View Single Post
Old 12-02-2018, 10:51   #3744   link
Horla
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Maar het is geen kwestie van mogen doen, maar van moeten doen. De procedurele verplichtingen staan in de wet. Het is de principiŽle plicht van een advocaat om erop toe te zien dat die verplichtingen nageleefd worden. Dat is waar een advocaat voor dient.
Als Maniac gelijk heeft, klopt dit dus niet.
Quote:
En het is me dunkt geen slecht moreel principe dat een advocaat dat doet, toch?
Leren begrijpend lezen. Ik heb nergens gezegd dat ik tegen een advocaat bent. Ik heb gezegd dat ik een moreel probleem heb met hoe hij in dit geval zijn werk doet.
Quote:
Jouw redenering impliceert dat de moreel beste keuze van een advocaat zou zijn dat hij mee aan de kant van de rechterlijke macht gaat staan. Dat is ook letterlijk wat Jambon beweert, dat een advocaat moet toezien op een "correcte straf". Dat is gewoon niet waar. En als je zegt dat dat "moreel verwerpelijk" is, dan neem ik aan dat je vindt dat dat waar zou moťten zijn - anders is je morele oordeel volledig vrijblijvend en dus weinig waard.
Uiteraard is mijn morele oordeel volledig vrijblijvend en dus weinig waard. Als ik vind dat het meer moet wegen, zal ik wel in de politiek stappen. Jij laat nu wel vrolijk uitschijnen dat je boven mij staat omdat mijn mening "verkeerd" is.
Quote:
Want de bottom line van jouw overtuiging is toch dat advocaten voor hun cliŽnten maar voorwaardelijk naleving van de wet zouden moeten nastreven, toch?
Ik kan zelfs niet meer zeggen: leer lezen. Ik heb het al een aantal letterlijk keer gezegd en ik zeg het nu opnieuw: Ik heb niets tegen een advocaat, ik heb er wel iets tegen op de manier waarop deze specifieke advocaat zijn werk doet.
Quote:
En kunnen we alsjeblieft nog discussies voeren zonder dat aldoor "OF MAG IK DAT NIET MEER ZEGGEN MISKIENST" in de strijd wordt geworpen? We zijn geen kleuters.
Maar als mijn mening niet met die van jou overeen komt, ben ik direct een vijand van de rechtstaat? Direct staatsgevaarlijk dus en een stapje verder, moet de mond gesnoerd worden?
Horla is offline   Reply With Quote