Shrimp Refuge Forums

Shrimp Refuge Forums (https://forum.shrimprefuge.be/index.php)
-   Hot Wheels (https://forum.shrimprefuge.be/forumdisplay.php?f=47)
-   -   F1 2020 (https://forum.shrimprefuge.be/showthread.php?t=22305)

Potenza 12-03-2020 14:35

Eerder had Ross Brawn al laten verstaan dat ťťn ontbrekend team vanwege Corona voldoende zou zijn om de race te annuleren. Dat was evenwel nog voor de hele verhuis moest starten en vooral Ferrari en AlphaTauri er mogelijk niet zouden geraken. In zekere zin is dit dus een ietwat ander verhaal, maar het zou inderdaad op alle vlakken de beste keuze zijn.

In het allerslechtste geval wordt het een race met niet alle deelnemers die dan evenmin meetelt. Als het maar geen US 2005 wordt.

Blade 12-03-2020 17:33

Dat was in de context: als het team gedwongen wordt door een overheid, niet als ze zichzelf terugtrekken.

Maar inderdaad, veel mensen op twitter die stellen dat de aankondiging kortbij is.

Blade 12-03-2020 19:32

Mercedes mag intussen wel al zijn brake duct aanpassen.

cf: https://www.motorsport.com/f1/news/r...uling/4739854/

Blade 12-03-2020 22:36

Man, wat een shitshow tot nu toe.

* seb en kimi zouden al op een vlucht naar huis zitten
* teams zouden 5-5 gestemd hebben om te laten doorgaan of niet
* alfa romeo, haas, force india, williams en alpha tauri zouden in de paddock zijn, de rest niet
* sommige andere vents gaan door om de schijn op te houden

Nieuwe ontwikkeling!
* Red Bull was just op tijd in de paddock
* Mercedes en klanten zijn ritsen (Force India en WIliams zijn gewoon in de paddock om in te pakken)
* Toeschouwers mogen niet binnen

't Is vooral de hete patat doorschuiven nu (tussen track uitbater, FIA, overheid, en de teams). Een kwestie van geld.

Fallschirmjaeger 13-03-2020 05:55

https://www.formula1.com/en/latest/a...O6T0MGoO7.html

Geannuleerd dus.

Potenza 13-03-2020 08:46

Onwaarschijnlijk wat een bende stuntels bij de FIA. Na de Ferrari-klucht, deze slechte episode. Daadkracht = shittier. Dit artikel van Dieter Rencken zit er weer boenk op.

Quote:

Yet F1 maintained its usual head-in-bubble belief of being bigger and stronger and better than a threat the world’s best medical practitioners warned about, and persisted in going ahead to Australia despite the overwhelming odds against the race taking place.

Fallschirmjaeger 13-03-2020 13:21

Bahrein en Vietnam nu ook uitgesteld, waardoor het seizoen pas eind mei begint.

Potenza 13-03-2020 13:46

Wat ook nog sterk onder voorbehoud is. Jammer, ik kijk elk jaar weer enorm uit naar de start van een nieuw seizoen. Maar, nogmaals, ook logisch.

Fallschirmjaeger 19-03-2020 15:32

Nieuw uitstel.

https://www.formula1.com/en/latest/a...KkFehkrkY.html

Potenza 20-03-2020 17:17

De langste pauze tussen twee races sinds 1966, nou. Net nu de kalender stampvoller dan ooit ging zitten. Ha. :(

B0Yke 20-03-2020 18:51

Uitstel van de invoering van het nieuwe technische reglement van 2021 naar 2022

Potenza 12-05-2020 10:01

2020 wordt (als het nog start) het laatste seizoen van Vettel bij Ferrari.

Dat viel te verwachten. Hij heeft zijn ultieme kans gehad in 2017, de ster van Leclerc was meteen te schitterend. De samenwerking was voor beide partijen verfrissend en behoorlijk succesvol, het net-niet-gevoel is echter consequent aanwezig geweest. Te veel schoonheidsfoutjes.

Wat meteen ťťn van de attractiefste stoeltjes beschikbaar maakt. Alonso wordt geschreeuwd, maar dat lijkt me weinig waarschijnlijk. Te oud, te veel geschiedenis. Ricciardo klinkt even hard en is een heel pak logischer. Anderzijds komt hij dan misschien net terecht in waar hij Red Bull voor heeft verlaten. Giovinazzi is dan weer de excellente wingman-optie. Al schiet ie zelfs daar te kort voor, vrees ik.

Boemenenoekinzoe 12-05-2020 10:26

Carlos Sainz heb ik ook al ergens gelezen, en zou ook niet slecht zijn volgens mij.

Potenza 12-05-2020 13:49

Sainz zit veel te comfortabel bij McLaren, momenteel. Hoe verleidelijk Ferrari ook is, McLaren moet qua uitstraling en pedigree weinig onderdoen ťn is echt wel aan een wederopstanding bezig. De Spanjaard heeft veel meer te verliezen tegenover, bijvoorbeeld, Ricciardo die bij Renault vrijwel geen progressie heeft gezien (en daar ook niet echt op moet hopen, vrees ik). Bovendien rijdt McLaren weldra weer rond met Mercedes-motoren, dat zou wel eens het ontbrekende ingrediŽnt kunnen zijn om helemaal aansluiting te vinden.

Elke potentiŽle vervanger moet donders goed beseffen dat Leclerc zich onmiddellijk heeft weten te bewijzen en 100% Ferrari-materiaal is. Daar tegenop willen boksen lijkt me, nu al, ijdele hoop.

Dit artikel geeft een tof overzicht van potentiŽle kandidaten.

Potenza 12-05-2020 22:09

Sainz wordt overigens steeds nadrukkelijker naar voren geschoven in verschillende media. Sommige maken zelfs gewag van een aankondiging binnen 48 uur. Hoewel ik blijf bij mijn vorige bericht, zou het totaalplaatje wel eens kunnen kloppen.

Dat het Lewis Hamilton wordt, blijft ook hardnekkig de ronde doen. Dat lijkt me weinig waarschijnlijk, het zou een enorme cultuurshock zijn. Met een lange aanpassingsperiode inbegrepen. Tenzij Mercedes er effectief de stekker uittrekt ťn Hamilton in de F1 wil blijven, zie ik Lewis niet snel voor Ferrari kiezen.

Ik hoop eigenlijk wel op Ricciardo. Sympathiek, snel, betrouwbaar, veel PR-potentieel, voldoende ervaring zonder een echte veteraan te zijn. Ook Perez lijkt me niet zo'n gek idee, vooral dan als solide schaduw van Leclerc. Zelfs Kvyat zou alles in beschouwing genomen niet zo gek zijn.

Vantham 13-05-2020 07:01

Nu heb je stilaan bijna het hele veld opgesomd ook :).

Blijkbaar vergeten jullie dat er mss ook gewoon nieuw talent kan worden aangenomen. Geen idee wie dat zou kunnen zijn want ik volg dat niet.

Tot op heden is deze 'kleine' aankondiging wel al het spannendste van heel het F1 seizoen. Voor mijn part mogen er meer zitjes verschoven worden om de kaarten eens door elkaar te gooien

Potenza 13-05-2020 08:05

Quote:

Originally Posted by Vantham (Post 1568637)
Nu heb je stilaan bijna het hele veld opgesomd ook :).

Wat geen wonder is wanneer het felst begeerde zitje beschikbaar wordt en er, in tegenstelling tot Leclerc, geen klaargestoomde troonpretendent klaar staat.

Quote:

Originally Posted by Vantham (Post 1568637)
Blijkbaar vergeten jullie dat er mss ook gewoon nieuw talent kan worden aangenomen. Geen idee wie dat zou kunnen zijn want ik volg dat niet.

Dat vergeet ik zeker niet. Want ik volg dat wel. :-)

Ferrari heeft absoluut geen traditie om jonge talenten meteen te promoveren tot het moederteam. Dat is een logisch en gangbaar gegeven, Red Bull bouwde zelfs een volwaardig juniorenteam uit. Mercedes parkeert talent bij Williams (Russell), Ferrari doet hetzelfde met satellietteam Alfa Romeo (Giovinazzi).

Gesteld dat het meest onwaarschijnlijke toch gebeurt, is het enkel logisch om naar de Ferrari Driver Academy te kijken. Enkel coureurs die momenteel F2 rijden maken dan een realistische kans. Niet alleen is dat de vanzelfsprekende wachtkamer, een superlicentie voor F1 behalen in lagere categorieŽn is - bewust - vrijwel onmogelijk. Wat dit lijstje zou opleveren:

- Giuliano Alesi
- Marcus Armstrong
- Callum Illott
- Robert Shwartzman
- Mick Schumacher

Geen enkele naam in dat rijtje heeft momenteel een danig indrukwekkend parcours achter de rug dat die, schier onmogelijke, promotie realistisch is. Integendeel. Net zoals Max Verstappen het Red Bull juniorenprogramma in zijn eentje overbodig maakte, heeft Leclerc de berg voor nieuw Ferrari-talent dubbel zo steil gemaakt. Het zou overigens weinig verstandig zijn om naast een jong, intern talent dat, hoewel nu al bewezen, amper aan zijn derde seizoen begint (!) een nog wilder veulen te positioneren. Als er iets is dat Ferrari hoog op de checklist zal hebben staan, is het wel een gezonde portie ervaring.

Potenza 13-05-2020 11:08

De huidige domino zou Sainz > Ferrari, Ricciardo > McLaren, Vettel > pensioen OF Renault, met Alonso als schaduwkandidaat zijn. Nou. :-)

Potenza 14-05-2020 10:27

Aha, Ricciardo werd net bevestigd bij McLaren. Weg verrassing voor Sainz en Ferrari. :-)

Potenza 14-05-2020 10:50

Jupla, een twee-jarig contract voor Sainz bij de Scuderia.

Ik blijf het niet de meest logische beslissing vinden, maar er waren heel wat slechtere opties. Nu wordt het vooral uitkijken of Sainz de gedroomde wingman wordt (snel en betrouwbaar, maar uiteindelijk nummer 2) of een volwaardige opponent voor Leclerc. Ik vermoed dat Ferrari op het eerste scenario gokt. :-)

All times are GMT +1. The time now is 11:24.