View Single Post
Old 25-09-2016, 19:36   #86   link
Ryuken
Tiger Riding Samurai

Ryuken's Avatar

Mij lijkt het dat na Cysael en iets verder dan dat de interesse verdween voor de meesten, rare pacing/niet interessant genoeg/teveel inventory bloat... combinatie van allerlei factoren die men deels in de EE (wat niet enkel controller support toevoegde maar toch wat meer dan dat) heeft aangepakt. Dat eerste stuk is echt goed h (buiten het concept van de restrictief aanvoelende "level-gated" confrontatiezones misschien maar daar kan je jezelf over zetten), beter dan Shadowrun, Pillars of Eternity of Wasteland 2 tesamen indertijd en daar verdient Larian alle lof voor. Maar het heeft niet het hele spel geduurd. En ja, de EE was gratis (itt wat de meeste grote uitgevers ons aansmeren tegenwoordig) maar achteraf bekeken moet je het precies terug gaan spelen om de perfecte ervaring te krijgen en dat is een raar gevoel soms. Ofwel heeft snel online internet ontwikkelaars meer het gevoel gegeven dat een spel nog niet zo afgewerkt moet zijn als in tijden dat patches veel moeilijker te verspreiden waren ofwel is het (spel-)technisch gezien onmogelijk om iets "af" de deur uit te krijgen. Ofwel is het iets tussenin.

@PCGames-preview: ik snap die previewer wel als hij zich vragen stelt bij het gebrek aan commentaar-dialoog van andere partyleden (wat in D :OS wl aanwezig was). Het partylid dat eerst contact maakt (automatisch of niet) met een NPC bepaalt blijkbaar exclusief wat er gaat gezegd worden en de rest van de party heeft geen input meer? Kan je dan niet even goed stoppen met dat party-gedoe? En dat je geen specifiek Origin-story kunt geven aan een custom character steekt hem precies ook de ogen uit.

Het is Early Access, weet ik wel en ik zou het zelf ook willen proberen (KS-backer hier) om te checken of het echt zo erg is maar de nieuwe PC is er nog niet.
Ryuken is offline   Reply With Quote