View Single Post
Old 04-01-2018, 10:18   #3   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Spel van het jaar: Gloomhaven
Het heeft alles wat ik leuk vind aan een bordspel. Verhaal, tactiek, veel mogelijkheden. Alleen spijtig dat een sessie zo lang kan duren. Speel het solo met vier personages, zodat alles in het verhaal is zoals ik het zou willen.

Close second: Scythe

Verrassing van het jaar: This War of Mine
Feitelijk zou je dit niet als een bordspel moeten beschouwen, maar als een interactief verhaal waar je hartverscheurende beslissingen moet maken. De app maakt het lockpicken en scavengen wel leuker en uitdagender. Spijtig genoeg komt het door het zware thema niet vaak genoeg op tafel.

Easy-peasy van het jaar: Spaceteam
Als er een spel op tafel moet komen waar nu echt eens niet bij moet nagedacht worden haal ik dit kaartspel wel boven.

Guilty pleasure van het jaar: exploding kittens
Meer dan dat is dit niet, een guilty pleasure.

Retro van het jaar: Munchkin
Onlangs nog eens bovengehaald toen er vrienden van de vooi op bezoek waren die geen Engelstalige spellen spelen...

Party-spel van het jaar: Mysterium

Ben wel blij dat ik het niet zelf heb. Af en toe is het wel leuk om te spelen, maar veel van het spelplezier hangt af van wie de geest is.

Meest gespeelde spel met de vriendin

T.I.M.E. Stories en de bijhorende uitbreidingen. Ze speelt dit echt zeer graag. Haar kerstkado voor mij was dan ook de uitbreiding Esterella drive.
Pandemic Legacy Seizoen 1 is bijna uitgespeeld, maar daar zijn we al enkele jaren geleden aan begonnen.

Eervolle vermeldingen
- Folklore The Affliction: D&D in een bordspel zonder een DM. Zeer leuk spel.
- Perdition's Mouth: frisse dungeon crawler zonder dobbelstenen, maar met een
rondel waar je je acties op moet kiezen met alle personages. Fris en soms enorm
moeilijk, totdat je de "puzzel" van de map hebt opgelost.
- Charterstone: Een leuke, niet te moeilijke worker placement, met een enorm leuke sfeer door het artwork. Na afloop een compleet uniek spel

teleurstelling van het jaar
Pandemonium: Dat spel trekt nu echt eens op niets. Slechte gameplay, slechte rulebook,... Het had een ode moeten worden aan jaren 80 horror enzo, maar ik durf het zelfs niet verkopen door de slechte kwaliteit.

Massive Darkness: Vergeten mijn pledge te cancelen toen het nog kon. Het is toegekomen... Spel is te random. Misschien om met mijn kleine neefkes te spelen. De mini's kunnen wel in D&D gebruikt worden, mochten we dat doen...

Klaar voor 2018:
Pandemic Legacy Season 2
Fog Of Love
Lords of Waterdeep en uitbreiding: is mijn nieuwjaarskado, maar ik moet het nog bestellen

Dringend aan te pakken in 2018:
- Schilderen van Scythe en The Others
- Me verder verdiepen in Gloomhaven .

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.

Last edited by Irmo; 04-01-2018 at 10:37.
Irmo is online now   Reply With Quote