Thread: bitcoins
View Single Post
Old 14-03-2018, 22:07   #2458   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by Muis View Post
Ik denk dat Ran bedoelt dat net zoals de blockchain bij bitcoin verpreid is over duizende computers, men geen toegang heeft tot een ander zijn bitcoin.
Bij dit project zou men enkel toegang tot de eigen gegevens hebben via een privatekey. Als iemand toegang nodigt heeft tot jou gegevens kan je doormiddel van een public key systeem met timers informatie delen. De gebruiker zou zelf de keuze hebben hoeveel van zijn gegevens iemand kan zien met die publickey die daarvoor generate is. Als de gebruiker zijn private key vernietigt is alle toegang tot zijn gegevens dan ook verloren en kan niemand dit nog zien. Er kan alleszins nog over nagedacht worden dus op voorhand zeggen dat het onmogelijk is wil ik niet doen.
Ik ken bitcoin niet echt, maar ik verwacht nu niet dat gebruikers daarop geidentificeerd kunnen worden. Het is maar een code, eh. Hoe ik het begrijp, is het een ledger van transacties. Niets om dat aan uw persoon te linken.

Dat gebeurt hoe ik het begrijp wel in gecentraliseerde databases bij exchanges. Waar ge uw identiteit moet bewijzen.

Edit: en waar de belastingen informatie kunnen halen, denk niet dat het right to be forgotten daar opgaat, net zomin als in het notariaat.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much everything in a flash before we fall back again into our agreeable somnolence.

Last edited by ran; 14-03-2018 at 22:18.
ran is offline   Reply With Quote