Thread: Westworld
View Single Post
Old 20-10-2016, 22:52   #27   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Ben er nog niet uit. Wel net aflevering 1 opnieuw gezien en er zijn wel een aantal zaken die bijzonder zijn.

- In het begin van de aflevering, wanneer er op sublevel 83 problemen zijn, vraag Bernard aan Stubbs waarom ze gewapend gaan. Robots kunnen mensen geen pijn doen. Stubbs zijn antwoord is iets in de aard als "You don't have any kids, do you?"
- Later in de aflevering heeft hij een foto vast van zijn zoontje. En nog later vertelt hij dat Peter Abernathy al 10j lang de vader is van Dolores, maar daarvoor, voor zijn tijd, was Peter Sherriff. Bernard werkt dus al 10j lang voor Delos en vertelt niemand dat hij een zoontje heeft (gehad)?
- Ford wist het wel. Ford vertelt ook dat wetenschap zo ver gevorderd is dat mensen niet meer sterven aan ziektes. Waarom is het zoontje dan dood? Ik moet aflevering 3 nog eens herbekijken, maar ik dacht dat dat zoontje in een ziekenhuis aan de baxters hing. Lijkt me niet direct een ongeval te zijn.
- Het zou wel eigenaardig zijn moest Bernard al 10j lang de meeste geavanceerde robot zijn van heel Westworld. En dat hij zo geavanceerd is dat hij head programmer is van alle andere robots. Dan zou misschien Arnold er iets mee te maken moeten hebben. Maar die moet dan weer al ongeveer 20j dood zijn.

Een andere interessante conversatie is tussen Lee en Theresa over de Bigger Picture van het management. Dus Delos wil meer uit die robot technologie halen dan een pretpark?
Fieldy is offline   Reply With Quote