Shrimp Refuge Forums

Shrimp Refuge Forums (https://forum.shrimprefuge.be/index.php)
-   Forum Games (https://forum.shrimprefuge.be/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Shrimp Space - Day 1, Cycle 2 - Unknown Ship (https://forum.shrimprefuge.be/showthread.php?t=10916)

Mithror 12-01-2010 20:46

Shrimp Space - Day 1, Cycle 2 - Unknown Ship

Verhaal:

A Call To the Bridge

0900 hours. The members for the expedition have been selected. Preparation were made quickly and at 0930 hours, the shuttle was ready to leave for the unkown ship. The future of everyone on board the UEF Democracy layed in the hands of these brave eight men. As the alarm to warn everyone to leave the hangar deck went off, XO Alegis ordered everyone of the deck. Making sure everyone was gone, he walked out of the room and let the door seal itself shut.
Inside the shuttle, people looked tensed. Facing the unkown does that to people. Though it is the first trip they'll be making into space, it could very well be their last. With the hangar deck decompressed, the shuttle took of and set a course to the nearby ship.
The trip was not as long as most people thought. In fact, at maximum speed it only took them 2 hours. At 1145 hours they arrived near the ship. As the shuttle reduced speed and head towards what looked like the ship's hangar deck, an opening appeared in the ship.
Their feeling of fear was soon replace with one of awe as they moved through the opening. The design of the ship was remarkably similar to that of the UEF Democracy, only everything looked more coherent. The UEF Democracy was an amazing ship, but this looked as if it were one of it successors.

The shuttle landed on what was now clearly the ship's hangar's deck. The soldiers took the lead as they headed for the exit and opened it. 'All clear!', Turtle shouted, 'Normal oxygen levels, you can take off your helmets. Let's move out to the energy signal. Andu, I hope you brought your detector with you!'
Andu, snatching a piece of pecan pie out of one of his suits containers, looked up and replied: 'Hmmmm? Oh... the detector. Yup, got it right here.', pointing at one of the other containers. 'Although I wish I could have brought another piece of pecan pie.' Fiddling with some of the machine's controls, he pointed in the direction of the left access door. 'That way.'
'Before we move out.', Alegis shouted, 'I have been given orders from the CO. To use his word: it is not because we are away that we are not totally excluded from the Air-Lock protocol. I have received instructions that we are to carry out our vote as well. Though we will not throw anyone out of an Air-Lock ourselves, the person with the most votes will get 3 additional votes against him the next day. That is all. Let's move out.' Shocked, the team gathered their stuff. They had not expected this, a captain's orders are a captain's orders.

The team moved out slowly, checking every part. Syrinx had said that there were no life signs, but you can never be too sure. Andu's detection system beeped ever loudly until it became one monotonous tone as they entered what looked like the core room. They hadn't seen a single sign of life so far.
Andu immediately recognised the crystal they were looking for. It was almost exactly the same as the one they were using on their own ship. It's shape was more refined however. 'This will definitely be able to replace the one we lost with this one. All it needs is some modification to make it interface with our socket.' Thanks to his skill, he was able to quickly remove the crystal from it's own socket and place it in one of the container boxes they brought with them.

'Well, this was easier than I...', started Turtle before being interrupted by a voice. The voice, belief it or not, started to speak in Dunglish, which everyone on the team could understand. (Looks like Eaurouge his skills will not be needed here, or will they?)

"Bridge...Come to bridge...(sounds of coughing)...we have something for you. A warning. Please."

The team had a decision to make. Where did that voice come from? There shouldn't have been anyone alive here. Should they move out to the Bridge of this ship? Or will they just take the crystal and head back, leaving the secrets of this ship unexplored.
Jullie moeten vandaag een beslissing nemen over wat jullie willen doen.

Willen jullie terugkeren naar de shuttle samen met het kristal [choose]shuttle[/choose]
Of volgen jullie de richtlijn van de geheimzinnig stem? [choose]bridge[/choose]

Daarnaast moeten jullie ook een stem uitbrengen op iemand van jullie. De persoon met de meeste stemmen krijgt bij de volgende Air-Lock votes 3 stemmen tegen (en zal die dag the UEF Democracy niet mogen verlaten).

Doe dit als volgt: !Vote: <Naam>

Als jullie willen, mogen jullie 1 Soldier achterlaten om de Shuttle te bewaken. Kwestie van het wat overzichtelijk te doen:

[move]None[/move]
[move]Turtle[/move]
[move]Leeuwke[/move]

(Optie met de meeste stemmen wordt uitgevoerd)

Deadline voor de stemmen is morgen 20u.

De mensen van de expeditie zijn:
XO Alegis
Comm. Officer Eaurouge
Engineer Andu
Scientist Kittens
Scientist Guns
Scientist Cit
Soldier Leeuwke
Soldier Turtle

Voorlopig hou ik de tweede overwinningsconditie op dit:

Zorg dat je de juiste beslissingen kiezen die jullie op het pad der overwinning brengen, maar denk eraan: in de ruimte zijn de dingen niet altijd wat ze lijken.

Naarmate het spel vordert zal ik waarschijnlijk concreter kunnen zijn. En ook als ik meer tijd heb (zoals dit weekend).

Guns 12-01-2010 20:53

Ja lap, 't ziet er naar uit dat we beter een dokter hadden meegepakt.

In case dat het een trap is, wij hebben twee soldiers bij ons voor een reden hé :-)

[choose]bridge[/choose]

Alex 12-01-2010 20:53

[choose]Bridge[/choose]

eaurouge 12-01-2010 21:05

[choose]Bridge[/choose]

Dju, 'k had toch beter op het ander schip gebleven. enfin, mss komen er nog wel dingen om te ontcijferen!

andu 12-01-2010 21:10

Normaal ben ik een vreselijk poesje wanneer het op zo'n dingen aankomt, en ik heb nu niet bepaald het volste vertrouwen in onze soldiers (die Leeuwke ziet er uit alsof hij een pamper draagt onder zijn body armor), maar ik zit momenteel nog in een sugar rush en de muren van dit schip hangen vol met posters van lieflijke, halfnaakte deernes. In de hoop een samenleving van ruimte-amazonen te ontdekken die itches kunnen scratchen waar we zelfs nog niet van hebben durven dromen, gaat Rodney (die ondertussen een stevige Michael J. Fox impressie aan het neerzetten is) een gokje wagen.

[choose]Bridge[/choose]

Ondertussen, omdat een nerveus mens toch bezig moet blijven, twee vraagjes. Kittens, waarom wou je zo extreem graag meekomen op deze expeditie? En Alegis, enig idee waarom onze CO voor jou is gegaan, zou daar iets meer achter zitten?

