Thread: Thailand
View Single Post
Old 28-12-2012, 10:56   #57   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Quote:
Originally Posted by deev´ View Post
hoeveel hebben jullie betaald voor jullie vlucht?

ik heb net gekeken op http://www.thaiairways.com voor Bxl - Bangkok in juli en dat is 1000 euro per persoon, wat me toch wel veel lijkt voor een half jaar op voorhand in 'laagseizoen'?

duurder door het eindejaar?
Met Etihad geraak je er voor minder dan 700 EUR als je op tijd boekt.
Je vliegt dan via Abu Dhabi. Ik vlieg terug in maart voor deze prijs. Een paar uurtjes transit voor 400 EUR is nu geen ramp

Thai Airways hun service is trouwens ook maar heel middelmatig tegenwoordig. Enige voordeel is dat ze rechtstreeks vliegen.

Trouwens beste vakantie ooit. (en beste eten)
Ik heb bij Thaise mensen zelfs gelogeerd, heel propere mensen. Eten op straat voor 1 EUR is perfect veilig. Ik heb een gevoelige maag en nooit last gehad daar.
Uiteraard niet drinken van leidingwater, maar dat doen de Thaien zelf ook niet. Dus je moet nergens beginnen panikeren of zagen over ijsblokjes in drank e.d. Ijs wordt steeds aangekocht en water dat mensen je aanbieden is veilig. Mensen bekijken u nogal scheef als je vraagt of het water leidingwater is of niet in steden, want is daar not done.

Vermijd gewoon alles wat heel toeristisch is (zeker Patong, Pataya en aanverwanten) en bezoek zeker Chiang Mai. Een echte Thaise stad zonder het sekstoerisme en zonder de ongelofelijke drukte van Bangkok. Mensen zijn er enorm vriendelijk, je moet alleen wat moeite doen om ze aan te spreken op café, ze gaan dat niet snel zelf doen.
In maart ga ik terug Chiang Mai, daarna met Thaise mensen die ik heb leren kennen wat rondtrekken op het platteland, dan paar eilandjes doen in het zuiden.

Last edited by Takeshi; 28-12-2012 at 11:12.
Takeshi is offline   Reply With Quote