Shrimp Refuge Forums

Shrimp Refuge Forums (https://forum.shrimprefuge.be/index.php)
-   Videogames (https://forum.shrimprefuge.be/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Mass Effect: Andromeda (https://forum.shrimprefuge.be/showthread.php?t=21336)

oblo 01-11-2016 16:56

Mass Effect: Andromeda

Vierde deel in de 3rd person ARPG-reeks die de SciFi nerd in mij steeds doet opleven. Open wereld deze keer, Mako is terug en de Normandy vervangen door de Tempest. Verwacht gelijkaardige gameplay als de voorgaande delen inclusief co-op multiplayer waar ik nog steeds niet op zit te wachten... Toch, van de weinige grote titels waar ik echt naar uitkijk, plz don't fuck it up Bioware!

Nieuwe teaser:

Meer info op 7 november!

Cybdm 01-11-2016 18:53

Quote:

Originally Posted by oblo (Post 1444296)
Toch, van de weinige grote titels waar ik echt naar uitkijk, plz don't fuck it up Bioware!

Idd

Dodgy 01-11-2016 21:29

Alle drie de games zeer graag gespeeld dus sowieso instant buy of pre-order hier.

En eigenlijk vond ik de MP bij ME3 nog best plezant. Kort, stevig en leutig.

BOERteun 01-11-2016 22:11

Had Bioware liever iets anders zien doen. Het einde van ME3 heeft dit universum zo verpest dat ik hier niet enthousiast voor kan worden. Des te beter als het me weet te verrassen.

oblo 01-11-2016 23:02

Ik verstond dat toen niet, ik versta dat nog steeds niet, maar ik zal er verder m'n mond over houden want heb weinig zin om m'n topic op eerste pagina al te zien veranderen in eindeloos geneut over dat einde of al die verschrikkelijke plotholes die er zouden zijn en mij geen hol interesseren.

Ik vind verhaal van de Mass Effects persoonlijk niets speciaals zoals ik dat van min of meer eender welk videogame dat ik ooit gespeeld heb vind... Maar het weet me door z'n setting, personages & art design wel elke keer in die wereld te zuigen en daar slagen bijzonder weinig games bij mij in, dus als ze dat weer weten doen en verder de gameplay mechanics niet afglijden naar beneden het niveau van de gemiddelde 3rd person shooter (waar ze tegen deel drie wat mij betreft toch klein stukje bovenuit kwamen), zal ik wel weer content zijn en het geweldige game vinden.

Dj El Marriachi 02-11-2016 06:56

Ik heb toch ook enorm genoten van de trilogie. Ik ben hier heel benieuwd naar, maar tegelijk vind ik de kwaliteit van Bioware's writing echt wel serieus afgenomen de voorbije jaren. En hoewel DA: Inquisition nog wel een leutige action rpg was, zijn ze daar met veel dingen ook de mist in gegaan. Ben wel benieuwd, maar kan niet zeggen dat ik nog zo hyped ben als vroeger.

wukedadde 02-11-2016 10:31

Dat van die videogame verhalen wat oblo zegt is wel waar. Kan mij persoonlijk ook niet herinneren dat ik ooit zwaar onder de indruk geweest ben van een game verhaal.

FF7 misschien, maar dat was waarschijnlijk omdat ik 13-14 jaar was toen.

Turtle 02-11-2016 17:13

Quote:

Originally Posted by wukedadde (Post 1444382)
FF7 misschien, maar dat was waarschijnlijk omdat ik 13-14 jaar was toen.

Denk dat Aeris daar ook veel mee te maken heeft.
Die scene zal ik nooit vergeten. Ben nu bezig met een replay op PSVita en vlak daarvoor gestopt :(

andu 02-11-2016 17:44

The Last of Us.

aksm 07-11-2016 17:12

BWOAB

BWOAAAB

BWOAAAAAB

blumcole 07-11-2016 20:49

dis gonna be guud

Alex 07-11-2016 22:09

Quote:

Originally Posted by BOERteun (Post 1444345)
Had Bioware liever iets anders zien doen. Het einde van ME3 heeft dit universum zo verpest dat ik hier niet enthousiast voor kan worden. Des te beter als het me weet te verrassen.

this

vAmP 07-11-2016 22:30

Tiens nu dacht ik dat zich dat ging afspelen rond de First Contact War.
Eerlijk gezegd spreekt de trailer mij totaal niet aan. Zal me leren, moest ik maar niet denken dat we een terugkeer gingen krijgen naar de action RPG die het ooit was. Nu lijkt het eerder een shooterke te worden in het Mass Effect universum. Nog een stap verder dan Mass Effect 3, mijlenver van een verbeterde Mass Effect 1 ...ik zal eerst wel wat review afwachten dus.

ExReey 08-11-2016 07:05

Quote:

Originally Posted by vAmP (Post 1445281)
Eerlijk gezegd spreekt de trailer mij totaal niet aan. Zal me leren, moest ik maar niet denken dat we een terugkeer gingen krijgen naar de action RPG die het ooit was. Nu lijkt het eerder een shooterke te worden in het Mass Effect universum. Nog een stap verder dan Mass Effect 3, mijlenver van een verbeterde Mass Effect 1 ...ik zal eerst wel wat review afwachten dus.

Waar haal je uit die trailer dat het gewoon een shooterke wordt en geen action RPG? Ik mis iets denk ik.

Divolinon 08-11-2016 07:51

Quote:

Originally Posted by vAmP (Post 1445281)

Hoe kom je daar aan? Het werd van in het begin al gezegd dat het zich in een nieuwe galaxy zou afspelen.

vAmP 08-11-2016 08:01

Ze zeiden toch dat het een prequel zou worden.
Dat het een shooter wordt leid ik af uit de accenten in de trailer. We zullen zien...

Anulin 08-11-2016 09:28

Ik heb de derde feitelijk nooit gespeeld. De moeite om deze nog is op te pikken of beter skippen?

Divolinon 08-11-2016 09:32

Zeker de moeite. Buiten het einde is het een topgame.

oblo 04-01-2017 20:00

23/03/17

acku 13-01-2017 16:19

Quote:

Originally Posted by BOERteun (Post 1444345)

Was weinig mis mee, het verraste en gaf een mooi perspectief op de zaak die nog een tijd bleef nazinderen. Net zoals het einde van Battlestar Galactica niet zo erg is dan je eerst denkt. Is het niet gewoon heel erg moeilijk om aan zo lang opgebouwde verwachtingen te voldoen? Denk dat het eerder een perceptie-probleem is, dan slecht schrijfwerk.
Als je een goed idee wilt, kan je maar beter het epos erg kort houden want dat lijkt de enige manier om een einde te verzinnen dat nog kan verrassen, en dat zichzelf niet tegenspreekt.

Heb er dus alle hoop in! Ik hoop wel dat ze rekening houden met de 'oude' PS4 en me niet weer een spel aan 20-30 FPS geven. Dat, meer dan een al dan niet sluitend einde, bepaalt het spel.

All times are GMT +1. The time now is 19:20.