Thread: PC - XCOM 2
View Single Post
Old 10-02-2016, 22:37   #38   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by DeathKnight View Post
Ik vergeet die scanners. Ik moet wat meer mijn tech leren gebruiken. Vorige XCOM heeft mij lui gemaakt, die was wel wat te simpel en daar had je dat imo niet echt allemaal nodig op de gewone difficulty setting.

Vandaag op 't werk nog over gehad, over moeilijkheidsgraad van vorige vgl met deze. Collega's die dachten dat ze die verkeerd hadden ingesteld omdat ze in de eerste missies al volk en missies verloren en dat duurde bij de vorige toch wel wat langer.

Ik vind het een verbetering. 't Is niet alleen die customization die u meer doet caren voor uw volk. Het is de totaliteit van het verhaal (VERZET) maar ook de moeilijkheidsgraad die u doet vrezen. Als ge geen vrees hebt, dan denkt ge niet aan wat er kan gebeuren. Nu is doodgaan tenminste een rele mogelijkheid.

Ik probeer zo min mogelijk te savescummen maar soms vind ik de random wel wat... te random.

In DivOS is de random zo geprogrammeerd, dat wanneer ge bijv. 80% kans hebt om te raken, dat de uitkomst bijgehouden wordt zodat dat wel degelijk 80% zal zijn moest ge alles bijhouden. Dus als ge zou missen, wordt de kans om de volgende keer wel te raken VEEL groter. Ik vraag me af of ze dat bij XCOM ook doen. Want eens missen tegen 90% kans, ok. Maar een paar keer achter elkaar, da's gewoon om uw klak van op te eten.
Hangt er vanaf wat je als savescummen ziet, natuurlijk. Elke turn saven en reloaden? Yeah, dat zeker, zelfs bij beginners. Saven aan't begin van de level? Bwa, minder. Dat vind ik savescummen als je het spel al door en door kent maar voor uw eerste playthrough, zeker omdat het spel veel moeilijker is dan EU/EW, lijkt mij niet zo erg. Het is ook een spel met gigantische replay-ability dus n campagne gewoon worden en dan ironman gaan lijkt mij het optimale voor de euh, casual speler. Geen zotten zoals Muis.

Quote:
Originally Posted by Muis View Post
De tech in xcom 2 is nuttiger, eens je een faceless gemold hebt kan je mimic beacons researchen, die leiden alle aandacht van de aliens naar een hologram voor een beurt of tot de hp op is. Later in het spel kan je die in combinatie met mind control gebruiken om een constante controle over het veld te houden.
Yep, ook gemerkt. Ik lees nu letterlijk alles als een nieuw research gestart is of aankomt als completed, terwijl bij de vorige het meer scannen over de beschrijving was omdat 9 van de 10 kansen ik het toch amper of niet ging gebruiken.