View Single Post
Old 03-03-2015, 13:05   #18   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Klopt. Zoals ik al zei, ik ben al jarenlang bezig met fotografie en heb al enorm veel toestellen en lenzen gekocht (en weer verkocht). Eens je op een bepaald niveau bezig bent, is het makkelijk in een val te stappen waarbij je denkt dat je materiaal beter *moet* worden. Niks is minder waar natuurlijk, al zijn er soms echt technische zaken nodig die je met alle kunde van de wereld niet kan oplossen. Je kan bijvoorbeeld nooit een portret met dezelfde eigenschappen maken met een 70-200/F2.8 als je slechts een kitlens ter beschikking hebt.

Dat gezegd zijnde, ik heb mijn 5D3 + lenzen enkele maanden terug verkocht omdat ik op de 5D4 wou wachten en er op dat moment nog veel geld voor kreeg. Ben sindsdien bezig met enkel de Sony a6000 + RX100M3. En eigenlijk voldoet dit voor 80% méér dan genoeg.

Enige probleem is, ik heb een aantal opdrachten op agenda staan waar ik én een degelijke zoom voor nodig heb én heel wat lichtsterkte. En dan komt mijn huidige setup tekort. Bovendien is een behoorlijk flexibele AF ook nodig voor die opdrachten, en dan kom ik weer uit bij een SLR. Momenteel dus héél sterke twijfel om toch terug een 5D3 aan te schaffen, al spreekt de Nikon D750 me ook aan (maar dat is dan weer heel ander systeem). Zelfs de Sony A772 of de Canon 7D2 durf ik overwegen gezien prijsverschil met FF, maar dan zit ik weer met mindere prestaties qua ruis.

Ben zelfs (deels) aan het overwegen om die opdrachten gewoon af te zeggen, omdat ik er behoorlijk wat voor moet investeren (natuurlijk ook wel genot van privé).

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote