View Single Post
Old 11-01-2013, 17:06   #2743   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fjuri View Post
Ik ben voorstander om iedereen 1 MR gerelateerd en 1 ander te geven. En de keuze pas af te dwingen als je ze scoort. Spelen voor 1 VP meer dan omdat het een pak gemakkelijker wordt om ze te scoren misschien.
Maar ook de MR objectives zijn niet echt gebalanceerd. Ik had een MR-gerelateerd SO te kiezen: control MR, heb daar een spacedock en 4 dreadnoughts, ofte 24 resources. Vergelijk dat met dat van Kittens, MR + een space dock en 8 groundforces, ofte 8 resources. Komt daar nog keer bij dat de carriers en groundforces die ge daarvoor maakt a) handig zijn los van uw objective en b) niet echt heel opvallend zijn, daar iedereen heel de tijd carriers en groundforces maakt. Als ge als niet-L1Z1X speler plots turn achter turn dreadnoughts zit te bouwen, valt dat belachelijk hard op. Bij het dreadnoughts objective hebt ge trouwens ook nog altijd een pak groundforces (en mogelijks een carrier of twee) nodig om MR in te nemen en te houden. En nee, dat ge bij het 8 GF objective ook een fleet moet hebben om MR in te nemen telt niet echt, tenzij ge beweert dat er ooit iemand éérst 4 slow-ass dreadnoughts gaat bouwen en dan daarmee MR kan innemen. Een pak GF's om het in te nemen en te houden zijn aan de andere kant niet optioneel.

Het GF + MR objective kunt ge er in één of twee rounds insneaken, zoals Kittens heeft gedaan (en hij deed dat heel goed, daar zeker niet van). Het dreads + MR objective kost grofweg driedubbel zoveel resources, is obvious as fuck en kost u vele rondes resources en planning om uw SO te proberen bereiken.

Tenzij ge L1Z1X zijt, natuurlijk, dan is 4 dreads + MR eigenlijk bijna 2 gratis punten want L1Z1X gaat tóch een hoop dreads bouwen.

Totaal geen dis op Kittens ofzo ze. SO's zijn volgens mij gewoon vrij absurd imbalanced, wat hard suckt voor een van de belangrijkste mechanics om te kunnen winnen.
Guns is offline   Reply With Quote