Thread: Ijsland
View Single Post
Old 03-09-2017, 15:05   #7   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Net terug van Ijsland. Twas nice. Wel niet zo spectaculair als ik voor ogen had.

Verder de ringroad gedaan counter clockwise, met gewone wagen maar wel kamperend:

Campings :
- Vik suckt apekloten (overcrowded en te weinig faciliteiten)
- Skaftafel was vree wijs
- Hofn gezellig maar dat stadje is echt om u op te hangen. Zo'n depressief gedoe.
- Asbyrgi gezellig maar beke een saai park, goe voor keer door te wandelen
- Myvatn voor mij de beste camping denk ik en de meest interessante regio
- Tegen Reyjkavik nog ne hippie camping gedaan en die kwam op de tweede plaats qua coolness.

Ja mannen, kem gestonken zenne!

Leuke dingen gedaan :
- Alle fossen (svartifoss, detifoss, glymur, deljalandsfoss, ...) gedaan in de noord en zuidkant, nice!
- Kliffen van Vik!
- Vliegtuigwrak
- Puffins! Lots of Puffins!
- Myvatn gans verkent (dimmuborgir, vulkaan beklommen, badje genomen) en goed bevonden
- Naar Morsarjokull gewandeld toen we in skaftafell zaten
- whale watching in husavik. joepie, bootje varen!
- gletsjerwandelen (en op mijne smoel gaan) op de solheimajokull
- jokulsarlon
- Food tour in Reyjkavik
- Free walking tour in Reyjkavik
- Schaapgeluiden gemaakt naar de schapen en geen response gehad
- Verbazingwekkend lekker gegeten (in een guesthouse en ergens stekeduur in Myvatn)
- Ewa pinten gezopen en vrij ok bevonden
- Kamperen is eigenlijk best wijs
- Schoon foto's genomen

Minder leuke dingen:
- Reyjkavik is mogelijk de saaiste hoofdstad dat ik ooit heb gezien. Mottige gebouwen, onnozele mensen met gekleurd haar, veel te veel toeristen, niks van landmarks. Wel nog interessante bars en restaurants maar bon. Ik fret maar ene keer op nen avond quoi.
- Asbyrgi was maar meh
- Gans die Oostkust zo'n saaie landschappen
- Kakwegen everywhere op de ringroad
- De Golden Circle, holy shit wat een onzin. Ok Selfoss was vree schoon, maar dat thermisch veld met Stokkur was serieus kapotgemaakt en totaal niet indrukwekkend. Enfin, ik ben vorig jaar naar Yellowstone geweest dus kzen misschien wat verwend. Kheb ook ergens 4 euro betaald om naar ne put te gaan kijken. Kheb er zo zot als ik was nog eens rondgewandeld. Als Reyjkavik + the golden circle mijn enige ijslandervaring zou zijn, zou ik zo hard wenen.
- Kamperen ook is enorm afmattend
- Duur!
- Het weer. Enorm hoe dat uw vakantie eigenlijk beinvloed.

All in all een leuke vakantie maar niet zo fantastisch als ik had gehoopt. Twas waarschijnlijk beter geweest met een 4x4 maar dat vonden we nogal duur. Wel door het kamperen en de hoogtes en laagtes een heel memorabele vakantie.

FOTOS : https://www.flickr.com/photos/iso81/

Last edited by blumcole; 06-09-2017 at 13:46.
blumcole is offline   Reply With Quote