Thread: Wielrennerij
View Single Post
Old 02-05-2017, 11:14   #4592   link
tragezot
Senior Member

Quote:
Originally Posted by AngeluS View Post
Zit dat nu in m'n kopke of is rijden met 25mm banden Úcht een pak comfortabeler vergeleken met 23mm?

Net gewisseld omdat m'n buitenbanden versleten waren en dan maar bredere genomen en ik wou dat ik dat al veel eerder gedaan had na die eerste rit.
Het draagt bij tot het comfort ja. Bredere banden wil zeker niet zeggen meer rolweerstand.

Google er eens op los. Er zijn zo nog verschillende 'hacks'. Wat veel oplevert, zijn brede, aerodynamische velgen Ún latex binnenbanden.

Dan over die ontstekingsremmers en toestanden bij pijn vind ik moeilijk. Ik heb beide al meegemaakt. Als er pijn is, moet je de oorzaak achterhalen. Beenlengteverschillen, geknelde zenuwen, slecht afgestelde fiets,... zijn dingen die je moet aanpakken. Daartegenover staat 'gewone' pijn van simpelweg vaak te fietsen. Ik heb bijna altijd wel ergens pijn als ik sport. Steekje hier, schurend gevoel daar. Als ik telkens zou moeten rusten als ik dat voel, dan stop ik er beter mee. Ik weet dat dat wel over gaat. Daarom dat ik ook al getraind heb met brufen en dergelijke.
tragezot is offline   Reply With Quote