Thread: Compacte camera
View Single Post
Old 17-12-2012, 19:35   #20   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

De NEX5n wordt geleverd inclusief een (kleine) flitser, maar die moet je er dan wel opzetten als je met flash wil fotograferen. Voordeel is dan weer dat je je camera echt héél klein kan houden als je flits niet nodig hebt. En die 18-55 ziet er inderdaad belachelijk groot uit in vergelijking met de body, maar in praktijk is die echt heel handig om te hanteren. De sigma 30mm is een pak kleiner, ideale reislens imo (als je binnen dat budget wil blijven).

Je hebt qua NEX momenteel volgende (interessante) keuzes :
NEX5n : 'vorig' model, maar met capacitief scherm dus reageert heel goed op touch-bediening
NEX5R : 'nieuw' model, resistief scherm maar heeft nu wel wifi en 'apps' (imo nutteloos)
NEX6 : nieuw model, bevat alles wat de NEX5R heeft maar inclusief ingebouwde OLED viewfinder en flash, wat voor mij enorm belangrijk was (die EVF).

Qua budgetkeuze is de NEX5n echt niet te verslaan. Had de mijne verkocht en heb hem zelfs teruggekocht als camera (cadeau kerst) voor mijn vrouw, omdat ze zelf al aangegeven had dat ze wel eens een handige camera wou voor oa op reis zodat ik ook eens op de foto's zou staan

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote