View Single Post
Old 09-08-2011, 18:15   #76   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Quote:
Originally Posted by ran View Post
Fundamenteel onethische houding, overigens.

Ik denk ook dat het allemaal naar de klote is, dat de "bovenlaag" zich totaal los aan het maken is van "al de rest" aka "de onderlaag". Maar daarop reageren door 1) rijker te zijn dan anderen en 2) vooral voor uzelf te zorgen, is imo onethisch.
eh? Gekke bokkensprongen maak je daar. Is het dan wel ethisch om al je geld op te doen aan flatscreens en wanneer je dan je werk kwijtspeelt direct te moeten terugvallen op den dop omdat je geen halve euro opzij hebt staan? Gekke mens.

Quote:
Geen rotte frank gespaard hebben, en samen met anderen de onderlaag een beetje leefbaar houden, zonder geld op te potten. Dat is imo de juiste oplossing. Een mini-huisje zou goed zijn, ja. En betaalbare energie, maar daarvoor ga je zonnecellen nodig hebben die binnen 20 jaar allemaal kapot gaan zijn.
Nogmaals...hoe hou je onderlaag leefbaar? Door brol tekopen die je niet nodig hebt? Als dat het systeem is is er toch iets grondig mis, nee?

Het enige wat je doet door al je geld uit te geven is de rijken rijker maken en jezelf armer. Wreed ethisch dat

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote