View Single Post
Old 17-06-2013, 23:04   #6   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
Ik heb al veel op het punt gestaan om domme vragen te stellen, maar heb daar nooit echt een passende thread voor gevonden. Nu ga ik binnenkort beginnen met de renovatie van enkele studio's en ik zou graag zoveel mogelijk zelf doen omdat ik momenteel arm ben. Het grootste probleem is wel dat ik 0 ervaring heb en eigenlijk ook totaal niet handig ben. En ik heb ook geen geduld.

Soit.

Ik zou willen beginnen met de vloeren uit te breken en volledig te vernieuwen, dus hier al enkele eerste vragen.

Iemand ervaring met het zelf leggen van quick step/consoorten op een crappy vloer? Wat is de ideale vloeropbouw op een houten roostering? Wat is een gemakkelijker manier van egaliseren? In welke laag steek ik best mijn waterleiding? Vertel mij alles!
Ik ben de laatste 2 jaar druk bezig geweest met het renoveren van volledige huizen (slaapkamers, badkamers, zolderkamers, ...) Ik weet atm zowat alles wat er te weten is over ruwbouw, afwerking, elektro, sanitair. (heeft toch een jaar geduurd voor ik alle technieken onder de knie had, vooral plamuren is een deftige kunst en zonder geduld ga je afzien ) Voor eender welke vraag moogt ge altijd eens pm'n

Nu begrijp ik jouw vraag niet echt, je wil de oude vloer volledig uitbreken ? Maar dan spreek je over het leggen van laminaat OP een oude vloer, dus ga je die toch niet uitbreken ?

*Het best zou zijn dat je de situatie even heel simpel schetst en dan zegt wat je wil bekomen.

Last edited by jelliuz; 17-06-2013 at 23:11.
jelliuz is online now   Reply With Quote