Turtle 12-01-2010 21:13

Finally some action!
Stand back scientisthingies, the marine's will take care of this. Leeuwke, guard my six.

[choose]bridge[/choose]

Alex 12-01-2010 21:15

Zou kunnen. Maar als je groepen splitst is het vaak logisch Hoofd en Adjunct- ook te splitsen. Ook verliest het hoofdschip dan eigenlijk geen functie. Dat is wat ik aan het denken ben, maar we mogen het inderdaad niet vergeten.

andu 12-01-2010 21:32

De beslissing lijkt gemaakt.

Aangezien we maar 23u meer hebben voor toch een vrij belangrijke red vote, wil ik die discussie toch ook alvast op gang brengen. Allez ja, we kunnen het ook hebben over recente verbeteringen aan de vasectomie procedure, maar dat lijkt me maar stom. Ik wil nog geen definitieve vote uitbrengen, dus ik ga het voorlopig op Cit houden, wegens schaamteloze inactiviteit en als diss op zijn vermeende SF4 skills.

!Vote: Cit

Thoughts, comments?

Alex 12-01-2010 21:34

Er zijn geen acties totdat we de bridge gaan bezien, dus geen slecht idee. Op zich zijn het enkel +3 votes, als er bewijs of goede redenen opduiken morgen voor een target zal die 3 vote bonus op hem niet uitmaken.

Indien niet en iedereen stemt random is hij dan wel gezien.

Kittens 12-01-2010 23:58

Een mysterieuze opname?! Sold! Op weg naar de brug kijk ik uit voor losliggende hi-tech space-loot.

[choose]Bridge[/choose]

Quote:

Originally Posted by andu (Post 528505)
Kittens, waarom wou je zo extreem graag meekomen op deze expeditie?

Om dezelfde reden dat ik wetenschapper ben geworden bij het UEF Space Agency, en niet in een lab van een of andere kerncentrale? Kzal keer rustig op mijn gat blijven zitten als er hier nieuwe dingen te ontdekken zijn. Pah! Motivatie noemt men dat.

Cit 13-01-2010 07:28

Quote:

Originally Posted by andu (Post 528527)
De beslissing lijkt gemaakt.

Aangezien we maar 23u meer hebben voor toch een vrij belangrijke red vote, wil ik die discussie toch ook alvast op gang brengen. Allez ja, we kunnen het ook hebben over recente verbeteringen aan de vasectomie procedure, maar dat lijkt me maar stom. Ik wil nog geen definitieve vote uitbrengen, dus ik ga het voorlopig op Cit houden, wegens schaamteloze inactiviteit en als diss op zijn vermeende SF4 skills.

Thoughts, comments?

Schaamteloze inactiviteit?

Ahum.

Ik ben wakker geworden uit men cryosleep, en het eerste wat ik hoorde "Cit moet mee op expeditie!"
Plichtsbewust dat ik ben, ben ik me dan maar in alle stilte gaan klaarmaken. Omdat ik goed besef dat er meerdere dingen kunnen foutlopen, met de groep die er samengesteld is, ben ik dan maar gaan afscheid nemen in een hoekje van alles wat mij nauw aan het hart ligt.
Ondertussen heb ik, natuurlijk, alles gevolgd en weet ik maar al te goed wat er aan de hand is.
Iemand nomineren om zijn skills in een aards spelletje is dan ook meer dan schaamtelijk te noemen.
Over de rest van de gang van zaken spreek ik mij nog niet uit, in de vorige games heb ik gemerkt dat hoge bomen veel wind vangen, dit is natuurlijk buiten Alegis gerekend.

En ohja, hier is je bal terug!
!Vote: Andu

Edit: [Choose]Bridge[/Choose]

Want onze leider aan boord wil hier naar toe.

Edit2 : en ook dit "Dankzij de aanwezigheid van Wjw en het binnenkort aanwezige kristal, duurt de trip naar elk van die bestemming slechts 1 cyclus!"

Hiermee wilt Mithror toch zeggen dat we zowieso terug gaan komen met het kristal? of zie ik dat fout? :)

Turtle 13-01-2010 08:32

Gaan we er nog steeds van uit dat er ondanks de "comm message" er niemand aan boord is buiten ons?
Maw, laten we onze shuttle onbewaakt achter?

En als we helemaal gaan RPG'en, kunnen we dees schip nie herstellen en meepakken?

Mithror 13-01-2010 09:13

Ik ben best bereid wat RP toe te laten ;)

Als jullie willen, mogen jullie 1 Soldier achterlaten om de Shuttle te bewaken. Kwestie van het wat overzichtelijk te doen:

[move]None[/move]
[move]Turtle[/move]
[move]Leeuwke[/move]

(Optie met de meeste stemmen wordt uitgevoerd)

Het schip is te zwaar beschadigd om te herstellen. Daar komt nog bij kijken dat er elementen zijn die jullie zelf niet zouden kunnen herstellen! De scientists en engineer zijn in ieder geval onder de indruk van de technology.

Cit 13-01-2010 09:15

Is het niet wat verdacht om 1 iemand ALLEEN achter te laten op een onbewaakte shuttle?

Guns 13-01-2010 09:23

Goh, gezien Turtle-soldier het zelf voorstelt zou ik het niet meteen verdacht vinden. Of het slim is, is een andere zaak.

Quote:

Originally Posted by andu (Post 528527)
en als diss op zijn vermeende SF4 skills.

I do not like where that is headed :)

Turtle 13-01-2010 09:31

1 persoon lijkt me ook wat risky tbh. (Hangt af wat er in dit spel mogelijk is ofc). Met dat idee kwam Mithror af...

Guns 13-01-2010 09:41

Ehm, alle twee de soldiers lijkt mij eigenlijk nóg idioter :p

Ik zou gewoon naar die bridge gaan, en onze route naar daar goed controleren. Vanuit de ruimte gaat er waarschijnlijk niemand onze shuttle komen hijacken hé... :p

Turtle 13-01-2010 10:01

Quote:

Originally Posted by Guns (Post 528731)
Ehm, alle twee de soldiers lijkt mij eigenlijk nóg idioter :p

Ik dacht eerder aan nog een scientist (of 2 als we zeker willen zijn).
Meestal op verlaten schepen gaat er vrij vroeg in het verhaal iets mis met de shuttle, zodat de onderzoekers wel een andere oplossingen moeten zoeken.

Al betwijfel ik idd Mithror het verhaal lange tijd gaat opsplitsen.

Cit 13-01-2010 10:17

Quote van de andere thread

"Dankzij de aanwezigheid van Wjw en het binnenkort aanwezige kristal, duurt de trip naar elk van die bestemming slechts 1 cyclus!"

Hieruit leid ik af dat we zowieso gaan terugkeren met het kristal.

Misschien is het dus helemaal niet nodig om iemand achter te laten?

En we kunnen de soldiers dan wel gebruiken daar we niet weten wat het er zich op het andere schip bevind.

nee?

Kittens 13-01-2010 10:37

Doet die shuttle keer gewoon op slot. Of pak het stuur mee, bij wijze van spreken.

Alex 13-01-2010 10:49

Geen soldiers achterlaten IMO. Onze tracks goed coveren en allen naar de bridge.

@Cit: Posts nooit editen met votes in.

Mithror 13-01-2010 11:01

Quote:

Originally Posted by Alegis (Post 528780)
Geen soldiers achterlaten IMO. Onze tracks goed coveren en allen naar de bridge.

@Cit: Posts nooit editen met votes in.

Ik heb zijn post gezien voor de edit en hij heeft zijn votes niet aangepast, dus bij deze zal ik nog mild zijn, maar inderdaad:

Gelieve GEEN posts te editen waar votes instaan.

Cit 13-01-2010 11:10

OW, sorry!

Ik had nogal wat te vertellen, kort na mekaar, en wou hiervoor niet telkens een nieuwe reply zetten.

Votes zijn dus nooit aangepast geweest.

andu 13-01-2010 13:39

Bon, aangezien Cit bij deze bewezen is niet inactief te zijn, ga ik mijn temp vote intrekken.

!Vote: NULL (!NIET Cit)

Alex 13-01-2010 13:40

[move]None[/move]

Kittens 13-01-2010 13:41

[move]None[/move]

andu 13-01-2010 13:42

[move]None[/move]

Turtle 13-01-2010 13:43

[move]none[/move]

De kans op andere "species" lijkt klein en de kans op sabotage als iedereen meegaat is nihil.

Bovendien hoor ik als brave marine mijn XO te volgen. Zolang hij geen zotte dingen of aan muiterij doet ofc.

eaurouge 13-01-2010 13:44

Ik vind toch wel dat we best een soldaat achterlaten bij het schip. Stel dat er toch nog iemand op dat schip is, en ze saboteren de boel? Ik zou toch nog graag terug op Democracy raken.

[move]Leeuwke[/move]

Cit 13-01-2010 13:46

[move]None[/move]

Nobody stays behind!

Kittens 13-01-2010 14:14

Kvind het nogal moelijk om iemand een rode stem te geven, jammer genoeg zijn we bevolen om dat wel te doen. Het enige dat ik op't moment een klein beetje verdacht vind, zijn mensen die meegegaan zijn op expeditie zonder zich als vrijwilliger te hebben opgegeven. Ze hebben dus stemmen gekregen van andere bemanningsleden zonder daarom te vragen. Dat zijn:

- Alegis, de XO die door de CO is meegestuurd. Redelijk logische keuze van de CO waar Alegis niks aan kan doen. Er moest iemand de expeditie leiden.
- Leeuwke, een soldier. We wouden 2 soldiers op deze expeditie, dus is het logisch dat anderen op hem stemmen.
- andu, een engineer, waarvan we er zeker een wilden meehebben, dus ook logisch.
- Cit, een scientist. Met 12 scientists aan boord stemmen 2 mensen op Cit zonder dat deze blijk geeft van zelf mee te willen. Ik vind dat een beetje vreemd, om eerlijk te zijn. Even vreemd van de mensen die op hem stemmen als van hem zelf, maar die mensen zijn Funeo (is hier niet) en Leeuwke (ik durf niet gissen naar zijn redenering).

Totdat iemand afkomt met een beter idee, het spijt me Cit. Ik ben alleszins niet van plan om bij een echte airlock stemming op jou te stemmen.

Cit 13-01-2010 14:25

Ik snap dat het ietswat verdacht overkomt, ik ga er dan ook een uitleg voor geven.

De eerste dag en half was ik niet actief (door persoonlijke omstandigheden, Mithror was hiervan op de hoogte en wist dat ik actief ging zijn van zodra ik kon. Daarom heeft hij me ook niet vervangen, ook al begreep ik het indien hij het had gedaan)

Toen ik goed en wel begon mee te doen, was er al min of meer beslist dat ik meeging op expeditie. Omdat ik de tijd nodig had om alles goed na te lezen en een beetje mee te zijn met het spel, heb ik dit niet tegengesproken. Ik vond het geen goed idee om out of the blue beginnen zeggen "nee, ik wil niet mee!!".

Waarom die 2 op mij gevote hebben om mee te gaan, weet ik niet.

Alex 13-01-2010 14:44

Waar Kittens op doelt is dat die 2 stemmen (of 1) komen van team partners, je hoeft daarvoor niet actief te zijn (geweest).

Ik vind op Cit daarom stemmen geen slecht idee. Maar zoals Kittens staat dat daarom niet vast dat ik op Dag 2 op je stem.

Krijgen we alignment te zien bij sterfgevallen?

Cit 13-01-2010 14:47

Zoals ik zei Alegis, ik snap dat het verdacht overkomt, maar ik zeg u ook, ik weet niet waarom die 2 op mij gestemd hebben. En met "ik weet niet waarom" bedoel ik dat ze geen partners zijn van mij.

Mithror 13-01-2010 14:51

Quote:

Originally Posted by Alegis (Post 529038)
Krijgen we alignment te zien bij sterfgevallen?

Ja.

eaurouge 13-01-2010 14:56

Dat Alegis er bij is zonder hij er zelf van wist, zegt hij, vind ik ook nogal verdacht eigelijk.
Cit zijn uitleg lijkt me wel te kloppen, als je de threads er op naleest. Mirthor?

Alex 13-01-2010 15:02

Quote:

Originally Posted by eaurouge (Post 529064)
Dat Alegis er bij is zonder hij er zelf van wist, zegt hij, vind ik ook nogal verdacht eigelijk.

Heb je Dag 1 Cycle 1 wel gelezen? Toen was er nog geen PM contact, alles dat ik heb gezegd en gehoord staat daar. Als je redenen hebt om te geloven dat ik meer wist door middel van contact met anderen kan dat enkel als ik evil ben.
Quote:

Cit zijn uitleg lijkt me wel te kloppen, als je de threads er op naleest.

Van wat? Dat hij inactief/weg was? Is irrelevant. Eveneens is het irrelevant wat hij zegt dat hij er niets van wist.

Quote:

Mirthor?

Dat is niet voor een GM om te beantwoorden/confirmeren.

Mithror 13-01-2010 15:02

Cit had me inderdaad een PM gestuurd met de melding dat hij pas vanaf vandaag kon meedoen.

Alegis, ik denk dat hij doelde op de PM. Op de rest kan ik uiteraard niet antwoorden.

Cit 13-01-2010 15:06

Quote:

Originally Posted by Alegis (Post 529069)
Van wat? Dat hij inactief/weg was? Is irrelevant. Eveneens is het irrelevant wat hij zegt dat hij er niets van wist.

Ow ow, ik krijg votes met uitleg bij. Ik geef een uitleg voor die votes, maar alles wat ik zeg is irrelevant?

Dus vanaf nu, wanneer je jezelf wil verdedigen ivm met votes is dat allemaal van geen belang?

Dat vind ik persoonlijk kort door de bocht Alegis.

Dan kan ik evengoed gaan beweren dat de redenen die mensen aangeven om op mij te stemmen op niets trekken want het is toch allemaal niet waar.

eaurouge 13-01-2010 15:16

Quote:

Originally Posted by Alegis (Post 529069)
Heb je Dag 1 Cycle 1 wel gelezen? Toen was er nog geen PM contact, alles dat ik heb gezegd en gehoord staat daar. Als je redenen hebt om te geloven dat ik meer wist door middel van contact met anderen kan dat enkel als ik evil ben.

Dat is niet voor een GM om te beantwoorden/confirmeren.

Ik doelde inderdaad op de PM naar Mirthor.
Trouwens, NU is er ook nog geen PM contact voor ons, omdat we nog geen chip hebben ingeplant!

Ik vind het eigelijk niet zo irrelevant, IMO.

Kittens 13-01-2010 15:26

Quote:

Originally Posted by Cit (Post 529075)
Dan kan ik evengoed gaan beweren dat de redenen die mensen aangeven om op mij te stemmen op niets trekken want het is toch allemaal niet waar.

Andere mensen hebben jou op expeditie gestuurd zonder jouw vraag daarvoor, en dat is wat ik verdacht vind. Je hebt al aangegeven dat je daar zelf niets mee te maken hebt, en daar spreek je de waarheid. Logisch gevolg is dat je jezelf er onmogelijk uit kan praten. Volgens mij is dat wat Alegis bedoelt met "irrelevant". Mijn reden om op jou te stemmen is minuscuul, maar een zeer kleine reden is nog steeds beter dan geen reden. Ik ben al blij dat het geen airlock stemming is.

Maar zoals ik eerder zei, als iemand een beter alternatief heeft, I'm all ears.

Guns 13-01-2010 15:26

Careful Alegis. Aanwijzingen tegen Cit wegen érg licht.

En je gaat erg hard.

Ik zeg het maar even :)

Alex 13-01-2010 15:50

Ik ga altijd hard.

Wat ik bedoel is dat ik het schijt krijg van "hmm dat kan wel kloppen". Denk je dat, als het niet zo was en zijn buddies hem op pad stuurden, hij express iets zou liegen dat niet klopte of de waarheid zou zeggen? Wat hij er aan knoopt maakt niet uit. Je kan je enkel pinnen aan wat verdacht is en wat niet. En je zal nooit bitterveel hebben om op af te gaan tenzij je seerings kent. "Hmm dat kan wel kloppen" is de reden waarom ik in shrimp bang tot op einde in leven bleef, dus ik besef dat maar al te goed. Het had zelfs voor Sentinel bijna gewerkt.

Dit meer een algemeen bericht en niet zozeer PAK DEN CIT.

andu 13-01-2010 16:58

Mannen, net nadat ik het kristal heb verwijderd heb ik mijn tablet pc kunnen interfacen met die terminal hier door gebruik te maken van een halve schaar, wat koperdraad, drie tandenstokers en een gekauwde chiclet (knap staaltje improvisatie, al zeg ik het zelf) en de voorlopige resultaten zijn binnen. Drie dingen. Ten eerste is dit schip oud, zeer oud. Laat ons zeggen dat onze overgrootmoeders nog aan de mem hingen toen dit schip al buiten commissie had moeten worden gesteld. De kans dat we het gaan kunnen repareren is nihil, want naast natuurlijke ouderdomsverschijnselen, is er hier iets raars voorgevallen. Het hoe, wat, waar en waarom, daar kan de boordcomputer geen uitsluitsel over geven.

Ten tweede heb ik de schematics hier eens diagonaal overlopen en dit schip heeft geen enkel toilet. Ik denk dat we vreselijk bang mogen zijn, want alles dat niet minstens twee keer per week negerbaby’s maakt, dat valt voor geen haar te vertrouwen. Het is gewoon niet natuurlijk. Anderzijds begin ik nu ook wel te vermoeden dat die bruine vloeistof waar Alegis daarnet in trapte geen motorolie was.

Ah, en de boordcomputer heeft enkel Freecell staan. Ik haat Freecell.

Overigens, waarom ik überhaupt mijn klep open doe, je fixatie op Alegis begint hoogst oncomfortabele vormen aan te nemen Guns. Het lijkt wel alsof je oogkleppen op hebt, grudge vanuit een vorig spel ofzo?

Guns 13-01-2010 17:13

Quote:

Originally Posted by andu (Post 529202)
Overigens, waarom ik überhaupt mijn klep open doe, je fixatie op Alegis begint hoogst oncomfortabele vormen aan te nemen Guns. Het lijkt wel alsof je oogkleppen op hebt, grudge vanuit een vorig spel ofzo?

Tuurlijk, dat zal waarschijnlijk wel verdacht overkomen voor mensen die vorige games niet hebben meegemaakt. Maar met "grudge" heeft het weinig te maken. Eerder de erkenning dat Alegis gewoon veel beter is dan gelijk wie in dit spel, en een gigantisch probleem vormt als hij evil zou zijn. M.a.w. hij moet zich nuttig maken voor goed, anders is hij het risico om hem te laten leven niet waard. It's simple math, really :-)

En ja, ik zal hem dus meer in het oog houden, en meer om verduidelijking van zijn acties vragen als ik ze ook maar ietwat verdacht zou kunnen vinden. Als hij goed is, kan hij dat zéker aan. Andere goede spelers zoals Fidoh en Kittens worden ook best goed in het oog gehouden, maar Alegis toch nog net iets meer :)

EDIT (geen votes alhier, dus het mag): overigens is het veel gemakkelijker om één persoon in de gaten te houden, dan patronen te vinden tussen een hele hoop verdachten.

En nog wat, zelfs al was ik niet extra-suspicious tegenover Alegis, dan nog zou het niet echt vreemd zijn als ik mij vollenbak vastbijt in een of andere uitleg die niet blijkt te kloppen (jooooo Turtle). Daarom ben ik dus niet evil ofzo.

andu 13-01-2010 17:22

Ah, je bent er dus gewoon verliefd op. Is okay, is okay. :-)

Alex 13-01-2010 17:25

Zijn avatar geeft hem +5 Persuasion

Cit 13-01-2010 17:25

Quote:

Originally Posted by Kittens (Post 529102)
Andere mensen hebben jou op expeditie gestuurd zonder jouw vraag daarvoor, en dat is wat ik verdacht vind. Je hebt al aangegeven dat je daar zelf niets mee te maken hebt, en daar spreek je de waarheid. Logisch gevolg is dat je jezelf er onmogelijk uit kan praten. Volgens mij is dat wat Alegis bedoelt met "irrelevant". Mijn reden om op jou te stemmen is minuscuul, maar een zeer kleine reden is nog steeds beter dan geen reden. Ik ben al blij dat het geen airlock stemming is.

Maar zoals ik eerder zei, als iemand een beter alternatief heeft, I'm all ears.

Wat? Dus ik ben verdacht omdat 2 mensen mij naar de missie gevote hebben?

Ik vind dat jullie beiden een reden zoeken om mij stemmen te bezorgen, dat is al even verdacht. Als je dan toch voor het minste gaat stemmen. Out of the blue ben ik ineens verdacht, leg dat eens uit?

Ik heb het al 2 herhaald en ik zal het nogmaals doen.

Ik zie geen enkele reden waarom die 2 op mij gestemd hebben. Beter nog, ik kan je garanderen dat het geen partners zijn van mij.

Waarom ik er niet ben op ingegaan om niet mee te gaan kan je lezen in mijn vorige reply.

Ik ga niet telkens hetzelfde blijven herhalen ook al doen jullie 2 dat.

Enja, ik ben me nu aan het verdedigen, niet omdat ik iets fout gezegd of gedaan heb, wel omdat ik jullie redenen echt belachelijk vind.

Alex 13-01-2010 17:32

De gedachte volgens mij is dat de saboteurs zich waarschijnlijk hebben zitten splitsen. Op een ander voten is het meest obvious, maar op jezelf gaat ook. Het is alleszins iets dat we niet uit het oog mogen verliezen in de toekomst.

Niemand zal hier voldoende bewijs tegen zich krijgen Cit. En wie op een focust zal altijd wel iets vinden dat hij meer verdacht vindt dan de rest (HIJ HEEFT GENIEST!). Waar dat Guns zijn close eye op mij houdt houd ik de mijne op Funeo en meer bepaald deze sprong.

De redvote is hier overigens geen death sentence.

Cit 13-01-2010 17:35

Ik begrijp het, maar wat ik wil aantonen is wat jij zelf zegt in je reply.

"En wie op een focust zal altijd wel iets vinden dat hij meer verdacht vindt dan de rest (HIJ HEEFT GENIEST!).

Daarom dat ik me wil, nu ik nog kan, verdedigen.

Jij hebt het eenmaal gezegd, ik heb het uitgelegd. Maar nu beginnen er nog mensen op die kar te springen en ik kan het natuurlijk niet blijven uitleggen.

Hierdoor gaan trouwens de mensen, die wel louche dingen aan het doen zijn, ver onder de radar blijven.

Leeuwke 13-01-2010 17:40

Quote:

Originally Posted by Kittens (Post 528999)
- Cit, een scientist. Met 12 scientists aan boord stemmen 2 mensen op Cit zonder dat deze blijk geeft van zelf mee te willen. Ik vind dat een beetje vreemd, om eerlijk te zijn. Even vreemd van de mensen die op hem stemmen als van hem zelf, maar die mensen zijn Funeo (is hier niet) en Leeuwke (ik durf niet gissen naar zijn redenering).

Mijn redenering was dat het het beste zou zijn om Cit op expeditie te sturen, aangezien hij zichzelf nog niet naar een kamer had begeven. Stel nu dat hij nog niets gepost zou hebben voor de tweede cycle, dan zou er eigenlijk een cycle "verloren geweest zijn". Aangezien alle andere Scientists al naar een compartiment waren gewandeld, ging mijn voorkeur naar Cit. Het was gewoon voor het algemeen belang, hoor.

Overigens denk ik niet dat het nodig is om onze Shuttle te bewaken. Degene die een bericht stuurde klonk vrij dood/ziek, dus die zal ons wel niet voor de voeten lopen. Tenzij het een trap is. En daar ben ik voor (om jullie te beschermen, niet om de trap te maken lolk). En stel nu dat onze shuttle gestolen/gesaboteerd wordt, dan kunnen de mensen op de Democracy toch altijd een hulpshuttle uitsturen?

Tot zover mijn redenering.

[move]None[/move]

Kittens 13-01-2010 18:28

Quote:

Originally Posted by Cit (Post 529239)
Wat? Dus ik ben verdacht omdat 2 mensen mij naar de missie gevote hebben?

Ik vind dat jullie beiden een reden zoeken om mij stemmen te bezorgen, dat is al even verdacht. Als je dan toch voor het minste gaat stemmen. Out of the blue ben ik ineens verdacht, leg dat eens uit?

Ik heb het al 2 herhaald en ik zal het nogmaals doen.

Ik zie geen enkele reden waarom die 2 op mij gestemd hebben. Beter nog, ik kan je garanderen dat het geen partners zijn van mij.

Waarom ik er niet ben op ingegaan om niet mee te gaan kan je lezen in mijn vorige reply.

Ik ga niet telkens hetzelfde blijven herhalen ook al doen jullie 2 dat.

Enja, ik ben me nu aan het verdedigen, niet omdat ik iets fout gezegd of gedaan heb, wel omdat ik jullie redenen echt belachelijk vind.

Uw paranoïde reactie is misplaatst. Ik zoek geen redenen om op u te stemmen, Cit. Ik zoek redenen om op eender wie te stemmen omdat ik moet, hoe belachelijk gij of iemand anders die redenen ook vindt. Ik besloot om als eerste mijn voorstel te doen omdat er vandaag al gestemd moest worden, en iemand toch iets moest zeggen. Ge zoekt er gewoon teveel achter. Denk eraan, er wordt niemand doodgedaan door deze stemming.

Plus, voor zover ik weet kan niemand iemand anders iets garanderen in dit spel. Zeker scientists kunnen dit niet, dus doe geen moeite. Een negatieve verdediging (zuivere ontkenning) zonder ondersteuning werkt niet, en werkt soms zelfs averechts. Da's een tip die voor iedereen geldt.

Turtle 13-01-2010 18:35

Nie om als domme soldier moeilijk te doen, maar moeten wij niet stilaan allemaal gaan stemmen? Voor zover ik kan zien is enkel Cit zijn vote op Andu valid atm.

Wat gebeurt er als we hier tie'en?
Kiest de CO dan bij terugkomst, of de XO hier?

In elk geval niet makkelijk om iemand te isoleren. Als ik echter denk aan BSG, was de XO ne vuilen Cylon :)

Mithror 13-01-2010 18:40

Kittens heeft ook een vote op Cit.

En ja, als de votes tied zijn beslist de CO of XO. In dit geval de XO dus. Mocht noch de CO of XO aanwezig zijn bepaal ik dat puur random.

Alex 13-01-2010 18:47

Quote:

Originally Posted by Kittens (Post 529321)
Zeker scientists kunnen dit niet, dus doe geen moeite.

?

Kittens 13-01-2010 18:56

Quote:

Originally Posted by Alegis (Post 529356)
?

Ik ben een scientist, dus ik weet dat scientists niet op een of andere manier aan iemand anders kunnen garanderen dat ze wel of niet op een bepaald team staan.

Right?

Maar misschien kunnen andere rollen dat wel, bv de Dokter, en dat weet ik niet.

Alex 13-01-2010 18:58

Zover ik begrijp staat de mogelijke 2e kracht onafhankelijk van de gegeven rol. Dat zijnde die het verschil aanduidt tussen vanillager/seer etc.
Quote:

De krachten en functies zijn onafhankelijk van elkaar verdeeld, dus het heeft geen zin te speculeren over enige relaties tussen die twee.
van FAQ

Kittens 13-01-2010 19:00

Quote:

Originally Posted by Alegis (Post 529384)
Zover ik begrijp staat de mogelijke 2e kracht onafhankelijk van de gegeven rol. Dat zijnde die het verschil aanduidt tussen vanillager/seer etc.

Wat is uw punt? Dat van mij is hetvolgende: de Dokter kan elke avond iemand controleren op iets. Als dat iets de alignment van de persoon is, kan de Dokter als enige garanderen dat iemand bij een bepaald team staat.

Alex 13-01-2010 19:01

Volgens mij is de dokter niet de seer. Functie onderliggend aan verhaal, kracht onderliggend aan wolf mechanic. Outed seer + nachtelijke kill = lol.

Kittens 13-01-2010 19:04

Again, wat is uw punt?

eaurouge 13-01-2010 19:04

Quote:

Originally Posted by Alegis (Post 529392)
Volgens mij is de dokter niet de seer. Functie onderliggend aan verhaal, kracht onderliggend aan wolf mechanic. Outed seer + nachtelijke kill = lol.

Dokter is de seer.

Quote:

Originally Posted by lijkkist
kheb een beetje een vermoeden dat bad mij er asap uit wil spelen door mn ziener-ability, kan ik dan snachts beschermd worden ofzo?

Alex 13-01-2010 19:05

Quote:

Originally Posted by Kittens (Post 529401)
Again, wat is uw punt?

Dat de krachten en functies niet gebonden zijn? eaurouge, zie FAQ quote.

Guns 13-01-2010 19:05

Quote:

Originally Posted by Alegis (Post 529392)
Outed seer + nachtelijke kill = lol.

No shit.

Ik weet totaal niet op wie te stemmen trouwens. Ik vind Cit een rare keuze om de doodeenvoudige reden dat Robin op mij gestemd heeft zonder mij dat te vragen. En ik vond daar nu eens niet bepaald iets verdacht aan, eigenlijk...

Kittens 13-01-2010 19:13

Quote:

Originally Posted by Alegis (Post 529405)
Dat de krachten en functies niet gebonden zijn? eaurouge, zie FAQ quote.

Sorry, ik dacht dat je iets relevants bedoelde. Enkel Mithror weet hoe het precies zit met krachten en rollen, en da's de reden waarom ik enkel zeker ben over wat scientists kunnen doen. Uit de regels nam ik aan dat de dokter een zienerachtige power zou hebben, maar daar ben ik dus niet zeker over. Metagaming over, moving on now.

Aan iedereen: ik weet dat mijn "redenen" om op Cit te stemmen nauwelijks zo genoemd kunnen worden en ik vraag ook aan niemand om mij erin te volgen.

Guns 13-01-2010 19:15

Fuck it.

!Vote: Kittens

Waarom:

- Voornamelijk random. Tjah. Weinig data voor de moment.
- Is scientist. Er zijn meer scientists dan iets anders.
- Stemde als een van de eersten. Op Cit, voor een reden die ik niet snap en nadat andu zijn vote al had ingetrokken (again, excusable in dit stadium, maar vote is nu eenmaal verplicht en iets is meer dan niets).

Snorry Kittens.

Alex 13-01-2010 19:20

Quote:

Originally Posted by Kittens (Post 529422)
Sorry, ik dacht dat je iets relevants bedoelde. Enkel Mithror weet hoe het precies zit met krachten en rollen,

En hij zegt dan ook expliciet dat er geen verband is. Jij beweerde het tegenovergestelde en hintte naar achtergrondinformatie. Relevant genoeg.

Alex 13-01-2010 19:21

Ik ga eten, wrs niet terug voor 20:00 dus !Vote: Cit

eaurouge 13-01-2010 19:27

Omdat kittens met nogal lichte redens voor Cit stemt. Beetje verdacht omdat andu al een vote er op gemaakt had. IMO.

Kittens 13-01-2010 19:28

Quote:

Originally Posted by Alegis (Post 529432)
En hij zegt dan ook expliciet dat er geen verband is. Jij beweerde het tegenovergestelde en hintte naar achtergrondinformatie. Relevant genoeg.

Je hebt gelijk, er is geen verband tussen functies/rollen en speciale eigenschappen. Het volgende is gewoon een van mijn veelvoorkomende hallucinaties.

Quote:

Een overzicht van de functies en hun speciale eigenschappen:
  • Scientist: onderzoeken + 1 ( totaal van 2 )
  • Engineer: repareren + 1 (totaal van 2 )
  • Soldier: Kunnen max. 2 mensen aanduiden om 's nachts een compartiment te bewaken. De Cryo Room wordt automatisch bewaakt. De bewakers kunnen dan in cyclus 1 van de volgende dag echter niet mee handelen. Ze moeten dan immers slapen!
  • Doctor: Mag elke nacht iemand controleren, maar op wat? :)
  • Communications Officer: Is bijzonder goed in het ontcijferen van andere talen.
  • Navigation Officer: Dankzij zijn vaardigheden kan het schip zijn bestemmingen sneller bereiken.
  • Executive Officer (XO): Heeft 1 extra stem, neemt de taak van CO over als die sterft. Deze extra stem telt niet voor de lynching vote.
  • Commanding Officer (CO): Heeft 2 extra stemmen en beslist ties. Als zowel de CO als de XO dood zijn, worden ties random bepaald. De CO zijn stemmen worden ook niet meegerekend voor de lynching votes.

