View Single Post
Old 12-02-2018, 18:15   #3753   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

also

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180211_03352055

ik ga verdomme nog in een wereld moeten leven waar ik in pers- en mediaberichten met het types vermassen en mary akkoord ga moeten gaan. tis ver gekomen.

Sven Mary, die ondertussen met vakantie is vertrokken, reageerde als door een wesp gestoken op de uitspraken van Jambon: ‘Ik vind het onaanvaardbaar dat een minister in functie commentaar geeft over een lopend proces. Op die manier zet hij de rechtbank onder druk.’

Hij vindt ook dat de minister zich vergist. ‘Als Jambon zegt dat een advocaat alleen maar mag zorgen dat zijn cliŽnt de correcte straf krijgt, dan denk ik dat hij niet goed de rol van de advocaat heeft begrepen. Een advocaat moet er in de eerste plaats voor zorgen dat de regels worden gerespecteerd in de rechtsstaat. En die regels gelden, spijtig genoeg allicht, ook voor meneer Salah Abdeslam.’

Mary beschuldigt Jambon van populisme: ‘Hij zegt zoiets alleen maar om zijn populariteit te verhogen. Wat hij doet, is het volk opruien.’

Volgens de advocaat moeten Jambon en de N-VA vooral in eigen boezem kijken. ‘Voor april 2015 waren er in Brussel tweetalige onderzoeksrechters. Toen had ik dat procedure-argument nog niet kunnen pleiten. Maar sindsdien is het gerechtelijk arrondissement gesplitst in Brussel en Halle-Vilvoorde, een eis van onder andere de N-VA.’

Mary krijgt de steun van Orde van Vlaamse Balies. ‘De minister heeft natuurlijk vrijheid van meningsuiting zoals iedereen, maar het is een ongeschreven regel dat de uitvoerende macht zich niet mengt in een hangende rechtszaak. Of dat nu de minister van Justitie is of die van Binnenlandse Zaken, doet niet ter zake’, zegt woordvoerder Hugo Lamon. ‘Als de minister het niet eens is met de sancties die voorzien zijn voor eventuele inbreuken op de taalwetgeving, moet hij aan het parlement vragen om de wet te veranderen.’

a-fucking-men

Last edited by Ferrex; 12-02-2018 at 18:18.
Ferrex is offline   Reply With Quote