View Single Post
Old 04-02-2017, 20:07   #12   link
Cali
God

Cali's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Dat bedoelde ik niet noodzakelijk. Firefox mag daar gerust gaan naast staan, wat mij betreft. Of toch net er onder. De meeste vaklui zijn het er immers over eens dat Chrome inzake security het beste scoort. Privacy is dan weer een probleem, aangezien Google best wat data probeert te scoren. Op dat vlak is Firefox stukken beter en transparanter.

Er zijn trouwens best wat plug-ins voor Chromium die het allemaal nog wat veiliger en afgeschermder maken, Bonbon (Epic, Comodo Dragon,...). Of uw idioot vriend daar echt mee geholpen is, weet ik niet, maar het lijkt me geen slechte denkpiste.
Simpel gezegd, Chrome laat niet zomaar alles toe.
Ooit al gemerkt hoe in MS browsers en Mozilla browsers je constant te maken hebt met extra toolbars te instaleren? Of één of andere popup die banaal lijkt, maar als je op OK clickt......... You're fucked!?

Ook al ben je voorzichtig, je hoeft maar 1 maal iets fout toe laten (meestal een trojan), en dan begint de BS.

Er is een ruime keuze aan gratis software die je hier tegen beschermt. Maar klik 1 keer die 'allow' of 'dismiss' button, en binnen een maand is heel ow systeem om zeep.

Een adBlock is uw eertse bescherming. Die kan er al voor zorgen dat misleidende popups gewoon niet toegelaten worden.
2e defensieve lijn is je browser zelf.
3e is je OS.
4e & 5e lijn zijn antivirus en anti malware. (<= hier verknoeit de gebruiker het meestal. Ze downloaden iets, en omdat het een download is en geen functie, passeert die de eerste 3 beveiliggingen met gemak.)
Dan krijgt de gebruiker een waarschuwing voor potentieel gevaar, maar omdat ze dat wat ze net gedownload hebben per-sé willen gebruiken, laten ze het gevaar toe.

Last edited by Cali; 04-02-2017 at 20:32.
Cali is offline   Reply With Quote