Fuck it, ge doet het precies expres. Zodoende ga ik Guns nog gelijk moeten geven.

!Vote: Alegis (!NIET Cit)

Leeuwke 13-01-2010 19:33

Umm, ik denk niet dat je het snapt, Kittens (ofwel snap ik het niet). Er is een bepaalde functie die iets kan uitvoeren dat iederéén weet. Zo kunnen de Scientists werken in hun labo. Er zijn echter ook onafhankelijke krachten die uniek zijn voor elk personage (waarmee ik bedoel dat de ene Scientist bvb. een ziener kan zijn en de andere dan weer extrasnel kan sciencen, ofzo, ik geef maar een voorbeeld) en die niemand anders kent, tenzij je het bekendmaakt, uiteraard.

Ik heb dit toch afgeleid van de regels te lezen, misschien een verkeerde interpretatie.

Kittens 13-01-2010 19:33

Quote:

Originally Posted by Leeuwke (Post 529456)
Umm, ik denk niet dat je het snapt, Kittens (ofwel snap ik het niet). Er is een bepaalde functie die iets kan uitvoeren dat iederéén weet. Zo kunnen de Scientists werken in hun labo. Er zijn echter ook onafhankelijke krachten die uniek zijn voor elk personage (waarmee ik bedoel dat de ene Scientist bvb. een ziener kan zijn en de andere dan weer extrasnel kan sciencen, ofzo, ik geef maar een voorbeeld) en die niemand anders kent, tenzij je het bekendmaakt, uiteraard.

Ik heb dit toch afgeleid van de regels te lezen, misschien een verkeerde interpretatie.

Vertel jij mij dan even wat je wéét dat de Dokter kan doen. EDIT: of niet kan doen.

EDIT2: En ja, ik weet dat er OOK geheime krachten zijn. Uiteraard weet ik dat.

Leeuwke 13-01-2010 19:34

Mensen onderzoeken. Op iets.

andu 13-01-2010 19:36

Alegis heeft het met krachten over wolf-afgeleiden, zijnde dingen die te maken hebben met moorden, zien, etc. Tot hiertoe zijn de rollen altijd los daarvan geweest. Mithror heeft in de andere thread bijvoorbeeld laten vallen dat de dokter zwaargewonde mensen kan genezen. Gewone gewonden worden automatisch genezen door de drones. Het lijkt mij toch ook eerder dat rollen in tegenstelling tot krachten meer gebonden zijn aan het verhaal en dat er geen correlatie is tussen de twee (dit staat zelfs expliciet vermeld in de FAQ, laatste regel bij Rules).

Het feit dat je hiervoor naar Alegis zou overschakelen vind ik maar vreemd.

andu 13-01-2010 19:38

Quote:

Originally Posted by Kittens (Post 529381)
Ik ben een scientist, dus ik weet dat scientists niet op een of andere manier aan iemand anders kunnen garanderen dat ze wel of niet op een bepaald team staan.

Dat garanderen is een wolf-afgeleide en dus uitsluitend een geheime kracht.

andu 13-01-2010 19:39

Quote:

Originally Posted by Mithror
Iedereen in dit spel heeft 2 rollen. De ene rol, vanaf nu functie genaamd, is door iedereen gekend en is je functie (duh) aan boord van het schip. De andere, je kracht, is enkel door jezelf gekend. Je functie zal een invloed hebben op de gebeurtenissen die zich zullen voordoen, terwijl je kracht zowat het equivalent is van andere wolf games, met dat verschil dat jullie niet weten welke krachten er allemaal zijn.

Zo dus.

Kittens 13-01-2010 19:41

Quote:

Originally Posted by andu (Post 529468)
Alegis heeft het met krachten over wolf-afgeleiden, zijnde dingen die te maken hebben met moorden, zien, etc. Tot hiertoe zijn de rollen altijd los daarvan geweest. Mithror heeft in de andere thread bijvoorbeeld laten vallen dat de dokter zwaargewonde mensen kan genezen. Gewone gewonden worden automatisch genezen door de drones. Het lijkt mij toch ook eerder dat rollen in tegenstelling tot krachten meer gebonden zijn aan het verhaal en dat er geen correlatie is tussen de twee (dit staat zelfs expliciet vermeld in de FAQ, laatste regel bij Rules).

Het feit dat je hiervoor naar Alegis zou overschakelen vind ik maar vreemd.

Ik stemde op Cit omdat het beter was dan niets.

Alegis is aan't metagamen en dat ergert mij mateloos. Nu is hij mij expres fout aan't begrijpen en hij weet het. Het enige dat ik in mijn post heb gezegd, is dat ik zeker weet dat Scientists (zonder speshul power) niks kunnen garanderen en dat ik mij over al de rest niet wil uitspreken bij gebrek aan kennis.

Nu goed, ik heb mijn mond als eerste opengetrokken en wist dat ik daarom het doelwit bij uitstek zou zijn, dus follow the trend en stem maar op mij, tenzij ge Alegis even verdacht dens vind als ik.

Alex 13-01-2010 19:41

Andu heeft het bij het rechte eind.

Alex 13-01-2010 19:42

Quote:

Originally Posted by Kittens (Post 529481)
Alegis is aan't metagamen en dat ergert mij mateloos. Nu is hij mij expres fout aan't begrijpen en hij weet het.

Nope en ik geloof niet dat jij dat denkt.

Cit 13-01-2010 19:43

!Vote: Alegis (!NIET Andu)

Niet om Kittens te volgen, wel omdat Alegis de eerste was om op mij te voten, zonder imo een geldige reden.

Alex 13-01-2010 19:46

Een vote op kittens zou je in de minderheid brengen, Cit. Nu is het een tie en ik heb daar stemrecht over.

Vanwaar die keuze?

Turtle 13-01-2010 19:46

Quote:

Originally Posted by Guns (Post 529426)

Waarom:

- Voornamelijk random. Tjah. Weinig data voor de moment.
- Is scientist. Er zijn meer scientists dan iets anders.

Snorry Kittens.

!Vote: guns

Snorry guns
Geen zin om een meerderheid te forceren omdat er momenteel nog te weinig bekend/gebeurt is. Jij als scientist (die er veel zijn), had nog geen stem.

Wordt wel genoteerd dat er enkelen vlot de votes op zowel kittens als Alegis volgen.

Guns 13-01-2010 19:49

Quote:

Originally Posted by Turtle (Post 529489)
!Vote: guns

Snorry guns
Geen zin om een meerderheid te forceren omdat er momenteel nog te weinig bekend/gebeurt is. Jij als scientist (die er veel zijn), had nog geen stem.

