View Single Post
Old 26-08-2014, 13:57   #23   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Over de service van Azerty zijn hier al heel wat tegenstrijdige berichten geplaatst geweest. Geen enkel bedrijf is heilig maar al mijn ervaringen waren tot nader order positief (ik plaats een tiental bestellingen per jaar).

De keuze voor AMD zou geen vergissing zijn, laat dat duidelijk zijn (ik heb zelf al jaren AMD). De FX8350 en i5 4430 zijn aan elkaar gewaagd. Ik zou vooral bekijken of de specifieke software die je zal gebruiken (voor geluidsopnames etc.) multi-core en multi-threading naar waarde ondersteunt en dus AMD een meerwaarde maakt. Zoniet is kiezen voor Intel ietsje verstandiger. Al is het eerder een detail, beide zullen voldoen aan je wensen.

Niets mis met een i5 4440 trouwens, die is ietsje hoger geclockt. Neem gerust die, mocht het Intel worden. De prijsfilosofie is niet altijd even transparant bij onlineshops als Azerty, het gebeurt wel vaker dat een iets krachtiger type evenveel kost of zelfs goedkoper is.

En wat betreft een behuizing: de keuze kan inderdaad overweldigend zijn. Zoek gerust op design en looks, het verschil in kwaliteit is zelden enorm binnen een bepaalde prijscategorie. BitFenix vind ik een prima budgetkeuze omdat hun kasten - ondanks de lage prijzen - stevig aanvoelen en goed afgewerkt zijn (geen scherpe randjes, alles netjes gelakt, kabels zijn ingepakt, eventuele bijgeleverde fans zijn behoorlijk,...). Ter info: verder ben ik enorm tevreden over Fractal Design (hun Define R4 is een topper, maar zit wel in een totaal andere prijsklasse), Corsair en Lian Li indien het uiterlijk primeert.