Thread: Westworld
View Single Post
Old 10-11-2016, 14:33   #38   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fieldy View Post
Met welke hosts is Ford dan intiem?
Hebben wij dezelfde laatste ep gezien? Of deze knaap?
Quote:
Wel ja, ze zegt ergens tegen Bernard dat iedereen zijn eigen agenda blijkt te hebben en dat ze er genoeg van heeft. Voor mij kwam het over dat ze niemand binnen het park nog vertrouwt en het dus op haar eentje wil uitzoeken. Vanuit haar standpunt is er ook geen gevaar, zijn programmeert de hosts en heeft alle middelen om ze stop te zetten. Voor de rest vond ik ook het wel zeer cliché en voorspelbaar overkomen.
Ik vond dat nogal een throwaway line om haar in een gevaarlijke situatie te krijgen. Het is een povere ontwikkelling van haar personage om het plot aan te sturen.
Quote:
Edit: Ah datte: Als ge doet of ge ergens hoort te zijn, dan kijkt er niemand op naar wat ge aan't doen zijn. Felix loopt daar met zijn tablet in zijn hand en doet als hij Maeve onder controle heeft. Daarnaast is iedereen met zijn eigen werk bezig. Niemand die daarvan zou opkijken.
Meh, dat klinkt als een typische cop-out. Zeker aangezien ze er dan nog eens die toevallige video bij schrijven die ze daar dan ziet. Het is lui en onlogisch. Waarom zouden ze bv op die locatie een reclamevideo met geluid afspelen? Lopen er veel klanten rond op locaties die bedrijfsspionage alleen maar in de hand zouden werken? Enfin, het zou wel meteen verklaren hoe iemand erin geslaagd is zenders in de hosts te pluggen. Maar het maakt het er niet logischer op dat het zo in elkaar steekt. Opnieuw, het steekt zo in elkaar zodat de situaties zich kunnen afspelen zoals ze doen, en dat is verkeerde causaliteit voor storytelling. Dat soort zaken trekt me constant uit mijn immersie.

Quote:
Ze zeggen letterlijk dat als een gast in gevaar is de hosts altijd overschakelen in good Samaritan modus. Dat is wat er gebeurt met Teddy in die scene tussen Ed Harris en Anthony Hopkis.
Yeah, ze moeten wel zo'n zaak zeggen/tonen om dat gat te dichten. Maar dan heb je geweldadige scenes met vuurpoken en messen. Er is mss een clausule die het park schadeloos stelt voor accidenten, maar ik vind het toch opnieuw minstens op het randje. Gaat er altijd een host in de buurt zijn als een gast een bijl naar wat hij denkt dat een host is, gooit? Gooi er dan een optie in die gasten alleen maar met vuurwapens overweg laat gaan. Het zou dat probleem toch wel behoorlijk minder opvallend maken.

Quote:
Volgens mij zitten er twee twists aan te komen. Eén die te maken heeft met Arnold, Bernard en Ford en één die te maken heeft met William, Dolores en Man in Black.
Mijn gedacht? Het bedrijf staat klaar om een wapendeal te sluiten. Het lijkt me ondenkbaar dat hun tech daarvoor niet in aanmerking zou komen. En ze sturen er constant op aan dat ze ongeëvenaard zijn in wat ze doen. Hence ook de spionage. Ford ziet dat niet zitten, Arnold (zijn broer?) heeft dat zien aankomen en zichzelf digitaal in de software verscholen. Ford probeert een singulariteit te triggeren en wilt zijn nieuwe storyline gebruiken om iets verschrikkelijks te laten voorvallen voor de ogen van de wapenfabrikanten zodat die afzien van hun beslissing om hun deal te doen.

Maar voor mij had het gewoon een vrij straightforward verhaal mogen zijn over singulariteiten en de ethische kwesties daarrond (iets waar ze echt wel op aanstuurden in de eerste ep). Al die extra lagen kul met spacepeople en doolhoven en zenders en mensen die uit de dood op staan... hadden allemaal niet gemoeten. Maar dat zal mss aan mij liggen.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote