaronder mijn broer. Nu vind iedereen mij een tiran. Ben eens benieuwd hoe het verder zal gaan straks.

Veel zoons hebben wreekt zich toch ook in CK2, want ze willen allemaal een deel van de koek. Misschien is het een goed idee om na twee zoons ofzo te gaan scheiden en niet meer te kweken?

Vreemd spel dit. Al heel de week niet echt veel zin meer om te spelen, maar als ik het dan toch even opstart om verder te doen kan ik niet meer stoppen :)

Sexy Schaap 14-08-2013 20:30

Ik geef alleen mijn heir holdings, de rest huw ik uit aan een of andere rijke trien.

Dj El Marriachi 14-08-2013 20:55

Juist ja, kan beter dat doen.

vAmP 14-08-2013 21:00

Is er eigenlijk een voordeel aan een tiran zijn ook? Ik bedoel: je kan in CKII slechte traits hebben, domme keuzes maken bij events, chars killen en iedereen tegen u krijgen. Maar waarom zou je dat doen? Of gaat het hem allemaal om het afwegen, dat het soms toch beter is om -10 van uw vazallen te slikken om een claimant weg te werken?

Sexy Schaap 14-08-2013 21:15

Er is geen reden om slechte traits te pakken nee, tiran zijn kan soms wel nuttig zijn, bijvoorbeeld als ge nog maar weinig vazallen hebt kunt ge zo gemakkelijk uw demesne uitbreiden en wat cash verdienen.

Dj El Marriachi 14-08-2013 21:17

Quote:

Originally Posted by Sexy Schaap (Post 1181044)
bijvoorbeeld als ge nog maar weinig vazallen hebt kunt ge zo gemakkelijk uw demesne uitbreiden en wat cash verdienen.

Daar deed ik het vooral voor. Maar ook omdat er mij vanalles irriteerde en ik er korte metten mee wilde maken.

Archangelus 14-08-2013 22:04

Legers van anderen zie je trouwens in de ledger, dat is een knop onderaan de minimap.

vAmP 14-08-2013 22:30

Is dat current, of maximaal potentieel als alle levies aangevuld zouden zijn?

Dj El Marriachi 15-08-2013 12:33

Is het mogelijk de Tyrant trait wkijt te geraken?

Mijn andere broer had ook een faction opgericht, dus hem gevangen genomen en geband. Ik controleer nu alles, wat wel lollig is. Maar iedereen haat mij :)

Sexy Schaap 15-08-2013 12:49

Nee, maar dat zou weinig moeten uitmaken want uw huidige vazallen zijn te zwak en de modifier telt niet voor nieuwe vazallen.

http://ckiiwiki.com/Tyranny

Dj El Marriachi 15-08-2013 12:59

Ja maar ik krijg nu weinig belastingen van mijn vassals daardoor

Sexy Schaap 15-08-2013 14:44

Iedereen in uw rijk banishen en allemaal nieuwe vazallen maken?

Archangelus 15-08-2013 20:50

Quote:

Originally Posted by vAmP (Post 1181064)
Is dat current, of maximaal potentieel als alle levies aangevuld zouden zijn?

Dat is hun huidige army size.

Quote:

Originally Posted by Dj El Marriachi (Post 1181161)
Is het mogelijk de Tyrant trait wkijt te geraken?

Mijn andere broer had ook een faction opgericht, dus hem gevangen genomen en geband. Ik controleer nu alles, wat wel lollig is. Maar iedereen haat mij :)

Ik weet niet 100% meer of het voldoende is dat iemand lid is van een fractie om hem/haar zonder penalty gevangen te kunnen nemen.

Verbannen of executeren wordt sowieso altijd als tiranniek gezien, zelfs als die vazal in opstand gekomen is of iets anders tegen u gedaan heeft.
De enige dingen die je soms zonder penalty kan doen zijn 1) gevangen nemen en 2) een enkele titel afpakken. Als je bv 2 titels anfneemt zal je altijd een tiran trait krijgen.

Het gemakkelijkste om zo'n situatie op te lossen is de lastige vazallen in de vergeetput houden (want dan kunnen ze niet meer plotten of regeren) en/of de titel afnemen die hen het meeste schade berokkent.

Bv. als je een opstandige duke hebt met 2 counties en in datzelfde duchy een andere vazal met 2 counties kan je die brave vazal de duke titel geven. Of pak een county af en geef die aan de goede vazal, waarschijnlijk zal hij op een bepaald moment dan proberen om zelf die duchy titel af te pakken.

Als je vazallen vrijlaat kan je ook opteren om hen gewoon vrij te laten ipv losgeld te vragen. Dan krijg je een +10 merciful opinion modifier met alle vazallen.

Dj El Marriachi 15-08-2013 21:14

Ik ga gewoon lekker verder met mijn tirannieke manieren en zie wel hoe ver ik geraak. Ook eens leuk :)

Btw. Ik moest 'tirannieke' googlen, omdat ik zoals verwacht het verkeerd had gespeld. Zo half op z'n engels. 't is ver gekomen :(

HeLLBirD 16-08-2013 00:24

In EU4, wat is het verschil tussen full annexation, en gewoon de provincies op zich overnemen na een oorlog? Want als je de provincies op zich neemt, is er vaak nog plaats om wat geld/trade etc mee te pikken. Bij full annex niet...

Divolinon 16-08-2013 01:10

Met full annexation heb je een warscore nodig van minstens 100% (in mijn huidige oorlog heb ik iets meer dan 600% warscore nodig). Dan neem je ook provincies waar je geen claim op hebt en verhoogt dat je aggressive expansion penalty enorm.

All times are GMT +1. The time now is 06:14.