Thread: Compacte camera
View Single Post
Old 10-08-2012, 10:55   #4   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Bjorn, hou er wel rekening mee dat "bij donkere omstandigheden" doorgaans moeilijk te rijmen valt met een compacte camera. Zeker in dat budget. Zolang je je foto's op normaal formaat bekijkt (op scherm zonder op 100% in te zoomen, of op tv) dan zal je met een HX10V zeker tevreden zijn. Wil je iets betere kwaliteit voor je foto's, dan zal je toch naar de mirrorless moeten gaan.
Wel, dat is eigenlijk hetgeen ik zoek. Zoals ik al zei, het is niet de bedoeling dat we iets op canvas gaan afdrukken (enfin, toch niet direct), dus als het al bij al aanvaardbaar is om op scherm te bekijken zonder op volledige grootte (ruis zal er altijd zijn), is dat al goed genoeg voor mij. Het probleem is dat ik al gemerkt heb dat foto's echt op niets trekken als het al begint te schemerdonkeren en dan is het altijd een gepruts van hier tot ginderachter in die instellingen om toch nog een iets of wat deftige foto te krijgen.

Quote:
Deze bijvoorbeeld is al een pak beter qua beeldkwaliteit. Maar iets minder draagbaar natuurlijk.
Ik zal hem eens bekijken en eens wat voorbeeldfoto's zoeken. Dan maar eens overwegen of ik de draagbaarheid wil opgeven .