Thread: F1 2018
View Single Post
Old 09-04-2018, 08:43   #61   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Een buitengewoon geslaagde race, wat mij betreft. Doorheen het hele rijdersveld was er meer dan voldoende actie en de strijd voor de overwinning was, toch op het eind, best spannend. Bottas kwam één rondje te kort, puik van Vettel om het hoofd koel te houden en zijn banden te verzorgen. Ik verwachtte immers een 1-2 voor Mercedes.

Prima race voor Gasly en Ericsson. Niet dat Honda nu over een topmotor beschikt of de Sauber aansluiting gevonden heeft bij het middenveld (cfr. hun ploeggenoot). Wel twee mooie voorbeelden van een uiterst geslaagd weekend waarin alle puzzelstukjes klopten. Geen flauwe prestatie voor kleinere teams. Williams mag nog wat ongeruster worden, nu zowel STR als Sauber al punten hebben gepakt.

@ Fallschirmjaeger: ik begrijp je negatieve reactie op Vandoorne niet. Dat Stoffel zijn start verknoeide is een feit. Vanaf dan reed hij echter een verdienstelijke inhaalrace: van de laatste naar de achtste plaats, op 10 seconden van Alonso op P7. De rondetijden in functie van de banden vergelijken houdt geen steek, ze reden allebei een volstrekt tegenovergestelde strategie. En dat Ericsson een taaie klant was is net het bewijs van diens sterk weekend. Ericsson hield net zo goed beide Force India's en de Renault van Sainz achter zich.

Of is het gewoon een schoolvoorbeeld van die oer-Vlaamse volksaard om bekrompen en chagrijnig te oordelen over landgenoten?