Wordt wel genoteerd dat er enkelen vlot de votes op zowel kittens als Alegis volgen.

't Is niets, ik had dat wel verwacht :-)

En inderdaad, verbazend hoe snel het plots van voornamelijk random votes naar tie tussen twee personen gaat. We zijn natuurlijk wel maar met 6 ofzoiets, dus zo onmogelijk is dat natuurlijk niet.

eaurouge 13-01-2010 19:50

Als ik dat hier goed zie:
cit: 1 vote
kittens: 3 votes
alegis: 2 votes
guns: 1 vote

right?

Alex 13-01-2010 19:51

De volgende die nog zijn posts edit als antwoord op anderen krijgt mijn redvote.

andu 13-01-2010 19:52

Quote:

Originally Posted by eaurouge (Post 529497)
Als ik dat hier goed zie:
cit: 1 vote
kittens: 3 votes
alegis: 2 votes
guns: 1 vote

right?

Neen, Cit heeft geen votes meer. Leeuwke en ik moeten nog stemmen.

Leeuwke 13-01-2010 19:52

Alegis heeft z'n vote nog veranderd van Cit naar Kittens, dus Cit heeft inderdaad geen votes meer.

Mithror 13-01-2010 19:53

Spreadsheet zou up to date moeten zijn tot op dit punt.

Kittens 13-01-2010 19:53

Guns, ik neem trouwens nota. Ofwel vind je Alegis hier niet verdacht, ofwel ben je hier niet consequent met je "1 fout en ik pak u" agenda.

eaurouge 13-01-2010 19:54

Kittens heeft toch op cit gestemd?

Leeuwke 13-01-2010 19:55

Veranderd naar Alegis.

Alex 13-01-2010 19:55

http://spreadsheets.google.com/pub?k...=5&output=html

eaurouge 13-01-2010 19:57

Alegis, je hebt wel je vote verkeerd veranderd, fyi. Daarom dat ik er had overgekeken.

Leeuwke 13-01-2010 19:57

Kittens: Als ik het goed heb, zei je eerst dat er zéker verband was tussen rollen en hun speciale eigenschappen (doelende op de gekende eigenschappen). Alegis zei dan dat de geheime(!) krachten losstonden van hun rol. Jij realiseert je fout, verbetert jezelf en begint plots te roepen op Alegis dat hij je expres verdacht maakt? Bon, ik kan fout zijn, maar dat is toch wat ik ervan onthouden heb. Dus, aangezien het waarschijnlijk toch te laat is voor jou om een reply te typen:

Overigens vraag ik me af wat "metagaming" is, snel even opzoeken. :)

Turtle 13-01-2010 19:58

Euhm Leeuwke, volgens spreadsheet zijt gij den enigste die nog moet stemmen de komende 3 minuten.

Met die stemPLICHT; wat gebeurt er dan als je niet stemt? ;-)

edit: Nvrmnd.

andu 13-01-2010 19:58

Ok, Kittens, ik ga er niets over zeggen, maar ik heb het gelezen en begrepen.

Ik beken dan ook geen kleur op dit moment, voornamelijk omdat ik nog niet genoeg informatie heb. Er zijn twee duidelijke stromingen afgetekend en daar kan ik op mijn eentje niets meer aan veranderen (Alegis beslist toch in het geval van een tie).

!Vote: Leeuwke

Escape-vote dus.

Leeuwke 13-01-2010 19:59

Joo Turtle ninja'd.
Joo Andu no love. (u)

Kittens 13-01-2010 19:59

Quote:

Originally Posted by Leeuwke (Post 529521)
Kittens: Als ik het goed heb, zei je eerst dat er zéker verband was tussen rollen en hun speciale eigenschappen (doelende op de gekende eigenschappen). Alegis zei dan dat de geheime(!) krachten losstonden van hun rol. Jij realiseert je fout, verbetert jezelf en begint plots te roepen op Alegis dat hij je expres verdacht maakt?

Ik heb nooit een fout toegegeven want ik heb er nooit een gemaakt. Ik bedoelde altijd al de bekende eigenschap van de Dokter waarover niemand buiten de Dokter weet wat ze doet. Alegis doet gewoon al de hele tijd uitschijnen dat ik iets anders bedoelde.

Want ja, zo slecht in dit spel ben ik wel.

eaurouge 13-01-2010 20:01

Voten is gedaan zeker nu?

Alex 13-01-2010 20:01

Nope, vote blijft. Het was enorm duidelijk dat ik het over de splitsing van functie en kracht had en jij net het omgekeerde beweerde en ik daardoor vroeg op elaboratie. Dan draai jij je om en flip je door.

Cit 13-01-2010 20:42

Dit stond dus klaar voordat de thread gesloten werd.

Quote:

Originally Posted by Alegis (Post 529488)
Een vote op kittens zou je in de minderheid brengen, Cit. Nu is het een tie en ik heb daar stemrecht over.
Vanwaar die keuze?

Ik kon niet meer in de minderheid komen daar ik geen stemmen meer had. Anders had ik inderdaad, waarschijnlijk, niet op u gestemd.

Quote:

Originally Posted by Cit (Post 529486)
Niet om Kittens te volgen, wel omdat Alegis de eerste was om op mij te voten, zonder imo een geldige reden.

Dat is ook de enige reden die ik kan aanhalen. Net zoals jij, daarstraks nog, voor een banale reden voor mij stemde.

Nu stop ik ermee, tot morgen. Braaf zijn ! ;)

Alex 13-01-2010 20:45

Het is geen geldige reden voor jou omdat ik niet kan zeggen "Exhibit A: Cit is 100% een bad guy". Voor mij was het reden genoeg uit lak aan andere opties. Maar toen kwam kittens zijn tirade.

Guns 13-01-2010 20:47

C/P van general thread:

Quote:

Originally Posted by Guns (Post 529585)
Kittens quote, en algehele boe jegens gelockte thread

Zou eigenlijk wel willen weten waar dat vandaan komt, want ik snap het niet zo goed. Andu leek de indruk te geven dat hij doorhad waarover het ging, maar ik ben dus volstrekt niet mee :-) 't Is toch niet omdat ik Alegis nader in het oog houd dan de rest, dat ik het daardoor de facto met alles wat hij zegt oneens moet zijn? En persoonlijk vind ik hem trouwens niet uitzonderlijk verdacht, nee. Zijn er dingen die ik over het hoofd heb gezien?

Kittensquote:

Quote:

Originally Posted by Kittens (Post 529505)
Guns, ik neem trouwens nota. Ofwel vind je Alegis hier niet verdacht, ofwel ben je hier niet consequent met je "1 fout en ik pak u" agenda.

All times are GMT +1. The time now is 19:46.