View Single Post
Old 07-07-2008, 15:20   #96   link
Random
Shrimp Recidivist

Random's Avatar

Quote:
Originally Posted by Belgatom View Post
Ik kan je alvast vertellen dat toen de film in de zalen speelde, het zijn effect niet miste. Ik werkte toen als barman/manager van een jeugdhotel met hippe bar onderaan. Van de 15 hangjongeren die er geregeld rond hingen, hebben er toch nogal wat de film als aanzet genomen om hun positie een nieuwe wending te geven. (De meeste hadden wel wat problemen thuis en konden zich heel goed herkennen) Niet altijd met dezelfde positieve resultaten maar het was een katalysator. De film overleeft vandaag niet meer in zijn morele capaciteiten maar er waren meerdere mensen die de film herhaaldelijk gaan zien zijn in de bioskoop. Ik wil maar zeggen, een film moet je in zijn tijdsgeest bekijken en geen 20 jaar nadien.
Mja, da's hem net het bizarre, ik weet wat voor invloed de film blijkbaar gehad heeft en ik begrijp er geen snars van. 't Is niet om de film op een goedkope manier de grond in te boren, want ik ben er echt met veel verwachtingen en goede wil naar beginnen kijken. En normaal zie ik dat soort films ook heel graag en neem ik de stroperigheid er met plezier bij (ik vind mijzelf daar doorgaans heel bestendig tegen ). Maar echt waar, zelden een film gezien waar ik ondanks goede wil, uit de grond van mijn hart van kan zeggen dat ik hem slechter geslaagd vond dan deze. En je spreekt van de tijdsgeest en ik hou daar wel degelijk rekening mee, maar '89 is nu toch ook niet zo oud? Als ik naar andere films kijk uit dat jaar dan zitten er daar een hoop tussen die ik wel heel geslaagd vond en vind. Nu ja, 't zal een persoonlijke disconnect zijn ofzo, zo'n dingen zijn ook gewoon extreem subjectief.
Random is offline   Reply With Quote