Thread: Wielrennerij
View Single Post
Old 21-04-2017, 09:27   #4583   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
In hoeverre kunt ge blijvende schade aanbrengen door een korte periode met pijnlijke knieŽn te fietsen? Ik volg nu regelmatig van die ultra endurance races (duren soms meerdere weken) en die mannen hebben bijna altijd pijnlijke en/of gezwollen knieŽn maar die pakken nen nest brufen en rijden door/verbijten de pijn.

Mijn vraag is dus of het erg is van paar dagen door te bijten wanneer het duidelijk door overbelasting is en niet door een slechte houding/schoenplaatjes.
Aangezien fietsen geen impactsport is, zal de schade over dezelfde tijd beperkter zijn dan bv. ultralopen. Door training worden weefsels sterker (in termen van kracht en uithouding, maar ook weerbaarheid tegen negatieve effecten) en herstellen ze sneller.

Als je je lichaam nadien een periode rust gunt om te herstellen, zal het waarschijnlijk geen permanente schade opleveren, maar de vraag is natuurlijk of je pakweg die knieŽn goed inschat en niets over het hoofd ziet en voldoende getraind bent om niet snel over te gaan naar een blessure.

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote