View Single Post
Old 28-05-2016, 18:43   #1011   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ik heb hier continue gelijkaardige situaties meegemaakt. En alle drie de scenario's toegepast.

- Gyproc is de makkelijkste doe-het-zelf oplossing. Bezetten is immers een stiel. Anderzijds komt dat enkel goed mits een kader in metalstud of hout. Wat een handvol centimeters minder ruimte betekent. Als het bovendien over een groot oppervlak gaat, lijkt Gyproc me een no-no. Heb ik hier enkel gedaan om problematische stukken (roet) vakkundig te verstoppen en ineens te isoleren.

- Afkappen en opnieuw bezetten zal het zuiverste en beste resultaat opleveren. Afkappen is heus geen helse klus, met een degelijke boorhamer gaat dat zelfs vrij vlot. Maar 't is vuiligheid en extra werk. Heb ik enkel in de living gedaan.

- Je kan er inderdaad gewoon dunnetjes over bezetten (Fix & finish), betontact hoeft zelfs niet. Meer dan voldoende structuur. Voornaamste nadeel is dat het oplapwerk is, ernstige onzuiverheden zijn niet echt op te lossen. In dat opzicht is afkappen altijd zuiverder. Maar net omdat het in een gang is, lijkt me dat geen punt. Ik heb het hier alleszins ook in de gang gedaan, dik in orde. Gegeven dat je kan bezetten of een goede bezetter hebt.