View Single Post
Old 23-10-2013, 11:00   #70   link
andu

andu's Avatar

Sorry homies. Ik ga eerlijk zijn, ik was die Hearthstone prul aan het spelen en ben het rats vergeten.

Belangrijkste op dit punt lijkt me om correcte aannames te doen omtrent die societies. Uit de tekst

Quote:
Originally Posted by Alex View Post
De geheime societies van de wereld, de mysterieuze Dragon, de machtsvolle Illuminati en de religieuze Templars - werpen zich in het conflict om de opmars van Aten tegen te houden en hun eigen geheime genootschap te versterken.
lijkt het me duidelijk dat ze aparte win condities hebben. Maar ik denk dat vijf facties op veertien spelers iets te veel is om al die condities mutually exclusive te maken. Meer realistisch is dat die facties of samenwerken met villagers en gewoon "beter" kunnen winnen, óf dat een of meerdere ervan kunnen kiezen welke kant ze helpen, zolang ze hun conditie maar halen. Het zullen wel niet gewoon flavor termen zijn voor freemason dingen, gezien de uitdrukkelijke stipulatie dat enkel cultists mogen PM'en. Flavor tekst lijkt aan te geven dat Dragon volledig uit het spel is. Puur op naamgeving ga ik er persoonlijk van uit dat Templars relatief goed zijn (en waarschijnlijk Illuminatie moeten mollen voor hun win) en Illuminati van kant kunnen switchen.

Met dat in het achterhoofd (toegegeven, grote assumptie): Avalanche was Illuminati (kleurcodering), zijn stem was samen met die van Centurio een lock op Buffalo. CSM kunnen we compleet negeren, Acku zijn posts lijken me onschuldig genoeg (niet dat je acku ooit kunt voorspellen). Daarnaast vallen holly -> centurio en wjw -> centurio me op, maar dan vooral omdat wjw iets te hard gaat (bold statements maken en die daarna wel relatief bevredigend toelichten, maar toch). Fidoh is ook heel stil voor een speler van zijn kaliber in een spel zonder vrije communicatie.

En dat laatste is me uiteindelijk nog het tastbaarst, analysis paralysis en toestanden.

Fidoh
andu is offline   Reply With Quote