View Single Post
Old 05-01-2012, 13:38   #1   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

[RPG] Game of Thrones RPG interessepeiling

Ride the hype-wave! Ik wil eigenlijk al lang iets doen met de uitstekende Song of Ice and Fire RPG rules en ik wil ook nog eens een RPG op het forum. Alvorens echter pagina's vol met de schoonst geformatte posts in de geschiedenis van dit forum te plaatsen (*kuch*) deze keer een kortere intro + interessepeiling:

- Wat: een RPG. Characters, roleplaying, dicerolls.

- Hoe: Song of Ice & Fire Roleplaying Game. Uitstekende ruleset (niet enkel mijn mening, won een ENnie voor Best Rules in 2009), met Game of Thrones als setting (wat niet wil zeggen dat de boeken religieus gevolgd moeten worden). Combat, Intrigue en Warfare krijgen evenveel aandacht (in de rules, niet noodzakelijk in dit spel). Meer geschikt voor forum dan D&D wegens geen (of bijna geen) tactical maps.

- Wat verwacht ik van players:
  • Dat ze de rules op zijn minst eens diagonaal bekijken. Ik heb (thuis, komt er later wel aan) een lijstje met essential pagina's die je moet gelezen hebben en dat zijn misschien 10-15 pagina's uit de rules, zeker niet overdreven. Normaal gezien maken de spelers ook samen hun eigen House, dat heb ik al voor mijn rekening genomen omdat dat nog eens vl extra rules zijn, moeilijk te organiseren is op een forum en jullie zo al een setting hebben om jullie characters te maken.
  • Dat ge een character maakt waar ge een beetje mee kunt roleplayen. Ge moet geen schrik hebben, ik ga daar niet superstreng in zijn ofzo, ik ben zelf geen super-roleplayer, maar probeer op zijn minst. Er zijn wel rules voor social encounters en intrigue (want face it: niemand van ons is Littlefinger, maar sommigen willen misschien wel zo'n character roleplayen), maar om de vijf botten zeggen "euh ja, mijn peetje zegt dus iets heel witty, zie maar naar de dice roll" gaat ook rap zeer saai worden.
  • Dat ge een beetje actief zijt. En post per dag is, behoudens uitzonderingen wegens omstandigheden natuurlijk, echt het absolute minimum. Er zijn geen maps ofzo, dus toegang tot het forum is genoeg om ook op uw werk te kunnen zien hoe de zaken staan.

- Wanneer: maakt mij weinig uit. Wanneer er genoeg interesse is en iedereen klaar is met zijn characters

- De rules: koop de pdf op de site van Green Ronin ('t is gelijk nen halveneuro)

Interesse mag hier geuit worden (moet niet noodzakelijk in het groen, ik snap het zo ook wel ). Ook vragen zijn meer dan welkom, maar ik zal nog meer details geven als blijkt dat er genoeg interesse is.

Interested:

- Fidoh
- DJB
- ecko (half)
- Turte (gaat geen tijd hebben)
- wjw
- OmegaII
- Kittens HOERA! HOERA VOOR KITTENS!
- Cassiel

Last edited by Guns; 06-01-2012 at 23:45.
Guns is offline   Reply With Quote