Thread: Wielrennerij
View Single Post
Old 21-04-2017, 16:11   #4586   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
In hoeverre kunt ge blijvende schade aanbrengen door een korte periode met pijnlijke knieŽn te fietsen? Ik volg nu regelmatig van die ultra endurance races (duren soms meerdere weken) en die mannen hebben bijna altijd pijnlijke en/of gezwollen knieŽn maar die pakken nen nest brufen en rijden door/verbijten de pijn.

Mijn vraag is dus of het erg is van paar dagen door te bijten wanneer het duidelijk door overbelasting is en niet door een slechte houding/schoenplaatjes.
Mijn vader heeft een tiental marathons gaan lopen in zijn jonge jaren en draagt nu op 55 jarige leeftijd de gevolgen daarvan. Kraakbeen is volledig afgesleten, zijn knie beweegt als bot op bot.

Na drie verschillende artsen heb ik hem EINDELIJK kunnen overtuigen om te doen wat ze allemaal aanraden en dat is FIETSEN!

Bij de laatse consultatie ben ik meegegaan en kreeg em na het zien van de foto's en scans het advies om 'licht' en 'recreatief' te gaan fietsen. Blijkbaar is er geen beter herstel / gezond houden / smeren van de knieŽn dan fietsen.

Dus in Uw geval fietsen met pijnlijke knieŽn Zwoep zou eerder goed voor je zijn qua herstel.
But then again, als je licht gaat fietsen moet het recreatief en licht zijn (in mijn ogen is dat een uur of 5 aan een moyenne van 26 ofzo). Zolang de beweging er maar is denk ik en geen al te grote druk tijdens hellingen denk ik wel dat je goed zit.
Doe dat es een paar dagen en kijk es of je knieŽn blijven zwellen?
gABBY is offline   Reply With Quote